Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-06-2024
Hoi,

Ik ben Bram, 16 jaar en ik volg een Economie profiel op school. Nu vind ik dit best wel interessant, en zou ik graag wat willen doen met het handelen in cryptocurrency. Echter weet ik niet hoe ik moet beginnen. Ik wil er niet al te veel geld in steken, en stel dat ik wat verlies maak maakt het me ook niet veel uit, maar het lijkt me gewoon leuk om te doen. Hoe begin je met het succesvol proberen te voorspellen van koerswisselingen? Welke factoren moet je bekijken en rekening mee houden? Als iemand tips heeft hoor ik het graag

Bvd,
Bram.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

Rannasha

Does not compute.

Kijk ook eens in Cryptocurrency - handel en koers #2

Maar goed, als er een manier was om de koers te voorspellen, dan was ik allang met pensioen. En helaas ben ik dat nog niet.

Uiteindelijk wordt de koers door twee belangrijke factoren bepaald: Sentiment: Wat denken anderen dat de koers gaat doen en in hoeverre hebben ze hier op ingespeeld? En fundamentele eigenschappen: Wat zijn de kansen voor een cryptocurrency om te slagen, wat biedt het dat de anderen niet bieden, wat zijn de recente ontwikkelingen die het ecosysteem verder brengen?

Met een degelijke kennis van de materie kom je een heel eind met het inschatten van dat laatste. Maar het sentiment van de handelaren peilen is een heel stuk lastiger. En in kleine markten met weinig liquiditeit, zoals je bij cryptocurrencies vaak ziet, is het sentiment zeer belangrijk. Een kleine aanval van gecoordineerde paniek kan hele grote koersfluctuaties tot gevolg hebben.

Maar waarom probeer je het niet zelf? Stort €25 op een exchange (zie het andere topic dat ik heb gelinked) en ga daarmee aan de slag. Cryptocurrencies kun je tot op veel cijfers achter de komma verhandelen en het handelen met €25 is niet wezenlijk anders dan met €10.000 (al kun je met €10K bij sommige kleinere cryptocurrencies al vrij veel invloed uitoefenen).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 452752
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Google eens op FOMO, hodling, buy wall, sell wall, buy the rumour sell the news, whales, bubble, rekt, volumyzer, bull, bear, permabull, bear trap, bot trading, TA (technical analysis), cup and handle, triangle, head and shoulders, arbitrage, pump and dump.

Verder is in het weekend de markt erg negatief, doordeweeks juist positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Sommige van die termen heb ik idd voorbij zien komen en al gegoogled. Bedoel je met weekend negatief als in dat ze dalen in het weekend, en stijgen doordeweeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Je kunt alle patronen in het historische koersverloop vinden, maar er is geen enkele garantie dat die patronen zich herhalen. Sterker nog, zodra handelaren zich bezighouden met deze analyses, veranderen de patronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Wat is de beste site om coins te kopen? Ik wil niet vast zitten aan een of andere rare withdraw-vereisten etc., maar meteen m'n geld kunnen opnemen als ik dat wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:25
Nogmaals, lees dit topic eens door: Cryptocurrency - handel en koers #2

Worden al je vragen beantwoord.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

BremFM schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:05:
Hoi,

Ik ben Bram, 16 jaar en ik volg een Economie profiel op school. Nu vind ik dit best wel interessant, en zou ik graag wat willen doen met het handelen in cryptocurrency. Echter weet ik niet hoe ik moet beginnen. Ik wil er niet al te veel geld in steken, en stel dat ik wat verlies maak maakt het me ook niet veel uit, maar het lijkt me gewoon leuk om te doen. Hoe begin je met het succesvol proberen te voorspellen van koerswisselingen? Welke factoren moet je bekijken en rekening mee houden? Als iemand tips heeft hoor ik het graag

Bvd,
Bram.
Een (speculatieve) digitale munteenheid a la bitcoin heeft weinig te maken met economie.
Toegegeven dat het, alszijnde onwettig betaalmiddel een onderdeel uitmaakt van. De invloed van Bitcoin op de mondiale economie en de daarbijhorende politieke 'spelletjes' zal ongeveer 0.0000000001% zijn.

Ben je oprecht geïnteresseerd in economie als zodanig, verdiep je dan liever in de basis. Als je dit begrijpt, kun je jouw vragen omtrent digitale currencies zelf invullen.

Zal je een zetje geven:
Het kost slechts een paar cent aan papier, inkt etc. om een briefje van 500 euro te drukken.
Ondanks de kostprijs van slechts 3 cent, kun je dit stukje papier "ruilen" voor een nieuwe iPad van 500 euro.
Hoe is het mogelijk dat een stukje papier van 3 cent ineens 500 euro waard is?

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 18-03-2017 01:46 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BremFM
Switchie schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 01:33:
[...]

Een (speculatieve) digitale munteenheid a la bitcoin heeft weinig te maken met economie.
Toegegeven dat het, alszijnde onwettig betaalmiddel een onderdeel uitmaakt van. De invloed van Bitcoin op de mondiale economie en de daarbijhorende politieke 'spelletjes' zal ongeveer 0.0000000001% zijn.

Ben je oprecht geïnteresseerd in economie als zodanig, verdiep je dan liever in de basis. Als je dit begrijpt, kun je jouw vragen omtrent digitale currencies zelf invullen.

Zal je een zetje geven:
Het kost slechts een paar cent aan papier, inkt etc. om een briefje van 500 euro te drukken.
Ondanks de kostprijs van slechts 3 cent, kun je dit stukje papier "ruilen" voor een nieuwe iPad van 500 euro.
Hoe is het mogelijk dat een stukje papier van 3 cent ineens 500 euro waard is?
Omdat het uniek is en door de autoriteiten is aangesteld als valuta?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

BremFM schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:20:
[...]

Omdat het uniek is en door de autoriteiten is aangesteld als valuta?
Nope....
Het toverwoord is: vertrouwen

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Dafed
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik ben een leek in de Crypto wereld, kan iemand mij uitleggen hoe ik zou kunnen beginnen met Crypto en waar ik op moet letten en via welke sites ik moet kopen/verkopen?

Ik ben bereid er tijd en geld in te steken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:43

Detmer

Professioneel prutser

Dafed schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:55:
Ik ben een leek in de Crypto wereld, kan iemand mij uitleggen hoe ik zou kunnen beginnen met Crypto en waar ik op moet letten en via welke sites ik moet kopen/verkopen?

Door @Rannasha en @LED-Maniak wordt al verwezen naar het juiste topic met alle informatie hierover. Daar kun je heel veel informatie vinden.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dafed schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:55:

Als je er tijd (en geld) in wilt steken, waarom dan je vraag hier bij GoT?
Ga zelf in de tijd je hebt op zoek naar informatie!

Was het maar zou makkelijk he, dat je hier je vraag kon stellen en daarna zonder iets zelf te hoeven uitzoeken aan de slag kon gaan... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoHound
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
fora leden reageren steeds sneller met, zoek het zelf uit of gebruik de zoekknop/ topic van 400 pagina's met daarin ergens het antwoord. nut van de fora gaat zo wel beetje verloren toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:25
GeoHound schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:11:
fora leden reageren steeds sneller met, zoek het zelf uit of gebruik de zoekknop/ topic van 400 pagina's met daarin ergens het antwoord. nut van de fora gaat zo wel beetje verloren toch ?
Dat komt omdat er steeds een lagere drempel blijkt te komen om snel je vraag neer te plempen en dan pas na te gaan denken en op onderzoek uit te gaan(of niet). Hierdoor ontstaat er zoveel ruis op het forum dat het niet meer interessant is voor de mensen die wél netjes eerst zelf onderzoek hebben gedaan. Onderwerpen worden compleet ondergesneeuwd door dit soort vragen.

Zo moeilijk is het niet om een topic start te lezen of op bepaalde steekwoorden te zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door LED-Maniak op 29-09-2017 13:15 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeoHound
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
LED-Maniak schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:15:
[...]

Dat komt omdat er steeds een lagere drempel blijkt te komen om snel je vraag neer te plempen en dan pas na te gaan denken en op onderzoek uit te gaan(of niet). Hierdoor ontstaat er zoveel ruis op het forum dat het niet meer interessant is voor de mensen die wél netjes eerst zelf onderzoek hebben gedaan. Onderwerpen worden compleet ondergesneeuwd door dit soort vragen.

Zo moeilijk is het niet om een topic start te lezen of op bepaalde steekwoorden te zoeken.
ik ben het met je eens dat sommige vragen wel erg globaal zijn en weinig zelfonderzoek hebben geprobeerd. maar merk in het algemeen dat ook gerichte vragen wel vaak worden verwezen naar de zoekbalk.

ben zelf ook lerende in de cryptocurrency en daar is inderdaad veel van te vinden, maar ook een hoop onzin.
maargoed, al doende leert men.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 11:39
Je kunt ook beginnen met oefenen zonder er geld in te steken. Bespaar je wat leergeld.

Blockfolio downloaden en kijken of je na een maand echt wel winst zou kunnen maken met Crypto.
Je kunt fake transacties invoeren en zien wat de koersbewegingen zijn van de munten en of je wel geld zou verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

GeoHound schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:11:
Niet helemaal, er is al een heel uitgebreid topic voor dit onderwerp. Als we dan 100 topics met ongeveer dezelfde inhoud maken, krijg je steeds dezelfde vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeppi
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-03-2023
Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:16:
[...]

Niet helemaal, er is al een heel uitgebreid topic voor dit onderwerp. Als we dan 100 topics met ongeveer dezelfde inhoud maken, krijg je steeds dezelfde vragen.
BOEM

Hier moet ik toch nog even op reageren ook al is deze topic oud
ik ben het absoluut niet eens met de stelling dat er op forums dan teveel vragen komen met ONGEVEER dezelfde inhoud

Persoonlijk wordt ik helemaal knettergek van threads die meer als 2a 3 pagina's hebben
Te vaak wordt er in die threads afgeweken van de originele vraag "zoals ik nu doe"
Daarnaast worden het gewoon boeken waar je dagen aan het lezen ben en flink van in de war raakt.

slotje erop en volgende dat is mijn motto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Voor dit soort meta-discussies hebben het Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan - Feedback of Lieve Adjes

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.