Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:05:
[...]
Nee, daar heb ik het niet over. Jij bent het schoolvoorbeeld van iemand die denkt wel even boven het maaiveld uit te steken

Stuurkunsten zus, staat van auto zo.
Overigens geloof ik ook geen bal van die staat van die auto, want als ik
jouw posts in het Audi-topic zie was het bittere noodzaak dat er van alles vervangen is. Dat is ook niet gek bij een hok (
Audi A4 B5) van
19 jaar oud. Dan is het logisch dat alles afgereden is. Je geeft nota bene zelf nog aan dat je ervan af wil omdat je
steeds weer problemen hebt. Nu kan je me veel wijsmaken, maar niet dat een krap 20 jaar oude spontaan desintegrerende auto bovengemiddeld veilig zou zijn.
[...]
Negeer je voor het gemak
dat linkje in
mijn vorige post gewoon?

Daar staan de wetenschappelijke bronnen bij. Als de cijfers van Engelse bestuurders op zichzelf niet goed genoeg zijn, blijken de cijfers in Zweden en de VS
vrijwel exact hetzelfde te zijn. Als je Googled zie je ook dat Nederlandse psychologen die onderzoeken gewoon aanhalen voor de Nederlandse situatie. Voor professionals zijn die cijfers dus representatief. Je moet dan toch wel met een goed verhaal aankomen als je wilt aannemen dat de Nederlandse cijfers wild afwijken.
[...]
Je bent echt het schoolvoorbeeld van iemand die zichzelf koste wat kost wil belazeren

Ik heb het niet over mijzelf als bestuurder nogmaals... Ik zeg niet dat ik een Michael gecombineerd met Verstappen ben, waarom blijf jij dit als enige de hele tijd beweren (ik zeg toch ook niet dat jij zwarte piet bent, ik blijf daar toch ook vervolgens niet op door hameren als jij ontkent dat jij zwarte piet bent?)..
Ik heb inderdaad klachten gehad met mijn auto, zoals ik zelf ook hier al een paar keer gezegd heb: alles wordt vervangen.
Een ander had geen 1 van de door mij uitgevoerde reparaties uitgevoerd, en die vind ik dan wel weer gevaarlijk (niet als bestuurder, maar als auto).
Ik ga inderdaad om elke piep en scheet naar de garage, zoals onlangs heb ik ook een vraag gesteld in het Audi topic omdat ik een geluidje hoorde. Het is dat de tweaker met persoonlijke issues zat waardoor ik niet verder ermee gegaan ben, maar volgens de garage: niks aan de hand, uitgebreid gecheckt en alles was/is in orde.
Dit gaf alleen aan dat ik het zeer belangrijk vind dat de auto veilig is. Het enige wat jij doet is onderstrepen + bewijzen dat ik veiligheid aan de auto zeer belangrijk vind terwijl je tegelijk het tegenovergestelde probeert te beweren.
En inderdaad, ik zit liever in de B5 dan in de nieuwste Fiesta, K, Fiat 500 of noem al deze kleine beestjes maar op als het om veiligheid gaat.... Jij haalt een bron erbij van een klacht die ik gehad heb met mijn auto.. Wat dat in hemelsnaam met mij als bestuurder te maken heeft of met de veiligheid van mijn auto weet ik niet, laten we dat maar gewoon vergeten
Maar goed, tijd dat een mod hier even de boel komt schoonvegen, de steken die jij geeft, de opmerkingen die jij richting mij plaatst (en het nog persoonlijk durven te maken ook?!?!).
Over het overschatten, ik overschat mijzelf niet... Jij bent de enige die zegt dat ik mijzelf overschat.. Ik weet maar al te goed dat ik geen professionele coureur ben, dit is ook de reden waarom ik geen gevaarlijke situaties zal creëren omdat ik geen cursussen op dit gebied gehad heb. Ik zie mezelf dan ook niet als een betere bestuurder vergeleken de rest op de weg. MAAR ik vind mezelf ook geen malloot in het verkeer, dat ik mezelf geen malloot vind staat niet gelijk aan dat ik mezelf overschat, toch?
Bleh dat ik er überhaupt op zulke opmerkingen inga 0,0
Wat ik wel met vrijwel 100% zekerheid durf te zeggen, is dat mijn auto ondertussen zeer goed onderhouden is, en vooral op het veilige aspect op en top in orde is. Ja het heeft mij genoeg geld gekost al deze reparaties, reparaties die voornamelijk om 1 reden uitgevoerd zijn: veiligheid. Dan mag jij je gerust veiliger voelen (ik bedoel in deze JIJ niet persoonlijk, lees het meer als: MEN, ik hou er niet zo van om op de man te gaan terwijl ik die gene niet persoonlijk ken) in een auto uit 2015 met kale remblokken, schijven die zga op zijn en banden die versleten zijn en een riem die op knappen staat, ik zal me daar niet veiliger in voelen.
Ernemmer schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 09:13:
[...]
Dat er niemand op de weg is zijn geen regels voor te maken, dus moeten de regels altijd van toepassing kunnen zijn. Dus ook als er wel anderen op de weg zijn.
Maar als iemand met 200+ over een circuit wilt racen, zonder anderen onvrijwillig in gevaar te brengen mag dat gewoon.
PS. een defect kan aan elke auto gebeuren, ik kom net van de garage en er bleek een veer gebroken, bij een APK kan je echt niet zien of een veer aankomend jaar eens zal gaan breken. Ik had het geluk dat de veer onderin brak en niet halverwege.
Haha ja dat klopt helemaal, een circuit is een ander verhaal

Volgens mij doe je daar ook mee op volledig eigen risico (althans, hoe ik dat zo her en der lees).
Ook qua defecten heb je gelijk, je weet maar nooit wat ermee kan gebeuren zoals bij jou de veer. Wel valt me op dat apk's niet altijd hetzelfde uitgevoerd worden. De 1 pakt een lampje en gaat je schokdempers bekijken, de ander gaat de schokdempers bekijken en veert de auto hard in (volgens mij mag deze dan niet na schommelen). Het is maar een simpel voorbeeld hoor, maar indien de ene garage niks ziet met het lampje, en de andere garage wel iets ziet door de auto in te veren.. Dan weet je dat er iets mis is (zou kunnen zijn) met de schokdemper(s).
Ook qua reparaties vervolgens, de 1 kiest ervoor om alleen het defect zelf te laten repareren, de ander (zoals ik over het algemeen) kies er dan ook direct voor om de rest te vervangen (overige schokdempers). Dit met de gedachten dat als 1 stuk is, de andere ook nog weleens eraan zouden kunnen komen.
In mijn ogen is het dus op gebied van veiligheid beter om direct ook de andere veren te vervangen. Indien het 4 dezelfde veren zijn, en ze dus allemaal (ik noem maar een getal) 200.000 gelopen hebben.. Dan is de kans natuurlijk relatief groot dat de rest ook eraan gaat komen. Ook al zou die na het vervangen van 1 veer weer APK goed zijn, voor je eigen gevoel en veiligheid zou ik de rest ook vervangen.
@
Ernemmer ja ik vond het al erg genoeg dat ik over dat ''overschatten'' verder moest gaan (althans, ik vind het wel zo netjes om erop in te gaan).. Hij leest: ik overschat mezelf niet als: ah hij overschat zichzelf.
Hij denkt / doet alsof ik gezegd heb dat ik een super automobilist ben die alles kan, maar mezelf niet overschat. Ik heb nergens (voor zover ik het weet?) dingen gezegd waardoor ik zou overkomen als iemand die zichzelf overschat.
Het enige wat ik gezegd heb is dat ik weleens in Duitsland 180km/u gegaan ben en dat gewoon goed aanvoelde, het was geen strijd met de auto, het voelde niet onveilig.. Dat is het enige, maar waarom iemand daaruit een conclusie kan trekken als: die lopendevogel onderschat zichzelf?? Ik weet niet hoe hij zulke dingen kan verzinnen. Stel Camacha zou zeggen: LopendeVogel heeft veel plezier op de weg, hij vind autorijden leuk.. JA dan zou ik zeggen: Kerel je hebt helemaal gelijk, ik geniet ervan om op de weg te zijn met de auto. MAAR dat heeft niks te maken met dat ik mezelf als een betere automobilist zou zien, want dat doe ik niet en met die insteek stap ik ook geen auto in.
Kijkend naar de rest van zijn reacties wilt hij mij uiteraard gewoon afzeiken zonder reden.
[
Voor 37% gewijzigd door
LopendeVogel op 11-05-2017 09:41
]