Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Schnautzi schreef op zondag 2 april 2017 @ 07:51:
Ik heb ook een paar machines opgestart,
Is er een mogelijkheid om offline machines (in een lab) boinc te laten draaien en projectenin te laden via usb of zo..??
Ik heb een paar blades draaien hier die niets te doen hebben het hele jaar,

Groeten
Volgens mij moet dat wel mogelijk zijn. Ik denk dat je dan een online machine nodig hebt die de WU's download. Vervolgens kopieer je die handmatig naar de offline machines (bijv via usb drive). Heb het alleen nooit zelf geprobeerd, dus weet niet hoe het in praktijk uitpakt.

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnautzi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2024
Bedankt ik ga het eens proberen, want 6 blades moet toch wat opleveren denk ik,

THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat werkt alleen bij dezelfde generatie cpu anders worden ze invalid gemarkeerd.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Seti @ netherlands berichtje sturen met de vraag of ze ons willen joinen? Zonde wat er is gebeurt, maar in Daily erg veel punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
DennisM6 schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:26:
Seti @ netherlands berichtje sturen met de vraag of ze ons willen joinen? Zonde wat er is gebeurt, maar in Daily erg veel punten.
Ik voel een fusie aankomen..... DPC graast SETI@Netherlands op }:O }:O }:O

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Hebben we eigenlijk al een front page berichtje gehad voor nog meer koeien aan te trekken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik ben net met Seti gestart en laat de GPU z'n gang gaan. Die doet maar 1 WU per keer.
Heb een app_config file aangemaakt met <gpu_usage>.5</gpu_usage>, dus hij zou er 2 gelijktijdig moeten doen. (Ik heb een NViDIA 1060 - 6GB en een intel via m'n cpu - 6700K.)
Boinc rapporteert echter slechts werk aan 1 GPU WU. Wat doetik verkeerd?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-06 08:30
miyazakiman schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:52:
Hebben we eigenlijk al een front page berichtje gehad voor nog meer koeien aan te trekken? >:)
nieuws: De Dutch Power Cows breiden de zoektocht naar aliens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

DennisM6 schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:26:
Daar is in het verleden ook al eens over gesproken, maar de uitkomst was negatief.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
SETI@home credits/hour van een groot aantal GPUs:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LT14ixa.png
https://setiathome.berkel...p?id=79874&postid=1856948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
Na dit bericht ook aangemeld en onderhand alweer op de 4533 credits.. Erg leuk dit! Nu even zorgen dat mn bescheiden tweede systeempje ook wat bij kan dragen.. Enige wat me nog niet gelukt is om mee genomen te worden in de stampede hitlijsten hiero: A-Jay in "[Stampede 16] SETI@Home Hitparade week 1" Kan iemand me hierover in de juiste richting duwen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetelgeuseFive
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-05 15:05
Tao schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:53:
Ik ben net met Seti gestart en laat de GPU z'n gang gaan. Die doet maar 1 WU per keer.
Heb een app_config file aangemaakt met <gpu_usage>.5</gpu_usage>, dus hij zou er 2 gelijktijdig moeten doen. (Ik heb een NViDIA 1060 - 6GB en een intel via m'n cpu - 6700K.)
Heb je na het wijzigen van de app_config.xml file BOINC opnieuw opgestart ? Dit is nodig om de nieuwe settings te laden. Als je dat wel gedaan hebt en het werkt toch niet kun je het beste even in de log kijken (Ctrl+Shift+E) of er daar foutmeldingen staan na het opstarten (kan gebeuren als er syntax errors in de app_config.xml file staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tao schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:53:
Apart, ik heb een Asus met gt650m en na de standard boinc installatie pakt hij 2 WU's voor zowel de IGP intel en de 650m nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik zie in de logs dat Boinc alleen voor de NVIDIA gpu werk vraagt.
Wellicht moet ik ff in de bios kijken of die IGP wel ingeschakeld staat :). Volgens mij wel.

NB Had Boinc idd opnieuw gestart.

[ Voor 10% gewijzigd door Tao op 02-04-2017 12:52 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tao schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:51:
Ik zie in de logs dat Boinc alleen voor de NVIDIA gpu werk vraagt.
Wellicht moet ik ff in de bios kijken of die IGP wel ingeschakeld staat :). Volgens mij wel.
is de default bios setting niet vaak dat de onboard disabled is als er een external videocard enabled is oid.

mijn laptop heeft het overigens wel warm, 2 wu's voor de videokaarten en 1 voor de cpu, dat is het minimale, ik zag al temps van 90 graden :'(

overigens zag ik nog iets aparts. Ik was blijkbaar nog ingelogd onder mijn andere account op windows en na de boinc installatie draaide hij ook automatisch een wu onder dat account.

nadeel van gpu werk is dat als je de pc zelf gebruikt de performance merkbaar slechter wordt.
met cpu werk kan je het aantal cores/cpu gebruik instellen. bij gpu is het volgens mij all or nothing

[ Voor 27% gewijzigd door Viper® op 02-04-2017 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Viper® schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:53:
[...]

is de default bios setting niet vaak dat de onboard disabled is als er een external videocard enabled is oid.

nadeel van gpu werk is dat als je de pc zelf gebruikt de performance merkbaar slechter wordt.
met cpu werk kan je het aantal cores/cpu gebruik instellen. bij gpu is het volgens mij all or nothing
@1 Denk ook dat dit zo is.
@2 Voor de gpu kun je idd alleen instellen of hij meer dan 1 taak tegelijkertijd doet in die app_config file.

Update: IGP enabled met "Multi-monitor on" (vreemde tekst hiervoor maar ok), en nog steeds alleen voor NVIDIA card WU's. En zelfs met die app_config slechts 1 taak ipv 2... /sigh. De digitale goden werken me tegen...

[ Voor 16% gewijzigd door Tao op 02-04-2017 14:02 . Reden: update ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Dude360 schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:30:
[...]

Na dit bericht ook aangemeld en onderhand alweer op de 4533 credits.. Erg leuk dit! Nu even zorgen dat mn bescheiden tweede systeempje ook wat bij kan dragen.. Enige wat me nog niet gelukt is om mee genomen te worden in de stampede hitlijsten hiero: A-Jay in "[Stampede 16] SETI@Home Hitparade week 1" Kan iemand me hierover in de juiste richting duwen? :)
Wat is je usernaam en ben je al lid geworden van DPC in je seti@home instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
A-Jay schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:04:
[...]

Wat is je usernaam en ben je al lid geworden van DPC in je seti@home instellingen?
Username is Flow en als het goed is wel ja!

Edit: http://shebanian.com/stats/project/6 hier sta ik nu op 72

[ Voor 11% gewijzigd door Dude360 op 02-04-2017 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
Dude360 schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:15:
[...]

Username is Flow en als het goed is wel ja!

Edit: http://shebanian.com/stats/project/6 hier sta ik nu op 72
Hier sta je ook op 72 -> http://shebanian.com/stats/stampede/3/20170401

De stats die we hier posten bestaat uit de top 50 per dag en de top 50 van de totale stampede en de badges van alle deelnemers... aan het einde van de stampede post ik altijd wel de complete stats, maar dat koste vorig jaar 6 berichten ivm met de lengte.

Je staat er gewoon tussen en je }:O ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude360
A-Jay schreef op zondag 2 april 2017 @ 13:20:
[...]

Hier sta je ook op 72 -> http://shebanian.com/stats/stampede/3/20170401

De stats die we hier posten bestaat uit de top 50 per dag en de top 50 van de totale stampede en de badges van alle deelnemers... aan het einde van de stampede post ik altijd wel de complete stats, maar dat koste vorig jaar 6 berichten ivm met de lengte.

Je staat er gewoon tussen en je }:O ook.
Ow wow, thanks voor de snelle reactie.. Ik ben nog zoekende, zoals nu wel blijkt, maar nu snap ik 'm! En enkel de top 50 per dag? "We are gonna need a bigger boat..." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 14:31
Er is weer goede opkomst, ik haal met 2 (wat oudere) systemen net aan de top 50 }:O !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:18

Ron

één virtualisatieserver met 16 cores aan 't werk gezet en ik zit al op 2 miljoen per dag, eventjes met mijn laptop en desktop meedoen, dan moet de top 50 toch wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Hoe bereken je dat? (een ... x score per dag met je PC). Is er een vast aantal punten per WU/tijdseenheid a la Boinc, of telt Seti anders?

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
ronald245 schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:12:
één virtualisatieserver met 16 cores aan 't werk gezet en ik zit al op 2 miljoen per dag, eventjes met mijn laptop en desktop meedoen, dan moet de top 50 toch wel lukken?
Welke specs heeft die machine?

Ik heb nu 1 machine aan staan met 4 cores op ongeveer 1.8Ghz en een GPU en heb de eerste dag 4000 gehaald. Uiteraard staat er nog een hoop pending. Ik ben mijn extra koeien nog aan het voorbereiden voor de stampede dus hoop dat het nog meer gaat worden.

Het idee is natuurlijk ook dat iedereen zijn best doet om in de top XX te komen, want dan gaat iedereen er een extra machine bij zetten om erin te komen en daarmee word de top XX weer hoger en zoeken we allemaal weer een extra koe }:O en zo grazen we weer een heleboel weg.

[ Voor 23% gewijzigd door A-Jay op 02-04-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:16
heb gisteren mijn telefoon toegevoegd alleen alle WU's zijn gefaald

http://setiathome.berkeley.edu/results.php?hostid=8236767

enig idee wat dat kan zijn ?

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey1203
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-03-2024
DaMoUsYs schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:36:
heb gisteren mijn telefoon toegevoegd alleen alle WU's zijn gefaald

http://setiathome.berkeley.edu/results.php?hostid=8236767

enig idee wat dat kan zijn ?
Zelfde probleem, echter WCG WU's lopen prima :? Las op het S@H forum dat de app NativeBOINC misschien zou werken, maar krijg die hele app niet aan de praat (Oneplus One en Oneplus 3T)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron

Ron

A-Jay schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:34:
[...]

Welke specs heeft die machine?

Ik heb nu 1 machine aan staan met 4 cores op ongeveer 1.8Ghz en een GPU en heb de eerste dag 4000 gehaald. Uiteraard staat er nog een hoop pending. Ik ben mijn extra koeien nog aan het voorbereiden voor de stampede dus hoop dat het nog meer gaat worden.

Het idee is natuurlijk ook dat iedereen zijn best doet om in de top XX te komen, want dan gaat iedereen er een extra machine bij zetten om erin te komen en daarmee word de top XX weer hoger en zoeken we allemaal weer een extra koe }:O en zo grazen we weer een heleboel weg.
#ProductPrijsSubtotaal
2Intel Xeon E5-2620 v2 Tray€ 495,99€ 991,98
1Supermicro Supermicro X9DRL-3F€ 393,-€ 393,-
2Noctua NH-L9x65€ 44,65€ 89,30
7Kingston ValueRAM KVR16LR11S4L/8€ 78,88€ 552,16
1Crucial BX200 480GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.175,44

dat met ongeveer 12 tb aan storage er aan,
ik ben 's avonds begonnen met grazen, ik zit nu al rond de 8,6 miljoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:46
En juist voor de stampede weer eens het bewijs gezien dat electronische apparatuur op rook loopt. :(
Bye bye GTX 750 TI.
Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightypower1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
ik ben 's avonds begonnen met grazen, ik zit nu al rond de 8,6 miljoen
Even een reality check, ik neem aan dat je bedoelt duizend en niet miljoen?
LooneyTunes schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:59:
En juist voor de stampede weer eens het bewijs gezien dat electronische apparatuur op rook loopt. :(
Bye bye GTX 750 TI.
Bah.
Aah das nog is zonde.

Zelf ben ik momenteel niet thuis en heb me pc thuis niet runnen. Alleen draai ik nu wel op me laptop. Het rare is dat ik mijn gtx 840m niet aan de praat krijg met boinc, igpu doet het overigens wel. Alleen deze trekt te veel kracht van de cpu weg, hoop dat ik hem nog aan de praat krijg zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Joey1203 schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:49:
[...]

Zelfde probleem, echter WCG WU's lopen prima :? Las op het S@H forum dat de app NativeBOINC misschien zou werken, maar krijg die hele app niet aan de praat (Oneplus One en Oneplus 3T)...
snap wat je bedoeld inderdaad, moet een hostname of wachtwoord instellen om daarna een project toe te voegen

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron

Ron

mightypower1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:03:
[...]

Even een reality check, ik neem aan dat je bedoelt duizend en niet miljoen?
niet dus, oeps, de komma voor een punt aangezien, mea culpa

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MedzdKA.png

[ Voor 36% gewijzigd door Ron op 02-04-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LooneyTunes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:46
En ook nog eens in maand 22 na aankoop.
Nog wel (EU) garantie maar Afuture is niet meer :(
Eens kijken wat Asus zelf nog wil/kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das balen man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jeeej Arduino USB Switcher werkt, kan nu de 4G usb stick wat wat later va npower voorzien zodoende dat ie automatisch 4G verbinding opzet *O*

Crunchbak kan hopelijk terug naar locatie :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey1203
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-03-2024
DaMoUsYs schreef op zondag 2 april 2017 @ 15:11:
[...]

snap wat je bedoeld inderdaad, moet een hostname of wachtwoord instellen om daarna een project toe te voegen
App is al wel verouderd, mogelijk iets met Android 7 te maken. De Q&A voor de app is ook niet echt duidelijk waarom die geen wachtwoord genereert... Dan maar geen weidegang voor de android-kalfjes ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
Is jammer inderdaad, en ik zit ook al op Android O :P
Dat maakt het misschien ook wel problematisch

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar een bescheiden systeempje vergeleken met wat ik hier zoal voorbij zie komen. :o Hier pruttelt een Intel Core i7-3720QM met HD 4000 graphics. En de koelfan gaat los als BOINC bezig is, dus die mag alleen cunchen als ik AFK ben.

Maar goed, alle beetjes helpen, toch?

Weet iemand trouwens of het BOINC icoon in de macOS menubar ook zwart-wit kan? Ik heb een hekel aan kleuren in m'n menubar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2017 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:20

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

* Damic geeft @Verwijderd een pot zwarte verf :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:52
N.a.v. bericht op de frontpage ook SETI@home toegevoegd aan m'n BOINC-client. Heb nog wat werk van WCG en Einstein@home af te ronden, maar daarna graast mijn koetje (i5-6600 + GTX960) ook lekker mee!

Ook ooit begonnen met een SETI-stampede, maar afgelopen jaren niks meer met shared computing gedaan (bij gebrek aan degelijke pc). Sinds een paar maanden doneer ik weer graag wat CPU-cycles en stroom voor de wetenschap :-)

Eens zien waar we komen met onze kudde!

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulasky2
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 11:25

Nebulasky2

PCT - Energizer

Met 2 pruttels op 80% output doe ik toch wel een beetje mee. :) ( ruim in de top 50 )
De laptops zijn nog niet thuis wie weet later. }:O

I7 5820 op 4000Mhz + GTX1060Strix
Core 2 Extreme 9770 op 3200Mhz + GTX 750 Ti

- Sleep is for the Weak -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nebulasky2 schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:30:
Met 2 pruttels op 80% output doe ik toch wel een beetje mee. :) ( ruim in de top 50 )
De laptops zijn nog niet thuis wie weet later. }:O

I7 5820 op 4000Mhz + GTX1060Strix
Core 2 Extreme 9770 op 3200Mhz + GTX 750 Ti
Pas maar op met je gtx 750 ti, er is er al 1 gesneuveld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Zo dat zijn de eerste 25 duizend punten. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gOkPuHlWmCwcIapXajrPiHzi/full.png
Staan nog een stuk of 75 taken in de queue om nagekeken te worden, dus ik zal wel ergens rond de 32 duizend zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Laatst online: 17-09 17:56
Viper® schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:56:
[...]

Hey die Viper! :)

Ook weer van de partij?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightypower1
[...]

Idd, ik heb hier ook bijna mijn rx 480 kapot geknald. Perongeluk mijn fan software afgesloten waardoor de fan op constant 40 % draait. Whoops. Is dus ook aan te raden vooral voor nieuwkomers om je temps goed in de gate te houden.

Weet er iemand die in de omgeving van Breda woont een goeie winkel voor niet al te dure PCI-E x8 to x16 risers. Heb een tweede rx 480 maar jammer genoeg maar 1 x16 lane. Eventueel een goeie website is ook goed, wil hem zo snel mogelijk binnen hebben om mijn punten op te kunnen schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron

Ron

Balance schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:04:
Zo dat zijn de eerste 25 duizend punten. :)

[afbeelding]
Staan nog een stuk of 75 taken in de queue om nagekeken te worden, dus ik zal wel ergens rond de 32 duizend zitten.
met een dag achterstand zit ik op de helft, en ik heb nog een aantal koeien extra ingezet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@ronald245 Lekker bezig! Helaas heb ik maar een GTX 970, en de Intel HD 4600's en Quadro K1100M helpen ook niet heel erg. Maar het gaat z'n gangetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29

jeroenathome

Een regel tekst

mightypower1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:09:
[...]

Idd, ik heb hier ook bijna mijn rx 480 kapot geknald. Perongeluk mijn fan software afgesloten waardoor de fan op constant 40 % draait. Whoops. Is dus ook aan te raden vooral voor nieuwkomers om je temps goed in de gate te houden.

Weet er iemand die in de omgeving van Breda woont een goeie winkel voor niet al te dure PCI-E x8 to x16 risers. Heb een tweede rx 480 maar jammer genoeg maar 1 x16 lane. Eventueel een goeie website is ook goed, wil hem zo snel mogelijk binnen hebben om mijn punten op te kunnen schroeven.
Met Highflow heb ik zelf goede ervaringen. Kan je ook meteen waterkoeling voor de pc aanschaffen }:O }:O :9

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:17
mightypower1 schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:09:
[...]

heb je maar 1 full length poort, of alleen maar een niet x16 speed poort? Want een x1 poort is snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Draai nu dus de GPU taak voor Seti + 7 cpu tasks, maar e.e.a. vind ik niet lekker lopen. De GPU task draait zoals het hoort, maar bij de 7 andere zie ik de tijd niet doorlopen. Alleen af en toe. CPU gebruik is daarmee navenant: spikes naar 60% met meestal rond de 5%. Zo wordt er niet veel gedaan denk ik.
Bij alleen 8 WCG tasks loopt alles gewoon zoals het hoort.

Heb Seti gewoon als project toegevoegd, bij voorkeuren gpu en rest default.
Logboek geeft gewoon bovenstaande aan, niets vreemds. So much voor hassle free installs....

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightypower1
jeroenathome schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:49:
[...]

Met Highflow heb ik zelf goede ervaringen. Kan je ook meteen waterkoeling voor de pc aanschaffen }:O }:O :9
Aah is zonde, ze hebben geen x8 to x16.
menzo schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:49:
[...]

heb je maar 1 full length poort, of alleen maar een niet x16 speed poort? Want een x1 poort is snel genoeg.
Maar 1 x16 poort op x16 lengte, 2 x8 poorten op x8 lengte. Wil graag een x8 aangezien het een gen 2 is en als je dan nog wat wilt gamen je er niks meer aan hebt.

"Schijnbaar zijn die x8 to x16 poorten rare, helemaal als je ze met een molex aansluiting zou willen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Tao schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:08:
Draai nu dus de GPU taak voor Seti + 7 cpu tasks, maar e.e.a. vind ik niet lekker lopen. De GPU task draait zoals het hoort, maar bij de 7 andere zie ik de tijd niet doorlopen. Alleen af en toe. CPU gebruik is daarmee navenant: spikes naar 60% met meestal rond de 5%. Zo wordt er niet veel gedaan denk ik.
Bij alleen 8 WCG tasks loopt alles gewoon zoals het hoort.

Heb Seti gewoon als project toegevoegd, bij voorkeuren gpu en rest default.
Logboek geeft gewoon bovenstaande aan, niets vreemds. So much voor hassle free installs....
Hoe staan je project voorwaarden ingesteld? De default instelling is dat de CPU gestopt moet worden bij meer dan 25% CPU gebruik door andere, niet SETI, projecten.

Check de instellingen onder "computer voorkeuren" op de SETI site.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

Had daar ingesteld dat 25% -> meer dan 90% niet Boinc gebruik. 1/8e (voor GPU) houdt in dat de andere 7 niet boven de 90 kunnen komen. En ik draai nu alleen Seti (heb WCG gestopt).

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulasky2

Nebulasky2

PCT - Energizer

[...]

zal er afentoe is een paar ijsblokjes tegenaan gooien >:)

(edit) even gecheckt GPU Temp stabiel op 51 graden met fan op 40%
CPU Core schommelt tussen de 53 en de 56 met de fans op 75%

[ Voor 22% gewijzigd door Nebulasky2 op 02-04-2017 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Peregrine schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:18:
[...]

Mijn i7-4810MQ:
15.6kMIPS integer en 3.8kMIPS floating point
Mijn i5-3570:
11.1kMips integer en 4.4kMIPS floating point.

En mijn i5 heeft zijn taken binnen 2 uur klaar terwijl de i7 er dus veel langer over doet.

Maar ik heb nu het CPU gebruik op 50% gezet en de process afinity op de oneven cores gezet. Als het goed is gebruikt hij nu niet de hyperthreading 'cores'. Dat gaat al een stuk sneller. De overige 75% van de taken lijken nu in 1,5-2 uur te gebeuren. Nog behoorlijk traag in vergelijking vind ik...
Mag ik vragen hoe je die affinity voor elkaar hebt gekregen?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Peregrine schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:18:
Maar ik heb nu het CPU gebruik op 50% gezet en de process afinity op de oneven cores gezet. Als het goed is gebruikt hij nu niet de hyperthreading 'cores'.
Zo werkt dat niet, pas in de pipeline wordt er gekozen of er een zogenaamd sidepath vrij is (noem het een hyper thread) of niet. Dat is niet iets wat het OS kan aansturen.

Indien het gaat om een enkele CPU, kan je ook gewoon de verweking op 50% zetten, dan heb je exact het zelfde resultaat.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 02-04-2017 23:13 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Viper® schreef op zondag 2 april 2017 @ 12:53:
[...]

mijn laptop heeft het overigens wel warm, 2 wu's voor de videokaarten en 1 voor de cpu, dat is het minimale, ik zag al temps van 90 graden :'(

overigens zag ik nog iets aparts. Ik was blijkbaar nog ingelogd onder mijn andere account op windows en na de boinc installatie draaide hij ook automatisch een wu onder dat account.

Er zijn diverse programma's waarmee je de maximale temperatuur kan instellen die je videokaart kan bereiken als je bios het niet ondersteund. Die van mij staan tijdens het grazen altijd op 60 graden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:33
Zijn hele ouwe koeien ook welkom? (bijna 10 jaar oud) :P

aanvul
P7350 @ 2 Ghz / GT9600 / 8 GB RAM/ SSD
QX9770 @ 3,3 Ghz / GTX 1060 6 GB / 8 GB RAM / SSD

[ Voor 47% gewijzigd door D_Jeff op 02-04-2017 23:41 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Is er ook een manier om GPU-tasks niet 100% te laten stampen? Mijn beide GPU's staan zo hard te rekenen dat ik zelfs lag heb met afspelen van video's, scrollen op pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
D_Jeff schreef op zondag 2 april 2017 @ 23:40:
Zijn hele ouwe koeien ook welkom? (bijna 10 jaar oud) :P

aanvul
P7350 @ 2 Ghz / GT9600 / 8 GB RAM/ SSD
QX9770 @ 3,3 Ghz / GTX 1060 6 GB / 8 GB RAM / SSD
tuurlijk alle beetjes helpen

Check dit en help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Over temperaturen gesproken...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vxNprCd.png
Misschien toch maar eens de overklok van de CPU af halen for the time being :p
@Xanquezer Inmiddels kan koetje 1 op zowel de 970 als 560Ti grazen:
Onder Options > Exclusive applications... een proces toegevoegd. Dit zorgt dat er in C:/ProgramData/BOINC een file cc_config.xml wordt aangemaakt.
Deze bevat dan de setting <use_all_gpus>0</use_all_gpus>
Daar een 1 van maken en BOINC herstarten.

Dit zorgt er nu voor dat koetje 1 een goeie 400W staat te verstoken :p Voeding geeft er geen moer om en laat nog niet eens de fan aanslaan.

En koetje 3 de weide in: een i7-4770 / 32GB RAM - helaas zonder GPU.

[ Voor 130% gewijzigd door ShitHappens op 03-04-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 15:21
hoi ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :)

Als je wingman verotte hardware heeft:
https://setiathome.berkeley.edu/results.php?hostid=7278254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebulasky2

Nebulasky2

PCT - Energizer

Zo dat is leuk wakker worden met plekje 25 :) en plekje 16 in de daily }:O }:O }:O }:O

[ Voor 32% gewijzigd door Nebulasky2 op 03-04-2017 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
4,5M 1,7M met 182 flushers...

A-Jay in "[Stampede 16] SETI@Home Hitparade week 1"

[ Voor 5% gewijzigd door A-Jay op 03-04-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:29
Goedemorgen :-) was even vergeten SETI aan te doen na de downtime, gisteravond laat aan geknalt, beetje laat, maargoed. Draaiende :-)

Intel Core i7-6700
64 GB DDR4 RAM
2 x 500 GB SATA 6 Gb/s SSD
GeForce GTX 1080

Laat hem 24/7 op 95-100% capiciteit runnen :)

[ Voor 35% gewijzigd door slijkie op 03-04-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 22:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Beetje overkill met 1 device in 1 dag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Laatst online: 22:49
slijkie schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:02:
[...]

Beetje overkill met 1 device in 1 dag :D
Kijk maar eens naar de vorige edities wat er aan vermogen voorbij kwam soms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
snap niet waarom GPU op 38% blijft hangen, bij andere projecten bleef die gewoon op 95+% knallen... vaagheid :O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PeUPiHLcNoCIzwTqN0Lsszoz/thumb.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Dat is inclusief een join van HJB, die zo te zien al 2,8 miljoen puntjes had voordat hij bij DPC kwam?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
DigiK-oz schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:16:
[...]

Dat is inclusief een join van HJB, die zo te zien al 2,8 miljoen puntjes had voordat hij bij DPC kwam?
Ja, dus morgen zal het wel weer lager zijn. Er is in stats land niet echt een goede manier om daarmee om te gaan, behalve handmatig de score zoeken die hij had voor zijn join en die handmatig als beginscore van de stampede erin te zetten. Wat ik waarschijnlijk wel ga doen, aangezien het zo een beetje een vertekend beeld geeft :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
slijkie schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:10:
snap niet waarom GPU op 38% blijft hangen, bij andere projecten bleef die gewoon op 95+% knallen... vaagheid :O

[afbeelding]
Iemand enige ervaring hiermee? ik zie maar steeds 1 task met GPU, en eerste maal dat ie op 30-40% blijft hangen met GPU... Heb alle settings (online & local) nagelopen, snap er geen drol van... kan het aan die specifieke task liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
slijkie schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:32:
[...]

Iemand enige ervaring hiermee? ik zie maar steeds 1 task met GPU, en eerste maal dat ie op 30-40% blijft hangen met GPU... Heb alle settings (online & local) nagelopen, snap er geen drol van... kan het aan die specifieke task liggen??
1 GPU = 1 taak, tenmiste dat is de standaard werkmethode van Boinc. Load, geen idee, zelf wel op 100%. Kan wel aan taak liggen denk ik, er zijn toch wat "uitvoeringen / types' in omloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing: Meerdere GPU-taken tegelijkertijd via app_config.xml, kijk hier voor voorbeelden:
hansR in "\[SETI@Home] Hitparade van week 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:35:
Oplossing: Meerdere GPU-taken tegelijkertijd via app_config.xml, kijk hier voor voorbeelden:
hansR in "\[SETI@Home] Hitparade van week 13"
Ah top, beetje mee aan het rommelen, krijg het nu omhoog naar 70-80%. Toch vind ik het uitermate vreemd dat ik bij hoegenaamd alles 95+% aan het knallen ben, behalve nu bij SETI, daar ik voor het eerst met config files moet rommelen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ShitHappens schreef op maandag 3 april 2017 @ 00:04:
[afbeelding]
Onder Options > Exclusive applications... een proces toegevoegd. Dit zorgt dat er in C:/ProgramData/BOINC een file cc_config.xml wordt aangemaakt.

Dit zorgt er nu voor dat koetje 1 een goeie 400W staat te verstoken :p Voeding geeft er geen moer om en laat nog niet eens de fan aanslaan.

Is cpu eignelijk wel interessant in vergelijking met GPU.
Ik snap dat iedereen maximaal wil stampen, maar een combinatie van max gpu en cpu geeft vaak een enorme load en warmte. Mijn laptop trekt dat al niet.
mijn desktop staat nu ook op 1 cpu taak en 1 gpu.
zo is de systeembelasting niet enorm hoog en draai je ook nog eens op max cpu boost.

1 gpu unit doet er 15 min over
1 cpu unit 3 uur.
slijkie schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:49:
[...]

Ah top, beetje mee aan het rommelen, krijg het nu omhoog naar 70-80%. Toch vind ik het uitermate vreemd dat ik bij hoegenaamd alles 95+% aan het knallen ben, behalve nu bij SETI, daar ik voor het eerst met config files moet rommelen... |:(
Ik zal hier ook eens naar kijken, volgens mij loopt mijn 960 ook op z'n blote voetjes, temps zijn rond de 56 graden en volgens mij is de belasting ook niet volledig.

* Viper® bedenkt zich net dat hij vergeten is z'n laptop te resumen, hij staat nog op suspend ;(
en ook niet op websettings, dus van kantoor aanpassen heeft geen zin.

[ Voor 21% gewijzigd door Viper® op 03-04-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Viper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:50:
[...]

Is cpu eignelijk wel interessant in vergelijking met GPU.
Ik snap dat iedereen maximaal wil stampen, maar een combinatie van max gpu en cpu geeft vaak een enorme load en warmte. Mijn laptop trekt dat al niet.
mijn desktop staat nu ook op 1 cpu taak en 1 gpu.
zo is de systeembelasting niet enorm hoog en draai je ook nog eens op max cpu boost.

1 gpu unit doet er 15 min over
1 cpu unit 3 uur.

[...]

Ik zal hier ook eens naar kijken, volgens mij loopt mijn 960 ook op z'n blote voetjes, temps zijn rond de 56 graden en volgens mij is de belasting ook niet volledig.

* Viper® bedenkt zich net dat hij vergeten is z'n laptop te resumen, hij staat nog op suspend ;(
en ook niet op websettings, dus van kantoor aanpassen heeft geen zin.
Benieuwd wat je tegen komt, heb mijn app_config maar weer verwijderd, nogal complex om aan te geven dat ie 100% alles mag gebruiken... Gaf zelfs aan 10 tasks te doen met 0.1 om eens te kijken of dat lukt, bleef rond 70%, nu weer verwijderd en hij schommelt raar tussen 60 - 90%. Vreemde situatie... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Ik heb het toch even van mijn oude laptop afgegooid. Is een asus UL30JT, dus een oude thin&light met nvidia gpu, maar als ik dat aan zet dan lijkt hij vlieg ambities te hebben. :(
Sowieso kan ik alleen wat oude meuk aan zetten, ik heb niet meer echt toegang tot leuke machines. Zelfs mijn desktop is van 2008... (iets met ouder worden, niet meer echt gamen enzo...)

Laatst nog met iemand over gehad, ik zou graag weer eens een mooie bak in elkaar schroeven. Ik weet alleen niet waarom ik hem nodig zou hebben. :+ En alleen voor de stampede is niet voldoende reden. :)

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja zolang youtube videos in 1080p met 60 fps goed te bezichtigen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Balachmar schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:01:
Ik heb het toch even van mijn oude laptop afgegooid. Is een asus UL30JT, dus een oude thin&light met nvidia gpu, maar als ik dat aan zet dan lijkt hij vlieg ambities te hebben. :(
Sowieso kan ik alleen wat oude meuk aan zetten, ik heb niet meer echt toegang tot leuke machines. Zelfs mijn desktop is van 2008... (iets met ouder worden, niet meer echt gamen enzo...)

Laatst nog met iemand over gehad, ik zou graag weer eens een mooie bak in elkaar schroeven. Ik weet alleen niet waarom ik hem nodig zou hebben. :+ En alleen voor de stampede is niet voldoende reden. :)
Wat voor een gpu?
standaard boinc installatie pakt volledige gpu+cpu volgens mij.
Wat je nog kan proberen is processor % use of cpu en % of cpu time op 10% zetten.
slijkie schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:58:
[...]

Benieuwd wat je tegen komt, heb mijn app_config maar weer verwijderd, nogal complex om aan te geven dat ie 100% alles mag gebruiken... Gaf zelfs aan 10 tasks te doen met 0.1 om eens te kijken of dat lukt, bleef rond 70%, nu weer verwijderd en hij schommelt raar tussen 60 - 90%. Vreemde situatie... |:(
Is het niet zo dat elke gpu work unit ook een cpu thread gebruikt ?

[ Voor 22% gewijzigd door Viper® op 03-04-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Viper® GeForce 310M in de laptop.
Maar hij heeft echt snel hitte issues hoor. Verder super fijn ding eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Balachmar schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:09:
@Viper® GeForce 310M in de laptop.
Maar hij heeft echt snel hitte issues hoor. Verder super fijn ding eigenlijk.
gt310m

Wel een mooie lage tdp :+

mijn gtx650m is uit 2012, maar toch wel een groot verschil in tflops.

Als die uit 2010 is kan hitte issues ook stofvorming zijn en mogelijk verouderde koelpasta.

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 03-04-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Viper® schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:06:
[...]

Wat voor een gpu?
standaard boinc installatie pakt volledige gpu+cpu volgens mij.
Wat je nog kan proberen is processor % use of cpu en % of cpu time op 10% zetten.

[...]

Is het niet zo dat elke gpu work unit ook een cpu thread gebruikt ?
Geen idee, zie wel dat cpu nu steeds op 1-3% hangt, zeer vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Viper® ja, kuch dat scheelt wel wat: http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-650M-vs-GeForce-310M

Die laptop heeft geen last van stof, laatst nog eens helemaal uit elkaar gehaald om een display issue te verhelpen.
Ach, mijn desktop en werk laptop zullen maar even moeten voldoen. Hoewel ik zie dat dat ook niet echt zoden aan de dijk zet. Ach, het is wel weer eens grappig om mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

slijkie schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:18:
[...]

Geen idee, zie wel dat cpu nu steeds op 1-3% hangt, zeer vreemd...
Ik heb hetzelfde (gerommel) als jij. Draai nu alleen GPU WU's (op een GTX 1060 dan). Zal bij 24/7 ongeveer rond de 12k puntjes per dag doen.
Of misschien ligt het aan de cpu (i7 - 6700K) :) :)
Ik vraag me af of alleen cpu taken niet meer oplevert....

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
Tao schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:29:
[...]

Ik heb hetzelfde (gerommel) als jij. Draai nu alleen GPU WU's (op een GTX 1060 dan). Zal bij 24/7 ongeveer rond de 12k puntjes per dag doen.
Of misschien ligt het aan de cpu (i7 - 6700K) :) :)
Ik vraag me af of alleen cpu taken niet meer oplevert....
Zelfde CPU hier, is slomer dan GPU denk ik, draai op GTX 1080, maar voordat ik met die app_config ging rommelen draaide zowel de CPU op 99% en de GPU ong 60, nu draait alleen GPU op 60-70%. CPU blijft idle... heel vaag allemaal. Zit te denken om die hele BOINC eraf te mieteren en een fresh install te doen ofzo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
note to self: do not fuck with the app_config :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
Wat CPU tegen GPU betreft valt SETI best mee. Voor zover ik weet zijn er eigen taken voor CPU's die dan vermoedelijk wat complexer werk doen terwijl GPU's dan het zwaarder werk doen. Wat punten betreft hangt het natuurlijk af van welke CPU/GPU.

Mijn i5-3570K doet ong. 1 taak in 2 uur per core, dus ongeveer 1 taak elke 30 minuten. Die krijgen gemiddeld zo'n 80 punten dus ong. 160 punten/uur voor de CPU.
Mijn GTX980 doet ong. 1 taak elke 3-4 minuten, goed voor een 16-tal taken per uur. Het aantal punten per taak varieert sterk, maar gemiddeld ligt het rond de 93/taak. Samen dus een kleine 1500/uur. Hier verdient de CPU dus maar een peulschil van de punten.

Mijn i7-3770K doet ong 1 taak in 3 uur maar doet er wel 8 tegelijk, dus ong. 1 elke 20 minuten. dus 240/uur.
Mijn GTX670 heeft meer moeite, die doet maar 1 taak in 15 minuten. Die haalt dus maar een goede 400/uur (andere taken, iets meer punten). In dat geval valt het dus best wel mee.

Het hangt dus van je situatie af. Maar dit is natuurlijk de stampede, alle punten tellen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9Zbn4oSHakZ7J6pa9GHuB3cM/full.png
Ik heb ondertussen wel erg veel taken die nog gecontroleerd moeten worden. Sommigen zijn eergisteren al ingeleverd. Zelfs nog een tiental van 30 maart. Is het normaal dat het zo lang duurt?

[ Voor 7% gewijzigd door Balance op 03-04-2017 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-Jay
A-Jay schreef op maandag 3 april 2017 @ 08:25:
[...]

Ja, dus morgen zal het wel weer lager zijn. Er is in stats land niet echt een goede manier om daarmee om te gaan, behalve handmatig de score zoeken die hij had voor zijn join en die handmatig als beginscore van de stampede erin te zetten. Wat ik waarschijnlijk wel ga doen, aangezien het zo een beetje een vertekend beeld geeft :X
Handmatige correctie gedaan. Output was dus 1,7M

Voor de transparantie en gelijkheid van alle koeien, heb ik HJB zijn score van de dag voor hij bij DPC kwam (2.788.641,00) neergezet als stampede startscore.

https://boincstats.com/nl.../detail/10306903/lastDays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightypower1
Balance schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:14:
[afbeelding]
Ik heb ondertussen wel erg veel taken die nog gecontroleerd moeten worden. Sommigen zijn eergisteren al ingeleverd. Is het normaal dat het zo lang duurt?
Jep, die taken die moeten door een tweede persoon gevalideerd worden. Heeft ie een grote buffer kan het best een paar dagen duren of de persoon heeft zijn pc uit staan ofzoow. Dus hangt altijd af van die tweede persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao

Tao

DPC DE_KOMETEN

enthernal schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:55:
Wat CPU tegen GPU betreft valt SETI best mee. Voor zover ik weet zijn er eigen taken voor CPU's die dan vermoedelijk wat complexer werk doen terwijl GPU's dan het zwaarder werk doen. Wat punten betreft hangt het natuurlijk af van welke CPU/GPU.

Mijn i5-3570K doet ong. 1 taak in 2 uur per core, dus ongeveer 1 taak elke 30 minuten. Die krijgen gemiddeld zo'n 80 punten dus ong. 160 punten/uur voor de CPU.
Mijn GTX980 doet ong. 1 taak elke 3-4 minuten, goed voor een 16-tal taken per uur. Het aantal punten per taak varieert sterk, maar gemiddeld ligt het rond de 93/taak. Samen dus een kleine 1500/uur. Hier verdient de CPU dus maar een peulschil van de punten.

Mijn i7-3770K doet ong 1 taak in 3 uur maar doet er wel 8 tegelijk, dus ong. 1 elke 20 minuten. dus 240/uur.
Mijn GTX670 heeft meer moeite, die doet maar 1 taak in 15 minuten. Die haalt dus maar een goede 400/uur (andere taken, iets meer punten). In dat geval valt het dus best wel mee.

Het hangt dus van je situatie af. Maar dit is natuurlijk de stampede, alle punten tellen }:O
Die 6700K geeft bij een cpu taak zo'n 2 uur 35m aan. Dat zou dan bij 8 taken en rond 100 punten/taak zo'n 300 p/u opleveren. Minder dan de gpu voor mij. M'n Xeon bak laat ik op WCG.
Vreemde is wel dat ik bij Projecten overzicht een puntengemiddelde zie van 876 8)7 Is dat per WU of per dag (ik heb nu nog geen hele dag Seti gecruncht). Geen van beide kan kloppen...

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@mightypower1 Ah check. Ik heb mijn wachtrij verkort naar 0.1 dag, dan hoeven anderen in ieder geval niet lang op mij te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
Tao schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:18:
[...]

Die 6700K geeft bij een cpu taak zo'n 2 uur 35m aan. Dat zou dan bij 8 taken en rond 100 punten/taak zo'n 300 p/u opleveren. Minder dan de gpu voor mij. M'n Xeon bak laat ik op WCG.
Vreemde is wel dat ik bij Projecten overzicht een puntengemiddelde zie van 876 8)7 Is dat per WU of per dag (ik heb nu nog geen hele dag Seti gecruncht). Geen van beide kan kloppen...
Je kan best punten gemiddelde zelf berekenen, mijn 3570K/3770K zijn al wat ouder en krijgen misschien andere taken dan jouw 6700k als die een andere instructie set ondersteunt.

Overigens heb ik hier op het werk twee koetjes toegevoegd, maar die kunnen precies geen CPU werk downloaden. GPU werk heeft mijn laptop wel binnen kunnen halen. Ben ik de enige of hebben anderen ook problemen met CPU tasks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 09:06
Tao schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:18:
[...]

Dat gemiddelde is gebaseerd op een veel langere periode dan 1 dag, zoals bij alle boinc projecten.
Het gemiddelde loopt dus op als je langer dan 1 dag cruncht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mightypower1
Balance schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:21:
@mightypower1 Ah check. Ik heb mijn wachtrij verkort naar 0.1 dag, dan hoeven anderen in ieder geval niet lang op mij te wachten.
Zou ik niet doen in geval van uitval van het systeem. Helemaal met de dinsdag service lig je der zeker een volledige dag uit. Geef het gewoon wat tijd, komt vanzelf.

Mijn advies dus zet hem iets hoger, bepaal zelf hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Weet iemand hoeveel output een f1-micro instance in de Google cloud doet?
Die kun je namelijk 1 gratis full time draaien.

Je zou ook in een halve maand je 300 euro test tegoeg erdoorheen kunnen jagen op een GPU instance. :+
(Dat kan ik niet meer, omdat ik al eens getest heb)

[ Voor 39% gewijzigd door Balachmar op 03-04-2017 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Laatst online: 17-09 17:56
ShitHappens schreef op maandag 3 april 2017 @ 00:04:
[afbeelding]

Intel IGPU inschakelen :)
80 graden is best aan de hoge kant...
Mn i7 4790 doet er maar 50-60 graden mee (op n astek 12 cm waterkoelblok)
De servers draaien wel wat warmer, het 24 pootige koetje 75 graden en de 16 potige koej maar 65 graden. (1U & 2U, 2U koelt 10 graden beter)

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik krijg nu best wel veel nieuwe cuda42-taken (Cuda 4.2?) voor m'n GTX 970 terwijl deze OpenCL-taken vaak sneller uitgevoerd worden en/of meer punten opleveren. Is er een manier om dit te sturen zodat ik meer OpenCL taken krijg?
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste