Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Onbeperkt Wokken II Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• matroosoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 18:16
Laten we dit topic maar eens nieuw leven inblazen. Of gaat tegenwoordig niemand meer wokken?? :)

Zat zo eens het vorige topic door te spitten omdat ik morgen met de vriendin hoop te gaan wokken. Technisch niet wokken eigenlijk, aangezien ik bijna nooit daadwerkelijk van de wok gebruik maak. ;) Er was in het voorgaande topic nogal discussie gaande tussen mensen die wokrestaurants eigenlijk ordinaire vreetschuren vinden en mensen die het heerlijk vinden om zich eens goed vol te eten.

Ik denk echter dat wokken een geheel eigen plaats heeft. Helemaal onderaan (culinair gezien) staan voor mij afhaalrestaurants en cafetaria's. Even een snelle hap tussendoor of gewoon wekelijkse gewoonte. Een stukje hoger hebben we de eenvoudige restaurants. Hierbij is het vaak goed zoeken en veel proberen om een leuk restaurantje te vinden met een leuke sfeer en goed eten voor niet teveel geld. Uiteindelijk hebben we helemaal bovenaan de sterrenrestaurants met goed verzorgde, creatieve menu's, mooie eetruimtes en goed voorkomende bediening.

Wokrestaurants zie ik ergens tussen afhaalrestaurants/cafetaria's en eenvoudige restaurants. Geschikt om voor niet teveel geld even samen te eten terwijl je je niet druk hoeft te maken over wat er op het menu staat. Er is voor ieder wat wils.

Natuurlijk heb je mensen die hun plezier halen uit het maximale uit hun geld halen maar ik persoonlijk waardeer wokrestaurants erg om samen met vriendinlief naar toe te gaan. We zoeken dan een rustig plekje op (niet alle wokrestaurants hebben dat ;) ) en nemen dan uitgebreid de tijd om bij te kletsen over van alles en nog wat. Tussendoor halen we dan steeds iets verschillends, vaak samen zodat je niet alleen aan tafel zit. We zitten dan gerust drie uur lang te wokken. En omdat de zalen meestal groot zijn kijkt niemand je aan als je lang blijft of als je een keer je benen strekt.

Restaurants die we tot nu toe hebben geprobeerd:
-Wok of fame, Dordrecht. Was een goede wok maar is inmiddels helaas failliet.
-Gouden Wok, Rotterdam. Was een goede wok met uitzicht op het water mee is de laatste jaren qua niveau zeer beduidend achteruit gegaan. Deze wok zou ik niet aanraden.
-Happy Wok, Numansdorp. Prima wok, drinken alleen niet inbegrepen. Personeel is doorgaans vrij netjes en vriendelijk. Keuze is niet heel groot maar wel een prima assortiment.
-Kings Palace, Oud-Beijerland. Leuke wok in een klein restaurant. Sfeervol ingericht, en keuze uit menu zonder of met onbeperkt drinken inbegrepen. Omdat het een klein restaurant is van tevoren even informeren of de wok open is. Weinig personeel, dus soms even wachten op gerechten of op drinken. Assortiment redelijk klein maar smaak is goed en personeel is vriendelijk.
-Pak Boli, Spijkenisse. Hier hopen we morgen te gaan eten dus wie weet post ik nog wel even een recensie hier.

Ben benieuwd naar de ervaring van andere tweakers met wokken en wokrestaurants! :)

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Recentelijk bij Vandaag gegeten in Utrecht, ~33 euro pp inclusief drankjes (ook wijn en bier).
http://www.restaurantvandaag.nl/vandaag-utrecht/

Kwaliteit is niet top maar op zich acceptabel. Het lijkt goedkoop en je kan oneindig eten halen. Wel weinig tegelijk dus dat is een klein nadeel. Je kan wel gezellig bij kletsen en er is altijd wel iets wat je lekker vind dus dat is weer een voordeel.

Echter als je er over na gaat denken, voor 100 euro kan ik thuis voor drie man veel lekkerder vlees op tafel zetten en ook nog eens in zulke porties dat je misselijk en met een doggy bag naar huis gaat. Dus als het mooi weer is steek ik liever thuis de BBQ aan, anders is zo'n restaurant wel een aardige keuze als je goedkoop wilt dineren.

• matroosoft
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:11:
Echter als je er over na gaat denken, voor 100 euro kan ik thuis voor drie man veel lekkerder vlees op tafel zetten en ook nog eens in zulke porties dat je misselijk en met een doggy bag naar huis gaat. Dus als het mooi weer is steek ik liever thuis de BBQ aan, anders is zo'n restaurant wel een aardige keuze als je goedkoop wilt dineren.
Voordeel van wokken is het gemak voor hetzelfde geld. Je hoeft niks van tevoren te kopen en pas op het laatste moment kun je beslissen wat je wilt eten en hoeveel je wilt eten. Er zijn geen restjes en er is geen afwas. Nou weet ik wel dat sommigen het BBQ'en op zich al een ontspanning vinden, dan is het een ander verhaal natuurlijk :)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ik heb de reacties even in een nieuw topic afgesplitst, een oud topic uit 2009 heeft z'n rust wel verdiend.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18:09

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

quote:
Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:11:
[...]
Laatst (20 april) bij 'De Rekenkamer' nog gezien waarom 'all you can eat' een gunstige winstformule is voor ondernemers: https://www.npo.nl/de-rekenkamer/20-04-2017/KN_1689434

TL;DR: Zelfs een stevige eter kwam qua kosten voor ingrediënten nog niet aan de helft van het bedrag wat er bij dat restaurant per persoon moest worden betaald.

ThinkPad wijzigde deze reactie 25-04-2017 07:44 (83%)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Gadgeteer
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 26-08 16:16
Wokken lijkt wel een beetje af te zakken in populariteit. Steeds meer wok restaurants worden tegenwoordig wereldrestaurant. Zelfde principe maar dan gerechten uit meerdere windstreken.
Voor gezinnen zoals het mijne ideaal, kids hebben vaak zin in totaal andere dingen als wij.
In Groningen een die het best goed begrepen heeft : 'Eten & Co.' Van een simpele patat met stoofvlees in kersenbier tot een Indische tandoor of een wokgerecht. Veel vis of lekker aan de steak of pulled pork.

Ik vindt het heerlijk om keuze te hebben.

Toch is het niet vergelijkbaar met een luxe a la carte restaurant waar de gerechten niet binnen 2 tot 5 minuten klaar hoeven zijn en waar je meer luxe tot je beschikking hebt.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:44
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:40:
[...]

Laatst (20 april) bij 'De Rekenkamer' nog gezien waarom 'all you can eat' een gunstige winstformule is voor ondernemers: https://www.npo.nl/de-rekenkamer/20-04-2017/KN_1689434

TL;DR: Zelfs een stevige eter kwam qua kosten voor ingrediënten nog niet aan de helft van het bedrag wat er bij dat restaurant per persoon moest worden betaald.
Op zich irrelevant. Voor 33 euro uit eten inc drank is gewoon goedkoop als consument.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:13

@r!k

It is I, Leclerq

Ik ben toevallig vorige week voor het eerst bij zo'n wereldrestaurant geweest. Dochterlief werd 10 en wilde graag daar eten, ze had er met een vriendje gegeten en vond het hartstikke leuk. Mijn vriendin en ik hadden zo onze bedenkingen maar ik moet zeggen dat zo'n restaurant inderdaad ideaal is als je een gezin hebt, we hebben ook nog een zoontje van drie en het feit dat ze allemaal hun eigen eten konden kiezen bleek ideaal te zijn.

En het eten bleek ook nog best goed.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 16:57
De wokrestaurants hier hebben gewoon een tijdslimiet van 2 of 2,5 uur, daarna kan je tijd bijkopen.
26,50 voor 2,5 uur eten en drinken. Eten smaakt goed, is redelijke kwaliteit. Ik raak zelf redelijk snel aan de slinger van slechte chinees, maar heb dat bij de wokrestaurants hier nog niet meegemaakt.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 16:40

vhal

ಠ_ಠ

Merk dat ik altijd wel een opgeblazen "ve-tsin" gevoel krijg na een bezoekje wokrestaurant. :P Als ik moet kiezen heb ik liever een ayce sushi-restaurant (shabu bijvoorbeeld). De genoemde wereldrestaurants is misschien ook wel iets om te proberen met het gezin.

Wat ik wel een nadeel vind van wok/buffets, is dat het soms wel voorkomt dat je als enige aan de tafel zit met een bord eten omdat de rest in de rij staat voor de wok of grillplaat. Bij zo'n tent waar je je bestelling plaatst met een tablet is het stukken minder.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-10 08:04
Ik heb er zelf ook gemengde gevoelens bij, ondanks dat ik het eten bij 1 wok restaurant echt uitstekend vind.
Dit is Wok Atlantis in Arnhem, zeer veel keuze zowel voor de wok, gril, pizza, lopend buffet en de toetjes (sushi, veel soorten ''toetjes'', suikerspin voor de kids, chocolade fonteinen en etc). Allemaal gelukkig ook van redelijk hoog kwaliteit.
Nadeel van dit restaurant vind ik dat het zo groots is, 2 zeer grote zalen waar iedereen zit te bunkeren. Veel mensen die in je mond willen kijken wat je erin stopt, weinig privacy dus.
Hoewel dit niet een nadeel is van dit restaurant, is dit iets waarom men een wok over het algemeen een vreetschuur noemt denk ik.

Zo ben ik ook een paar keer bij verschillende kleinere woks geweest, daar had je dan weer iets meer privacy met je gezin/vrouw maar dan was het eten weer zeer beperkt en/of van een stuk lagere kwaliteit.

Ik heb meerdere wok restaurants bezocht waaronder in Nijmegen, Arnhem, Malden, Valkenburg, Sittard, Maastricht en nog een enkeling in Gelderland. Ik vond ze allemaal, op Atlantis-Arnhem na, zeer slecht of beperkt qua eten. Dit terwijl bij elk wok restaurant de prijzen iets onder de 30 euro pp zijn voor drinken (in Arnhem oa ook gewoon alcohol) + eten.

Of het duur is, moa, dat ligt eraan aan hoeveel je naar binnen gooit (want dat is wat er gebeurt in een wok restaurant).. Neem je 1 bord bami en als je vervolgens vol zit, tsja weg 30 euro voor je bordje met bami :P

Persoonlijk zou ik zelf niet snel zoiets hebben van: kom schat, we gaan romantisch of gezellig naar de wok.. Het is dat de schoonvader van mij het lekker vind en het leuk vind om zijn kids + aanhang mee te nemen naar de wok. Zelf begin ik er steeds meer tegenop te zien, zo danig dat hij over 2 weken ons wéér wilt meenemen en ik aangeboden heb om in mijn huis (met alle nare luchtjes die erbij komen kijken) te gaan gourmetten. Hij ging toch liever wokken met ons allemaal (k*kzooi).

Ander nadeel waarom ik de wok niet eens zo gezellig vind: je gaat met z'n alle je ronden doen (daar begint het al mee, van tafel af om eten te vinden), de 1 gaat naar de gril, de ander pakt gewoon iets wat je zo kan opscheppen en de ander gaat wok benutten. Nja 1 is al terug van het lopende buffet, de ander komt van de wok terug terwijl die ander zijn lopende buffet eten al op heeft, en vervolgens komt piet terug van de grill. Piet mag dan lekker alleen eten want de rest is al klaar. Gezellig? In mijn ogen niet :P

Nee ik ben zelf op een punt gekomen dat ik meer geniet van aan tafel zitten, je laten bedienen en hetzelfde geld kwijt te zijn, dan dat je daar met je bord vol eten voor de wok pan in de rij staat te wachten. Ik ben laatst nog gaan Grieken met de vrouw, we waren totaal ~50 euro kwijt (voorafje, hoofdgerecht + drinken), heerlijk eten, je wordt bedient, 2 glazen gedronken (mag niet meer vanwege het terugrijden) en zo dus ook nog goedkoper uit dan de wok... Dus op gebied van geld hoef je niet perse naar een Wok om je maag te vergroten.

Ook indien je met een grotere groep gaat kan bijvoorbeeld de Griek zowel leuker, gezelliger als goedkoper zijn. Stel je gaat met 4 man en je pakt een mix schotel van vis+vlees, dan betaal je zo'n 40-50 euro voor deze schotel (en bij de Griekse ketens waar ik geweest ben is dat veel te veel eten), dat is zo'n 10 euro PP.
Nu gaat het mij niet zozeer om het geld (anders gooi ik thuis wel wat in elkaar voor 5 euro) maar juist om de gezelligheid, en net dat vind ik volledig ontbreken bij de wok..

LopendeVogel wijzigde deze reactie 25-04-2017 08:33 (17%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:12
Zelf gruwel ik van wokrestaurants, mij zul je er dan ook echt nooit (meer) vinden. Er zijn ook genoeg redenen waarom ik daar nooit meer naar toe ga:
- Allereerst staan mensen constant op van tafel. Zit je middenin een gesprek, staan mensen weer op om eten te gaan halen.
- Vaak veel te grote zalen, veel lawaai, mensen die constant langs je heen lopen en ook irritante kinderen (mi scusi aan alle ouders met kinderen, maar ik vind het gewoon vervelend).
- De kwaliteit van het eten is bij alle wokrestaurants waar ik ben geweest, ver beneden peil. Voor een culinair hoogstandje moet je gewoon niet bij een wok restaurant gaan. Zelf heb ik altijd een beetje het gevoel dat ik restjes voedsel krijg. De bijgerechten zijn meestal ook lauw/koud.
- Voor de prijs hoef je het tegenwoordig ook niet meer te laten. Voor ongeveer hetzelfde geld ga je ook naar andere restaurants. En voor veel minder geld, zet ik zelf gewoon een veel beter gerecht op tafel. Maar goed, dan zit je wel zelf met alle werk.

Uiteindelijk denk ik dat 80% van de bezoekers van een wokrestaurant daar komt om zich eens ordinair vol te proppen met eten. Zelf heb ik daar geen behoefte aan, ik kan best iets wegwerken maar volproppen is niet aan mij besteed. Vol is vol, alles wat ik daarna nog eet, smaakt gewoon (helemaal) niet meer.

Als ik met mijn vriendin of vrienden ga uiteten, dan doe ik dat met een aantal gedachtes in het achterhoof.
Het moet gezellig zijn en ik moet lekker kunnen eten. Aan beiden voorwaarden voldoet een wokrestaurant voor mij niet. Persoonlijk vind ik het bedrag wat ik betaal minder belangrijk, zo lang het maar goed is.

Kwaliteit boven kwantiteit.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
Wij gingen vroeger eigenlijk wel vaak wokken of gewoon met het gezin maar ook vaak met het werk, dan vaak bij Pejo in Hoorn. Maar sinds ik een nieuwe formule heb ontdekt gaan we daar eigenlijk nooit meer heen. Ik hoor veel mensen hier als ergernis opgeven dat je alleen aan tafel zit als de rest bij het buffet staat.

Het laatste jaar kom ik vaak bij Gewoon Lekker een á la carte restaurant waar je onbeperkt gerechten kan bestellen voor een vast bedrag (€ 22,50 p.p.) en zonder tijdslimiet. Het eten wordt dan gewoon aan tafel geserveerd en iedereen krijgt tegelijk eten en je hoeft niet in een rij te staan wachten echt ideaal. De porties zijn kleiner, te vergelijken met tapas maar dan iets groter en de gerechten zijn meer verschillend gekozen. Ik moet zeggen dat dit enorm bevalt, ik kan zelf altijd moeilijk kiezen in een restaurant en nu kun je gewoon erg veel verschillende gerechten proberen en verschillende dingen eten voor een hele schappelijke prijs en ook met kinderen is het ideaal want er is altijd wel iets dat ze lekker vinden.

Blijkbaar gaan ze zaken goed want ze zaten eerst alleen op een vakantiepark bij Hoorn maar nu ook in Purmerend en Zaandam zag ik laatst. Ik kan het echt iedereen aanraden als alternatief op de wok of het lopend buffet.

HD4Life @ Full-HD

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Af en toe gaan we met collega's wokken (als er een collega vertrekt :P). En dat is dan in Arnhem in Sonsbeek park. Die is de laatste jaren wel achteruit gegaan. De keuze is vrij beperkt (6 teppanyaki gerechten, 4 of 5 soorten wokvlees en wat groenten), en de smaak is redelijk ok. Nadeel vind ik dat op de teppanyaki plaat zowel het vlees als de vis gebakken worden, en dan ook nog op exact dezelfde plek (niet eens een verdeling van b.v. links het vlees, rechts de vis), dus als je pech hebt smaakt je ossenhaas naar vis :( Verder wordt er natuurlijk gigantisch veel knoflook gebruikt. De aankleding van het restaurant is vrij sfeerloos, Chinees restaurant uit begin jaren '90 wat niet geupdate is.

@LopendeVogel , ik ga Atlantis eens voorstellen bij mijn collega's. Sonsbeek begint mij (en enkele andere collega's) wel aardig tegen te staan :P

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Audiowaste
Als aanvulling op Davidshadow13:

Bij ons in het dorp hebben ze een restaurant met hetzelfde concept. Je hebt een enorme lijst met kleine gerechten waar je de hele avond onbeperkt uit mag kiezen. Er zit geen eindtijd aan. Aangezien het allemaal kleine gerechten zijn, kun je ook veel verschillende dingen eten. En voor een prijs van 21 (week) of 25 euro (weekend).

Waar ik bij een wokrestaurant eigenlijk binnen het uur propvol zit, kan ik bij dat concept zonder problemen 4/5 uur eten. Ze nemen de bestelling op en komen het aan tafel brengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LopendeVogel
quote:
-tom-562 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:43:
Af en toe gaan we met collega's wokken (als er een collega vertrekt :P). En dat is dan in Arnhem in Sonsbeek park. Die is de laatste jaren wel achteruit gegaan. De keuze is vrij beperkt (6 teppanyaki gerechten, 4 of 5 soorten wokvlees en wat groenten), en de smaak is redelijk ok. Nadeel vind ik dat op de teppanyaki plaat zowel het vlees als de vis gebakken worden, en dan ook nog op exact dezelfde plek (niet eens een verdeling van b.v. links het vlees, rechts de vis), dus als je pech hebt smaakt je ossenhaas naar vis :( Verder wordt er natuurlijk gigantisch veel knoflook gebruikt. De aankleding van het restaurant is vrij sfeerloos, Chinees restaurant uit begin jaren '90 wat niet geupdate is.

@LopendeVogel , ik ga Atlantis eens voorstellen bij mijn collega's. Sonsbeek begint mij (en enkele andere collega's) wel aardig tegen te staan :P
Sonsbeek is wat ik bedoelde met klein, beperkt eten, laag kwaliteit, maar wel wat meer privacy. Daar ben ik ook een aantal jaren geleden 1x geweest. Qua eten (kwaliteit en keuze) kan deze lang zal zijn leven niet tippen aan Atlantis.

Betere tip (maar goed, ik weet niet of jullie met het personeel een vast budget moeten hebben), de griek in Arnhem tegenover CS. Deze ligt op een hoek schuin tegenover het station.
Heerlijk eten, niet duur, mooie zit plekken met privacy en mogelijkheden voor grotere groepen.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 25-04-2017 08:50 (10%)

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

quote:
LopendeVogel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:47:
[...]

Sonsbeek is wat ik bedoelde met klein, beperkt eten, laag kwaliteit, maar wel wat meer privacy. Daar ben ik ook een aantal jaren geleden 1x geweest. Qua eten kan deze lang zal zijn leven niet tippen aan Atlantis.
In het verleden (tot 2 jaar geleden) zat er boven de (oude) V&D Lounge 8. Dat was geen wok, maar zo'n restaurant waar je gerechtjes vanaf een kaart kon bestellen. Ik ben daar 2x geweest en het was 2x top. Erg gezellige sfeer, en ook veel privacy (kleine eet 'boots' tot prive kamers met karaoke set :P). Helaas is die toko failliet gegaan (scheen ook niet helemaal zuivere koffie te zijn geweest).
Bedankt iig voor de tip

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Seriph
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:58
Met zijn tweeën ben ik geen fan van wokken (of ieder ander all you can eat concept) omdat je dan rustig aan tafel wil zitten en converseren zonder te denken aan weer de volgende ronde/wandeling. Met een grotere groep ben ik er wel weer fan van omdat je dan niet op elkaar hoeft te wachten met eten en er vaak voor elk wat wils is.

Nu kom ik niet heel vaak in een wok of iets dergelijks. Ik ben er bij twee geweest en die waren beide eigenlijk hetzelfde. De Wok van Pejo in Hoorn en de Doelen in Purmerend. Geen culinaire hoogstandjes maar goed genoeg om niet aan de race te zijn na afloop. En laagdrempelig genoeg dat je met een groep gewoon herrie kan maken en lachen zonder dat je erop aangekeken wordt.

Over Gewoon Lekker (wat David hierboven benoemd). Ik vindt dat concept inderdaad wel fijner dan wokken. Is wel vergelijkbaar met onbeperkt Tapas maar dan meer Franse keuken. Ben daar 1 keer geweest en heb daar ook goed gegeten. Wel iets minder kindvriendelijk. Omdat je bij wokken voor je eten moet lopen kan je de kinderen meenemen. Het is wat rumoeriger bij wokken en dan valt het niet zo op dat kinderen tussen de tafels aan het schooieren zijn. Bij een zit restaurant stoort dat maar bij een wok kan ik dat beter hebben.

• LopendeVogel
quote:
-tom-562 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:49:
[...]

In het verleden (tot 2 jaar geleden) zat er boven de (oude) V&D Lounge 8. Dat was geen wok, maar zo'n restaurant waar je gerechtjes vanaf een kaart kon bestellen. Ik ben daar 2x geweest en het was 2x top. Erg gezellige sfeer, en ook veel privacy (kleine eet 'boots' tot prive kamers met karaoke set :P). Helaas is die toko failliet gegaan (scheen ook niet helemaal zuivere koffie te zijn geweest).
Bedankt iig voor de tip
Lounge 8, is dat niet wat inderdaad heel even geweest is, zeer moderne keet waar je wél wok gerechten kon afhalen? Althans, Lounge 8 doet mij aan wok-afhaal denken?

• Tsurany
  • Niet online
quote:
matroosoft schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:18:
[...]

Voordeel van wokken is het gemak voor hetzelfde geld. Je hoeft niks van tevoren te kopen en pas op het laatste moment kun je beslissen wat je wilt eten en hoeveel je wilt eten. Er zijn geen restjes en er is geen afwas. Nou weet ik wel dat sommigen het BBQ'en op zich al een ontspanning vinden, dan is het een ander verhaal natuurlijk :)
Het is vooral gemak en keuze inderdaad. Maar toch geef ik, op een mooie dag, de voorkeur aan lekker barbecueen. dan om een uurtje of 1 beginnen en om 6 uur heerlijk stukje kwaliteitsvlees serveren :)
quote:
ThinkPad schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 07:40:
[...]

Ja qua ingredienten zal het inderdaad erg weinig kosten. Drank kost niks, veel "gerechten" bestaan uit erg weinig vlees en voornamelijk groenvoer en deeg.
quote:
Catch22 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:08:
[...]

Op zich irrelevant. Voor 33 euro uit eten inc drank is gewoon goedkoop als consument.
Het is goedkoop maar voor die 33 euro krijg je dan ook geen enkele service. Het is zelf je eten en drinken uitzoeken en ophalen. Enkel je tafel wordt afgeruimd. Voor 33 euro uit eten incl drank is goedkoop als je bediend wordt, als je alles zelf moet doen vind ik het niet goedkoop meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

quote:
LopendeVogel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:51:
[...]

Lounge 8, is dat niet wat inderdaad heel even geweest is, zeer moderne keet waar je wél wok gerechten kon afhalen? Althans, Lounge 8 doet mij aan wok-afhaal denken?
Op de benedenverdieping kon je idd eten afhalen en direct opeten daar (aan de singel kant dacht ik). Boven zat een restaurant.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 14-10 20:18

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Oeh, Komt dit even mooi uit, ik zit vanavond met het werk bij een wok in Lelystad. Hier gaan we minimaal 1x per jaar heen!

http://tastywok.nl/

Veel keus, wok/gril/plaat. Ook vis/salade en normaal chinees eten. En oesters... Zelf geen fan van, maar van collega's gehoord dat ze goed zijn :+

In het weekend/vakantie wel reserveren, want ondanks hun grote zaal zitten ze regelmatig stampend vol.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
Wat vinden jullie aantrekkelijk aan onbeperkt wokken? Waarom niet gewoon naar de Chinees, Thai, etc?

• dimmak
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:16
Wat mooi is dat de benaming "wok" langzamerhand verdwijnt en plaatsmaakt voor "wereldrestaurant". Om toch het imago op te poetsen. De aankleding ziet er bij nieuwe wereldrestaurants vaak top uit, maar het is gewoon de same old shit. Veel diepvries ingrediënten en allemaal dezelfde tactische routing met de goedkope dingen voorop.

Mij maak je er niet blij mee.

• Seriph
wokken staat bij mij een beetje gelijk aan buffet eten. Buffet eten is gemakkelijk. Je ziet wat je krijgt op voorhand. Je kan zelf pakken hoeveel je wilt en je kan ongegeneerd vreten. En je hoeft niet (lang) te wachten.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

quote:
Tk55 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:09:
Wat vinden jullie aantrekkelijk aan onbeperkt wokken? Waarom niet gewoon naar de Chinees, Thai, etc?
Gemak, vaak formules inclusief drank. Handig voor grotere groepen. Niet alleen maar 'Chinees', meer keuze (afhankelijk van het gekozen restaurant)

• MustacheNicker
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17:30
quote:
IdieEasy schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:05:
Oeh, Komt dit even mooi uit, ik zit vanavond met het werk bij een wok in Lelystad. Hier gaan we minimaal 1x per jaar heen!

http://tastywok.nl/

Veel keus, wok/gril/plaat. Ook vis/salade en normaal chinees eten. En oesters... Zelf geen fan van, maar van collega's gehoord dat ze goed zijn :+

In het weekend/vakantie wel reserveren, want ondanks hun grote zaal zitten ze regelmatig stampend vol.
Hier kun je inderdaad prima eten! ben er zelf 3x geweest en het is me niet tegengevallen. _/-\o_

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Er is altijd wel iemand die geen Chinees of Thais eten lust. Dan is het makkelijk om naar de moderne "Wok" te gaan waar ook pasta, hamburger en sushi te krijgen is. Iedereen kan wel iets vinden wat hij goed genoeg vind.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:46

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
"De Chinees" waar wij normaal altijd komen is juist een wokrestaurant. Als je wil, kun je ook a la carte eten, maar dat doet bijna niemand. Voor afhalen is het overigens ook een heel populair restaurant. Maar qua wokken vind ik het ook allemaal een beetje achterhaalde zooi. Er is sinds de opening van het wokgedeelte jaaaren geleden eigenlijk geen vernieuwing toegepast en het lijkt alsof de kwaliteit van het eten ook steeds slechter begint te worden. Maar blijkbaar vinden veel mensen het toch nog steeds interessant, want in het weekend zit die tent vrijwel altijd vol.

Ach, vind het prima om af en toe eens te wokken, maar je moet natuurlijk geen sterrenrestaurant verwachten (maar daar zou ik dan ook nog niet dood gevonden willen worden :X ) Het voordeel is gewoon dat je kunt kiezen waar je op dat moment zelf zin in hebt en dat in de porties waar je op dat moment zin in hebt.

• Tk55
  • Niet online
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 09:44:
[...]

Er is altijd wel iemand die geen Chinees of Thais eten lust. Dan is het makkelijk om naar de moderne "Wok" te gaan waar ook pasta, hamburger en sushi te krijgen is. Iedereen kan wel iets vinden wat hij goed genoeg vind.
Ook in die keukens is er genoeg variatie dus er is altijd wel iets dat men lekker vindt (niks persoonlijks hoor). Maar makkelijker is het dan wel.
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:01:
[...]
Maar qua wokken vind ik het ook allemaal een beetje achterhaalde zooi. Er is sinds de opening van het wokgedeelte jaaaren geleden eigenlijk geen vernieuwing toegepast en het lijkt alsof de kwaliteit van het eten ook steeds slechter begint te worden. Maar blijkbaar vinden veel mensen het toch nog steeds interessant, want in het weekend zit die tent vrijwel altijd vol.
Zelfde probleem met sushi restaurants. In het begin trekken ze veel klanten met goed eten voor relatief weinig geld, vervolgens gaan ze besparen maar maakt het qua aantal klanten niet meer uit omdat ze toch al populair zijn.
quote:
maar daar zou ik dan ook nog niet dood gevonden willen worden :X
Want lekker eten en goede service is vreselijk? :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 16:11

jeka

Support your local club.

Ik ga in Groningen ook weleens.
Eten is best ok. En mijn zoon van 3 vindt het geweldig.
Taste and flavour, Eten &Co en Breed (in Leek) zijn mijn favoriet.
Ni hao en wok Euroborg vind ik wat minder goed.

FCG

• Tsurany
  • Niet online
quote:
Tk55 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:12:
[...]

Ook in die keukens is er genoeg variatie dus er is altijd wel iets dat men lekker vindt (niks persoonlijks hoor). Maar makkelijker is het dan wel.
Voor mij wel, meer dan genoeg zelfs. Niet voor iedereen echter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
quote:
Als je een avondje met maten op stap gaat en eerst wil eten, maar geen kebab ofzo wil, is het wel leuk. Gewoon ouwehoeren, bier drinken en eten.

Het is gewoon iets anders dan 'uit eten' gaan

• -World-
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13-10 21:12
Er zit in Zevenaar ook een prima wokrestaurant.
Het aanbod is niet zo groot/breed als in Wok Atlantis in Arnhem, maar ik ben er tevreden over.
Misschien geen culinaire hoogstandjes, ligt er ook een beetje aan wat je gewend bent of wat je wilt.
Ook geschikt voor kinderen.

Ik ben ook een keer in Doetinchem naar MyWereld geweest, het aanbod is daar groter, vind de kwaliteit echter niet aanzienlijk beter. Weet alleen niet of het echt een wokrestaurant is.

Ik ben ook een keer ergens in Noord-Brabant naar een Chinees restaurant geweest, vond die wel oké, maar minder dan de andere waar ik geweest ben. Heb het even opgezocht, het was het Paradijs in Oosterhout.

-World- wijzigde deze reactie 25-04-2017 10:48 (48%)

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
Tk55 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:12:
[...]

Zelfde probleem met sushi restaurants. In het begin trekken ze veel klanten met goed eten voor relatief weinig geld, vervolgens gaan ze besparen maar maakt het qua aantal klanten niet meer uit omdat ze toch al populair zijn.
De sushi restaurants in onze buurt zijn toch wel redelijk consistent in kwaliteit, dat blijkt ook uit het feit dat die nog heel vaak vol zitten.
quote:
[...]

Want lekker eten en goede service is vreselijk? :9
Ik versta gerechten van ingrediënten waar ik nog nooit van gehoord heb van porties die in een holle tand passen nu niet bepaald onder de term "lekker eten"... ;)

• Tk55
  • Niet online
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:57:
[...]
De sushi restaurants in onze buurt zijn toch wel redelijk consistent in kwaliteit, dat blijkt ook uit het feit dat die nog heel vaak vol zitten.
Dat zei ik dus: populair betekent niet dat ze goed zijn. Mensen gaan graag naar populaire tenten omdat ze populair zijn. In mijn ervaring zijn de all you can eat sushi restaurants vrijwel allemaal achteruit gegaan.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:50

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Davidshadow13 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:37:
Het laatste jaar kom ik vaak bij Gewoon Lekker een á la carte restaurant waar je onbeperkt gerechten kan bestellen voor een vast bedrag (€ 22,50 p.p.) en zonder tijdslimiet. Het eten wordt dan gewoon aan tafel geserveerd en iedereen krijgt tegelijk eten en je hoeft niet in een rij te staan wachten echt ideaal. De porties zijn kleiner, te vergelijken met tapas maar dan iets groter en de gerechten zijn meer verschillend gekozen. Ik moet zeggen dat dit enorm bevalt, ik kan zelf altijd moeilijk kiezen in een restaurant en nu kun je gewoon erg veel verschillende gerechten proberen en verschillende dingen eten voor een hele schappelijke prijs en ook met kinderen is het ideaal want er is altijd wel iets dat ze lekker vinden.
Dit concept slaat hier inderdaad ook al heel erg aan, alleen dan in de vorm van Lounge8. Die begon ook met één filiaal en zit inmiddels op vier.

Eten is goed, er is veel keus en het grote voordeel tegenover wokken is dat ze het gewoon komen brengen ipv. dat je constant op moet staan.

• Pierovic
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-10 20:09
In het weekend van 12 mei gaan we met de familie naar een vakantie park in Groenlo, Weet iemand of er in die buurten ook een goede Wok/Wereldrestaurant zit?
Of kan misschien iemand een lijst beginnen met Wok/Wereld restaurant per provincie.

• HellPunk
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:14
Wij komen graag bij Les Grands Buffets in Maastricht. Lekker eten en leuk voor de kinderen (al eten ze ook best graag in een 'gewoon' restaurant). Ze scheppen zelf op (al letten we er wel op dat ze geen hele borden nemen en dan niet opeten) en ze kunnen teruggaan wanneer ze willen. Bovendien kunnen ze zelf drankjes nemen en moeten we niet telkens naar de ober zitten zwaaien :).

Niet dat we daar elk weekend zitten, hoogstens een keertje om de 3 à 4 maanden met de rest van de familie. Uiteindelijk heeft toch iedereen zijn favoriete gerechten en die hoef ik niet elke week te hebben.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Gadgeteer
quote:
jeka schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 10:12:
Ik ga in Groningen ook weleens.
Eten is best ok. En mijn zoon van 3 vindt het geweldig.
Taste and flavour, Eten &Co en Breed (in Leek) zijn mijn favoriet.
Ni hao en wok Euroborg vind ik wat minder goed.
Taste and flavour schijnt in kwaliteit achteruit te gaan hoor ik uit verschillende hoeken
Eten&Co is prima terwijl het van dezelfde eigenaar schijnt te zijn als de wok in de Euroborg, welke juist achteruit lijkt te gaan.
Breed ken ik niet maar hoor van bekenden uit Roden en Leek dat die prima is.
In Vinkhuizen zit nog Wereldgeluk, een soort veredelde wokrestaurant. De nadruk op wok/tepanyaki en een aantal andere dingetjes erbij, eten was er in ieder gaval prima vorig jaar.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wij hebben hier wel eens gegeten: https://www.wokinnermelo.nl/. Zit aan de A28, bij Strand Nulde.
Prima wokrestaurant, genoeg keuze. Soms wordt er alleen wat teveel ui en knoflook op de gerechten gegooid, waardoor je na 2 dagen nog steeds stinkt :+

Outerspace wijzigde deze reactie 25-04-2017 13:08 (7%)

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

quote:
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:26:
[...]

Dit concept slaat hier inderdaad ook al heel erg aan, alleen dan in de vorm van Lounge8. Die begon ook met één filiaal en zit inmiddels op vier.

Eten is goed, er is veel keus en het grote voordeel tegenover wokken is dat ze het gewoon komen brengen ipv. dat je constant op moet staan.
Ik vind het echt jammer dat Lounge 8 in Arnhem weg is. Qua sfeer/inrichting was het echt super vond ik

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
-tom-562 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:29:
Ik vind het echt jammer dat Lounge 8 in Arnhem weg is. Qua sfeer/inrichting was het echt super vond ik
Dat is inderdaad erg jammer! Ik wist niet eens dat ze ook een vestiging hadden buiten Brabant. Weet jij de reden waarom ze weggegaan zijn?

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

quote:
rens-br schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:31:
[...]

Dat is inderdaad erg jammer! Ik wist niet eens dat ze ook een vestiging hadden buiten Brabant. Weet jij de reden waarom ze weggegaan zijn?
Failliet gegaan. Maar ik hoorde/las ook verhalen dat het niet helemaal zuiver was daar, belastingdienst (o.i.d.) op de stoep en dat van de ene op de andere dag de tent gesloten was en de inboedel weg was.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
-tom-562 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:35:
Failliet gegaan. Maar ik hoorde/las ook verhalen dat het niet helemaal zuiver was daar, belastingdienst (o.i.d.) op de stoep en dat van de ene op de andere dag de tent gesloten was en de inboedel weg was.
Dat is jammer om te horen. Balen dat ze hun administratie dan blijkbaar niet op orde waren.

• Albantar
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:16

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

Ik ben fan van de Wereldkeuken Triavium in Nijmegen. Zeeeeeer uitgebreid aanbod, ideaal voor een familie-uitje inderdaad want er is echt voor elk wat wils. Het is wel een gigantische fabriek eigenlijk, maar de ruimte is opgebroken in een aantal gedeeltes zodat het niet lijkt alsof je in een gigantische hal zit. Je kunt er wokken, op afroep grillen, er is redelijk goede sushi (voor echt goede sushi moet je natuurlijk naar een echt sushi-restaurant gaan, maar de sushi hier is beter dan bij veel andere wokrestaurants waar ik ben geweest), uitgebreid saladebuffet, pizza, frituur, op afroep gebakken pannekoeken (super voor de kinderen), en een zeer uitgebreid dessertbuffet inclusief een witte en een bruine chocoladefontein... Frisdrank is onbeperkt bij de prijs inbegrepen - voor alcoholische dranken moet je muntjes kopen. Bij vertrek kan je alcoholmuntjes die over zijn weer inruilen voor cash, of in de fooienpot dumpen.

Voor de 75e verjaardag van mijn vader gaan we daar waarschijnlijk met de hele familie naartoe. :)

Wubba lubba dub dub! В темноте всё кошки серы...

• Kaasplank
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

quote:
Pierovic schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:48:
In het weekend van 12 mei gaan we met de familie naar een vakantie park in Groenlo, Weet iemand of er in die buurten ook een goede Wok/Wereldrestaurant zit?
Of kan misschien iemand een lijst beginnen met Wok/Wereld restaurant per provincie.
wok wamelink in winterswijk. Of als je wat anders onbeperkt wil eten dan fox wolterink in vragender. Onbeperkt eten maar dan meer richting wild en wat exotischer spul. Het vermaken van kindergrut is daar ook prima geregeld.

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:33

BdK9001

50cc Prutser

quote:
matroosoft schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 00:00:
Laten we dit topic maar eens nieuw leven inblazen. Of gaat tegenwoordig niemand meer wokken?? :)
[...]
-Pak Boli, Spijkenisse. Hier hopen we morgen te gaan eten dus wie weet post ik nog wel even een recensie hier.

Ben benieuwd naar de ervaring van andere tweakers met wokken en wokrestaurants! :)
Kwaliteit van eten is prima, personeel is altijd bereid om mee te denken/helpen. Het is wel een plek waar in het weekend hele hordes joggingpakgezinnetjes op afkomt, dus wees gewaarschuwd :P Als je nog eens in Spijkenisse wilt gaan eten is De Watertuin misschien ook wel een idee, die heeft een ruimer assortiment en valt iets meer in lijn met restaurants als Vandaag in Utrecht.

Van beide vind ik het aantal luidruchtig rennende kinderen net iets te hoog, maar in de Watertuin kun je door de indeling nog een stil hoekje vinden, in Pak Boli is dat wat lastiger omdat het twee rechthoekige zalen zijn.

Mocht het eten bij Pak Boli tegenvallen, ze hebben ook een afhaalbalie cq snackbar waar ze prima friet leveren ;)

* BdK9001 zijn moeder woont vlak bij Pak Boli

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• Pat911
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:57:
[...]
Ik versta gerechten van ingrediënten waar ik nog nooit van gehoord heb van porties die in een holle tand passen nu niet bepaald onder de term "lekker eten"... ;)
Kwantiteit boven kwaliteit dus :)

Juist die onbekende ingrediënten vind ik vaak interessant. En ik heb liever 1 hap van een goede hamburger, dan een happy meal.

OT:
Wokken is voor mij wel een gepasseerd station, concept blijf ik leuk vinden en handig als je eens in een vreemde stad bent en met een groep zonder al te veel problemen wil gaat eten. Maar liever word ik aan tafel bediend.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

quote:
Kaasplank schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:50:
[...]

wok wamelink in winterswijk. Of als je wat anders onbeperkt wil eten dan fox wolterink in vragender. Onbeperkt eten maar dan meer richting wild en wat exotischer spul. Het vermaken van kindergrut is daar ook prima geregeld.
Vragender of all places... Dat zo'n megapolis een wok heeft :D

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Kaasplank
  • Niet online

Kaasplank

Vake bu-j te bang!

quote:
Outerspace schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:27:
[...]

Vragender of all places... Dat zo'n megapolis een wok heeft :D
:P

Ik kom er ook alleen voor fox wolterink en de optocht bij de kermis. Mooi lomp feestje :#

Ik ben tof want van meuk die ik gekocht heb maak ik een lijstje in mijn handtekening!

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

quote:
Pat911 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:17:
OT:
Wokken is voor mij wel een gepasseerd station, concept blijf ik leuk vinden en handig als je eens in een vreemde stad bent en met een groep zonder al te veel problemen wil gaat eten. Maar liever word ik aan tafel bediend.
Dat is zeker wel een punt. Als je met een groep gaat wokken is per saldo altijd de helft van de groep aan het lopen. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Seriph
quote:
Albantar schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:54:
[...]

Dat is zeker wel een punt. Als je met een groep gaat wokken is per saldo altijd de helft van de groep aan het lopen. :D
Dit is met een grote groep ook wel een positief ding vindt ik. Dan maakt je bij de grillplaat een praatje met de persoon die aan tafel eigenlijk te ver weg zit om mee te praten. Ik merk dat bij groepsgebeuren je vaak alleen praat met de mensen vlak om je heen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arcastin
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-07 08:18
Zeer slechte ervaring gehad afgelopen weekend bij Lounge8 Catharinaplein in Eindhoven. Ging uiteten met 7 vrienden/vriendinnen en het duurde godsgruwelijk lang. Om 19:00 waren we daar, rond 22:00 hadden we net anderhalve ronden op (ronde 2 waren ze compleet vergeten, ronde 3 kwam zo nu en dan een gerechtje van binnen), drinken was vaak niet compleet (voor 2 man vaak drankjes vergeten) en duurde al 30-40 minuten voordat dat kwam. Tafel werd niet afgeruimd waardoor de gehele tafel vol stond. Uiteindelijk hebben we het merendeel van ons eten wel gehad (keuken sloot om 23:00, dus in 1 uur tijd ineens een heleboel eten), maar verder geen excuses, korting, of ook maar iets om het goed te maken.

Lounge8 Dommelstraat in Eindhoven ben ik al lang niet meer geweest, maar daar beviel het altijd beter.

Sakana is vergelijkbaar qua concept en aanbod van eten, maar onze ervaring daar is veel positiever. De kans is dan ook groot dat wij voortaan niet meer naar Lounge8 gaan, maar enkel nog naar Sakana.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

quote:
Arcastin schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:01:
Zeer slechte ervaring gehad afgelopen weekend bij Lounge8 Catharinaplein in Eindhoven. Ging uiteten met 7 vrienden/vriendinnen en het duurde godsgruwelijk lang. Om 19:00 waren we daar, rond 22:00 hadden we net anderhalve ronden op (ronde 2 waren ze compleet vergeten, ronde 3 kwam zo nu en dan een gerechtje van binnen), drinken was vaak niet compleet (voor 2 man vaak drankjes vergeten) en duurde al 30-40 minuten voordat dat kwam. Tafel werd niet afgeruimd waardoor de gehele tafel vol stond. Uiteindelijk hebben we het merendeel van ons eten wel gehad (keuken sloot om 23:00, dus in 1 uur tijd ineens een heleboel eten), maar verder geen excuses, korting, of ook maar iets om het goed te maken.
Klinkt als "seriously understaffed"...

• NoTimeRemains
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09:38
De kwaliteit van veel wokrestaurants is om te huilen. Überhaupt hoe er met ingrediënten omgegaan wordt, paar min in kokend water heeft weinig te maken met de Aziatische keuken. Een beetje generieke saus erover en gaan. Als kind van (oud) Chinees restauranthouders is dit echt not done.

Als ik voor 20+ man per hoofd hetzelfde bedrag krijg dan doe ik het net zo makkelijk zelf en vers.

Maar goed voor weinig veul krijgen is met bedrijfsfeestjes erg makkelijk.
- http://restaurantdegoudenlepel.nl/ in Geleen is doable. "Sushi", friet, frikandellen, en echte Hollandse "babi pangang".
- http://www.restauranttafelen.nl/middelburg/ te Middelburg - Vreetfabriek, wel echt vanalles te krijgen dus als iemand zin in oesters, de ander in biefstuk, de derde in bbq en de laatste in wafels dan is DIT je restaurant.
- http://www.wokken.com/ in Sittard is heel goedkoop, punt.

Mss is een XXL restaurant iets voor je trouwens. Riesige schnitzels van 3kg en hamburgers van 30cm en maar kijken hoeveel mensen wegflikkeren.

• jordje
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02-10 15:48
quote:
BdK9001 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:13:
[...]

Kwaliteit van eten is prima, personeel is altijd bereid om mee te denken/helpen. Het is wel een plek waar in het weekend hele hordes joggingpakgezinnetjes op afkomt, dus wees gewaarschuwd :P Als je nog eens in Spijkenisse wilt gaan eten is De Watertuin misschien ook wel een idee, die heeft een ruimer assortiment en valt iets meer in lijn met restaurants als Vandaag in Utrecht.

Van beide vind ik het aantal luidruchtig rennende kinderen net iets te hoog, maar in de Watertuin kun je door de indeling nog een stil hoekje vinden, in Pak Boli is dat wat lastiger omdat het twee rechthoekige zalen zijn.

Mocht het eten bij Pak Boli tegenvallen, ze hebben ook een afhaalbalie cq snackbar waar ze prima friet leveren ;)

Grappig, mijn ouders wonen ook praktisch naast de Pak Boli. Kom er eigenlijk nauwelijks meer omdat we liever naar de Oude Maas gaan. Dat is zo'n kleine-gerechtjes/tapasachtig/sushi/japans restaurant. Niveau rennende kinderen is daar altijd nagenoeg nul, en het eten smaakt mij beter dan de Pak of de Watertuin.

Wel aan te raden om van te voren te reserveren.

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

quote:
jordje schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:23:
[...]

Grappig, mijn ouders wonen ook praktisch naast de Pak Boli. Kom er eigenlijk nauwelijks meer omdat we liever naar de Oude Maas gaan. Dat is zo'n kleine-gerechtjes/tapasachtig/sushi/japans restaurant. Niveau rennende kinderen is daar altijd nagenoeg nul, en het eten smaakt mij beter dan de Pak of de Watertuin.

Wel aan te raden om van te voren te reserveren.
Das wel een goeie, die zal ikeens aan m'n moeder tippen. Ik woon zelf al 10 jaar niet meer in de buurt, tegenwoordig in Bunnik, daar hebben we Rodaen, die serveren onbeperkt fusion-tapas voor €27,95 pp. ex drankjes. Dat is echt een topper, het zit ook vrijwel iedere avond vol, dus reserveren is een must ;)

Geheel tactloos? Nee hoor ik heb tweetakt en viertakt | Als je rechts ingehaald kon worden, had je ook rechts kunnen rijden!

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14-10 20:08
(jarig!)
quote:
LopendeVogel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:26:
Ik heb er zelf ook gemengde gevoelens bij, ondanks dat ik het eten bij 1 wok restaurant echt uitstekend vind.
Dit is Wok Atlantis in Arnhem, zeer veel keuze zowel voor de wok, gril, pizza, lopend buffet en de toetjes (sushi, veel soorten ''toetjes'', suikerspin voor de kids, chocolade fonteinen en etc). Allemaal gelukkig ook van redelijk hoog kwaliteit.
Nadeel van dit restaurant vind ik dat het zo groots is, 2 zeer grote zalen waar iedereen zit te bunkeren. Veel mensen die in je mond willen kijken wat je erin stopt, weinig privacy dus.
Hoewel dit niet een nadeel is van dit restaurant, is dit iets waarom men een wok over het algemeen een vreetschuur noemt denk ik.
Vind het grappig dat in mijn omgeving (woon in Elst, maar kom uit Arnhem) weinig mensen positief zijn over de Wok Atlantis. Leuk om is te lezen dat andere het anders ervaren. Heb er zelf meerdere keren gegeten met grotere groepen (werk en familie feestjes) en op zich is een wok vaak dan wel prima. De wok en de plaat heb ik daar altijd als wisselend ervaren waarbij de ene 'kok' het vaak wel goed kon klaar maken en de andere alles veel te lang door bakte. Nadeel van Atlantis vond ik altijd dat de producten in de bakken vaak te lang er in lagen wat de kwaliteit niet ten goede kwam. Structuur veranderde en veel dingen werden soppig die niet soppig horen te zijn.

Ik ben zelf een vervend sushi liefhebber maar tot nu toe heb ik nog geen wok gevonden waarbij de sushi het niveau 'het is net te eten' oversteeg. Daarbij moet ik zeggen dat als ik de keuze heb ik liever naar een goed restaurant ga dan naar een Wok. Een chefkok weet het toch beter samen te stellen en te bereiden dan dat ik het kan.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Audiowaste
quote:
Pat911 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:17:
Kwantiteit boven kwaliteit dus :)

Juist die onbekende ingrediënten vind ik vaak interessant. En ik heb liever 1 hap van een goede hamburger, dan een happy meal.
Ik verbaas mij nog altijd dat mensen denken dat je bij "sterrenrestaurants" heel weinig te eten krijgt.
Het is altijd zo dat je minimaal voldaan bent, niet dat je nog met honger van tafel gaat. En nee, natuurlijk is het bij zo'n restaurant niet de bedoeling dat je je volpropt.

Maar goed, misschien ben ik wel erg veeleisend geworden met eten, vooral als ik naar een restaurant ga. Ik wil genieten van lekker eten, nieuwe onbekende gerechten proberen. Al begrijp ik wel dat mensen voor het gemak naar een wokrestaurant gaan.

Persoonlijk, maar dat zal aan mij liggen, kan ik niet bevatten dat mensen het eten bij een wok welgemeend lekker vinden. Overigens geldt dat ook voor die andere vreettoko, Happy Italy.

• Albantar

Albantar

Moderator General Chat

Get schwifty! Ꙭ

quote:
Audiowaste schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:57:
[...]

Ik verbaas mij nog altijd dat mensen denken dat je bij "sterrenrestaurants" heel weinig te eten krijgt.
Het is altijd zo dat je minimaal voldaan bent, niet dat je nog met honger van tafel gaat. En nee, natuurlijk is het bij zo'n restaurant niet de bedoeling dat je je volpropt.

Maar goed, misschien ben ik wel erg veeleisend geworden met eten, vooral als ik naar een restaurant ga. Ik wil genieten van lekker eten, nieuwe onbekende gerechten proberen. Al begrijp ik wel dat mensen voor het gemak naar een wokrestaurant gaan.

Persoonlijk, maar dat zal aan mij liggen, kan ik niet bevatten dat mensen het eten bij een wok welgemeend lekker vinden. Overigens geldt dat ook voor die andere vreettoko, Happy Italy.
Woktoko's en Happy Italy zijn ideaal als je er kinderen bij hebt, vandaar. Met een familiegroep met kinderen van verschillende leeftijden erbij ga je niet bij een sterrenrestaurant zitten. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 13:16

Pierre

Zucht

quote:
[...]

Je mag je best volproppen als je maar afrekent

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Gadgeteer
quote:
NoTimeRemains schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:17:
De kwaliteit van veel wokrestaurants is om te huilen. Überhaupt hoe er met ingrediënten omgegaan wordt, paar min in kokend water heeft weinig te maken met de Aziatische keuken. Een beetje generieke saus erover en gaan. Als kind van (oud) Chinees restauranthouders is dit echt not done.

Als ik voor 20+ man per hoofd hetzelfde bedrag krijg dan doe ik het net zo makkelijk zelf en vers.
Tja, er is een tijdlimiet en onbeperkt eten. Als ik dan 20 minuten op een portie moet wachten wordt ik op zijn zachtst gezegd niet blij.
Je vergelijkt nu een wokrestaurant met een traditioneel restaurant, als kind van een restauranthouder weet je natuurlijk wel beter dan dat.. toch? Het eten in veel Chinese restaurants is ook niet bepaald hetzelfde wat je in China eet dus laten we die weg gewoon niet inslaan.

• ChojinZ
  • Laatst online: 17:26
quote:
[...]

Als je alleen maar wok restaurants gewend bent is dat natuurlijk ook zo. In vergelijking met vreetschuren krijg je bij sterrenrestaurants relatief weinig eten.

Zelf vind ik dat geen probleem. Mijn insteek is als die van jou. Ik moet geen honger meer hebben en vooral lekker hebben gegeten. Mezelf volproppen doe ik wel op de bank met bak ijs (guilty pleasure)...

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• smurfinmark
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:53
quote:
ChojinZ schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:49:
[...]

Als je alleen maar wok restaurants gewend bent is dat natuurlijk ook zo. In vergelijking met vreetschuren krijg je bij sterrenrestaurants relatief weinig eten.

Zelf vind ik dat geen probleem. Mijn insteek is als die van jou. Ik moet geen honger meer hebben en vooral lekker hebben gegeten. Mezelf volproppen doe ik wel op de bank met bak ijs (guilty pleasure)...
Het probleem dat veel mensen hebben bij sterren-restaurants (of het restaurants zonder sterren, maar in het hogere segmet) is dat er 3-gangen gegeten wordt. Ik hoor dat vaak in mijn persoonlijke kring terug, vraag met of andere dat ook meekrijgen.

De luxere restaurants zijn vaak ingericht op 5+ gangen, en dan eet je ruim voldoende. Deze structuur heeft ook te maken met dat je een avondvullend programma wilt hebben, en dat het wijngedeelte ook belangrijk is. Oftewel het wijnarrangement wordt vaak genomen. En er worden menu's verkocht, vaak seizoensgebonden, opnieuw veel gangen.....

• matroosoft
quote:
BdK9001 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 14:13:
[...]

Top! Thanks voor je recensie. :) Ziet er vrij positief uit voor vanavond dus. Hebben wel een plekje bij het raam gereserveerd zodat eventuele drukte maar aan één kant is. ;)

• ChojinZ
  • Laatst online: 17:26
quote:
smurfinmark schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:59:
[...]

Het probleem dat veel mensen hebben bij sterren-restaurants (of het restaurants zonder sterren, maar in het hogere segmet) is dat er 3-gangen gegeten wordt. Ik hoor dat vaak in mijn persoonlijke kring terug, vraag met of andere dat ook meekrijgen.

De luxere restaurants zijn vaak ingericht op 5+ gangen, en dan eet je ruim voldoende. Deze structuur heeft ook te maken met dat je een avondvullend programma wilt hebben, en dat het wijngedeelte ook belangrijk is. Oftewel het wijnarrangement wordt vaak genomen. En er worden menu's verkocht, vaak seizoensgebonden, opnieuw veel gangen.....
Het verschilt per restaurant maar dat is niet mijn ervaring. Ik heb zelf meerdere malen meegemaakt dat ik bij een 7 gangen diner nog niet vol zat. Maar nogmaals, dat hoeft voor mij ook niet. Zolang ik maar lekker heb gegeten. :)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Onbeperkt wokken (of één van de varianten daarop) is natuurlijk ook heel wat anders dan een sterren-restaurant. Laten we de discussie vooral niet door elkaar laten lopen....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

quote:
[...]
Je moet dat meer vergelijken met een friettent denk ik. Je hebt ook friettenten die leuk ingericht zijn met tafeltjes (Mc Donalds :+ ) en zo heb je met Chinezen ook vanalles van afhaal of caravans tot sfeervolle zaken waar je kan zitten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

5183

http://www.shizenrestaurant.nl/ (vlakbij Utrecht) is ook wel een aanrader.
Het verschil met de andere 'vreetschuren' is dat je er bediend wordt nadat je via een tablet besteld hebt. Eten komt snel door en is van prima kwaliteit. Je hoeft niet op te staan en te lopen, wat ik echt een voordeel vind. Ook de hele inrichting is mooi en sfeervol, geen grote schuur met op elkaar gestapelde tafeltjes om maar vooral elke centimeter ruimte te benutten.

Voor iedereen ruimte keuze, en tegen extra betaling zijn er ook luxere gerechten beschikbaar.

5183 wijzigde deze reactie 25-04-2017 20:29 (15%)

• Icepegel
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-10 22:06
quote:
vhal schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 08:25:
Merk dat ik altijd wel een opgeblazen "ve-tsin" gevoel krijg na een bezoekje wokrestaurant. :P Als ik moet kiezen heb ik liever een ayce sushi-restaurant (shabu bijvoorbeeld). De genoemde wereldrestaurants is misschien ook wel iets om te proberen met het gezin.

Wat ik wel een nadeel vind van wok/buffets, is dat het soms wel voorkomt dat je als enige aan de tafel zit met een bord eten omdat de rest in de rij staat voor de wok of grillplaat. Bij zo'n tent waar je je bestelling plaatst met een tablet is het stukken minder.
Try Sushi.. :D vreet me helemaal vol en geen Vetsin gevoel. Sushi naar mijn mening vrij "natuurlijk"

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
In Elst zit Fine Food Village. Ben ook een aantal keer in Veenendaal geweest, maar in Elst vind ik een stuk beter. Meer en beter eten en inclusief drank. Verder ook leuker ingericht, niet 1 grote zaal maar wat meer besloten.

Ben zelf van fan van 2 of 3x per jaar wokken. Dingen als rijst of bami eet ik dan weer nooit daar, hou het altijd bij de dingen die ik echt lekker vind :)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18:49

Quad

Selectief doof

Een van mijn favorieten is nu wel echt het wereldrestaurant A1 Deventer, veel keuze, hoge kwaliteit en vlotte doorloop.
In Oldenzaal zit ook zoiets, 2x afgefikt maar zeer goed te eten. Toch iets leuker en lekkerder dan een traditionele wok.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• zwerfkater
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-10 16:40
Ik heb hier in de regio al verschillende wok restaurants geprobeerd maar er kan tot nu toe kwa smaak niks tippen aan wokgarden in biest-houtakker. 2 uur onbeperkt met alchohol erbij voor 25,50 doordeweeks en s'weekends 28,50. eventueel verlengen kost 2 euro per half uur maar ik kom zelf niet verder dan 2 uur dan zit ik al ramvol. aanrader. vriendelijk personeel en aardige koks bij de bakplaat.

linkje www.wokgarden.nl

zwerfkater wijzigde deze reactie 25-04-2017 23:48 (10%)

• Fly-guy
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online
quote:
Icepegel schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:09:
[...]

Try Sushi.. :D vreet me helemaal vol en geen Vetsin gevoel. Sushi naar mijn mening vrij "natuurlijk"
Ligt aan je definitie van natuurlijk. Sowieso zit sushi vol met glutamaat (vis, zeewier), maar dat wordt ook vaak toegevoegd aan de soyasaus en soms de gemberplakjes. Een van de hoofd ingredienten van sushi is de azijn in de rijst, wat weer gemaakt is van een bepaald zeewier waar vroeger msg van gemaakt werd.
Dus of je het glutamaat nu via de zout vorm (msg) toevoegt of het er al in zit, maar voor je lichaam niet uit, glutamaat is glutamaat.

Daarnaast is het suikergehalte van de rijst vaak vrij hoog, niet te spreken van vet en zout.

Zeker in de all you can stuff in your face sushi tenten.

Fly-guy wijzigde deze reactie 25-04-2017 23:49 (3%)

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 09:38
quote:
Gadgeteer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 16:44:
[...]

Tja, er is een tijdlimiet en onbeperkt eten. Als ik dan 20 minuten op een portie moet wachten wordt ik op zijn zachtst gezegd niet blij.
Je vergelijkt nu een wokrestaurant met een traditioneel restaurant, als kind van een restauranthouder weet je natuurlijk wel beter dan dat.. toch? Het eten in veel Chinese restaurants is ook niet bepaald hetzelfde wat je in China eet dus laten we die weg gewoon niet inslaan.
"Echt" wokken duurt geen 20 min, mss met snijden.
Ik vergelijk ingredienten koken met daadwerkelijk bakken. Al helemaal op die jet branders die ze daar hebben, die ik dan wel weer graag thuis zou willen hebben.

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

quote:
matroosoft schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 17:00:
[...]

Top! Thanks voor je recensie. :) Ziet er vrij positief uit voor vanavond dus. Hebben wel een plekje bij het raam gereserveerd zodat eventuele drukte maar aan één kant is. ;)
En, hoe is het bevallen? :)

• Gadgeteer
quote:
NoTimeRemains schreef op woensdag 26 april 2017 @ 00:43:
[...]

"Echt" wokken duurt geen 20 min, mss met snijden.
Ik vergelijk ingredienten koken met daadwerkelijk bakken. Al helemaal op die jet branders die ze daar hebben, die ik dan wel weer graag thuis zou willen hebben.
Toch is er een wezenlijk verschil in de 'eet zo veel je kan in x-uur' formule en de 'traditionele' restaurantformule waar de bereiding gewoon langer mag duren. Uiteraard proef je het verschil maar dat wil niet zeggen dat je in een eet zo veel je wilt restaurant niet lekker kunt eten.
Als ik ergens uit eten ga in een a la carte restaurant ben ik vaak meer tijd en geld kwijt als in een all you can eat. Ik kies dus aan de hand van de omstandigheden waar ik op zo'n moment naar binnen loop ;).

• citomaster
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13:54
Ik ben een tijdje geleden bij restaurant Fox in Vragender (Achterhoek) geweest. Erg goed restaurant! Ze hanteren een wok en all you can eat-formule, maar dan luxer, smaakvoller en heel net aangekleed. Aanrader!

• matroosoft
quote:
BdK9001 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:48:
[...]

En, hoe is het bevallen? :)
We zijn er ruim 2,5 uur geweest en dat is een goed teken. :) Het was redelijk rustig, wat ook wel zal komen doordat het een doordeweekse dag was. Vriendelijk personeel inderdaad, zoals je al gezegd had. Wat betreft het assortiment: niet heel uitgebreid maar in principe prima. Ze hadden een paar dingen die ik ergens anders niet gezien heb zoals een eiersalade, garnalensalade en minipizza's.

Qua bezoekers heel verschillende mensen maar eigenlijk allemaal rustige mensen. Geen overlast veroorzakers. :) Hebben 1 keer op drinken moeten wachten omdat ze het vergeten waren maar dat kan gebeuren. Qua inrichting, je ziet dat het modern is maar ze hebben toch nog een beetje een klassieke aankleding gegeven en dat kan ik wel waarderen. Ik en mijn vriendin hebben geen gebruik gemaakt van de wok, maar ik wel van de teppanyaki. Dat beviel wat minder, de zalm was niet zo lekker als ik ze bij andere wokrestaurants op heb.

Al met al was het toch wel een positieve ervaring. Een volgende keer gaan we waarschijnlijk gewoon weer een ander restaurant proberen, maar ik zou het zeker niet afraden voor andere tweakers. Het gaat trouwens om wokrestaurant Pak Boli in Spijkenisse, voor degene die dat gemist hadden. ;)

• Fairy
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Fairy

5220wp

Wokken, tja ik vind het zo af en toe wel lekker. Mijn vrouw is er niet zo van, dus als we al gaan doet ze het meer voor mij en de kinderen. Wok stadion in Zwolle is prima, maar we rijden ook wel eens vanuit Wezep naar Groningen om daar naar de Euroborg te gaan 8)7

Wat zij lekker vind, en ik trouwens ook, ik tapas zoals bij Reyna Bé in Veenendaal. We gaan daar wel eens heen, speciaal om te eten (85 kilometer enkele reis). Lijken wel gek, maarja moet zeggen dat dit ons heel goed bevalt. Lekker rustig eten, gerechten zijn vrij vlot klaar, maar je bent absoluut niet een het bunkeren, hoeft niet van tafel af, betaalt voor het eten een vast bedrag en kunt je prima vol eten want is volgens mij onbeperkt. Ik heb tenminste nooit een beperking gehoord. Je kunt zoveel bestellen als je wilt, als je het maar op krijgt. Meestal is 3 minigerechtjes per ronde normaal. Daarnaast ook nog eens heel vriendelijk personeel!

Heb ook wel eens chapas gedaan. Dat was bij de Chinees in Hattem, maar die hebben het nog niet helemaal begrepen.... Als je er nasi of bami bij wilt hebben, dan moet je dat apart bestellen en krijg je dat in een piepklein bakje. Alles wat je besteld wordt in een steenkoud schaaltje gedaan, dus wat je ook krijgt, het is niet meer warm. Ook kreeg je steeds een lijst om gerechten op te schrijven die je wilt hebben, maar dat was niet zo'n succes, de limieten waren duidelijk afgekaderd. Daarnaast kregen we tussendoor ook een keer een bestelling van iemand anders, want het klopte niet met wat we hadden besteld.

Bij Reyna Bé worden veel gerechten in een stenen schaaltje bereid, dus dat komt vaak letterlijk kokend aan bij de tafel en is dus lekker warm want je kan gewoon uit de schaaltjes eten als je wilt, ook als je eerst de andere 2 gerechtjes op eet, is het laatste gerecht nog altijd goed heet omdat de stenen schaaltjes behoorlijk massa hebben.

Chapas doe ik dus niet weer, tapas wel :)

Fairy wijzigde deze reactie 26-04-2017 09:04 (13%)

• Pierovic
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-10 20:09
quote:
Kaasplank schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 13:50:
[...]
..... fox wolterink in vragender. Onbeperkt eten maar dan meer richting wild en wat exotischer spul......
Dit lijkt me wel leuk. ThanX voor de info!

• BdK9001

BdK9001

50cc Prutser

quote:
matroosoft schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:37:
[...]

We zijn er ruim 2,5 uur geweest en dat is een goed teken. :) Het was redelijk rustig, wat ook wel zal komen doordat het een doordeweekse dag was. Vriendelijk personeel inderdaad, zoals je al gezegd had. Wat betreft het assortiment: niet heel uitgebreid maar in principe prima. Ze hadden een paar dingen die ik ergens anders niet gezien heb zoals een eiersalade, garnalensalade en minipizza's.

Qua bezoekers heel verschillende mensen maar eigenlijk allemaal rustige mensen. Geen overlast veroorzakers. :) Hebben 1 keer op drinken moeten wachten omdat ze het vergeten waren maar dat kan gebeuren. Qua inrichting, je ziet dat het modern is maar ze hebben toch nog een beetje een klassieke aankleding gegeven en dat kan ik wel waarderen. Ik en mijn vriendin hebben geen gebruik gemaakt van de wok, maar ik wel van de teppanyaki. Dat beviel wat minder, de zalm was niet zo lekker als ik ze bij andere wokrestaurants op heb.

Al met al was het toch wel een positieve ervaring. Een volgende keer gaan we waarschijnlijk gewoon weer een ander restaurant proberen, maar ik zou het zeker niet afraden voor andere tweakers. Het gaat trouwens om wokrestaurant Pak Boli in Spijkenisse, voor degene die dat gemist hadden. ;)
Fijn dat het bevallen is! In het weekend is het wel altijd bijna vol, dus de dan is het wat luidruchtig.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben in het algemeen geen fan van wokrestaurants. Ik hou van harmonieuze, bij elkaar horende eten uit een enkele streek (of zorgvuldig uit meerdere bij elkaar gezocht), wat je in principe prima in een wokrestaurant zou kunnen aanbieden, maar in plaats daarvan wordt vanuit laagdrempeligheid en kostenefficiency alles op een grote hoop gegooid. Dat je als bijgerechten Japanse sushi, Vietnamese loempia en Indonesische sate (of wat voor die dingen door moet gaan) naast elkaar ziet liggen zegt genoeg.

Voor het eten hoef je er wmb niet heen te gaan, maar kan voor grote groep gezellig avondje uit opleveren. Zo zijn we laatst als afronding van een project op het werk bij Crystal Wok in Zaandam gaan eten. Het was qua concept redelijk low-end (je mocht zelf je drank halen aan de bar...), maar het eten was niet eens zo rampzalig, in ieder geval betrekkelijk vers en fatsoenlijk klaargemaakt.

En kinderen... binnenkort eens zien wat zoonlief (4) ervan vindt. Wederom niet zozeer voor het eten maar voor de ervaring an sich ;)

Soittakaa Paranoid!

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:54

Deathchant

Don't intend. Do!

Mocht er iemand ooit naar Zuid-Limburg op vakantie gaan (waarom niet, het is het meest heuvelachtige van Nederland. Epen, Slenaken e.d. zijn absolute toppers), dan raad ik jullie aan om naar Restaurant Parkstad te gaan, bij het Roda stadion. Ligt een vuecinema naast. Het kost 28,95 p.p. voor 3 uur. Wok, kant en klaar buffet, soep, salades, lasagna, konijn, pizza...zowat alles dat je kunt bedenken. En de kwaliteit is best goed. Smaakt heerlijk allemaal.
Ik was vroeger een echte wokkert, maar dit is tot nu toe het beste restaurant (waar gewokt wordt) waar ik ooit ben geweest.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• Automark
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14-10 22:36
Bij ons in het dorp zitten diverse wok toko's en een goed sterren restaurant.
En wij kunnen van beide genieten. De wok is ideaal als je snel redelijk wilt eten. Je betaald 17 euro per persoon en je kan zo lang zitten als je wilt. En als je gaat zitten heb je binnen een minuut een glas wijn en een bord eten.

Het sterren restaurant is ook fantastisch, het is een avond uit. De presentatie is bijna een show, de vele gangen, de soms aparte smaak sensaties. Het is een pretpark voor volwassen die van smaak houden. 2 maanden geleden met mijn vrouw was ik 645 euro (incl wijn) kwijt, maar we doen dit ook maar 2,3x per jaar. Maar ik zou het iedereen aanraden die van speciaal houdt.

• AyeAyeCaptain!
  • Niet online

AyeAyeCaptain!

Ooooooooooooh

Geen onbeperkte wok meer voor mij. In Groningen zit zo'n wok waar je ook nog eens onbeperkt mag laten volgieten met allerlei soorten drankjes (niet alcoholisch)! Hoorde mijn collega's er goed over praten maar het was echt niet smaakvol. Bah.

Daar zit je dan na 3uur vreten met een buik vol met troep. Het vult wel. Dat wel. Maar genieten was het niet.
Volgende keer maar gewoon naar de MacDonalds als ik weer voor werk/study in Groningen ben

Protip: Als je toch persee naar de AllYouCanEat wilt gaan, skip dan die kant en klaar maaltijden :r :r En ga voor de Tepanyaki.

AyeAyeCaptain! wijzigde deze reactie 20-06-2017 06:15 (24%)

Retro Sale 2019!
PSP 1000 + 6.60 pro c2 (256GB)
PSVita + Henkaku Enso (128GB)
Old 3DS + Luma3DS (Boot9strap) (160GB)
Nintendo Switch 3.0.1 original firmware

• Gadgeteer
quote:
AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 06:12:
Geen onbeperkte wok meer voor mij. In Groningen zit zo'n wok waar je ook nog eens onbeperkt mag laten volgieten met allerlei soorten drankjes (niet alcoholisch)! Hoorde mijn collega's er goed over praten maar het was echt niet smaakvol. Bah.

Daar zit je dan na 3uur vreten met een buik vol met troep. Het vult wel. Dat wel. Maar genieten was het niet.
Volgende keer maar gewoon naar de MacDonalds als ik weer voor werk/study in Groningen ben

Protip: Als je toch persee naar de AllYouCanEat wilt gaan, skip dan die kant en klaar maaltijden :r :r En ga voor de Tepanyaki.

[video]
Volgens mij kun je je bij de meeste all-you-can-eat wok/wereldrestaurant toko's in Groningen volgieten met niet-alcoholische drankjes. Als het eten niet smaakvol was ben je blijkbaar bij de verkeerde naar binnen gelopen :+
Kan je wel vertellen dat de bekende wereldrestaurant toko's in Groningen toch echt wel beter eten serveren dan de McDonalds (of je moet houden van een Big Mac die ongeveer hetzelfde proeft als een Quarterpounder of willekeurig welke andere burger in hetzelfde hok, je kunt er in ieder geval nooit iets verkeerd kiezen omdat je toch niet proeft wat je eet))

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
Gadgeteer schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:48:
[...]

Als het eten niet smaakvol was ben je blijkbaar bij de verkeerde naar binnen gelopen :+
En heb je helemaal zelf de verkeerde dingen gekozen... :+

Ik merk ook hier vaak dat sommige mensen zich echt verheven voelen boven mensen die naar zaken gaan zoals deze. Als jij graag voor honderden euro's per keer naar sterrenrestaurants gaat, dan be my guest, maar ga dan niet alles afkraken wat "minder" zou zijn dan dat. Het is natuurlijk ook absoluut niet realistisch om van een all you can eat zaak dezelfde kwaliteit te verwachten als van een klein intiem (sterren)restaurant. Beiden voldoen aan een behoefte, maar beiden voldoen aan een andere behoefte. Er is in mijn ogen helemaal niets mis mee om met een vriendengroep naar een all you can eat restaurant te gaan, maar verwacht dan geen gourmet cuisine of ga doen alsof je dit wel verwacht en alles als minderwaardig behandelen dat niet aan die (onrealistische) verwachtingen voldoet.

Ja, ik stoor mij wel eens aan die hautaine houding... ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gadgeteer
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Ja, ik stoor mij wel eens aan die hautaine houding... ;)
Ben zo blij dat ik daarin niet de enige ben ;)

Zoals ik eerder al eens aangaf, kies je restuaranttype bij de omstandigheden van dat moment, dan zit je gewoon goed. Soms heb je behoefte aan een a la carte of plateservice en op andere momenten kies je voor een "vreetschuur".
Ik denk dat ik dit weekend maar weer eens een all you can eat ga bezoeken :P

• C6DL
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:34
Wat is er mis met de wok?
Ik vind dat je vrij gezond kan eten als je het bij alleen wat vlees houdt en andere gezonden dingen uitkiest.
Ik las dat iemand hier typte dat het alleen restjes vlees is?
Ik zie toch echt prima vlees in de bakken liggen...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Catch22
Ik heb vooral moeite met het type mens dat je in de Wok vind. Maar dat is persoonlijk. Eten is vaak wel prima.

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:05

Zebby

Gamed

quote:
C6DL schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:59:
Ik vind dat je vrij gezond kan eten als je het bij alleen wat vlees houdt en andere gezonden dingen uitkiest.
Moah, de duivel zit hem vaak in de sausjes. Niet echt gezond, maar kan zeker een stuk ongezonder.

Het vlees is echt geen goede kwaliteit, dan hou je jezelf voor de gek. Wat betaal je voor een kilo ossehaas bij de groothandel, eurotje of 60, bij de slager 80+? Mooi niet dat ze dat zo massaal aanbieden. Zelfde met de garnalen, die krengen zijn duur. Sowieso moeten ze alles veilig doorbakken gezien het open en bloot ligt en iedereen eraan kan zitten, dus die kwaliteit zou je toch niet terug herkennen. Slechte business case, zonde van het geld.

Zegt niet dat het niet lekker is overigens! Maar net als bij Macca's, je proeft vooral de saus. Laat dat nou mijn zwakke plek zijn... Ik laat me graag meenemen :)

• Ikke_niet
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:58
Kwaliteit van het vlees is veelal niet zoals geadverteerd. Ik moet de eerste wok nog tegen komen die daadwerkelijk osse/varkens-haas heeft liggen. (slagersvakdiploma hier) Dit zou ook echt zonde zijn. Eerst gaarkoken en even opbakken met een overheersend sausje. Dan is het beest voor niks gestorven. Daar zijn andere stukjes vlees geschikter voor. O wacht.... ;)

@zebby: Ossenhaas zit vuil op ong. €30 per kilo, je snijd de helft er nog af dus reken een €60 schoon. De rest maak je biefstukpuntjes of (biefstuk)tartaar van. Niet heel geschikt voor de gemiddelde wok dus.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
quote:
Metalfreak schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:08:
[...]

Ik merk ook hier vaak dat sommige mensen zich echt verheven voelen boven mensen die naar zaken gaan zoals deze. Als jij graag voor honderden euro's per keer naar sterrenrestaurants gaat, dan be my guest, maar ga dan niet alles afkraken wat "minder" zou zijn dan dat. Het is natuurlijk ook absoluut niet realistisch om van een all you can eat zaak dezelfde kwaliteit te verwachten als van een klein intiem (sterren)restaurant. Beiden voldoen aan een behoefte, maar beiden voldoen aan een andere behoefte. Er is in mijn ogen helemaal niets mis mee om met een vriendengroep naar een all you can eat restaurant te gaan, maar verwacht dan geen gourmet cuisine of ga doen alsof je dit wel verwacht en alles als minderwaardig behandelen dat niet aan die (onrealistische) verwachtingen voldoet.
Maar er is zoveel meer tussen een 'all-you-can eat' en 'honderden euro's per keer'. Voor drie tientjes kan je in heel fatsoenlijke restaurants heel goed eten. Zeker als je er dan nog 1 tientje bijlegt voor de vorm. Dan heb je 'gewoon' drie gangen en echt mooi eten.

Ik ga ook wel naar de AYCE restaurants hoor, maar meer als snelle hap of met collega's waarvan er altijd een paar niks lusten. Maar met je vriendin romantisch uit eten in een AYCE restaurant, ik kan me er écht niks bij voorstellen. Wellicht als je om 17:00 besluit dat je niet wilt koken.

Niet om iemand af te zeiken, maar kijk eens wat verder rond, voor hetzelfde geld (of marginaal meer) heb je zoveel lekkerder eten en proef je weer eens wat nieuws :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Honesty
  • Laatst online: 14:37

Honesty

kattenneus!

Ik ben slechts een keer negatief verast in een wok restaurant (met drankjes of zonder) die ene keer google ik graag nog even terug(dragon city eindhoven) het eten was al niet super, wat ik altijd kan relativeren maar omdat we toen drankjes erbij hadden en bij ieder drankje de serveerster zuurder begon te kijken zijn we op een gegeven moment maar afgedropen. Wel hebben we bij de AH die daarnaast zat wel nog wat te drinken gehaald van de fooi:)

Voor de rest was het alle waar voor het geld, soms lekkere sushi, soms lekkere voorgerechten, soms beide en een slechte bakplaat of BBQ.

Ik heb wel voorkeuren in brabant

Wapen van Rosmalen : alles oke, als je weinig drinkt kan je beter bestellen met losse drankjes, mijn ervaring is wel als de drankjes los zijn je meer moeite moet doen om obers te pakken te krijgen, als je allin hebt vragen de obers al bij halve glazen of je een nieuwe wil.

Wiro wok in Eindhoven, minder goed dan WvR grote voordeel hier is dat ze een kinderen gratis actie hebben waardoor je voor de helft van WvR klaar bent, dus twee keer kan gaan eten. Verder ben ik en mijn zoon hier van het gezin een stuk blijer mee dan de andere zoon en mijn vrouw. Voor mij leffe bier en betere sushi, voor mijn zoon suikerspinnen slush puppies en meer rust.

Buiten brabant:

Feefa: langs de A! 1 keer geweest na dolfinarium
Lekker eten, niks mis mee, volgens mij smaken allemaal ook op orde.

Watertuinen(wateringen): volgens mij de duurste maar ook de beste qua grill BBQ
Qua wok, voorgerechten en sushi vond ik het wat minder, wel wat speciaal bieren(de eerste keer leffe, 2e keer hertog jan)

Vroeger had je ook een leuke in leiden centrum, volgens mij luxor maar die is nu een sushi tent geworden.

Ik hou van wok, voordelen je bent voor een prijs klaar dus niemand hoeft op te letten(ik doe dat meestal tocj moet. waardoor je je later schuldig voelt), iedereens smaak is er(dat is me echt opgevallen, ons trouwfeest vierde we bij WvR(wok) en echt iedereen heeft lekker gegeten, was van te voren er bang voor maar iedereen liep maximaal de rondes) geen last van opdringerige obers, je bepaalt je eigen tempo. Je kan zolang tafelen als je wilt, geen haast door de baas dat je tafel nog een keer door moet.

Qua smaken is het allemaal anders, bij de een zijn de woksauzen echt super, bij de ander de t-bone steaks en bij de derde de sushi.
Ik geloof zelf dat ieder restaurant zijn eigen klanten krijgt, dus wokkies krijgen tokkies en sterrententen krijgen eluqenten maar volgens mij met genoeg wijn is het overal net zo gezellig.

festina lente

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

citomaster schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:14:
Ik ben een tijdje geleden bij restaurant Fox in Vragender (Achterhoek) geweest. Erg goed restaurant! Ze hanteren een wok en all you can eat-formule, maar dan luxer, smaakvoller en heel net aangekleed. Aanrader!
Ook in de regio: Loco in Lievelde. All-you-can-eat maar dan met 3 thema's (Hollands, Italiaans en Spaans), aardige bediening en een leuke sfeer. Het eten is ook prima.
Lang niet zo massaal/rumoerig als een wok restaurant en er komt ook ander volk (maar dat zal wss wel aan de regio liggen ;))

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lang niet meer gedaan. De laatste keer was een jaar geleden in de VS. Je krijgt daar trouwens wel meer voor minder geld (15 dollar voor een buffet)

Waar ik woon is het wokrestaurant intussen failliet. Veel klachten ook in hun Google Maps adres (opgewarmd, nog half bevroren etc). Die bij mijn ouders in Rijen is wel ok. Ook mensen van buiten Rijen komen daar speciaal naartoe.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DaHell66
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11-10 10:42
Vanavond met collega's naar Woensel Wereldkeukens (https://woenselwereldkeukens.nl) Ben benieuwd, ik zal het morgen hier posten.. Hoop in ieder geval op eetbare sushi en vlees...

DaHell66 wijzigde deze reactie 13-03-2019 14:12 (16%)

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:28
C6DL schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:59:
Vaak eet je veel meer dan normaal. Das probleem; tenminste ik als oer-Hollander. Het bedrag moet ik er “wel uit eten”. Sausjes en de toetjes werken ook niet mee.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True