Piramide case.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.049 views sinds 30-01-2008

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Ik heb het topic een beetje gevolgd, maar ik denk dat je met een standaard mobo niet makkelijk kan werken.

Misschien is dit wat:
http://www.micropower.nl/AR_B1660.htm

Klein, maar best fijn (alleen wel een losse ATA-100 / U160 controller erbij kopen!)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op vrijdag 06 juli 2001 08:26 schreef Skef het volgende:
Ik heb het topic een beetje gevolgd, maar ik denk dat je met een standaard mobo niet makkelijk kan werken.

Misschien is dit wat:
http://www.micropower.nl/AR_B1660.htm

Klein, maar best fijn (alleen wel een losse ATA-100 / U160 controller erbij kopen!)
Ik snap niet waarom iedereen zo'n moeite heeft met de maat van de kast. Bij mij wordt de ondergrond niet groter dan het mobo zelf. En die kleine mobo's zijn natuurlijk ook nog reteduur. :(

Verwijderd

precies ja..... maar ik zou geen plexi wat je daarna zwart gaat maken want je hebt dan veel kans dat de warmte binnen blijft. En als je de plexi niet verft, spuit enz. dan krijg je meer een broeikaseffectje. Mij lijkt MDF toch de beste oplossing of eventueel multiplex ofsow. (Ik denk ook maar ff mee :? )

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 20:35

Skef

Ik scheer.me

Op vrijdag 06 juli 2001 08:30 schreef ajampaniki het volgende:

Ik snap niet waarom iedereen zo'n moeite heeft met de maat van de kast. Bij mij wordt de ondergrond niet groter dan het mobo zelf.
Jow... Als je ondergrond niet groter wordt dan je mobo zelf, waar wou je dan je voeding, cd-rom, hdd's en floppy kwijt? Want een piramide loopt met een punt naar elkaar toe, en als je dus ff bedenkt wat een kleine ruimte je dan hebt... Das nie fijn!

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• ajampaniki
het moet allemaal wel lukken met een beetje passen en meten.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Enkele raad in mijn ogen:
- Voeding onder moederbord plaatsen, maar zo plaatsen zodat de luctstroom ervan niet tegen het moederbord opkomt.

°°/°_______°°°°\ <- moederbord
°/°°°°°°°°°____°\
/°°°°°°°°°°|__|°°\ <-voeding
------------------
(Bolletjes wegdenken, moeilijk tekenen zonder monospaced)

- Vanbinnen met geluidsisolerend materiaal bedekken, zodat je geen stofzuig pyramide krijgt.
- Drives zelfde kleur spuiten :9~
- HDD leds en dergelijke in het doorzichtig (donker ?) plexiglas aan de top :9~

Verder, goed idee. Heb zelf ook al iet origineels bedacht voor een keesmod.

Verwijderd

Daar moet ik Skef gelijk aan geven ik heb het berekend als je alles in het midden zou stapelen (dus cdrom, voeding, hd, brander enz.) dan zou je daar maar zo'n 30 cm voor hebben (als ik het goed heb, het is nl nog vroeg) dat lijkt me redelijk klein alles boven de mobo naast elkaar dan heb je ongeveer 40 cm tot je beschikking. Dus de piramide zal iets groter moeten worden want ik neem aan dat je niet gewoon her en der wat spulletjes gaat plaatsen. Maar is een leuk project en suc6 ermee! :)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:19
Ik heb al eerder een piramide gebouwd. Het moederbord en de kaarten zijn geen probleem.
Ik heb een MicroATX van PCChips gebruikt, klein en de meeste dingen onboard waardoor je bijna geen probleem met je PCI kaarten hebt.
Met een extra plankje in het midden kan je nog een floppy drive monteren en in de punt zorg je erbvoor dat je de hitte kwijt kan. De HD kan verticaal onder dit plankje gemonteerd worden.

Voeding heb ik extern gemaakt in een kleinere piramide en verlengkabel gebruikt. CD-Rom was een probleem maar die kan je ook onder je moederbord monteren, naast bijv. je CDR.

De kast is van plexiglas. Model heb ik eerst van hout gemaakt.

Ik zal de tekeningen opzoeken en een foto maken.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Maar als je een extra plankje in het doet (dan neem ik aan dat je horizontaal bedoelt want verticaal dan zou het op zich wel kunnen) dan hou je toch de airflow tegen dat lijkt me toch niet handig?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Voeding heb ik extern gemaakt in een kleinere piramide
Nog 1 kleine pyramide erbij en dan heb je toch die ene opstelling ?
Je ADSL/kabelmodem in een hokje zetten :D

• ajampaniki
Op vrijdag 06 juli 2001 08:52 schreef MiniMan het volgende:
Ik heb al eerder een piramide gebouwd. Het moederbord en de kaarten zijn geen probleem.
Ik heb een MicroATX van PCChips gebruikt, klein en de meeste dingen onboard waardoor je bijna geen probleem met je PCI kaarten hebt.
Met een extra plankje in het midden kan je nog een floppy drive monteren en in de punt zorg je erbvoor dat je de hitte kwijt kan. De HD kan verticaal onder dit plankje gemonteerd worden.

Voeding heb ik extern gemaakt in een kleinere piramide en verlengkabel gebruikt. CD-Rom was een probleem maar die kan je ook onder je moederbord monteren, naast bijv. je CDR.

De kast is van plexiglas. Model heb ik eerst van hout gemaakt.

Ik zal de tekeningen opzoeken en een foto maken.
gimmi gimmi die pics. maak ook ff een pic van je kast.

Verwijderd

Plexiglas broeit toch als de tering MiniMan?

• ajampaniki
Op vrijdag 06 juli 2001 08:59 schreef Mr_Hiney het volgende:
Plexiglas broeit toch als de tering MiniMan?
Gewoon een beetje goed luchtafvoer en dat is ook opgelost.

• ajampaniki
kheb een klein voedingsprobleempje. Ik kan hem nl niet kwijt. Hoe hebben jullie dit opgelost.

Bij we weg, de ondergrond wordt 40x40 :(

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op vrijdag 06 juli 2001 08:38 schreef Mr_Hiney het volgende:
precies ja..... maar ik zou geen plexi wat je daarna zwart gaat maken want je hebt dan veel kans dat de warmte binnen blijft. En als je de plexi niet verft, spuit enz. dan krijg je meer een broeikaseffectje. Mij lijkt MDF toch de beste oplossing of eventueel multiplex ofsow. (Ik denk ook maar ff mee :? )

Er bestaat ook andere kleuren plexiglas. pikzwart of wat dacht je van doorzichtig bruin (zonnebril).
By the way, in Katwijk zit een plasticboer genaamd Hollar waar je dit soort plastics kan halen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Uit bereidings mogelijkheden, niet echt aan gedacht, ik ga hem maken voor m`n server, m`n eigen pc zit in een mooie antec kast, die ik nog aan het spuiten ben etc.

Dus daar zit ik niet zo mee.

Alles past er (op plaatje) prima in. IK ga dadelijk aan de slag met karton

• ajampaniki
Op vrijdag 06 juli 2001 11:05 schreef tva_goku het volgende:
Uit bereidings mogelijkheden, niet echt aan gedacht, ik ga hem maken voor m`n server, m`n eigen pc zit in een mooie antec kast, die ik nog aan het spuiten ben etc.

Dus daar zit ik niet zo mee.

Alles past er (op plaatje) prima in. IK ga dadelijk aan de slag met karton
zet het plaatje ff online met maten en alles erbij want bij mij past het niet echt

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dah MOBO tegen het grond oppervlak plakken!

• ajampaniki
Op vrijdag 06 juli 2001 11:32 schreef poing het volgende:
Dah MOBO tegen het grond oppervlak plakken!
maar het past evengoed niet. De onderkant is 40x40 en het past echt niet. zelfs als ik me kast 55x55 maak past het echt net.

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op vrijdag 06 juli 2001 00:13 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

you will be assumilated, your ass will be simulated (nee liever niet! :P )

edit:
dan heb ik ut niet over de mijne he!!!
Dat was mijn idee. maar dat topic is door de BC3 weggeblazen. Ik heb 2 maanden gekloot nu gehad om te proberen een cube van mobos enzo te maken om 'm erg op een cube te laten lijken. Maar alle zwarte ingangen voor kaarten zitten als een gek in de weg. Ik ben dus gestopt met het plan om 'm te maken van allemaal mobo's en andere printplaten :( ...
Ik ga binnenkort kijken naar goed materiaal. Hout ofzo... :(

Verbouwing

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

^ SCHOP!

iStockphoto

• ajampaniki
zijn er nog mensen met een tekening ofzo. Hier is de mijne
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/planetnamek4u/piramide3.jpg

Verwijderd

tekening van mij is niet zo duidelijk.
Ik zal dadelijk pics posten van m`n model schaal 2:1 (anders heb ik veel te veel karton nodig)

Verwijderd

mijn schaalmodel:

2:1

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/roskamam/schuinboven.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/roskamam/erin.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/roskamam/achterkant.jpg

ziet er niet uit maar je krijgt een idee

Verwijderd

Ziet er best wel kicke uit..
Maar waarom heeft iedereen het toch steeds over de grootte?
Zo'n piramide case mag toch wel wat ruimte innemen? Anders zet je het gewoon op de grond.
Ik zal ff een paar berekeningetjes maken..

• ajampaniki
ok mijn model is ook af maar ik heb geen digicam maar ik kan jullie vertellen dat het een beauty is. Kdenk ook wel dat ik het uit ga voeren als ik mijn andere mot klaar heb of misschien nog eerder. Kmoet alleen ff onderdelen vinden om erin te stoppen.

Verwijderd

Ik ff lopen spelen met photoshop en het wiskundeboek van mijn broertje (dus ook daar komt zo'n mormel van pas :) (zie ander topic))
Voor een mooi cosmetisch effect zou het moederbord er schuin moeten inhangen om te voorkomen dat de kaarten er niet uitsteken.

Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/pira-indeling_theorie.jpg

Ook de de inhoud/hoogte/oppervlakte heb ik ff berekend.

Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/pira-berekening_theorie.jpg

Dus 36000 cm3, dus 36000 : 10 = 3600 liter inhoud! Dat is 3600 pakken melk. Moet toch genoeg zijn voor al je spulletjes.
Mits ik het goed berekend heb. (ben immers slecht in wiskunde)

• ajampaniki
dit is mijn uiteindelijke ontwerp zoals ie gaat worden:
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/planetnamek4u/piramide4.jpg

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 17:36 schreef ajampaniki het volgende:
dit is mijn uiteindelijke ontwerp zoals ie gaat worden:
[afbeelding]
Ik vind vooral het feit mooi dat je 2 verdiepingen krijgt. De onderste verdieping komt de koele lucht in, wordt daarna naar boven geblazen en daar weer naar buiten.
Maar ik denk dat een extra in-take cooler wel handig zou zijn.
Zelf probeer ik nu mijn indeling in 3d max te maken.. :7 verwacht binnenkort pics

• ajampaniki
Op vrijdag 06 juli 2001 18:08 schreef jimius het volgende:

[..]

Ik vind vooral het feit mooi dat je 2 verdiepingen krijgt. De onderste verdieping komt de koele lucht in, wordt daarna naar boven geblazen en daar weer naar buiten.
Maar ik denk dat een extra in-take cooler wel handig zou zijn.
Zelf probeer ik nu mijn indeling in 3d max te maken.. :7 verwacht binnenkort pics
kan je misschien aljeblieft voor mij ook een 3dmax tekeningetje maken. alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft?

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 17:09 schreef jimius het volgende:

Dus 36000 cm3, dus 36000 : 10 = 3600 liter inhoud! Dat is 3600 pakken melk.
3600 liter? euh...dat kan toch nooit goed zijn...
ik heb laatst de prijs van een tank van 2000 liter opgevraagd, en die was 2 meter lang, en 1,34 in doorsnee ofzow...

Verwijderd

nee, het klopt ook niet

36000 cm^3 = 36000/1000 = 36 dm^3

36 liter dus, geen 3600 :P

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

code:
1
2
3
4
5
6
            /\
         - /  \
cd rom  | /    \
         --  \ 
deur     |     \
         -----------

Hier even de llustratie van 'Mr_Hiney', maar dan met [ code ] tags :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 18:46 schreef Pieter_Bos het volgende:
nee, het klopt ook niet

36000 cm^3 = 36000/1000 = 36 dm^3

36 liter dus, geen 3600 :P
Zoals ik zei... ik ben slecht in wiskunde.. :)
Op vrijdag 06 juli 2001 18:11 schreef ajampaniki het volgende:

[..]

kan je misschien aljeblieft voor mij ook een 3dmax tekeningetje maken. alsjeblieft alsjeblieft alsjeblieft?
Haha..
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen..
Maar het is best wel veel werk dus verwacht er niet veel van en heb geduld...
Van deze pokkehitte word ik gewoon suuuupppeerrrssslllooooommm :Z

• Mithrandir
Wil je dat ook voor mij doen?? :P

Verbouwing

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 19:23 schreef DinoRaptor het volgende:
Wil je dat ook voor mij doen?? :P
nee :P

Voila.. hier is ie dan Ajam..
Ziet er niet bijzonder uit.. Ook geen binnenkant ofzo (das veels te veel werk op zo'n warme dag).
Je kent je eigen indeling dus je snapt wel wat waar zit..

Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/pira_ajam1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/pira-ajam2.jpg

En voor de vakantiefreaks :P
Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/pira-ajam3.jpg

BTW.. hoe heet die grote piramide in Egypte eigenlijk? Gazeh ofzo?

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Dis mijn idee, ga nu niet zeggen je bent je cdrom en floppy vergeten, want die komen op de 3e kant. Zeg maar de kant waar je nu doorkijkt. Onder het Mobo is nog zat ruimte voor CDrom, flop en HDD.

http://www.geocities.com/memendo2001/index.html?994442679200

Verwijderd

Zeg effe hoe het afgelopen is .. :P

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 20:07 schreef memendo het volgende:
Dis mijn idee, ga nu niet zeggen je bent je cdrom en floppy vergeten, want die komen op de 3e kant. Zeg maar de kant waar je nu doorkijkt. Onder het Mobo is nog zat ruimte voor CDrom, flop en HDD.

http://www.geocities.com/memendo2001/index.html?994442679200
Maar volgens mij is het toch niet zo'n goed idee om de voeding zo dicht bij de mobo te zetten? toch?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

weet niet nog niet uitgeprobeert, maar je kan heb ook nog wel ergens anders kwijt.
Laat anders ff zien waar jij de voeding in mijn ontwerpje zou plaatsen

Ik denk dat ik heb dan maar op de bodem zet!!
daar is toch nog zat ruimte. (Moet wel ff om mijn cdrom en hdd denken maar dan nog!)

Verwijderd

Onderin dacht ik zo...
In mijn kast word de voeding het warmst dus zo die het best gekoeld moeten worden...
Toch?

Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/voed.jpg

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 06 juli 2001 20:21 schreef jimius het volgende:
Onderin dacht ik zo...
In mijn kast word de voeding het warmst dus zo die het best gekoeld moeten worden...
Toch?

[afbeelding]
Ja dat klopt maar als die het meeste warmt produceert wil je daar zo snelmogelijk van af, en niet die warmte door de hele kast verplaatsen. Misschien plaats ik heb nog boven mijn mobo op een platotje (en de rest iets naar beneden brengen), mijn voeding is niet zo groot!!

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 20:26 schreef memendo het volgende:

[..]

Ja dat klopt maar als die het meeste warmt produceert wil je daar zo snelmogelijk van af, en niet die warmte door de hele kast verplaatsen. Misschien plaats ik heb nog boven mijn mobo op een platotje (en de rest iets naar beneden brengen), mijn voeding is niet zo groot!!
Dat is idd zo. Dus dan zou je de meest hitte-producerende onderdelen zoveel mogelijk bovenin plaatsen. Dan zou je wel meer out-take fans boven in moeten zetten om de warmte zo snel mogelijk uit de kast te krijgen.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 06 juli 2001 20:33 schreef jimius het volgende:

[..]

Dat is idd zo. Dus dan zou je de meest hitte-producerende onderdelen zoveel mogelijk bovenin plaatsen. Dan zou je wel meer out-take fans boven in moeten zetten om de warmte zo snel mogelijk uit de kast te krijgen.
Op de zijkanten (boven in natuurlijk kunnen nog wel wat outtake fans. Hoeveel heb ik er nu wel al niet? Dat blijft wel koel dan denk ik!

Verwijderd

Het bestezou nog bong koeling zijn... :)

Verwijderd

Mijn probleem is dat het een echte piramide moet worden. Dus geen uitstekende delen zoals de meeste ideeen.

Iets anders schiet me nou binnen, kan zijn dat ik net zoiets heb gelezen, maar ik ga er zo eens aan werken, na m`n broodjes hamburger.

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 21:34 schreef tva_goku het volgende:
Mijn probleem is dat het een echte piramide moet worden. Dus geen uitstekende delen zoals de meeste ideeen.

Iets anders schiet me nou binnen, kan zijn dat ik net zoiets heb gelezen, maar ik ga er zo eens aan werken, na m`n broodjes hamburger.
Laat het ons weten..
Eet smakelijk :)

• Mithrandir
Je kan dat wel doen met allemaal klepjes enzo.. . Bijvoorbeeld een soort omhoogklapding voor als je een CD wil spelen. Niet erg practisch, en hij wordt er ook nog groter op :(

Verbouwing

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 21:49 schreef DinoRaptor het volgende:
Je kan dat wel doen met allemaal klepjes enzo.. . Bijvoorbeeld een soort omhoogklapding voor als je een CD wil spelen. Niet erg practisch, en hij wordt er ook nog groter op :(
Waarom zou alles er niet gewoon scheef in kunnen hangen?
Een beetje moderne cd-rom drive kan dat wel aan. Kijk maar naar de playstation 2, die kan zowel een cd horizontaal als verticaal lezen zonder verschil in snelheid of dergelijke.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ik heb zoiets een beetje bedacht.

Afbeeldingslocatie: http://www.henny.vuurwerk.nl/Images/PyramideCase.jpg

Nou moet je het alleen nog vierkant zien van,boven natuurlijk.

Ik ben geen tekenaar ofzo :P

Misschien ideeen om dit beter,sterker te maken??
En hoe zit het dan met de Airflow?

Grt H ;)

/edit/ de voeding kan je ergens buiten de kast laten,of een plekkie zoeken in de Pyramide(vlak bij de Farao) :P

Verwijderd

m`n nieuwe idee was niets.

Dus hierom nog een keer mijn oude:
Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/roskamam/piramide_mod.jpg

wat vinden jullie ervan, met dit ontwerp komen er aan elke zijkant 1 80 mm fan extra

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:04 schreef HENNEP het volgende:

[afbeelding]

Grt H ;)
Zo bedoel ik dus, gewoon de zooi er scheef inhangen.
Wat is dat blok aan de linkerkant? de voeding?
De middelste fan bovenin is eigenlijk wel overbodig tenzij je hem lager zet. Zo breng je meer lucht sneller naar boven en dus snel de kast uit.
Volgens mij zou het het beste zijn om in-take fans onderin tegnover elkaar te zetten, de luchtstromen zouden elkaar dan in het midden ontmoeten en (omdat de lucht niet naar onder kan) elkaar forceren om naar boven te gaan (wat warme lucht zobiezo doet).
Dit alles om de lucht sneller eruit te krijgen.
:7

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:13 schreef tva_goku het volgende:
m`n nieuwe idee was niets.

Dus hierom nog een keer mijn oude:
[afbeelding]

wat vinden jullie ervan, met dit ontwerp komen er aan elke zijkant 1 80 mm fan extra
Opzicht niet slecht maar je hebt wel erg weinig ruimte in de kast. Misschien als de case iets groter was?

Verwijderd

Zwarte ding is de voeding, had ik in eerste instantie niet aan gedacht en daarom staat hij ook niet bij de tekst.

de bovenste fan wordt er 1 die alles wegzuigt de warme lucht die door alles gemaakt word.

Mijn case hoeft niet zo super veel fans te hebben, het is voor een P 166 MMX, die staat nou 24h aan met 1 80mm fan :)

maar het ontwerp vind je goed?

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:20 schreef tva_goku het volgende:
Zwarte ding is de voeding, had ik in eerste instantie niet aan gedacht en daarom staat hij ook niet bij de tekst.

de bovenste fan wordt er 1 die alles wegzuigt de warme lucht die door alles gemaakt word.

Mijn case hoeft niet zo super veel fans te hebben, het is voor een P 166 MMX, die staat nou 24h aan met 1 80mm fan :)

maar het ontwerp vind je goed?
Zit strak in elkaar. Maar de enigste minpunt is het feit dat de voeding onder de mobo zit.
De warmte van de voeding blijft dan onder de mobo hangen wat prestaties niet bepaald bevordert. misschien zou een in-take fan tussen de moederbord en voeding een oplossing zijn om de warme lucht onder de mobo vandaan te blazen zodat die vrij naar boven kan gaan. Maar ja, het gaat om een 166 dus dan zou dat allemaal wel meevallen.

Verwijderd

Ik heb trouwens net een probleem ontdekt betreffende de airflow in een piramide.

Afbeeldingslocatie: http://clans.morat.net/RDCF/pira-airflow-probleem_theorie.jpg

De cirkels stellen een draaikolk effect voor.
Je snapt het wel als je het plaatje bekijkt.
Onthoud wel.. dit probleem vormt zich in een lege piramide kast. Met alle spulletjes erin zou de draaikolk wellicht nooit ontstaan maar hou er rekening mee.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op vrijdag 06 juli 2001 22:45 schreef jimius het volgende:
Ik heb trouwens net een probleem ontdekt betreffende de airflow in een piramide.

[afbeelding]

Onthoud wel.. dit probleem vormt zich in een lege piramide kast. Met alle spulletjes erin zou de draaikolk wellicht nooit ontstaan maar hou er rekening mee.
Daarom was mijn idee ook om de lucht via de zijkant te forseren zie tekening.

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Ik wil jullie pret niet wegnemen ofzo.....maar ik geloof dat lang niet alle CD-ROM in zo'n schuine hoek kunnen lezen....volgens mij moet ie helemaal plat :P

Verwijderd

in m`n server zit een 12x maar als die het niet doet heb ik nog een 40x liggen

Verwijderd

Op vrijdag 06 juli 2001 22:51 schreef Manic het volgende:
Ik wil jullie pret niet wegnemen ofzo.....maar ik geloof dat lang niet alle CD-ROM in zo'n schuine hoek kunnen lezen....volgens mij moet ie helemaal plat :P
OK late vogel..
Daar hebben we het al meerdere keren over gehad.. dat kan dus wel met een beetje moderne cd-rom drive, kijk maar naar de Playstation 2.
En lees voortaan eerst de hele topic voordat je wat post. Anders vallen we steeds in herhaling.

Verwijderd

Ps hoe veel m2 is 13044 m2

en hoeveel kost dit ongeveer in plexiplass anders mdf

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 06 juli 2001 22:58 schreef tva_goku het volgende:
Ps hoe veel m2 is 13044 cm2

en hoeveel kost dit ongeveer in plexiplass anders mdf
1 vierkante meter is 100*100=10.000 cm2, dus 13044 cm2 is ruim 1.3m2, maar de vraag is of je dat zo kan kopen, ik denk dat je meteen 2 m2 ofzo moet nemen.

De prijzen van dat spul weet ik zo niet, 'k dacht iets van fl. 25,- per m2 ofzo, maar daarvoor moet je even een verkoper van dat spul bellen. Kijk daarvoor ff in de Gouden Gids (op internet natuurlijk, we doen niet aan ouderwets papier :P )

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

De Karwij zit hierachter

nog geen 3 minuten met de fiets :)

ff een level check:

Onder plexiglas versta ik dat plastice spul van een paar milimeter dik.

En ik dacht dat het niet zo heel erg duur was

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 06 juli 2001 22:04 schreef HENNEP het volgende:

[afbeelding]

Grt H ;)

/edit/ de voeding kan je ergens buiten de kast laten,of een plekkie zoeken in de Pyramide(vlak bij de Farao) :P
kijk dat begint erop te lijken, geen uitstekende delen, en de cdrom speler etc schuin.

1 ding alleen: als je je mobo plat legt, krijg je dus wel uitstekende delen, je mobo moet dus wel schuin gaan staan

iStockphoto

• ajampaniki
kben de hele avond weggeweest dus ff een paar opmerkingen

volgens mij is plexiglas dus wel reteduur. Khad laats gekeken voor een stukkie voor een andere case en daar was een stuk van 1mx1.70 70 piek, en dat was 2 mm dik. En als je je hele kast van plexi wilt maken moet je minstens 5 mm hebben

jullie zitten wel allemaal mooi te tekenen maar hebben jullie wel aan de maten gedacht. Als ik sommige kasten zie worden ze echt huge. Bv die kast van memendo. No offence maar óf je moet een micromobo hebben of je krijgt een kast met een bodem van 1x1 m, als het niet groter is. Als ik jullie was zou ik eerst alles precies opmeten, veel tekeningen maken, alles tien keer overdenken, eventueel een schaalmodel maken en daarna kan je pas echt beginnen met een case maken. Waar jullie vooral rekening mee moeten houden is de schuinheid van je kast. Jullie maken wel een tekening van opzei maar je moet in drie dementies denken anders kom je straks ruimte tekort.

dan ff wat woorden van lof tegenover jimius
voor de prachtige tekeningen. was echt weer :9~ . Zet me maar ff bij je icq lijst als je wil dan kunnen we ideeën uitwisselen.

Voorderest wil ik iedereen veel succes wensen met het maken van ze case.

• Sine
  • Laatst online: 12:34
Ik zie hier een hoop goeie iedeen

ga zo door zou k zeggen

maar de ideen van tva_goku zie ik maar half

de pics dan ,ik zie alle pics alleen die van hem willen maar half binnen komen !?

hebben jullie dat ook !?!?

edit:

met dap krijg ik ze wel binnen
zal wel aan mij liggen

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 00:28 schreef ajampaniki het volgende:
kben de hele avond weggeweest dus ff een paar opmerkingen

volgens mij is plexiglas dus wel reteduur. Khad laats gekeken voor een stukkie voor een andere case en daar was een stuk van 1mx1.70 70 piek, en dat was 2 mm dik. En als je je hele kast van plexi wilt maken moet je minstens 5 mm hebben

jullie zitten wel allemaal mooi te tekenen maar hebben jullie wel aan de maten gedacht. Als ik sommige kasten zie worden ze echt huge. Bv die kast van memendo. No offence maar óf je moet een micromobo hebben of je krijgt een kast met een bodem van 1x1 m, als het niet groter is. Als ik jullie was zou ik eerst alles precies opmeten, veel tekeningen maken, alles tien keer overdenken, eventueel een schaalmodel maken en daarna kan je pas echt beginnen met een case maken. Waar jullie vooral rekening mee moeten houden is de schuinheid van je kast. Jullie maken wel een tekening van opzei maar je moet in drie dementies denken anders kom je straks ruimte tekort.

dan ff wat woorden van lof tegenover jimius
voor de prachtige tekeningen. was echt weer :9~ . Zet me maar ff bij je icq lijst als je wil dan kunnen we ideeën uitwisselen.

Voorderest wil ik iedereen veel succes wensen met het maken van ze case.
dank u,
dank u,
Ik doe mijn best.
Ik ga morgen het een of ander op papier zetten voor de wat meer technische specificaties. Dus de constructie ervan.

• ajampaniki
[bumbmode]*bumb*[/bumbmode]

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

^ SCHOP!

iStockphoto

• ajampaniki
bumperdebumpbumpbump

300ste post :)

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 10:49 schreef ajampaniki het volgende:
[bumbmode]*bumb*[/bumbmode]
bumb? :?

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Waar zijn die retegeile plaatjes van de al afgebouwde piramide case , die Miniman beloofd had :?

http://www.gjpvanwesten.nl

• ajampaniki
Op zaterdag 07 juli 2001 16:38 schreef Gerrit83 het volgende:
Waar zijn die retegeile plaatjes van de al afgebouwde piramide case , die Miniman beloofd had :?
ja nu je het zegt ik kan me ook nog zoiets herineren gelezen te hebben. Kben wel benieuws hoe die case geworden is.

Verwijderd

Anders ik wel..
Dan is hij de eerste

• ajampaniki
Hij vondt het gewoon een goed idee van ons dus nu gaat ie snel ff die kast maken en zet dan de pics hier neer.

ps: waarom staat je icq niet aan jimius?

Verwijderd

Op zaterdag 07 juli 2001 17:20 schreef ajampaniki het volgende:
Hij vondt het gewoon een goed idee van ons dus nu gaat ie snel ff die kast maken en zet dan de pics hier neer.

ps: waarom staat je icq niet aan jimius?
Tsja..
Waarom eigenlijk

• Kortfragje
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

[super-flauw-mode]
Waarom zijn de bananen krom?
[/super-flauw-mode]

http://www.gjpvanwesten.nl

• ajampaniki
Op zaterdag 07 juli 2001 17:44 schreef Gerrit83 het volgende:
[super-flauw-mode]
Waarom zijn de bananen krom?
[/super-flauw-mode]
inderdaad superflauw.

bij de weg: omdat ze naar de zon groeien.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 06 juli 2001 22:45 schreef jimius het volgende:

[afbeelding]

Kick toch, vette tornado in je case >:) , maare die insteeksloten kan je toch ook gewoon binnen in de kast doen (dus niet aan de zijkant) , en die connectoren kan je gewoon verlengen met verlengkabels en dan aan de zijkant schroeven

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

^ SCHOP!

iStockphoto

Verwijderd

Maak er anders een soort wedstrijd van (wie de mooiste pyramide maakt). Of zijn er niet meerder personen mee bezig?

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 02:22 schreef newby het volgende:
Maak er anders een soort wedstrijd van (wie de mooiste pyramide maakt). Of zijn er niet meerder personen mee bezig?
eens zien...
Ik ben bezig, ajampaniki, nog 1tje geloof ik en miniman beweert dat ie al maanden geleden zo'n ding gemaakt heeft.
We zullen het uiteindelijk wel zien denk ik.

*edit* typo..damn that b33r :) *edit*

Verwijderd

Ik ben samen met m`n pa op het eerste probleem gestuit.

Hoe ga je alles netjes passend maken zodat het er ook netjes uitziet.

M`n opa kan alles op maat zagen voor me en de hoekjes frezen dat alles in elkaar past, maar hoe monteer je alles in die case?

Verwijderd

tsjaa...
Dat ben ik nog aan het uitfigureren..

[off-topic]
Nieuwe icoon *D
[off-topic]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Misschien 1 kant als luik maken met scharnieren onderaan. Preferably een zijkant.
Zorg ook dat je een oude kast kan slopen voor de mobotray en HD en CDROM racks.
Gewoon El Cheapo case of zo.

BTW: Misschien al aan gedacht, maar vergeet niet dat je de case ook "easy manageable" maakt. Niet dat je als je hem open hebt, je alles eruit moet halen voor een IDE poort te veranderen...

Veel geluk met jullie project ! Show us the pictures when it's done :9~

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 04 juli 2001 20:20 schreef tva_goku het volgende:
Bruut dat wil ik ook wel maken.

Maar nee, nog nooit gezien, totaal onpraktisch. hoe wil je in goedsnaam je mobo vast maken en zorgen dat je kaarten goed op zo`n wand van een piramide passen
Zagen :? :P

Verwijderd

Ik heb thuis nog 2 oude kasten staan (een ATX minitower en een AT Bigtower) dus die kunnen wel gesloopd worden.

Over dat makkelijk onderhoudbare, heb ik waarschijnlijk al wat op gevonden.. maar ik zeg het nog ff niet (*hint* vitesse stadion *hint*) :)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

soort van grasmat-eruit-haal-functie :P

iStockphoto

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 16:00 schreef cheshire87 het volgende:
soort van grasmat-eruit-haal-functie :P
Warm

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 08 juli 2001 16:03 schreef jimius het volgende:

[..]

Warm
soort van mobo-eruit-schuif-functie :)

iStockphoto

Verwijderd

hehe ben niet de enige met het idee

Verwijderd

Op zondag 08 juli 2001 16:03 schreef cheshire87 het volgende:

[..]

soort van mobo-eruit-schuif-functie :)
zeer heet... o nee, dat is het idee :)
gewoon een soort railing erin om alle belangrijke onderdelen/racks eruit te schuiven.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

da's wel slim ja

iStockphoto

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

soort van mobo-eruit-schuif-functie
Mijn InWin case heeft zoiets. Alleen is die case wat duur om te slopen vind ik (150-200,-). Maar er zullen nog wel cases zijn met die boel (A-Open dacht ik).

BTW: Had er ook al aan gedacht. Misschien met een burokast mechanisme of een "file cabinet", die hebben rollende bars :9~ ;)

Verwijderd

Kom op zeg de echte tweaker gaat naar de bouwmarkt en haalt 2 van die rails systeempjes, zo moeilijk zal het niet zijn :)

Ik ga morgen eens kijken :)

• ajampaniki
Ik hou het gewoon bij twee openslaande delen. Is volgens mij veel makkelijker en goedkoper. Die openslaande delen worden de zijkanten en worden denk ik van plexi

Verwijderd

Ik wil niet altijd het makkelijkste nemen, maar wel het mooiste en beste.

En zo`n uitschuifplaat is later wel heel makkelijk

Verwijderd

En staat ook veel stoerder

• ajampaniki
Op zondag 08 juli 2001 17:07 schreef tva_goku het volgende:
Ik wil niet altijd het makkelijkste nemen, maar wel het mooiste en beste.

En zo`n uitschuifplaat is later wel heel makkelijk
allemaal leuk en aardig maar je moet het eerst voor elkaar krijgen en kijken of het wel practisch is. En als het kan moet het ook nog mooi staan want anders heb je er nog niks aan

Verwijderd

allemaal leuk en aardig maar je moet het eerst voor elkaar krijgen en kijken of het wel practisch is.
Het neemt veel meer (onnodige) ruimte in dan een gewone kast, dus echt praktisch lijkt het me niet. (tenzij je je PC wilt vereren aan de goden)

Ik zou dan nog eerder kiezen voor een grote vierkante kubus ipv een piramide vorm. Veel praktischer en er kan veel meer hardware in(lijkt me). Hang aan die kubus nog 2 handvaten zodat je 'm simpel overal mee heen kan nemen en wat wil je nog meer? :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.