Ik ken het probleem. De straat waaraan ik woon heeft hetzelfde: klinkerweg die uitkomt op een geasfalteerde weg. Veel mensen verlenen geen voorgang, maar die hoor je wel te krijgen.RemcoDelft schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:13:
[...]
Dat weten jij en ik, maar de gemiddelde auto rijdt gewoon door.
Er hoeft ook niet een bord te staan voor zo'n weg om een uitrit(constructie) te zijn. Zoals @kunnen al opmerkt: waar je naar moet kijken is de stoep: als die doorloopt, is het een uitrit(constructie). Zo niet, dat is het gewoon een kruising.Erwinvz1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:18:
Dit is geen uitrit, ik zie namelijk geen enkel bord die er op wijst dat het een uitrit kan zijn. Het is gewoon een gelijkwaarde weg. Ik denk dat je dit gewoon bij de gemeente aan moet geven, er bestaan namelijk bij de meeste gemeentes wel een verkeersspreekuur of iets wat door op lijkt. Die zijn er voor bedoeld om zulke situaties te bespreken.
In dit geval loopt de stoep duidelijk niet door.
4-way stop? Nee dankje, gelukkig doen we hier niet aan die onzinTrommelrem schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 18:42:
Is een simpele Google vraag een topic waardig? Natuurlijk heeft rechts op een gelijkwaardig kruispunt voorrang. Als zelfs dit al te moeilijk is in het verkeer, dan wordt het misschien tijd voor een 4-way stop.
Maak dan een voorrangsweg van de grotere weg. Dan is het duidelijk en kan één richting/weg tenminste doorrijden zonder te stoppen. Het nut van een 4-way stop heb ik nog nooit begrepen; dan sta je met z'n tweeën (of meer) stil, en dan?
Voorrangswegen zijn natuurlijk vooral handig als er één weg aan te wijzen is die duidelijk groter is dan de kleinere zijwegen. Bij een kruising waarbij van alle kanten veel verkeer komt, kun je beter een rotonde neerplempen (mits ruimte).
[ Voor 78% gewijzigd door Compizfox op 16-03-2017 20:28 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes