Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Magic Mirror bouwen, One-way glas? waar te bestellen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
krouwen schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:36:
Projectje klaar. Redelijk tevreden mee.

Kale lijst:
[Afbeelding]

Eerste laag verf:
[Afbeelding]

De achterkant, nog niet alle onderdelen erin:
[Afbeelding]

Tekst goed leesbaar, aan de randen iets lachspiegel effect, valt vooral op als je ver van het scherm af staat:
[Afbeelding]

Foto van opzij met flits van de telefooncamera, uiteindelijke plek waar de spiegel blijft hangen:
[Afbeelding]

Rechtsonder, paar kleine ventilatie gaatjes, de raspberry pi en 1 stroomkabel die gelijk de muur in gaat en uitkomt in de inloopkast waar stroom is:
[Afbeelding]

Al met al ongeveer een lang weekend gekost inclusief installeren en spullen kopen. Was een leuk project.

Gebruikte spullen:
- Spiegel van Pyrasied: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/
- Goedkoop vuren hout van de Hornbach
- Oud 24 inch scherm wat ik nog had, behoorlijk belabberd scherm, in het donker kun je wel zien waar het scherm zit maar met omgevingslicht prima. Dus nu zo geprogrammeerd dat die 's ochtends aangaat en 's avonds uit.

:*)
Wat zijn de afmetingen van de lijst en het (plexi)glas? Ik ben aan het twijfelen of ik een 70x100cm spiegel in glad of plexiglas ga nemen voor zo’n grote breedte ben ik wel bang voor vervormingen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• krouwen
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09-11 17:06

krouwen

Hardware Enthusiast

kmf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:15:
Wat zijn de afmetingen van de lijst en het (plexi)glas? Ik ben aan het twijfelen of ik een 70x100cm spiegel in glad of plexiglas ga nemen voor zo’n grote breedte ben ik wel bang voor vervormingen
De plexiglas plaat is 80 x 50 cm. 100 x 70 gaat zeker enige vervorming geven vermoed ik.

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-11 18:57
TeTeman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:40:
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:
Monitor: pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart (300cd/m2, VA)
Spiegel: 6mm MirroView (25% VLT)

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).
Mooi resultaat! Zo mooi dat de gelinkte website voor de spiegel meteen je foto heeft gestolen... :+

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TeTeman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 26-10 16:43
ChojinZ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:35:
[...]

Mooi resultaat! Zo mooi dat de gelinkte website voor de spiegel meteen je foto heeft gestolen... :+
Thanks! En geen zorgen, dat is in goed overleg gegaan ;)

RGB Custom GPU backplate, GPU bracket of SSD Cover? KLIK HIER

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Even soort van crosspostje (details van bouw staan hier)

Mijn Magic mirror is af:

Afmeting van spionspiegel is 100x70cm. Deze is van acryl. Een gok om te zien of dat goed genoeg is voor zo'n afmeting. Je kan met zo'n afmeting namelijk best een lachspiegel effect krijgen.

Eindresultaat:

Helaas heb ik wel degelijk last van warping.... Ik ga het acrylglas misschien vervangen door echt glas. Helaas is dit wel 2x zo duur....250 euro incl shipping..... Dat maakt dat de spiegel samen zo'n 300-400 heeft gekost. Maar goed.. het is een luxe ding. Dus misschien wel doen...

Ik dan moet nog een bestemming zien te vinden voor het acryl (waarschijnlijk ga ik het in 2 zagen en dan als 2 spiegels gebruiken)

kmf wijzigde deze reactie 24-07-2019 12:32 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 31-10 12:31
Ik weet niet waar ik de vraag anders kwijt kan, mijn Magicmirror blijft sinds korten hangen op " loading domoticz data" In de config file staat paswoord en username gewoon ingevuld en deze kloppen.

Meerdere tweakers hier last van ? Ik heb niet zo heel veel verstand er van, is het mogelijk om ergens een log file in te zien waar het mis gaat met het laden van de data ?

Domoticz is overigens gewoon te openen via mobiele app en via de web interface alles werkt ook naar behoren. Ik heb beide RPI zowel van de Magicmiror als Domoticz al diverse keren een reboot gegeven en ook geupdate en geupgrade.

• kmf
  • Niet online
Ondertussen heb ik het acrylglas vervangen met pilkington 50/50 mirrorview. Heeft een vermogen gekost, maar het kwaliteit is dan ook super. Uiteraard geen last van warping meer, maar ook het beeld is veel duidelijker. Deze is dusdanig doorschijnend dat zelfs het logo van de beeldscherm zichtbaar is.

Ik moet de spiegel dus nog 1x van de muur halen om het goed lichtdicht te maken, en ook de logo af te dekken.

Het acrylglas zal ik waarschijnlijk in 2 zagen en in de verkoop zetten of zo.

kmf wijzigde deze reactie 20-06-2019 21:28 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09-11 17:06

krouwen

Hardware Enthusiast

kmf schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:27:
Ondertussen heb ik het acrylglas vervangen met pilkington 50/50 mirrorview. Heeft een vermogen gekost, maar het kwaliteit is dan ook super. Uiteraard geen last van warping meer, maar ook het beeld is veel duidelijker. Deze is dusdanig doorschijnend dat zelfs het logo van de beeldscherm zichtbaar is.

Ik moet de spiegel dus nog 1x van de muur halen om het goed lichtdicht te maken, en ook de logo af te dekken.

Het acrylglas zal ik waarschijnlijk in 2 zagen en in de verkoop zetten of zo.
Geen last van doorschijnen van het scherm als het donker is dan? Foto'tje? ;)

Welke glasplaat heb je en waar heb je het besteld? En wat voor scherm?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
krouwen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:21:
[...]

Geen last van doorschijnen van het scherm als het donker is dan? Foto'tje? ;)

Welke glasplaat heb je en waar heb je het besteld? En wat voor scherm?
"last" niet. Ik zie nu wel de logo van de monitor. En het beeldscherm is duidelijk een verlicht vlak. Maar de leesbaarheid is veel beter.

Misschien dat ik ooit een betere zwarte folie maakt welke de monitorranden volledig bedekt. Maar ik stoor me er niet echt aan.

Foto's:

Ik heb de pilkington 50/50 mirrorview gekocht via glasmaatje.nl. Ik gebruik een 27" ViewSonic IPS scherm. 300cdn.

kmf wijzigde deze reactie 18-07-2019 13:38 (8%)

• kmf
  • Niet online
Nog wat betere foto's gemaakt. Hier is duidelijk dat het mooie gelas geen enkele vertekening heeft;

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:39

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@kmf Wat is dat voor interface? Is dat iets zelfgeschreven of op basis van een soort framework?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• kmf
  • Niet online
ThinkPad schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:08:
@kmf Wat is dat voor interface? Is dat iets zelfgeschreven of op basis van een soort framework?
Je bedoeld dat lijstje met sensordata? Dat is pure HTML uitgespuugd door node-red welke via MQTT bezorgd wordt aan de MMM-MQTT module.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:39

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Ik doelde meer op de gehele pagina, was benieuwd of dat een standaard iets is, of dat je het zelf hebt geschreven.

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:00
Lijkt eerder op Dashticz. Komt ieder geval veel overheen met wat ik ook draai.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ThinkPad schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:25:
Ik doelde meer op de gehele pagina, was benieuwd of dat een standaard iets is, of dat je het zelf hebt geschreven.
Dat is magicmirror

• maxdisteli
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-09 16:32
Hoi,

Ik wil ook aan de gang met mijn eigen Magic Mirror, zou deze TV daarvoor geschikt zijn?

pricewatch: Philips 32PFL5405H

Met een helderheid van 500cd/m² zou het toch wel icm bijvoorbeeld http://www.acrylaatopmaat.nl/spiegel-3mm-790 moeten werken?

Thanks alvast!

• kmf
  • Niet online
maxdisteli schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:45:
Hoi,

Ik wil ook aan de gang met mijn eigen Magic Mirror, zou deze TV daarvoor geschikt zijn?

pricewatch: Philips 32PFL5405H

Met een helderheid van 500cd/m² zou het toch wel icm bijvoorbeeld http://www.acrylaatopmaat.nl/spiegel-3mm-790 moeten werken?

Thanks alvast!
Qua licht wel, maar het heeft vrij dikke opstaande randen, dus je moet die gaan strippen.
Als je deze ook aan/uit wilt laten gaan met een relay, moet het ook snel opstarten en dat staat als een nadeel bij de reviews.

Ik heb zelf gekozen voor een monitor vanwege de snelle opstarttijd en lage energeverbruik.

• maxdisteli
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-09 16:32
Goed punt, nog niet bij stilgestaan. Ik ga op zoek naar een monitor.

Dank!

• BigBro
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:50
@kmf Dat Pilkington MirroView glas ziet er goed uit! Valt daar ook nog licht doorheen naar de achter/electronicazijde? Ik zou iets met lichtdetectie willen doen; vandaar.
Thanks!

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Na afgelopen week op de voorpagina het artikel te hebben gelezen over de tofste Pi-projecten uit de community, werd ik geïnspireerd door het Magic Mirror project en wilde ik er zelf ook eentje maken. Het idee was wel om dit op een simpelere manier te doen, want een monitor zoeken en uit elkaar halen, een Pi aanschaffen en programmeren en dan ook nog een frame bouwen zou erg veel tijd kosten.

Uiteindelijk verzonnen dat ik er eentje ging maken met een scherm dat ik al had en dat was een oude Nexus 7 tablet, die al jaren in de kast lag. Vervolgens was het dus aan de slag.

Heb gekozen voor een goedkope oplossing met een poster van de action, spiegelfolie van de praxis en wat hout achter waarop de tablet rust (en er makkelijk weer uit te halen is).

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schedulen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

Dit is na een dagje werk het resultaat:

Geen vervorming, maar het is uiteraard minder strak in vergelijk met echt glas (hier en daar nog wel wat bubbels).

Walkman wijzigde deze reactie 24-09-2019 19:18 (4%)

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:54
Walkman schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:32:
Na afgelopen week op de voorpagina het artikel te hebben gelezen over de tofste Pi-projecten uit de community, werd ik geïnspireerd door het Magic Mirror project en wilde ik er zelf ook eentje maken. Het idee was wel om dit op een simpelere manier te doen, want een monitor zoeken en uit elkaar halen, een Pi aanschaffen en programmeren en dan ook nog een frame bouwen zou erg veel tijd kosten.

Uiteindelijk verzonnen dat ik er eentje ging maken met een scherm dat ik al had en dat was een oude Nexus 7 tablet, die al jaren in de kast lag. Vervolgens was het dus aan de slag.

Heb gekozen voor een goedkope oplossing met een poster van de action, spiegelfolie van de praxis en wat hout achter waarop de tablet rust (en er makkelijk weer uit te halen is).

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schepselen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

[Afbeelding: Magic Mirror]

[Afbeelding: Magic Mirror 2]

Geen vervorming, maar het is uiteraard minder strak in vergelijk met echt glas (hier en daar nog wel wat bubbels).
Welke folie van de praxis heb je gebruikt?

ehhhh..HOI

• kmf
  • Niet online
BigBro schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:44:
@kmf Dat Pilkington MirroView glas ziet er goed uit! Valt daar ook nog licht doorheen naar de achter/electronicazijde? Ik zou iets met lichtdetectie willen doen; vandaar.
Thanks!
in principe wel, maar een sensor achter het glas wordt wel zichtbaar dan. Ik weet niet of dat gewenst is?

Lichtdetectie kan je beter doen door in de kast zelf een gaatje te maken. Ik heb bv de boven en onderzijde van het houten frame opengehouden voor ventilatie. En ik kan ook hardware in de pi pluggen door deze openingen.

• Walkman
  • Niet online
krizzziz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:53:
[...]

Welke folie van de praxis heb je gebruikt?
Mirror protective film - Transform T(f) staat er op de verpakking

• respect!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:59
Mag ik vragen wat je met "poster" bedoelt, of is het een fotolijst?
Walkman schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:32:

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schedulen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

[Afbeelding: Magic Mirror]

[Afbeelding: Magic Mirror 2]

• Walkman
  • Niet online
respect! schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:33:
Mag ik vragen wat je met "poster" bedoelt, of is het een fotolijst?
[...]
Ik heb bij de Action deze gehaald (maar dan met een panter erop). Het idee was om het frame los te maken, de foto er uit te schuiven en vervolgens alles af te plakken behalve het gedeelte waar de tablet terecht zou komen. Eenmaal thuis bleek dat erg tegen te vallen: het frame was vastgelijmd en van plastic. Na het te hebben gebroken bij de hoeken bleek na het verwijderen van het frame ook de foto aan het glas vast te zitten. Het stuk waar de tablet zou moeten komen heb ik de foto weggeschraapt (in de hoop dat ik het frame nog zou kunnen lijmen). Die aanpak bleek te werken.

Als ik het opnieuw zou doen, dan had ik alleen het schrapen gedaan, want de rand hoef je daarvoor niet weg te halen. Het folie kan je ook plakken terwijl het in de lijst zit (wel goed uitsnijden van tevoren)

• respect!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:59
Top, bedankt voor de info!
Walkman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb bij de Action deze gehaald (maar dan met een panter erop). Het idee was om het frame los te maken, de foto er uit te schuiven en vervolgens alles af te plakken behalve het gedeelte waar de tablet terecht zou komen. Eenmaal thuis bleek dat erg tegen te vallen: het frame was vastgelijmd en van plastic. Na het te hebben gebroken bij de hoeken bleek na het verwijderen van het frame ook de foto aan het glas vast te zitten. Het stuk waar de tablet zou moeten komen heb ik de foto weggeschraapt (in de hoop dat ik het frame nog zou kunnen lijmen). Die aanpak bleek te werken.

Als ik het opnieuw zou doen, dan had ik alleen het schrapen gedaan, want de rand hoef je daarvoor niet weg te halen. Het folie kan je ook plakken terwijl het in de lijst zit (wel goed uitsnijden van tevoren)

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:00
Is een fotolijst niet een handigere oplossing? bijvoorbeeld https://www.ikea.com/nl/n...fotolijst-zwart-50297961/

De wijzen komen uit het Oosten!

• bassoo
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 28-10 09:00
TeTeman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:40:
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:
Monitor: pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart (300cd/m2, VA)
Spiegel: 6mm MirroView (25% VLT)

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).
Ik heb ook geëxperimenteerd met Pyrasied en omdat ik al een IPS-monitor had gesloopt, met niet-IPS-monitoren. Conclusie is dat het allemaal niet het gewenste resultaat gaf. Ik wil het nu ook 'goed' doen en dit glas gebruiken i.c.m. goede monitor.

Ik heb wel een vraag aan @TeTeman: hoe heb je het glas op de monitor gemonteerd? Met lijm?
Dank alvast!

• TeTeman
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 26-10 16:43
bassoo schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb ook geëxperimenteerd met Pyrasied en omdat ik al een IPS-monitor had gesloopt, met niet-IPS-monitoren. Conclusie is dat het allemaal niet het gewenste resultaat gaf. Ik wil het nu ook 'goed' doen en dit glas gebruiken i.c.m. goede monitor.

Ik heb wel een vraag aan @TeTeman: hoe heb je het glas op de monitor gemonteerd? Met lijm?
Dank alvast!
Ik heb doorzichtige, dubbelzijdige tape van Tesa gebruikt met een draagkracht van 10kg/m. Werkt vooralsnog uitstekend ;) Met een föhn en wat kracht kun je de tape eventueel weer loskrijgen.

RGB Custom GPU backplate, GPU bracket of SSD Cover? KLIK HIER

Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True