Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03-2024
Mijn vraag
...
Vandaag heb ik mijn Samsung Galaxy S7 geupdate naar Nougat 7.0 nadat ik een melding kreeg van een nieuwe update.
Nadat de update voltooid was was ik zeer teleurgesteld in de look en feel van de telefoon.
App icoontjes zijn 50% gekrompen en zitten in een lelijke grijze vierkant verwerkt. Ook het menu ziet er niet prettig uit en de lettertype is ook niks.

Is er een manier om terug te gaan naar de looks van de veel strakkere android 6?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Samsung Galaxy 7 Edge (nu helaas Nougat 7 nadat ik geupdate heb)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Theme store, maar dat is allemaal niks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:23
ik ben geen android exptert, maar google?
http://www.theandroidsoul...nougat-marshmallow-6-0-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:50
Toch best veel te vinden op google zo:
https://www.google.nl/sea...s7+downgrade+to+android+6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 11:52
Er word door de TS niet echt gevraagd om een downgrade, maar meer of hij zijn looks terug kan krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nova launcher lost alle problemen op.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopTheWood
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 11:47
BillSpaarbank schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 16:51:
Nova launcher lost alle problemen op.
Neehoor, alleen de problemen m.b.t. de launcher worden hier mee opgelost. Natuurlijk blijft de rest van de UI er hetzelfde uitzien, maar daar is de launcher inderdaad zeker een belangrijk onderdeel van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 11:31
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Ik heb al maanden 7.0 op mijn S7 en dat ziet er prima uit. Kan je anders eens een screenshot sturen? En heb je al eens een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:59
Boris87 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 12:06:
Mijn vraag
...
Vandaag heb ik mijn Samsung Galaxy S7 geupdate naar Nougat 7.0 nadat ik een melding kreeg van een nieuwe update.
Nadat de update voltooid was was ik zeer teleurgesteld in de look en feel van de telefoon.
App icoontjes zijn 50% gekrompen en zitten in een lelijke grijze vierkant verwerkt. Ook het menu ziet er niet prettig uit en de lettertype is ook niks.

Is er een manier om terug te gaan naar de looks van de veel strakkere android 6?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Samsung Galaxy 7 Edge (nu helaas Nougat 7 nadat ik geupdate heb)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Theme store, maar dat is allemaal niks
toon volledige bericht
Ik heb hetzelfde toestel. Nu gebruik ik zelf sowieso al een eigen launcher (Nova) en een ander thema dus ik weet niet hoe het was - maar volgens mij is het vrij weinig veranderd. Je kan het met launchers en theme's sowieso weer grotendeels terugkrijgen.

Verkleining van app icoontjes hoort echt niet uit de update te komen en ik weet niet wat je met een grijs vierkant bedoeld. Wil je eens een screenshot plaatsen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:49
Zoals bij elke update is te lezen is wordt aanbevolen om eerst een back-up te maken alvorens te updaten. Wanneer je dit had gedaan kon je makkelijk terug gaan naar de oude situatie.

Als enige reden lees ik dat het nieuwe uiterlijk van Nougat je niet bevalt. Wanneer je wat research had gedaan was je dit waarschijnlijk ook tegengekomen. Ik zou het gewoon even wat tijd geven om hier aan te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 13:59
Het grijze vierkant om de app-icoontjes kun je uitschakelen in de instellingen. Ook de grootte van de icoontjes en dergelijke kun je instellen in het instellingen menu.
Vreemd dat de 7.0 update dit heeft verandert maar het is makkelijk en snel terug te zetten.

Ik gebruik zelf geen Android telefoon dus waar deze instellingen zitten kan een andere Tweaker je beter uitleggen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
nielsn schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:11:
Zoals bij elke update is te lezen is wordt aanbevolen om eerst een back-up te maken alvorens te updaten. Wanneer je dit had gedaan kon je makkelijk terug gaan naar de oude situatie.
Nu ben ik wellicht heel nieuwsgierig. Maar hoe werkt dit precies?

@Boris87, wat is de vraag nu precies? Wil je terug naar Android 6.0 of wil je Android 7 aanpassen naar het uiterlijk van Android 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:49
Samsung had destijds Kies software, weet niet of dat nu nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twointje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10-2024
Mijn operator is telenet in Belgie , ik heb nog altijd de nieuwe update naar Nougat 7 niet ontvangen op mijn Galaxy Edge 7 ??
Pagina: 1