Magic Mirror bouwen, One-way glas? waar te bestellen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

krouwen schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:36:
Projectje klaar. Redelijk tevreden mee.

Kale lijst:
[Afbeelding]

Eerste laag verf:
[Afbeelding]

De achterkant, nog niet alle onderdelen erin:
[Afbeelding]

Tekst goed leesbaar, aan de randen iets lachspiegel effect, valt vooral op als je ver van het scherm af staat:
[Afbeelding]

Foto van opzij met flits van de telefooncamera, uiteindelijke plek waar de spiegel blijft hangen:
[Afbeelding]

Rechtsonder, paar kleine ventilatie gaatjes, de raspberry pi en 1 stroomkabel die gelijk de muur in gaat en uitkomt in de inloopkast waar stroom is:
[Afbeelding]

Al met al ongeveer een lang weekend gekost inclusief installeren en spullen kopen. Was een leuk project.

Gebruikte spullen:
- Spiegel van Pyrasied: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/
- Goedkoop vuren hout van de Hornbach
- Oud 24 inch scherm wat ik nog had, behoorlijk belabberd scherm, in het donker kun je wel zien waar het scherm zit maar met omgevingslicht prima. Dus nu zo geprogrammeerd dat die 's ochtends aangaat en 's avonds uit.

:*)
Wat zijn de afmetingen van de lijst en het (plexi)glas? Ik ben aan het twijfelen of ik een 70x100cm spiegel in glad of plexiglas ga nemen voor zo’n grote breedte ben ik wel bang voor vervormingen

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 17:03

krouwen

Hardware Enthusiast

kmf schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 23:15:
Wat zijn de afmetingen van de lijst en het (plexi)glas? Ik ben aan het twijfelen of ik een 70x100cm spiegel in glad of plexiglas ga nemen voor zo’n grote breedte ben ik wel bang voor vervormingen
De plexiglas plaat is 80 x 50 cm. 100 x 70 gaat zeker enige vervorming geven vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
TeTeman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:40:
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:
Monitor: pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart (300cd/m2, VA)
Spiegel: 6mm MirroView (25% VLT)

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).
Mooi resultaat! Zo mooi dat de gelinkte website voor de spiegel meteen je foto heeft gestolen... :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TeTeman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-06 21:58
ChojinZ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:35:
[...]

Mooi resultaat! Zo mooi dat de gelinkte website voor de spiegel meteen je foto heeft gestolen... :+
Thanks! En geen zorgen, dat is in goed overleg gegaan ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Even soort van crosspostje (details van bouw staan hier)

Mijn Magic mirror is af:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xDVC5yz/IMG-4509.jpg

Afmeting van spionspiegel is 100x70cm. Deze is van acryl. Een gok om te zien of dat goed genoeg is voor zo'n afmeting. Je kan met zo'n afmeting namelijk best een lachspiegel effect krijgen.

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xjZbpgB/IMG-4508.jpg

Helaas heb ik wel degelijk last van warping.... Ik ga het acrylglas misschien vervangen door echt glas. Helaas is dit wel 2x zo duur....250 euro incl shipping..... Dat maakt dat de spiegel samen zo'n 300-400 heeft gekost. Maar goed.. het is een luxe ding. Dus misschien wel doen...

Ik dan moet nog een bestemming zien te vinden voor het acryl (waarschijnlijk ga ik het in 2 zagen en dan als 2 spiegels gebruiken)

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 24-07-2019 12:32 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik weet niet waar ik de vraag anders kwijt kan, mijn Magicmirror blijft sinds korten hangen op " loading domoticz data" In de config file staat paswoord en username gewoon ingevuld en deze kloppen.

Meerdere tweakers hier last van ? Ik heb niet zo heel veel verstand er van, is het mogelijk om ergens een log file in te zien waar het mis gaat met het laden van de data ?

Domoticz is overigens gewoon te openen via mobiele app en via de web interface alles werkt ook naar behoren. Ik heb beide RPI zowel van de Magicmiror als Domoticz al diverse keren een reboot gegeven en ook geupdate en geupgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ondertussen heb ik het acrylglas vervangen met pilkington 50/50 mirrorview. Heeft een vermogen gekost, maar het kwaliteit is dan ook super. Uiteraard geen last van warping meer, maar ook het beeld is veel duidelijker. Deze is dusdanig doorschijnend dat zelfs het logo van de beeldscherm zichtbaar is.

Ik moet de spiegel dus nog 1x van de muur halen om het goed lichtdicht te maken, en ook de logo af te dekken.

Het acrylglas zal ik waarschijnlijk in 2 zagen en in de verkoop zetten of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 20-06-2019 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

kmf schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 21:27:
Ondertussen heb ik het acrylglas vervangen met pilkington 50/50 mirrorview. Heeft een vermogen gekost, maar het kwaliteit is dan ook super. Uiteraard geen last van warping meer, maar ook het beeld is veel duidelijker. Deze is dusdanig doorschijnend dat zelfs het logo van de beeldscherm zichtbaar is.

Ik moet de spiegel dus nog 1x van de muur halen om het goed lichtdicht te maken, en ook de logo af te dekken.

Het acrylglas zal ik waarschijnlijk in 2 zagen en in de verkoop zetten of zo.
Geen last van doorschijnen van het scherm als het donker is dan? Foto'tje? ;)

Welke glasplaat heb je en waar heb je het besteld? En wat voor scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

krouwen schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 19:21:
[...]

Geen last van doorschijnen van het scherm als het donker is dan? Foto'tje? ;)

Welke glasplaat heb je en waar heb je het besteld? En wat voor scherm?
"last" niet. Ik zie nu wel de logo van de monitor. En het beeldscherm is duidelijk een verlicht vlak. Maar de leesbaarheid is veel beter.

Misschien dat ik ooit een betere zwarte folie maakt welke de monitorranden volledig bedekt. Maar ik stoor me er niet echt aan.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VJJwjr1/IMG-4859.jpg

Ik heb de pilkington 50/50 mirrorview gekocht via glasmaatje.nl. Ik gebruik een 27" ViewSonic IPS scherm. 300cdn.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 18-07-2019 13:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Nog wat betere foto's gemaakt. Hier is duidelijk dat het mooie gelas geen enkele vertekening heeft;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HG77481/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-1573b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HCRv9mP/UNADJUSTEDNONRAW-thumb-1573c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
@kmf Wat is dat voor interface? Is dat iets zelfgeschreven of op basis van een soort framework?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ThinkPadd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:08:
@kmf Wat is dat voor interface? Is dat iets zelfgeschreven of op basis van een soort framework?
Je bedoeld dat lijstje met sensordata? Dat is pure HTML uitgespuugd door node-red welke via MQTT bezorgd wordt aan de MMM-MQTT module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik doelde meer op de gehele pagina, was benieuwd of dat een standaard iets is, of dat je het zelf hebt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:01
Lijkt eerder op Dashticz. Komt ieder geval veel overheen met wat ik ook draai.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

ThinkPadd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:25:
Ik doelde meer op de gehele pagina, was benieuwd of dat een standaard iets is, of dat je het zelf hebt geschreven.
Dat is magicmirror

• maxdisteli
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-02 11:40
Hoi,

Ik wil ook aan de gang met mijn eigen Magic Mirror, zou deze TV daarvoor geschikt zijn?

pricewatch: Philips 32PFL5405H

Met een helderheid van 500cd/m² zou het toch wel icm bijvoorbeeld http://www.acrylaatopmaat.nl/spiegel-3mm-790 moeten werken?

Thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

maxdisteli schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:45:
Hoi,

Ik wil ook aan de gang met mijn eigen Magic Mirror, zou deze TV daarvoor geschikt zijn?

pricewatch: Philips 32PFL5405H

Met een helderheid van 500cd/m² zou het toch wel icm bijvoorbeeld http://www.acrylaatopmaat.nl/spiegel-3mm-790 moeten werken?

Thanks alvast!
Qua licht wel, maar het heeft vrij dikke opstaande randen, dus je moet die gaan strippen.
Als je deze ook aan/uit wilt laten gaan met een relay, moet het ook snel opstarten en dat staat als een nadeel bij de reviews.

Ik heb zelf gekozen voor een monitor vanwege de snelle opstarttijd en lage energeverbruik.

• maxdisteli
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-02 11:40
Goed punt, nog niet bij stilgestaan. Ik ga op zoek naar een monitor.

Dank!

• BigBro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
@kmf Dat Pilkington MirroView glas ziet er goed uit! Valt daar ook nog licht doorheen naar de achter/electronicazijde? Ik zou iets met lichtdetectie willen doen; vandaar.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Na afgelopen week op de voorpagina het artikel te hebben gelezen over de tofste Pi-projecten uit de community, werd ik geïnspireerd door het Magic Mirror project en wilde ik er zelf ook eentje maken. Het idee was wel om dit op een simpelere manier te doen, want een monitor zoeken en uit elkaar halen, een Pi aanschaffen en programmeren en dan ook nog een frame bouwen zou erg veel tijd kosten.

Uiteindelijk verzonnen dat ik er eentje ging maken met een scherm dat ik al had en dat was een oude Nexus 7 tablet, die al jaren in de kast lag. Vervolgens was het dus aan de slag.

Heb gekozen voor een goedkope oplossing met een poster van de action, spiegelfolie van de praxis en wat hout achter waarop de tablet rust (en er makkelijk weer uit te halen is).

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schedulen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

Dit is na een dagje werk het resultaat:
Magic Mirror

Magic Mirror 2

Geen vervorming, maar het is uiteraard minder strak in vergelijk met echt glas (hier en daar nog wel wat bubbels).

[ Voor 4% gewijzigd door Walkman op 24-09-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
Walkman schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:32:
Na afgelopen week op de voorpagina het artikel te hebben gelezen over de tofste Pi-projecten uit de community, werd ik geïnspireerd door het Magic Mirror project en wilde ik er zelf ook eentje maken. Het idee was wel om dit op een simpelere manier te doen, want een monitor zoeken en uit elkaar halen, een Pi aanschaffen en programmeren en dan ook nog een frame bouwen zou erg veel tijd kosten.

Uiteindelijk verzonnen dat ik er eentje ging maken met een scherm dat ik al had en dat was een oude Nexus 7 tablet, die al jaren in de kast lag. Vervolgens was het dus aan de slag.

Heb gekozen voor een goedkope oplossing met een poster van de action, spiegelfolie van de praxis en wat hout achter waarop de tablet rust (en er makkelijk weer uit te halen is).

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schepselen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

[Afbeelding: Magic Mirror]

[Afbeelding: Magic Mirror 2]

Geen vervorming, maar het is uiteraard minder strak in vergelijk met echt glas (hier en daar nog wel wat bubbels).
Welke folie van de praxis heb je gebruikt?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

BigBro schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:44:
@kmf Dat Pilkington MirroView glas ziet er goed uit! Valt daar ook nog licht doorheen naar de achter/electronicazijde? Ik zou iets met lichtdetectie willen doen; vandaar.
Thanks!
in principe wel, maar een sensor achter het glas wordt wel zichtbaar dan. Ik weet niet of dat gewenst is?

Lichtdetectie kan je beter doen door in de kast zelf een gaatje te maken. Ik heb bv de boven en onderzijde van het houten frame opengehouden voor ventilatie. En ik kan ook hardware in de pi pluggen door deze openingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
krizzziz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:53:
[...]

Welke folie van de praxis heb je gebruikt?
Mirror protective film - Transform T(f) staat er op de verpakking

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Mag ik vragen wat je met "poster" bedoelt, of is het een fotolijst?
Walkman schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:32:

Software is Fully Kiosk browser (die zeer veel opties heeft, waaronder schedulen) in combinatie met de gratis versie van DAKboard.

[Afbeelding: Magic Mirror]

[Afbeelding: Magic Mirror 2]

• Walkman
  • Niet online
respect! schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:33:
Mag ik vragen wat je met "poster" bedoelt, of is het een fotolijst?
[...]
Ik heb bij de Action deze gehaald (maar dan met een panter erop). Het idee was om het frame los te maken, de foto er uit te schuiven en vervolgens alles af te plakken behalve het gedeelte waar de tablet terecht zou komen. Eenmaal thuis bleek dat erg tegen te vallen: het frame was vastgelijmd en van plastic. Na het te hebben gebroken bij de hoeken bleek na het verwijderen van het frame ook de foto aan het glas vast te zitten. Het stuk waar de tablet zou moeten komen heb ik de foto weggeschraapt (in de hoop dat ik het frame nog zou kunnen lijmen). Die aanpak bleek te werken.

Als ik het opnieuw zou doen, dan had ik alleen het schrapen gedaan, want de rand hoef je daarvoor niet weg te halen. Het folie kan je ook plakken terwijl het in de lijst zit (wel goed uitsnijden van tevoren)

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Top, bedankt voor de info!
Walkman schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:48:
[...]

Ik heb bij de Action deze gehaald (maar dan met een panter erop). Het idee was om het frame los te maken, de foto er uit te schuiven en vervolgens alles af te plakken behalve het gedeelte waar de tablet terecht zou komen. Eenmaal thuis bleek dat erg tegen te vallen: het frame was vastgelijmd en van plastic. Na het te hebben gebroken bij de hoeken bleek na het verwijderen van het frame ook de foto aan het glas vast te zitten. Het stuk waar de tablet zou moeten komen heb ik de foto weggeschraapt (in de hoop dat ik het frame nog zou kunnen lijmen). Die aanpak bleek te werken.

Als ik het opnieuw zou doen, dan had ik alleen het schrapen gedaan, want de rand hoef je daarvoor niet weg te halen. Het folie kan je ook plakken terwijl het in de lijst zit (wel goed uitsnijden van tevoren)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 14:13
Is een fotolijst niet een handigere oplossing? bijvoorbeeld https://www.ikea.com/nl/n...fotolijst-zwart-50297961/

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassoo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-10-2019
TeTeman schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:40:
Het heeft even op zich laten wachten (het was er ook even tussendoor geschoten :$ ) maar bij deze dan toch nog: Na meerdere pogingen met verschillende spiegels, het resultaat van mijn werk tot dusver:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samenvatting materialen:
Monitor: pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart (300cd/m2, VA)
Spiegel: 6mm MirroView (25% VLT)

Ik ben uiterst tevreden met het resultaat. Na verschillende spiegels te hebben geprobeerd (plexiglas, folie en spiegelglas met 9% VLT) is dit perfect! De spiegel is wel prijzig, maar is het volledig waard. Problemen als lachspiegel effect, bubbels en niet genoeg lichttransmissie zijn hiermee verleden tijd. Die andere opties (zie ook mijn eerdere reacties) waren voor mij allemaal niet goed genoeg. Bij deze MirroView is het alleen bij het (vrijwel) afwezig zijn van omgevingslicht zo dat er er teveel backlight door de spiegel heen schijnt, maar ik denk dat dat alleen op te lossen is met een OLED (maar dat geeft weer risico op burn-in en een hogere prijs).

Mijn spiegel draait op Android TV, dus ik gebruik hem ook om aan de eettafel YouTube of het nieuws op te kijken en dat gaat uitstekend! Enige aanpassing die ik nog wil maken is misschien een extra speaker er aan hangen voor wat meer en beter geluid (en wellicht de software doorontwikkelen).
Ik heb ook geëxperimenteerd met Pyrasied en omdat ik al een IPS-monitor had gesloopt, met niet-IPS-monitoren. Conclusie is dat het allemaal niet het gewenste resultaat gaf. Ik wil het nu ook 'goed' doen en dit glas gebruiken i.c.m. goede monitor.

Ik heb wel een vraag aan @TeTeman: hoe heb je het glas op de monitor gemonteerd? Met lijm?
Dank alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
bassoo schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb ook geëxperimenteerd met Pyrasied en omdat ik al een IPS-monitor had gesloopt, met niet-IPS-monitoren. Conclusie is dat het allemaal niet het gewenste resultaat gaf. Ik wil het nu ook 'goed' doen en dit glas gebruiken i.c.m. goede monitor.

Ik heb wel een vraag aan @TeTeman: hoe heb je het glas op de monitor gemonteerd? Met lijm?
Dank alvast!
Ik heb doorzichtige, dubbelzijdige tape van Tesa gebruikt met een draagkracht van 10kg/m. Werkt vooralsnog uitstekend ;) Met een föhn en wat kracht kun je de tape eventueel weer loskrijgen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 332561

Ondanks dat dit een 'ouder' topic is, blijft leuk en relevant. Helemaal nu mensen meer tijd moeten maken voor de hobby ;)

Ik heb het plexiglas bij https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ besteld, in een lijst van 30x40 (gewoon bij Ikea) heb je eigenlijk helemaal geen last van reflectiefouten.

Ben redelijk tevreden met het resultaat, zelf gebruik gemaakt van een oud iPad 1 scherm, waar ik een controller board voor heb kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vq14TaMC8rj8kS3wKbhTgGYQ-uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf8dGLlTXBaYccday7MTiRDd.jpg?f=fotoalbum_large

Daarbij veel gehad aan dubbelzijdig tape voor het leggen van vloerbedekking. Is stevig en plakt goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 332561 op 18-05-2020 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassievalk
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-04-2022
krouwen schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 15:30:
[...]

De plexiglas plaat is 80 x 50 cm. 100 x 70 gaat zeker enige vervorming geven vermoed ik.
Ik zelf heb een 567 x 335 mm. Zou er vervorming optreden als ik een 80x 57cm bestel?
ook bij https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Bassievalk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Ik zelf heb een 567 x 335 mm. Zou er vervorming optreden als ik een 80x 57cm bestel?
Enigzins misschien, maar veel is ook nog afhankelijk van hoe strak je de plaat tegen de ondergrond kunt leggen, als er mooie gelijkmatige steun aan de achterkant van de spiegel is valt het allemaal wel mee denk ik, verder ook zorgen dat de plaat niet te strak in het frame ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOzaki
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-04 22:58
Anoniem: 332561 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:11:
Ondanks dat dit een 'ouder' topic is, blijft leuk en relevant. Helemaal nu mensen meer tijd moeten maken voor de hobby ;)

Ik heb het plexiglas bij https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ besteld, in een lijst van 30x40 (gewoon bij Ikea) heb je eigenlijk helemaal geen last van reflectiefouten.

Ben redelijk tevreden met het resultaat, zelf gebruik gemaakt van een oud iPad 1 scherm, waar ik een controller board voor heb kunnen vinden.

[Afbeelding]

Daarbij veel gehad aan dubbelzijdig tape voor het leggen van vloerbedekking. Is stevig en plakt goed.
Je kunt nu dus je mirror niet ophangen neem ik aan? Ik vind het heel tof uitzien met die dunne randen, maar zou de lijst dan ook graag willen ophangen. Hoe heb jij dit opgelost?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

MrOzaki schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Je kunt nu dus je mirror niet ophangen neem ik aan? Ik vind het heel tof uitzien met die dunne randen, maar zou de lijst dan ook graag willen ophangen. Hoe heb jij dit opgelost?
Ik kan de spiegel dus prima ophangen (gaan we ook doen, maar zoeken nog een goede plek) :) , die Ikea Ribba lijsten zijn redelijk diep. Aangezien ik een oud IPad scherm heb gebruikt neemt het ook niet veel ruimte in beslag, die schermen zijn erg dun.

Ik heb het hele 'bouw proces' hier beschreven (mocht dat je verder helpen): https://blog.jdriven.com/2020/05/building-a-magic-mirror/

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 332561 op 30-06-2020 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevk
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-04-2022
Leuk om hier wat ervaringen van enthousiastelingen te lezen!

Na een beetje georiënteerd te hebben wil ik zelf ook aan de slag gaan. Toevallig heb afgelopen week dit 15,6" scherm op AliExpress besteld inclusief control board. Aangezien ik deze toch nodig heb voor mijn laptop is het de moeite waard om te kijken of dit scherm voldoende presteert qua helderheid als Magic Mirror. Wat denken jullie?

Nu wil ik graag voor een frameless design gaan met het MirroView glas. In welk formaat kan ik het beste dit glas bestellen rekening houdend met een 15,6" scherm?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-06 23:28
mikevk schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:30:
Leuk om hier wat ervaringen van enthousiastelingen te lezen!

Na een beetje georiënteerd te hebben wil ik zelf ook aan de slag gaan. Toevallig heb afgelopen week dit 15,6" scherm op AliExpress besteld inclusief control board. Aangezien ik deze toch nodig heb voor mijn laptop is het de moeite waard om te kijken of dit scherm voldoende presteert qua helderheid als Magic Mirror. Wat denken jullie?

Nu wil ik graag voor een frameless design gaan met het MirroView glas. In welk formaat kan ik het beste dit glas bestellen rekening houdend met een 15,6" scherm?

Alvast bedankt!
Ben je er nog uitgekomen? :) En hoe is de kwaliteit van het scherm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boom
  • Laatst online: 12-06 12:09
Anoniem: 332561 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 05:51:
[...]

Ik kan de spiegel dus prima ophangen (gaan we ook doen, maar zoeken nog een goede plek) :) , die Ikea Ribba lijsten zijn redelijk diep. Aangezien ik een oud IPad scherm heb gebruikt neemt het ook niet veel ruimte in beslag, die schermen zijn erg dun.

Ik heb het hele 'bouw proces' hier beschreven (mocht dat je verder helpen): https://blog.jdriven.com/2020/05/building-a-magic-mirror/
Deze post heeft mijn enthousiasme ook doen toenemen, ik heb twee jaar terug ooit een poging gedaan met een Ribba lijst en spiegelfolie.. dat was niet bepaald een succes. Toen ik de prijs van dit spionglas echter zag dacht ik direct aan een tweede kans, dus ben hier geïnspireerd door je blog weer eens van start gegaan.

Zelf ga ik voor een iets kleinere 'proef'opstelling en heb ik tot nu toe het volgende gekocht:
Frame: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ribba-fotolijst-zwart-60378396/
Scherm: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Spiegel 21*30: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ (€23,- inclusief verzendkosten)
Raspberry Pi Zero W

Het scherm is vandaag in ieder geval binnen, de helderheid zit het wel goed mee dus heb goede hoop.
De afwerking voor de achterkant heb ik een stuk MDF voor in gedachten, daar kan tevens het scherm goed op gemonteerd worden. Zowel het scherm en de Pi hebben een micro usb aansluiting voor de stroomvoorziening dus een USB lader met voldoende power en twee USB aansluitingen is voor de eerste proef wat mij voldoende. Een tweede exemplaar kan nog verder verfijnd worden.

Ben vooral heel benieuwd naar de spionspiegel! Zodra het vorm begint te krijgen zal ik ook eens een paar foto's delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd @Boom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Boom schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:58:
[...]

Deze post heeft mijn enthousiasme ook doen toenemen, ik heb twee jaar terug ooit een poging gedaan met een Ribba lijst en spiegelfolie.. dat was niet bepaald een succes. Toen ik de prijs van dit spionglas echter zag dacht ik direct aan een tweede kans, dus ben hier geïnspireerd door je blog weer eens van start gegaan.

Zelf ga ik voor een iets kleinere 'proef'opstelling en heb ik tot nu toe het volgende gekocht:
Frame: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ribba-fotolijst-zwart-60378396/
Scherm: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
Spiegel 21*30: https://www.pyrasied.nl/product/spionspiegel/ (€23,- inclusief verzendkosten)
Raspberry Pi Zero W

Het scherm is vandaag in ieder geval binnen, de helderheid zit het wel goed mee dus heb goede hoop.
De afwerking voor de achterkant heb ik een stuk MDF voor in gedachten, daar kan tevens het scherm goed op gemonteerd worden. Zowel het scherm en de Pi hebben een micro usb aansluiting voor de stroomvoorziening dus een USB lader met voldoende power en twee USB aansluitingen is voor de eerste proef wat mij voldoende. Een tweede exemplaar kan nog verder verfijnd worden.

Ben vooral heel benieuwd naar de spionspiegel! Zodra het vorm begint te krijgen zal ik ook eens een paar foto's delen.
Pas op met de folie lagen. Heb ook een Pyrasied spiegel gebruikt. Gek genoeg staat in hun beschrijving dat er op twee kanten een beschermfolie zit en daaronder aan één kant de spiegellaag. In de FAQ op hun site staat dat er maar aan 1 kant een beschermfolie zit. Pas dus op met het verwijderen van folies. Ik weet niet meer helemaal hoe het nu zat. Volgens mij zat er bij mij maar aan 1 kant beschermfolie.

Je kan ze beter even bellen om na te vragen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Spiegel heeft een nieuwe plaats gekregen in ons nieuwe huis. Werkt nog steeds super goed en heel tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwQl76CPnWGC6ZSD60Y12BLX3YI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHsj8wMpMVlfCxNIXgGce9za.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmAD-bmY_sj4mKECfoKDSArmAFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yo2erLfSfZGrV9oqRjRNMFrr.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een module geinstalleerd om de zonnepanelen productie te kunnen aflezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLzXPDxduLLhZWaKJFbMY-zusG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2ViZ85qjx74aunjQEpAwoVR.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een eventuele tweede versie zou ik graag ooit het met echt glas willen maken i.c.m. met wat extra sensors. Maar ook nu is die al heel functioneel. Blijft natuurlijk wel een beetje een gimmick, maar heel leuk om zelf te maken.

Ik vind het wel vreemd dat dit soort producten nog niet -kant en klaar- op de markt zijn om te kopen, van bedrijven zoals google o.i.d.

[ Voor 6% gewijzigd door krouwen op 28-02-2021 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boom
  • Laatst online: 12-06 12:09
Na lange tijd een reactie: hij staat al een tijdje dienst te doen in de slaapkamer. Wel als écht prototype: hij staat met tape aan elkaar vast in plaats van een goede afwerking. Misschien de 3D printer hier maar eens iets voor fabriceren om dit beter af te werken.
Zal bij voldoende licht wel even een foto maken.

Ik moet toegeven: hij doet dienst als niets meer dan de weergave van de buitentemperatuur. Dat was leuk in de periode dat het koud was laatst buiten, maar inmiddels merk ik toch wel op dat een daadwerkelijk doel ontbreekt. :) Een vermakelijk project is het in ieder geval wel geweest.
krouwen schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:13:
[...]

Pas op met de folie lagen. Heb ook een Pyrasied spiegel gebruikt. Gek genoeg staat in hun beschrijving dat er op twee kanten een beschermfolie zit en daaronder aan één kant de spiegellaag. In de FAQ op hun site staat dat er maar aan 1 kant een beschermfolie zit. Pas dus op met het verwijderen van folies. Ik weet niet meer helemaal hoe het nu zat. Volgens mij zat er bij mij maar aan 1 kant beschermfolie.

Je kan ze beter even bellen om na te vragen.
Kan niet meer voor mij halen welke kant ik de folie van heb gehaald maar dit is bij mij goed gegaan, volgens mij was er inderdaad sprake van aan één kant beschermfolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik02
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-08-2021
Helaas heeft pyrasied de minimale bestelwaarde naar 50,- gebracht. Exclusief btw en verzendkosten.
Je zult nu 2 spiegels van 50 bij 40cm moeten bestellen als je iets wilt bestellen. :/
Iemand nog andere webshops/fysieke winkels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeTeman
Voor de geïntresserden: Ik heb die van mij in de verkoop staan, want de baas vindt het niet meer mooi staan

V&A aangeboden: 27" Magic Mirror met VA panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schoven
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-05 14:07
Bassievalk schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Dit is voor de mensen die hetzelfde pad als mij bewandelen, die een touch functionaliteit aan een smart mirror toe proberen te voegen.

Bij een plexiglas spionspiegel treed er bij 79*96 cm genoeg vervorming op om een ir-frame signaal te onderbreken.

Een capative touch foil registreert geen input omdat de reflective coating van de plexiglas spionspiegel interferentie geeft op het meten van de touch-weerstand / geleiding waarmee normaal capative touch werkt.

Je enige optie is in dit geval ir-frame +glas. (normaal glas + reflectiefolie of echt spionglas)
Of eventueel echt spionglas + capative touch foil (ongetest)

Moge mijn leergeld iemand van pas komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:50
Rik02 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:11:
Helaas heeft pyrasied de minimale bestelwaarde naar 50,- gebracht. Exclusief btw en verzendkosten.
Je zult nu 2 spiegels van 50 bij 40cm moeten bestellen als je iets wilt bestellen. :/
Iemand nog andere webshops/fysieke winkels?
Wilde mijn mirror ook afmaken en heb besteld bij pyrasied, heb nu dus nog één 300x210mm en één 400x300mm over.

Kwam er wel achter dat het technische stuk me beter ligt dan het handenarbeid stukje, te groot stuk karton weggesneden dus is het daglicht om de monitor te zien..

Maar even een ontwerpje maken om iets van een houder te 3d printen!

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:58

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Beetje jammer dat het een oud topic is. Ik geraak ineens geintereseerd in de Magicmirror, maar alle links in dit topic zijn verlopen. Maar wellicht heeft iemand nog een project liggen waar die niks mee doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb mijn mirror uiteindelijk ook weer afgepakt. Telkens werkte er weer iets niet. Of hij synchroniseerde weer niet goed. Ik had deze overigens gewoon met glas gemaakt en een spiegelfolie op het glas geplakt. Was stukken goedkoper dan het speciale glas en werkte net zo goed.

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:46
Ik heb nog een scherm op overschot en zocht een leuke toepassing hievoor...

Daarom dacht ik aan een 'smart mirror'

Het zou inderdaad leuk zijn mocht dit topic een boost krijgen
(of iemand een nieuw topic starten met de nodige uitleg)

Ik zou alvast niet de 'magicmirror' software draaien..
maar gewoon een homeassistant dashboard maken om alles weer te geven wat ik wil zien :)
(ineractie is niet nodig)

Maar ik ben dus ook op zoek waar ik best glas/acryl kan bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:46
dashboard in HomeAssistant maken lijkt goed te lukken, alsook een RPI3 die de webbrowser met link naar dashboard in full screen opent (kiosk addon gebruiken in Homeassistant waardoor alle menu's weg zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwLoBdCuYAIVHeGrW0hdkALO4aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/euArMm74goYZobX25Uj6nwUq.png?f=fotoalbum_large

nu de zoektocht naar een acrylaat doorkijk spiegel..
voor 548 x 352 mm kom ik altijd boven de 50€ door hoge verzendkosten.
(goedkoopste optie tot nu toe zit op €54) ook op Amazon vind ik niet direct iets (ik ben bereid deze zelf op maat te snijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na enkele jaren gebruik te maken van MagicMirror was ik er wel klaar mee:
-verlopen/geupgrade APIs
-3rd party addons die opeens niet meer werken
-geen auto update optie
-vastlopers

Net als @thomke heb ik een apart dashboard gemaakt in HomeAssistant, dat werkt vele malen fijner *O*

Als ik er opnieuw 1 zou maken, zou ik 1 way mirror film proberen op plexiglas.
Dat is iig een stuk goedkoper dan kant en klaar bestellen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Pagina: 1 2 Laatste