Magic Mirror bouwen, One-way glas? waar te bestellen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItzHitman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-08-2021
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een magic mirror te gaan maken. Alle onderdelen hiervoor zijn redelijk makkelijk te verkrijgen. Behalve One-way mirror glas. Ik heb natuurlijk al op het internet gekeken Amazon ect. Maar ik wil hem het liefst in Nederland halen.

Heeft iemand enig idee waar ik dit glas kan halen?

Bij voorbaat dank _/-\o_

If you cant explain it simply, you dont understand it well enough. - Albert Einstein

Beste antwoord (via ItzHitman op 19-04-2017 09:20)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat @EnnaN zegt. Er zijn spiegelende folies voor o.a. auto ruiten. Autostyle had het in het assortiment, maar kon het daar niet vinden.
Even snel gegoogled, en ik vond dit: https://www.premiumvinyls.nl/glasfolie/

Percentages met glasfolies zijn trouwens de licht doorlaat percentages.
10% is dus 10% doorlaat en 90% blokkerend.

Ff een stuk glas of plexi/acrylglas halen en daar folie op doen. Heb je zelf een halfdoorlaat spiegel gefabriceerd :)

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 19-04-2017 09:06 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 15:23

EnnaN

Toys in the attic

Tip: er is ook van dat one-way-mirror folie: kan je het folie in china bestellen, en dat op glas plakken dat je hier koopt? Kan zo 123 niet meer herinneren waar ik die link heb, dus dat moet je zelf even googlen :)

sig

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Wat @EnnaN zegt. Er zijn spiegelende folies voor o.a. auto ruiten. Autostyle had het in het assortiment, maar kon het daar niet vinden.

Ff een stuk glas of plexi/acrylglas halen en daar folie op doen. Heb je zelf een halfdoorlaat spiegel gefabriceerd :)

[ Voor 36% gewijzigd door McKaamos op 19-04-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
EnnaN schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:01:
Tip: er is ook van dat one-way-mirror folie: kan je het folie in china bestellen, en dat op glas plakken dat je hier koopt? Kan zo 123 niet meer herinneren waar ik die link heb, dus dat moet je zelf even googlen :)
Owh ja goede tip! Vraag me dan wel af of het dan hetzelfde werkt....

If you cant explain it simply, you dont understand it well enough. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
McKaamos schreef op woensdag 19 april 2017 @ 09:04:

Ahh oke, dan ga ik hier eventjes na zoeken.
bedankt voor de informatie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:36
Even de c't magazine er van deze maand bijgepakt, er staat daar een artikeltje over magic mirrors (en hoe hem te bouwen/programmeren). Daar gebruiken ze inderdaad spiegelfolie.
(Misschien ook een aanrader om dat nummer in huis te halen?)

[ Voor 14% gewijzigd door Nat-Water op 19-04-2017 09:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik bedenk me ook net dat er ooit een tweaker was die een plexiglazen cube PC had gemaakt en die aan de binnenkant had beplakt met spiegelende autoruit folie.
Dat gaf hetzelfde effect. Licht aan in de case en je kon de binnenkant door de spiegelfolie heen zien. Licht uit, en het was één grote spiegel.

Kan helaas nergens meer foto's vinden, maar ik meen dat het user Oeloe was die dat ding had gebouwd.
Het topic bestaat nog wel, maar de foto's zijn foetsie.
[CM] Mini-ITX Cube by OELOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Aangezien dit topic beter in WVB past, geef ik het topic een zetje die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

ItzHitman schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:59:
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een magic mirror te gaan maken. Alle onderdelen hiervoor zijn redelijk makkelijk te verkrijgen. Behalve One-way mirror glas. Ik heb natuurlijk al op het internet gekeken Amazon ect. Maar ik wil hem het liefst in Nederland halen.

Heeft iemand enig idee waar ik dit glas kan halen?

Bij voorbaat dank _/-\o_
Ooit gezocht en gebookmarked (voor een magic mirror die (nog?) niet gemaakt is): http://www.spiegelpaleis....t/toevoegen/type:spiegels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

noo schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:44:
[...]

Ooit gezocht en gebookmarked (voor een magic mirror die (nog?) niet gemaakt is): http://www.spiegelpaleis....t/toevoegen/type:spiegels
Volgens mij is dit gewoon normaal float verzilverd..... Eeh, spiegelglas. Daar kijk je niet doorheen, hoe graag je het ook wilt. :)

@ItzHitman Confrontatiespiegel zou ook nog een oplossing zijn, maar dat is echt duur. Volgens mij kom je met die folie en met glas/plexiglas een heel eind in de goede richting. :D

<--- Eigenwijze glasboer hier. ;)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

ElectricHead schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:55:
[...]

Volgens mij is dit gewoon normaal float verzilverd..... Eeh, spiegelglas. Daar kijk je niet doorheen, hoe graag je het ook wilt. :)

@ItzHitman Confrontatiespiegel zou ook nog een oplossing zijn, maar dat is echt duur. Volgens mij kom je met die folie en met glas/plexiglas een heel eind in de goede richting. :D

<--- Eigenwijze glasboer hier. ;)
Ha, eigenwijze glasboer :) Bij mij zegt ie toch echt 'doorkijkspiegel/confrontatieglas' (zal nog wel een cookie meespelen denk ik). Inderdaad duur, 1x1 m kost 210 euro (weet ik ook weer waarom ik hem nog niet gemaakt heb...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricHead
  • Laatst online: 18-05 13:46

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

noo schreef op woensdag 19 april 2017 @ 13:37:
[...]

Ha, eigenwijze glasboer :) Bij mij zegt ie toch echt 'doorkijkspiegel/confrontatieglas' (zal nog wel een cookie meespelen denk ik). Inderdaad duur, 1x1 m kost 210 euro (weet ik ook weer waarom ik hem nog niet gemaakt heb...)
Ah wacht... Ik had niets ingevoerd. :+ Dan komt inderdaad de optie voor een confrontatiespiegel te voorschijn. O-)
Ik wist in ieder geval al wel dat dit een "schokkend" dure oplossing is.

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Laatst online: 18-06 22:24
Ik zou even bij de action kijken. Die hebben raamfolie voor de zon maar als ik het me goed herinner is die ook spiegelend. Lijkt me de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowayback
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 16:25
Toevallig kreeg ik vandaag net m'n Raspberry 3 binnen! Top topic om zo tegen te komen :).

Ik vroeg me alleen wel af, is 10% voldoende lichtdoorlatend voor een 'gewoon' LCD scherm? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb dit gebruikt: https://www.plakfoliewebs...onwerend-folie-spiegelend
Werkt ook met plexiglas en polycarbonaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Kijk een ervarings deskunidge :)

Zo'n magic mirror lijkt me heel tof, maar werkt het ook nog een beetje als echte spiegel?
Met licht uit of ook met licht aan?

Ik zit er aan te denken om mijn toekomstige zolder spiegel wand (12m2 8)7 ) uit te gaan voeren als 'magic mirror' maar zou dat werken?

Wil dus naast het leuke effect aan de buitenkant, wel de spiegel zelf fatsoenlijk kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxO_o
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-08-2022
Ben je al wat verder in je zoektocht? Ik ben ook van plan een smart mirror (magic mirror) te bouwen. Ik wil het liefst geen folie gebruiken maar als het niet anders kan dan moet dat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovebrewski
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 21:37
loxO_o schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:27:
Ben je al wat verder in je zoektocht? Ik ben ook van plan een smart mirror (magic mirror) te bouwen. Ik wil het liefst geen folie gebruiken maar als het niet anders kan dan moet dat maar...
Hier nog iemand die erg geinteresseerd is >:) .
Ik vind op di moment op het forum geen andere posts :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
Bekijk anders deze website even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 20:06

HerrJP

!!!!!

Ik heb er onlangs 1 gebouwd als "test". Gewoon om te kijken hoe e.e.a. uitpakt voor ik een serieuze jongen in elkaar ga knutselen. Omdat het om een test ging heb ik folie gebruikt. Ik ben mega secuur geweest maar toch zie je hier en daar bubbeltjes in het folie, alsof er een zandkorreltje tussen zit. Het was echt een rotklus om te plakken dus ik raad het af. Overigens is de werking van het folie wel uitstekend en voor €3,- kan je het best een paar keer proberen ;)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:01
Dat is interessant gezien we zelf polycarbonaat verkopen. Eens kijken of ik een leuk projectje kan starten

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Laatst online: 05-06 11:28
Sorry voor de bump maar wil hier zelf ook mee beginnen :)
Is dit goed genoeg?
https://acrylaatshop.nl/p...ijkspiegel-plexiglas.html

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door aDutchCow op 05-09-2017 10:42 . Reden: Typo ]

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 21:28
Hallo,
Zijn er al wat resultaten van hier te zien...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1001279

haaymaan schreef op zondag 19 november 2017 @ 09:58:
Hallo,
Zijn er al wat resultaten van hier te zien...?
Ik heb een stukje folie besteld. Ik zal wel foto's plaatsen van hoe het er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaymaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 21:28
Anoniem: 1001279 schreef op zondag 26 november 2017 @ 21:16:
[...]

Ik heb een stukje folie besteld. Ik zal wel foto's plaatsen van hoe het er uit ziet.
graag en gelijk wat je gebruikt hebt .....:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1001279

haaymaan schreef op maandag 27 november 2017 @ 17:08:
[...]

graag en gelijk wat je gebruikt hebt .....:)
Ik heb de folie van het linkje besteld https://www.plakfoliewebs...onwerend-folie-spiegelend , kost €1,35 voor een testertje van 10*15cm. Deze tester heb ik op het glasplaatje van een fotolijstje geplakt. De folie er echt strak op krijgen zal het grootste probleem zijn. De kleinste bobbel zorgt al voor een lachspiegel effect. Ik had echter de folie er zo uit gepakt (hij zit in de post ''vastgeplakt'' aan en schutvel) en niet goed opgelet om er zorgvuldig mee om te gaan. Ik kan geen afbeeldingen erbij zetten omdat ik te weinig punten heb oid. Ik zal kijken of ik het kan mailen .

Edit: dat kan ook niet, ik zal zometeen even imgur linkje plaatsen

edit2: De geweldige foto's :F ... zijn te vinden via het linkje hieronder, pas naar een paar foto's bedacht ik mij dat de folie aan de voorkant zat terwijl het uiteindelijk aan de achterkant zal zitten. maar heb in het fotoalbum erbij gezet bij welke foto's de folie aan de voor- of achterkant zat. Overigens had ik het nog niet helemaal laten drogen dus er zicht nog een beetje vocht/water tussen dat zou kunnen zorgen voor bobbeltjes.

Ik zou zelf zeggen dat het in het echt nog ietsjes donkerder getint is dan op de foto's. De helderheid van de Ipad stond op zijn hoogst. Eigenlijk werkt het perfect alleen ben ik benieuwd of het mij lukt om het op een hele glasplaat strak te krijgen. Dat lukt je overigens sowieso niet in je eentje! 8)7 Ik denk dat ik maar gewoon een goedkope glasplaat ga zoeken op marktplaats en dan de folie bestel. Zoals we in Twente zeggen een KWWtje, kiekn wat't wordt

https://imgur.com/gallery/m9idK

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 1001279 op 28-11-2017 22:31 . Reden: foto's toegevoegd en heel wat tekst gedit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-04-2024
Ik heb een paar keer stickers op ramen aangebracht en moest het oppervlak eerst even nat spuiten waardoor het plakken een stuk makkelijker gaat. Het water was naar een paar dagen verdampt en toen zat de sticker er strak op. Misschien ook het proberen waard met deze folie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-06 13:22
Ik kwam zelf deze site nog tegen, kun je ze precies op maat bestellen
https://www.glasboertje.nl/configure/7/#hoe-werkt

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 01:28
Anoniem: 1001279 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:57:
[...]

Ik heb de folie van het linkje besteld https://www.plakfoliewebs...onwerend-folie-spiegelend , kost €1,35 voor een testertje van 10*15cm. Deze tester heb ik op het glasplaatje van een fotolijstje geplakt. De folie er echt strak op krijgen zal het grootste probleem zijn. De kleinste bobbel zorgt al voor een lachspiegel effect. Ik had echter de folie er zo uit gepakt (hij zit in de post ''vastgeplakt'' aan en schutvel) en niet goed opgelet om er zorgvuldig mee om te gaan. Ik kan geen afbeeldingen erbij zetten omdat ik te weinig punten heb oid. Ik zal kijken of ik het kan mailen .

Edit: dat kan ook niet, ik zal zometeen even imgur linkje plaatsen

edit2: De geweldige foto's :F ... zijn te vinden via het linkje hieronder, pas naar een paar foto's bedacht ik mij dat de folie aan de voorkant zat terwijl het uiteindelijk aan de achterkant zal zitten. maar heb in het fotoalbum erbij gezet bij welke foto's de folie aan de voor- of achterkant zat. Overigens had ik het nog niet helemaal laten drogen dus er zicht nog een beetje vocht/water tussen dat zou kunnen zorgen voor bobbeltjes.

Ik zou zelf zeggen dat het in het echt nog ietsjes donkerder getint is dan op de foto's. De helderheid van de Ipad stond op zijn hoogst. Eigenlijk werkt het perfect alleen ben ik benieuwd of het mij lukt om het op een hele glasplaat strak te krijgen. Dat lukt je overigens sowieso niet in je eentje! 8)7 Ik denk dat ik maar gewoon een goedkope glasplaat ga zoeken op marktplaats en dan de folie bestel. Zoals we in Twente zeggen een KWWtje, kiekn wat't wordt

https://imgur.com/gallery/m9idK
Nog verder gegaan met dit project? Ben benieuwd. Woon ook in Twente ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exqua
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-06 21:24
Wil niet zozeer een (dood) topic bumpen, maar ik kwam een filmpje tegen wat wellicht kan helpen met de spiegelfolie zoals hierboven staat beschreven. Wellicht heeft iemand hier iets aan.

https://youtu.be/lZPX1C3nKPY

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:23
Hallo allen,
Ik zit ook te denken aan om een smart mirror te maken.
Ik zag wel al deze website voor het doorkijkglas
http://www.acrylaatopmaat.nl/spiegel-3mm-736

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterW89
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-07-2024
Als je achter Plexiglas XT Spiegel zoekt, zie je in de productomschrijving dat ze ook doorkijk hebben.
Ik stuur zelf nu berichtje naar de winkel.
aDutchCow schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:41:
Sorry voor de bump maar wil hier zelf ook mee beginnen :)
Is dit goed genoeg?
https://acrylaatshop.nl/p...ijkspiegel-plexiglas.html

Alvast bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door PieterW89 op 07-04-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamfrankenstein
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-06 15:06
Hmmm als acrlyaat mag...

Dan overweeg ik een LP097QX1 (2e hands ali = €30,- ish ) met een goedkope touchscreen paneel om hem tegen te monteren €7,- ish en om de foli op te plakken. Paar gaatjes in de bevel en een paar stands offs. Een hdmi eDP controller met 2k/4k ondersteuning €40,- en een linux/android board die hdmi 1.4+ ondersteunt zoals de Rock64. Optioneel een touch FPC breakout board voor de i2c touch chip (€5.- voor meerdere)

Interssant om te zien wat de toch chip doet met de folie. En of de folie aan de binnenkant de touch anders beinvloed dan aan de buitenkant. En als het niet werkt kan ik de band naar de display weg halen. Eventueel zijn de standoffs te gebruiken met een MPR121.

(Wie weet of ik ooit aan toe kom dit ook uit te voeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 12:32
@Krode @PieterW89 Heeft een van jullie deze acrylaat spiegel besteld? Werkte deze juist?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Voor mijn Magic Mirror heb ik deze besteld: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ . Deze is 15% lichtdoorlatend. Dit is als de ruimte grotendeels donker is eigenlijk iets te hoog, je ziet dan in de bepaalde hoeken de backlight van het scherm er doorheen. Maar overdag en met iets meer kunstmatig licht valt dit niet op. Materiaal werkt goed als spiegel, reflectie is prima. Enige probleem is eigenlijk dat je de spiegel ontzettend recht in je lijst/frame moet zetten om 'warping' (lachspiegel) te verkomen. Ik heb een redelijk groot stuk (120x60 cm) en aangezien 't plexiglas maar 3 mm is is vooral aan de zijkanten wat warping/vertekening zichtbaar.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PieterW89
Fragger123 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:38:
@Krode @PieterW89 Heeft een van jullie deze acrylaat spiegel besteld? Werkte deze juist?
Ja hoor, werkt perfect.
Eventjes offerte vragen via mail. (www.plexikopen.be heb ik de mijne van)
Ziet er wel vreemd uit, als je hem gewoon vast hebt lijkt het alsof ie langs twee kanten spiegelt/doorkijkt.
Het is pas als één kant volledig donker is dat het effect goed waarneembaar wordt.

Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragger123
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 12:32
sfinx schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:10:
Voor mijn Magic Mirror heb ik deze besteld: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ . Deze is 15% lichtdoorlatend. Dit is als de ruimte grotendeels donker is eigenlijk iets te hoog, je ziet dan in de bepaalde hoeken de backlight van het scherm er doorheen. Maar overdag en met iets meer kunstmatig licht valt dit niet op. Materiaal werkt goed als spiegel, reflectie is prima. Enige probleem is eigenlijk dat je de spiegel ontzettend recht in je lijst/frame moet zetten om 'warping' (lachspiegel) te verkomen. Ik heb een redelijk groot stuk (120x60 cm) en aangezien 't plexiglas maar 3 mm is is vooral aan de zijkanten wat warping/vertekening zichtbaar.
Dit zou je denk ik wel kunnen voorkomen door of dikker plexiglas of door een glazen plaat met eerder beschreven folie.

Maar goed, ik moet eerst een scherm ritselen ergens voordat ik een spiegel ga bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53
Wat denken jullie van dit scherm voor een magic mirror?

http://www.dell.com/ed/business/p/dell-p2212h/pd

Zit een USB hub in dus voor het voeden van de RP3 ideaal volgens mij. Of moet die nog een bepaalde helderheid hebben om geschikt te zijn?

[ Voor 15% gewijzigd door Shinji op 14-06-2018 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
Heb vorige week een poging gedaan om te beginnen met dit project, het scherm, hout en de raspberry pi heb ik al. @sfinx bedankt voor de tip! ik ga daar ook even een bestelling plaatsen :)

[ Voor 8% gewijzigd door ItzHitman op 14-06-2018 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:53
ItzHitman schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:35:
Heb vorige week een poging gedaan om te beginnen met dit project, het scherm, hout en de raspberry pi heb ik al. @sfinx bedankt voor de tip! ik ga daar ook even een bestelling plaatsen :)
Welk scherm heb je gekozen en wat zijn precies de overwegingen? Ik heb geen ervaring met het uit elkaar halen van schermen, dus geen idee welke modellen makkelijk / moeilijk gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterW89
Kan je niet gewoon een oude laptop uit elkaar halen en daar het scherm van recupereren?
Is een pak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
Shinji schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Welk scherm heb je gekozen en wat zijn precies de overwegingen? Ik heb geen ervaring met het uit elkaar halen van schermen, dus geen idee welke modellen makkelijk / moeilijk gaan :)
Ik heb niet echt overwegingen gedaan. Ben naar de kringloop gegaan en heb daar een scherm gehaald.
Uiteraard wel gekeken of er een USB & HDMI aansluiting op zit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeTeman
  • Laatst online: 15-06 21:58
Shinji schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:54:

Ik ben nu ook een tijdje bezig met een mirror. In eerste instantie heb ik een plexiglazen spiegel gekocht bij Pyrasied. Prima als test spiegel, maar voor een serieus project geen optie vanwege warping, krasgevoeligheid en zeer slechte kwaliteit folie die zij gebruiken. Ik heb daarom nu een spiegel van glas aangeschaft, maar deze laat minder licht door dan de plexiglazen spiegel (en is een stuk zwaarder!!!).

Voor mijn monitor keuze heb ik lang nagedacht. Ik ben uiteindelijk voor een VA gegaan vanwege het uitstekende contract. De monitor die ik heb gebruikt is deze BenQ met 300cd/m2 helderheid en 3000:1 contrast ratio. Frontje gaat er heel makkelijk af. Daarna de 'kale' bezels aftapen of zwart verven, anders zie je die er doorheen. Voor het plexiglas was deze monitor uitstekend! 's Nachts zonder natuurlijk omgevingslicht was er zichtbaar backlight, maar zolang er natuurlijk licht of voldoende kunstlicht was, was er geen onderscheid te maken waar de monitor begint of eindigd. Nu met de glazen spiegel heeft deze monitor niet genoeg helderheid om bij natuurlijk omgevingslicht voldoende door de spiegel heen te schijnen. Ik ga dus op zoek naar een monitor met minimaal 350cd/m2 en denk ik dat IPS met een lagere contrast ratio ook wel genoeg moet zijn. We zullen zien O-)

Hier foto's van verschil plexiglas en glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Nu online
TeTeman schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:10:
[...]
Ik ben nu ook een tijdje bezig met een mirror. In eerste instantie heb ik een plexiglazen spiegel gekocht bij Pyrasied. Prima als test spiegel, maar voor een serieus project geen optie vanwege warping, krasgevoeligheid en zeer slechte kwaliteit folie die zij gebruiken. Ik heb daarom nu een spiegel van glas aangeschaft, maar deze laat minder licht door dan de plexiglazen spiegel (en is een stuk zwaarder!!!).
Wat voor glas heb je precies besteld (en waar) ? Inderdaad stuk donkerder zo te zien, hoeveel % licht laat ie door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
sfinx schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:20:

Wat voor glas heb je precies besteld (en waar) ? Inderdaad stuk donkerder zo te zien, hoeveel % licht laat ie door?
Glas komt van glashandelonline.com. Ze vermelden geen VLT (visual light transmission), maar ik gok 10%. Als het dat al is. Met zoeken blijf ik bij andere partijen tegen 6mm dik glas aanlopen, dus mijn vermoeden is dat het overal hetzelfde is

EDIT: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
Nogmaals bedankt voor de tip @sfinx ik heb gister het plexiglas binnen gekregen!
Nu nog alles in elkaar zetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1053939

@ItzHitman Heb je al eventuele foto´s van het plexiglas?
Heb je de spionsiegel zilver besteld?
Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
Als iemand in dit forum mijn plexiglazen spiegel wilt hebben om zelf te testen, je mag hem gratis meenemen bij mij uit Oegstgeest :) DM'tje bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TeTeman
Zo slecht is die plexiglas spiegel op foto toch niet? Of kun je een duidelijker beeld geven van de warming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
@Anoniem: 1053939
Helaas toch wel. Als je op de foto naar de linker rand kijkt, zie je een witte, krommende, verticale lijn. Die is van mijn kast en die loopt in de echte wereld toch echt recht. De warping is het best zichtbaar wanneer je langs loopt cq beweegt tov de spiegel. Tevens kun je rechts onderin (net links van de rieten mand/poef) een beschadiging zien aan het folie, omdat dit zo makkelijk los laat. Dat heeft die glazen spiegel van mij dus echt niet.

Ik heb hem al lang van mijn monitor af gehaald, dus kan daar helaas geen nieuwe foto van maken. Misschien dat die wel voldoet wanneer je een ruim frame gebruikt, maar aangezien ik voor een frameless design ga, is het echt geen optie.

Ik heb zojuist 4mm dik glas gekocht en verschillende folie. Zodra dat binnen is ga ik daarmee experimenteren. Uiteindelijk ben ik daar nog goedkoper mee uit ook dan die plexiglazen spiegel.

[ Voor 8% gewijzigd door TeTeman op 29-06-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@TeTeman
Waar heb je dat 4mm dik glas besteld? Prijs?
En waar heb je de folie besteld? En welke soort folie? Want je hebt ook van die zonwerend folie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
@Anoniem: 1053939

Glas komt van Glashandelonline.com(zonder slijpen €19,60 per m2, met slijpen €40,48 per m2. Bij het gebruik van een frame is het slijpen van het glas niet per see nodig. Als je niet wilt slijpen zou je kunnen overwegen nog dunner glas te nemen). De eerste twee pogingen folie komen van Raamspiegel.nl à €17,85-23,45 per m2. Even kijken hoe dat uit gaat pakken.

Ten opzichte van de plexiglazen spiegel van Pyrasied à €127,35 per m2 gaat dat, mits het het gewenste resultaat heeft, behoorlijk schelen en ook nog een stuk beter ogen.

Ik zal van mij laten horen of het het gewenste resultaat heeft wanneer alles binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:46
Hi allen,

Ik ben ook aan het experimenteren en ben toch benieuwd wat de laatste bevindingen zijn?

Ik had spiegelfolie van Heuts geprobeerd op een plexiglas plaat van 3mm van Gamma. Op zich niet heel verkeerd, behalve dat het vrijwel niet te doen is zonder een stofje eronder, incl de bijkomende bubbels. Zeker niet bij de grotere afmetingen. De spiegeling was ok, leek alleen SD kwaliteit. :) Vervorming viel mee.

Maar ik -lees vriendin- wil toch vooral een goede spiegel.

Hebben jullie al betere ervaringen of een goed adres?
Thanx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timdows
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:12
Tryharder schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:21:
Hi allen,

Ik ben ook aan het experimenteren en ben toch benieuwd wat de laatste bevindingen zijn?

Ik had spiegelfolie van Heuts geprobeerd op een plexiglas plaat van 3mm van Gamma. Op zich niet heel verkeerd, behalve dat het vrijwel niet te doen is zonder een stofje eronder, incl de bijkomende bubbels. Zeker niet bij de grotere afmetingen. De spiegeling was ok, leek alleen SD kwaliteit. :) Vervorming viel mee.

Maar ik -lees vriendin- wil toch vooral een goede spiegel.

Hebben jullie al betere ervaringen of een goed adres?
Thanx!
Op de GitHub wiki van het Magic Mirror project:
https://github.com/MichMi...ki/Two-way-Mirror-Vendors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wyko
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-04-2019
*spam*

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
Een update en samenvatting van wat ik tot nu toe heb geprobeerd:

3mm plexiglazen spiegel, 15% lichttransmissie (Pyrasied.nl): Lichttransmissie is goed, spiegelende werking van goede kwaliteit. Echter, zeer buigzaam waardoor al snel een lachspiegeleffect ontstaat, zeer krasgevoelig en de kwaliteit van de spiegelende laag is dusdanig slecht dat deze snel los laat.

6mm glazen spiegel, 9% lichttransmissie(Glashandelonline.nl): Prachtige kwaliteit. Mooi afgewerkt en reflecteert net zo mooi zoals elke andere normale spiegel. 9% lichttransmissie is alleen niet genoeg voor een monitor met een max helderheid van 300cd/m2. Ik denk dat je naar 500+ moet wil je dit laten lukken. Spiegel is met 3,8kg ook aan de zware kant.

Spiegelende folies op glas (Raamspiegel.nl): Ik heb verschillende folies geprobeerd en heb - mede a.d.h.v. de instructie video van raamspiegel.nl - het glas zo goed mogelijk geprobeerd schoon te maken, maar zoals o.a. @Tryharder hierboven al aangaf is het onmogelijk om de ondergrond helemaal stofvrij te krijgen. Er zitten altijd wel een paar vuiltjes, waardoor het onmogelijk is om een volledig spiegelglad resultaat te krijgen. Die oneffenheden zie je meteen terug. En de goedkopere folie zorgt inderdaad voor een 360p reflectie. Niet echt om aan te zien.

Mijn volgende poging gaat denk ik MirroView worden. 'Denk ik', want met iets meer dan €120 voor een spiegel voor een 27" monitor is het aan de prijzige kant. Volgens de brochure van MirroView zorgt het voor 20% lichttdoorlatendheid en is het beschikbaar in 3mm, waardoor de problemen van de 6mm glazen spiegel die ik hierboven noem verdwijnen.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowking
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05 14:42
TeTeman schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:06:

Mijn volgende poging gaat denk ik MirroView worden. 'Denk ik', want met iets meer dan €120 voor een spiegel voor een 27" monitor is het aan de prijzige kant. Volgens de brochure van MirroView zorgt het voor 20% lichttdoorlatendheid en is het beschikbaar in 3mm, waardoor de problemen van de 6mm glazen spiegel die ik hierboven noem verdwijnen.
Ik ben ook nog op zoek naar een geschikte spiegel. Maar voor een stukje van 40*60cm MirroView kreeg ik een prijs van €227 terug 8)7 . Dan ga ik misschien toch eerst eens plexi van Pyrasied proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Nu online
Iemand toevallig ervaring met deze 6mm spiegel van XL-Glas? http://www.xlglas.nl/Glas.../Confrontatiespiegel.html . Ze konden helaas niet aangeven wat de lichttransmissie was. Wellicht zelde glas als de spiegel van @TeTeman van Glashandelonline.nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
sfinx schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:16:
Iemand toevallig ervaring met deze 6mm spiegel van XL-Glas? http://www.xlglas.nl/Glas.../Confrontatiespiegel.html . Ze konden helaas niet aangeven wat de lichttransmissie was. Wellicht zelde glas als de spiegel van @TeTeman van Glashandelonline.nl?
Raar dat een leverancier de eigenschappen van zijn eigen producten niet kent... Afijn, misschien kun je een monster aanvragen van een (beschadigd) stukje wat ze over hebben? Heb ik met dat MirroView gedaan en die lijkt de gewenste resultaten te geven. Ik ga mij binnenkort alleen wel bezig houden met mijn verhuizing, dus ik laat dit hobby projectje even voor wat het is de komende twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-04 10:00
HerrJP schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:09:
Ik ben mega secuur geweest maar toch zie je hier en daar bubbeltjes in het folie, alsof er een zandkorreltje tussen zit. Het was echt een rotklus om te plakken dus ik raad het af.
Dit. Helemaal mee eens, het resultaat is om te huilen zeker voor de moeite die erin is gestoken. Inmiddels heb ik twee magic mirrors op het werk opgehangen, met spiegels van pyrasied. Let daarbij wel op dat je niet de beschermfolie eraf wilt halen en daarbij per ongeluk de spiegelfolie verwijdert ;_; dat was een duur foutje.

Het effect is gelukkig heel goed - het maakt veel indruk bij de gasten.

[ Voor 10% gewijzigd door increddibelly op 25-09-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben ook eens aan 't stoeien met een smart-mirror projectje. Heb al een Pi 3 klaarliggen, heb een LCD gesloopt uit een DV8-1200ED (Ik hoop dat de 250 cd/m2 genoeg is) en een passende LCD controller is uit China onderweg. Dat zou in ieder geval een behoorlijk platte spiegel moeten kunnen opleveren. Ik overweeg een kwart van de spiegel scherm te maken waardoor ik nog ¾ spiegel over heb om de pi, LCD driver etc., adapters en andere zooi achter te mikken. Ik wil Alexa integreren (m'n hele huis staat vol Dot's (inmiddels 7)) dus ik heb drie microfoons besteld die ik in de lijst zou moeten kunnen wegwerken (de eerste is meer om eens te stoeien of dat ook haalbaar is; voor dat geld kun je geen bloedneus vallen). Oh en ik denk er over om deze of deze o.i.d. achter het glas of wellicht in de lijst te verwerken om zodoende met OpenCV aan face-detection te doen en op basis daarvan de juiste agenda o.i.d. te tonen van die persoon.

Resteert me dus nog de keuze van het glas en evt. (zwarte) raamfolie om de rest van de spiegel aan de achterzijde mee te beplakken. Die folie komt wel goed, vrouwlief doet daar e.e.a. mee :P Ik heb al gezien dat er aardig wat links / keuzes in dit topic staan; ik ben er echter (nog) niet uit welke ik ga bestellen. Ik wacht nog heel even tot de LCD controller binnen is; als die namelijk niet (goed) werkt kon 't project er nog wel eens anders uit komen zien (dan neem ik een 24" of groter scherm) en dus heb ik ook ander glas nodig.

Oh... en iemand nog tips voor een speakertje(s) dat een beetje leuk *weg* te bouwen is achter zo'n spiegel? Dus wel een beetje vermogen maar niet te bulky, liefst wel powered (ingebouwd versterkertje) en, to keep it simple, gewoon 3.5" jack (i.p.v. geneuzel met USB)? Bedenk me net, werkt dat uberhaupt wel als je HDMI gebruikt? Of gaat audio dan per definitie naar de HDMI en de jack/usb dus "uit"? Edit: nvm, ik zie dat er ook earphone en speaker aansluitingen op de LCD controller zitten dus dan is 't een kwestie van daar wat aan knopen

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 10-10-2018 14:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:33
Leuk topic!

Ik ben ook met een MM bezig dus ik volg dit draadje even.

Mijn setup bestaat uit een LG scherm en een Pi3b. Ik heb van merantie een mooie omlijsting gemaakt met daarin een acrylaatspiegel.

Ik ben bijna klaar met het inrichten van de Pi (ik wil alleen de Earth module er nog opzetten) en een PIR aansluiten.
Binnenkort maar eens in het echt bewonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneboom
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06-2020
Ik ben ook bezig met een magic mirror. Heb een test versie met een fotolijst, folie, en een tablet gemaakt. Zag er niet uit. Nu heb ik een oude laptop waar ik het scherm van uit wil slopen, rpi3 klaarliggen en ben dus ook opzoek naar een spiegel. Ben van plan een van de glasplaten hierboven aangeraden te bestellen.

Echter, mijn spiegel is bedoeld voor in de badkamer. Ik ben van plan de spiegel op een frame te plakken en binnen dat frame alle componenten. Dat dan weer met kit dicht te maken. Weet alleen niet of dat wel zo verstandig is ivm ventilatie versus vocht. Heeft iemand hier tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
denneboom schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:05:
Ik ben ook bezig met een magic mirror. Heb een test versie met een fotolijst, folie, en een tablet gemaakt. Zag er niet uit. Nu heb ik een oude laptop waar ik het scherm van uit wil slopen, rpi3 klaarliggen en ben dus ook opzoek naar een spiegel. Ben van plan een van de glasplaten hierboven aangeraden te bestellen.

Echter, mijn spiegel is bedoeld voor in de badkamer. Ik ben van plan de spiegel op een frame te plakken en binnen dat frame alle componenten. Dat dan weer met kit dicht te maken. Weet alleen niet of dat wel zo verstandig is ivm ventilatie versus vocht. Heeft iemand hier tips voor?
Zelf heb ik de spiegel ook gemaakt een tijd geleden, eerst heb ik geprobeerd om de spiegel folie op plexiglas te plakken echter houdt dit niet. I.v.m. met geen goede gladde oppervlakte. Uit eindelijk ben ik ook voor een glasplaat gegaan met de folie er op dit is stukken beter. Ik denk allen niet dat het in vochtige ruimtes goed gaat.

Ik heb de glas handel toen gebeld omdat het niet werkte met plexiglas. Je kunt die ruiten ook zo kopen die direct de folie er in hebben zitten. Dat zijn de glasplaten wat je ook wel eens in de film ziet wat ze gebruiken in een verhoor kamer. Ik weet niet wat je budget is deze zijn namelijk peperduur. De plaat wat ik toen nodig had was 50 x 60 cm dacht dat deze iets van 120 euro moest kosten. Vandaar ben ik toen alleen voor glas gegaan met spiegelfolie. Bij mij werkt het super. ( deze hangt niet in de badkamer ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneboom
Racer89 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:34:
[...]

Zelf heb ik de spiegel ook gemaakt een tijd geleden, eerst heb ik geprobeerd om de spiegel folie op plexiglas te plakken echter houdt dit niet. I.v.m. met geen goede gladde oppervlakte. Uit eindelijk ben ik ook voor een glasplaat gegaan met de folie er op dit is stukken beter. Ik denk allen niet dat het in vochtige ruimtes goed gaat.

Ik heb de glas handel toen gebeld omdat het niet werkte met plexiglas. Je kunt die ruiten ook zo kopen die direct de folie er in hebben zitten. Dat zijn de glasplaten wat je ook wel eens in de film ziet wat ze gebruiken in een verhoor kamer. Ik weet niet wat je budget is deze zijn namelijk peperduur. De plaat wat ik toen nodig had was 50 x 60 cm dacht dat deze iets van 120 euro moest kosten. Vandaar ben ik toen alleen voor glas gegaan met spiegelfolie. Bij mij werkt het super. ( deze hangt niet in de badkamer ).
Thanks. Was het resultaat van folie op glas vergelijkbaar aan een echte spiegel? Want ik wil de magic mirror ophangen op een plek waar nu een spiegel dagelijks gebruikt wordt. Als dat minder mooi reflecteert heb ik thuis een probleem.

Ik heb intussen een confrontatiespiegel bemachtigd. Maar maakte me eerder zorgen over het scherm, de raspberry pi en overige elektrische componenten in de badkamer. Kan namelijk behoorlijk stomen tijdens het douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@denneboom Het is wel iets minder dan een echter spiegel. Als je een echte spiegel hebt is het toch net wat helderder en beter ( persoonlijke mening ). Ik heb hem in de woonkamer hangen en de meeste die binnen komen zeggen wat een mooie spiegel totdat ik het scherm aanzet. De meeste zien het niet, maar ik denk op een badkamer met vrouwen in huis wordt het al wat lastiger 8)7

Je zou er een scheidingstrafo tussen kunnen zetten voor de veiligheid. Deze zitten ook bijvoorbeeld in een scheer stopcontact van vroeger. (Wegwerken boven plafond of in de muur)

Zo iets;

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/Trenntransformator.jpg/800px-Trenntransformator.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneboom
Voor wie nog een doorkijkspiegel zoekt:

Ik heb deze week een spiegel besteld en binnengekregen. Dit ding is groter dan ik nodig heb. Ik heb maar 1x1 meter nodig en wat ik heb ontvangen is 1x1,75. Dat houdt in dat ik straks na het snijden een spiegel van 1x70cm over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyroxz
  • Laatst online: 23-05 11:28
@denneboom Ik ben ook bezig met een magic mirror en het enige missende component is nog de spiegel! Daarom ben ik zeker in geïnteresseerd in het stuk spiegel dat je overhoud. Wat voor soort spiegel heb je rebruikt?

2800k | GTX 680 | Random DDR3 | Corsair H100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiomanics
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16-06-2024
Heeft iemand al eens de beschermlaag van een gewone spiegel af gehaald met goede afbijt en een (oude) kwast om geen krassen in de opgedampte metaallaag te krijgen?
Daarna eventueel weer coaten met heldere lak.
Ik wil er namelijk een woordklok mee maken waarbij de niet verlichtte letters onzichtbaar zijn.

Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 17:03

krouwen

Hardware Enthusiast

increddibelly schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:54:
[...]

Dit. Helemaal mee eens, het resultaat is om te huilen zeker voor de moeite die erin is gestoken. Inmiddels heb ik twee magic mirrors op het werk opgehangen, met spiegels van pyrasied. Let daarbij wel op dat je niet de beschermfolie eraf wilt halen en daarbij per ongeluk de spiegelfolie verwijdert ;_; dat was een duur foutje.

Het effect is gelukkig heel goed - het maakt veel indruk bij de gasten.
Je hebtn dus de acrylaat spionspiegel besteld van Pyrasied?

Heb je een foto'tje van het resultaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-05 14:52
Laat ik nu nog een RPi3b hebben liggen die nog een functie zoekt. :) Kwam laatst zo’n magic mirror op kickstarter tegen, alleen zo idioot duur dat ik het heb laten zitten. Ben zelf van plan om een ‘dubbele’ spiegel te maken, eentje met een 27 inch beeldscherm er achter met RPi dus en de ander er naast als gewone spiegel met medicijnkastje er achter.

Kom alleen niet uit welk glas er gebuikt dient te worden. De meningen schijnen nogal verdeeld te zijn in het topic. Monitor dient ook nog aangeschaft te worden.

Welk glas (en waar) zijn aan te raden? Gezien de WAF (Wife Acceptance Factor) moet het natuurlijk zoveel mogelijk als spiegel functioneren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Nou ben maar begonnen met een projectje. Heb een scherm uit elkaar gesloopt, hout gekocht, een raspberry pi gekocht en een acryl spion spiegel besteld bij Pyrasied. Binnenkort maar eens beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 08-01-2019 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Rgerr schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:47:
Laat ik nu nog een RPi3b hebben liggen die nog een functie zoekt. :) Kwam laatst zo’n magic mirror op kickstarter tegen, alleen zo idioot duur dat ik het heb laten zitten. Ben zelf van plan om een ‘dubbele’ spiegel te maken, eentje met een 27 inch beeldscherm er achter met RPi dus en de ander er naast als gewone spiegel met medicijnkastje er achter.

Kom alleen niet uit welk glas er gebuikt dient te worden. De meningen schijnen nogal verdeeld te zijn in het topic. Monitor dient ook nog aangeschaft te worden.

Welk glas (en waar) zijn aan te raden? Gezien de WAF (Wife Acceptance Factor) moet het natuurlijk zoveel mogelijk als spiegel functioneren. ;)
je zal wel een beetje zelf moeten experimenteren en onderzoeken genoeg DIY magic mirror's handleidingen & filmpjes te vinden ..

beetje schot voor open doel, maar de brightness van het achterliggende scherm + lampjes aan de spiegelde kant kan je ook veel effect behalen, je kan ook met behulp van digitale ledstrings ook daar weer aansturen welk (kleurtje ook nog) aanstaat wanneer het scherm bv geactiveerd is .. zoveel mogelijk :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:45:
[...]

je zal wel een beetje zelf moeten experimenteren en onderzoeken genoeg DIY magic mirror's handleidingen & filmpjes te vinden ..

beetje schot voor open doel, maar de brightness van het achterliggende scherm + lampjes aan de spiegelde kant kan je ook veel effect behalen, je kan ook met behulp van digitale ledstrings ook daar weer aansturen welk (kleurtje ook nog) aanstaat wanneer het scherm bv geactiveerd is .. zoveel mogelijk :)
Heb een stuk glas besteld op Pyrasied. Die komt als het goed is morgen binnen, monitor is reeds gesloopt en Pi wordt voorbereid. :) Heb het stuk glas exact de maat van de monitor gegeven, waardoor ik hem exact op de monitor kan plaatsen en dus kaarsrecht zal zijn. Als dat gelukt is, alleen een frame maken van een paar stukje meranti. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Rgerr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:
[...]

Heb een stuk glas besteld op Pyrasied. Die komt als het goed is morgen binnen, monitor is reeds gesloopt en Pi wordt voorbereid. :) Heb het stuk glas exact de maat van de monitor gegeven, waardoor ik hem exact op de monitor kan plaatsen en dus kaarsrecht zal zijn. Als dat gelukt is, alleen een frame maken van een paar stukje meranti. :)
vergeet je airflow niet een ventilatortje die draait is een +

En als je met led's strip en/of solderen aan de slag gaat, er zijn genoeg voorbeelden op YT met led en epoxy alleen wat ze vaak vergeten is hitte v.d led's af te voeren (verkort levensduur)

Meranti zou ik pas doen als alles naar zin werkt, en dunne strookjes erop lijmen (2 componenten oid) om het massief te laten overkomen.
Vergeet niet van een case(mod) blog / topic te doen (ipv topic te kapen ;))

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vso schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:10:
[...]

vergeet je airflow niet een ventilatortje die draait is een +

En als je met led's strip en/of solderen aan de slag gaat, er zijn genoeg voorbeelden op YT met led en epoxy alleen wat ze vaak vergeten is hitte v.d led's af te voeren (verkort levensduur)

Meranti zou ik pas doen als alles naar zin werkt, en dunne strookjes erop lijmen (2 componenten oid) om het massief te laten overkomen.
Vergeet niet van een case(mod) blog / topic te doen (ipv topic te kapen ;))
Goed punt, zal wel twee maken aan de bovenzijde en aansluiten op de pi voor power. Ben ook voornemens om een PIR te koppelen. Indien het resultaat er naar is, zal ik wel een topic openen hiervoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Rgerr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:
Heb een stuk glas besteld op Pyrasied.
Hoe tevreden ben jij hierover? Ik heb inmiddels een sample binnen en moet zeggen: ik vind 't moeilijk op basis van de sample te bepalen hoe een 'hele spiegel' eruit komt te zien. Het ziet er best goed uit op de sample, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Heb je misschien een (of een paar) foto's?

Ik wil overigens wel foto's plaatsen van de sample voor de geïnteresseerden, maar heel veel zul je daar niet op/aan zien. Gil maar.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 10-01-2019 13:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
RobIII schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:45:
[...]

Hoe tevreden ben jij hierover? Ik heb inmiddels een sample binnen en moet zeggen: ik vind 't moeilijk op basis van de sample te bepalen hoe een 'hele spiegel' eruit komt te zien. Het ziet er best goed uit op de sample, maar helemaal overtuigd ben ik nog niet. Heb je misschien een (of een paar) foto's?

Ik wil overigens wel foto's plaatsen van de sample voor de geïnteresseerden, maar heel veel zul je daar niet op/aan zien. Gil maar.
Heb hem nog niet binnen, morgen komt ‘ie. Zal er van het weekend eens naar kijken en foto’s posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Monitor uit:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qssc1z.jpg

Monitor aan:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/w9xpns.jpg

Onder een hoek kijken is niet handig, recht er voor valt me eigenlijk niet tegen. Heb een oude monitor met 300 cd/m² de kop getikt, misschien t.z.t. een monitor met hogere helderheid. Denk dat 350 net dat beetje extra geeft.

Maar dat glas van PyraSied valt mij niks tegen, totaal geen last van lachspiegeleffect. Binnenkort mooi frame maken en kijken welke invloed het heeft op de WAF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 543768

Ik zie nu de post hier boven mij en ben van plan om bij het zelfde bedrijf de spiegel te kopen. Heb wel een beeldscherm met 250 cd/m² maar zal dus niet veel doorlaten, ga het natuurlijk wel proberen en anders kopen we een ander scherm.

anders gaan we deze maar kopen met 400cd/m² dat moet wel genoeg zijn toch?
32" TV: pricewatch: Finlux FL3224 Zwart
24,5" Monitor: pricewatch: AOC G2590FX Rood, Zwart

De tv heeft maar 50Hz zal dit wel een beetje gaan?

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 543768 op 12-01-2019 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:29:
Maar dat glas van PyraSied valt mij niks tegen, totaal geen last van lachspiegeleffect. Binnenkort mooi frame maken en kijken welke invloed het heeft op de WAF. :)
Ik heb precies ook zo'n stuk acrylaat spionglas besteld bij Pyrasied maar nu twijfel ik over die beschermfolie laag. Aan beide kanten zit een laag met folie welke al een beetje krassen bevatten, het lijken beide beschermfolies, de ene zit wel meer vast dan de ander. Als ik van beide een hoekje er af haal en een donkere achtergrond er achter hou dan lijkt er nog steeds een spiegelend effect te zijn. Kan ook niet goed ontdekken wat nou de voor en achterkant is. Hoe zit het nou precies? Zijn het toch allebei beschermfolies? :?

[ Voor 7% gewijzigd door krouwen op 27-01-2019 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
krouwen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:35:
[...]

Ik heb precies ook zo'n stuk acrylaat spionglas besteld bij Pyrasied maar nu twijfel ik over die beschermfolie laag. Aan beide kanten zit een laag met folie welke al een beetje krassen bevatten, het lijken beide beschermfolies, de ene zit wel meer vast dan de ander. Als ik van beide een hoekje er af haal en een donkere achtergrond er achter hou dan lijkt er nog steeds een spiegelend effect te zijn. Kan ook niet goed ontdekken wat nou de voor en achterkant is. Hoe zit het nou precies? Zijn het toch allebei beschermfolies? :?
Degene die er het makkelijkst af gaat, heb ik er af gehaald. De ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:44:
[...]

Degene die er het makkelijkst af gaat, heb ik er af gehaald. De ander niet.
Het vreemde is dan echter dat als ik mijn telefoon er achter houdt met wit op zwart tekst de tekst dan duidelijk veel minder scherp dan bij het verwijderen van beide folies. Met het scherm van mijn telefoon op zwart is het spiegelende effect met beide folies er af ook nog heel goed. :?

Op de website van pyrasied staat dit bij de FAQ:

"Een spionspiegel heeft een lagere lichttransmissie (15%) dan doorkijkspiegels (+ 21%). De doorkijkspiegels zijn op voorraad in verschillende kleuren en diktes, de spionspiegel is momenteel alleen op voorraad in zilver in 3mm.

Daarnaast heeft de spionspiegel een dunne coating aan één zijde van een heldere XT plaat. De doorkijkspiegel heeft een dunnen folielaag aan één kant van een heldere XT plaat."

Dat doet vermoeden dat het om een coating gaat ipv een folie laag maar ik kan ook niet ontdekken aan welke kant deze coating dan zit. Het geheel lijkt gewoon te spiegelen omdat het sowieso een glad oppervlakte is.

[ Voor 41% gewijzigd door krouwen op 29-01-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
krouwen schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:50:
[...]

Het vreemde is dan echter dat als ik mijn telefoon er achter houdt met wit op zwart tekst de tekst dan duidelijk veel minder scherp dan bij het verwijderen van beide folies. Met het scherm van mijn telefoon op zwart is het spiegelende effect met beide folies er af ook nog heel goed. :?

Op de website van pyrasied staat dit bij de FAQ:

"Een spionspiegel heeft een lagere lichttransmissie (15%) dan doorkijkspiegels (+ 21%). De doorkijkspiegels zijn op voorraad in verschillende kleuren en diktes, de spionspiegel is momenteel alleen op voorraad in zilver in 3mm.

Daarnaast heeft de spionspiegel een dunne coating aan één zijde van een heldere XT plaat. De doorkijkspiegel heeft een dunnen folielaag aan één kant van een heldere XT plaat."

Dat doet vermoeden dat het om een coating gaat ipv een folie laag maar ik kan ook niet ontdekken aan welke kant deze coating dan zit. Het geheel lijkt gewoon te spiegelen omdat het sowieso een glas oppervlakte is.
Zoals gezegd, heb ik er eentje van af gehaald. De ander niet, juist omdat die er goed vast op zit. Resultaat is een prima spiegelende (magic) mirror. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Zoals gezegd, heb ik er eentje van af gehaald. De ander niet, juist omdat die er goed vast op zit. Resultaat is een prima spiegelende (magic) mirror. :)
Vreemd. Net zojuist namelijk deze reactie gekregen van Pyrasied zelf:
Goedemiddag,

Als ik het zo bekijk dan lijkt die informatie inderdaad tegenstrijdig.

De spionspiegel heeft op beide zijden een beschermlaag, deze kan inderdaad gewoon verwijderd worden.

Met vriendelijke groeten / kind regards / cordialement / saludos,

PyraSied Xtreme Acrylic
Denk dat ik ze dus toch allebei er af haal, omdat de tekst dan namelijk veel betere kwaliteit lijkt te zijn.

Weet je zeker dat je ook de Spionspiegel zilver hebt besteld? Lijkt me dat je nu dan dus onnodig een beetje een onscherp beeld hebt door de folie die er nog op zit.

Vreemde blijft wel dat de folie op de ene kant vaster lijkt te zitten dan op de andere kant.

Ik zal Pyrasied eens even vragen of ze ook eens een blik werpen op dit forum. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door krouwen op 29-01-2019 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
krouwen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Vreemd. Net zojuist namelijk deze reactie gekregen van Pyrasied zelf:

[...]

Denk dat ik ze dus toch allebei er af haal, omdat de tekst dan namelijk veel betere kwaliteit lijkt te zijn.

Weet je zeker dat je ook de Spionspiegel zilver hebt besteld? Lijkt me dat je nu dan dus onnodig een beetje een onscherp beeld hebt door de folie die er nog op zit.

Vreemde blijft wel dat de folie op de ene kant vaster lijkt te zitten dan op de andere kant.

Ik zal Pyrasied eens even vragen of ze ook eens een blik werpen op dit forum. :*)
Kun je eens wat foto's posten? Kan ik ze eens vergelijken met die van mij, met folie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Rgerr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Kun je eens wat foto's posten? Kan ik ze eens vergelijken met die van mij, met folie.
Zal ik binnenkort doen als ik weer bij mijn schoonouders ben, daar ligt namelijk al het spul.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TeTeman
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/vnh7xx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/90r13m.jpg
Samenvatting materialen:
Monitor: pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart (300cd/m2, VA)
Spiegel: 6mm MirroView (25% VLT)

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).

[ Voor 5% gewijzigd door TeTeman op 02-02-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
TeTeman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:40:
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).
Mooi, (maar duur) resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDoom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 20:09
Zelf ook bezig met een MagicMirror te bouwen in combinatie met een PI 2b (had ik liggen). Deze week een spiegel via Brigla (Duitsland) binnen gekregen (de Pilkington MirroView), prijs valt reuze mee t.o.v. Nederlandse leveranciers en snelle nette levering!

Wat gebruiken jullie om achter de spiegel te doen waar geen scherm zit, zwarte plakfolie of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
@BigDoom Goed gevonden! Ik heb zelf zwart vinyl gebruikt. Beetje hoogwaardige (car wrapping), zodat eventuele bubbels makkelijk uit te strijken zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• preske
  • Laatst online: 24-02 10:03
PieterW89 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:36:
Eventjes offerte vragen via mail. (www.plexikopen.be heb ik de mijne van)
Zou het kunnen dat ze het niet meer in hun aanbod hebben? Ik vind de spiegelvariant nergens terug op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-06 23:26
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Hoe heb je het blind opgehangen? Ziet er mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
studiodubio schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:08:
[...]

Hoe heb je het blind opgehangen? Ziet er mooi uit!
Thanks! Mijn monitor ondersteunt VESA mount, dus ik heb een TV beugel gekocht die daar op past.

• Tryharder
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 07:46
BigDoom schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:50:
Zelf ook bezig met een MagicMirror te bouwen in combinatie met een PI 2b (had ik liggen). Deze week een spiegel via Brigla (Duitsland) binnen gekregen (de Pilkington MirroView), prijs valt reuze mee t.o.v. Nederlandse leveranciers en snelle nette levering!

Wat gebruiken jullie om achter de spiegel te doen waar geen scherm zit, zwarte plakfolie of iets anders?
Goed adres! En ben je dan voor deze gegaan? Wat heb je met de randen gedaan? Er lijken maar 24 euro verzendkosten bij te komen voor NL. Goed te doen.

Bonusvraag: Heb je een foto'tje van het eindresultaat?

Bedankt voor de tip :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tryharder op 14-02-2019 11:51 . Reden: bonusvraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antaa
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-01 21:17
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:

Schitterend resultaat en bedankt voor de credits! Fijn om te lezen & zien dat het met de Mirroview nu eindelijk wel is gelukt. :*)

Jeroen
Glashandelonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 15:16
Ik ga voor de cheapskate oplossing, ik ga folie uit china halen. Ik dacht aan deze folie met 15% lichttransmissie: https://www.aliexpress.co...-Shading/32863514427.html

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeTeman
terracide schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:24:
Ik ga voor de cheapskate oplossing, ik ga folie uit china halen. Ik dacht aan deze folie met 15% lichttransmissie: https://www.aliexpress.co...-Shading/32863514427.html

Wat denken jullie?
Mijn ervaring is dat hoe goed je het ook probeert (zelfs met zeepwater erbij) er altijd minuscule kleine deeltjes blijven zitten en dat er dus altijd wel een paar bubbeltjes zichtbaar zullen zijn. Maar goed, dat kan ook aan mij hebben gelegen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-05 15:16
TeTeman schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Mijn ervaring is dat hoe goed je het ook probeert (zelfs met zeepwater erbij) er altijd minuscule kleine deeltjes blijven zitten en dat er dus altijd wel een paar bubbeltjes zichtbaar zullen zijn. Maar goed, dat kan ook aan mij hebben gelegen :$
daar maak ik me geen zorgen over, ik heb al vaker folies en stickers op grote oppervlaktes geplakt. Dat is gewoon een truukje, ik gebruik niet eens zeep. Gewoon een lineaal

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Projectje klaar. Redelijk tevreden mee.

Kale lijst:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D3nKehi.jpg

Eerste laag verf:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q7mbd1E.jpg

De achterkant, nog niet alle onderdelen erin:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CtryYW6.jpg

Tekst goed leesbaar, aan de randen iets lachspiegel effect, valt vooral op als je ver van het scherm af staat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9TthBVn.jpg

Foto van opzij met flits van de telefooncamera, uiteindelijke plek waar de spiegel blijft hangen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mNBwT3S.jpg

Rechtsonder, paar kleine ventilatie gaatjes, de raspberry pi en 1 stroomkabel die gelijk de muur in gaat en uitkomt in de inloopkast waar stroom is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GZwbSdB.jpg

Al met al ongeveer een lang weekend gekost inclusief installeren en spullen kopen. Was een leuk project.

Gebruikte spullen:
- Spiegel van Pyrasied: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/
- Goedkoop vuren hout van de Hornbach
- Oud 24 inch scherm wat ik nog had, behoorlijk belabberd scherm, in het donker kun je wel zien waar het scherm zit maar met omgevingslicht prima. Dus nu zo geprogrammeerd dat die 's ochtends aangaat en 's avonds uit.

:*)
Pagina: 1 2 Laatste