En dat is nota bene met een H100i waterkoeling
Maar goed, dit is van zichzelf al een heethoofdje en dan helpt de overclock ook nog niet mee. Gooi er zo voor de zekerheid nog even een extra fan in voor de aanvoer van koele lucht, misschien helpt dat ook nog.
@ShitHappens
Welke clocksnelheid draai jij dan op die CPU?
Ik heb mijn 6800K op 4,2 GHz met een Mugen 4 PCGH nog niet boven de 62 graden uit zien komen. Tuurlijk maakt het uit dat die IHS gesoldeerd is, maar de koeler zou in theorie toch minder moeten zijn en de CPU heeft vanuit basis al meer vermogen nodig....
Welke clocksnelheid draai jij dan op die CPU?
Ik heb mijn 6800K op 4,2 GHz met een Mugen 4 PCGH nog niet boven de 62 graden uit zien komen. Tuurlijk maakt het uit dat die IHS gesoldeerd is, maar de koeler zou in theorie toch minder moeten zijn en de CPU heeft vanuit basis al meer vermogen nodig....
Deze draait nu op 4,5GHz (in tegenstelling tot de normale 4 met turbo naar 4,2). Misschien dat dat 'm nét even over 't randje duwt.
Kan iemand mij uitleggen hoe "Recent average credit" werkt? Ik zie op de berkeley site dat dit bij mij rond de 5200 zit, maar ik heb in deze afgelopen dag meer dan 25,000 punten gegenereerd.
Vanaf het begin creer je credits (10 punten in 1 dag als voorbeeld)mimic schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:09:
Kan iemand mij uitleggen hoe "Recent average credit" werkt? Ik zie op de berkeley site dat dit bij mij rond de 5200 zit, maar ik heb in deze afgelopen dag meer dan 25,000 punten gegenereerd.
Zo heb je n gemiddelde loop der tijd (1 dag, 10 punten gemiddeld, 2 dagen, 5 punten, 10 dagen, 1 punt etc...)
Zodra je meer gaat draaien stijgen je gemiddelde credits (2*10 punten, 20 punten, 1 dag = 20, 10 dagen = 2 punten etc..)
DPC Chef-kok :)
Ah dus eigenlijk ben ik in een 'opbouwfase'. Mensen die dus minder daily punten hebben, maar een hoger daily gemiddelde zijn eerder begonnen. Zie ik het zo goed?Xanquezer schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:14:
[...]
Vanaf het begin creer je credits (10 punten in 1 dag als voorbeeld)
Zo heb je n gemiddelde loop der tijd (1 dag, 10 punten gemiddeld, 2 dagen, 5 punten, 10 dagen, 1 punt etc...)
Zodra je meer gaat draaien stijgen je gemiddelde credits (2*10 punten, 20 punten, 1 dag = 20, 10 dagen = 2 punten etc..)
Ooh ik dat dat het:Xanquezer schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:14:
[...]
Vanaf het begin creer je credits (10 punten in 1 dag als voorbeeld)
<Punten totaal> / (<Geldig> + <Controle zonder resultaat> + <Controle in behandeling>) = ANS
ANS * <Geldig>
Dat je als het ware werd afgerekend op je "Fouten" en "Ongeldig" die je zou hebben. Met me 23 fouten omdat me laptop geen zin had om ze Nvidea in te kikken.
Bij mij klopt hij op deze manier namelijk?
Volgens mij kun je alleen in je prefs aangeven: GPU of CPU. Niet het soort tasks wat je wil ontvangen.Balance schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:46:
Ik krijg nu best wel veel nieuwe cuda42-taken (Cuda 4.2?) voor m'n GTX 970 terwijl deze OpenCL-taken vaak sneller uitgevoerd worden en/of meer punten opleveren. Is er een manier om dit te sturen zodat ik meer OpenCL taken krijg?
Je kunt natuurlijk wel alle niet-OpenCL taken aborten/terugsturen, maar of je dat wil...
Ik heb er ook een paar van hem, helaas. Wachten op de rechecks dan maar door mensen met wel goede hardware.Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 04:00:
Hoi
Als je wingman verotte hardware heeft:
https://setiathome.berkeley.edu/results.php?hostid=7278254
Zojuist ook de interne GPU maar eens aangezet in de bios. Die staat nu ook fijn mee te grazen
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Nu alleen je url nog fixenXanquezer schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:32:
Mooi, [url=http://setiathome.berkeley.edu/hosts_user.php?sort=expavg_credit&rev=0&show_all=0&userid=9626039]ik ben rustig computers aan t toevoegen[/ur]
Nee 30 als kamer temperatuur......Viper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 16:34:
[...]
Ongelofelijk hè, op het moment dat de stampede begint is het ook gelijk 20+ overdag
19 graden intake (op de grond)
Ok, was dat even geen goed plan
Vanaf het moment dat ik de interne GPU ook actief zette stort de verwerking van de CPU jobs in. Van 5 a 6 kwartier naar 2,5 tot 3 uur
Ik laat het ene jobje dat bijna klaar is finishen en daarna gaat de interne GPU mooi weer op slaapstand!

Vanaf het moment dat ik de interne GPU ook actief zette stort de verwerking van de CPU jobs in. Van 5 a 6 kwartier naar 2,5 tot 3 uur

Ik laat het ene jobje dat bijna klaar is finishen en daarna gaat de interne GPU mooi weer op slaapstand!
Niet heel gek natuurlijk.Panzer_V schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:26:
Ok, was dat even geen goed plan![]()
Vanaf het moment dat ik de interne GPU ook actief zette stort de verwerking van de CPU jobs in. Van 5 a 6 kwartier naar 2,5 tot 3 uur![]()
De interne GPU is gewoon een IGP, die zover ik vermoed eigenlijk gewoon een soort software gpu is op basis van processing power van je cpu.
Wat bij betreft doen we volgende meer hem rond november of zo.. qua temp. veel gunstiger.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Die discussie is volgens mij vaker gevoerd.DukeBox schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:32:
Wat bij betreft doen we volgende meer hem rond november of zo.. qua temp. veel gunstiger.
Het idee was april/mei > lente, koeien weer de wei in en grazen
Maar misschien kunnen we er een andere spin aan geven of andere benaming.
in een koude periode is denk ik de opbrengst nog hoger.
maar goed, dat laat ik even verder liggen bij de dpc adjes
Daar lijkt het idd op ja. Enfin, hij staat weer uit en nu graas ik weer op verwachte snelheid.Viper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:30:
[...]
Niet heel gek natuurlijk.
De interne GPU is gewoon een IGP, die zover ik vermoed eigenlijk gewoon een soort software gpu is op basis van processing power van je cpu.
We zijn aan het kijken wat we even kunnen aanzetten om mee te draaien
Niet dat ik weet.

[ Voor 29% gewijzigd door lasermen op 03-04-2017 17:55 ]
Ik heb het liever in de zomer, kan ik mijn laptop op de airconditioning zetten voor een koele 60 graden ipv 90 graden. Mijn kamer koel ik dan ook tot 18 graden ipv de lekker warme 22 graden in de winter.
[ Voor 26% gewijzigd door DeathNebula op 03-04-2017 18:04 . Reden: Extra informatie ]

Ik geloof dat je 1 van de weinigen bent die het juist later wilt hebben. Tot nu toe hebben we vooral veel oproepen gehad om het nog eerder in het jaar te doen.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Ik denk eerder dat het komt omdat een IGP je ram gebruikt en bandbreedte deelt met je CPU. Dat lijkt me een logischere verklaring.Viper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:30:
[...]
Niet heel gek natuurlijk.
Ik heb ook eens gekeken en mijn IGP doet er ook meer dan 4 uur over. de Nvidia 20 min.Panzer_V schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:39:
[...]
Daar lijkt het idd op ja. Enfin, hij staat weer uit en nu graas ik weer op verwachte snelheid.
niet echt lekker rendabel dus. maar het is een laptop, ff kijken of die igp uit kan.
Van mij mag het ook wel later hoorBubbles schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:31:
Ik geloof dat je 1 van de weinigen bent die het juist later wilt hebben. Tot nu toe hebben we vooral veel oproepen gehad om het nog eerder in het jaar te doen.
...
ergens in December
gpu rond de 50 graden, en toch full load, niet slecht

Je zou bijna gaan overclocken
[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 03-04-2017 20:21 ]
Ik heb ook de 960 en bij mij is ie 60 graden.....Maar dan nog zijn dat geen temperaturen om je zorgen bij te makenViper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:14:
[...]
Van mij mag het ook wel later hoor
...
ergens in December
gpu rond de 50 graden, en toch full load, niet slecht![]()
[afbeelding]
Je zou bijna gaan overclocken
GTX 1080 op 99% al een tijdje, 80 gradenPanzer_V schreef op maandag 3 april 2017 @ 20:34:
[...]
Ik heb ook de 960 en bij mij is ie 60 graden.....Maar dan nog zijn dat geen temperaturen om je zorgen bij te maken

Iemand een idee hoe ik de IGP gpu wu weg krijg.

probleem is dat ik nu altijd minimaal 3 processor cores gebruik, plus de NVidia voluit.
hierbij lopen de temps op tot over de 90
als ik hem suspend start hij gewoon een andere op de igp.
in de bios al gekeken, daar kan ik niks uitzetten.
misschien via een app_config

probleem is dat ik nu altijd minimaal 3 processor cores gebruik, plus de NVidia voluit.
hierbij lopen de temps op tot over de 90

[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 03-04-2017 21:41 ]

Via de S@H project preference kan je die uitschakelen als het goed is
EDIT:
Dat is alleen nodig voor integrated ATI graphics, dan moet je een exclude GPU option toevoegen in cc_config.xmlViper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:40:
[ Voor 43% gewijzigd door Joey1203 op 03-04-2017 21:58 ]
heb ik inderdaad ook geprobeerd zodat de CPU en GPU (ATI) het beter gaat doen
Alleen daar trekt de client niks van aan
Check dit en help mee!
wel even een update project doen via boinc.DaMoUsYs schreef op maandag 3 april 2017 @ 21:52:
heb ik inderdaad ook geprobeerd zodat de CPU en GPU (ATI) het beter gaat doen
en alle IGP taken aborten.
waarschijnlijk heb je nog werk in de queue staan.
of jij hebt het over de app_config, daar weet ik niks van
[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 03-04-2017 21:57 ]
https://setiathome.berkeley.edu/kiosk/
ligt het aan mij of wordt er gewoon een shitload aan werk onze kant opgestuurd
ow ja ik loop 2 dagen achter ik was op weekend in de ardenne
ligt het aan mij of wordt er gewoon een shitload aan werk onze kant opgestuurd
ow ja ik loop 2 dagen achter ik was op weekend in de ardenne

[ Voor 21% gewijzigd door laserdesign op 03-04-2017 22:34 ]
moooooooooh fx8350
Van mij mag het wel aan het einde van de zomerBubbles schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:31:
189 flushers gisteren en met 1,988,314 net geen 2M, maar de stijgende lijn zit erin.
A-Jay in "[Stampede 16] SETI@Home Hitparade week 1"
Jaaaaa, nu heb ik officieel recht op een nieuw user iconA-Jay schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 06:40:
189 flushers gisteren en met 1,988,314 net geen 2M, maar de stijgende lijn zit erin.

Haha, je bent niet de enige. Ik beken dat ik ook de seti stats aanhoud om alvast de nieuwe badge te kunnen plaatsen 😉Joey1203 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 07:52:
[...]
Jaaaaa, nu heb ik officieel recht op een nieuw user iconstiekem had ik deze gister al ingesteld toen ik >10.000 punten had op de seti pagina
Gefeliciteerd met de 10K mijlpaal en op naar de 25K!
Merci!Panzer_V schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:22:
[...]
Haha, je bent niet de enige. Ik beken dat ik ook de seti stats aanhoud om alvast de nieuwe badge te kunnen plaatsen 😉
Gefeliciteerd met de 10K mijlpaal en op naar de 25K!
Ik zit al op de 18K dus gaan de goede kant op
Vergeet niet de wekelijkse onderhoud die vanavond start, buffer een klein beetje extra ervoor
Zou dit genoeg zijn om de dag door te komen??Suicyder schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:01:
Vergeet niet de wekelijkse onderhoud die vanavond start, buffer een klein beetje extra ervoor

@Suicyder
Nee, ik gebruik BoincTasks om al mijn 7 koeien te volgen, kijk maar in de laatste kolom
Zijn trouwens meerdere taken, niet 1 taak die 2 weken duurt haha, zijn gestapeld. (Even gecheckt, het zijn ~750 WU's verdeeld over 7 koeien)
Nee, ik gebruik BoincTasks om al mijn 7 koeien te volgen, kijk maar in de laatste kolom
Zijn trouwens meerdere taken, niet 1 taak die 2 weken duurt haha, zijn gestapeld. (Even gecheckt, het zijn ~750 WU's verdeeld over 7 koeien)
[ Voor 41% gewijzigd door Joey1203 op 04-04-2017 09:54 . Reden: Spellingzzz ]
@Joey1203 Ik zie daar Google Cloud tussen staan, wat voor instance heb je daar, en wat doet die?
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ubuntu 16.04 VM met 8 cores, heb die €300 test crediet nogBalachmar schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:50:
@Joey1203 Ik zie daar Google Cloud tussen staan, wat voor instance heb je daar, en wat doet die?
Als ik die post van hun erbij pak zou ik zeggen ergens rond 18:00 of 19:00 onze tijd.Weekly Outage and Initial Catch Up
Every Tuesday morning (Pacific time) we begin a ten hour data distribution outage for database and systems maintenance. The upload/download servers will be offline during this time. Afterwards you may experience connectivity issues for several more hours as the servers catch up with demand.
24 Jan 2017, 16:11:24 UTC
Hoe kan ik meer binnen trekken? Tips?Suicyder schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 09:01:
bij preferences work days op 2 zetten bijvoorbeeld.
Als je local preferences gebruikt, store atleast 1 days of work and additional 2 days oid.

als je web preferences gebuikt, wat hij zegt (pijltje down)
[ Voor 42% gewijzigd door Viper® op 04-04-2017 10:14 ]
Dat dus.
Seti website -> je profiel -> Computer preferences (of voorkeuren voor de NL werkers) -> aanpassen maar
Seti website -> je profiel -> Computer preferences (of voorkeuren voor de NL werkers) -> aanpassen maar
Ah top, had eerst van 0,1 naar 0,5 en 'other' van 0,5 naar 1. maar allebij op 2 dus?Viper® schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:11:
[...]
bij preferences work days op 2 zetten bijvoorbeeld
[afbeelding]
De exacte getallen zijn afhankelijk van hoe snel je werk verzet, volgens mij berekent boinc n.a.v. je werk hoeveel WU's je per dag doet en haalt er zoveel binnen.slijkie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:13:
[...]
Ah top, had eerst van 0,1 naar 0,5 en 'other' van 0,5 naar 1. maar allebij op 2 dus?
0,5 lijkt mij vrij weinig
Allebei op 0.5 is meer dan genoeg. Vergeet niet dat een langere queue ook nadelen heeft: De BOINC Manager kan moeilijker de meest geschikte workloads uitkiezen en anderen moeten langer wachten op de verificatie van hun punten.
heb ze allebij op 2 gezet. moet wel goed gaan zo denk ik.Viper® schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:15:
[...]
De exacte getallen zijn afhankelijk van hoe snel je werk verzet, volgens mij berekent boinc n.a.v. je werk hoeveel WU's je per dag doet en haalt er zoveel binnen.
0,5 lijkt mij vrij weinig
ah dat wist ik nietBalance schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:15:
Allebei op 0.5 is meer dan genoeg. Vergeet niet dat een langere queue ook nadelen heeft: De BOINC Manager kan moeilijker de meest geschikte workloads uitkiezen en anderen moeten langer wachten op de verificatie van hun punten.
snel weer op 0,5 zetten
[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 04-04-2017 10:16 ]
Op dit moment staan ze allebei op 0.1. Ik ga ze straks voor het onderhoud op 0.5 zetten, en zodra het onderhoud begonnen is weer terug op 0.1. Zo heeft ie genoeg te doen tijdens het onderhoud maar laad hij daarna niet nog extra binnen.
Voorbeeldje over die workloads: Eerst kreeg ik op m'n GTX 970 voornamelijk Cuda42 en Cuda50 taken binnen. Omdat mijn queue toen ook op een dag stond duurde het lang voordat hij nieuwe, efficientere taken kon binnenhalen en daarvan kon kijken of het werkte. Vervolgens schroefde ik m'n queue terug naar 0.1 dag en had hij binnen een halve dag door dat OpenCL echt het efficients was.
Voorbeeldje over die workloads: Eerst kreeg ik op m'n GTX 970 voornamelijk Cuda42 en Cuda50 taken binnen. Omdat mijn queue toen ook op een dag stond duurde het lang voordat hij nieuwe, efficientere taken kon binnenhalen en daarvan kon kijken of het werkte. Vervolgens schroefde ik m'n queue terug naar 0.1 dag en had hij binnen een halve dag door dat OpenCL echt het efficients was.
[ Voor 45% gewijzigd door Balance op 04-04-2017 10:19 ]
Ik hoop het, want als het 10 uur duurt, weet ik niet hoe en wat, maar die task list die gaat er zeker in 10u doorheen. misschien al in 5.Balance schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:17:
Op dit moment staan ze allebei op 0.1. Ik ga ze straks voor het onderhoud op 0.5 zetten, en zodra het onderhoud begonnen is weer terug op 0.1. Zo heeft ie genoeg te doen tijdens het onderhoud maar laad hij daarna niet nog extra binnen.

Ik heb ze op 0.5 en 1 staan. Het kan zijn dat mijn pc thuis ze op heeft voor het onderhoud voorbij is. Dat komt omdat deze nog geen 24 uur achtereen gedraaid heeft. Dus hij buffert voor wat boinc gemiddeld aan staat.
Dat gevoel ken ik. Ik stamp er ook zo een flink aantal jobs doorheen...slijkie schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:18:
[...]
Ik hoop het, want als het 10 uur duurt, weet ik niet hoe en wat, maar die task list die gaat er zeker in 10u doorheen. misschien al in 5.

Maar het is puur om te voorkomen dat er kale weilanden ontstaan bij afwezigheid van de landeigenaren 
Beter nu alvast de hekken openzetten naar extra velden
Beter nu alvast de hekken openzetten naar extra velden
I wishSuicyder schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:23:
Maar het is puur om te voorkomen dat er kale weilanden ontstaan bij afwezigheid van de landeigenaren
Beter nu alvast de hekken openzetten naar extra velden![]()
![]()
![]()
04/04/2017 10:20:02 | SETI@home | Requesting new tasks for NVIDIA GPU
04/04/2017 10:20:09 | SETI@home | Scheduler request completed: got 0 new tasks
Dat komt omdat jij je melkquotum bereikt hebt
Als jij je buffers ietsje groter maakt (zie post Viper), dan zal Boinc voor vanavond al je voorraad bijgewerkt hebben. Maagvergroting voor je stieren
Ja gezien, helaas krijg ik dan nog steeds geen nieuwe tasks. Had het op 0.5 staan, om te testen naar 1 dag veranderd, en toen eens naar 2, maar ik krijg er alleen tasks bij als er een klaar is. Dus een op een... :CTao schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 11:44:
Als jij je buffers ietsje groter maakt (zie post Viper), dan zal Boinc voor vanavond al je voorraad bijgewerkt hebben. Maagvergroting voor je stieren
Zojuist nog maar en koetje van stal gehaald. Ben benieuwd hoeveel mijn Surface Pro 2 gaat grazen.
Heb je in Boinc op "lokale voorkeur inlezen" geklikt? (tab Opties)mimic schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 13:31:
[...]
Ja gezien, helaas krijg ik dan nog steeds geen nieuwe tasks. Had het op 0.5 staan, om te testen naar 1 dag veranderd, en toen eens naar 2, maar ik krijg er alleen tasks bij als er een klaar is. Dus een op een... :C
En BOINC restarten werkt misschien ook? Bij mij was dat nog nodig om tijdelijk via de lokale voorkeuren het aantal units in de queue te verhogen.Tao schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:01:
[...]
Heb je in Boinc op "lokale voorkeur inlezen" geklikt? (tab Opties)
Voorkeuren zijn lokaal, en BOINC inderdaad al eens opnieuw opgestart. Geen idee waarom ik niet meer krijg.Panzer_V schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 15:03:
[...]
En BOINC restarten werkt misschien ook? Bij mij was dat nog nodig om tijdelijk via de lokale voorkeuren het aantal units in de queue te verhogen.
Ik gok dat hij vindt dat ik genoeg heb, of er zijn gewoon echt niet meer tasks available.04/04/2017 15:01:51 | SETI@home | Sending scheduler request: To fetch work.
04/04/2017 15:01:51 | SETI@home | Reporting 4 completed tasks
04/04/2017 15:01:51 | SETI@home | Requesting new tasks for NVIDIA GPU
04/04/2017 15:01:58 | SETI@home | Scheduler request completed: got 0 new tasks
04/04/2017 15:01:58 | SETI@home | Project has no tasks available
Edit 3:
Beetje lomp gedaan en aantal dagen werk naar 5 gezet, ik krijg weer een paar taken extra;
Met 43 taken van maximaal 5 minuten rekenen is dit toch weer 3,5 uur extra werk04/04/2017 15:30:13 | SETI@home | Reporting 3 completed tasks
04/04/2017 15:30:13 | SETI@home | Requesting new tasks for NVIDIA GPU
04/04/2017 15:30:17 | SETI@home | Scheduler request completed: got 43 new tasks
Ik heb in totaal nu 200 taken van +- 5 minuten. Daar kan ik 16,5 uur mee doen.
[ Voor 62% gewijzigd door mimic op 04-04-2017 15:41 ]
Oh heeft het dan niet te maken dat het GPU taken zijn en boinc enkel een schatting maakt op CPU tijd??
Het onderhoud van de SETI servers is begonnen. Als ik de stats van mijn profiel op wil vragen krijg ik "Project down for maintenance. Please check back in a few hours."
Jammer dat je niet kunt instellen in Boinc wanneer/hoe laat het programma het project moet bijwerken.
En dat "few hours" zullen dan die 10 uur zijn, die eerder vermeld werden?
Oh wait, dan hebben we dus morgen een lagere daily output allemaal.
En dat "few hours" zullen dan die 10 uur zijn, die eerder vermeld werden?
Oh wait, dan hebben we dus morgen een lagere daily output allemaal.
[ Voor 43% gewijzigd door Tao op 04-04-2017 16:59 ]
Normaliter kan je er vanuitgaan dat het morgenochtend weer live is.
Hmm mijn workstation thuis gaat voor middernacht door zijn werk heen zijn 
Naja pech gehad haha.
Naja pech gehad haha.
mmmmh CrunchBak offline
of is teamviewer ermee gekapt?
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik denk dat ik die 10 uur timelap (vanaf 17.00 uur gerekend) net ga overlappen, maar het zal close zijn.Suicyder schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:18:
Hmm mijn workstation thuis gaat voor middernacht door zijn werk heen zijn
Naja pech gehad haha.
Ik gok dat ik er zo doorheen ben...

Link naar het plaatje want de Camo-dinges laadt geen preview:
http://leetmimic.nl/dump/backlog.jpg

Link naar het plaatje want de Camo-dinges laadt geen preview:
http://leetmimic.nl/dump/backlog.jpg
[ Voor 35% gewijzigd door mimic op 04-04-2017 18:45 ]
toch mijn gtx960 maar wat getweaked, je bent tweaker of niet
gebruik asus tweak II, gpu core kan ik op 1531 MHz zetten.
als ik echter het geheugen aanpas en save springt hij direct terug. dit doet hij bij 10 MHz of 100. default is 7010 mhz.
weet niet of memory speed veel invloed heft
whoopsie
* Viper® dacht ff die gpu wat hoger tweaken

toen crashte m'n gtx
hmm nu zegt mijn gpu-z dat de gpu load 0 is maar boinc staat wel op NVidia te stampen
plus 55 graden, wazige shit
gebruik asus tweak II, gpu core kan ik op 1531 MHz zetten.
als ik echter het geheugen aanpas en save springt hij direct terug. dit doet hij bij 10 MHz of 100. default is 7010 mhz.
weet niet of memory speed veel invloed heft
whoopsie
* Viper® dacht ff die gpu wat hoger tweaken

toen crashte m'n gtx
hmm nu zegt mijn gpu-z dat de gpu load 0 is maar boinc staat wel op NVidia te stampen
plus 55 graden, wazige shit

[ Voor 44% gewijzigd door Viper® op 04-04-2017 19:48 ]
dat is wel flink warm zonder load. zelf ook even een screen gemaakt.

Ter vegelijking niet de zelfde kaart maar wel met bijna max load..en toch de zelfde temp

Ter vegelijking niet de zelfde kaart maar wel met bijna max load..en toch de zelfde temp
[ Voor 42% gewijzigd door Nebulasky2 op 04-04-2017 20:28 ]
- Sleep is for the Weak -
Nou............
Het eerst slachtoffer is gevallen...
Een 1200 watt voeding vertelde ''BENG'' tegen mij....
Snel een backup ingezet en weer up and running
Zit ergens sluiting in de 220 kant, pc is gelukkig heel gebleven
Dat is niet zo mooi. als je een beetje merk hebt ( corsair of iets in die trant ) dan krijg je gewoon een verse in de garantie.Xanquezer schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:29:
Nou............
Mimic > toch ook wel een pitteg heet gpu,tje ik denk dat ik de mijne is wat ga tweaken heb nog genoeg ruimte qua tmp en fan speed.
[ Voor 12% gewijzigd door Nebulasky2 op 04-04-2017 20:32 ]
Heel veel sterkte met je verliesXanquezer schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:29:
Nou............
Ergens hoop ik dat die van mij dat ook zegt, dan kan ik mezelf overtuigen om een mooi nieuw Ryzen doosje te bouwen
Ik heb zojuist nog 200MHz extra per core erbij geklokt op mijn werk pc, zet niet heel veel zoden aan de dijk maar zal toch wel wat helpen.
Nee, t was meuk... Thermaltake voeding van 1200 levert belange na niet het vermogen.Nebulasky2 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:31:
[...]
Dat is niet zo mooi. als je een beetje merk hebt ( corsair of iets in die trant ) dan krijg je gewoon een verse in de garantie.
Mimic > toch ook wel een pitteg heet gpu,tje ik denk dat ik de mijne is wat ga tweaken heb nog genoeg ruimte qua tmp en fan speed.
T was trouwens ook n test om te kijken of een ander merk t net zo goed af kan als een A merk.
Nu weer terug naar de CM UCP 1100 watt.
Weer beduidend overtuigd dat thermaltake helaas niet zn naam eer doet... alweer niet....
Ook maar even een screenshotje vanuit het 'rode' kamp.
Alweer een wat oudere kaart (ASUS HD7950), maar doet het nog prima:
Alweer een wat oudere kaart (ASUS HD7950), maar doet het nog prima:

Ja, eigenlijk wel ja.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:44:
Tja dingen kapot maken, is soms ook leuk.
Sterkte met het verliesXanquezer schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:29:
Nou............

is dit al het 2e stampede 2017 slachtoffer?
Zal mijn kalfjes meteen even vertellen dat ze even moeten blijven volhouden tot de Ryzen R5 aflossing arriveert.
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
PANIEK.... ik moet morgen een presentatie houden over een computermodel (iets met interacties biologische wapens en middelgrote nederlandse stad)... Maar ik wil mijn koeien niet op stal zetten om dat stomme model te laten draaien

Ok krijg zelf net de schrik te pakken.
Ik dacht aura mode aan te zetten, zodat mijn gtx van kleur verandert als die heet wordt
dat vond mijn pruttel niet grappig. spikkels in beeld vastlopen stotteren.
Gloeiende gloeiende
dat zijn geen grappen
alles lijkt nu gelukkig weer goed.
Vind het idee niet grappig dat ik mijn verse Rog 1060 strix op te moeten sturen voor garantie.
Ik dacht aura mode aan te zetten, zodat mijn gtx van kleur verandert als die heet wordt
dat vond mijn pruttel niet grappig. spikkels in beeld vastlopen stotteren.

Gloeiende gloeiende
Vind het idee niet grappig dat ik mijn verse Rog 1060 strix op te moeten sturen voor garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door Nebulasky2 op 04-04-2017 21:51 ]

Nog één taakje af en het past niet meer op m'n scherm
Mijn jobs to do past inmiddels op één scherm.. Nog een 60-90 minuten en ik ben al door al mijn 200 jobs heen. Mijn voorspelling van 5 minuten per job klopt dus niet
.
Helaars...
Helaars...
Sta al weer een paar uutjes droog op mijn cruncher.. blijft irritant dat ik niet zoveel kan bufferen. Ook nog steeds geen reactie gehad op mijn mail om de buffer te vergroten.
Dan maar weer ff wat Citizen Science Grid doen in de tussentijd. Die jobs duren overigens wel vrij lang.
Dan maar weer ff wat Citizen Science Grid doen in de tussentijd. Die jobs duren overigens wel vrij lang.
[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 04-04-2017 22:43 ]