Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik heb gisteren bij Allyourgames Uncharted: The Nathan Drake Collection besteld, maar ik kom er net achter dat het spel niet nederlands gesproken is. Het hoesje van het spel bevat ook een gele stip naast het pegi logo. Op internet heb ik kunnen vinden dat zo'n gele stip betekent dat het om een UAE (Verenigde Arabische Emiraten) versie van het spel gaat. Mijn vraag is of het spel normaal ook echt nederlands gesproken is (zoals in Uncharted 4), het staat trouwens wel in de playstation store als nederlands gesproken.

Ik heb het spel al wel uit de verpakking gehaald trouwens, dus ik vraag mij af of ze mij nog willen helpen :/

Twoto123

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb de mijne net speciaal voor jou in mijn ps4 gestopt om het te checken: ik kan de gesproken taal gewoon op Nederlands zetten, dus ik ben bang dat je pech gaat hebben :(

edit: Come to think about it, check eens even welke ean er onder de streepjescode staat op jouw doosje?

Als dat iets anders is dan 0711719866633 heb je inderdaad niet de juiste versie. Op de site van allyourgames vind ik bij de specificaties:

PRODUCT OMSCHRIJVING

Merk:Sony
EAN:0711719866633
Beschikbaarheid: Op voorraad
Levertijd:Op werkdagen voor 18.00 uur besteld, de volgende dag in huis

Als jij een andere hebt hebben ze jou dus niet geleverd wat jij dacht te kopen bij hun dus dan heb je toch iets om mee te slaan als je contact met ze gaat opnemen..

[ Voor 62% gewijzigd door Phase op 30-04-2017 11:50 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34
Waarom zou je dat willen. Nederlands klinkt toch voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
Phase schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:39:
Ik heb de mijne net speciaal voor jou in mijn ps4 gestopt om het te checken: ik kan de gesproken taal gewoon op Nederlands zetten, dus ik ben bang dat je pech gaat hebben :(

edit: Come to think about it, check eens even welke ean er onder de streepjescode staat op jouw doosje?

Als dat iets anders is dan 0711719866633 heb je inderdaad niet de juiste versie. Op de site van allyourgames vind ik bij de specificaties:

PRODUCT OMSCHRIJVING

Als jij een andere hebt hebben ze jou dus niet geleverd wat jij dacht te kopen bij hun dus dan heb je toch iets om mee te slaan als je contact met ze gaat opnemen..
toon volledige bericht
Onder de streepjescode staat: 7 11719 86733 3
Welke code staat er bij jou?

De afbeelding op het doosje is ook anders dan die op hun website, mijn doosje bevat afbeeldingen van alle 3 de games.
jaaoie17 schreef op zondag 30 april 2017 @ 13:15:
Ik heb Uncharted 4 ook in het Nederlands gespeeld, daarom zou ik het prettig vinden om dezelfde stemmen weer te horen.

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik heb die wat jij ook zou moeten hebben volgens de site van Allyourgames: 0711719866633

Ik zou gewoon contact ze opnemen omdat ze een verkeerd artikel geleverd hebben, want dat is feitelijk wel het geval hier, en dan zullen ze iets van een oplossing moeten aandragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Eigenlijk alleen maar dit. Tenenkrommend gewoon. De voice acting van de originele acteurs is daarbij van een 100x zo hoog niveau. Nolan North = Nathan Drake.

Ik weet dat je bij Uncharted overigens echt in het menu moet zitten zonder dat je de game aan het spelen bent. Dus echt quit game doen en dan in het hoofdmenu kun je doorgaans de taal veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:28:
[...]

Eigenlijk alleen maar dit. Tenenkrommend gewoon. De voice acting van de originele acteurs is daarbij van een 100x zo hoog niveau. Nolan North = Nathan Drake.

Ik weet dat je bij Uncharted overigens echt in het menu moet zitten zonder dat je de game aan het spelen bent. Dus echt quit game doen en dan in het hoofdmenu kun je doorgaans de taal veranderen.
Daar staat dus geen Nederlands tussen.

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dan ben ik bang dat je inderdaad niet de juiste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
Phase schreef op zondag 30 april 2017 @ 11:39:

PRODUCT OMSCHRIJVING

toon volledige bericht
Welke talen staan er bij jou tussen? Ik kan kiezen uit: Engels, Frans, Spaans of Portugees.

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Twoto123 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 13:49:
[...]

Welke talen staan er bij jou tussen? Ik kan kiezen uit: Engels, Frans, Spaans of Portugees.
Engels, Frans, Duits en Nederlands zo uit mijn hoofd. Kan het nu niet checken omdat ik op mijn werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:33
1. Je hebt de verkeerde versie.

2. Ga de game aub gewoon in het Engels spelen. 100% de betere keuze.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
Phase schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:20:
Ik heb die wat jij ook zou moeten hebben volgens de site van Allyourgames: 0711719866633

Ik zou gewoon contact ze opnemen omdat ze een verkeerd artikel geleverd hebben, want dat is feitelijk wel het geval hier, en dan zullen ze iets van een oplossing moeten aandragen :)
Update:

Ik heb contact opgenomen met allyourgames.nl. Ze zijn niet van plan om me een andere editie toe te sturen, omdat ik de seal heb verbroken.

Dit hadden ze op mijn bevindingen te zeggen:

"Uw bestelling is geen UAE versie of iets dergelijks en is ook absoluut niet bestemd voor de Arabische markt. Sterker nog, het gele rondje duidt aan dat het een Europese versie is. Ik vraag me dan ook af waar u dergelijke foutieve informatie vandaan gehaald heeft."

Ik was van plan om het dan maar hierbij te laten, maar toen ik het hoesje vandaag nog eens beter​ bekeek kwam ik het volgende tegen:

"Licensed for sale in Middle East and Africa only."

Ze hebben dus gewoon nog tegen me staan liegen ook.

Ik ben van plan om daarom morgen maar weer eens contact met ze op te nemen...

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Foto van maken en die toesturen

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34
Waarom ben je met Uncharted 4 in Nederlands begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:00
Twoto123 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:14:

Ze hebben dus gewoon nog tegen me staan liegen ook
Alvast een mooie shopreview maken waarin alles netjes staat geformuleerd.
Toevoegen aan je mailtje en vragen om een oplossing, alleen om de oplossing vragen. Niets meer niets minder.
Soms is erdoorheen makkelijker dan eromheen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:42
Twoto123 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:14:
[...]

Update:

Ik heb contact opgenomen met allyourgames.nl. Ze zijn niet van plan om me een andere editie toe te sturen, omdat ik de seal heb verbroken.

Dit hadden ze op mijn bevindingen te zeggen:

"Uw bestelling is geen UAE versie of iets dergelijks en is ook absoluut niet bestemd voor de Arabische markt. Sterker nog, het gele rondje duidt aan dat het een Europese versie is. Ik vraag me dan ook af waar u dergelijke foutieve informatie vandaan gehaald heeft."

Ik was van plan om het dan maar hierbij te laten, maar toen ik het hoesje vandaag nog eens beter​ bekeek kwam ik het volgende tegen:

Ze hebben dus gewoon nog tegen me staan liegen ook.

Ik ben van plan om daarom morgen maar weer eens contact met ze op te nemen...
toon volledige bericht
Ik woon in de UAE en kan bevestigen dat games hier een gele stip hebben. Er wordt dus inderdaad tegen je gelogen ;) De games zijn in de meeste gevallen identiek aan de Europese-versie, maar soms worden er aanpassingen gemaakt en dus kunnen er ook andere talen in de game zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Naar de consumentenbond ermee :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

De Europesche en UAE zijn bij ps4 games dezelfde regio (regio 2).
In dit geval lijkt de game er specifiek eentje te zijn die alleen voor een subdeel van die regio 2 bedoeld is, aan de tekst te zien. Ik heb aan de andere kant ook genoeg spellen met een gele stip gehad waarop staat dat het de EU versie is.

Beide (allyourgames en @Bad Brains ) hebben dus gelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 16-05-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02:42
EddoH schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:13:
De Europesche en UAE zijn bij ps4 games dezelfde regio (regio 2).
In dit geval lijkt de game er specifiek eentje te zijn die alleen voor een subdeel van die regio 2 bedoeld is, aan de tekst te zien. Ik heb aan de andere kant ook genoeg spellen met een gele stip gehad waarop staat dat het de EU versie is.

Beide (allyourgames en @Bad Brains ) hebben dus gelijk.
Wanneer er woorden als God, Profeet etc. in een game zitten moet dit verwijderd of aangepast worden vanwege religieuze redenen. Doet een uitgever dit niet dan mag het spel niet verkocht worden in het Midden Oosten, zoals bij Mass Effect Andromeda het geval is. Waarschijnlijk is Uncharted ook gecensureerd en is er voor gekozen om alleen de belangrijkste talen aan te passen en de rest te verwijderen.

Het gebeurt regelmatig dat dit soort versies buiten het Midden-Oosten opduiken, aangezien de inkoopprijs van deze versies lager is. Winkels als AllYourGames kunnen spellen daardoor voor een lagere prijs aanbieden dan de concurrent. Nadeel is wel dat je daardoor een gecensureerd spel hebt, al zal je daar in de meeste gevallen niets van merken. Als verkoper hoor je dit gewoon te melden, aangezien er op het doosje ook staat dat het spel officieel niet buiten de MENA-regio verkocht mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

MelvinW schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:06:
[...]

Wanneer er woorden als God, Profeet etc. in een game zitten moet dit verwijderd of aangepast worden vanwege religieuze redenen. Doet een uitgever dit niet dan mag het spel niet verkocht worden in het Midden Oosten, zoals bij Mass Effect Andromeda het geval is. Waarschijnlijk is Uncharted ook gecensureerd en is er voor gekozen om alleen de belangrijkste talen aan te passen en de rest te verwijderen.

Het gebeurt regelmatig dat dit soort versies buiten het Midden-Oosten opduiken, aangezien de inkoopprijs van deze versies lager is. Winkels als AllYourGames kunnen spellen daardoor voor een lagere prijs aanbieden dan de concurrent. Nadeel is wel dat je daardoor een gecensureerd spel hebt, al zal je daar in de meeste gevallen niets van merken. Als verkoper hoor je dit gewoon te melden, aangezien er op het doosje ook staat dat het spel officieel niet buiten de MENA-regio verkocht mag worden.
Zoals ik zeg, in dit geval is er een specifieke versie voor Midden-Oosten uitgebracht. Echter is dit niet de betekenis van de gele stip, aangezien ik ook specifieke EU versies heb met de gele stip (waar dus naast de stip een tekst op staat: 'EU version blabla'). De tekst op het hoesje geeft het wel aan.

Uiteraard moet de verkoper melden dat de game een specifieke versie betreft, dit is niet goed te praten. Wat ik bedoelde is dat de verkoper gelijk heeft dat de gele stip niet aangeeft dat het een versie voor het Midden-Oosten is. De specifieke tekst geeft het echter wél aan dat deze versie niet bestemd is voor buiten die regio. Wellicht dat de verkoper het simpelweg niet weet/gezien heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door EddoH op 16-05-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat lopen al die lui te zeuren over hoe iemand zijn game wil spelen :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

MrVegeta schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:23:
Welke lui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

bram1984 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 12:28:
[...]

Malfunctions schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:46:
1. Je hebt de verkeerde versie.

2. Ga de game aub gewoon in het Engels spelen. 100% de betere keuze.
jaaoie17 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:41:
Waarom ben je met Uncharted 4 in Nederlands begonnen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
MrVegeta schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:23:
Goed dat je het aanhaalt, want dat is hier inderdaad niet van belang en ik proef ook soms een neerbuigende toon.

- Sommige mensen zijn slecht in Engels
- Willen met hun kinderen spelen
- Hebben simpelweg een andere voorkeur

Dus graag in de reacties alleen ontopic over de daadwerkelijke probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ah, op die manier :p
Tja, ik ben ook fan van het Engels, maar ieder z'n ding, en het wordt inderdaad wel bot gezegd.

[ Voor 51% gewijzigd door EddoH op 16-05-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

nm

[ Voor 198% gewijzigd door Family Guy op 16-05-2017 16:45 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
Family Guy schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:43:
Jullie vergeten dat Naughty Dog, de producer van de Uncharted games, een Nederlandse game studio is en uitstekend de Nederlandse taal in deze games verweven heeft.
Een Nederlandse studio? Ben je niet in de war met Guerrilla Games?

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Dat was 't inderdaad.

Edit: Desondanks vind ik de Nederlandse language hartstikke oké, en zelfs de humor is goed ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Family Guy op 16-05-2017 16:47 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Ik ben benieuwd hoe het er nu ondertussen mee gaat, blijft allyourgames volhouden dat ze niets voor je gaan doen omdat je de seal verbroken hebt?

Ze hebben jou niet het product geleverd dat jij dacht te kopen dus hun site is gewoon misleidend omdat ze een verkeerd EAN vermelden: 0711719866633 , terwijl ze 711719867333 leveren.

Nu, ik weet niet hoeveel zin en tijd je er nog in wil besteden voor een bedrag als dit, maar ik weet nu persoonlijk wel dat ik zelf nooit iets op deze site ga aanschaffen. Noted and filed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
Phase schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:04:
Ik ben benieuwd hoe het er nu ondertussen mee gaat, blijft allyourgames volhouden dat ze niets voor je gaan doen omdat je de seal verbroken hebt?

Ze hebben jou niet het product geleverd dat jij dacht te kopen dus hun site is gewoon misleidend omdat ze een verkeerd EAN vermelden: 0711719866633 , terwijl ze 711719867333 leveren.

Nu, ik weet niet hoeveel zin en tijd je er nog in wil besteden voor een bedrag als dit, maar ik weet nu persoonlijk wel dat ik zelf nooit iets op deze site ga aanschaffen. Noted and filed....
Ik heb maandag geprobeerd om ze een mail te sturen, maar hun mailbox zat toen vol. Vandaag heb ik een mail gestuurd en nu wacht ik op antwoord.

Ze hebben mij toen vrijdag wel een kortingsbon/refund van 10% aangeboden.(toen had ik dat stukje tekst op het hoesje nog niet ontdekt)

Ik vind 10% echter wel erg weinig, want op internet kan ik hetzelfde EAN nummer ook voor €15 vinden.

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase

Phase

Supremely Insane

Nou ja, keep poking the bear zou ik zeggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:44

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Twoto123 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:15:
[...]

Ik heb maandag geprobeerd om ze een mail te sturen, maar hun mailbox zat toen vol. Vandaag heb ik een mail gestuurd en nu wacht ik op antwoord.

Ze hebben mij toen vrijdag wel een kortingsbon/refund van 10% aangeboden.(toen had ik dat stukje tekst op het hoesje nog niet ontdekt)

Ik vind 10% echter wel erg weinig, want op internet kan ik hetzelfde EAN nummer ook voor €15 vinden.
Volgens mij is een volle mailbox geen goed teken. Anno 2017 een mailbox vol krijgen vind ik gewoon knap...

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
Phase schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 16:20:
Nou ja, keep poking the bear zou ik zeggen :)
Ik heb uiteindelijk een mail kunnen sturen (meer dan 2 weken geleden), maar ik heb nog steeds geen antwoord van ze gehad. Ik ga het morgen nog eens via een ander E-mailadres proberen.

Oh, en van die refund heb ik ook niks meer gezien of gehoord... :-(

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Twoto123 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:04:
Ik heb gisteren bij Allyourgames Uncharted: The Nathan Drake Collection besteld, maar ik kom er net achter dat het spel niet nederlands gesproken is. Het hoesje van het spel bevat ook een gele stip naast het pegi logo. Op internet heb ik kunnen vinden dat zo'n gele stip betekent dat het om een UAE (Verenigde Arabische Emiraten) versie van het spel gaat. Mijn vraag is of het spel normaal ook echt nederlands gesproken is (zoals in Uncharted 4), het staat trouwens wel in de playstation store als nederlands gesproken.

Ik heb het spel al wel uit de verpakking gehaald trouwens, dus ik vraag mij af of ze mij nog willen helpen :/
wat voor gele stip bedoel je ?, ik krijg deze versie vandaag binnen, is deze NL versie ?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/a4xsuwr8fxkgh.jpg

[ Voor 142% gewijzigd door Farabi op 01-08-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twoto123
  • Niet online
lennox-06 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

wat voor gele stip bedoel je ?, ik krijg deze versie vandaag binnen, is deze NL versie ?

[afbeelding]
Dit is de gele stip waar ik het over had:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y9t7ekz.jpg

Bij mij staat ook op de achterkant dat het om een verkeerde versie gaat: "Licensed for sale in Middle East and Africa only."

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tyGbcUC.jpg

Waar heb jij dit spel gekocht?

[ Voor 13% gewijzigd door Twoto123 op 01-08-2017 14:54 . Reden: Afbeeldingen werkte niet ]

Twoto123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Twoto123 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:46:
[...]

Dit is de gele stip waar ik het over had:

[afbeelding]

Bij mij staat ook op de achterkant dat het om een verkeerde versie gaat: "Licensed for sale in Middle East and Africa only."

[afbeelding]

Waar heb jij dit spel gekocht?
marktplaats. ik wist niet dat zoiets bestond, weer wat geleerd. ik vind nederlands gesproken ook veel leuker. volgens de verkoper is het de nl versie.

Net getest, het is de NL versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 01-08-2017 17:43 ]

Pagina: 1