Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 901645

Topicstarter
Mijn ramenleverancier werkt met Somfy buismotoren. Die kosten 75€ (zonder BTW). Het gaat over RTS motoren gezien ik met dermate grote ramen zit dat enkel deze krachtig genoeg zijn.
Een zender voor het besturen (model Thelis 6 Chronis) kost 159€ (zonder BTW).
Mijn collega gaf mij een tip om het misschien met een Logitech Harmony te nemen in de plaats van een afstandsbediening.
Een Logitech Harmony kost minder dan een afstandsbediening van Somfy en ik kan er dan later Hue componenten aan toevoegen, alsook alles voor tv, audio en video...

Somfy zelf heeft ook een controle system (Tahoma) maar dit is veel te duur (+/-400 euro).
Daarnaast zit ik ook vast aan die RTS motoren en die zijn niet bi-directioneel. (dus ik kan niet visualiseren hoever mijn rolluiken open of dicht zijn).

Heeft iemand hier ervaring aan het koppelen van Somfy motoren aan het Logitech system?
Kunnen nieuwe rolluiken ook afgesteld worden via Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-05 19:46

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Hoi Zed, welkom op het forum.

Allereerst, er is volgens mij al veel geschreven over somfy, als ik even snel zoek kom ik
dit topic al tegen Somfy IO motor zonnescherm bedienen via Domoticz

Realiseer je goed, dat een logitech harmony andere afstandsbedieningen emuleert. Logitech heeft een extreem grote database met allerlei appartuur erin, en die kan je gebruiken. Op het forum is er ook genoeg te vinden over de harmony series en wat je er precies mee kan, en dan krijg je denk ik vanzelf antwoord op je vragen.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59

SA007

Moderator Tweaking
Move naar het domotica subforum, daar past dit beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 901645

Topicstarter
SA007 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:41:
Move naar het domotica subforum, daar past dit beter.
zie niet onmiddellijk een weg om dit te doen....
nieuw op dit forum 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59

SA007

Moderator Tweaking
Met dat bericht had ik dat ook direct gedaan, het topic staat nu in het domotica subforum :)

Daar heb je moderators voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:04
Anoniem: 901645 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:54:
[...]

zie niet onmiddellijk een weg om dit te doen....
nieuw op dit forum 8)7
Dit is al voor je gedaan door de moderator. Daar hoef je dus niets meer voor te doen.
Maar inderdaad lees of vraag het ook eens in
[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3]

Ik weet dat somfy + harmony niet direct werkt, want ik heb zelf ook Somfy+harmony thuis. Ik dacht dat Homewizard producten wel werkten met Somfy RTS, maar dat is ook weer een leuke aanschaf.

Ik ga binnenkort zelf kijken naar de koppeling tussen Somfy en Domoticz. Dus mocht ik het voor elkaar krijgen laat ik het sowieso even weten :9 . Maar hoe dan ook moet je dus iets "er tussen" hebben. Dit kan een homewizard zijn (relatief duur), Domoticz (kan heel goedkoop, maar iets meer werk om in te stellen) of een ander systeem dat op 433 mhz werkt en compatible is met Somfy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 08:49
Misschien een beetje late reactie. Maar met OpenHab en een een RFXcom als tussenpartij is dit mogelijk (zorg wel dat je de RFXcom 433E hebt)

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Pagina: 1