Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21
FunkyTrip schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:27:
Volgens mij wordt nu hier wel gezegd dat er nepberichten tussenzitten. Zou ook geniale zet zijn. Wanneer uitkomt dat het inderdaad fake is, dan is de schade al gedaan.
Dat zou wel nieuw zijn voor Wikileaks, erg schadelijk en jammer. Vooral omdat Assange en Snowdon een belangrijke rol hebben (gehad) in het openen van de ogen van heel veel mensen wereldwijd...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:15

Jiffy

God, you're ugly!

hoevenpe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:32:
[...]
Vooral omdat Assange en Snowdon een belangrijke rol hebben (gehad) in het openen van de ogen van heel veel mensen wereldwijd...
Die rol is natuurlijk al lang uitgespeeld: het zijn (helaas) beiden handpoppen van Putin geworden...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Dat zou wel nieuw zijn voor Wikileaks, erg schadelijk en jammer. Vooral omdat Assange en Snowdon een belangrijke rol hebben (gehad) in het openen van de ogen van heel veel mensen wereldwijd...
Maar beiden zijn op de hand van Putin (en één verblijft er zelfs in Rusland). Putin heeft toch ook de ogen van veel mensen geopend?

Waarom dan wel Snowden en Assange verheerlijken, maar niet Putin? Ze hebben alledrie hetzelfde gedaan, de een alleen wat meer dan de ander.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
wildhagen schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:41:
Waarom dan wel Snowden en Assange verheerlijken, maar niet Putin? Ze hebben alledrie hetzelfde gedaan, de een alleen wat meer dan de ander.
Dat klopt gewoon niet: Assange en Snowdon hebben hun eerste onthulling onafhankelijk van welke macht dan ook gebracht, omdat ze dingen 'wisten' waarvan ze vonden dat de hele wereld het moest weten. Daar hebben ze beide een enorm hoge prijs voor betaald, ze zullen nooit meer normaal kunnen leven. Poetin heeft daar inderdaad handig gebuikt van gemaakt, maar dat doet niets af aan de initiële intenties.

Maar ontopic: wat voor leugens en onthullingen zijn er nu precies verspreid over Macron? Ik kan dat online nergens vinden nog, alleen maar een bericht vanuit zijn eigen campagne dat hij gehackt zou zijn.

Vraag me ook af in hoeverre in deze fase dit nog effect zou hebben: iedereen weet al zijn verleden als 'graaiende bankier' en een onthulde affaire zal in Frankrijk alleen maar meer stemmen opleveren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Speelt Wikileaks dan nog een rol van belang de laatste jaren? Ik geloof dat na het onthullen van al die diplomatieke berichten het eigenlijk wel een beetje opgedroogd was voor ze. Bij dumps over Syrië zou Wikileaks zelfs bewust berichten eruit hebben gehaald die slecht konden uitpakken voor Rusland.

Wikileaks is nu ook een propaganda instrument geworden van Rusland. De lekken met de Amerikaanse presidentsverkiezingen en nu bij de Franse verkiezingen zijn duidelijk bedoeld om de kandidaat die vanuit Rusland de voorkeur heeft te helpen.

Waarom alleen Macron hacken? Lijkt mij dat iemand als Le Pen en Front National meer skeletten in de kast moet hebben liggen.
hoevenpe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:05:
Maar ontopic: wat voor leugens en onthullingen zijn er nu precies verspreid over Macron? Ik kan dat online nergens vinden nog, alleen maar een bericht vanuit zijn eigen campagne dat hij gehackt zou zijn.
De Franse media is gevraagd om terughoudend te zijn met berichten over de inhoud, dit kan zelfs nu potentieel strafbaar voor ze zijn. (mogelijk omdat er nu geen politieke campagnes mogen tot de verkiezingen geweest zijn.)

De timing is natuurlijk zo uitgekozen omdat de Franse presidentskandidaten nu geen campagne meer mogen voeren, dus Macron en zijn campagneteam kan ook geen enkele reactie meer geven hierop. Het kan altijd nog helpen om Le Pen aan een paar extra stemmen te helpen, alhoewel de voorsprong van Macron in de peilen groot was hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

FunkyTrip schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:27:
[...]

Volgens mij wordt nu hier wel gezegd dat er nepberichten tussenzitten. Zou ook geniale zet zijn. Wanneer uitkomt dat het inderdaad fake is, dan is de schade al gedaan.
Ik denk dat het wel mee valt. De verkiezingen zijn morgen al en er is in de Franse media een embargo op de verkiezingen vanaf vandaag tot het sluiten van de stembussen. Er zijn, voor zover ik heb gezien, nog geen heel spannende dingen gevonden in de emails, dus de invloed die dit zal hebben op de uitslag zal zeer minimaal zijn.

Eventueel kan het een invloed hebben op de parlementsverkiezingen deze zomer.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
"De media" is iets heel anders dan blogs, vlogs and zo meer. Dat de traditionele media zich bewust zijn van rol, functie en verantwoordelijkheden wil niet zeggen dat er geen echokamers en Franse distributie van RT en andere beïnvloedingsmechanismen zijn.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:41:
"De media" is iets heel anders dan blogs, vlogs and zo meer. Dat de traditionele media zich bewust zijn van rol, functie en verantwoordelijkheden wil niet zeggen dat er geen echokamers en Franse distributie van RT en andere beïnvloedingsmechanismen zijn.
Maar al zou dit een bewuste actie van Rusland zijn, dan hebben ze het deze keer niet handig aangepakt: veel te kort op de verkiezingen om nog uitgebreid in de traditionele media besproken te worden (mede vanwege het embargo). Mensen die veel op blogs en RT komen hebben hun mening allang gevormd lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Maar al zou dit een bewuste actie van Rusland zijn, dan hebben ze het deze keer niet handig aangepakt: veel te kort op de verkiezingen om nog uitgebreid in de traditionele media besproken te worden (mede vanwege het embargo). Mensen die veel op blogs en RT komen hebben hun mening allang gevormd lijkt me...
Interessant. Ik zeg nergens iets over bewuste actie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Op welke manier is dat interessant? En vermoed jij dat iemand perongeluk deze e-mails heeft geopenbaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hoevenpe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 11:51:
[...]

Welnee. Er zit waarschijnlijk niks bijzonders tussen. Dan kun je het beter kort tevoren publiceren zodat mensen er pas na de verkiezingen achter komen dat het een storm in een glas water is. Het is nu de gewekte indruk die de meeste schade doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

downtime schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:26:
[...]

Welnee. Er zit waarschijnlijk niks bijzonders tussen. Dan kun je het beter kort tevoren publiceren zodat mensen er pas na de verkiezingen achter komen dat het een storm in een glas water is. Het is nu de gewekte indruk die de meeste schade doet.
En een legertje (vermoedelijk russische) trolls op social media die de gehackte mails eventjes onder de aandacht brengen lol.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze tweet geeft het goed weer:
ChristianChristensen‏Verified account @ChrChristensen 20h20 hours ago
Pretty astonishing how the Front National, UKIP, Trump, Geert Wilders have unhackable emails. #MacronLeaks

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
downtime schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 19:26:
[...]

Ja precies, alleen de term 'leaks' heeft al negatieve associaties. De suggestie wordt gewekt alsof er iets te verbergen is. Aangezien het inhoudelijk niks voorstelt doet dit de meeste schade, ook omdat nu de fatsoenlijke media ook niet mogen rapporteren dat het niets is maar de Russische internet trollen op sociale media het wel kunnen verspreiden.

Het is allemaal zo doorzichtig aan het worden dat ook de nationalistische stemmers er doorheen mogen prikken.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De verspreiding van de bij de hack buitgemaakte mails kwam van rechts: Rechtse activisten VS betrokken bij verspreiding e-mails Macron

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

wildhagen schreef op zondag 7 mei 2017 @ 06:52:
De verspreiding van de bij de hack buitgemaakte mails kwam van rechts: Rechtse activisten VS betrokken bij verspreiding e-mails Macron
Niet verrassend. Sterker nog: Ik zou verbaasder zijn als dit níet zo was. Laten we hopen dat het een storm in een glas water is wat deze verkiezingen betreft.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Dit is overigens een interessant artikel over russische trollen die met z'n allen een beetje propaganda lopen te scanderen op sociale media, wat ze nu dus precies zo doen tijdens de franse verkiezingen:

https://www.theguardian.c...nside-russian-troll-house

Former workers tell how hundreds of bloggers are paid to flood forums and social networks at home and abroad with anti-western and pro-Kremlin comments

---

“Of course, if every day you are feeding on hate, it eats away at your soul. You start really believing in it. You have to be strong to stay clean when you spend your whole day submerged in dirt,” he said.

---

“People of my generation who grew up with the internet can perhaps spot the troll comments easily. But for the older generation, people who are used to television and are just getting online, they look at all these forums and networks, and it turns out that everyone else out there is even more radical than they are, than their neighbours are.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:43
Mocht iemand alvast met een schuin oog exit polls willen weten, via hashtag #radiolondres omzeilen de Fransen het officiële persverbod op zulke berichtgeving:

https://twitter.com/hashtag/radiolondres

Daar zien we (mijn inschatting) een ongeveer 65-70%-30-35% split voor Macron voorlopig.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:26

Mx. Alba

hen/die/zij

35% voor Le Pen lijkt mij verontrustend hoog... 15 jaar geleden haalde Le Pen Sr. slechts 20%. Ik had zelf nu rond de 25-30% verwacht...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De polls zeiden circa 40% voor Le Pen en 60% voor Macron. Overigens vraag ik me af waarom mensen niet gewoon wachten tot de officiele uitslagen/exit polls er zijn, waarom wil men zo graag eerder de uitslag weten zelfs als het niet zeker is, vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mx. Alba schreef op zondag 7 mei 2017 @ 18:38:
35% voor Le Pen lijkt mij verontrustend hoog... 15 jaar geleden haalde Le Pen Sr. slechts 20%. Ik had zelf nu rond de 25-30% verwacht...
Is toch te verwachten? Ook fascistische en racistische partijen leren dat ze beter niet in uniformen en bomberjacks moeten rondlopen, maar dat ze beter kunnen doen alsof ze er voor de gewone mens zijn en patriottisch zijn. Zoek een leider die "sterk" lijkt, zoek een vijand (EU, moslims, immigranten), en laat het electoraat zichzelf in de voet schieten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Migrator schreef op zondag 7 mei 2017 @ 07:48:
[...]

Niet verrassend. Sterker nog: Ik zou verbaasder zijn als dit níet zo was. Laten we hopen dat het een storm in een glas water is wat deze verkiezingen betreft.
Nah, Kremlin kan altijd, of antiglobalistisch extremisme. Kan nog wel even doorgaan. Er zijn genoeg groepen te bedenken.

Maar 35-65% dus? Had het erger verwacht dus het valt ergens mee. O-)

Overigens zou ik dit wel het "Trump effect" willen noemen. Het mag onderhand toch duidelijk zijn wat er gebeurd als een (volslagen gestoorde) populist aan de macht komt, die de complete status quo af wil schaffen. Is Trump nog ergens goed voor ook. :P

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-05-2017 19:12 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als een kandidaat ver achter staat in de peilingen, motiveert dat aanhangers om te gaan stemmen of de-motiveert dat juist? En als de kandidaat juist ver vóór staat? Is dat ooit onderzocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

downtime schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:20:
Als een kandidaat ver achter staat in de peilingen, motiveert dat aanhangers om te gaan stemmen of de-motiveert dat juist? En als de kandidaat juist ver vóór staat? Is dat ooit onderzocht?
Welke invloed het heeft is onbelangrijk. Of het invloed heeft, wel. En dat is niet bewezen maar lijkt wel aannemelijk.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
DaniëlWW2 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:07:
[...]

Nah, Kremlin kan altijd, of antiglobalistisch extremisme. Kan nog wel even doorgaan. Er zijn genoeg groepen te bedenken.

Maar 35-65% dus? Had het erger verwacht dus het valt ergens mee. O-)

Overigens zou ik dit wel het "Trump effect" willen noemen. Het mag onderhand toch duidelijk zijn wat er gebeurd als een (volslagen gestoorde) populist aan de macht komt, die de complete status quo af wil schaffen. Is Trump nog ergens goed voor ook. :P
Fransen kennende letten die weinig op wat buiten frankrijk gebeurt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Mx. Alba schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:41:
[...]

Welke invloed het heeft is onbelangrijk. Of het invloed heeft, wel. En dat is niet bewezen maar lijkt wel aannemelijk.
Je had ook gewoon Misschien wel, misschien niet kunnen zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
In de eerste ronde kreeg Le Pen 21,4% van de stemmen, Macron 23,9%. Als Le Pen nu rond de 35% zou halen heeft ze van de extra te verdelen 55% slechts 14% binnengehaald.

Ik had zelf een kleiner verschil verwacht gezien de grote tegenstellingen tussen Melenchon/Fillon en Macron op resp. economisch en immigratie gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Macron dus 65.1%,65.5% een zeer ruime overwinning dus

Vive la republique.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 07-05-2017 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 19:57

Rannasha

Does not compute.

Mooi. Ik hoef voorlopig nog niet te verhuizen dus :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

k995 schreef op zondag 7 mei 2017 @ 19:44:
[...]

Fransen kennende letten die weinig op wat buiten frankrijk gebeurt hoor.
Dat lijkt ook wel te veranderen. De jongere generatie Fransen lijkt veel meer op het buitenland gericht, spreekt ook steeds meer Engels. Verder is Frankrijk ook langzaam iets minder chauvinistisch aan het worden. Ze gaan bijvoorbeeld het standaardgeweer voor het Franse leger, de Franse FAMAS vervangen voor de Duitse HK416, ja echt. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:27
Rannasha schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:25:
Mooi. Ik hoef voorlopig nog niet te verhuizen dus :)
Ik ook niet 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Le Pen heeft inmiddels Macron gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het gaat wel heel lekker met die patriottische lente waar mensen als Wilders en Le Pen het over hadden :+

Nu nog hopen dat Macron ook zo goed is als men denkt, over Hollande was men ook behoorlijk te spreken :/

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RobinHood schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:39:
Het gaat wel heel lekker met die patriottische lente waar mensen als Wilders en Le Pen het over hadden :+
De rommel rondom Brexit en Trump helpen wel, maar de balans kan snel weer omslaan...
Nu nog hopen dat Macron ook zo goed is als men denkt, over Hollande was men ook behoorlijk te spreken :/
Dat is het andere gevaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
gambieter schreef op zondag 7 mei 2017 @ 20:40:
Dat is het andere gevaar inderdaad.
Het wordt in ieder geval interessant om te zien hoe Macron dit zonder gevestigde partijorganisatie gaat doen, het hele establishment in Frankrijk is namelijk weggevaagd: de Parti-Socialiste heeft net als onze PvdA nog maar 5%-8% van de stemmen, de Republicans heeft met Fillon een intern probleem waar de voorzitter van de VVD bij verbleekt.

Ook met een ruime overwinning van Macron is dit een dramatische aardverschuiving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Hehe

Melonchon: "le pen 3e na macron en de mensen die niet of blanko stemde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
De echte test begin nu pas inderdaad, het probleem is dat landen in Europa nog geen echte structurele oplossing hebben voor de kernproblemen die uiteindelijk altijd nog electoraal fataal kunnen zijn. De opluchting die je vaak ziet dat het business-as-usual scenario door kan is imho daarom de verkeerde houding.

Het wordt met name economische interessant omdat de ontwikkelingen in de rest van Europa op het gebied waar Frankrijk meer last van heeft (tegenstellingen platteland/stad .. kloof tussen hoog en laagopgeleid) ook nog geen structurele oplossingen kennen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 13:39

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

defiant schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:01:
De echte test begin nu pas inderdaad, het probleem is dat landen in Europa nog geen echte structurele oplossing hebben voor de kernproblemen die uiteindelijk altijd nog electoraal fataal kunnen zijn. De opluchting die je vaak ziet dat het business-as-usual scenario door kan is imho daarom de verkeerde houding.

Het wordt met name economische interessant omdat de ontwikkelingen in de rest van Europa op het gebied waar Frankrijk meer last van heeft (tegenstellingen platteland/stad .. kloof tussen hoog en laagopgeleid) ook nog geen structurele oplossingen kennen.
Helemaal zo. Ik hoop dat 'Europa' nu een degelijk schop onder zijn noten heeft gehad en er belletjes zijn gaan rinkelen. De tijd die ze hebben gekregen mag niet als een extraatje gezien worden want het is nog steeds 5 voor 12. Maar nu heeft men wel de kans om voor het Europese Project te vechten en de bevolking te laten voelen wat het weldegelijk waard is en welke meerwaarde het brengt in onze levens. Die zijn er namelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

defiant schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:01:
Het maakt in Frankrijk volgens mij niet uit of de President een structurele oplossing heeft of niet. De mentaliteit van veel Fransen is zo behoudend dat de President de benodigde hervormingen er gewoon nooit door krijgt. Niemand die een uurtje langer wil werken of een jaartje later met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

het was min of meer een keuze tussen conservatisme en kapitalisme. je zou maar progressief zijn als fransman. :+

of als amerikaan. engelsman. of nederlander. of wellicht straks als duitser. het was en is een gure lente. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Oftewel, Macaron Macron moet flink aan de bak. Als hij het de komende jaren niet kan waarmaken is de kans flink aanwezig dat de Fransen bij de volgende presidentsverkiezingen alsnog anti-EU gaan stemmen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 12-05 01:18
Mogen we stellen dat het winnen van links een dikke middelvinger is naar ISIS toe?
Ik bedoel hiermee, ISIS concentreert vooral zijn aanslagen in Frankrijk, in de hoop daar een extreem rechts beleid te verkrijgen zodat hunne armageddon (oorlog islam vs ongelovigen) kan beginnen.

Graag jullie mening.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

C00P schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:13:
Mogen we stellen dat het winnen van links een dikke middelvinger is naar ISIS toe?
Ik bedoel hiermee, ISIS concentreert vooral zijn aanslagen in Frankrijk, in de hoop daar een extreem rechts beleid te verkrijgen zodat hunne armageddon (oorlog islam vs ongelovigen) kan beginnen.

Graag jullie mening.
Zo dik is die vinger anders niet. In 15 jaar tijd is extreem-rechts gestegen van 20% naar 35%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:02:
Zo dik is die vinger anders niet. In 15 jaar tijd is extreem-rechts gestegen van 20% naar 35%...
Denk niet dat je dit zo kunt stellen: het heeft ook met de kandidaten te maken, voor heel veel kiezers zal Macron toch te neoliberaal en te 'links' zijn. Waarschijnlijk zou een strijd tussen Le Pen en Fillon een groter verschil opgeleverd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
downtime schreef op zondag 7 mei 2017 @ 22:17:
[...]

Het maakt in Frankrijk volgens mij niet uit of de President een structurele oplossing heeft of niet. De mentaliteit van veel Fransen is zo behoudend dat de President de benodigde hervormingen er gewoon nooit door krijgt. Niemand die een uurtje langer wil werken of een jaartje later met pensioen.
Ik verwacht inderdaad niet dat er veel gaat veranderen, maar alsnog beter dan het alternatief was.

Sowieso zijn er geen makkelijke oplossingen, en moet Macron veranderingen door het parlement krijgen, en zodra ze daadwerkelijk een week langer moeten werken is hij de minst populaire president in de geschiedenis en wordt de ene helft van de snelwegen door boze boeren geblokkeerd en de andere helft door een stapel brandende banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

hoevenpe schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:20:
[...]

Denk niet dat je dit zo kunt stellen: het heeft ook met de kandidaten te maken, voor heel veel kiezers zal Macron toch te neoliberaal en te 'links' zijn. Waarschijnlijk zou een strijd tussen Le Pen en Fillon een groter verschil opgeleverd hebben.
Maar toch heeft 35% van Frankrijk op extreem-rechts gestemd...

15 jaar geleden was er ook een grote weerstand tegen Chirac. Maar toen haalde Le Pen in de tweede ronde een zelfde percentage als in de eerste ronde.

Het feit dat er nu wel mensen zijn overgestapt naar Le Pen tussen de eerste en tweede ronde is vooral verontrustend. Xenofobie en islamofobie zijn salonfähig geworden.

En voor wat betreft terugkeer naar de 40-urige werkweek... Als ik me niet vergis heeft Zweeds onderzoek uitgewezen dat het maximum aan productiviteit zit tussen de 30 en 35 uur. Daaronder en daarboven neemt de productiviteit af.

[ Voor 13% gewijzigd door Mx. Alba op 08-05-2017 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:49
Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:32:
[...]

Maar toch heeft 35% van Frankrijk op extreem-rechts gestemd...

15 jaar geleden was er ook een grote weerstand tegen Chirac. Maar toen haalde Le Pen in de tweede ronde een zelfde percentage als in de eerste ronde.

Het feit dat er nu wel mensen zijn overgestapt naar Le Pen tussen de eerste en tweede ronde is vooral verontrustend. Xenofobie en islamofobie zijn salonfähig geworden.

En voor wat betreft terugkeer naar de 40-urige werkweek... Als ik me niet vergis heeft Zweeds onderzoek uitgewezen dat het maximum aan productiviteit zit tussen de 30 en 35 uur. Daaronder en daarboven neemt de productiviteit af.
Tja, een groep heeft op Macron om maar niet le Pen te krijgen maar hoeveel hebben op Le pen gestemd om maar niet macron te krijgen? Beduidend minder. Macron zal wel minder populair zijn maar le Pen ook wel iets.
Maar FN heeft geprobeerd om minder extreem rechts te zijn/lijken en dat helpt natuurlijk ook. Dat paps Le pen niet meedoet helpt al heel veel.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Mx. Alba schreef op maandag 8 mei 2017 @ 07:32:

Zoals hierboven al genoemd: de oude Le Pen was toch echt een heel stuk extremer dan zijn dochter, hij was de Holocaust aan het ontkennen meen ik me te herinneren. Het is niet voor niets dat hij overhoop ligt met zijn dochter die hij 'niet geschikt' acht. Komt bij dat er echt wel iets veranderd is de afgelopen 15 jaar met islamitisch geïnspireerd terrorisme, vooral in Frankrijk.

Sowieso was Chirac de rechtse kandidaat en Macron meer links, dan krijg je vanzelf al een hogere uitslag voor het Front National. Stel dat in Nederland je in een tweede ronde je moet kiezen tussen Wilders en Rutte of Wilders en Klaver. In het eerste geval zal de PVV niet veel meer stemmen krijgen als in de eerste ronde, tegenover GroenLinks zullen veel VVD, CDA en SGP kiezers met tegenzin toch voor Wilders kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
hoevenpe schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:12:
Zoals hierboven al genoemd: de oude Le Pen was toch echt een heel stuk extremer dan zijn dochter, hij was de Holocaust aan het ontkennen meen ik me te herinneren. Het is niet voor niets dat hij overhoop ligt met zijn dochter die hij 'niet geschikt' acht. Komt bij dat er echt wel iets veranderd is de afgelopen 15 jaar met islamitisch geïnspireerd terrorisme, vooral in Frankrijk.

Sowieso was Chirac de rechtse kandidaat en Macron meer links, dan krijg je vanzelf al een hogere uitslag voor het Front National. Stel dat in Nederland je in een tweede ronde je moet kiezen tussen Wilders en Rutte of Wilders en Klaver. In het eerste geval zal de PVV niet veel meer stemmen krijgen als in de eerste ronde, tegenover GroenLinks zullen veel VVD, CDA en SGP kiezers met tegenzin toch voor Wilders kiezen...
In het Franse systeem geeft de eerste ronde gewoon het beste weer hoeveel "echte" aanhangers een partij heeft. Het is wat dat aan gaat opvallend dat er bij Le Pen helemaal niet zoveel aanhangers bijgekomen zijn en Macron wel, omdat die laatste op zichzelf bezien helemaal niet links is. Het lijkt wel alsof iedereen die niet one issue anti-Islam als links bestempeld moet worden, maar Macron is op de meeste thema's gewoon rechts (zeker voor Franse begrippen). 50000 ambtenaren eruit en 60 miljard bezuinigen is hard nodig maar alles behalve links.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

hoevenpe schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Dat hoef je mij niet uit te leggen. Het gaat mij erom dat dus kennelijk 15% van de Fransen xenofobie en islamofobie dermate normaal vindt dat ze op het Front National stemmen terwijl ze daar eigenlijk niet achter staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je in Nederland moet kiezen tussen D66 en Wilders, dan zal ook D66 makkelijk winnen. Maar tegelijk zal Wilders ook een hoop meer stemmen krijgen dan nu: Mensen die hem niet echt zien zitten, zijn alsnog van het type dat alles tegen de EU een optie is. Of de logica die je hier ook soms ziet langs komen, het kan onmogelijk slechter gaan dan het nu gaat met Nederland, dus elke randpartij is beter dan een midden partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

(zag pas een filmpje op Youtube waar Varioufakis werd geïnterviewd, die was bijzonder positief over Macron)

De nieuwe koers van FN wordt dan ook om de kloof in de samenleving breder te maken/aan te brengen zodat ze meer patriotische stemmen krijgen:
Le Pen wil bredere steun verwerven door buiten het huidige FN te treden. Het Franse politieke landschap moet worden veranderd door een tweedeling tussen "patriotten" en "globalisten" te creëeren.
http://www.nu.nl/verkiezi...-hervormen-nederlaag.html

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 08-05-2017 09:43 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kaartje die laat zien waar de stemmen vandaan kwamen voor de twee kandidaten:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C_TbSrDWsAA0OUu.jpg

Le Pen meer Noord-Frankrijk en zuid-oosten, Macron de rest van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Sissors schreef op maandag 8 mei 2017 @ 09:39:
Als je in Nederland moet kiezen tussen D66 en Wilders, dan zal ook D66 makkelijk winnen. Maar tegelijk zal Wilders ook een hoop meer stemmen krijgen dan nu: Mensen die hem niet echt zien zitten, zijn alsnog van het type dat alles tegen de EU een optie is. Of de logica die je hier ook soms ziet langs komen, het kan onmogelijk slechter gaan dan het nu gaat met Nederland, dus elke randpartij is beter dan een midden partij.
Idd de eerste rond is dan ook een goed afspiegeling wat echt leeft bij de bevolking.

En daar zie je dat FN/Le pen amper gegroeid is sins de dagen van haar vader.
Die haalde al tot 15-16% le pen nu 21%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:20
k995 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:37:
[...]

Idd de eerste rond is dan ook een goed afspiegeling wat echt leeft bij de bevolking.

En daar zie je dat FN/Le pen amper gegroeid is sins de dagen van haar vader.
Die haalde al tot 15-16% le pen nu 21%.
En we moeten niet vergeten dat wat Le Pen nog wel wat extremere ideeën had dan dochterlief nu heeft. Als je dat bedankt is het wel heel bizar dat vader Le Pen het ooit tot de 2e ronde van de presidentsverkiezingen heeft geschopt.

Dat was Marine Le Pen volgens mij niet gelukt als Les Républicains, de rechts conservatieven niet zo'n grote schurk en domme kandidaat als Fillon naar voren hadden geschoven. Als die een "normale" goede kandidaat hadden gehad, dan had ook Macron het nog behoorlijk lastig gehad om president te worden (imho).

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nocalimero schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:09:
En we moeten niet vergeten dat wat Le Pen nog wel wat extremere ideeën had dan dochterlief nu heeft. Als je dat bedankt is het wel heel bizar dat vader Le Pen het ooit tot de 2e ronde van de presidentsverkiezingen heeft geschopt.

Dat was Marine Le Pen volgens mij niet gelukt als Les Républicains, de rechts conservatieven niet zo'n grote schurk en domme kandidaat als Fillon naar voren hadden geschoven. Als die een "normale" goede kandidaat hadden gehad, dan had ook Macron het nog behoorlijk lastig gehad om president te worden (imho).
Ik vraag me af of Marine Le Pen echt minder extreem is, ik denk eerder dat ze beter snapt hoe PR en de media werken, of dat ze beter luistert naar adviseurs en spindoctors.

En inderdaad, Fillon heeft zelf het mes in de rechts-conservatieve rug gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
gambieter schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 11:12:
Ik vraag me af of Marine Le Pen echt minder extreem is, ik denk eerder dat ze beter snapt hoe PR en de media werken, of dat ze beter luistert naar adviseurs en spindoctors.

En inderdaad, Fillon heeft zelf het mes in de rechts-conservatieve rug gestoken.
Marine begrijpt dat ze met de +- 15%-20% van elk electoraat wat per definitie boos is nooit een rol van betekenis gaat spelen. Ze zal op een of andere manier een groter deel van het volk moeten aanspreken zonder teveel ruimte op rechts weg te geven en waar weer een andere gek in duikt.

Trump kreeg dat met hulp van het systeem en een zeer zwakke tegenkandidaat voor elkaar, onze eigen Wilders lijkt het niet eens meer te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen laat Julian Assange zien dat zijn opsluiting in de ambassade zijn effecten heeft:
@JulianAssange

First Hillary, now Marine. It's 2017 and the patriarchy's grip is as strong as ever.
Alsof mensen niet op Le Pen stemden omdat ze een vrouw is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

In Zuid-Korea en Brazilie zijn ook twee vrouwelijke presidenten gewipt. Telt dat ook mee?

* Delerium vraagt zich af welke rol vrouwen nog meer in het leven van Assange spelen en waarom hij nog in die ambassade zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ooit gehoord van Merkel ofzo? O-)

Overigens vind ik de zet van Valls wel mooi. Abandon ship, en naar Marcon, een paar jaar nadat Marcon werd ontslagen als minister door Hollande, terwijl Valls premier was. :P

edit: nou, dat was politieke zelfmoord van Valls. Doei. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-05-2017 11:56 ]

Pagina: 1 2 Laatste