Vorig jaar heb ik vrij veel gevlogen, en in november kwam ik er achter dat ik bijna genoeg qualifying flights had voor Flying Blue Elite/Silver status. Ik heb toen via dit topic een Flying Blue American Express Gold card aangevraagd; dankzij de 4 extra qualifying flights kan ik nu anderhalf jaar lang genieten van mijn Flying Blue status (onder meer gratis bagage mee op alle vluchten, en bij Delta kun je gratis de stoel met extra beenruimte bij de nooduitgang reserveren).
Toendertijd kreeg je, mits je in de eerste 3 maanden minimaal €500 uitgaf, ook 22.000 award miles. Dat is nu helaas nog maar 12.000, maar dat is alsnog aardig wat (ongeveer genoeg voor een retourvlucht binnen Europa, maar als je zelf wat doorspaart heb je al voor 18.750 miles een enkeltje Suriname).
Een leuke tip: American Express wordt lang niet overal in Nederland aangenomen, maar de Jumbo accepteert hem wel. Als je daar dus een paar keer boodschappen doet heb je die €500 zo uitgegeven en zijn jouw (en natuurlijk ook die van mij ;-)) award miles binnen.
Ik loop meestal met een grote boog om dit soort acties heen, maar ik heb er nu toch wel veel lol van dat ik heb meegedaan/meedoe. Bij alles dat je met de card betaalt krijg je 1 award mile per euro (bij vliegtickets zelfs anderhalve mile) en dat tikt toch langzaam aan. Binnenkort kan ik misschien wel een leuk reisje maken, mede dankzij deze actie. Als ik heel eerlijk ben is het een in Nederland nagenoeg nutteloze card (behalve bij de Jumbo en online), maar als je een paar keer per jaar met KLM/Skyteam vliegt kan het wat handige extras opleveren.
Ik hoop dat iemand zich via mijn referral link wil aanmelden, om het eerste jaar de Flying Blue American Express Gold Card gratis te krijgen (met alle voordelen die erbij horen), 4 qualifying flights én 12.000 award miles cadeau.
www.americanexpress.nl/introduceren/tomvf0WE?XLINK=MYCP
Vanaf april werkt Flying Blue trouwens niet meer met level miles/qualifying flights maar met Experience Points (ja, echt). In plaats van de 4 qualifying flights krijg je dan 30XP (en je hebt 100XP nodig voor silver, voorheen 15 qualifying flights). Als je veel korte vluchten maakt is dat iets minder gunstig, maar voor lange-afstandsvluchten is het gunstiger. Al behaalde level miles/qualifying flights worden omgerekend.