Mis moderatie scherpe grap

Pagina: 1
Acties:
  • 3.130 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:42
Ben het toch niet helemaal eens met de -1 votes. Het mag toch wel overduidelijk zijn dat ik een scherpe opmerking maak over de algehele situatie en dat alles behalve serieus bedoeld was?
  1. we hebben helemaal geen nukes 8)7
  2. Er staat letterlijk een regel eronder dat ik expres het meest extreme pak en dat echt even met een korrel zout genomen moet worden
Zou toch graag een 0 vote van willen maken i.p.v. -1 Graag jullie visie hierop modjes :)
Gewoon weg nuken dat volk opgelost ;)

Nee even alle gekheid op een stokje, gewoon niet op ingaan op dit soort provocaties. Jammer dat we een soort oorlogje gaan voeren.
White_Collar in 'nieuws: Gebruikers melden defacement van websites door 'Turk...

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 13-03-2017 20:35 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Dit heet gewoon trollen en is m.i. niet als grappig uit te leggen.

Waarom kan dit niet in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII :?

[ Voor 41% gewijzigd door PcDealer op 13-03-2017 20:39 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Is toch helemaal geen mismoderatie. Wat is het nut van modereren als je het op verzoek zo kan laten aanpassen? En het is toch ook verder niet belangrijk. Weet je gelijk wat je een volgende niet moet zeggen of wat je anders moet verwoorden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat de een een scherpe grap vindt, vindt de ander een ongepaste grap. De -1 vind ik helemaal niet vreemd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 14:22
Karma is a b****. Goede les voor de volgende keer.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

White_Collar schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:31:
Ben het toch niet helemaal eens met de -1 votes. Het mag toch wel overduidelijk zijn dat ik een scherpe opmerking maak over de algehele situatie en dat alles behalve serieus bedoeld was?
Je hebt scherpe opmerkingen en scherpe opmerkingen. Een goed doordachte (woord)grap is imho een 0-score. Voegt niets toe maar doet ook niemand kwaad.

Kreten als "weg nuken" gaan natuurlijk 10 bruggen te ver en is moeilijk te bestempelen als humor.

Maar om even te reageren op jouw verweer:
1. Natuurlijk heeft Nederland nukes. Groot deel staat zelfs opgeslagen in Nederland zelf
2. Het plaatsen van een disclaimer is geen vrijbrief om te roepen wat je wilt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Switchie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:33:
[...]

Je hebt scherpe opmerkingen en scherpe opmerkingen. Een goed doordachte (woord)grap is imho een 0-score. Voegt niets toe maar doet ook niemand kwaad.

Kreten als "weg nuken" gaan natuurlijk 10 bruggen te ver en is moeilijk te bestempelen als humor.

Maar om even te reageren op jouw verweer:
1. Natuurlijk heeft Nederland nukes. Groot deel staat zelfs opgeslagen in Nederland zelf
2. Het plaatsen van een disclaimer is geen vrijbrief om te roepen wat je wilt.
Kreten als weg nuken is grappig als je het in de juiste content plaatst met de juiste toon en het met een pak met pak zout neemt

1. Vertel, waar?
2. het is sarcasme, Denk je serieus dat er ook maar 0,01% gemeend is? :F

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 14-03-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
PcDealer schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:38:
Dit heet gewoon trollen en is m.i. niet als grappig uit te leggen.

Waarom kan dit niet in Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII :?
Dat heet niet trollen
kraades schreef op maandag 13 maart 2017 @ 23:18:
Karma is a b****. Goede les voor de volgende keer.
ik zie niet in wat dit toevoegt aan dit topic 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 14-03-2017 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:42
White_Collar schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:35:
[...]

Ik vind het een behoorlijk ongepaste reactie. Je disclaimer doet daar weinig aan af.

Waar is de -2? :F
White_Collar schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:31:
Het mag toch wel overduidelijk zijn dat ik een scherpe opmerking maak over de algehele situatie en dat alles behalve serieus bedoeld was?
Voor jou misschien overduidelijk, voor de rest van de wereld misschien niet. Hef resultaat daarvan zie je aan de moderatiescore. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Xander op 14-03-2017 00:42 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Xander schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:37:
[...]

Ik vind het een behoorlijk ongepaste reactie. Je disclaimer doet daar weinig aan af.

Waar is de -2? :F
Dan snap je werkelijk waar niet in welke context deze geplaatst is. Als je het 100% serieus neemt zoals je dat nu doet snap je de complete context niet.

Maar om de grap dan maar uit te leggen, want kennelijk valt hij hier niet :o :

In het zicht van de reacties en uitlatende van Erdogan gooi ik er nog een flinke schep bovenop. Dan kunnen we net zo goed een oorlog ontketenen. In dat zicht heb ik deze reactie geplaatst waarbij natuurlijk voorop staat dat de huidige situatie steeds gekker en gekker wordt met diverse bizarre reacties vanuit Turkije. In dat licht geplaatst gooi ik een flinke schep bovenop om het zo over de top te maken als het maar kan. Natuurlijk meen ik zoiets niet 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 23:42
White_Collar schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:43:
[...]

Dan snap je werkelijk waar niet in welke context deze geplaatst is. Als je het 100% serieus neemt zoals je dat nu doet snap je de complete context niet.

Maar om de grap dan maar uit te leggen, want kennelijk valt hij hier niet :o :
En dus eindigt je reactie op -1. Misschien de volgende keer beter nadenken voordat je dergelijke "grappen" maakt? Ook met uitleg vind ik het trouwens niet grappig. Sorry. :+

Ik zie het probleem met deze moderatie echt niet. Move along, maak een paar mooie +2 of +3 reacties en alles is weer vergeten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Xander schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:50:
[...]

En dus eindigt je reactie op -1. Misschien de volgende keer beter nadenken voordat je dergelijke "grappen" maakt? Ook met uitleg vind ik het trouwens niet grappig. Sorry. :+

Ik zie het probleem met deze moderatie echt niet. Move along, maak een paar mooie +2 of +3 reacties en alles is weer vergeten?
Volgens mij bepaal jij dat niet. Dit bericht is voor de modjes bedoeld. Dus ik wacht graag even op ze :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

[...]

Kreten als weg nuken is grappig als je het in de juiste content plaatst met de juiste toon en het met een pak met pak zout neemt

1. Vertel, waar?
Op Volkel schijnt nog wel een stapeltje te liggen.
Die beredenering zou opgaan als je een grap zou maken over een boycot op broodjes shoarma of als je een onschuldig grapje uit haalt bij de lokale pizzaboer.

Opmerkingen over wegnuken van mensen is onder geen enkele noemer goed te praten.
Sterker nog. Als jij hier werkelijk de ernst niet van inziet zou ik echt een sprintje trekken naar de lokale psycholoog. (geen sarcasme)
White_Collar schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:51:
[...]

Volgens mij bepaal jij dat niet. Dit bericht is voor de modjes bedoeld. Dus ik wacht graag even op ze :)
Als "community" bepalen we gezamenlijk wat de normen en waarden zijn.
De mening van @Xander is daarin niet ondergeschikt. Sterker nog, al heb je enkel hem geschoffeerd, is dat al 1 iemand te veel.

[ Voor 21% gewijzigd door Switchie op 14-03-2017 01:02 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
White_Collar schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:51:
[...]

Sorry, maar:

+3 Spotlight 3
+1 On-topic 1
0 Off-topic / Irrelevant 12
-1 Ongewenst 73

Dit plus het feit dat je je 'grap' moet verdedigen in dit topic zegt genoeg.

Ik sluit mij aan bij de -1 (ik ga 'em overigens niet uitdelen om je een trap na te geven); je opmerking is totaal niet grappig en erg ongepast naar mijn mening. Bovendien heb je al een reactie van een FP-coördinator gehad in dit topic (aangezien je nog op een reactie van een mod wacht).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:22

g0tanks

Moderator CSA
Wat jij ziet als 'scherpe grap' zie ik als een smakeloze opmerking die ook elke Facebook tokkie had kunnen plaatsen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

1. Vertel, waar?
Wat bedoel je met nukes?
  1. Kernwapens
  2. Atoomwapens
  3. Neutronenwapens
Oud-premiers Ruud Lubbers en Dries van Agt hebben in 2013 bevestigd dat er inderdaad kernwapens op vliegveld Volkel liggen opgeslagen. Het zou gaan om 22 atoombommen van het type B61.
Dus die wapens hebben "we" zeker wel... zowel opgeslagen in Nederland - als daarbuiten (en dus binnen de jurisprudentie van de Nederlandse gewapende machten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
In het beste geval is het een grapje, misschien net 0 maar +1 of hoger zal het niet zijn... Voeg daar 'ongepast' of gewoon niet grappig aan toe en je zit al gauw op -1, moderatie blijkt prima te werken in dit geval.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:16
Switchie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:58:
[...]
Op Volkel schijnt nog wel een stapeltje te liggen.
[...]
off-topic: maar volgens mij is een klein stukje op die basis helemaal geen Nederlands grondgebied (maar Amerikaans). Of zoals de politiek zegt: Op NL-grondgebied bevinden zich geen kernwapens ;-)

[ Voor 2% gewijzigd door breew op 14-03-2017 13:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:40
Dit is maar weer eens een voorbeeld dat sarcasme de communicatie wereld uit moet, laat het op het podium waar humor ook begrepen wordt. velen snappen het niet en naderhand kan zo'n uitspraak totaal verkeerd vallen en uit zijn context worden getrokken, als je er over nagedacht hebt.
Sarcasme is missc wel de oorzaak van vele conflicten, en zit een nare ondertoon in, en je kan dit alleen met goeie vrienden of familie goed duidelijk maken.
Als iedereen nou eens gewoon zegt wat hij bedoeld en hoe hij het bedoeld, en niet het giswerk aan de ontvanger over laat, dan weet iedereen wat je bedoelt en hoe wij het moeten zien enz enz.

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 14-03-2017 08:13 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Even los van het feit of het wel of geen humor is, verkeerd uitgelegd ja of te nee of uit de context is. Ik denk dat je het zo moet zien;

Jij plaatst een reactie/grap in de publieke ruimte. Daarmee geef je dus de ruimte om anderen daarop te laten reageren. Nu blijkt dat procentueel gezien de meeste mensen je opmerking als ongepast bestempelen.

Als een komediant een grap maakt op het podium en 9 van de 10 mensen lachen niet dan is het helaas een slechte grap of niet het juiste publiek die de grap naar waarde heeft kunnen interpreteren.

Helaas kan je daar weinig aan doen en ik zou zeggen laat lekker gaan en move along.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

1. Vertel, waar?
Misschien zijn dit soort dingen grappig als je nog in de burgklas zit maar ik kan er werkelijk niks grappigs in zien. Het is inhoudsloos geschreeuw, frontpage vervuiling. Zulke berichten maken het voeren van inhoudelijke discussies onmogelijk, vandaar dat zulke reacties ongewenst zijn.

Het is totaal niet relevant of het wel of niet gemeend is. Niemand kan iets met zo'n reactie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

1. Vertel, waar?
Ik zou je opmerking in een kroeg face to face wel snappen en afdoen als een grap, maar als je zoiets typt komt dit heel anders over bij mensen. Ook al plaats je een disclaimer onder je regel. In deze context is een -1 wel terecht in mijn ogen.

Dit is vaak een nadeel als je een bepaalde grap wilt typen. De lichaamstaal ontbreekt namelijk en mensen kunnen dingen anders opvatten dan dat je het eigenlijk bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:24
OMG, moet je daar helemaal een topic voor aanmaken :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-06 14:22
White_Collar schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:36:
[...]

ik zie niet in wat dit toevoegt aan dit topic 8)7
Dat je karma nu even inkakt en dat je moet nadenken over wat je tikt. Het is sarcastisch/cynisch/ironisch bedoeld. Doorhalen wat jou uitkomt...

Edit:
Ik zet er voor alle zekerheid even een ;) bij...
Zo erg is het toch ook weer niet? :)

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 14-03-2017 09:11 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:13
Dat je inderdaad serieus een topic hiervoor aan gaat maken, heeft je ego een flinke deuk opgelopen?

On-topic: Het is gewoon een slechte grap die zelfs met uitleg erbij nog niet eens een klein beetje grappig is.
Dat jij het grappig vind betekent niet dat het per definitie een goede grap is, het zegt meer wat over je niveau...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Lol.... en het ook nog een scherpe grap durven noemen... :'(

Er is helemaal niets scherps aan je grap. Het overgrote deel van de tweakers vind het een flinke misser (zien we terug in de moderatie). En dan nog een topic starten waarin je de grap moet uitleggen.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 21:29
Advies: Ik bespeur veel komisch talent. Spaar al die scherpe grappen op, en beleg aan het eind van het jaar een oudejaarsconference. Vooral niet nu al maken, opsparen!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

In een notendop: "Als je je grap moet uitleggen... verkeerde grap"

Move on. Boeien. Je hebt een -1, en dan? We maken allemaal wel eens een grap die verkeerd valt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

NIet persoonlijk nemen die -1tjes en move along. Karma is a bitch, maar ook de heel Tweakers draait niet om karma.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 13:42
Laat ik dit nou heel anders lezen.

Het is een opmerking onder een artikel over het defacen van websites. Hoe pak je zo iemand terug?
Nuke em! Wikipedia: Denial-of-service attack

Misschien wordt ik te oud...... <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 08:23
Ik zou me aangetast voelen in m'n vrijheid van meningsuiting als ik jou was. Wie zijn anderen om te zeggen of zij jouw grap goed of slecht vinden!? Hoe durft men je het onrecht van een -1 score aan te doen?! Dit is wel zo verschrikkelijk dat ik bijna een grap over massavernietigingswapens zou maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
geonosys schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:43:
Laat ik dit nou heel anders lezen.

Het is een opmerking onder een artikel over het defacen van websites. Hoe pak je zo iemand terug?
Nuke em! Wikipedia: Denial-of-service attack

Misschien wordt ik te oud...... <+:)
Jullie schelen 25 jaar. Zou best kunnen opa.... (j/k) :+

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 13:42
ChojinZ schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Jullie schelen 25 jaar. Zou best kunnen opa.... (j/k) :+
}:|

Vroegah, toen kon je nog nuken 🍄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:24

aap

Als je een -1 staat omdat de enige moderator die je post beoordeeld had, je wegmodde omdat hij het niet met je eens is, dan is dat misschien een mismoderatie.

Als 100+ moderatoren je een -1 geven, dan wordt het tijd om onder ogen te zien dat jij degene bent die zich vergist had.

Kop op! We krijgen allemaal wel eens een -1. Is niet het einde van de wereld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je voor de zekerheid nog maar een -1 gegeven, gewoon, omdat 't kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Laatst online: 05-06 11:22
Smultie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:24:
Haha idem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HWSHHZ
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:13
Smultie schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:24:
Hier ook :*) oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:13

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zo is het wel genoeg geweest. De TS heeft een duidelijk antwoord gekregen, en dit gejen op het laatst helpt niemand.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.