Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zijn er nog mensen die Hackable luisteren, een soort high level podcast over hacking op een plezierige en makkelijk te begrijpen manier gebracht? Ik vind het wel een aanrader voor tussendoor. Zijn er nog andere leuke of leerzame pocketcasts over hacking / cracking?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Ik heb recentelijk 'Cumberbin's treasure' ontdekt van BBC4. Blijkbaar is dit oorspronkelijk uitgezonden in 2015 maar nog steeds erg leuk vandaag de dag. Ik zie het helemaal voor me wat er zich afspeelt in het 'denkbeeldige' vliegtuig. Blijkbaar ook opgenomen met live publiek. Ik ben overigens pas bij het eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik heb the dark tome ontdekt via dit topic. Tot nu toe erg leuk voor onderweg, ook vanwege de niet al te lange duur van de verhalen. Het tweede bonus verhaal vond ik wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:19
Bor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:09:
Ik heb the dark tome ontdekt via dit topic. Tot nu toe erg leuk voor onderweg, ook vanwege de niet al te lange duur van de verhalen. Het tweede bonus verhaal vond ik wat minder.
Is inderdaad een leuke.

Zelf heb ik ondertussen ook volgende aan mijn playlist toegevoegd:
- Congeria
- Conspiracy Theories
- Sight Unseen
- Tales : originele versies van bekende sprookjes inclusief nodige geweld en erotiek :)
- The Mayan Chrystal
- The Walk (net beëindigd ... en hopend op een 2de seizoen :) )

En een blijvend toppertje is toch nog altijd "Murder, Myth and Mystery"
Ondanks de vaak lugubere verhalen, lig ik toch bijna iedere aflevering in een deuk van het lachen dank zij de geweldige gastheer en -dames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Nog niet tegengekomen in dit topic, maar echt een aanrader vind ik "Darknet Diaries": waargebeurde verhalen over hackers, en steeds heel goed gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben voor de kinderen op de achterbank volgende week, op zoek naar podcasts voor kinderen. Tot nu toe niet echt iets kunnen vinden dat geschikt is, behalve dan wat hoorspelen uit 1975 met dwaze taal :O

Misschien moet ik gewoon maar naar luisterboeken gaan zoeken, maar podcasts werkt net wat handiger. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
koelkast schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:33:
Ik ben voor de kinderen op de achterbank volgende week, op zoek naar podcasts voor kinderen. Tot nu toe niet echt iets kunnen vinden dat geschikt is, behalve dan wat hoorspelen uit 1975 met dwaze taal :O

Misschien moet ik gewoon maar naar luisterboeken gaan zoeken, maar podcasts werkt net wat handiger. Iemand?
Goeie vraag. Ik ben ze ook nog niet tegen gekomen, maar ook nog niet actief naar gezocht. Wij gebruikten tot nog toe nog 'ouderwetse' luisterboek cd's (we hebben een wisselaar in de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 20:43

Podcast specifiek voor kinderen ben ik niet tegengekomen. Ik denk dat de markt hier te klein voor is, al helemaal in het Nederlands.

Afhankelijk van hoed oud de kinderen zijn, misschien is Storytel iets? Ze hebben ook kinderboeken.
Heb vlug even op de site gekeken en zag dat ze een proefperiode hebben.(automatisch incasso, dus meteen stopzetten om rekeningen te voorkomen.)

[ Voor 4% gewijzigd door walterworld op 09-08-2018 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:44

Misschien is het geluidshuis een idee? https://www.geluidshuisuitgeverij.com/welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justVR
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05-2024
justVR schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:18:
Goed topic! Veel nieuwe podcasts ontdekt!

Tech
- Met nerds om tafel
- NOS op 3 Tech Podcast
- Tweakers Podcast
- BNR Cryptocast
- De Appels en Peren Show
- BNR De Technoloog
- Een podcast over media
- Rush talk

Other
- BNR De nieuwe wereld
- NRC Haagse Zaken
- NRC Holleeder - De Finale
- VPRO Tegenlicht - Future Shock
- De Willem Podcast
- De Kasteelmoord
- No Agenda
- Met het oog op morgen
Aanvulling:
- The Caliphate
- Indie Hackers
- Argos Podcast
- Slow Burn S2: Clinton-Lewinsky-affaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 14:58

Krizzii

Kris W.

Ik kwam wel deze app tegen Bedtime Stories for Kids voor Android. En zie dat je ook de Nederlandse taal kunt kiezen, weet alleen niet hoe groot het aanbod is. Maar misschien heb je er iets aan.

Hun app Castbox.fm gebruik ik zelf graag:
Castbox tech shows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De dutch podcast awards zijn bekend, kan het er met maar heel weinig eens zijn.
https://www.bnr.nl/nieuws...podcast-awards-uitreiking

De "vakjury" van lifestyle/sport die begint met vertellen dat ze niks met sport heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Exocet schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:03:

De "vakjury" van lifestyle/sport die begint met vertellen dat ze niks met sport heeft...
Met welke ben je het allemaal niet eens dan?

Tsja, de awards zelf zijn een beetje kneuterig, maar er zit geen verkeerde gedachte achter.
Alleen altijd jammer dat het voornamelijk een wedstrijdje achterban mobiliseren is, zoals veel andere awards.
En door een legio radiomakers op te trommelen en onder het mom van diversiteit Marianne Zwagerman en Vincent Bijlo er bij te zetten, tsja.... dat is ook niet echt een zinvolle vakjury, maar zo gaat dat meestal in marketing land.

Vond Bob toch wel een terechte winnaar, goede productie kwaliteit en sterke storytelling.
Zelfde voor de KLM podcast als ik eerlijk ben.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

• funrider
Exocet schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:03:

Hoe was de verdeling eigenlijk qua punten/stemmen. Ik heb ook mijn stem uitgebracht. Ik mag niet hopen dat de beoordeling van de "vakjury" dan zwaarder woog dan die van de 'echte' luisteraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 16:15

KipCurreh

Nightcrawler

Dankzij dit Topic ook maar eens wat podcasts beginnen luisteren, vooral tijdens het ww-verkeer (klein half uurtje heen) ..

Momenteel nog maar een beperkt aantal abo's ;

- Nerdland maandoverzicht
- Met nerds om tafel
- Tweakers podcast
- The nerd room (Star Wars, Marvel and DC news)

Ik luister via Castbox op men Oneplus 3, gaat best ok.. Enkel een adv bij het opstarten van enkele seconden, kan ik mee leven..

Ben op zoek naar wat US sports casts, vooral NFL.. Ga ook wat uitbreiden met Marvel etc, heel leuk om die kerels zo intens over comics en films te horen praten..

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
KipCurreh schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:00:
Dankzij dit Topic ook maar eens wat podcasts beginnen luisteren, vooral tijdens het ww-verkeer (klein half uurtje heen) ..

Momenteel nog maar een beperkt aantal abo's ;

- Nerdland maandoverzicht
- Met nerds om tafel
- Tweakers podcast
- The nerd room (Star Wars, Marvel and DC news)

Ik luister via Castbox op men Oneplus 3, gaat best ok.. Enkel een adv bij het opstarten van enkele seconden, kan ik mee leven..

Ben op zoek naar wat US sports casts, vooral NFL.. Ga ook wat uitbreiden met Marvel etc, heel leuk om die kerels zo intens over comics en films te horen praten..
Welke goed is voor NFL vind ik persoonlijk is:
nfl: the dave dameshek football program

en voor de NBA(mocht je daar geinteresseerd in zijn): The bball breakdown podcast, hebben tevens ook een heel goed youtube kanaal.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 16:49
WolfsRain schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:04:
Serial
Empire on Blood
Death in Ice Valley
NOS op 3 Tech Podcast
Tweakers Podcast
Hardware.info TV Podcast

Soms nog wat Veganistisch gerelateerde Podcasts als ik daar zin in heb. Op mijn lijstje staat nog The Assassination en misschien wil ik ook wel beginnen aan This American Life(of iig de interessante afleveringen).
Weer wat aanvullingen, dus aanraders :P :

West Cork(Audible)
S-Town
In the Dark
noclip
Invested
Darknet Diaries
The Fortnite Podcast

Nieuwe seizoen van Serial begint ook weer binnenkort

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
WolfsRain schreef op donderdag 20 september 2018 @ 02:37:
[...]

Weer wat aanvullingen, dus aanraders :P :

West Cork(Audible)
S-Town
In the Dark
noclip
Invested
Darknet Diaries
The Fortnite Podcast

Nieuwe seizoen van Serial begint ook weer binnenkort
S-Town had ik al beluisterd en vond ik samen met Serial enorm goed.
Die "In the Dark" lijkt eenzelfde benadering te volgen, dus die heb ik ondertussen ook toegevoegd aan mijn al lange lijst. Heeft die 2 uur per dag pendelen toch zijn nut :)

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 16:49
wiemelen schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:59:
[...]

S-Town had ik al beluisterd en vond ik samen met Serial enorm goed.
Die "In the Dark" lijkt eenzelfde benadering te volgen, dus die heb ik ondertussen ook toegevoegd aan mijn al lange lijst. Heeft die 2 uur per dag pendelen toch zijn nut :)
In the dark is erg goed, wellicht nog wel beter dan serial. Qua onderzoeksjournalistiek in ieder geval.

Mocht je audible hebben, dan zit West Cork in dezelfde categorie. Qua productie nog wel het beste van de drie denk ik.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:33
Aangezien ik tegenwoordig ruim 1600km per week rij ben ik van muziek overgeschakeld naar Podcasts.

De podcasts waar ik naar luister zijn:

- Tech update
- Tweakers
- BNR digitaal
- Beyond the Grid (Formule 1)
- Tech snacks
- Gadget lab (podcast van Wired)
- De Technoloog
- Tech podcast van NOS
- Anatomy of Next

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:35
Goed topic, ik ga het volgen!

Sinds gisteren begonnen met het luisteren van podcasts. Tot nu heb ik het volgende beluisterd:
• NOS - Met het Oog op Morgen
• NRC - Haagse Zaken

En het volgende ben ik tegengekomen
• NRC - The Presidential Podcast

Ik ben heel erg nieuw in de podcastworld, dus tips en suggesties zijn meer dan welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Man man man de podcast
https://www.manmanmandepodcast.nl/
Af en toe echt hilarisch, nu al een favoriet tussen mijn tientallen podcasts.

Onbehaarde apen
https://www.nrc.nl/rubriek/onbehaarde-apen/
Over wetenschap, niet allemaal even boeiend, maar een leuke afwisseling.

Limetown
https://www.twoupproductions.com/shows/limetown
Fictief verhaal in de stijl van reality

Serial
https://serialpodcast.org/season-three
Zal wel bekend zijn, maar seizoen 3 is nu bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
Ik heb nu net seizoen 2 van "In the Dark" beluisterd.
Toch een beetje onder de indruk.
Enerzijds over de goede onderzoeksjournalistiek en anderzijds vol verbazing over hoe krom het Amerikaans rechtssysteem in mekaar zit. Een echte aanrader.

Nu net gestart met Congeria en Serial (seizoen 3) ... kan alweer bijna niet meer wachten om straks na het werk een uurtje naar huis te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeleton__
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-06-2022
Als Podcast grootverbruiker en producent voel ik me haast verplicht ook hier te reageren

Amerikaanse podcasts die ik erg graag luister:

My Brother my Brother and Me (een 'advies' show, ontzettend grappig)
http://maximumfun.org/shows/my-brother-my-brother-and-me

Doughboys (een fastfood chain review show, neemt zichzelf niet echt serieus en is tevens erg grappig)
https://headgum.com/doughboys

Nederlandstalig:

Archivez - een podcast over archive.org.
https://soundcloud.com/user-328346920-782030863
(disclaimer dit is o.a. mijn eigen podcast waarbij we willekeurig (m.b.v. een script) oude games / software van archive.org reviewen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mocht je van superdroge muzikale Britse humor houden dan kan ik The Horne Section aanraden
Oudere afleveringen staan op Deezer Originals maar recent zijn ze overgestapt en de nieuwe verschijnen als The Horne Section
Ook vindbaar in je default podcast player.

[ Voor 23% gewijzigd door PalingDrone op 31-10-2018 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 08:04
Leuk topic: ik luister hier met veel plezier in de auto naar:
  • Kees de Kort - macro econoom en economie commentator. Realistisch (sommigen zeggen pessimist) commentaar op economisch nieuws. Hij heeft oa de kredietcrisis voorspeld
  • the Daily - dagelijks 20 minuten uitleg door de NY Times bij de grote themas in het (Amerikaans) nieuws.
  • Today - explained. Vergelijkbaar met the Daily maar dan van Vox
  • Tomorrow with Joshua Topolsky. Een van de oprichters van the Verge, hoofdredacteur Engadget- tech nieuws maar ook veel (Amerikaanse) politiek, media etc
Heb soms wel bij de Daily en today explained een lichte overdosis ‘waan van de Amerikaanse dag’. Na een paar weken Brett Kavabaugh nieuws weet je het wel.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 16:15

KipCurreh

Nightcrawler

Exocet schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:50:
Man man man de podcast
https://www.manmanmandepodcast.nl/
Af en toe echt hilarisch, nu al een favoriet tussen mijn tientallen podcasts.
Bedankt voor de tip, dit is echt een hilarische reeks _/-\o_
Als Belg ken ik de heren niet, maar de verhalen zijn zoo grappig en zo herkenbaar, heb me echt al liggen kapotlachen in de auto

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:58
De Vlaamse klassieke muziekzender Klara heeft ook een aantal podcasts over geschiedenis: Lodewijk XIV, Napoleon (2x), het Nederlandse bewind over België 1815-1830 en de Russische revolutie:
https://klara.be/klara-podcasts-downloaden-de-site

Er zitten ook stukjes klassieke muziek tussen die de sfeer van de periode moeten oproepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 19:46
Laatste reactie is al een tijd geleden, maar recent is de podcast "de brand in het landhuis" begonnen. Nu was ik al langer opzoek naar een podcast, maar nog niks kunnen vinden dat mij boeide tot ik deze podcast vond!

Klinkt natuurlijk een beetje als een reclame praatje, maar ik heb de eerste 3 afleveringen (welke tot nu toe uit zijn) gehad en ben op zoek naar iets vergelijkbaars. Misschien hebben jullie tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 22:28
Ik ben niet bekend met die podcast, maar toen ik de beschrijving las moest ik denken aan "De Kasteelmoord". Daar zou je dus eens naar kunnen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
perpixel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:54:
Laatste reactie is al een tijd geleden, maar recent is de podcast "de brand in het landhuis" begonnen. Nu was ik al langer opzoek naar een podcast, maar nog niks kunnen vinden dat mij boeide tot ik deze podcast vond!

Klinkt natuurlijk een beetje als een reclame praatje, maar ik heb de eerste 3 afleveringen (welke tot nu toe uit zijn) gehad en ben op zoek naar iets vergelijkbaars. Misschien hebben jullie tips?
Als je het niet erg vindt om in het Engels te luisteren, zou Serial misschien wel iets voor jou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik vind de Bobcast-reeks leuk van De Wereld van Morgen Podcast. Verder luister ik graag naar actualiteitenshows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-06 19:46
Arrne schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 12:08:
Ik ben niet bekend met die podcast, maar toen ik de beschrijving las moest ik denken aan "De Kasteelmoord". Daar zou je dus eens naar kunnen kijken.
Dit klinkt inderdaad heel erg vergelijkbaar. Dankjewel voor de tip :)
wiemelen schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Als je het niet erg vindt om in het Engels te luisteren, zou Serial misschien wel iets voor jou zijn.
Op zich is Engels niet zo'n probleem, maar vind het ietwat "knullige" lokale gevoel dat de nederlandse onderzoeks podcasts geven wel heel erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 22:28
perpixel schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:35:
[...]

Dit klinkt inderdaad heel erg vergelijkbaar. Dankjewel voor de tip :)

[...]

Op zich is Engels niet zo'n probleem, maar vind het ietwat "knullige" lokale gevoel dat de nederlandse onderzoeks podcasts geven wel heel erg leuk.
Je zou ook eens kunnen kijken naar "Bob". Geen misdaad, maar valt wel onder onderzoek denk ik. En wordt erg goed verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 16:05
Leuk topic! Ik hoop dat men nog aanraders heft voor mij, ik ga zeker een paar die hier genoemd zijn beluisteren binnenkort.

Ik werk zelf veel alleen en dan luister ik graag naar een podcast tegen de stilte.

Op mijn lijstje:

Ended:
Alice Isn't Dead
Fallout: Off The Record
Galaxy News Radio
Hunt The Truth
It's About Time
S-Town
The Leviathan Chronicles
Vault IGN
Warcraft Less Traveled
We're Alive
Wolverine: The Long Night
World of Warcraft: Audio Drama
Wormwood

Following:
Criminal
BBC Drama Of he Week
Everything Is Alive
IGN UK Podcast
Limetown
Serial
The Allusionist
The Once And Future Nerd
This American Life
This Is Love
Tweakers Podcast

To-do:
Anatomy of Next
Disaster Artists
Max Quick
Reply All
The Truth
Welcome to Nightvale
Within The Wires

ik ben een groot fan van audio dramas :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Crazy-Al op 26-01-2019 13:20 . Reden: Audiodramas gehighlight ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Crazy-Al schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:19:
Leuk topic! Ik hoop dat men nog aanraders heft voor mij, ik ga zeker een paar die hier genoemd zijn beluisteren binnenkort.

ik ben een groot fan van audio dramas :-)
Leuke lijst waarvan ik er toch een paar ga uitproberen.
Als je van audio dramas houdt, kan je volgende ook nog proberen:
- Congeria
- Dark Tome
- Mind's Eye (pas nieuw)
- RazorWire
- Return home
- The cleansed
- The Phoenix Conspiracy
- The Walk

Nog te beluisteren
- The White Vault
- Blackwood
- The Blood Crow Stories
- The Orphans

[ Voor 8% gewijzigd door wiemelen op 25-01-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
In dat kader:
Limetown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 12:11

Tijntje

Hello?!

Ik luister zelf altijd heel graag naar:
Endless Thread
Hosted by Ben Brock Johnson and Amory Sivertson, Endless Thread, a new podcast from WBUR and Reddit, delves into Reddit’s boundless communities to explore some of the most compelling stories the internet has to offer, including revelations about our shared experience and powerful, personal stories. Also, cat videos. This is a show for Reddit connoisseurs, skeptics, and the rest of us.
https://www.wbur.org/endlessthread

99% Invisible
99% Invisible is about all the thought that goes into the things we don’t think about — the unnoticed architecture and design that shape our world. With over 250 million downloads, 99% Invisible is one of the most popular podcasts on iTunes and is available on RadioPublic, via RSS and through other apps.
https://99percentinvisible.org/

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik luister zelf ook vrij veel, waarbij de volgende mijn favorieten zijn:

De Rudi & Freddie Show - twee van de beste correspondenten van De Correspondent, hele boeiende discussies/topics
Future Shock - van VPRO Tegenlicht, aanvulling/audioversie van hun docu's
Frederique vraagt door - 'de podcast van Follow the Money', super goeie onderzoeksjournalistiek. Hele artikel wordt voorgelezen + auteur ernaast voor extra vragen/discussie/duiding. Erg goed!
Live Slow Ride Fast - wielerpodcast van Laurens ten Dam
In het Wiel - nog een wielerpodcast, vooral leuk als Thomas Dekker en Thijs Zonneveld er beiden zijn.
Een podcast over media - vrij hilarische podcast van Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth over tech/media
Haagse Zaken - NRC podcast over politiek, heel toegankelijk en boeiend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
MrAcid schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:39:
Ik luister zelf ook vrij veel, waarbij de volgende mijn favorieten zijn:

De Rudi & Freddie Show - twee van de beste correspondenten van De Correspondent, hele boeiende discussies/topics
Future Shock - van VPRO Tegenlicht, aanvulling/audioversie van hun docu's
Frederique vraagt door - 'de podcast van Follow the Money', super goeie onderzoeksjournalistiek. Hele artikel wordt voorgelezen + auteur ernaast voor extra vragen/discussie/duiding. Erg goed!
Live Slow Ride Fast - wielerpodcast van Laurens ten Dam
In het Wiel - nog een wielerpodcast, vooral leuk als Thomas Dekker en Thijs Zonneveld er beiden zijn.
Een podcast over media - vrij hilarische podcast van Alexander Klöpping en Ernst-Jan Pfauth over tech/media
Haagse Zaken - NRC podcast over politiek, heel toegankelijk en boeiend
De Rode Lantaarn is mijn favoriete wielerpodcast.
Die van ten Dam is ook zeer de moeite waard inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Ik luister naar:
- Joe Rogan, een hele brede zooi aan interviews.
- Critical Role, bekendste Dungeons & Dragons podcast/VoD
- Waking Up van Sam Harris, neurowetenschapper en psycholoog.
- Casefile, moordzaken die verhalend worden verteld
- Stuff you should know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 06:17
Aan het luisteren :

De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween.
30 minuten RAUW door Ruud de Wild
De moord op Patrick
NOS op 3 Tech Podcast

Op het lijstje:

De Brand in het Landhuis

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Serena schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 04:31:
Aan het luisteren :

De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween.
30 minuten RAUW door Ruud de Wild
De moord op Patrick
NOS op 3 Tech Podcast

Op het lijstje:

De Brand in het Landhuis
De Brand in het Landhuis is een echt een hele grote aanrader wat mij betreft. Volkskrant schrijft er ook vandaag over:
https://www.volkskrant.nl...r-vijf-sterren-~b3a560b7/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarco5000
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 14:14
Ik luister naar een podcast of 20, maar deze vind ik de toppers:

Wetenschap:

Science vs

Tech/Linux:

Late Night Linux
Linux Action News
Linux Unplugged
Destination Linux
Bad voltage
The Lunduke show
Bug report podcast

Algemeen:

Joe Rogan experience

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 21:44
https://digital-minimalist.com/
Een podcast over het minimaliseren van digitale prikkels/telefoon gebruik.
Maar ook onderwerpen zoals productiviteit & duurzaamheid komen aan de orde.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 367029

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een van de leukste nieuwkomers; Fully Charged podcast.

Gepresenteerd door Robert Llewellyn (oa Red Dwarf, Scrapheap) en Johnny Smith (oa Fifth Gear) over van alles dat met electrisch vervoer en duurzame energie te maken heeft. Gewoon een uur leuke chemie en ik loop er met een enorme glimlach mee rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Decoder Ring
Decoder Ring is the show about cracking cultural mysteries. In each episode, host Willa Paskin takes a cultural question, object, or habit; examines its history; and tries to figure out what it means and why it matters.
http://www.slate.com/articles/podcasts/decoder_ring.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenAngst
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 21:44
Gisteren begonnen aan deze ik zit er gelijk in.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 13:55

Goverman

not loaded

Ik luister er eigenlijk maar één:
Betrouwbare Bronnen, gepresenteerd door Jaap Jansen, politiek verslaggever/journalist en Pieter Gerrit Kroeger (politiek historicus e.d.)

In de podcast komen diverse mensen ((oud)-politici, bestuurders, denktankvoorzitters e.d.) langs om hun visie te geven op de wereld, de energietransitie, etc.

Mooiste onderdeel van de show is van Pieter Gerrit Kroeger. Die legt historie in politiek naast actualiteiten. Dat kan variëren van een Chinese boycot van Nederland in de jaren 80, tot de rol van ambtenaren, tot aan de opkomst (en ondergang) van populistische partijen. Die laatste was inhoudelijk zo doorwrocht dat het net college politicologie was...

Conclusie van Kroeger? Zoek maar op, aflevering 31 ;)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
Spike_wolf schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:33:
Mijn rijtje podcasts is ook meer dan een klein rijtje :P
  • The Black Tapes
  • Tanis
  • Rabbits
Deze drie zijn scripted verhalen met sci fi, fantasy mysterie elementen die zich in de real world afspelen. Voor alle drie geldt dat ze heel erg sterk begonnen maar naar mate ze vorderen ze wat afzwakken door gebrek aan compleet uitgedacht verhaal. Maar tot dusver nog steeds leuk om naar te luisteren.
Heeft een tijdje geduurd vooraleer ik er aan begon, maar de 3 bovenstaande zijn inderdaad heel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PloLeider
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-06 17:03
De meeste Podcasts beluister ik via Soundcloud of via de betreffende site van de podcast zelf. Niet heel ideaal.
Ik luister ze met name onder het wandelen (zo'n 5 uur per week), lange autoritten en als ik aan het hobbieën ben.

O.a. deze:
  • FTM Podcast (Follow The money)
  • Argos (radiodocumantaires Radio 1)
  • Opiniemakers (discussieprogramma Radio 1)
  • TPO Podcast (Roderick Veelo en Bert Brussen)
  • Geenstijl A/V (al is die al langere tijd niet meer actief)
  • Café Weltschmerz
  • De Batavieren Podcast
  • MovieInsiders
  • De Echte Jannen Podcast (Jan Roos, ben geen fan van de man, maar heeft wel interessante gasten)
  • NOS op 3 TechPodcast
  • Telegraaf De week van Wierd Duk
Verder nog wel wat incidentele radioprogramma's die ik terug luister van Radio 1 en BNR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Every Little Thing
ELT is here to answer your burning questions.
ARRRRR pirate peg legs really a thing? Who invented the Cha Cha Slide? How old is Winnie the Pooh?
If you have a question that needs answering, call the ELT Help Line at 833-RING-ELT or send an audio message to elt@gimletmedia.com.
https://gimletmedia.com/shows/every-little-thing

Twenty Thousand Hertz
Twenty Thousand Hertz is a highly-polished podcast that tells the stories behind the world's most recognizable & interesting sounds.
https://www.20k.org

Switched on Pop
A podcast about the making and meaning of popular music hosted by musicologist Nate Sloan and songwriter Charlie Harding, produced by Vox and the Vox Media Podcast Network. We break down pop songs to figure out what makes a hit and what is its place in culture. We help listeners find “a-ha” moments in the music.
https://www.switchedonpop.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Als je geïnteresseerd bent in het milieu is Sustainababble een aanrader. Het is mijn favoriet. Interessante onderwerpen en niet al te serieus gebracht.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Leuk topic!

Sinds een jaar ben ik ook steeds meer podcasts gaan luisteren. Wat mij betreft een erg leuke vorm van vermaak tijdens het reizen of hardlopen. En ik steek ook nog regelmatig iets op van de podcasts die ik luister.

Ik luister graag naar
  • De Machine. Podcast van VPRO's 3VOOR12 over de muziekindustrie
  • De Voicecast. Podcast van voice-over/stemacteur Albert-Jan Sluis, waarbij hij mensen uit het vak interviewt.
  • Gitaarmannen. Podcast met interviews met Nederlands bekendste gitaristen.
  • Argos (podcast van het gelijknamige VPRO radioprogramma op Radio 1 - alleen als ik het niet live kan luisteren)
  • Klap van de Molen. Podcast over de muziekindustrie (iets lichter van toon en een andere insteek dan De Machine)
  • Michiel Met. Podcast van Michiel Veenstra
  • Met Nerds Om Tafel
  • Mojo podcast. Podcast van Michiel Veenstra over Mojo Concerts
  • No Excuses with Jon Taffer. Podcast van Jon Taffer, bekend van Bar Rescue. Hij praat met succesvolle entrepeneurs
Uffje schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:37:
Als je geïnteresseerd bent in het milieu is Sustainababble een aanrader. Het is mijn favoriet. Interessante onderwerpen en niet al te serieus gebracht.
Heb je een linkje? Als ik nl. in Apple Podcasts zoek op "sustainable", dan komen er alleen al 8 naar voren met dat woord in de titel.

[ Voor 15% gewijzigd door Gitarist op 07-05-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Engelstalig zijn er een paar populair wetenschappelijke korte podcasts (ca. 10 minuten) van de BBC world service.
  • 50 things that made the modern economy.
Onderwerpen als: QWERTY, Gyroscope, Plastic, Paper Money, Tax Havens, Billy Bookcase etc.

Een vervolg daarop is de iets langere serie podcasts (10-15 min) met het dierenrijk als voorbeeld voor innovaties/wetenschappelijke doorbraken.
  • 30 animals that made us smarter.
Woodpecker and black box, Kingfisher and bullet train en Mosquito and surgical needle zijn wat van de diverse topics die behandeld worden.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 07-05-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Gitarist schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:07:
Leuk topic!

Heb je een linkje? Als ik nl. in Apple Podcasts zoek op "sustainable", dan komen er alleen al 8 naar voren met dat woord in de titel.
http://www.sustainababble.fish/ Sustainababble ;)
PalingDrone schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:56:
Engelstalig zijn er een paar populair wetenschappelijke korte podcasts (ca. 10 minuten) van de BBC world service.
The BBC Earth-podcast is ook een fijne om naar te luisteren.

[ Voor 31% gewijzigd door Woopdedooo op 07-05-2019 15:17 ]

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

8)7 sorry verkeerd gelezen! Maar dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Ook nog een leuke voor voetballiefhebbers

That Peter Crouch Podcast van de BBC

Grappige gesprekken tussen voetballiefhebbers en een kijkje in het leven van Peter.

... na de zomer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Een podcast over podcasts:
https://www.nporadio1.nl/podcasts/vink

Elke aflevering worden 3 Nederlandstalige podcasts besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:09
Bedankt voor de goede tips hier.
Ik heb de brand in het landhuis in 3 dagen klaar.. :)
Zelf vind ik "de kofferbakmoord" ook een interessante.
En heb net "de moord op Patrick" in mijn lijstje gemaakt zet, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

De moord op Patrick kent helaas erg lange pauzes tussen de episodes wat ik jammer vind. Ik merk toch dat mijn aandacht daardoor verslapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
PloLeider schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:37:
De meeste Podcasts beluister ik via Soundcloud of via de betreffende site van de podcast zelf. Niet heel ideaal.
Ik luister ze met name onder het wandelen (zo'n 5 uur per week), lange autoritten en als ik aan het hobbieën ben.
Het is even werk, maar uiteindelijk is een podcast app op je telefoon toch wel een uitkomst. Op iOS kan ik o.a. Pocket Casts (ook Chromecast en AppleCar support) aanraden, maar ook Downcast en iCatcher! zijn erg goed. Eenmalig een paar euro en wat zoeken naar je favoriete podcasts en wat instellingen regelen (ik download alles via wifi en luister via op de fiets en in de auto).
Tijntje schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:52:

Switched on Pop
A podcast about the making and meaning of popular music hosted by musicologist Nate Sloan and songwriter Charlie Harding, produced by Vox and the Vox Media Podcast Network. We break down pop songs to figure out what makes a hit and what is its place in culture. We help listeners find “a-ha” moments in the music.
https://www.switchedonpop.com
Dank voor de tip. Ik ga deze zeker luisteren. Ik zag dat Bart van Radio2 in februari ook gestart is met een podcast met een soortgelijke inslag genaamd 'Barts Classic Track' waarin hij met de artiest, componist e.d. samen gaat zitten en teruggaat naar een hit en hoe de track is opgebouwd e.d.

Als groot radio fan en de geschiedenis ervan geniet ik al maanden van '100 jaar radio' maar dan wel de versie van NH Radio met Harm Edens, Arjan Snijders want die van de NPO ('Hallo hier Hilversum' of '100 Jaar Radio van Radio 5' is niet zo sterk.

Daarnaast luister ik met veel plezier zoals enkele anderen hier ook naar 30 minuten RAUW door Ruud de Wild

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 13-06-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:22

CeesKees

I rest my Kees

Zijn er nog mensen die morgen (22-06) naar het techpodcastfestival gaan?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Hier mijn bijdrage, in zover die niet al is voorbij gekomen:

- Defensive Security
- Echt gebeurd
- You are not so smart
- Microsoft Cloud IT Pro
- Frederique vraagt door
- Sysadmin Today
- The Azure podcast
- Future Shock VPRO
- Hackable
- All About 365 with Jay and Steve (podcast over Microsoft 365)
- Sterke verhalen
- Office 365 distilled
- De Bourgondiers met Bart van Loo
- Man man man, de podcast
- Waarom (vpro, over de zelfmoord van een jeugdvriend)

Daarnaast een vraag: ik zoek een podcast of luisterboek waar op een leuke verhalende manier de geschiedenis van de mensheid wordt besproken. Vanaf de oudheid, via de Grieken en Romeinen, naar het heden. Ik ken bijvoorbeeld de podcasts van Clara over de Bourgondiers en over de onafhankelijkheid van Belgie. Zoiets zoek ik, maar dan wat korter van duur en minder gedetailleerd. Als iemand een tip heeft, graag. Liefst Nederlands gesproken.
En de diverse sagen en fabels over de Griekse, Romeinse, Vikingse, Heidense goden lijkt me ook tof!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

• Man, man, man de podcast
  • Not Another D&D Podcast
  • Michiel Met
  • Dik Voormekaar Show

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Climbon
  • Laatst online: 08-06 15:08
Mijn lijstje:

Stuff You Should Know - Josh Clark & Chuck Bryant
No Agenda - Adam Curry en John C Dvorak
Hidden Brain - Shankar Vedantam
Science Friday - Ira Flatow

13 minutes to the moon, indrukwekkende podcast van de BBC over de aanloop en het verloop van de Apollo 11 missie naar de maan ondersteund door muziek van Hans Zimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Spike_wolf schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:33:
Mijn rijtje podcasts is ook meer dan een klein rijtje :P
  • The Black Tapes
  • Tanis
  • Rabbits
Deze drie zijn scripted verhalen met sci fi, fantasy mysterie elementen die zich in de real world afspelen. Voor alle drie geldt dat ze heel erg sterk begonnen maar naar mate ze vorderen ze wat afzwakken door gebrek aan compleet uitgedacht verhaal. Maar tot dusver nog steeds leuk om naar te luisteren.
Herkenbaar. Na The Black Tapes ben ik begonnen aan The Last Movie, ook van The Public Radio Alliance. Het is een spinoff van Tanis maar kan los geluisterd worden. Deze vind ik toch wel een stuk minder dan The Black Tapes. Het is net allemaal wat te traag en simpel en ik kan niet zo goed wennen aan de lange reclameblokken tussendoor voor altijd dezelfde bedrijven. Gelukkig is er altijd de mogelijkheid om door te spoelen.

Kent iemand meer podcasts ala The Black Tapes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 08:04
Mijn nieuwe favorieten zijn Darknet Diaries (eerder genoemd) en Scherpschutters. Die laatste is een podcast van twee ex special forces mannen die allerlei lui ontvangen en praten over hun (ex) werk. echt top
In Scherpschutters nemen hosts Jeroen & Marc de kijker mee in de wereld van arrestatieteams en antiterreureenheden om meer te ontdekken over leiderschap, discipline, teamwork, mindset, ondernemerschap, fysieke kracht, innovatie en nog veel meer.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Donaldinho schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:59:
Mijn nieuwe favorieten zijn Darknet Diaries (eerder genoemd) en Scherpschutters. Die laatste is een podcast van twee ex special forces mannen die allerlei lui ontvangen en praten over hun (ex) werk. echt top

[...]
Dan is dit aanvullend wel een leuke aflevering om te luisteren:
https://podcastluisteren....e-Scherpschutters-Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier zijn de favorieten :
The Cyberwire
Hacking Humans
Grumpy old Geeks
Vergecast
Waveform

NOF formule1 podcast

The Tapes archive moet ik nog aan beginnen, is een journalist die zijn opnames online zet, die hij gemaakt heeft tijdens zijn interviews met artiesten

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:17
2 Nederlandse pareltjes:
-Onbehaarde apen
-De Rudi & Freddie show

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Ik heb vandaag ‘Man man man, de podcast’ ontdekt. Al verschillende afleveringen geluisterd inmiddels. Echt hardop lopen lachen… Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Serena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:22:
Ik heb vandaag ‘Man man man, de podcast’ ontdekt. Al verschillende afleveringen geluisterd inmiddels. Echt hardop lopen lachen… Leuk!
Die vind ik echt minder. Het is zo overdreven geforceerd "leuk" allemaal. Ik krijg bij elke aflevering het idee dat die gasten behoorlijk vol van zichzelf zijn maar zich timide proberen op te stellen. Bij de "live" shows kreeg ik helemaal kromme tenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Bor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:25:
[...]

Die vind ik echt minder. Het is zo overdreven geforceerd "leuk" allemaal. Ik krijg bij elke aflevering het idee dat die gasten behoorlijk vol van zichzelf zijn maar zich timide proberen op te stellen. Bij de "live" shows kreeg ik helemaal kromme tenen.
Gelukkig maar dat smaken verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Serena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:25:
[...]

Gelukkig maar dat smaken verschillen.
Zeker :) Ik vond de review van Vink (de podcast) wel aardig treffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Ik luister Basgasten:

https://open.spotify.com/show/5VrKXImbMDdXjhYX9i0OxP

En Scherpschutters. Basgasten is leuk, maar vooral als je zelf bas speelt of in elk geval muzikant bent. Inspirerend om te horen waar gevorderde musici tegenaan zijn gelopen en hoe zaken in bandverband werken.

Scherschutters is op een andere manier inspirerend. Hele interessante gasten en tot nu toe (8 afleveringen geluisterd) een mooie rode draad over keihard werken en doorzetten om iets te bereiken.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Een nieuwe podcast die ik recentelijk luister:

Secular Buddhism. Boeddhisme, maar dan zonder het bovennatuurlijke. Erg interessant en nuttig voor iedereen. Host is zelf een boeddhist leraar en kan op een goede manier alle onderwerpen bespreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

GSX-MAN schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:23:
Ik luister Basgasten:

https://open.spotify.com/show/5VrKXImbMDdXjhYX9i0OxP

En Scherpschutters. Basgasten is leuk, maar vooral als je zelf bas speelt of in elk geval muzikant bent. Inspirerend om te horen waar gevorderde musici tegenaan zijn gelopen en hoe zaken in bandverband werken.

Scherschutters is op een andere manier inspirerend. Hele interessante gasten en tot nu toe (8 afleveringen geluisterd) een mooie rode draad over keihard werken en doorzetten om iets te bereiken.
Ja, ik luister ook basgasten! Erg leuk. (wel jammer van de belabberde geluidskwaliteit af en toe)
Een beetje in datzelfde kader kan ik ook Gitaarmannen van harte aanbevelen (y)

[ Voor 3% gewijzigd door Gitarist op 26-09-2019 15:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
Sinds kort ook Podcasts ontdekt om te luisteren tijdens het autorijden van/naar werk.
Tot nu toe het meeste geluisterd naar De Ongelooflijke podcast.
Interresante gesprekken over Geloof/Religie met gasten die niet gelovig of religieus zijn.
Denk aan Arjan Lubach, Jason Walters (Hofstad groep/Islam), Maarten van Rossem etc.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 20:43
Zijn er mensen die luisteren naar een van de categoriëren van de Dutch Podcast Award? van https://projects.bnr.nl/bnr-podcast-awards/podcast-awards

Neem aan dat er hier meerdere mensen naar winnaar van Tech & Innovatie luisteren ;)

De winnaar De Brand in het Landhuis:
TOP! Wat vreselijk knap gedaan; non-fictie, maar deze documentaire voelt als een spannende thriller.
Let op er is een schikking met NTR en podcastmaker gedaan, zoek dit achteraf even op, niet van te voren dan spoil je te veel voor je zelf.

Ben nu ook gaan luisteren naar Newsroom.
omdat ik mijzelf meer wil informeren over de politiek en zo met toekomstige verkiezingen nog beter een keuze kan maken.
Tot nu toe 1 aflevering geluisterd, erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

The Anthropocene Reviewed
The Anthropocene is the current geological age, in which human activity has profoundly shaped the planet and its biodiversity. On The Anthropocene Reviewed, #1 New York Times bestselling author John Green (The Fault in Our Stars, Turtles All the Way Down) reviews different facets of the human-centered planet on a five-star scale.
https://www.wnycstudios.o...thropocene-reviewed/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 19:39
- The Minimalists
Marc3l schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 18:19:
- WPinnovator
- Wordpress chick podcast
- Laravel news podcast
- The Laravel Podcast
- Masters of Hardcore
- Hardcore IItalia
- A state Of Trance
- Adam Beyer Presents Drumcode
- The Minimalists
Gebruik the Pocket Casts app (Android).
Update, luister nu
100% Inspiratie Podcast (al kijk ik hem ook wel eens op Youtube)
Cases (Deloitte / Dag en Nacht Media)
Eindbazen
Scherpschutters
AD Voetbal podcast
The Laracasts Snippet
Een Podcast over Media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Dear Hank and John
Hosts John and Hank Green (authors and YouTubers) offer both humorous and heartfelt advice about life’s big and small questions. They bring their personal passions to each episode by sharing the week’s news from Mars (the planet) and AFC Wimbledon (the third-tier English football club).
https://www.wnycstudios.org/podcasts/dear-hank-john/episodes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 18:04
Serena schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:22:
Ja, soms lig ik behoorlijk dubbel i.d.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:19
Bor schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:25:
[...]

Ik ben onlangs ook maar eens begonnen met podcasts, luister er momenteel twee. De Pantelic Podcast, met het laatste nieuws over Ajax vanuit zowel de pers als een fan.

Maar ook Man Man Man de Podcast, vind het persoonlijk zeer vermakelijk, alleen de theatershows voelen zeer geforceerd waarbij ik het idee krijg dat ze grappig moeten zijn.

Ik hoop ook nog een leuke technische podcast te vinden over programmeren of algemene technische onderwerpen. Had Nerdland al geprobeerd maar die beviel mij totaal niet, wordt te veel gelachen om flauwe dingen.. Iemand nog suggesties?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Gynnad schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:15:
[...]
Maar ook Man Man Man de Podcast, vind het persoonlijk zeer vermakelijk, alleen de theatershows voelen zeer geforceerd waarbij ik het idee krijg dat ze grappig moeten zijn.
Dat gevoel heb ik bij de hele serie. De theathershows zijn wel erger op dat vlak inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
https://www.theskepticsguide.org/

Verrassend geluid, bespreken een aantal onderwerpen op een goede en directe manier.
Soms ver van mijn bed ( laatste aflevering hadden ze het over DNA en ontwikkelingen hierin )
Maar ook 'eenvoudigere' topics, zoals het meest enge spookhuis ter wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 03:43
Gynnad schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:15:
[...]
Ik hoop ook nog een leuke technische podcast te vinden over programmeren of algemene technische onderwerpen. Had Nerdland al geprobeerd maar die beviel mij totaal niet, wordt te veel gelachen om flauwe dingen.. Iemand nog suggesties?
Coding Blocks vind ik wel goed. Drie programmeurs die soms best wel diep op zaken ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:14

Soul__assasin

de Belbelg

ik luister nu vooral...

-No such thing as a fish (wekelijkse podcasts van de makers van QI)
-Welcome To The AA (podcast van alex agnew met bekende en minder bekende mensen)
-nerdland (nerdy podcast met lieven scheire en enkele andere geeks)
-fokkekast (podcast van fokke van der meulen, cafe de joker in antwerpen)

www.weefab.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
Bor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:27:
[...]

Dat gevoel heb ik bij de hele serie. De theathershows zijn wel erger op dat vlak inderdaad.
Idem dito hiero. De eerste afleveringen vond ik nog wel leuk, maar nu is het een trucje geworden lijkt het wel. Ook dat overdreven "radio" gelach steeds. Ik twijfel of ik dit seizoen nog wel afluister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 11:08
Sinds kort na het verhogen van mijn mobiel abonnement ook podcasts aan het luisteren. Veel shows zijn gewoon radioprogramma's maar door drukte op het werk kom ik er niet aan toe ze op de uitgezonden tijd te luisteren dus is de podcast ideaal.

Politiek / radio:
- Talk radio /(the independent republic of) Mike Graham (UK)
- The Candace Owens show (US)
- The Friday Show / Rita Panahi (AU)

Radio:
- Fiveaa Jon Blake (Soort van talkstation, fiveaa uit Adelaide, Australie, komisch) (AU)

Sport:
- De rode lantaarn (Gaat over wielrennen, beetje komisch, duurt af en toe wat te lang) (NL)
- The Cyclingnews Podcast (Wielrennen)

Daarnaast luister ik steeds meer internet radio, de gehele wereld. Ik betrap me erop dat ik steeds minder tv kijk.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thehunterrr
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-11-2019
Deze twee meiden hebben een deze week een podcast gelanceerd en is ook erg leuk: 'Girlosophy'.

Hier een linkje naar Google Podcasts:

*knip* sorry, lijkt te veel op spam...

[ Voor 37% gewijzigd door Mx. Alba op 22-11-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Thehunterrr schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:24:
Deze twee meiden hebben een deze week een podcast gelanceerd en is ook erg leuk: 'Girlosophy'.

Hier een linkje naar Google Podcasts:

*knip*
Zeer matig. Vermoedelijk een geregistreerde naam door Anthea Paul dus ik vraag mij af of je deze naam zo kunt voeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Mx. Alba op 22-11-2019 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Paar nieuwe ontdekt …

• Koud bloed
• De Telekids generatie
• Klap van de molen podcast
• Top 2000 a gogo

Wel nieuw voor mij, maar nog niet geluisterd

• Daders
• De Deventer Moordzaak
• Tante Jos
• Leven met de maffia

Maar hier zijn alle podcasts die in mijn app staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ylYhxYk47mGRbdSM4icOFWiY/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Serena op 14-02-2020 08:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Mijn nieuwe podcasts:
  • Oorlog op de flank: https://www.dagennacht.nl/tip/oorlog-op-de-flank/
    Oorlog op de flank vertelt het militaire verhaal van de bevrijding van Nederland: van D-day op de stranden van Normandië in juni 1944 tot de nasleep van de oorlog in december 1945.
  • Toen was ik 12 https://willemwever.kro-ncrv.nl/podcast-toen-was-ik-12
    Vond vooral die over de vuurwerkramp best wel heftig om zo te beleven. De montage is echt top van deze podcast.
    Een podcast van Willem Wever waarin spannende verhalen worden verteld die echt gebeurd zijn.
  • De Man en de Maan https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-man-en-de-maan
    Een Nederlandse sterrenkundige gaat in zee met China om zijn grote droom waar te maken. Wat gebeurde er net na de oerknal? Voor het antwoord op die vraag moet astronoom Marc Klein Wolt naar de achterkant van de maan. Eén probleempje: daar is nog niemand geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Exocet op 14-02-2020 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de zelfspodcast pas toegevoegd. Is wel een blijvertje denk ik. Die heren doen dat best goed.

[ Voor 79% gewijzigd door Marzman op 14-02-2020 08:57 . Reden: Zelfspod met een d ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:19
Ik luister eigenlijk alleen maar naar Pantelic Podcast. Geweldige freeload podcast over Ajax met een ultra fanatieke (dus ook emotionele) supporter en een objectieve journalist van AD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Heb ook weer een nieuwe aan mijn lijstje toegevoegd.

Cautionary Tales
We tell our children unsettling fairy tales to teach them valuable life lessons, but these Cautionary Tales are for the education of the grown ups – and they are all true.
Tim Harford (Financial Times, BBC, author of “Messy” and “The Undercover Economist”) brings you stories of awful human error, tragic catastrophes, daring heists and hilarious fiascos. They'll delight you, scare you, but also make you wiser.
Featuring original music and an award-winning cast including Alan Cumming and Archie Panjabi (The Good Wife), Toby Stephens (Die Another Day), Russell Tovey (Quantico) – and Malcolm Gladwell.
http://timharford.com/articles/cautionarytales/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Pantelic Podcast
Live Slow Ride Fast
De Rode Lantaarn
Kop over Kop
Elitepauper
De Machine
Man man man, de podcast