Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 05:14
Welke televisie zouden jullie aanraden.

Ik zoek een?
4k tv.

Wat is je budget?
+-800

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om films, series en sport te kijken en te gamen
Ik heb een ps4 die ik er op aan wil sluiten. Het zijn allemaal 50hz tv's. Ga je het verschil met een 100hz kunnen zien? met betrekking tot tennis of voetbal of gamen bijvoorbeeld? Verder moet de input lag laag zijn met betrekking tot gamen. Van de samsung heb ik gelezen dat het rond de 22 ms ligt, weet iemand hoe het zit met de andere modellen

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung UE55ku6000.
LG 55UH615v.
LG 55UH605v.
Sony KD-55XD7005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerasmus
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-07 13:41
Ja dat verschil ->Het zijn allemaal 50hz tv's. Ga je het verschil met een 100hz kunnen zien?<- zie je, ik heb destijds LG 43UF776V Zwart gekocht en had erg veel last van ghosting. Hierdoor kon je niet meer snel om je heen kijken, wat erg vervelend is bij shooters. Uiteindelijk was dit een van de redenen waarom ik ben overgestapt naar PC-gamen. Verder vind ik zelf dat je niet naar de reactietijd moet kijken, je ping geeft ook al vertraging en daar merk je ook bijna niets van, tenzij je ping torenhoog is.
Voor meer info over het verschil wil ik je doorverwijzen naar dit topic: 900hz geoptimaliseerde refreshrate op een 100 of 50hz tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-02 05:14
Ik heb nu drie andere tv's op het oog. de philips 55PUS6501 en de samsung 55KS7500 of the Samsung 55KS7000. Gaan de laatste twee tv's duidelijk hun meerwaarde van 300 euro waard zijn? help, iets met door de bomen het bos niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-07 23:09
Ik heb de Philips maar dan een maatje kleiner ( 49PUS6501 ) en gamen gaat hier iig perfect op :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 01:37

Malarky

Wils voor wat ieder

Hier mijn topic met vergelijkbare vraagstelling: Beste 50" - 55" beeld voor ~€750

Ook (vooral) toen zou een 100Hz TV een aanzienlijke verhoging van het budget eisen. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Samsung K6000/KU6020 (KU6300 in US) daar deze duidelijk (zie Rtings) het beste beeld in die prijsklasse toont in combinatie met een stabiele SmartTV. Ook deze TV krijgt nu nog maandelijks een update.

Na een aantal firmware updates + het overnemen van de beeldinstellingen van Rtings heb ik nauwelijks tot geen last meer van bewegingsonscherpte bij voetbal als de camera snel meedraait met een harde pass.

Al met al erg blij met mijn keuze. Nog steeds. Voor dat geld een uitstekende tv. Voor mij goldt toen en nu: ik zou niet investeren in een TV tussen dit en serieuze OLED. Dat is teveel bijbetalen voor te weinig extra's.

Ik zat toen zonder TV (dus uitstellen geen optie) en vond OLED nog wat te duur (is inderdaad fors in prijs gezakt sindsdien), dus als je in een vergelijkbare situatie zit: pricewatch: Samsung UE55KU6000W Zwart

En inderdaad, de KU6000 unlocked niet het volledige 4K potentieel (wel 10bit, wel HDCP2.2, wel 4K@60Hz, geen Wide Color Gamut en geen Local Dimming), maar is voor dat geld gewoon mooi meegenomen. Als je echt 4K wilt op 55", kijk dan gelijk bij OLED.

[ Voor 12% gewijzigd door Malarky op 23-05-2017 10:14 ]

Pagina: 1