Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• dragonfirebn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-02-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen (met name emulators zoals Cemu maar ook games zoals Rise of the Tomb Raider of Civilization V(I)) en Handbrake, Plex, downloadserver en eventueel NAS software gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
900 euro.
WAT Z'N BEPERKT BUDGET????

Ja ;w

Buiten dit budget heb ik al wel het 1 en ander gekocht. Kon me niet inhouden _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 232,30€ 232,30
1ASRock H170M-ITX/DL€ 0,-€ 0,-
1Silverstone RAVEN RVZ01€ 93,62€ 93,62
1Noctua NH-L9x65€ 44,65€ 44,65
1Razer Ouroboros€ 117,95€ 117,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2A2400C16€ 72,90€ 72,90
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO M.2 120GB€ 85,87€ 85,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 699,24

Ik hoop dat het nu te doen is om binnen het budget randapparatuur, een videokaart, een netwerkkaart en eventueel voeding te kopen. O-)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ah, hier is de vraag die ik hierboven heb beantwoord |:(
Ik heb verder nog een SSD 128GB 2,5 inch liggen. Ik denk helaas niet dat ik deze veel zal gebruiken aangezien ik behoorlijk download, Films ALL THE WAY! 8)

Dus goed, ik download films. Hoeveel TB denk ik nodig te hebben? Ik wil wel een back up schijf hebben voor het geval ...... :z Ach, je weet wel.

Nu de vraag; Hoeveel TB denkt die kerel wel niet nodig te hebben???? Ik denk dat 2 schijven van 4tb (RAID 1) of 3 van 4tb (RAID 5) voldoende moet zijn. :+

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Oh wow, ik beantwoord al mijn vragen met de vorige :O
Laten we deze maar skippen (dat mag wel toch >:) )

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hmm, zo stil en zuinig mogelijk. Voornamelijk aangezien ik er films vanaf ga spelen naast mn televisie en ga downloaden.

Ga je overklokken?
Next!

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, prijs-kwaliteit verhouding bij producten enne euh..... }:O
kweet niet, eigenlijk gewoon advies! :X

M'n lijstje wat ik heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 152,45€ 152,45
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 126,51€ 126,51
1D-Link AC1900 Wi-Fi USB adapter€ 53,90€ 53,90
1BenQ GW2470H Zwart€ 128,-€ 128,-
1Razer Ornata Chroma (Qwerty)€ 95,95€ 95,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 809,83

Is het een beetje goede lijst?

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11 10:46
Wat wil je met 12TB gaan doen?!

Vervang de gtx 1050 door een RX 480 8GB en haal een hardeschijf weg.

Voor de monitor ligt de keuze geheel bij jou, ik zou zelf deze aanraden maar dat is maar een suggestie: https://tweakers.net/pric...-24f350fhu-zwart/reviews/

Veel succes verder!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
iiGamingFreak schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:26:

Waarom zou je aanraden om een harde schijf weg te halen zonder eerst dragonfirebn's onderbouwing voor de 12TB af te wachten?

The devil is in the details.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Seagate en backup gaat niet samen. Onbetrouwbare schijven.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
voor films oid zou ik niet de moeite doen om raid te gaan draaien.
zou gewoon 4TB schijf kopen en als hij vol is en er kan volgens jou echt niets meer af, dan weer een andere erbij kopen.

voor een paar spelletjes kan je de 128gb ssd nog wel erbij zetten, daar kopieer je dan vanaf je 4TB schijf de paar spellen heen die je op het moment draait. de m2 ssd is dan puur voor progs en os.

qua videokaart zou ik ook richting de 480 8gb gaan. prijs prestatie is gewoon beter. heb zelf de msi met twinfrozr 6 koeler en die is gewoon onhoorbaar stil (schroef er normaal direct een waterkoeler op, heb nu de moeite nog niet genomen :P). heb wel in de catalyst driver het voltage en mhz iets aangepast naar 1050mv en 1350mhz. tov van de 290 die ik eerst had zeker meer dan 125w minder load en ook bij gewoon internet/film gebruik scheelt het 40/70w.

qua voeding zou het wel moeten kunnen. hou zelfs met een 2500k cpu op 4.7ghz en 5hdds de boel nog onder 300w.

Nukezone FTW

• dragonfirebn
iiGamingFreak schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:26:

Voor de monitor ligt de keuze geheel bij jou, ik zou zelf deze aanraden maar dat is maar een suggestie: https://tweakers.net/pric...-24f350fhu-zwart/reviews/

Veel succes verder!
12 tb? Het wordt toch 8tb als ik Raid 5 gebruik _/-\o_

Wat ik wil doen met 8 tb? Op het moment heb ik 3,2 tb aan films op een harde schijf en 1tb op een andere schrijf. Het liefst heb ik dit allemaal op 1 computer die ik verbind met een televisie en monitoren uiteraard.

Monitor (op bureau) om te gamen en televisie om alle films op te kijken :9

Waarom ik geen films weggooi? Ik kijk films, maar mijn broer en ouders willen ook kijken. Soms andere soms dezelfde. Meestal kijken we sommige 1-2 jaar later opnieuw ;)

Dat was de uitleg over de harde schijven. (hopelijk overtuigd >:)) nu de videokaart.

Heeft mijn computer genoeg watt voor een RX 480 of moet er een grotere voeding bij worden gekocht? Ik wil nu ook weer niet dat m'n pc in de brand vliegt :F

En dan de laatste de monitor. Ik zal dit zeker overwegen! (denk zelfs juist kiezen!)
Hahn schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:28:
[...]
Waarom zou je aanraden om een harde schijf weg te halen zonder eerst dragonfirebn's onderbouwing voor de 12TB af te wachten?
Hopelijk heb ik het goed onderbouwd!
UltiemePCNerd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:37:
Is seagate zo slecht? Volgens mij heb ik nooit anders gehad en zonder problemen :Y
Powrskin schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:38:
voor films oid zou ik niet de moeite doen om raid te gaan draaien.
zou gewoon 4TB schijf kopen en als hij vol is en er kan volgens jou echt niets meer af, dan weer een andere erbij kopen.

voor een paar spelletjes kan je de 128gb ssd nog wel erbij zetten, daar kopieer je dan vanaf je 4TB schijf de paar spellen heen die je op het moment draait. de m2 ssd is dan puur voor progs en os.

qua videokaart zou ik ook richting de 480 8gb gaan. prijs prestatie is gewoon beter. heb zelf de msi met twinfrozr 6 koeler en die is gewoon onhoorbaar stil (schroef er normaal direct een waterkoeler op, heb nu de moeite nog niet genomen :P). heb wel in de catalyst driver het voltage en mhz iets aangepast naar 1050mv en 1350mhz. tov van de 290 die ik eerst had zeker meer dan 125w minder load en ook bij gewoon internet/film gebruik scheelt het 40/70w.

qua voeding zou het wel moeten kunnen. hou zelfs met een 2500k cpu op 4.7ghz en 5hdds de boel nog onder 300w.
De 4 tb heb ik al bereikt! (MILESTONE REACHED d:)b)

Graag heb ik toch ook wel een backup voor mijn mooie collectie.

Hmmm, die 128 Gb SSD kan ik inderdaad goed gebruiken voor games. Het is waaraan de lage kant, maar achja. Kan ermee door!

Dan de videokaart. Een RX 480 spreekt me zeker aan!!! Maar zal het ook werken op m'n voeding? 300 watt is nu niet ontzettend veel en ik wil nu geen brand hebben :N

Een voeding 100% benutten is volgens mij niet heel erg goed. Dus mijn vraag is: zal het onder de 250 watt blijven met 4 harde schijven erin?

[ Voor 46% gewijzigd door dragonfirebn op 08-04-2017 19:30 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
300W is wel wat krap als je een losse videokaart gaat toevoegen. Ik zou meer watt nemen.

The devil is in the details.

• dragonfirebn
Hahn schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:25:
300W is wel wat krap als je een losse videokaart gaat toevoegen. Ik zou meer watt nemen.
Hierbij mijn lijst van voedingen

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! SFX Power 2 400W€ 58,95€ 58,95
1Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W€ 55,95€ 55,95
1Silverstone ST45SF (V1.0)€ 64,-€ 64,-
1Silverstone ST45SF (V3.0)€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,90

Welke is aan te raden of eventueel een andere voeding? Ik moet een Sfx voeding hebben wegens mijn behuizing? Ze zijn helaas duurder dan andere

• Menno02
  • Laatst online: 12-08 10:29
Deze is van goede kwaliteit, van de door jou genoemde voedingen weet ik het niet. Helaas is deze wel iets duurder.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

UltiemePCNerd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 17:37:
Onderbuik. Geen onderbouwing.
Ofwel: Kun je dat ook onderbouwen met statistieken of heb je alleen zelf ooit een keer een Seagate gehad die is gecrashed?

Anyhow, ik zie hier eens naar kijken:
https://www.backblaze.com...eliability-stats-q1-2016/

Dat is een betere onderbouwing dan "onbetrouwbare schijven". Er zijn wereldwijd iets van 3 of 4 fabrikanten van harddisks. Die maken *allemaal* prima schijven en hebben *allemaal* al eens geblunderd. Het is nooit een fabrikant die slecht is, hooguit een specifieke serie.

@dragonfirebn
Waarom wil je voor RAID5 gaan en welke *vorm* van RAID wil je voor kiezen? Hardware RAID, softraid? RAID5 kan een goede keuze zijn, maar het is wel een keuze die ik heel bewust zou maken.

Sowieso, als het gaat om een PC, zou ik eerder gaan voor een losse NAS waar je je data op zet en een PC die je gebruikt waar een PC voor bedoeld is. Dat kost misschien iets meer geld maar heeft onder andere als voordeel dat jij je PC kunt herstarten en herinrichten zonder dat jij of je familieleden / huisgenoten niet meer bij hun data kunnen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:36
Let op, het volgende is mijn mening ik val je dus niet aan mocht je dat denken maar het is wel iets wat mij opvalt.

Razer maakt zeker goed spul, maar je toetsenbord en muis zijn bij elkaar al kleine 200 euro, je kon daarop de helft besparen en 100 euro in een RX 480 4 of 8GB of GTX 1060 3 of 6GB kunnen insteken die veel beter zijn qua performance.

- einde persoonlijke mening -

Skip de i5 6600, je betaalt onnodig de meerprijs terwijl de i5 7500 goedkoper is en even goed zo niet beter dan de 6600.

i5 7500

Onthoud wel dat je een h170 moederbord eerst met een Skylake de bios moet updaten of afhankelijk waar je het koopt kun je de verkoper vragen om het voor je te doen voordat de boel verzonden wordt (Azerty doet dat bijvoorbeeld).

Extra geld uitgeven aan de Noctua kan wel, persoonlijk is een stock koeler genoeg in combinatie met de CPU en videokaart, begrijp mij niet verkeerd want die Noctua is zeker goed, maar vergeleken met een klassieke tower koeler presteert hij in mijn ogen niet gelijkwaardig.

Ja het is beter dan een Intel stock koeler, maar een Intel stock koeler is genoeg voor een zuinige chip zoals een i5 (K varianten is een ander verhaal natuurlijk), enige reden om voor die Noctua te gaan is als je een heel stille PC wilt hebben.

En dan de ssd, 120gb is krap en zeker voor 85 euro.

Western Digital 240GB

Cruacial MX300 275gb

Beide goede ssd's voor fractie meer maar wel met minimaal dubbel de opslag, ook als je niks op je ssd opslaat is 120gb te weinig, uit ervaring want ik heb een 120gb en heb amper 40gb over terwijl er vrijwel niks op de ssd staat.

Voor de rest een prima build (heb alleen niet echt een redelijke SFX oplossing voor je voeding, uit persoonlijke ervaringen vind ik Be Quiet qua voedingen matig, stiller dan de concurrentie zijn ze naar mijn mening niet en daarnaast heb ik persoonlijk te vaak mee gemaakt dat ze stuk gingen, ik vind ze matig maar dat is mijn ervaring, er zullen vast wel mensen zijn die juist wel goede ervaringen mee hebben)

lijstjes door elkaar gehaald |:(

[ Voor 25% gewijzigd door Mizgala28 op 08-04-2017 20:45 ]

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

unezra schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:49:
[...]

Ofwel: Kun je dat ook onderbouwen met statistieken of heb je alleen zelf ooit een keer een Seagate gehad die is gecrashed?

Dat is een betere onderbouwing dan "onbetrouwbare schijven". Er zijn wereldwijd iets van 3 of 4 fabrikanten van harddisks. Die maken *allemaal* prima schijven en hebben *allemaal* al eens geblunderd. Het is nooit een fabrikant die slecht is, hooguit een specifieke serie.

@dragonfirebn
Waarom wil je voor RAID5 gaan en welke *vorm* van RAID wil je voor kiezen? Hardware RAID, softraid? RAID5 kan een goede keuze zijn, maar het is wel een keuze die ik heel bewust zou maken.

Sowieso, als het gaat om een PC, zou ik eerder gaan voor een losse NAS waar je je data op zet en een PC die je gebruikt waar een PC voor bedoeld is. Dat kost misschien iets meer geld maar heeft onder andere als voordeel dat jij je PC kunt herstarten en herinrichten zonder dat jij of je familieleden / huisgenoten niet meer bij hun data kunnen.
Is geen onderbuik gevoel.
Het is bekend dat de "china" serie met 2/3 platterverhaal onbetrouwbaar is. Vele failures.
Backblaze heeft die WD schijven er al MEERDERE jaren in zitten, en de seagates zitten er pas een jaar in.

• Mizgala28
1 tip aan de topic starter.

Ik zou de Noctua koeler nog NIET kopen, ga aan de slag met de stock koeler van Intel en kijk of je achteraf die wilt vervangen vanwege geluid.

Ik heb dat al paar keer met meerdere personen meegemaakt, dan kopen ze super stille hardware terwijl een standaard variant in sommige gevallen helemaal niet slechter is.

Daarnaast spaart het geld uit als het bevalt, een CPU koeler kan altijd achteraf gekocht worden indien noodzakelijk.

Echter als je vindt dat je systeem niet stil genoeg is en je daardoor de Noctua koopt zou ik ook meteen de case fans ook vervangen (voor eventueel Noctua of een ander goed merk), punt is dat je niks aan een doodstille CPU koeler hebt als je systeem fans ook lawaai maken, ik heb momenteel ook een stock Intel fan die vrij stil is, wat ik wel hoor zijn mijn case fans (en dus ga ik die vervangen).

Als je het doet doe het dan goed, maar mijn tip is probeer eerst de stock koeler uit.

lijstjes door elkaar gehaald |:(
UltiemePCNerd schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:10:
[...]

Is geen onderbuik gevoel.
Het is bekend dat de "china" serie met 2/3 platterverhaal onbetrouwbaar is. Vele failures.
Backblaze heeft die WD schijven er al MEERDERE jaren in zitten, en de seagates zitten er pas een jaar in.
Hoewel ik zelf ook weet dat bepaalde Seagate schijven onbetrouwbaar zijn, ik heb een voorkeur voor WD en heb ook meerdere keren meegemaakt dat die ook kapot gingen en dat terwijl ze als betrouwbaar bestempeld worden.

Alles kan kapot gaan, heb genoeg betrouwbare schijven gezien die kapot kunnen terwijl de andere kant op ik ook schijven heb gezien die "onbetrouwbaar" zijn en nog steeds werken.

(ik zelf zou een Seagate nooit voor een server/NAS gebruiken, echter ken ik zat mensen die ze jarenlang wel ervoor gebruiken zonder problemen.

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Mizgala28 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:26:
1 tip aan de topic starter.

Ik zou de Noctua koeler nog NIET kopen, ga aan de slag met de stock koeler van Intel en kijk of je achteraf die wilt vervangen vanwege geluid.

Ik heb dat al paar keer met meerdere personen meegemaakt, dan kopen ze super stille hardware terwijl een standaard variant in sommige gevallen helemaal niet slechter is.

Daarnaast spaart het geld uit als het bevalt, een CPU koeler kan altijd achteraf gekocht worden indien noodzakelijk.

Echter als je vindt dat je systeem niet stil genoeg is en je daardoor de Noctua koopt zou ik ook meteen de case fans ook vervangen (voor eventueel Noctua of een ander goed merk), punt is dat je niks aan een doodstille CPU koeler hebt als je systeem fans ook lawaai maken, ik heb momenteel ook een stock Intel fan die vrij stil is, wat ik wel hoor zijn mijn case fans (en dus ga ik die vervangen).

Als je het doet doe het dan goed, maar mijn tip is probeer eerst de stock koeler uit.

[...]

Hoewel ik zelf ook weet dat bepaalde Seagate schijven onbetrouwbaar zijn, ik heb een voorkeur voor WD en heb ook meerdere keren meegemaakt dat die ook kapot gingen en dat terwijl ze als betrouwbaar bestempeld worden.

Alles kan kapot gaan, heb genoeg betrouwbare schijven gezien die kapot kunnen terwijl de andere kant op ik ook schijven heb gezien die "onbetrouwbaar" zijn en nog steeds werken.

(ik zelf zou een Seagate nooit voor een server/NAS gebruiken, echter ken ik zat mensen die ze jarenlang wel ervoor gebruiken zonder problemen.
TS heeft de noctua al.

• dragonfirebn
Menno02 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:43:
Deze is van goede kwaliteit, van de door jou genoemde voedingen weet ik het niet. Helaas is deze wel iets duurder.
Zolang m'n budget het haalt is er geen probleem!
[...]

@dragonfirebn

Waarom ik voor RAID 5 wil gaan? Euh, dat is eigenlijk omdat ik dan, indien ik 3 harde schijven koop ik 2 volledig kan benutten?

Zelf heb ik eigenlijk nog niet nagedacht over hardware of software RAID. Zolang het in m'n kast past kan ik ga ik denk ik voor hardware RAID.

Een nas is zeker iets om over te twijfelen! Nu is mijn budget wat gelimiteerd en ik zal deze computer hoogstwaarschijnlijk 1-2 jaar gebruiken om te gamen. (daarna zal het enkel worden gebruikt om films te kijken en als NAS functioneren.) Heb ik helaas niet vermeld in mijn begin topic, stom 8)7
Mizgala28 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:49:
Let op, het volgende is mijn mening ik val je dus niet aan mocht je dat denken maar het is wel iets wat mij opvalt.

Razer maakt zeker goed spul, maar je toetsenbord en muis zijn bij elkaar al kleine 200 euro, je kon daarop de helft besparen en 100 euro in een RX 480 4 of 8GB of GTX 1060 3 of 6GB kunnen insteken die veel beter zijn qua performance.

Verder heb je een WIFI USB adapter gekocht, niks mis met Wifi maar je kon beter voor een PCIE Wifi kaart gaan die betere snelheden (afhankelijk van het model en merk natuurlijk) en bereik haalt.

- einde persoonlijke mening -

Skip de i5 6600, je betaalt onnodig de meerprijs terwijl de i5 7500 goedkoper is en even goed zo niet beter dan de 6600.

i5 7500

Onthoud wel dat je een h170 moederbord eerst met een Skylake de bios moet updaten of afhankelijk waar je het koopt kun je de verkoper vragen om het voor je te doen voordat de boel verzonden wordt (Azerty doet dat bijvoorbeeld).

Extra geld uitgeven aan de Noctua kan wel, persoonlijk is een stock koeler genoeg in combinatie met de CPU en videokaart, begrijp mij niet verkeerd want die Noctua is zeker goed, maar vergeleken met een klassieke tower koeler presteert hij in mijn ogen niet gelijkwaardig.

Ja het is beter dan een Intel stock koeler, maar een Intel stock koeler is genoeg voor een zuinige chip zoals een i5 (K varianten is een ander verhaal natuurlijk), enige reden om voor die Noctua te gaan is als je een heel stille PC wilt hebben.

En dan de ssd, 120gb is krap en zeker voor 85 euro.

Western Digital 240GB

Cruacial MX300 275gb

Beide goede ssd's voor fractie meer maar wel met minimaal dubbel de opslag, ook als je niks op je ssd opslaat is 120gb te weinig, uit ervaring want ik heb een 120gb en heb amper 40gb over terwijl er vrijwel niks op de ssd staat.

Voor de rest een prima build (heb alleen niet echt een redelijke SFX oplossing voor je voeding, uit persoonlijke ervaringen vind ik Be Quiet qua voedingen matig, stiller dan de concurrentie zijn ze naar mijn mening niet en daarnaast heb ik persoonlijk te vaak mee gemaakt dat ze stuk gingen, ik vind ze matig maar dat is mijn ervaring, er zullen vast wel mensen zijn die juist wel goede ervaringen mee hebben)
Aangevallen? Welnee! Ik kan er alleen maar van leren toch.

Oke, de muis heb ik zn'n 3-4 jaar geleden gekocht. Ik wilde graag een gaming muis en welja, *; ....
Over het toetsenbord. Ik heb nu eenmaal een razer muis z'n 3-4 jaar. Het is goed spul en ben er nog altijd blij mee! Dus ik zou toch graag een razer toetsenbord willen. Dat is ook meteen z'n beetje mijn enige merk voorkeur...

Volgens mij heb ik onvoldoende plek in mijn kast om een PCIE wifi adapter te kopen?

Dan over de build.
Ik heb deze tweedehands gekocht, dus minder geld uitgeven voor toch goed spul. Lijkt me een pracht deal!
Over de rest zal ik niet ingaan. Gaat volgens mij over mn build die ik nu heb?

[ Voor 115% gewijzigd door dragonfirebn op 08-04-2017 20:41 ]

• Mizgala28
Lijstjes door elkaar gehaald |:(
dragonfirebn schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:32:

Volgens mij heb ik onvoldoende plek in mijn kast om een PCIE wifi adapter te kopen?

Dan over de build.
Ik heb deze tweedehands gekocht, dus minder geld uitgeven voor toch goed spul. Lijkt me een pracht deal!
Over de rest zal ik niet ingaan. Gaat volgens mij over mn build die ik nu heb?
Ik had door mijn eigen stomme fout je lijstjes door elkaar gehaald.

Verder niks mis met je build, je hebt door de videokaart inderdaad geen ruimte voor een PCIE Wifi kaart.

Indien mogelijk, ga voor een RX470 die presteert stuk beter dan een 1050 TI.

[ Voor 71% gewijzigd door Mizgala28 op 08-04-2017 20:47 ]

• Auxority
Ah, als je goedkoper uit wilzijn kan je overwegen om een rx 470/ rx 480 4GB te nemen met als power supply de CX450M.

Ik snap je argument van drie harde schijven nu wel. Is natuurlijk wel erg prijzig.

Veel succes verder!

• Mizgala28
iiGamingFreak schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 23:53:
Ah, als je goedkoper uit wilzijn kan je overwegen om een rx 470/ rx 480 4GB te nemen met als power supply de CX450M.

Ik snap je argument van drie harde schijven nu wel. Is natuurlijk wel erg prijzig.

Veel succes verder!
Die PSU zal niet lukken, hij heeft in tegenstelling tot bijna alle PSU's op de markt geen ATX maar SFX formaat nodig.

Corsair SF450 zou dan eerder van toepassing zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 09-04-2017 01:50 ]

• dragonfirebn
Mizgala28 schreef op zondag 9 april 2017 @ 01:49:
[...]

Die PSU zal niet lukken, hij heeft in tegenstelling tot bijna alle PSU's op de markt geen ATX maar SFX formaat nodig.

Corsair SF450 zou dan eerder van toepassing zijn.
[...]

@dragonfirebn

Ah, dat is jammer. Mij behuizing ondersteunt slechts 1x 3,5 inch harde schijf en 3x 2,5 inch. Dus ik denk toch maar dat het een losse NAS gaat worden.

Voor de andere spullen, is dit een aardig lijstje?
Het is weliswaar geen RX 480 zoals jullie hebben gezegd, maar bij de GTX 1060 krijg je nu een game (For Honor of Wildlands & Dawn of War III)

Nu heb ik eigenlijk geen idee of For honor/ Wildlands en Dawn of War III leuk zijn... 7(8)7

Dus dan nu mijn lijstje tot dusver:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus DUAL-GTX1060-O6G€ 305,95€ 305,95
1TP-Link Archer T4U€ 27,92€ 27,92
1AOC I2381FH Zwart€ 129,-€ 129,-
1Razer Ornata Chroma (Qwerty)€ 95,95€ 95,95
1Corsair SF450€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,77

Is hier nog wat op te bezuinigen? Het liefst zat ik eigenlijk wel onder de 550 euro (lel, was 100 euro minder)
Dus hopelijk zien jullie nog een mooi alternatief voor minder geld! _/-\o_

Als laatste vraag (voor deze post, je weet maar nooit! :Y )
Welke microfoon bevelen jullie me aan? Ik ontdekte zojuist dat je een microfoon nodig hebt om met je vrienden te praten, en laat ik juist dat veel doen op m'n ouwe laptoppie! (hij valt bijna uit elkaar)

[ Voor 19% gewijzigd door dragonfirebn op 09-04-2017 20:45 ]

Verwijderd

dragonfirebn schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:43:
[...]
Is hier nog wat op te bezuinigen? Het liefst zat ik eigenlijk wel onder de 550 euro (lel, was 100 euro minder)
Dus hopelijk zien jullie nog een mooi alternatief voor minder geld! _/-\o_
Ja, aangezien je toch voor een NAS gaat hoef je niet per se een nieuwe voeding (al zou de voeding het met al die harde schijven in het systeem ook nog wel aan kunnen). Jouw systeem met een GTX 1060 zal tijdens zware belasting maar voor zo'n 200 watt worden belast en dat kan de SFX Power 2 300w makkelijk aan.

Als videokaart kun je bijvoorbeeld de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G pakken welke niet onderdoet voor de Asus.

• Auxority
Ah, ja had ik niet door over de powe supply.

Een rx 480/gtx 1060 zijn zowat gelijk in performance, alleen de rx 480 heeft Direct X 12 support en de rx480 heeft 8GB vram ipv 6GB.

Je kan voor ongeveer 265 euro een gtx 1060 halen dus dat scheelt wat geld.

Voor de rest is het gewoon maar ff doorsparen.

• Skyline7
  • Laatst online: 11-04-2024
Of je het waard vind om de extra game (warhammer dawn 3) te krijgen of minder uit te geven in aan jou, maar sinds wanneer draait een rx 480 of gtx 1060 op 300 watt?

Als microfoon, kun je niet een soundcard in je pc zetten?

Het razer toetsenbordje ik wel aan de prijzige kant voor niet mechanisch.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

dragonfirebn schreef op zondag 9 april 2017 @ 20:43:
Ah, dat is jammer. Mij behuizing ondersteunt slechts 1x 3,5 inch harde schijf en 3x 2,5 inch. Dus ik denk toch maar dat het een losse NAS gaat worden.
Voordat je een NAS aan gaat schaffen, check ook deze topics:

Het grote HP Proliant Microserver topic
Het grote HP Proliant Microserver topic

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3 Vorige deelOverzicht
Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

Er zijn onnoemelijk veel mogelijkheden voor een NAS, persoonlijk ben ik groot fan van een HP Microserver Gen8 met FreeNAS. Goedkoop, bloedsnel, extreem veilig voor je data (want ZFS) en met heel veel nifty features.

Je wil alleen zo'n keuze wel bewust maken. Je NAS is een van de core componenten van je setup thuis, samen met je netwerk. PC is in de regel makkelijk te vervangen, zeker als daar geen niet vervangbare data op staat. NAS is een ander koekje. NAS kapot = data onbereikbaar of weg. (En zonder netwerk heb je d'r geen toegang toe.)

Thuis beschouw ik mijn NAS, hypervisors en netwerk echt als core. Word relatief weinig aan gesleuteld en zitten allerlei veiligheidskleppen op om te zorgen dat het blijft werken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1