Huurauto; welke motorinhoud nemen?
Mijn excuses, ik dacht dat jij de topic starter was!!! Anyway, lees dat topic even door..
Mijn ervaringen; zuid-frankrijk zowel de Alpen als de Pyreneeën, eerste keer was zo'n 9-10 jaar geleden met een Toyota Starlet (eerste auto), 75pk, benzine (1.3).. Route du Soleil, bergen op met vol beladen wagen moest terug naar de 3 (120km/u).
Diesel, tsja veelal minder pk's dan benzine (bij huur bedrijven) maar een TDI heeft wel pit in de toeren.
Ik zou zeggen: kijk naar de brandstof prijs

Diesel goedkoper? Neem een diesel, huurauto zal niet vol beladen zijn (tenzij je ermee vanaf NL vertrekt), dus met een 1.3 heb je veelal wel genoeg..
Echter zegt 1.3 weinig, je dient naar de pk's te kijken. Ik zou niet met 75pk (starlet was nog geen 700 kilo!!!) de bergen meer in willen. Ik zou zeggen: minimaal 100pk benzine of diesel.
Maar let op, sommige nemen genoeg met minder en aangezien het een huur auto betreft zou ik me minder zorgen maken om de pk's (persoonlijk), want ook met 75pk kom je de bergen op echter belast je dan zwaar de auto...
Zelf heb ik circa 4 jaar geleden op Kreta een VW Beetle cabrio gehuurd voor 1 week, dit was een benzine 1.6 (pk i dont know, ik denk 100-120) en daarmee heb ik elke ''berg'' daar wel gehad zonder problemen..
Dit is dan ook gelijk een voordeel van de meeste bergen, het zijn slingerwegen waar je maar 50-80 mag, nja dat lukt in de 2e -3e versnelling zonder problemen.
Hoe dan ook, diesel of benzine maakt niet uit.. Kijk naar de prijs per liter indien je veel wilt gaan rondrijden en op de centen wilt letten.. Check daarnaast de pk's voor wat power onder je reet tijdens bergen beklimmen
[
Voor 189% gewijzigd door
LopendeVogel op 17-03-2017 23:45
]