Magic Mirror bouwen, One-way glas? waar te bestellen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TeTeman
Waar heb je dat 4mm dik glas besteld? Prijs?
En waar heb je de folie besteld? En welke soort folie? Want je hebt ook van die zonwerend folie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:58
@Verwijderd

Glas komt van Glashandelonline.com(zonder slijpen €19,60 per m2, met slijpen €40,48 per m2. Bij het gebruik van een frame is het slijpen van het glas niet per see nodig. Als je niet wilt slijpen zou je kunnen overwegen nog dunner glas te nemen). De eerste twee pogingen folie komen van Raamspiegel.nl à €17,85-23,45 per m2. Even kijken hoe dat uit gaat pakken.

Ten opzichte van de plexiglazen spiegel van Pyrasied à €127,35 per m2 gaat dat, mits het het gewenste resultaat heeft, behoorlijk schelen en ook nog een stuk beter ogen.

Ik zal van mij laten horen of het het gewenste resultaat heeft wanneer alles binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 17:38
Hi allen,

Ik ben ook aan het experimenteren en ben toch benieuwd wat de laatste bevindingen zijn?

Ik had spiegelfolie van Heuts geprobeerd op een plexiglas plaat van 3mm van Gamma. Op zich niet heel verkeerd, behalve dat het vrijwel niet te doen is zonder een stofje eronder, incl de bijkomende bubbels. Zeker niet bij de grotere afmetingen. De spiegeling was ok, leek alleen SD kwaliteit. :) Vervorming viel mee.

Maar ik -lees vriendin- wil toch vooral een goede spiegel.

Hebben jullie al betere ervaringen of een goed adres?
Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timdows
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:32
Tryharder schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:21:
Hi allen,

Ik ben ook aan het experimenteren en ben toch benieuwd wat de laatste bevindingen zijn?

Ik had spiegelfolie van Heuts geprobeerd op een plexiglas plaat van 3mm van Gamma. Op zich niet heel verkeerd, behalve dat het vrijwel niet te doen is zonder een stofje eronder, incl de bijkomende bubbels. Zeker niet bij de grotere afmetingen. De spiegeling was ok, leek alleen SD kwaliteit. :) Vervorming viel mee.

Maar ik -lees vriendin- wil toch vooral een goede spiegel.

Hebben jullie al betere ervaringen of een goed adres?
Thanx!
Op de GitHub wiki van het Magic Mirror project:
https://github.com/MichMi...ki/Two-way-Mirror-Vendors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyko
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-04-2019
*spam*

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
Een update en samenvatting van wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

3mm plexiglazen spiegel, 15% lichttransmissie (Pyrasied.nl): Lichttransmissie is goed, spiegelende werking van goede kwaliteit. Echter, zeer buigzaam waardoor al snel een lachspiegeleffect ontstaat, zeer krasgevoelig en de kwaliteit van de spiegelende laag is dusdanig slecht dat deze snel los laat.

6mm glazen spiegel, 9% lichttransmissie(Glashandelonline.nl): Prachtige kwaliteit. Mooi afgewerkt en reflecteert net zo mooi zoals elke andere normale spiegel. 9% lichttransmissie is alleen niet genoeg voor een monitor met een max helderheid van 300cd/m2. Ik denk dat je naar 500+ moet wil je dit laten lukken. Spiegel is met 3,8kg ook aan de zware kant.

Spiegelende folies op glas (Raamspiegel.nl): Ik heb verschillende folies geprobeerd en heb - mede a.d.h.v. de instructie video van raamspiegel.nl - het glas zo goed mogelijk geprobeerd schoon te maken, maar zoals o.a. @Tryharder hierboven al aangaf is het onmogelijk om de ondergrond helemaal stofvrij te krijgen. Er zitten altijd wel een paar vuiltjes, waardoor het onmogelijk is om een volledig spiegelglad resultaat te krijgen. Die oneffenheden zie je meteen terug. En de goedkopere folie zorgt inderdaad voor een 360p reflectie. Niet echt om aan te zien.

Mijn volgende poging gaat denk ik MirroView worden. 'Denk ik', want met iets meer dan €120 voor een spiegel voor een 27" monitor is het aan de prijzige kant. Volgens de brochure van MirroView zorgt het voor 20% lichttdoorlatendheid en is het beschikbaar in 3mm, waardoor de problemen van de 6mm glazen spiegel die ik hierboven noem verdwijnen.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowking
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05 14:42
TeTeman schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:06:

Mijn volgende poging gaat denk ik MirroView worden. 'Denk ik', want met iets meer dan €120 voor een spiegel voor een 27" monitor is het aan de prijzige kant. Volgens de brochure van MirroView zorgt het voor 20% lichttdoorlatendheid en is het beschikbaar in 3mm, waardoor de problemen van de 6mm glazen spiegel die ik hierboven noem verdwijnen.
Ik ben ook nog op zoek naar een geschikte spiegel. Maar voor een stukje van 40*60cm MirroView kreeg ik een prijs van €227 terug 8)7 . Dan ga ik misschien toch eerst eens plexi van Pyrasied proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:50
Iemand toevallig ervaring met deze 6mm spiegel van XL-Glas? http://www.xlglas.nl/Glas.../Confrontatiespiegel.html . Ze konden helaas niet aangeven wat de lichttransmissie was. Wellicht zelde glas als de spiegel van @TeTeman van Glashandelonline.nl?

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
sfinx schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:16:
Iemand toevallig ervaring met deze 6mm spiegel van XL-Glas? http://www.xlglas.nl/Glas.../Confrontatiespiegel.html . Ze konden helaas niet aangeven wat de lichttransmissie was. Wellicht zelde glas als de spiegel van @TeTeman van Glashandelonline.nl?
Raar dat een leverancier de eigenschappen van zijn eigen producten niet kent... Afijn, misschien kun je een monster aanvragen van een (beschadigd) stukje wat ze over hebben? Heb ik met dat MirroView gedaan en die lijkt de gewenste resultaten te geven. Ik ga mij binnenkort alleen wel bezig houden met mijn verhuizing, dus ik laat dit hobby projectje even voor wat het is de komende twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 18:32
HerrJP schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:09:
Ik ben mega secuur geweest maar toch zie je hier en daar bubbeltjes in het folie, alsof er een zandkorreltje tussen zit. Het was echt een rotklus om te plakken dus ik raad het af.
Dit. Helemaal mee eens, het resultaat is om te huilen zeker voor de moeite die erin is gestoken. Inmiddels heb ik twee magic mirrors op het werk opgehangen, met spiegels van pyrasied. Let daarbij wel op dat je niet de beschermfolie eraf wilt halen en daarbij per ongeluk de spiegelfolie verwijdert ;_; dat was een duur foutje.

Het effect is gelukkig heel goed - het maakt veel indruk bij de gasten.

[ Voor 10% gewijzigd door increddibelly op 25-09-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben ook eens aan 't stoeien met een smart-mirror projectje. Heb al een Pi 3 klaarliggen, heb een LCD gesloopt uit een DV8-1200ED (Ik hoop dat de 250 cd/m2 genoeg is) en een passende LCD controller is uit China onderweg. Dat zou in ieder geval een behoorlijk platte spiegel moeten kunnen opleveren. Ik overweeg een kwart van de spiegel scherm te maken waardoor ik nog ¾ spiegel over heb om de pi, LCD driver etc., adapters en andere zooi achter te mikken. Ik wil Alexa integreren (m'n hele huis staat vol Dot's (inmiddels 7)) dus ik heb drie microfoons besteld die ik in de lijst zou moeten kunnen wegwerken (de eerste is meer om eens te stoeien of dat ook haalbaar is; voor dat geld kun je geen bloedneus vallen). Oh en ik denk er over om deze of deze o.i.d. achter het glas of wellicht in de lijst te verwerken om zodoende met OpenCV aan face-detection te doen en op basis daarvan de juiste agenda o.i.d. te tonen van die persoon.

Resteert me dus nog de keuze van het glas en evt. (zwarte) raamfolie om de rest van de spiegel aan de achterzijde mee te beplakken. Die folie komt wel goed, vrouwlief doet daar e.e.a. mee :P Ik heb al gezien dat er aardig wat links / keuzes in dit topic staan; ik ben er echter (nog) niet uit welke ik ga bestellen. Ik wacht nog heel even tot de LCD controller binnen is; als die namelijk niet (goed) werkt kon 't project er nog wel eens anders uit komen zien (dan neem ik een 24" of groter scherm) en dus heb ik ook ander glas nodig.

Oh... en iemand nog tips voor een speakertje(s) dat een beetje leuk *weg* te bouwen is achter zo'n spiegel? Dus wel een beetje vermogen maar niet te bulky, liefst wel powered (ingebouwd versterkertje) en, to keep it simple, gewoon 3.5" jack (i.p.v. geneuzel met USB)? Bedenk me net, werkt dat uberhaupt wel als je HDMI gebruikt? Of gaat audio dan per definitie naar de HDMI en de jack/usb dus "uit"? Edit: nvm, ik zie dat er ook earphone en speaker aansluitingen op de LCD controller zitten dus dan is 't een kwestie van daar wat aan knopen

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 10-10-2018 14:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:16
Leuk topic!

Ik ben ook met een MM bezig dus ik volg dit draadje even.

Mijn setup bestaat uit een LG scherm en een Pi3b. Ik heb van merantie een mooie omlijsting gemaakt met daarin een acrylaatspiegel.

Ik ben bijna klaar met het inrichten van de Pi (ik wil alleen de Earth module er nog opzetten) en een PIR aansluiten.
Binnenkort maar eens in het echt bewonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig met een magic mirror. Heb een test versie met een fotolijst, folie, en een tablet gemaakt. Zag er niet uit. Nu heb ik een oude laptop waar ik het scherm van uit wil slopen, rpi3 klaarliggen en ben dus ook opzoek naar een spiegel. Ben van plan een van de glasplaten hierboven aangeraden te bestellen.

Echter, mijn spiegel is bedoeld voor in de badkamer. Ik ben van plan de spiegel op een frame te plakken en binnen dat frame alle componenten. Dat dan weer met kit dicht te maken. Weet alleen niet of dat wel zo verstandig is ivm ventilatie versus vocht. Heeft iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:05:
Ik ben ook bezig met een magic mirror. Heb een test versie met een fotolijst, folie, en een tablet gemaakt. Zag er niet uit. Nu heb ik een oude laptop waar ik het scherm van uit wil slopen, rpi3 klaarliggen en ben dus ook opzoek naar een spiegel. Ben van plan een van de glasplaten hierboven aangeraden te bestellen.

Echter, mijn spiegel is bedoeld voor in de badkamer. Ik ben van plan de spiegel op een frame te plakken en binnen dat frame alle componenten. Dat dan weer met kit dicht te maken. Weet alleen niet of dat wel zo verstandig is ivm ventilatie versus vocht. Heeft iemand hier tips voor?
Zelf heb ik de spiegel ook gemaakt een tijd geleden, eerst heb ik geprobeerd om de spiegel folie op plexiglas te plakken echter houdt dit niet. I.v.m. met geen goede gladde oppervlakte. Uit eindelijk ben ik ook voor een glasplaat gegaan met de folie er op dit is stukken beter. Ik denk allen niet dat het in vochtige ruimtes goed gaat.

Ik heb de glas handel toen gebeld omdat het niet werkte met plexiglas. Je kunt die ruiten ook zo kopen die direct de folie er in hebben zitten. Dat zijn de glasplaten wat je ook wel eens in de film ziet wat ze gebruiken in een verhoor kamer. Ik weet niet wat je budget is deze zijn namelijk peperduur. De plaat wat ik toen nodig had was 50 x 60 cm dacht dat deze iets van 120 euro moest kosten. Vandaar ben ik toen alleen voor glas gegaan met spiegelfolie. Bij mij werkt het super. ( deze hangt niet in de badkamer ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racer89 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:34:
[...]

Zelf heb ik de spiegel ook gemaakt een tijd geleden, eerst heb ik geprobeerd om de spiegel folie op plexiglas te plakken echter houdt dit niet. I.v.m. met geen goede gladde oppervlakte. Uit eindelijk ben ik ook voor een glasplaat gegaan met de folie er op dit is stukken beter. Ik denk allen niet dat het in vochtige ruimtes goed gaat.

Ik heb de glas handel toen gebeld omdat het niet werkte met plexiglas. Je kunt die ruiten ook zo kopen die direct de folie er in hebben zitten. Dat zijn de glasplaten wat je ook wel eens in de film ziet wat ze gebruiken in een verhoor kamer. Ik weet niet wat je budget is deze zijn namelijk peperduur. De plaat wat ik toen nodig had was 50 x 60 cm dacht dat deze iets van 120 euro moest kosten. Vandaar ben ik toen alleen voor glas gegaan met spiegelfolie. Bij mij werkt het super. ( deze hangt niet in de badkamer ).
Thanks. Was het resultaat van folie op glas vergelijkbaar aan een echte spiegel? Want ik wil de magic mirror ophangen op een plek waar nu een spiegel dagelijks gebruikt wordt. Als dat minder mooi reflecteert heb ik thuis een probleem.

Ik heb intussen een confrontatiespiegel bemachtigd. Maar maakte me eerder zorgen over het scherm, de raspberry pi en overige elektrische componenten in de badkamer. Kan namelijk behoorlijk stomen tijdens het douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Verwijderd Het is wel iets minder dan een echter spiegel. Als je een echte spiegel hebt is het toch net wat helderder en beter ( persoonlijke mening ). Ik heb hem in de woonkamer hangen en de meeste die binnen komen zeggen wat een mooie spiegel totdat ik het scherm aanzet. De meeste zien het niet, maar ik denk op een badkamer met vrouwen in huis wordt het al wat lastiger 8)7

Je zou er een scheidingstrafo tussen kunnen zetten voor de veiligheid. Deze zitten ook bijvoorbeeld in een scheer stopcontact van vroeger. (Wegwerken boven plafond of in de muur)

Zo iets;

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/Trenntransformator.jpg/800px-Trenntransformator.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie nog een doorkijkspiegel zoekt:

Ik heb deze week een spiegel besteld en binnengekregen. Dit ding is groter dan ik nodig heb. Ik heb maar 1x1 meter nodig en wat ik heb ontvangen is 1x1,75. Dat houdt in dat ik straks na het snijden een spiegel van 1x70cm over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyroxz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:04
@Verwijderd Ik ben ook bezig met een magic mirror en het enige missende component is nog de spiegel! Daarom ben ik zeker in geïnteresseerd in het stuk spiegel dat je overhoud. Wat voor soort spiegel heb je rebruikt?

2800k | GTX 680 | Random DDR3 | Corsair H100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiomanics
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Heeft iemand al eens de beschermlaag van een gewone spiegel af gehaald met goede afbijt en een (oude) kwast om geen krassen in de opgedampte metaallaag te krijgen?
Daarna eventueel weer coaten met heldere lak.
Ik wil er namelijk een woordklok mee maken waarbij de niet verlichtte letters onzichtbaar zijn.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 11:41

krouwen

Hardware Enthusiast

increddibelly schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:54:
[...]

Dit. Helemaal mee eens, het resultaat is om te huilen zeker voor de moeite die erin is gestoken. Inmiddels heb ik twee magic mirrors op het werk opgehangen, met spiegels van pyrasied. Let daarbij wel op dat je niet de beschermfolie eraf wilt halen en daarbij per ongeluk de spiegelfolie verwijdert ;_; dat was een duur foutje.

Het effect is gelukkig heel goed - het maakt veel indruk bij de gasten.
Je hebtn dus de acrylaat spionspiegel besteld van Pyrasied?

Heb je een foto'tje van het resultaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Laat ik nu nog een RPi3b hebben liggen die nog een functie zoekt. :) Kwam laatst zo’n magic mirror op kickstarter tegen, alleen zo idioot duur dat ik het heb laten zitten. Ben zelf van plan om een ‘dubbele’ spiegel te maken, eentje met een 27 inch beeldscherm er achter met RPi dus en de ander er naast als gewone spiegel met medicijnkastje er achter.

Kom alleen niet uit welk glas er gebuikt dient te worden. De meningen schijnen nogal verdeeld te zijn in het topic. Monitor dient ook nog aangeschaft te worden.

Welk glas (en waar) zijn aan te raden? Gezien de WAF (Wife Acceptance Factor) moet het natuurlijk zoveel mogelijk als spiegel functioneren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Nou ben maar begonnen met een projectje. Heb een scherm uit elkaar gesloopt, hout gekocht, een raspberry pi gekocht en een acryl spion spiegel besteld bij Pyrasied. Binnenkort maar eens beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 08-01-2019 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Rgerr schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:47:
Laat ik nu nog een RPi3b hebben liggen die nog een functie zoekt. :) Kwam laatst zo’n magic mirror op kickstarter tegen, alleen zo idioot duur dat ik het heb laten zitten. Ben zelf van plan om een ‘dubbele’ spiegel te maken, eentje met een 27 inch beeldscherm er achter met RPi dus en de ander er naast als gewone spiegel met medicijnkastje er achter.

Kom alleen niet uit welk glas er gebuikt dient te worden. De meningen schijnen nogal verdeeld te zijn in het topic. Monitor dient ook nog aangeschaft te worden.

Welk glas (en waar) zijn aan te raden? Gezien de WAF (Wife Acceptance Factor) moet het natuurlijk zoveel mogelijk als spiegel functioneren. ;)
je zal wel een beetje zelf moeten experimenteren en onderzoeken genoeg DIY magic mirror's handleidingen & filmpjes te vinden ..

beetje schot voor open doel, maar de brightness van het achterliggende scherm + lampjes aan de spiegelde kant kan je ook veel effect behalen, je kan ook met behulp van digitale ledstrings ook daar weer aansturen welk (kleurtje ook nog) aanstaat wanneer het scherm bv geactiveerd is .. zoveel mogelijk :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:45:
[...]

je zal wel een beetje zelf moeten experimenteren en onderzoeken genoeg DIY magic mirror's handleidingen & filmpjes te vinden ..

beetje schot voor open doel, maar de brightness van het achterliggende scherm + lampjes aan de spiegelde kant kan je ook veel effect behalen, je kan ook met behulp van digitale ledstrings ook daar weer aansturen welk (kleurtje ook nog) aanstaat wanneer het scherm bv geactiveerd is .. zoveel mogelijk :)
Heb een stuk glas besteld op Pyrasied. Die komt als het goed is morgen binnen, monitor is reeds gesloopt en Pi wordt voorbereid. :) Heb het stuk glas exact de maat van de monitor gegeven, waardoor ik hem exact op de monitor kan plaatsen en dus kaarsrecht zal zijn. Als dat gelukt is, alleen een frame maken van een paar stukje meranti. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Rgerr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Heb een stuk glas besteld op Pyrasied. Die komt als het goed is morgen binnen, monitor is reeds gesloopt en Pi wordt voorbereid. :) Heb het stuk glas exact de maat van de monitor gegeven, waardoor ik hem exact op de monitor kan plaatsen en dus kaarsrecht zal zijn. Als dat gelukt is, alleen een frame maken van een paar stukje meranti. :)
vergeet je airflow niet een ventilatortje die draait is een +

En als je met led's strip en/of solderen aan de slag gaat, er zijn genoeg voorbeelden op YT met led en epoxy alleen wat ze vaak vergeten is hitte v.d led's af te voeren (verkort levensduur)

Meranti zou ik pas doen als alles naar zin werkt, en dunne strookjes erop lijmen (2 componenten oid) om het massief te laten overkomen.
Vergeet niet van een case(mod) blog / topic te doen (ipv topic te kapen ;))

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vso schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:10:
[...]

vergeet je airflow niet een ventilatortje die draait is een +

En als je met led's strip en/of solderen aan de slag gaat, er zijn genoeg voorbeelden op YT met led en epoxy alleen wat ze vaak vergeten is hitte v.d led's af te voeren (verkort levensduur)

Meranti zou ik pas doen als alles naar zin werkt, en dunne strookjes erop lijmen (2 componenten oid) om het massief te laten overkomen.
Vergeet niet van een case(mod) blog / topic te doen (ipv topic te kapen ;))
Goed punt, zal wel twee maken aan de bovenzijde en aansluiten op de pi voor power. Ben ook voornemens om een PIR te koppelen. Indien het resultaat er naar is, zal ik wel een topic openen hiervoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rgerr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:
Heb een stuk glas besteld op Pyrasied.
Hoe tevreden ben jij hierover? Ik heb inmiddels een sample binnen en moet zeggen: ik vind 't moeilijk op basis van de sample te bepalen hoe een 'hele spiegel' eruit komt te zien. Het ziet er best goed uit op de sample, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Heb je misschien een (of een paar) foto's?

Ik wil overigens wel foto's plaatsen van de sample voor de geïnteresseerden, maar heel veel zul je daar niet op/aan zien. Gil maar.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 10-01-2019 13:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
RobIII schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:45:
[...]

Hoe tevreden ben jij hierover? Ik heb inmiddels een sample binnen en moet zeggen: ik vind 't moeilijk op basis van de sample te bepalen hoe een 'hele spiegel' eruit komt te zien. Het ziet er best goed uit op de sample, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Heb je misschien een (of een paar) foto's?

Ik wil overigens wel foto's plaatsen van de sample voor de geïnteresseerden, maar heel veel zul je daar niet op/aan zien. Gil maar.
Heb hem nog niet binnen, morgen komt ‘ie. Zal er van het weekend eens naar kijken en foto’s posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Monitor uit:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qssc1z.jpg

Monitor aan:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/w9xpns.jpg

Onder een hoek kijken is niet handig, recht er voor valt me eigenlijk niet tegen. Heb een oude monitor met 300 cd/m² de kop getikt, misschien t.z.t. een monitor met hogere helderheid. Denk dat 350 net dat beetje extra geeft.

Maar dat glas van PyraSied valt mij niks tegen, totaal geen last van lachspiegeleffect. Binnenkort mooi frame maken en kijken welke invloed het heeft op de WAF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu de post hier boven mij en ben van plan om bij het zelfde bedrijf de spiegel te kopen. Heb wel een beeldscherm met 250 cd/m² maar zal dus niet veel doorlaten, ga het natuurlijk wel proberen en anders kopen we een ander scherm.

anders gaan we deze maar kopen met 400cd/m² dat moet wel genoeg zijn toch?
32" TV: pricewatch: Finlux FL3224 Zwart
24,5" Monitor: pricewatch: AOC G2590FX Rood, Zwart

De tv heeft maar 50Hz zal dit wel een beetje gaan?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2019 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:29:
Maar dat glas van PyraSied valt mij niks tegen, totaal geen last van lachspiegeleffect. Binnenkort mooi frame maken en kijken welke invloed het heeft op de WAF. :)
Ik heb precies ook zo'n stuk acrylaat spionglas besteld bij Pyrasied maar nu twijfel ik over die beschermfolie laag. Aan beide kanten zit een laag met folie welke al een beetje krassen bevatten, het lijken beide beschermfolies, de ene zit wel meer vast dan de ander. Als ik van beide een hoekje er af haal en een donkere achtergrond er achter hou dan lijkt er nog steeds een spiegelend effect te zijn. Kan ook niet goed ontdekken wat nou de voor en achterkant is. Hoe zit het nou precies? Zijn het toch allebei beschermfolies? :?

[ Voor 7% gewijzigd door krouwen op 27-01-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
krouwen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:35:
[...]

Ik heb precies ook zo'n stuk acrylaat spionglas besteld bij Pyrasied maar nu twijfel ik over die beschermfolie laag. Aan beide kanten zit een laag met folie welke al een beetje krassen bevatten, het lijken beide beschermfolies, de ene zit wel meer vast dan de ander. Als ik van beide een hoekje er af haal en een donkere achtergrond er achter hou dan lijkt er nog steeds een spiegelend effect te zijn. Kan ook niet goed ontdekken wat nou de voor en achterkant is. Hoe zit het nou precies? Zijn het toch allebei beschermfolies? :?
Degene die er het makkelijkst af gaat, heb ik er af gehaald. De ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:44:
[...]

Degene die er het makkelijkst af gaat, heb ik er af gehaald. De ander niet.
Het vreemde is dan echter dat als ik mijn telefoon er achter houdt met wit op zwart tekst de tekst dan duidelijk veel minder scherp dan bij het verwijderen van beide folies. Met het scherm van mijn telefoon op zwart is het spiegelende effect met beide folies er af ook nog heel goed. :?

Op de website van pyrasied staat dit bij de FAQ:

"Een spionspiegel heeft een lagere lichttransmissie (15%) dan doorkijkspiegels (+ 21%). De doorkijkspiegels zijn op voorraad in verschillende kleuren en diktes, de spionspiegel is momenteel alleen op voorraad in zilver in 3mm.

Daarnaast heeft de spionspiegel een dunne coating aan één zijde van een heldere XT plaat. De doorkijkspiegel heeft een dunnen folielaag aan één kant van een heldere XT plaat."

Dat doet vermoeden dat het om een coating gaat ipv een folie laag maar ik kan ook niet ontdekken aan welke kant deze coating dan zit. Het geheel lijkt gewoon te spiegelen omdat het sowieso een glad oppervlakte is.

[ Voor 41% gewijzigd door krouwen op 29-01-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
krouwen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Het vreemde is dan echter dat als ik mijn telefoon er achter houdt met wit op zwart tekst de tekst dan duidelijk veel minder scherp dan bij het verwijderen van beide folies. Met het scherm van mijn telefoon op zwart is het spiegelende effect met beide folies er af ook nog heel goed. :?

Op de website van pyrasied staat dit bij de FAQ:

"Een spionspiegel heeft een lagere lichttransmissie (15%) dan doorkijkspiegels (+ 21%). De doorkijkspiegels zijn op voorraad in verschillende kleuren en diktes, de spionspiegel is momenteel alleen op voorraad in zilver in 3mm.

Daarnaast heeft de spionspiegel een dunne coating aan één zijde van een heldere XT plaat. De doorkijkspiegel heeft een dunnen folielaag aan één kant van een heldere XT plaat."

Dat doet vermoeden dat het om een coating gaat ipv een folie laag maar ik kan ook niet ontdekken aan welke kant deze coating dan zit. Het geheel lijkt gewoon te spiegelen omdat het sowieso een glas oppervlakte is.
Zoals gezegd, heb ik er eentje van af gehaald. De ander niet, juist omdat die er goed vast op zit. Resultaat is een prima spiegelende (magic) mirror. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Zoals gezegd, heb ik er eentje van af gehaald. De ander niet, juist omdat die er goed vast op zit. Resultaat is een prima spiegelende (magic) mirror. :)
Vreemd. Net zojuist namelijk deze reactie gekregen van Pyrasied zelf:
Goedemiddag,

Als ik het zo bekijk dan lijkt die informatie inderdaad tegenstrijdig.

De spionspiegel heeft op beide zijden een beschermlaag, deze kan inderdaad gewoon verwijderd worden.

Met vriendelijke groeten / kind regards / cordialement / saludos,

PyraSied Xtreme Acrylic
Denk dat ik ze dus toch allebei er af haal, omdat de tekst dan namelijk veel betere kwaliteit lijkt te zijn.

Weet je zeker dat je ook de Spionspiegel zilver hebt besteld? Lijkt me dat je nu dan dus onnodig een beetje een onscherp beeld hebt door de folie die er nog op zit.

Vreemde blijft wel dat de folie op de ene kant vaster lijkt te zitten dan op de andere kant.

Ik zal Pyrasied eens even vragen of ze ook eens een blik werpen op dit forum. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 29-01-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
krouwen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Vreemd. Net zojuist namelijk deze reactie gekregen van Pyrasied zelf:

[...]

Denk dat ik ze dus toch allebei er af haal, omdat de tekst dan namelijk veel betere kwaliteit lijkt te zijn.

Weet je zeker dat je ook de Spionspiegel zilver hebt besteld? Lijkt me dat je nu dan dus onnodig een beetje een onscherp beeld hebt door de folie die er nog op zit.

Vreemde blijft wel dat de folie op de ene kant vaster lijkt te zitten dan op de andere kant.

Ik zal Pyrasied eens even vragen of ze ook eens een blik werpen op dit forum. :*)
Kun je eens wat foto's posten? Kan ik ze eens vergelijken met die van mij, met folie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Kun je eens wat foto's posten? Kan ik ze eens vergelijken met die van mij, met folie.
Zal ik binnenkort doen als ik weer bij mijn schoonouders ben, daar ligt namelijk al het spul.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TeTeman
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vnh7xx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/90r13m.jpg
Samenvatting materialen:
Monitor: pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart (300cd/m2, VA)
Spiegel: 6mm MirroView (25% VLT)

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).

[ Voor 5% gewijzigd door TeTeman op 02-02-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
TeTeman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:40:
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).
Mooi, (maar duur) resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDoom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Zelf ook bezig met een MagicMirror te bouwen in combinatie met een PI 2b (had ik liggen). Deze week een spiegel via Brigla (Duitsland) binnen gekregen (de Pilkington MirroView), prijs valt reuze mee t.o.v. Nederlandse leveranciers en snelle nette levering!

Wat gebruiken jullie om achter de spiegel te doen waar geen scherm zit, zwarte plakfolie of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
@BigDoom Goed gevonden! Ik heb zelf zwart vinyl gebruikt. Beetje hoogwaardige (car wrapping), zodat eventuele bubbels makkelijk uit te strijken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Laatst online: 15-07 16:00
PieterW89 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:36:
Eventjes offerte vragen via mail. (www.plexikopen.be heb ik de mijne van)
Zou het kunnen dat ze het niet meer in hun aanbod hebben? Ik vind de spiegelvariant nergens terug op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Hoe heb je het blind opgehangen? Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
studiodubio schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:08:
[...]

Hoe heb je het blind opgehangen? Ziet er mooi uit!
Thanks! Mijn monitor ondersteunt VESA mount, dus ik heb een TV beugel gekocht die daar op past.

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 17:38
BigDoom schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:50:
Zelf ook bezig met een MagicMirror te bouwen in combinatie met een PI 2b (had ik liggen). Deze week een spiegel via Brigla (Duitsland) binnen gekregen (de Pilkington MirroView), prijs valt reuze mee t.o.v. Nederlandse leveranciers en snelle nette levering!

Wat gebruiken jullie om achter de spiegel te doen waar geen scherm zit, zwarte plakfolie of iets anders?
Goed adres! En ben je dan voor deze gegaan? Wat heb je met de randen gedaan? Er lijken maar 24 euro verzendkosten bij te komen voor NL. Goed te doen.

Bonusvraag: Heb je een foto'tje van het eindresultaat?

Bedankt voor de tip :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tryharder op 14-02-2019 11:51 . Reden: bonusvraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antaa
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-01 21:17
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Schitterend resultaat en bedankt voor de credits! Fijn om te lezen & zien dat het met de Mirroview nu eindelijk wel is gelukt. :*)

Jeroen
Glashandelonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
Ik ga voor de cheapskate oplossing, ik ga folie uit china halen. Ik dacht aan deze folie met 15% lichttransmissie: https://www.aliexpress.co...-Shading/32863514427.html

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
terracide schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:24:
Ik ga voor de cheapskate oplossing, ik ga folie uit china halen. Ik dacht aan deze folie met 15% lichttransmissie: https://www.aliexpress.co...-Shading/32863514427.html

Wat denken jullie?
Mijn ervaring is dat hoe goed je het ook probeert (zelfs met zeepwater erbij) er altijd minuscule kleine deeltjes blijven zitten en dat er dus altijd wel een paar bubbeltjes zichtbaar zullen zijn. Maar goed, dat kan ook aan mij hebben gelegen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
TeTeman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Mijn ervaring is dat hoe goed je het ook probeert (zelfs met zeepwater erbij) er altijd minuscule kleine deeltjes blijven zitten en dat er dus altijd wel een paar bubbeltjes zichtbaar zullen zijn. Maar goed, dat kan ook aan mij hebben gelegen :$
daar maak ik me geen zorgen over, ik heb al vaker folies en stickers op grote oppervlaktes geplakt. Dat is gewoon een truukje, ik gebruik niet eens zeep. Gewoon een lineaal

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Projectje klaar. Redelijk tevreden mee.

Kale lijst:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D3nKehi.jpg

Eerste laag verf:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q7mbd1E.jpg

De achterkant, nog niet alle onderdelen erin:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CtryYW6.jpg

Tekst goed leesbaar, aan de randen iets lachspiegel effect, valt vooral op als je ver van het scherm af staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9TthBVn.jpg

Foto van opzij met flits van de telefooncamera, uiteindelijke plek waar de spiegel blijft hangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mNBwT3S.jpg

Rechtsonder, paar kleine ventilatie gaatjes, de raspberry pi en 1 stroomkabel die gelijk de muur in gaat en uitkomt in de inloopkast waar stroom is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GZwbSdB.jpg

Al met al ongeveer een lang weekend gekost inclusief installeren en spullen kopen. Was een leuk project.

Gebruikte spullen:
- Spiegel van Pyrasied: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/
- Goedkoop vuren hout van de Hornbach
- Oud 24 inch scherm wat ik nog had, behoorlijk belabberd scherm, in het donker kun je wel zien waar het scherm zit maar met omgevingslicht prima. Dus nu zo geprogrammeerd dat die 's ochtends aangaat en 's avonds uit.

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

krouwen schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:36:
Projectje klaar. Redelijk tevreden mee.

Kale lijst:
[Afbeelding]

Eerste laag verf:
[Afbeelding]

De achterkant, nog niet alle onderdelen erin:
[Afbeelding]

Tekst goed leesbaar, aan de randen iets lachspiegel effect, valt vooral op als je ver van het scherm af staat:
[Afbeelding]

Foto van opzij met flits van de telefooncamera, uiteindelijke plek waar de spiegel blijft hangen:
[Afbeelding]

Rechtsonder, paar kleine ventilatie gaatjes, de raspberry pi en 1 stroomkabel die gelijk de muur in gaat en uitkomt in de inloopkast waar stroom is:
[Afbeelding]

Al met al ongeveer een lang weekend gekost inclusief installeren en spullen kopen. Was een leuk project.

Gebruikte spullen:
- Spiegel van Pyrasied: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/
- Goedkoop vuren hout van de Hornbach
- Oud 24 inch scherm wat ik nog had, behoorlijk belabberd scherm, in het donker kun je wel zien waar het scherm zit maar met omgevingslicht prima. Dus nu zo geprogrammeerd dat die 's ochtends aangaat en 's avonds uit.

:*)
Wat zijn de afmetingen van de lijst en het (plexi)glas? Ik ben aan het twijfelen of ik een 70x100cm spiegel in glad of plexiglas ga nemen voor zo’n grote breedte ben ik wel bang voor vervormingen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

kmf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:15:
Wat zijn de afmetingen van de lijst en het (plexi)glas? Ik ben aan het twijfelen of ik een 70x100cm spiegel in glad of plexiglas ga nemen voor zo’n grote breedte ben ik wel bang voor vervormingen
De plexiglas plaat is 80 x 50 cm. 100 x 70 gaat zeker enige vervorming geven vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Mooi resultaat! Zo mooi dat de gelinkte website voor de spiegel meteen je foto heeft gestolen... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeTeman
ChojinZ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:35:
[...]

Mooi resultaat! Zo mooi dat de gelinkte website voor de spiegel meteen je foto heeft gestolen... :+
Thanks! En geen zorgen, dat is in goed overleg gegaan ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Even soort van crosspostje (details van bouw staan hier)

Mijn Magic mirror is af:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xDVC5yz/IMG-4509.jpg

Afmeting van spionspiegel is 100x70cm. Deze is van acryl. Een gok om te zien of dat goed genoeg is voor zo'n afmeting. Je kan met zo'n afmeting namelijk best een lachspiegel effect krijgen.

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xjZbpgB/IMG-4508.jpg

Helaas heb ik wel degelijk last van warping.... Ik ga het acrylglas misschien vervangen door echt glas. Helaas is dit wel 2x zo duur....250 euro incl shipping..... Dat maakt dat de spiegel samen zo'n 300-400 heeft gekost. Maar goed.. het is een luxe ding. Dus misschien wel doen...

Ik dan moet nog een bestemming zien te vinden voor het acryl (waarschijnlijk ga ik het in 2 zagen en dan als 2 spiegels gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 24-07-2019 12:32 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik weet niet waar ik de vraag anders kwijt kan, mijn Magicmirror blijft sinds korten hangen op " loading domoticz data" In de config file staat paswoord en username gewoon ingevuld en deze kloppen.

Meerdere tweakers hier last van ? Ik heb niet zo heel veel verstand er van, is het mogelijk om ergens een log file in te zien waar het mis gaat met het laden van de data ?

Domoticz is overigens gewoon te openen via mobiele app en via de web interface alles werkt ook naar behoren. Ik heb beide RPI zowel van de Magicmiror als Domoticz al diverse keren een reboot gegeven en ook geupdate en geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ondertussen heb ik het acrylglas vervangen met pilkington 50/50 mirrorview. Heeft een vermogen gekost, maar het kwaliteit is dan ook super. Uiteraard geen last van warping meer, maar ook het beeld is veel duidelijker. Deze is dusdanig doorschijnend dat zelfs het logo van de beeldscherm zichtbaar is.

Ik moet de spiegel dus nog 1x van de muur halen om het goed lichtdicht te maken, en ook de logo af te dekken.

Het acrylglas zal ik waarschijnlijk in 2 zagen en in de verkoop zetten of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 20-06-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

kmf schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:27:
Ondertussen heb ik het acrylglas vervangen met pilkington 50/50 mirrorview. Heeft een vermogen gekost, maar het kwaliteit is dan ook super. Uiteraard geen last van warping meer, maar ook het beeld is veel duidelijker. Deze is dusdanig doorschijnend dat zelfs het logo van de beeldscherm zichtbaar is.

Ik moet de spiegel dus nog 1x van de muur halen om het goed lichtdicht te maken, en ook de logo af te dekken.

Het acrylglas zal ik waarschijnlijk in 2 zagen en in de verkoop zetten of zo.
Geen last van doorschijnen van het scherm als het donker is dan? Foto'tje? ;)

Welke glasplaat heb je en waar heb je het besteld? En wat voor scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

krouwen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:21:
[...]

Geen last van doorschijnen van het scherm als het donker is dan? Foto'tje? ;)

Welke glasplaat heb je en waar heb je het besteld? En wat voor scherm?
"last" niet. Ik zie nu wel de logo van de monitor. En het beeldscherm is duidelijk een verlicht vlak. Maar de leesbaarheid is veel beter.

Misschien dat ik ooit een betere zwarte folie maakt welke de monitorranden volledig bedekt. Maar ik stoor me er niet echt aan.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VJJwjr1/IMG-4859.jpg

Ik heb de pilkington 50/50 mirrorview gekocht via glasmaatje.nl. Ik gebruik een 27" ViewSonic IPS scherm. 300cdn.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 18-07-2019 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nog wat betere foto's gemaakt. Hier is duidelijk dat het mooie gelas geen enkele vertekening heeft;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HG77481/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-1573b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HCRv9mP/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-1573c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
@kmf Wat is dat voor interface? Is dat iets zelfgeschreven of op basis van een soort framework?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ThinkPadd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:08:
@kmf Wat is dat voor interface? Is dat iets zelfgeschreven of op basis van een soort framework?
Je bedoeld dat lijstje met sensordata? Dat is pure HTML uitgespuugd door node-red welke via MQTT bezorgd wordt aan de MMM-MQTT module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:59
Ik doelde meer op de gehele pagina, was benieuwd of dat een standaard iets is, of dat je het zelf hebt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Lijkt eerder op Dashticz. Komt ieder geval veel overheen met wat ik ook draai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ThinkPadd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:25:
Ik doelde meer op de gehele pagina, was benieuwd of dat een standaard iets is, of dat je het zelf hebt geschreven.
Dat is magicmirror

• maxdisteli
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 13:43
Hoi,

Ik wil ook aan de gang met mijn eigen Magic Mirror, zou deze TV daarvoor geschikt zijn?

pricewatch: Philips 32PFL5405H

Met een helderheid van 500cd/m² zou het toch wel icm bijvoorbeeld http://www.acrylaatopmaat.nl/spiegel-3mm-790 moeten werken?

Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

maxdisteli schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:45:
Hoi,

Ik wil ook aan de gang met mijn eigen Magic Mirror, zou deze TV daarvoor geschikt zijn?

pricewatch: Philips 32PFL5405H

Met een helderheid van 500cd/m² zou het toch wel icm bijvoorbeeld http://www.acrylaatopmaat.nl/spiegel-3mm-790 moeten werken?

Thanks alvast!
Qua licht wel, maar het heeft vrij dikke opstaande randen, dus je moet die gaan strippen.
Als je deze ook aan/uit wilt laten gaan met een relay, moet het ook snel opstarten en dat staat als een nadeel bij de reviews.

Ik heb zelf gekozen voor een monitor vanwege de snelle opstarttijd en lage energeverbruik.

• maxdisteli
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 13:43
Goed punt, nog niet bij stilgestaan. Ik ga op zoek naar een monitor.

Dank!

• BigBro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
@kmf Dat Pilkington MirroView glas ziet er goed uit! Valt daar ook nog licht doorheen naar de achter/electronicazijde? Ik zou iets met lichtdetectie willen doen; vandaar.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Na afgelopen week op de voorpagina het artikel te hebben gelezen over de tofste Pi-projecten uit de community, werd ik geïnspireerd door het Magic Mirror project en wilde ik er zelf ook eentje maken. Het idee was wel om dit op een simpelere manier te doen, want een monitor zoeken en uit elkaar halen, een Pi aanschaffen en programmeren en dan ook nog een frame bouwen zou erg veel tijd kosten.

Uiteindelijk verzonnen dat ik er eentje ging maken met een scherm dat ik al had en dat was een oude Nexus 7 tablet, die al jaren in de kast lag. Vervolgens was het dus aan de slag.

Heb gekozen voor een goedkope oplossing met een poster van de action, spiegelfolie van de praxis en wat hout achter waarop de tablet rust (en er makkelijk weer uit te halen is).

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schedulen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

Dit is na een dagje werk het resultaat:
Magic Mirror

Magic Mirror 2

Geen vervorming, maar het is uiteraard minder strak in vergelijk met echt glas (hier en daar nog wel wat bubbels).

[ Voor 4% gewijzigd door Walkman op 24-09-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 09:53
Walkman schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:32:
Na afgelopen week op de voorpagina het artikel te hebben gelezen over de tofste Pi-projecten uit de community, werd ik geïnspireerd door het Magic Mirror project en wilde ik er zelf ook eentje maken. Het idee was wel om dit op een simpelere manier te doen, want een monitor zoeken en uit elkaar halen, een Pi aanschaffen en programmeren en dan ook nog een frame bouwen zou erg veel tijd kosten.

Uiteindelijk verzonnen dat ik er eentje ging maken met een scherm dat ik al had en dat was een oude Nexus 7 tablet, die al jaren in de kast lag. Vervolgens was het dus aan de slag.

Heb gekozen voor een goedkope oplossing met een poster van de action, spiegelfolie van de praxis en wat hout achter waarop de tablet rust (en er makkelijk weer uit te halen is).

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schepselen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

[Afbeelding: Magic Mirror]

[Afbeelding: Magic Mirror 2]

Geen vervorming, maar het is uiteraard minder strak in vergelijk met echt glas (hier en daar nog wel wat bubbels).
Welke folie van de praxis heb je gebruikt?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

BigBro schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:44:
@kmf Dat Pilkington MirroView glas ziet er goed uit! Valt daar ook nog licht doorheen naar de achter/electronicazijde? Ik zou iets met lichtdetectie willen doen; vandaar.
Thanks!
in principe wel, maar een sensor achter het glas wordt wel zichtbaar dan. Ik weet niet of dat gewenst is?

Lichtdetectie kan je beter doen door in de kast zelf een gaatje te maken. Ik heb bv de boven en onderzijde van het houten frame opengehouden voor ventilatie. En ik kan ook hardware in de pi pluggen door deze openingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
krizzziz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:53:
[...]

Welke folie van de praxis heb je gebruikt?
Mirror protective film - Transform T(f) staat er op de verpakking

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Mag ik vragen wat je met "poster" bedoelt, of is het een fotolijst?
Walkman schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:32:

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schedulen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

[Afbeelding: Magic Mirror]

[Afbeelding: Magic Mirror 2]

• Walkman
  • Niet online
respect! schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:33:
Mag ik vragen wat je met "poster" bedoelt, of is het een fotolijst?
[...]
Ik heb bij de Action deze gehaald (maar dan met een panter erop). Het idee was om het frame los te maken, de foto er uit te schuiven en vervolgens alles af te plakken behalve het gedeelte waar de tablet terecht zou komen. Eenmaal thuis bleek dat erg tegen te vallen: het frame was vastgelijmd en van plastic. Na het te hebben gebroken bij de hoeken bleek na het verwijderen van het frame ook de foto aan het glas vast te zitten. Het stuk waar de tablet zou moeten komen heb ik de foto weggeschraapt (in de hoop dat ik het frame nog zou kunnen lijmen). Die aanpak bleek te werken.

Als ik het opnieuw zou doen, dan had ik alleen het schrapen gedaan, want de rand hoef je daarvoor niet weg te halen. Het folie kan je ook plakken terwijl het in de lijst zit (wel goed uitsnijden van tevoren)

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Top, bedankt voor de info!
Walkman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb bij de Action deze gehaald (maar dan met een panter erop). Het idee was om het frame los te maken, de foto er uit te schuiven en vervolgens alles af te plakken behalve het gedeelte waar de tablet terecht zou komen. Eenmaal thuis bleek dat erg tegen te vallen: het frame was vastgelijmd en van plastic. Na het te hebben gebroken bij de hoeken bleek na het verwijderen van het frame ook de foto aan het glas vast te zitten. Het stuk waar de tablet zou moeten komen heb ik de foto weggeschraapt (in de hoop dat ik het frame nog zou kunnen lijmen). Die aanpak bleek te werken.

Als ik het opnieuw zou doen, dan had ik alleen het schrapen gedaan, want de rand hoef je daarvoor niet weg te halen. Het folie kan je ook plakken terwijl het in de lijst zit (wel goed uitsnijden van tevoren)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
Is een fotolijst niet een handigere oplossing? bijvoorbeeld https://www.ikea.com/nl/n...fotolijst-zwart-50297961/

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassoo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10-2019
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Ik heb ook geëxperimenteerd met Pyrasied en omdat ik al een IPS-monitor had gesloopt, met niet-IPS-monitoren. Conclusie is dat het allemaal niet het gewenste resultaat gaf. Ik wil het nu ook 'goed' doen en dit glas gebruiken i.c.m. goede monitor.

Ik heb wel een vraag aan @TeTeman: hoe heb je het glas op de monitor gemonteerd? Met lijm?
Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
bassoo schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb ook geëxperimenteerd met Pyrasied en omdat ik al een IPS-monitor had gesloopt, met niet-IPS-monitoren. Conclusie is dat het allemaal niet het gewenste resultaat gaf. Ik wil het nu ook 'goed' doen en dit glas gebruiken i.c.m. goede monitor.

Ik heb wel een vraag aan @TeTeman: hoe heb je het glas op de monitor gemonteerd? Met lijm?
Dank alvast!
Ik heb doorzichtige, dubbelzijdige tape van Tesa gebruikt met een draagkracht van 10kg/m. Werkt vooralsnog uitstekend ;) Met een föhn en wat kracht kun je de tape eventueel weer loskrijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat dit een 'ouder' topic is, blijft leuk en relevant. Helemaal nu mensen meer tijd moeten maken voor de hobby ;)

Ik heb het plexiglas bij https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ besteld, in een lijst van 30x40 (gewoon bij Ikea) heb je eigenlijk helemaal geen last van reflectiefouten.

Ben redelijk tevreden met het resultaat, zelf gebruik gemaakt van een oud iPad 1 scherm, waar ik een controller board voor heb kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vq14TaMC8rj8kS3wKbhTgGYQ-uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf8dGLlTXBaYccday7MTiRDd.jpg?f=fotoalbum_large

Daarbij veel gehad aan dubbelzijdig tape voor het leggen van vloerbedekking. Is stevig en plakt goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2020 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassievalk
  • Laatst online: 30-04-2022
krouwen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:30:
[...]

De plexiglas plaat is 80 x 50 cm. 100 x 70 gaat zeker enige vervorming geven vermoed ik.
Ik zelf heb een 567 x 335 mm. Zou er vervorming optreden als ik een 80x 57cm bestel?
ook bij https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Bassievalk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ik zelf heb een 567 x 335 mm. Zou er vervorming optreden als ik een 80x 57cm bestel?
Enigzins misschien, maar veel is ook nog afhankelijk van hoe strak je de plaat tegen de ondergrond kunt leggen, als er mooie gelijkmatige steun aan de achterkant van de spiegel is valt het allemaal wel mee denk ik, verder ook zorgen dat de plaat niet te strak in het frame ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOzaki
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-04 22:58
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:11:
Ondanks dat dit een 'ouder' topic is, blijft leuk en relevant. Helemaal nu mensen meer tijd moeten maken voor de hobby ;)

Ik heb het plexiglas bij https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ besteld, in een lijst van 30x40 (gewoon bij Ikea) heb je eigenlijk helemaal geen last van reflectiefouten.

Ben redelijk tevreden met het resultaat, zelf gebruik gemaakt van een oud iPad 1 scherm, waar ik een controller board voor heb kunnen vinden.

[Afbeelding]

Daarbij veel gehad aan dubbelzijdig tape voor het leggen van vloerbedekking. Is stevig en plakt goed.
Je kunt nu dus je mirror niet ophangen neem ik aan? Ik vind het heel tof uitzien met die dunne randen, maar zou de lijst dan ook graag willen ophangen. Hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MrOzaki schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Je kunt nu dus je mirror niet ophangen neem ik aan? Ik vind het heel tof uitzien met die dunne randen, maar zou de lijst dan ook graag willen ophangen. Hoe heb jij dit opgelost?
Ik kan de spiegel dus prima ophangen (gaan we ook doen, maar zoeken nog een goede plek) :) , die Ikea Ribba lijsten zijn redelijk diep. Aangezien ik een oud IPad scherm heb gebruikt neemt het ook niet veel ruimte in beslag, die schermen zijn erg dun.

Ik heb het hele 'bouw proces' hier beschreven (mocht dat je verder helpen): https://blog.jdriven.com/2020/05/building-a-magic-mirror/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2020 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevk
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-04-2022
Leuk om hier wat ervaringen van enthousiastelingen te lezen!

Na een beetje georiënteerd te hebben wil ik zelf ook aan de slag gaan. Toevallig heb afgelopen week dit 15,6" scherm op AliExpress besteld inclusief control board. Aangezien ik deze toch nodig heb voor mijn laptop is het de moeite waard om te kijken of dit scherm voldoende presteert qua helderheid als Magic Mirror. Wat denken jullie?

Nu wil ik graag voor een frameless design gaan met het MirroView glas. In welk formaat kan ik het beste dit glas bestellen rekening houdend met een 15,6" scherm?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Laatst online: 03-09 22:05
mikevk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:30:
Leuk om hier wat ervaringen van enthousiastelingen te lezen!

Na een beetje georiënteerd te hebben wil ik zelf ook aan de slag gaan. Toevallig heb afgelopen week dit 15,6" scherm op AliExpress besteld inclusief control board. Aangezien ik deze toch nodig heb voor mijn laptop is het de moeite waard om te kijken of dit scherm voldoende presteert qua helderheid als Magic Mirror. Wat denken jullie?

Nu wil ik graag voor een frameless design gaan met het MirroView glas. In welk formaat kan ik het beste dit glas bestellen rekening houdend met een 15,6" scherm?

Alvast bedankt!
Ben je er nog uitgekomen? :) En hoe is de kwaliteit van het scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boom
  • Laatst online: 17-09 15:05
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 05:51:
[...]

Ik kan de spiegel dus prima ophangen (gaan we ook doen, maar zoeken nog een goede plek) :) , die Ikea Ribba lijsten zijn redelijk diep. Aangezien ik een oud IPad scherm heb gebruikt neemt het ook niet veel ruimte in beslag, die schermen zijn erg dun.

Ik heb het hele 'bouw proces' hier beschreven (mocht dat je verder helpen): https://blog.jdriven.com/2020/05/building-a-magic-mirror/
Deze post heeft mijn enthousiasme ook doen toenemen, ik heb twee jaar terug ooit een poging gedaan met een Ribba lijst en spiegelfolie.. dat was niet bepaald een succes. Toen ik de prijs van dit spionglas echter zag dacht ik direct aan een tweede kans, dus ben hier geïnspireerd door je blog weer eens van start gegaan.

Zelf ga ik voor een iets kleinere 'proef'opstelling en heb ik tot nu toe het volgende gekocht:
Frame: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ribba-fotolijst-zwart-60378396/
Scherm: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Spiegel 21*30: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ (€23,- inclusief verzendkosten)
Raspberry Pi Zero W

Het scherm is vandaag in ieder geval binnen, de helderheid zit het wel goed mee dus heb goede hoop.
De afwerking voor de achterkant heb ik een stuk MDF voor in gedachten, daar kan tevens het scherm goed op gemonteerd worden. Zowel het scherm en de Pi hebben een micro usb aansluiting voor de stroomvoorziening dus een USB lader met voldoende power en twee USB aansluitingen is voor de eerste proef wat mij voldoende. Een tweede exemplaar kan nog verder verfijnd worden.

Ben vooral heel benieuwd naar de spionspiegel! Zodra het vorm begint te krijgen zal ik ook eens een paar foto's delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd @Boom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Boom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:58:
[...]

Deze post heeft mijn enthousiasme ook doen toenemen, ik heb twee jaar terug ooit een poging gedaan met een Ribba lijst en spiegelfolie.. dat was niet bepaald een succes. Toen ik de prijs van dit spionglas echter zag dacht ik direct aan een tweede kans, dus ben hier geïnspireerd door je blog weer eens van start gegaan.

Zelf ga ik voor een iets kleinere 'proef'opstelling en heb ik tot nu toe het volgende gekocht:
Frame: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ribba-fotolijst-zwart-60378396/
Scherm: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Spiegel 21*30: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ (€23,- inclusief verzendkosten)
Raspberry Pi Zero W

Het scherm is vandaag in ieder geval binnen, de helderheid zit het wel goed mee dus heb goede hoop.
De afwerking voor de achterkant heb ik een stuk MDF voor in gedachten, daar kan tevens het scherm goed op gemonteerd worden. Zowel het scherm en de Pi hebben een micro usb aansluiting voor de stroomvoorziening dus een USB lader met voldoende power en twee USB aansluitingen is voor de eerste proef wat mij voldoende. Een tweede exemplaar kan nog verder verfijnd worden.

Ben vooral heel benieuwd naar de spionspiegel! Zodra het vorm begint te krijgen zal ik ook eens een paar foto's delen.
Pas op met de folie lagen. Heb ook een Pyrasied spiegel gebruikt. Gek genoeg staat in hun beschrijving dat er op twee kanten een beschermfolie zit en daaronder aan één kant de spiegellaag. In de FAQ op hun site staat dat er maar aan 1 kant een beschermfolie zit. Pas dus op met het verwijderen van folies. Ik weet niet meer helemaal hoe het nu zat. Volgens mij zat er bij mij maar aan 1 kant beschermfolie.

Je kan ze beter even bellen om na te vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Spiegel heeft een nieuwe plaats gekregen in ons nieuwe huis. Werkt nog steeds super goed en heel tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwQl76CPnWGC6ZSD60Y12BLX3YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHsj8wMpMVlfCxNIXgGce9za.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmAD-bmY_sj4mKECfoKDSArmAFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yo2erLfSfZGrV9oqRjRNMFrr.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een module geinstalleerd om de zonnepanelen productie te kunnen aflezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLzXPDxduLLhZWaKJFbMY-zusG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2ViZ85qjx74aunjQEpAwoVR.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een eventuele tweede versie zou ik graag ooit het met echt glas willen maken i.c.m. met wat extra sensors. Maar ook nu is die al heel functioneel. Blijft natuurlijk wel een beetje een gimmick, maar heel leuk om zelf te maken.

Ik vind het wel vreemd dat dit soort producten nog niet -kant en klaar- op de markt zijn om te kopen, van bedrijven zoals google o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door krouwen op 28-02-2021 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boom
  • Laatst online: 17-09 15:05
Na lange tijd een reactie: hij staat al een tijdje dienst te doen in de slaapkamer. Wel als écht prototype: hij staat met tape aan elkaar vast in plaats van een goede afwerking. Misschien de 3D printer hier maar eens iets voor fabriceren om dit beter af te werken.
Zal bij voldoende licht wel even een foto maken.

Ik moet toegeven: hij doet dienst als niets meer dan de weergave van de buitentemperatuur. Dat was leuk in de periode dat het koud was laatst buiten, maar inmiddels merk ik toch wel op dat een daadwerkelijk doel ontbreekt. :) Een vermakelijk project is het in ieder geval wel geweest.
krouwen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Pas op met de folie lagen. Heb ook een Pyrasied spiegel gebruikt. Gek genoeg staat in hun beschrijving dat er op twee kanten een beschermfolie zit en daaronder aan één kant de spiegellaag. In de FAQ op hun site staat dat er maar aan 1 kant een beschermfolie zit. Pas dus op met het verwijderen van folies. Ik weet niet meer helemaal hoe het nu zat. Volgens mij zat er bij mij maar aan 1 kant beschermfolie.

Je kan ze beter even bellen om na te vragen.
Kan niet meer voor mij halen welke kant ik de folie van heb gehaald maar dit is bij mij goed gegaan, volgens mij was er inderdaad sprake van aan één kant beschermfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik02
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-08-2021
Helaas heeft pyrasied de minimale bestelwaarde naar 50,- gebracht. Exclusief btw en verzendkosten.
Je zult nu 2 spiegels van 50 bij 40cm moeten bestellen als je iets wilt bestellen. :/
Iemand nog andere webshops/fysieke winkels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
Voor de geïntresserden: Ik heb die van mij in de verkoop staan, want de baas vindt het niet meer mooi staan

V&A aangeboden: 27" Magic Mirror met VA panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-09 16:16
Bassievalk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Dit is voor de mensen die hetzelfde pad als mij bewandelen, die een touch functionaliteit aan een smart mirror toe proberen te voegen.

Bij een plexiglas spionspiegel treed er bij 79*96 cm genoeg vervorming op om een ir-frame signaal te onderbreken.

Een capative touch foil registreert geen input omdat de reflective coating van de plexiglas spionspiegel interferentie geeft op het meten van de touch-weerstand / geleiding waarmee normaal capative touch werkt.

Je enige optie is in dit geval ir-frame +glas. (normaal glas + reflectiefolie of echt spionglas)
Of eventueel echt spionglas + capative touch foil (ongetest)

Moge mijn leergeld iemand van pas komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:41
Rik02 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:11:
Helaas heeft pyrasied de minimale bestelwaarde naar 50,- gebracht. Exclusief btw en verzendkosten.
Je zult nu 2 spiegels van 50 bij 40cm moeten bestellen als je iets wilt bestellen. :/
Iemand nog andere webshops/fysieke winkels?
Wilde mijn mirror ook afmaken en heb besteld bij pyrasied, heb nu dus nog één 300x210mm en één 400x300mm over.

Kwam er wel achter dat het technische stuk me beter ligt dan het handenarbeid stukje, te groot stuk karton weggesneden dus is het daglicht om de monitor te zien..

Maar even een ontwerpje maken om iets van een houder te 3d printen!

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Beetje jammer dat het een oud topic is. Ik geraak ineens geintereseerd in de Magicmirror, maar alle links in dit topic zijn verlopen. Maar wellicht heeft iemand nog een project liggen waar die niks mee doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ik heb mijn mirror uiteindelijk ook weer afgepakt. Telkens werkte er weer iets niet. Of hij synchroniseerde weer niet goed. Ik had deze overigens gewoon met glas gemaakt en een spiegelfolie op het glas geplakt. Was stukken goedkoper dan het speciale glas en werkte net zo goed.

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:40
Ik heb nog een scherm op overschot en zocht een leuke toepassing hievoor...

Daarom dacht ik aan een 'smart mirror'

Het zou inderdaad leuk zijn mocht dit topic een boost krijgen
(of iemand een nieuw topic starten met de nodige uitleg)

Ik zou alvast niet de 'magicmirror' software draaien..
maar gewoon een homeassistant dashboard maken om alles weer te geven wat ik wil zien :)
(ineractie is niet nodig)

Maar ik ben dus ook op zoek waar ik best glas/acryl kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 19:40
dashboard in HomeAssistant maken lijkt goed te lukken, alsook een RPI3 die de webbrowser met link naar dashboard in full screen opent (kiosk addon gebruiken in Homeassistant waardoor alle menu's weg zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwLoBdCuYAIVHeGrW0hdkALO4aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/euArMm74goYZobX25Uj6nwUq.png?f=fotoalbum_large

nu de zoektocht naar een acrylaat doorkijk spiegel..
voor 548 x 352 mm kom ik altijd boven de 50€ door hoge verzendkosten.
(goedkoopste optie tot nu toe zit op €54) ook op Amazon vind ik niet direct iets (ik ben bereid deze zelf op maat te snijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Na enkele jaren gebruik te maken van MagicMirror was ik er wel klaar mee:
-verlopen/geupgrade APIs
-3rd party addons die opeens niet meer werken
-geen auto update optie
-vastlopers

Net als @thomke heb ik een apart dashboard gemaakt in HomeAssistant, dat werkt vele malen fijner *O*

Als ik er opnieuw 1 zou maken, zou ik 1 way mirror film proberen op plexiglas.
Dat is iig een stuk goedkoper dan kant en klaar bestellen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Pagina: 1 2 Laatste