hoevenpe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 09:32:
Dat zou wel nieuw zijn voor Wikileaks, erg schadelijk en jammer. Vooral omdat Assange en Snowdon een belangrijke rol hebben (gehad) in het openen van de ogen van heel veel mensen wereldwijd...
Speelt Wikileaks dan nog een rol van belang de laatste jaren? Ik geloof dat na het onthullen van al die diplomatieke berichten het eigenlijk wel een beetje opgedroogd was voor ze. Bij dumps over Syrië zou Wikileaks zelfs bewust berichten eruit hebben gehaald die slecht konden uitpakken voor Rusland.
Wikileaks is nu ook een propaganda instrument geworden van Rusland. De lekken met de Amerikaanse presidentsverkiezingen en nu bij de Franse verkiezingen zijn duidelijk bedoeld om de kandidaat die vanuit Rusland de voorkeur heeft te helpen.
Waarom alleen Macron hacken? Lijkt mij dat iemand als Le Pen en Front National meer skeletten in de kast moet hebben liggen.
hoevenpe schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 10:05:
Maar ontopic: wat voor leugens en onthullingen zijn er nu precies verspreid over Macron? Ik kan dat online nergens vinden nog, alleen maar een bericht vanuit zijn eigen campagne dat hij gehackt zou zijn.
De Franse media is gevraagd om terughoudend te zijn met berichten over de inhoud, dit kan zelfs nu potentieel strafbaar voor ze zijn. (mogelijk omdat er nu geen politieke campagnes mogen tot de verkiezingen geweest zijn.)
De timing is natuurlijk zo uitgekozen omdat de Franse presidentskandidaten nu geen campagne meer mogen voeren, dus Macron en zijn campagneteam kan ook geen enkele reactie meer geven hierop. Het kan altijd nog helpen om Le Pen aan een paar extra stemmen te helpen, alhoewel de voorsprong van Macron in de peilen groot was hiervoor.