Beste 50" - 55" beeld voor ~€750

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:06

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Ik ben net verhuisd en heb nog geen TV. Omdat de snellere OLED tv's mij ietwat te duur zijn, wil ik tussendoor een andere TV.

De muur tussen 2 deuren met ramen waar de TV moet komen te hangen is slechts 80cm (max 40" dus), maar ik ga liever voor de populaire 55" maat en laat de TV dan 180º roteren als de deuren open moeten met bijvoorbeeld een pricewatch: Newstar FPMA-W960 of anders DQ Hercules Rotate 400 TV beugel.

Wat is de hoofdvoorwaarde
- Beste beeld voor ~€750. Als in, goede zwartwaarden, snelle beeldverversing, etc. Zowel voor TV zenders als films.

Wat is ook erg belangrijk
- Ik wil alle mogelijke .mkv inclusief .srt ondertiteling van mijn Synology DS216+II streamen naar de TV
- Snelle en stabiele TV menu's
- TV kijken via Ziggo CI+ module

Wat allemaal maakt niet uit
- Geen hard budget: als €800 iets moois kan betekenen is dat in orde.
- Geen harde afmeting eis: minder dan 50" is ook goed als dat beter beeld oplevert
- UHD (koop wel een OLED als er genoeg content is, maar mag natuurlijk wel)
- 3D
- Smart TV apps (Netflix app zou leuk zijn voor vriendin, rest maakt niet uit)
- Curved (liever niet, mag wel)
- Geluidskwaliteit (ik denk aan een Sonos Playbar als vervanging)
- De standaard (TV komt sowieso aan de muur)
- De looks van de TV
- WiFi functonaliteit (LAN only) en aantal HDMI of andere poorten

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart
pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart

Welke vragen heb je hier nog over?
- Ik snap de verhouding in beeldkwaliteit tussen refresh rate, HDR10, lcd-technologie en dimming opties op de beeldkwaliteit niet zo goed.
- Kan ik beter FHD met hogere refresh rate dan UHD of toch niet?

[ Voor 9% gewijzigd door Malarky op 15-10-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Malarky schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:35:

pricewatch: LG 55UH615V Zilver, Zwart

- Kan ik beter FHD met hogere refresh rate dan UHD of toch niet?
Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Waar doel je eigenlijk op als je spreekt over "snellere OLED televisies"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Juist, die reactie van jou heb ik wel eens gelezen, maar slaat dat alleen op werkelijke refesh rate en niet op geoptimaliseerde?

En maakt dit alles, de pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart een uitstekende beeld-keus voor het budget tov bijvoorbeeld de pricewatch: LG 55UH615V Zilver, Zwart. En dan is daar ook nog de pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver die zowel UHD als 100hz heeft.

Ik kan uit dat vergelijk niet echt opmaken welke van de 3 nu het beste beeld geeft
Waar doel je eigenlijk op als je spreekt over "snellere OLED televisies"?
Over de goedkopere LG 55EG910V wordt regelmatig geklaagd over het wat trage menu, de slechte zichtbaarheid in niet donkere omstandigheden (mijn TV komt tussen 2 glazen buitendeuren te hangen), dat de TV curved is en niet-VESA compatibel (roteerbare standaard is een harde eis voor mij). En voor het dubbele aan geld van mijn budget heb ik nog geen UHD. Ik wacht dan liever tot dit alles ongeveer €1500 zijn en koop nu een TV voor tussendoor.

[ Voor 22% gewijzigd door Malarky op 15-10-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malarky schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:00:
[...]

Juist, die reactie van jou heb ik wel eens gelezen, maar slaat dat alleen op werkelijke refesh rate en niet op geoptimaliseerde?
Ja. Geoptimaliseerde Rehresh Rates zijn puur marketing: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
[...]

Over de goedkopere LG 55EG910V wordt regelmatig geklaagd over het wat trage menu, de slechte zichtbaarheid in niet donkere omstandigheden (mijn TV komt tussen 2 glazen buitendeuren te hangen), dat de TV curved is en niet-VESA compatibel (roteerbare standaard is een harde eis voor mij). En voor het dubbele aan geld van mijn budget heb ik nog geen UHD. Ik wacht dan liever tot dit alles ongeveer €1500 zijn en koop nu een TV voor tussendoor.
En dan te bedenken dat WebOS (2.0) een van de meest stabiele en snelle OS'en voor televisies is. Als dat je al te traag is, zou ik ver weg blijven van Philips en tegenwoordig ook Sony, daar beiden gebruik maken van Android TV en dit ook (nog) niet goed hebben weten te implementeren waardoor het traag en buggy is.

De te verwachte beeldkwaliteit kun je overigens niet uit de specificaties halen. Daarvoor zul je toch echt op zoek moeten gaan naar de professionele reviews waarin de beeldkwaliteit gemeten wordt. Rtings.com heeft een flinke en betrouwbare database met reviews: http://www.rtings.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Dimens schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:05:
En dan te bedenken dat WebOS (2.0) een van de meest stabiele en snelle OS'en voor televisies is. Als dat je al te traag is, zou ik ver weg blijven van Philips en tegenwoordig ook Sony, daar beiden gebruik maken van Android TV en dit ook (nog) niet goed hebben weten te implementeren waardoor het traag en buggy is.
Tja, als ik 'slechts' €750 voor een TV betaal, dan verwacht ik daar ook wat minder van natuurlijk dan bij een dubbel zo dure OLED tv.
De te verwachte beeldkwaliteit kun je overigens niet uit de specificaties halen. Daarvoor zul je toch echt op zoek moeten gaan naar de professionele reviews waarin de beeldkwaliteit gemeten wordt. Rtings.com heeft een flinke en betrouwbare database met reviews: http://www.rtings.com/
Die hebben natuurlijk net niet de TV's die ik op het oog heb. Als ik de adviezen hier goed interpreteer moet ik toch vooral focussen op de refresh rate. Als ik dan ook UHD wil, dan blijft alleen de genoemde pricewatch: Philips 49PUS6501/12 Zilver uit. De streaming mogelijkheden met Synology NAS zijn goed met Android TV en de update naar Android TV 6 lijkt er ook aan te komen, die toch redelijk vlot lijkt te zijn. Alleen met IPS is het contrast wat minder blijkt uit de reviews.

Als ik dan zoek voor beter contrast op 100Hz valt de Bravia KDL serie op met de 55" W805C (800Hz) en de 50" W808C (1000Hz zwarte voet) en W809C (1000Hz grijze voet) door het MVA paneel. Volgens S21 is dat verschil in motion flow te verwaarlozen en kun je het beste voor de goedkoopste optie gaan. Dan is 5" extra beeld wel leuk natuurlijk, hoewel dan ook weer de PPI lager wordt. Wat zou slimmer zijn?

Helaas in het Sony draadje hier wel de nodige klachten over Ziggo CI+ modules icm Sony Android TV en dat de update naar ATV 6 onzeker is, maar wel nodig voor DTS streaming.

De door mij genoemde J6240 wordt overigens door rtings.com ook genoemd als 1 van de beste FHD TV's qua beeld van het moment, hoewel die het alleen op zwart-uniformiteit beter doet dan de W805C volgens rtings en op de rest het aflegt. Helaas halen allebij maar 185 cd/m2 op piek helderheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 15-10-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-06 21:53
Let wel dat de J6200 hier de J6300 is in de states. http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6300

Van de modellen van afgelopen jaar zijn denk ik de sony 755c/805c of de samsung j62xx fhd toestellen de betere. Dit jaar zijn er geen interessante tv's bij gekomen volgens mij. Samsung heeft alleen maar 50hz fhd in nieuwe modeljaar (k), 100hz heb je pas vanaf de ks7000 serie.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:36

SeatRider

Hips don't lie

Ik ga even in op een tot nu toe onderbelicht punt van je startpost:
Malarky schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:35:
De muur tussen 2 deuren met ramen waar de TV moet komen te hangen is slechts 80cm (max 40" dus), maar ik ga liever voor de populaire 55" maat en laat de TV dan 180º roteren als de deuren open moeten met bijvoorbeeld een pricewatch: Newstar FPMA-W960 of anders DQ Hercules Rotate 400 TV beugel.
Hoe moet ik me dit voorstellen? En hoe lang denk je dat het duurt voordat dit gaat irriteren, danwel gewoon fout gaat doordat iemand een keer vergeet de televisie terug te draaien/vergeet dat de televisie de deur blokkeert en gewoon binnenloopt met zijn of haar half-dronken hoofd?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Bij rtings scoort de J6300 een stuk hoger dan de J6200. Maar als de Amerikaanse J6300 nu de Europese J6200/J6240 is, wat is dan de Europese J6300. Enkel een curved versie van de Europese J6200?

48" J6200 voor €599: pricewatch: Samsung UE48J6200 Zwart
50" J6240 voor €599: pricewatch: Samsung UE50J6240 Zwart
55" J6240 voor €719: pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
48" J6300 voor €728: pricewatch: Samsung UE48J6300AW Zilver

3D interesseert mij niet, maar als er geen meerprijs is dan:
50" W755C voor €699 pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C Zwart
50" W805C voor €699 pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart
55" W805C voor €819 pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart

De J6240 heeft dan de betere zwart uniformiteit, piek helderheid, calibratie, kleurbereik en geluid en de W805C serie de betere input lag, grijs uniformiteit en contrast waarden volgens rtings.

De J6240 is voor zowel 50" als 55" wel €100 goedkoper dan de W805C.

En dan is het Tizen OS versus Android TV, waarbij laatst genoemde waarschijnlijk nog naar ATV 6 gaat, wat mij wel erg fijn lijkt. Ik ben zowel een dagelijkse iOS als Android gebruiker.
SeatRider schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:07:
Ik ga even in op een tot nu toe onderbelicht punt van je startpost:

[...]

Hoe moet ik me dit voorstellen?
Zo

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2eq85zq.jpg

Deur links kan niet open en deur rechts zal alleen in de zomer gebruikt worden, buiten dat de voordeur 2 meter rechts hiervan ook gewoon naar datzelfde mini-voortuintje leidt. Dit blijft de enige logische plek voor de TV ook al is dat muurtje maar 80cm breed (40" TV).

[ Voor 75% gewijzigd door Malarky op 16-10-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
-mag weg-

[ Voor 99% gewijzigd door Malarky op 16-10-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gaat het tegenlicht je niet ontiegelijk irriteren als je daar TV zit te kijken? Het is ook nog eens niet goed voor je ogen ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
redfoxert schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:24:
Gaat het tegenlicht je niet ontiegelijk irriteren als je daar TV zit te kijken? Het is ook nog eens niet goed voor je ogen ...
Nieuw huis, dus de gordijnen zijn besteld en die hangen dan aan weerszijden over.

Het niet voor verduisterende gordijnen gekozen (maar ook geen in-between). Aan de andere kant, ik zal toch geen TV kijken met de TV tegen de muur. Altijd met de pricewatch: Newstar FPMA-W960 uitgeklapt want de hoekbank staat hier links, gedeeltelijk tegen de muur en gedeeltelijk links schuin voor deze muur.

Buiten dat, zal ik zelden overdag de TV gebruiken.
Toch deze nog even quoten, daar ik zie dat de theorie van 50/100Hz in alle tweakers topics de boventoon voert. Ik was vandaag bij plattetv in de winkel en die bleven hoog bij laag beweren dat een pricewatch: Samsung UE50KU6020 Zwart (KU6000 met DVB-S) de genoemde FHD panelen echt niet ver ging ontlopen. En met €649 voor 50" is die erg aantrekkelijk geprijsd.

Volgens Rtings scoort de Samsung KU6020 een 6,8 op gewogen film-kwaliteit, de Samsung Samsung J6240 een 6,2 en de Sony W805C een 6,4.

Op contrast, zwart uniformiteit en piek helderheid wint deze UHD TV. Maakt dan puur de judder dit toch een slechtere TV voor films? Betekend dat, dat Rtings judder niet voldoende meeweegt in het beoordelen van beeld-voor-film-kwaliteit, waardoor een KU6020 onterecht de scores van de goede FHD tv's overtreft?

[ Voor 56% gewijzigd door Malarky op 16-10-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malarky schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:28:

[...]

Toch deze nog even quoten, daar ik zie dat de theorie van 50/100Hz in alle tweakers topics de boventoon voert. Ik was vandaag bij plattetv in de winkel en die bleven hoog bij laag beweren dat een pricewatch: Samsung UE50KU6020 Zwart (KU6000 met DVB-S) de genoemde FHD panelen echt niet ver ging ontlopen. En met €649 voor 50" is die erg aantrekkelijk geprijsd.
Als het aankomt op de overige kwaliteiten van de televisies, hebben ze wel een beetje gelijk. Door de VA-panelen in de toestellen hebben deze vergelijkende prestaties.
Volgens Rtings scoort de Samsung KU6020 een 6,8 op gewogen film-kwaliteit, de Samsung Samsung J6240 een 6,2 en de Sony W805C een 6,4.

Op contrast, zwart uniformiteit en piek helderheid wint deze UHD TV. Maakt dan puur de judder dit toch een slechtere TV voor films? Betekend dat, dat Rtings judder niet voldoende meeweegt in het beoordelen van beeld-voor-film-kwaliteit, waardoor een KU6020 onterecht de scores van de goede FHD tv's overtreft?
Als je op de Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/questions-icon-blue.png achter een gebruikscijfer klikt, kun je zien welke zaken Rtings heeft meegenomen en hoeveel deze meetelt in het cijfer. Voor "Movies" telt slechts 6% van de 24p playback mee in het cijfer, wat toch eigenlijk wel laag is. Dat terwijl bijvoorbeeld de 4K input 10% van het cijfer uit maakt waardoor een FHD-televisie hier meteen in het nadeel is.

Met een account kun je ook zelf een rating maken en zelf de percentages invullen. Als je 4K en HDR input eruit laat en 24p Playback ook een percentage geeft van 14% (waarna alle percentages iets worden verhoogd om tot 100% te komen), komt de KU6300 op Rtings lager te staan dan de J6300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Dimens schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Als het aankomt op de overige kwaliteiten van de televisies, hebben ze wel een beetje gelijk. Door de VA-panelen in de toestellen hebben deze vergelijkende prestaties.

Met een account kun je ook zelf een rating maken en zelf de percentages invullen. Als je 4K en HDR input eruit laat en 24p Playback ook een percentage geeft van 14% (waarna alle percentages iets worden verhoogd om tot 100% te komen), komt de KU6300 op Rtings lager te staan dan de J6300.
Bedankt, ik heb een account aangemaakt en even met de waarden en verschillende TV's gespeelt. Ook wat voorbeeld filmpjes voor 24 judder bekeken, maar ik lijk er niet echt gevoelig voor. Heb aangegeven bij PlatteTV dat ik de KU6020 (nu bij hen en alle dealers €779) direct voor €650 kom afhalen en daar gingen ze mee akkoord.

Dat iets nieuwere Tizen OS, de H.265 support, het hoge contrast en de mogelijkheid om toch een keer 4K uit te proberen (ook al is de meerwaarde beperkt) heeft mij over de streep getrokken. Naast dat ik diverse mensen op Internet ben tegengekomen die zowel een J6200 en KU6000 hebben gehad en dezelfde kant op neigden qua beeld.

In combinatie met de proefperiode van 4 weken kan ik altijd nog ruilen voor de judder free TV als het mij stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malarky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:12:
[...]

Ook wat voorbeeld filmpjes voor 24 judder bekeken, maar ik lijk er niet echt gevoelig voor.
Hoe heb je dat bekeken? Want het lijkt mij sterk dat je dit goed hebt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Dimens schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Hoe heb je dat bekeken? Want het lijkt mij sterk dat je dit goed hebt uitgevoerd.
Met het voorbeeld filmpje van rtings en nog wat examples op youtube. Op zowel mijn Macbook als mijn Lenovo ThinkPad T440s, beiden niet met een onaardig scherm.

Dit filmpje leert goed waar je op moet letten gezien de overdreven judder, als het zo erg is dan breng ik de TV direct wel terug.

[ Voor 18% gewijzigd door Malarky op 17-10-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47
Zelf ook voor dit dilemma gestaan vorig jaar eind december. Ik zou voor een Sony gaan.

Zie hier mijn review: productreview: Sony Bravia KDL-55W809C Zwart review door Jumpman.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Jumpman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:30:
Zelf ook voor dit dilemma gestaan vorig jaar eind december. Ik zou voor een Sony gaan.

Zie hier mijn review: productreview: Sony Bravia KDL-55W809C Zwart review door Jumpman.
Dank, maar jij hebt natuurlijk deze Sony vorig jaar gehaald voor een prijs voor €315 minder dan de huidige prijs. Terwijl de KU6020 pas sinds eind augustus 2016 te krijgen is en ik die nu ook erg aantrekkelijk geprijsd kan meenemen.

Tussen de Sony en Samsung 100Hz zou ik ook neigen naar de Sony omdat ik erg benieuwd ben naar Android TV en ATV 6.0 voor dit jaar nog beloofd is. Maar deze specifieke Samsung 4K heeft de keuze ingewikkelder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malarky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Met het voorbeeld filmpje van rtings en nog wat examples op youtube. Op zowel mijn Macbook als mijn Lenovo ThinkPad T440s, beiden niet met een onaardig scherm.
Zoals ik al dacht, is het inderdaad incorrect uitgevoerd.

Twee dingen gaan hier fout; het afspelen op beeldschermen die per definitie al niet correct 24p-content kunnen afspelen waardoor het verschil nooit zichtbaar kan zijn en het gebruik van YouTube, waar veel video's niet 24p zijn maar 25p of 30p. Ook veel voorbeelden die 24p zouden moeten laten zien, blijken gewoon een frame rate van 30 beelden te hebben.

De frequentie van de panelen in de laptops zijn standaard 60Hz en in het geval van de MacBook weet ik dat deze niet aangepast kan worden naar een frequentie waar 24p-content correct op afgespeeld kan worden. Dit zorgt ervoor dat alle mediaspelers standaard 3:2 pulldown toepassen op content met een frame rate van 24 beelden en dus judder vertonen.

Nu heeft zo'n laptop natuurlijk ook een veel kleiner beeld, waardoor zaken als judder minder opvallen. Hoe groter het beeld is, des te meer het gaat opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Malarky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:36:
[...]

Dank, maar jij hebt natuurlijk deze Sony vorig jaar gehaald voor een prijs voor €315 minder dan de huidige prijs. Terwijl de KU6020 pas sinds eind augustus 2016 te krijgen is en ik die nu ook erg aantrekkelijk geprijsd kan meenemen.

Tussen de Sony en Samsung 100Hz zou ik ook neigen naar de Sony omdat ik erg benieuwd ben naar Android TV en ATV 6.0 voor dit jaar nog beloofd is. Maar deze specifieke Samsung 4K heeft de keuze ingewikkelder gemaakt.
Die KU6020 heeft een 50Hz paneel, dat zou ik sowieso niet meer kopen. Ik zou altijd voor 100Hz gaan en dan het liefst 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Jumpman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:47:
[...]
Die KU6020 heeft een 50Hz paneel, dat zou ik sowieso niet meer kopen. Ik zou altijd voor 100Hz gaan en dan het liefst 4K.
Maar wint wel op andere beeldkwaliteits vlakken van de genoemde top FHD tv's. En ik wil op dit moment nu eenmaal niet TV shoppen in de 4K 100Hz prijs-categorie.
Dimens schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:43:
[...]
Ook veel voorbeelden die 24p zouden moeten laten zien, blijken gewoon een frame rate van 30 beelden te hebben.
Dat is ook mijn grote punt. Waneer ga ik precies 24p beelden tegenkomen? Ik gebruik mijn TV enkel voor:
- Kabel TV
- Youtube app
- Netflix app
- Chromecast streaming voor bijvoorbeeld Dumpert
- 720p/1080p tv and film rips (H.265 en MKV, meestal 23.976fps toch?) via Synology NAS

CD's, DVD's en BluRay's heb ik allemaal nooit gehad. Film camera's ook niet.

Ik lees op rtings dat 24p eigenlijk 23.976 (24/1001) is en dat minimale verschil bij 120Hz verwaarloosbaar onzichtbaar is. We zullen zien wat ik ervan zie.

[ Voor 39% gewijzigd door Malarky op 17-10-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Malarky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:49:

[...]

Dat is ook mijn grote punt. Waneer ga ik precies 24p beelden tegenkomen? Ik gebruik mijn TV enkel voor:
- Kabel TV
- Youtube app
- Netflix app
- Chromecast streaming voor bijvoorbeeld Dumpert
- 720p/1080p tv and film rips (H.265 en MKV, framerates?? kan die nu helaas niet controleren) via Synology NAS
Wat dikgedrukt staat, levert 24p-content. Bijna 100% van de films worden geschoten in 24p, waardoor het makkelijk zelf te bedenken is hoeveel content je nu eigenlijk in 24p kijkt. Ook de rips, tenzij het van amateurs af komt die met de frame rate hebben zitten klooien.
Malarky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:26:
[...]

Dit filmpje leert goed waar je op moet letten gezien de overdreven judder, als het zo erg is dan breng ik de TV direct wel terug.
Dit is wel een goede video die inderdaad ook op 24p door Youtube wordt afgespeeld en nee, het is geen overdreven judder. Dit is de judder van 24p-content die je gaat zien als je de video afspeelt op een 60Hz paneel.

Nu is het wel zo dat een frame rate van 24 beelden voor panning shots per definitie al te laag is om zonder judder af te spelen. Helaas wordt het lastig te laten zien hoe 24p-content eruit kan zien wanneer dit wel correct wordt weergegeven. Hier zit toch wel een groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Malarky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:49:
[...]

Maar wint wel op andere beeldkwaliteits vlakken van de genoemde top FHD tv's. En ik wil op dit moment nu eenmaal niet TV shoppen in de 4K 100Hz prijs-categorie.
Hmmm, Judder Free: No, no, no en trage beeldverversing.

Ik zou toch willen opteren voor of budget erbij of 1080p of snipen op een 'offer you can't refuse' (maar dit kost tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Jumpman schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Hmmm, Judder Free: No, no, no en trage beeldverversing.

Ik zou toch willen opteren voor of budget erbij of 1080p of snipen op een 'offer you can't refuse' (maar dit kost tijd).
Helaas is wel goed 4K beeld niet voor paar euro meer beschikbaar. De winkel zit op de hoek, staan bekend om de nette service en de TV doos blijft in de woonkamer staan. Volle focus op de jutter komende dagen, als het niets is, weet ik waar ik voor moet omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Malarky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:24:
[...]

Helaas is wel goed 4K beeld niet voor paar euro meer beschikbaar. De winkel zit op de hoek, staan bekend om de nette service en de TV doos blijft in de woonkamer staan. Volle focus op de jutter komende dagen, als het niets is, weet ik waar ik voor moet omruilen.
Even benieuwd... hoe bevalt de tv tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-06 21:39
Ook benieuwd naar hoe de televisie bevalt. Merk je wat ghosting bij het 50hz paneel? Overweeg zelf ook om deze televisie te kopen namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 24-10-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Tekielja schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:42:
Even benieuwd... hoe bevalt de tv tot nu toe?
Vays schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:52:
Ook benieuwd naar hoe de televisie bevalt.
Erg tevreden tot nu toe. Wat Netflix HD filmpjes gekeken (heel kort 4K), ik merk helemaal niets van eventuele judder. Wel denk ik af en toe motion blur te zien bij het bekijken van sportbeelden (voetbal dit weekend), maar dat kan ook verbeelding zijn omdat ik er zo scherp op let. Daar scoort vooral de J6200 een stuk beter op op rtings, de W805C nauwelijks

Dit is de rating waar ik naar gekeken heb op rtings.

Wat mij wel opviel is dat deze TV wat matig is uitgerust met aansluitingen. Als je dat vergelijkt met de andere twee. Zo miste ik direct de 3.5mm jack, waardoor ik maar weer een digitaal>analoog converter heb moeten kopen om de TV te kunnen aansluiten op de Sonos. Want, ik ben absoluut geen TV-kenner, maar met dit geluid kun je geen fatsoenlijk TV kijken. Het is niet persé zacht, maar met maar iets achtergrond geluiden in de woonkamer, wordt het aanhoren van bijvoorbeeld nieuws een stuk lastiger. En dan trek ik mijn TV nog wel 50cm van de muur af en hangt deze vrij in de lucht aan de standaard (dus geluid kaats niet helemaal direct op de muur). Het geluid is erg kaal, tegen het blikkerige aan en dringt dus moeilijk door andere omgevingsgeluiden heen.

Wat mij positief opvalt ten opzichte van de vorige TV: pricewatch: Philips 46PFL4908H Zwart , is dat de zwart waarden erg goed zijn en vooral ook erg uniform (zoals vermeld in de reviews). Het is natuurlijk geen OLED, maar het valt wel positief op tijdens het kijken.

Andere gemissen in vergelijking met concurrentie: geen HDMI MHL (gebruik ik persoonlijk toch niet met een NAS), Geen WiFi AC en geen WiFi 5GHZ. Tot nu toe is WiFi-N snelgenoeg om Netflix 4K te streamen in mijn woonkamer, maar UTP kan ik elk moment inpluggen mocht dat nodig zijn.

Codec ondersteuning is daarentegen weer veel beter dan de concurrentie (dat is belangrijk met een Synology op de achtergrond) en ik kan niet klagen over deze up-to-date Tizen. Compleet en redelijk vlot. Maar inderdaad geen super CPU, maar dat hebben de anderen ook niet.

Enkel uitgerust met de standaard Samsung afstandsbediening en de mobiele app is nog steeds niet super. Je moet elke keer opnieuw verbinden als je de app opstart (verbinding wordt wel behouden, maar bediening werkt niet zonder reconnect). Maar dat ligt aan die app.

Zeker omdat de judder nog afwezig is, de TV op andere beeldwaarden niet veel slechter en soms zelfs beter dan de FHD concurrentie scoort, het een 2016 model is (langer updates, bijvoorbeeld Tizen 3.0) en de prijs die ik gekregen had erg goed was, breng ik hem nog niet terug. Maar er zijn 4 weken beslistermijn.

Edit: wat wel erg balen is, is dat mijn Sonos alleen een 3.5mm jack-in heeft en de Samsung alleen Toslink audio out (audio converter in gebruik nu). Daarbij zijn de Samsung sound outputs ook nog is altijd fixed (ook bij de J6240). Dus TV geluid enkel te bedienen via Sonos app, en Sonos altijd handmatig omzetten naar lijningang bij inschakelen TV voor uberhaupt geluid. Extra twijfel om nog te wisselen met de W805C die wel een variabel 3.5 mm jack-out heeft en de Sonos automatisch laat switchen naar lijningang.

De J6240 scoort helaas op de meeste beeldwaarden wel hoger dan de W805C, aan de andere kant: Android 6.0 lijkt nu toch echt bevestigd, dat maakt de TV (het software gedeelte) wel erg interessant.

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 26-10-2016 18:46 ]

Pagina: 1