Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Toestel is inmiddels beschikbaar voor een zeer scherpe actieprijs...

In reviews las ik dat de telefoon traag kan zijn. Is dit bij simpel gebruik als beetje Whatsapp, Facebook en browsen ook het geval? Ik speel geen spelletjes op mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [Nokia 3] Levertijden & Prijzen. Aanbiedingen e.d. horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowboyhenkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 23:18
Vlassie1980 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:48:
Toestel is inmiddels beschikbaar voor een zeer scherpe actieprijs...

In reviews las ik dat de telefoon traag kan zijn. Is dit bij simpel gebruik als beetje Whatsapp, Facebook en browsen ook het geval? Ik speel geen spelletjes op mobiel.
Ik heb hem besteld als vervanging voor mijn werktelefoon (Werk telefoon gebruik ik dan voor prive :P).

Ben erg benieuwd hoe langzaam hij is. Jammer dat hij zo groot is, maar voor €75 mag je niet te veel zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
cowboyhenkie schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:54:
[...]

Ik heb hem besteld als vervanging voor mijn werktelefoon (Werk telefoon gebruik ik dan voor prive :P).

Ben erg benieuwd hoe langzaam hij is. Jammer dat hij zo groot is, maar voor €75 mag je niet te veel zeuren.
Bestelling gisteren geplaatst bij MM. Kom van een Moto E van 2,5 jaar oud dus ik ben sowieso niet verwend qua specs/features op mijn mobiel. Zolang de basis zaken maar een beetje soepel lopen ben ik al tevreden. Ik speel sowieso amper spelletjes op mobiel.

Alvast een hoesje gekocht ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
'Ervaring' in de winkel is dat ie iig prettig in de hand voelt. Kwam om de blauwe mee te nemen maar alleen wit was nog over voor zelfs nog iets minder (zie prijzentopic). Met lege handen terug dus en zo maar ff de blauwe bestellen, zonder twijfel de mooiste O-) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 14:57
Even mijn post uit het levertijden topic gekopieerd:
“Betreft een dual-sim trouwens. Gisteravond alles geïnstalleerd. Eerst positieve indruk geldt nog steeds. Mooi scherm, GPS positiebepaling lijkt goed te werken (belangrijk voor mij aangezien ik de telefoon in de auto gebruik als navigatieapparaat) en voldoende snel (maar ik doe niet meer dan wat appen en surfen). Speaker en koptelefoongeluid is mager, maar niet belangrijk voor mij. Verder is het me nog niet gelukt om mijn Garmin sporthorloge via bluetooth te koppelen. Ga ik vanavond nog wel eens mee prullen. Ik heb al eens eerder een low-end Android gehad waar dat niet goed bij werkte (Motorola) dus verwacht dat het met de Nokia ook niet zal gaan lukken. Is echter voor mij geen dealbreaker. Ik kan het horloge altijd nog syncen mbv de Samsung tablet die we hebben liggen ;-)”

Tweede indruk na een paar dagen in gebruik te hebben: Garmin sporthorloge koppelen is inmiddels gelukt en werkt goed. Toestel is zeker niet de snelste, apps opstarten duurt even en drukken op een knop leidt niet direct tot een actie op de telefoon. Dit kan op termijn wellicht gaan irriteren, maar vooralsnog kan ik me er heel goed bij neerleggen. Ik ben ook geen heavy user (whatsapp en surfen , that’s it). Accutijd is goed genoeg voor wat ik er mee doe. Aan het eind van de dag nog 30% over. Schermhelderheid op auto met de schuif op 30% . Verder staat er van alles aan: GPS, data, wifi, bluetooth, uitgezonder de NFC. Gebruiktijd om en nabij uur of 2,5. Wat ik vooral fijn vind aan de Nokia 3 is dat ik er maar 75 Eur voor betaald heb en er exact hetzelfde mee kan doen als Android apparaten die veel duurder zijn. Alleen dus wat trager allemaal. En omdat de Nokia zo goedkoop is, is het ook minder erg wanneer er iets mee gebeurd (krassen, butsen, glas kapot). Het geeft wat meer ‘ease of mind’ 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nog steeds in afwachting van mijn Media Markt bestelling. Staat nu dat ze hem aan het gereed zijn maken voor verzending dus hij zal wel begin volgende week op mijn werk worden afgeleverd.

Ben erg benieuwd, heb nu een Moto E uit 2015 en die is ook niet de snelste. Grootste frustratie aan dat toestel is de beperkte opslag van 8Gb. Dat zou met deze Nokia 3 wel wat beter moeten zijn natuurlijk. En dat hij dus wat trager is zou voor mij geen probleem mogen zijn. Ik heb een sim only abbo met T-mobile samen korting zodat ik maar €7,50 per maand af moet tikken. Dat in combinatie met een zeer scherpe prijs van dit toestel is gewoon super. Heb er altijd een hekel aan om te veel te betalen voor dingen die ik toch niet nodig heb :)

Als ik het toestel volgende week mag ontvangen zal ik ook mijn ervaringen posten. Ik las in ieder geval dat je gewoon de classic Nokia tunes hebt, dat is sowieso al leuk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Het is in elk geval goed om te zien dat dit toestel goed ondersteunt wordt met security patches. Wellicht dat er ook nog wel Android Oreo in het vat zit. Daar kan HTC met de HTC 10 nog wat van leren!

Ik heb er in elk geval eentje besteld en laat jullie bevindingen weten!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Eerder vanmiddag binnengekomen, nou ja 'binnen' zoals verwacht pastte het (net) niet door de brievenbus maar was thuis en hoorde wat gerommel dus kon mooi opendoen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GIAghgYUrSAMd0ZKkh2NupGg/full.jpg

En inderdaad een dual sim:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cheHXVwkfxGUUJ4iAopPRav7/full.jpg

Eerste opstart uit de doos leek wel een eeuwigheid te duren maar dat was na het zien van wat filmpjes wel in de lijn der verwachting. Tweede keer nu net leek niet zó lang ... (was nog niet verder dan het welkomstscherm gegaan bij de eerste keer).
Had hem zoals gezegd al in de winkel in de hand gehad en de bouw is prima in orde, voelde eigenlijk hetzelfde aan als de Sony XA1 die ik eerder op het oog had (die heeft ook een aluminium rand en plastic achterkant; een plastic achterkant die nu overigens vrij glad en glipperig aanvoelt met droge handen, dat is bij een glossy als de witte[?] wel anders).
139 gram schoon aan de haak en verder nog uitvinden hoe die irritante tril uit te zetten bij elke druk (edit: sounds -> other sounds -> vibrate on tap). Nano simkaart moet ook nog geregeld worden ...
Android 7.0 uit de doos erop en er staat nu een update van 728MB klaar, even doen dan maar ;) .

Edit: 17 minuten later ... 7.1.1

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 28-10-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Netjes, 7.1.1! Er zijn veel toestellen die die versie helemaal niet zien. Wat dat dan betreft petje af !

Had je ook een dual-sim besteld?

[ Voor 14% gewijzigd door Jassy op 28-10-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Jassy schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:01:
Netjes, 7.1.1! Er zijn veel toestellen die die versie helemaal niet zien. Wat dat dan betreft petje af !

En 7.1.2 zit in de pijplijn. Net als Oreo trouwens.

Vandaag wel een vastloper gehad. Ik had Sygic gestart en een bestemming ingesteld. Daarna de telefoon een kwartslag gekanteld om in de auto houder te doen maar helaas, zo vast als een huis. Resetten en daarna werkte het wel gewoon wel 5 minuten later vertrokken. Jammer maar 75 Euro is nog steeds niet veel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jassy schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:01:

Op de site van Mediamarkt stond in de specs dat het een single sim was maar ik had wel een dual sim verwacht (en gewild) ja na eerdere berichten over de versie die in de winkel lag.
En idd Oreo is ook aangekondigd(?) voor de Nokia 3 :) (en de volgende ook nog zie ik)

Ondertussen de Microsoft Launcher erop gezet en ziet er visueel iig al beter uit. Had ook eerder de locatiebepaling van (puur) de GPS getest en die zat er toch wel een meter of 15 naast in Google Maps, nu in HERE Maps variërend van één tot vijf meter (ook in Google Maps nu wel beter, een meter of 7 verderop ipv 15. edit: inmiddels minuten verder precies op locatie. Morgen maar eens onderweg testen ...).

En hij is toch wel irritant glad, ook mede door de smalle/dunne afgeronde zijkanten, denk dat ik een van die Nokia Crystal covers erbij ga nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 29-10-2017 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pareltje78
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-01-2020
Ben deze week op dit toestel overgestapt, mede om de berichten dat wp niet meer ondersteund gaat worden, kom van een Lumia 640. En omdat deze telefoon voor deze prijs een koopje is €75.

Nu een aantal dagen in gebruik en moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben. Heerlijk snel toestel, heb de launcher "Evie" erop gezet, tot nu toe erg tevreden over de batterij haal met wat appen en surfen makkelijk de late avonduren.
Denk dat als ik nog wat aan de instellingen wijzig ik er zeker tot en met de volgende middag mee kan doen voordat ik moet opladen.

In vergelijking met mijn lumia 640 heb ik meer keuze uit apps, gebruik Here maps voor navigatie, gewend vanaf wp8 en werkt erg goed en snel. Moet nog wel even uitvinden hoe ik al die meldingen van Google kan uitzetten want nu komt er bovenin het scherm telkens meldingen, iemand een tip?

Heb de originele Nokia Crystal cover erbij en deze cover beschermt de telefoon goed en geeft een mooie uitstraling en niet geheel onbelangrijk een goede grip.

De foto's vallen mij echt mee hoor, las ergens in een review over fletsheid maar ik merk daar niets van en ben gewend te fotograferen met een spiegelreflexcamera. De camera op de telefoon reageert snel en er zijn zeer veel instellingen te doen.

Al met al zeer tevreden en zeker voor deze prijs, de overstap van wp10 naar Android valt mij ook mee, even wennen maar volgende week zal ik niet beter meer weten 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Goofman schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 18:15:
[...]

En 7.1.2 zit in de pijplijn. Net als Oreo trouwens.

Vandaag wel een vastloper gehad. Ik had Sygic gestart en een bestemming ingesteld. Daarna de telefoon een kwartslag gekanteld om in de auto houder te doen maar helaas, zo vast als een huis. Resetten en daarna werkte het wel gewoon wel 5 minuten later vertrokken. Jammer maar 75 Euro is nog steeds niet veel ;-)
Wat ik op internet lees, wordt Android 7.1.2 voor de Nokia 8 overgeslagen.
Nokia gaat direct door naar Android 8.0 Oreo. De bèta versie is al te installeren op de Nokia 8

Btw. ik heb de bèta versie van Android 8.0 geïnstalleerd.
Ik kan er nog niets over zeggen.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@pareltje78 Heb je de slim case of die hybrid? En een foto van het geheel zou mooi zijn :) (of moet dat weer per se in het grote lege accessoires topic geplaatst worden?)
Vandaag accu van 0 naar 100% opgeladen en duurde iets van vijf uur (!?). Kwam er alleen pas bij 100% achter dat de wifi nog aan stond :+ dus dat zal nog wel een stuk beter kunnen. Telefoon was nog gewoon uit tijdens het opladen O-) , en heb ook niet de bijgeleverde lader gebruikt maar eentje van een oude Lumia met ook 1 ampère.
En verder is het scherm niet je-van-het qua kleuren wat in een van de reviews al naar voren kwam maar dat is voor het bedoelde gebruik verder niet zo van belang.

[ Voor 65% gewijzigd door apis29 op 29-10-2017 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Even een vraag voor de mensen die deze foon al hebben: Aangezien hij geen notificatie led heeft, gaat het scherm dan wel aan bij binnenkomende meldingen?

De mijne komt dinsdag binnen en ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Nope gaat niet aan.
Ik heb de 3 inmiddels verkocht en heb met 90 Euro bijleggen via MP een LG Q6 (+ cover) gekocht. Deze toestellen worden momenteel massaal via MP gedumpt nav een actie van LG waar men dit toestel + cover kado doet bij een LG OLED tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Inmiddels ook binnen en net klaar met het installeren van de updates.

Telefoon is mooi en voelt degelijk / premium aan.
Enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is het gebrek van een notificatie LED en het ook niet oplichten van het scherm als je een berichtje / mail / whatsappje krijgt. Is daar nog wat aan te doen?

Mijn Moto E toonde allerlei icoontjes op het scherm bij ontvangst meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgebreide review van de Single Sim variant:
productreview: Nokia 3 single sim Wit review door Verwijderd

Uigebreide review van de Dual Sim variant:
productreview: Nokia 3 Dual Sim Wit review door Verwijderd

Volgens apis29 zou dit topic vol staan met redenen waarom de Nokia 3 zijn geld niet waard is.
Ik ben het nog niet tegengekomen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:24:

Volgens apis29 zou dit topic vol staan met redenen waarom de Nokia 3 zijn geld niet waard is.
Ik ben het nog niet tegengekomen........
Volgens apis29 is dit topic het bewijs dat ik er een bezit en er dus een mening over mag hebben ;) :') .

Zeker bang over negatieve geluiden zodat je je extra exemplaar niet kan scalpen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:57:
[...]

Volgens apis29 is dit topic het bewijs dat ik er een bezit en er dus een mening over mag hebben ;) :') .

Zeker bang over negatieve geluiden zodat je je extra exemplaar niet kan scalpen O-)
Volgens mij zie ik nog steeds geen bewijs dat de Nokia 3 zijn geld niet waard is......... :O
Zeker bang dat je daadwerkelijk een keer een mening moet gaan onderbouwen......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik ben inmiddels alweer Nokia 3 af. Ik had eerder ook al mijn oog laten vallen op de LG Q6 en nu deze massaal gedumpt worden op marktplaats vanwege de OLED tv actie een exemplaar gekocht hier in de buurt voor 160 Euro. Bevalt me toch echt weer wel een klap beter/fijner dan de Nokia 3 moet ik zeggen.

Oeps: ik had dit al gepost zie ik nu, excuses

[ Voor 7% gewijzigd door Goofman op 31-10-2017 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goofman schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:20:
Ik ben inmiddels alweer Nokia 3 af. Ik had eerder ook al mijn oog laten vallen op de LG Q6 en nu deze massaal gedumpt worden op marktplaats vanwege de OLED tv actie een exemplaar gekocht hier in de buurt voor 160 Euro. Bevalt me toch echt weer wel een klap beter/fijner dan de Nokia 3 moet ik zeggen.

Oeps: ik had dit al gepost zie ik nu, excuses
De Nokia 3 en de LG Q6 zitten natuurlijk in een heel andere prijsklasse.
Het zou wel erg gek moeten lopen wil een toestel van bijna 250 euro niet beter bevallen dan een toestel van slechts 150 euro. De veel betere specs van de LG Q6 zijn alvast een goede eerste indicatie..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
Toch valt het met die betere specs wel mee hoor. De Q6 heeft een Qualcom processor en 3 Gb geheugen tegenover een Mediatek processor en 2 Gb geheugen van Nokia 3. In de praktijk is de Q6 merkbaar sneller en vloeiender. Beide toestellen zitten op 7.1.1. De accuduur van de Q6 is beter dan ik op basis van het verschil in accucapaciteit verwacht had. En de schermverhouding van 2:1 (datgene wat voornamelijk het prijsverschil bepaalt volgens mij) heeft meer invloed op de gebruikservaring dan ik vooraf ingeschat had. In mijn ogen die 100 Euro extra wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Als iemand een manier of app heeft om ervoor te zorgen dat ik een notificatie op het scherm krijg bij een whatsapp bericht of mail dan hou ik me aanbevolen :)

Verder gewoon een hele mooie degelijke telefoon waar ik wel even mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofman schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:37:
Toch valt het met die betere specs wel mee hoor. De Q6 heeft een Qualcom processor en 3 Gb geheugen tegenover een Mediatek processor en 2 Gb geheugen van Nokia 3. In de praktijk is de Q6 merkbaar sneller en vloeiender. Beide toestellen zitten op 7.1.1. De accuduur van de Q6 is beter dan ik op basis van het verschil in accucapaciteit verwacht had. En de schermverhouding van 2:1 (datgene wat voornamelijk het prijsverschil bepaalt volgens mij) heeft meer invloed op de gebruikservaring dan ik vooraf ingeschat had. In mijn ogen die 100 Euro extra wel waard.
Full-HD scherm, veel snellere cpu (N.B. van een betere cpu maker), meer werkgeheugen, veel betere camera, dus ja de Q6 zit in een andere klasse en is daardoor ook vloeiender en veel beter. Het extra bedrag dat je daar normaal gesproken voor moet betalen is grofweg 100 euro. De software is natuurlijk gelijk dus dat speelt nauwelijks een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pareltje78
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-01-2020
@apis29 het is de crystal hybrid cover. Heb even geen optie om een foto van het geheel te maken. Het is een mooie cover en echt goede kwaliteit zoals je van Nokia gewend mag zijn.

@Vlassie1980 er is een app in de app store: Always on Amoled. Deze geeft een klok weer op je vergrendelscherm en volgend mij kun je in die app ook notificaties instellen. Ik vermoed dus dat je dan meldingen van b.v. WhatsApp in beeld krijgt of een melding van hoeveel berichten er zijn.

Nog niet uitgeprobeerd dus zelf even uitproberen. Ikzelf probeer het maximale uit de batterij te halen en ben bezig om zoveel als mogelijk activiteiten op de achtergrond uit te schakelen. Of dit enige invloed heeft op de batterijduur kan ik nu nog niet goed inschatten, telefoon hangt nu pas voor de 3e maal aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
pareltje78 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:38:
@Vlassie1980 er is een app in de app store: Always on Amoled. Deze geeft een klok weer op je vergrendelscherm en volgend mij kun je in die app ook notificaties instellen. Ik vermoed dus dat je dan meldingen van b.v. WhatsApp in beeld krijgt of een melding van hoeveel berichten er zijn.

Nog niet uitgeprobeerd dus zelf even uitproberen. Ikzelf probeer het maximale uit de batterij te halen en ben bezig om zoveel als mogelijk activiteiten op de achtergrond uit te schakelen. Of dit enige invloed heeft op de batterijduur kan ik nu nog niet goed inschatten, telefoon hangt nu pas voor de 3e maal aan de lader.
Thanks, had al even gekeken naar Glance Plus:
Google Play: Glance Plus

Werkt op zich wel maar nog niet geheel naar tevredenheid, ook veel ads omdat het een betaalde is. Ga nog even jouw suggestie checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Ook ik heb de Nokia 3. Leuk telefoontje voor weinig. Maar ik heb sinds een 2 dagen een probleem met het geluid door de bel speaker. Er komt geen geluid uit. Dus als ik nu een belletje aanneem moet ik de luidspreker aanzetten.
Ik heb hem terug naar fabrieksinstellingen gedaan. Hij werkte toen voor een halve dag, maar het probleem is er weer. Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Thaam schreef op woensdag 1 november 2017 @ 15:49:
Ook ik heb de Nokia 3. Leuk telefoontje voor weinig. Maar ik heb sinds een 2 dagen een probleem met het geluid door de bel speaker. Er komt geen geluid uit. Dus als ik nu een belletje aanneem moet ik de luidspreker aanzetten.
Ik heb hem terug naar fabrieksinstellingen gedaan. Hij werkte toen voor een halve dag, maar het probleem is er weer. Heeft iemand een idee?
Dat is balen, geen issues hier dus ik vrees dat je hem moet opsturen voor garantie afwikkeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Tot nu toe 2 keer meegemaakt dat het scherm niet meer aan wilde. Je kunt gewoon gebeld worden en als je onderaan op de toetsen drukt dan voel je hem ook trillen dus hij reageert wel. Werd zelfs gebeld maar kon niet opnemen :P

Om dit op te lossen moet je een hard reset doen: Iets van 20 seconden de powerknop en volume up tegelijk ingedrukt houden. Hij start dan opnieuw op. Hopelijk kunnen ze dit oplossen middels een update want het zal niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.

Verder nog steeds erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Vlassie1980 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:56:
Tot nu toe 2 keer meegemaakt dat het scherm niet meer aan wilde. Je kunt gewoon gebeld worden en als je onderaan op de toetsen drukt dan voel je hem ook trillen dus hij reageert wel. Werd zelfs gebeld maar kon niet opnemen :P

Om dit op te lossen moet je een hard reset doen: Iets van 20 seconden de powerknop en volume up tegelijk ingedrukt houden. Hij start dan opnieuw op. Hopelijk kunnen ze dit oplossen middels een update want het zal niet de laatste keer zijn dat dit gebeurt.

Verder nog steeds erg tevreden!
Heb ik uiteindelijk in de week dat ik het toestel gehad heb ook 2 keer meegemaakt. Telkens met starten van de navigatiesoftware (Sygic). 2 keer te laat vertrokken en vrouw en kinderen ongeduldig naast me in de auto ;-)
Was toch wel een punt voor me eigenlijk, ook al kostte het toestel maar 75 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Geen problemen met het kompas? Volgens Google Maps is de accuracy 'low' (op de blauwe stip drukken en dan linksonder calibrate compass). De richting klopt ook voor geen meter, ook in een andere GPS app (ik kijk naar het Zuid-Westen en hij wijst naar het Oosten tot Noord-Oosten.
Ook in HERE WeGo de hele tijd melding om het kompas te kalibreren (wel heel slecht qua fietsroutes overigens: voer net een bestemming in naar het centrum en hij kent niet eens de hoofdader die alle stadsdelen min of meer verbind en stuurt je bijna de rimboe in met een omweg van hier tot Tokyo, zelfs een groot stuk over een autoweg met één van de drukste rotondes in de stad :+ [in een stad met een apart fietspaden netwerk]. Dat doet Google Maps dan een stuk beter)

Verder niet cruciaal de kompas functie, alleen het zogenaamde kalibreren lukt voor geen meter. Bij m'n LG G serie maar 1 halfslachtige poging nodig om het wel goed te kalibreren (om gebrekkige 'kalibreer' techniek uit te sluiten ;) ).

Edit: inmiddels gelukt te kalibreren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kqR3AiKg5bpOj4r77cItp0Er/full.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 08-11-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:43:
Geen problemen met het kompas? Volgens Google Maps is de accuracy 'low' (op de blauwe stip drukken en dan linksonder calibrate compass). De richting klopt ook voor geen meter, ook in een andere GPS app (ik kijk naar het Zuid-Westen en hij wijst naar het Oosten tot Noord-Oosten.
Ook in HERE WeGo de hele tijd melding om het kompas te kalibreren (wel heel slecht qua fietsroutes overigens: voer net een bestemming in naar het centrum en hij kent niet eens de hoofdader die alle stadsdelen min of meer verbind en stuurt je bijna de rimboe in met een omweg van hier tot Tokyo, zelfs een groot stuk over een autoweg met één van de drukste rotondes in de stad :+ [in een stad met een apart fietspaden netwerk]. Dat doet Google Maps dan een stuk beter)

Verder niet cruciaal de kompas functie, alleen het zogenaamde kalibreren lukt voor geen meter.
Ik ben blij voor je dat je zo gelukkig bent met de Nokia 3........ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Volgens mij zie ik nog steeds geen bewijs dat de Nokia 3 zijn geld niet waard is......... :O
Zeker bang dat je daadwerkelijk een keer een mening moet gaan onderbouwen......?
  • "Nokia 3 review: A beauty that's only skin-deep: Gets the basics right, including the design, but the Nokia 3 falls short in most other respects"
  • "There’s that hit of nostalgia as you see the Nokia logo and the software is bloat-free, but this device simply can’t match the budget phones currently in the market that offer so much more. HMD hasn’t really done anything special or interesting with the Nokia 3 and the terrible performance really makes it a chore to use."
  • "At the end of the day, the Nokia 3 is a well-designed phone that catches the eye, but this impression turns out to be only superficial. "
  • "Nokia 3 review – a nice budget smartphone, but also it could be better [Taking in consideration the design, the specs, the clean Android 7.0 Nougat version and its price, Nokia 3 might be the perfect choice for a first-time smartphone user or for someone who wants a second smartphone or for someone who needs a phone for jobs based of making phone calls, sending messages or emails.]"
  • "Nokia 3 review: Un-Finnished Business"
  • "Nokia’s first budget Android phone is a decent first effort, but a handful of niggles hold the Nokia 3 back"
  • "Prijs-kwaliteitverhouding: de Nokia 3 is qua prijs en specificaties een telefoon voor wie niet veel heeft of wil besteden aan een telefoon. De concurrentie in dit prijssegment is groot. [krijgt 3.5 ster , Moto E 2017 4.5 (de Mediatek variant ook nog)]"
  • "Verdict: the Nokia 3 is an almost solid entry-level smartphone, which would probably be enough for a successful market start in this category."
  • Nokia 3 review: budgetsmartphone nodigt uit tot doorsparen
  • Our Verdict: it may look like one of the best cheap phones on the market but the Nokia 3 is style over substance, struggling with long load times and poor battery life.
  • Verdict: It is a good-looking smartphone, and one big positive point is that the company has promised future Android updates. Overall performance and camera results aren't its biggest highlights. In our opinion, the Nokia 3 is best suited for first-time smartphone buyers and those looking for some experience with Android in general ... -x- both of which offer better all-around performance."
  • OUR VERDICT: We had high hopes for the Nokia 3, but the final phone is a bit of a disappointment. We can't deny that it looks absolutely fantastic for the price, and we're fans of Nokia's decision to stick to stock Android, but it's just cut too many corners on the internal specs to make the 3 stand out amid a fiercely competitive budget smartphone market."
  • "Een volbloed prijsbreker is deze smartphone niet, maar het heeft wel een paar unieke eigenschappen om je (terug) naar het Nokia-merk te lokken; De Nokia 3 is een goed instapmodel voor wie kennis wil maken met smartphones en met Android"
  • "Nokia 3 review: the Nokia 3 is cheap and you'll know it"/"
  • "Nokia 3 review: Three isn't the magic number"
  • " Summary Nokia 3 is out there to redefine how you always felt about the low-end Android smartphones with its premium design, great display(??), excellent Battery life(??), and the latest Android experience out of the box."
  • "Verdict: As it is, the Nokia 3 is a forgettable device and can only really be recommended for someone who is an infrequent smartphone user, with low expectations when it comes to performance."
  • "Nokia 3 review: Stand-out styling, but sub-power power"
  • "Nokia 3 Review: Pretty, but also pretty slow"
  • "Unfortunately there are just a few too many cut edges on the Nokia 3 for me to recommend it. It might be a good-looking small phone running a clean version of Android, but even for $250 [AUD] you can probably do better."
Vooropgesteld dat de adviesprijs betalen 'altijd' teveel betalen is en al mede daarom geen 150 euro waard is, betaal je in dit geval in ieder geval niet voor de prestaties [edit: was ook aangekondigd voor €139 maar is hier €149 geworden en andere landen zelfs €159]. Bijna elke review heeft als pluspunten het uiterlijk, de duosim, (de belofte van) toekomstige updates, (edit: meeste ook 'stock' Android, een niet-onderbouwd minpunt in je eigen review) maar de prestaties vallen stelselmatig onder de minpunten. Hij doet de basishandelingen naar behoren ja maar daar hoef je (/zou je) geen 150 euro voor neer te leggen (een vraag waar je zelf ook nog altijd omheen loopt te draaien: had je hem gekocht €150 voor ? Kan je straks wel leuk 'ja' zeggen nu je er ook €75 voor betaald hebt en er anderen €110 voor vraagt maar elk antwoord nu beschouw ik op voorhand niet meer als geloofwaardig).

Dan waren ernaast al twee in dit topic die aangegeven hebben waarom ze hem niet meer hebben en is hier nog een mooie lijst met issues om doorheen te spitten https://forum.xda-developers.com/nokia-3/help (+comments op GSM Arena) (en vele positieve comments zijn ook van mensen die er een stuk minder voor betaald hebben dan de adviesprijs. Prijzen van €110 zijn voorbij gekomen, $80USD equivalent, etc.)

Wel krom zijn de vele vergelijkingen met de Moto G5 waar de Nokia 5 eerder de concurrent voor is, maar wellicht scheelt de prijs in andere landen minder en met de onvermijdelijke aanbiedingen scheelt het ook nog maar enkele tientjes. Maar ook een Sony L1 was bijv. laatst €159 bij de Aldi (wel 720p op 5.5")

In ieder geval voor €75 weer een leuke toevoeging aan de Nokia collectie die ooit begonnen is met een 6510.

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 07-11-2017 01:03 . Reden: extra review quotes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

""maar elk antwoord nu beschouw ik op voorhand niet meer als geloofwaardig""

Tja, die mensen heb je steeds meer, ze verzinnen dat wat iemand zal gaan zeggen op voorhand niet waar is.

Dus wanneer ik van jou een voorbeeld vraag uit dit draadje van mensen die de Nokia 3 zijn geld niet waard vinden (zoals jij claimt), dan ga je eerst zelf lopen klagen, vervolgens kom je met externe losse opmerkingen van mensen die verwijzen naar high-end spul en op voorhand is alles wat ik zal gaan zeggen niet waar.

Gekker moet het echt niet worden...... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Willen jullie stoppen met dit wellus niettus spel? Iedereen heeft een eigen mening en hou elkaar in eigen waarde. Met modder gooien en op de man spelen komen we niet verder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Vlassie1980 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 23:14:
Als iemand een manier of app heeft om ervoor te zorgen dat ik een notificatie op het scherm krijg bij een whatsapp bericht of mail dan hou ik me aanbevolen :)
Wat bedoel je hiermee?

Je hebt toch standaard de Android Notificaties en de "heads up notification":

Afbeeldingslocatie: https://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2014/06/android-l-heads-up2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
rens-br schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:00:
[...]

Wat bedoel je hiermee?

Je hebt toch standaard de Android Notificaties en de "heads up notification":

[afbeelding]
Als mijn telefoon met het scherm uit op tafel ligt en ik krijg bijvoorbeeld een Whatsapp bericht dan hoor ik alleen een geluidje maar het scherm blijft op zwart staan. Aangezien er ook geen notificatie LED op zit valt het dan een stuk minder op.

Mijn vorige Motorola Moto E gaf wel een melding op het scherm in de vorm van een wit icoontje.
Onderstaand een voorbeeld van een andere Moto maar het principe is hetzelfde:
Afbeeldingslocatie: https://cnet1.cbsistatic.com/img/mHS95fwBPSzn_rIa_p7lP3SwKQw=/fit-in/x/2013/09/05/30ecdc21-6dea-11e3-913e-14feb5ca9861/Moto_X_Active_Notifications.jpg

Ik heb al wat zitten rommelen met andere apps maar die zorgen er juist voor dat je a la Samsung constant je scherm aan hebt staan en dat wil ik nou ook weer niet want dan krijg je een aardige battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Vlassie1980 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:06:
Als mijn telefoon met het scherm uit op tafel ligt en ik krijg bijvoorbeeld een Whatsapp bericht dan hoor ik alleen een geluidje maar het scherm blijft op zwart staan. Aangezien er ook geen notificatie LED op zit valt het dan een stuk minder op.
Ah ok. Soort active display dus.

Een aantal ideeën:
https://android.gadgethac...your-pixel-nexus-0174816/
Google Play: Active Display

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Heb nu ACDisplay erop gezet en die lijkt te doen wat ik wil. En nog gratis ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Met die Microsoft launcher Picturesque lockscreen ziet het er zo uit qua notificaties (heb alleen nog niet doorgehad of hij ook actief aangaat bij het binnenkomen van een melding; nog niet actief in gebruik verder):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6CUt3SVfvSz8DziL8i10JIYx/full.jpg

Gyroscoop test in Computerbild:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mbe321LGlLkQ81JfyWlCDOVE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Osl2hgPJoogQMGEwdKpkWblM/full.jpg

Eigen resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wM4N2Xxzm9WW271YIkmhzJ3h/full.jpg

Speelt ook bij bijv. de Nokia 8 kwam ik tegen en via omruil wel exemplaren die het goed doen.

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 21-11-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Nog steeds tevreden met dit toestel, ACDisplay werkt helemaal top. Enige echte nadeel is de camera. Die is echt heel slecht of ik doe iets verkeerd.

Ik fiets altijd naar mijn werk op een highspeed ebike en wilde even wat plaatjes schieten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MIo5G03VcYvSnoCVS9pygXlf/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WKI6DujKTW1zXFQt2IqPQZ6i/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tAX7j60k0peT4XIPsUIHvjBu/medium.jpg

Met mijn vorige Moto E schoot ik veel betere plaatjes en dat was een 5MP:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/60V7muNSwnEK5TqXmX0eHTIQ/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LB4wq0P2gwxWwp6zNYReCv4v/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uSIBR3RnGFLOrfFdPY2Smy4r/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de Camera is een stevig minpunt van de Nokia 3, zie ook voor een 3 voudig foto vergeljjk:
productreview: Nokia 3 Dual Sim Wit review door Verwijderd
De sensor is al niet goed, de Mediatek Socs zijn bovendien berucht om hun foto afhandeling en als klap op de vuurpijl is de foto software totaal niet in staat om er nog enigszins iets van te maken.
Ja zelfs mijn Nokia N95 (5MP uit 2007) schoot veel betere plaatjes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:14
Vlassie1980 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:13:
Nog steeds tevreden met dit toestel, ACDisplay werkt helemaal top. Enige echte nadeel is de camera. Die is echt heel slecht of ik doe iets verkeerd.

Ik fiets altijd naar mijn werk op een highspeed ebike en wilde even wat plaatjes schieten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Met mijn vorige Moto E schoot ik veel betere plaatjes en dat was een 5MP:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als je de resolutie van 8 MP (4:3) naar 6 MP (16:9) heb je in ieder geval weer breedbeeld foto's. En volgens mij zijn ze op 4 MP (16:9) nog een tikje scherper. Verder valt op dat na handmatig focussen de foto's scherper worden, maar uiteraard raken dan ook gedeeltes ook nog sneller overbelicht.

Daarnaast lijkt Open Camera, ook de scherpte ten goede te beïnvloeden. Hieronder een vergelijk, klik op de afbeelding voor een grotere versie (14 MB).
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kVHt7b/thumb.png

Maar bovenal gaat ondanks de recente overstap nog altijd mijn Nokia Lumia 930 mee om echte plaatjes te schieten.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/c6g0Lw/Nokia_Lumia_930_foto.png

[ Voor 31% gewijzigd door Wietsee. op 14-11-2017 23:26 . Reden: Fotovergelijking toegevoegd ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Update 7.1.2 aanstaande volgens dit artikel.
Mijn Nokia 3 vind echter nog geen nieuwe updates.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
Wietsee. schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 23:26:
Update 7.1.2 aanstaande volgens dit artikel.
Mijn Nokia 3 vind echter nog geen nieuwe updates.
In het artikel staat volgens mij juist dat de Nokia 3 als enige (nog?) niet 7.1.2 krijgt, tegelijk met de november security update. De 5 en 6 krijgen wel al 7.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
evdakker schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:38:
[...]

In het artikel staat volgens mij juist dat de Nokia 3 als enige (nog?) niet 7.1.2 krijgt, tegelijk met de november security update. De 5 en 6 krijgen wel al 7.1.2.
Er staat toch 'receiving now'. In India is men gestart met de uitrol van 7.1.2 aldus het artikel. Er staat nota bene en screenshot bij, dus weet niet wat jij nu voor ogen hebt 8)7 .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 11:09
Hoe ik het lees, is dat de Nokia 3 op dit moment de November Security update krijgt, vóór de Nokia 5, 6 en 8. Alleen de security update dus, nog helaas nog niet een update van Android van 7.1.1 naar 7.1.2. De screenshot is ook van de security update, geen systeemupgrade. Dat heb ik voor ogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Er staat zelfs dat de 3 alweer niet de 7.1.2. update krijgt die de 5 en 6 al bij de Oktober beveiligingsupdate kregen (die zitten dus al een tijdje op 7.1.2).

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 15-11-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Jullie hebben helemaal gelijk, overheen gelezen. Mijn oprechte excuses ;).

Web Enrichment

• Jassy
Ik heb zojuist de update gekregen en ik kan bevestigen dat de Android versie 7.1.1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DachtHetNietHe
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik weet niet wat er aan de hand is met deze telefoon, maar ik krijg soms plotseling een meldingsgeluid en zie dan geen melding staan.
Erg vervelend zeker midden in de nacht.
Zijn er meer die er last van hebben ?? en zoja wat heb je er tegen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DachtHetNietHe schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:58:
Ik weet niet wat er aan de hand is met deze telefoon, maar ik krijg soms plotseling een meldingsgeluid en zie dan geen melding staan.
Erg vervelend zeker midden in de nacht.
Zijn er meer die er last van hebben ?? en zoja wat heb je er tegen gedaan.
In de nacht sowieso uit of op stil zetten, dan krijg je ten minste ook daadwerkelijk nacht"rust".

Bij de Nokia 3 heb ik dit niet gehad, bij een Samsung S4 mini wel, scherm gaat aan en audio melding.
Wanneer je dan keek was er verder niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrou
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik heb iets heel vreemds, zodra ik iemand bel, gaat de telefoon op de "niet storen modus". Ik zie dan het icoontje staan. Wisselgesprek heb ik wel aan staan.

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Azrou schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:05:
Ik heb iets heel vreemds, zodra ik iemand bel, gaat de telefoon op de "niet storen modus". Ik zie dan het icoontje staan. Wisselgesprek heb ik wel aan staan.

Kent iemand dit probleem?
Bij mij gaat ie ook automatisch op niet storen. Ik zie dit in de statusbalk bovenaan, maar ervaar geen problemen verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Wietsee. op 13-12-2017 11:05 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Dit is standaard Android behavior. Dit staat aan, zodat je geen trillingen en geluidjes krijgt tijdens het bellen. Dat getril hoort je ontvanger namelijk ook.

Waarom vind je dit een probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
Doet de mijne inderdaad ook, maar is dus gewoon een methode om je niet te storen tijdens een gesprek. Niks aan het handje.

Iemand al wat vernomen over komende updates voor deze telefoon?

Tot nu toe best wel tevreden, camera is echt ruk maar verder doet hij wat hij moet doen. Soms wel een beetje sluggish als ik meerdere apps open heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Zojuist de december update alsmede een firmware update geïnstalleerd.
Android versie bedraagt nog steeds 7.1.1. Build en kernel versie zijn wel gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Psrf6Uw.png

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 18-12-2017 21:19 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 14:05
Bij de Nokia 3 van mijn moeder verschijnt er een driehoek in de bovenbalk wanneer zij het thuisnetwerk verlaat.
Hierbij word vermeld dat gegevensroaming is uitgeschakeld.
Als ik dit aanzet veranderd er niets, maar ik krijg wel een waarschuwing dat er hoge kosten in rekening worden gebracht.

Op mijn Motorola staat gegevens roaming uit, en krijg ik niet zo'n waarschuwing. Wij hebben allebei Tele2.

Is dit iets van de Nokia? Voor zover ik kan zien is het netwerk e.d wel goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerre2be
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01-2018
Buffalo schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:10:
Bij de Nokia 3 van mijn moeder verschijnt er een driehoek in de bovenbalk wanneer zij het thuisnetwerk verlaat.
Hierbij word vermeld dat gegevensroaming is uitgeschakeld.
Als ik dit aanzet veranderd er niets, maar ik krijg wel een waarschuwing dat er hoge kosten in rekening worden gebracht.

Op mijn Motorola staat gegevens roaming uit, en krijg ik niet zo'n waarschuwing. Wij hebben allebei Tele2.

Is dit iets van de Nokia? Voor zover ik kan zien is het netwerk e.d wel goed ingesteld.
thuisnetwerk, je bedoeld wifi toch?
Dan krijg ik dat totaal niet, en heb zelf zuinig op mobiel opstaan...
één van handigste zaken vind ik dat je met een korte tik op mobiel icoon direct ziet hoeveel data je naar schatting al gebruikt heb ik gekozen maand verbruikperiode :) ,
heel handig met herlaadkaart met 5€ voor 1G data 30 dagen goed te benutten zonder schandalige extra kosten aan 20ct/MB te riskeren door er net over te gaan :)

Vorige phoon had android 4.4 , dus stukken beter deze,
al is camera echt rotslecht, enkel geschikt voor vlugge dingen te delen via whatapp ofzo meer niet..
Meer ach, gekocht op black friday , dus voor 80€ een heel goeie phoon! en al update ontvangen sinds aankoop naar android 7.1.1 , dus me happy , vrouwtje moet maar met haar gsm vooral te foto's trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Is er al zicht op een update naar Oreo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Vlassie1980 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:23:
Is er al zicht op een update naar Oreo?
Nee.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Die van mijn vrouw loopt regelmatig vast, kan soms niet uit of gezet worden, heeft een zeer slechte wifi verbinding (zelfs in de firewall via de wificontroller de frequenties aangepast zodat er nog minder interferentie is en 5 GHz is beschikbaar). Al gezegd dat ding terug te sturen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
Update naar Android 8.0 Oreo (Beta) is aanstaande.

[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 29-01-2018 07:54 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wietsee.
Ik heb zelf inmiddels de Nokia 5, maar de Nokia 3 zou vandaag de eerste bèta van Oreo moeten kunnen ontvangen.

[YouTube: https://youtu.be/BaUh9HgjJtQ?t=21m6s]

[ Voor 35% gewijzigd door Wietsee. op 26-02-2018 08:59 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Sinds vandaag wil hij niet meer verder laden dan 82%
Bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 10:48
Vlassie1980 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:46:
Sinds vandaag wil hij niet meer verder laden dan 82%
Bekend probleem?
Op GSMarena.com staat het er vol mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oreo voor Nokia 3 vanaf gisteren blijkbaar....

https://nokiapoweruser.co...starts-rolling-out-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanavond even checken dan, moet hem eigenlijk even ter reparatie aanbieden want hij wil niet verder laden als 82% :(

Heb nu mijn oude Motorola Moto E uit de kast getrokken for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Ik ben sinds gisteren op die update knop aan het rammen, maar nog altijd geen Oreo. Iemand al wel succes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
Padvinder schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:35:
Ik ben sinds gisteren op die update knop aan het rammen, maar nog altijd geen Oreo. Iemand al wel succes?
Schrijf je gewoon even in voor de bèta.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stabiele update wordt tot nu toe alleen nog maar in India uitgerold...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Bakbeest

Het beest is los!

De Oreo update is er!
1143,8Mb om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Nieuwe camera app maar geen Night Light feature ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Tijdje terug wilde de 3 niet meer 100% laden en bleef constant steken op 82%
Simkaart weer in mijn oude telefoon gedaan en was van plan om de 3 naar de Media Markt te brengen wanneer ik in de buurt was.

Na 3 weken toch maar weer eens geprobeerd en het probleem was spontaan verdwenen, hij laadt weer volledig op. Vaag maar goed, ben ik hem tenminste ook niet kwijt voor een paar weken.

Oreo update erop gezet: Zitten een paar handigheidjes in maar het is niet echt een mayor update zo te zien. Verder nog steeds tevreden hoewel hij soms wel wat sneller mag reageren maar daar is de prijs ook naar natuurlijk, voor destijds €75 is dit gewoon een mega deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 08:40
Ik heb af en toe het probleem, dat als ik gebeld wordt, dat de beller en ik allebei niets horen. Dit gebeurt ook als ik zelf bel. Iemand hier die dat probleem ook ervaart?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Jantje2000 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:56:
Ik heb af en toe het probleem, dat als ik gebeld wordt, dat de beller en ik allebei niets horen. Dit gebeurt ook als ik zelf bel. Iemand hier die dat probleem ook ervaart?
Dat heb ik alleen als ik mensen bel die Tele2 als provider hebben, daar gebeurt dat af en toe

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Hm, ik had het bij mensen die T-Mobile als provider hebben volgens mij. Voor de rest heb ik het nog niet kunnen ontdekken.

En het is niet altijd zo, dus soms kan ik ben wel bellen en soms niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Jantje2000 op 24-05-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorex
  • Laatst online: 12-09 18:52
Jantje2000 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:09:
Hm, ik had het bij mensen die T-Mobile als provider hebben volgens mij. Voor de rest heb ik het nog niet kunnen ontdekken.

En het is niet altijd zo, dus soms kan ik ben wel bellen en soms niet.
Ik heb er ook last van maar het is met momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Ja precies. Heb ik ook inderdaad want momenteel als ze bellen lukt het meestal gewoon op een enkele keer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorex
  • Laatst online: 12-09 18:52
Sinds een paar dagen heb ik last van als ik mijn Nokia 3 in de lader steek dat hij uitvalt en na 20 min ongeveer weer van zijn eigen opstart. Iemand daar nog last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon sinds een week en voor wat ik er voor heb betaald (89) ben ik zeer tevreden.
Maar ik ben dan ook niet zo veeleisend; ik kom van een oude Samsung met 450mb ram waar elke aanslag 10-20 seconden in beslag nam of zelfs het programma vast liep. Meer dan whatsapp en bellen kon ik er niet mee.
Voor mij is deze N3 nu een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
Ik heb iets raars, ik heb een SD in de telefoon zitten en deze is geformateerd als externe opslag.
Als ik een foto maak en deze wordt dan op de SD gezet en ik wil deze verwijderen dmv google foto's krijg ik de melding dat google foto's geen rechten heeft om dit van de SD te verwijderen.
Ik heb de telefoon sinds 2 dagen.
Wat zie ik over het hoofd ?
Op mijn Moto C plus werkt het prima. Dat is android 7.
Dit is android 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
Heb het opgelost heb Clear cache en Clear data gedaan van Google photo's en nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hij begint nu toch wel erg traag te worden. Hij zit wel redelijk vol qua opslag.
Gaat het plaatsen van een extra SD kaart ervoor zorgen dat hij weer vlot gaat worden of kan ik dat beter laten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
Sinds de eerste iPhone (geïmporteerd uit USA) ben ik eigenlijk altijd overgegaan van generatie op generatie. Nooit een Android toestel geprobeerd.
Ik heb ruim een jaar geleden een iPhone X gekocht en ben daar best tevreden mee. Echter, als ik eerlijk ben gebruik ik bij lange na niet het volle potentieel van deze telefoon. Een beetje web-browsen, Philips Hue lampen bedienen, Camerabeelden via Ring doorbell-app bekijken, bankieren, en Whatsappen. Eigenlijk best zonde van zo'n duur toestel.

Na lang nadenken en (onder)zoeken, kwam ik onlangs voor €69,- een (nieuwe) Nokia 3 tegen. Dit leek mij hét moment om, naast mijn iPhone X, een Android toestel uit te proberen. Vooral ook omdat er weinig bloatware opzit dus ik krijg de volle Android ervaring zonder merkgebonden "meuk" :)

Vandaag heb ik de Nokia 3 ontvangen en ik moet zeggen dat ik het voor het geld een prachtig toestelletje vind. Hij is niet heel snel, maar dat is natuurlijk logisch en draait toch Android 8.x. Ik wist ook van te voren dat de camera wat tegen zou vallen, maar als ik zo nodig een foto wil maken doe ik dat wel met mijn X.

Al met al ben ik (voor nu) ik best tevreden met een toestel dat al in 2017 geïntroduceerd is en de tijd zal leren of dat over een maand of wat nog zo is. Ik merk uiteraard wel dat het nog aardig wennen is, maar tegelijkertijd ben ik nog geen zaken tegengekomen waar ik niet (intuïtief) uitkwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Mr Drizzle schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:37:
Sinds de eerste iPhone (geïmporteerd uit USA) ben ik eigenlijk altijd overgegaan van generatie op generatie. Nooit een Android toestel geprobeerd.
Ik heb ruim een jaar geleden een iPhone X gekocht en ben daar best tevreden mee. Echter, als ik eerlijk ben gebruik ik bij lange na niet het volle potentieel van deze telefoon. Een beetje web-browsen, Philips Hue lampen bedienen, Camerabeelden via Ring doorbell-app bekijken, bankieren, en Whatsappen. Eigenlijk best zonde van zo'n duur toestel.

Na lang nadenken en (onder)zoeken, kwam ik onlangs voor €69,- een (nieuwe) Nokia 3 tegen. Dit leek mij hét moment om, naast mijn iPhone X, een Android toestel uit te proberen. Vooral ook omdat er weinig bloatware opzit dus ik krijg de volle Android ervaring zonder merkgebonden "meuk" :)

Vandaag heb ik de Nokia 3 ontvangen en ik moet zeggen dat ik het voor het geld een prachtig toestelletje vind. Hij is niet heel snel, maar dat is natuurlijk logisch en draait toch Android 8.x. Ik wist ook van te voren dat de camera wat tegen zou vallen, maar als ik zo nodig een foto wil maken doe ik dat wel met mijn X.

Al met al ben ik (voor nu) ik best tevreden met een toestel dat al in 2017 geïntroduceerd is en de tijd zal leren of dat over een maand of wat nog zo is. Ik merk uiteraard wel dat het nog aardig wennen is, maar tegelijkertijd ben ik nog geen zaken tegengekomen waar ik niet (intuïtief) uitkwam.
De Nokia 3 is best een fijne telefoon. Maar hij begint pas echt lekker te lopen als je in ontwikkelaarsopties de vensteranimaties op 0.5 zet in plaats van alle drie op 1.0.
Op deze manier reageert de N3 sneller op commando's en open pagina's en apps sneller.
Moet je maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
Bedankt voor de tip @Edwin Snoek!! Deze kende ik nog niet, maar WAUW!! Het verschil in "snappiness" is echt groot _/-\o_ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben inmiddels in het bezit van een Samung Galaxy S7 en daarbij vergeleken is de Nokia 3 zo traag als een slak en is de camera bagger.

Dat neemt echt niet weg dat ik toen voor €75 een goede deal heb gehad en dat ik toch voor weinig geld een fijn telefoontje had :)
Hij ligt nu in de kast in de hal en mijn dochter van 10 zit er al op te azen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
@Vlassie1980 Waar zit die traagheid hem in volgens jou? Ik vraag dit omdat ik, okay met een (waarschijnlijk) NOS toestel, deze traagheid totaal niet ervaar en ik ben een iPhone X gewend. Wellicht een slechte vergelijking...

Wordt Android na verloop van tijd gewoon trager en los je dit wellicht op door het toestel opnieuw te initialiseren? Of komt dit wellicht omdat de batterij van de Nokia 3 (langzaam) slechter wordt en (zoals bij iOS) de software zich aanpast ten faveure van het uithoudingsvermogen van de accu? Of draai je veel/zware apps al dan niet naast elkaar? Camera is inderdaad, zoals gezegd, niet echt best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Mr Drizzle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:13:
@Vlassie1980 Waar zit die traagheid hem in volgens jou? Ik vraag dit omdat ik, okay met een (waarschijnlijk) NOS toestel, deze traagheid totaal niet ervaar en ik ben een iPhone X gewend. Wellicht een slechte vergelijking...

Wordt Android na verloop van tijd gewoon trager en los je dit wellicht op door het toestel opnieuw te initialiseren? Of komt dit wellicht omdat de batterij van de Nokia 3 (langzaam) slechter wordt en (zoals bij iOS) de software zich aanpast ten faveure van het uithoudingsvermogen van de accu? Of draai je veel/zware apps al dan niet naast elkaar? Camera is inderdaad, zoals gezegd, niet echt best.
Hij werd ontzettend traag en stroperig, vooral wanneer je Google Maps aan had staan in combinatie met bijvoorbeeld Spotify. Dat duurde echt meerdere seconden voor hij reageerde. Wellicht zat hij al aardig vol qua opslag en had wat extra geheugen erbij wat geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Mr Drizzle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 05:52:
Bedankt voor de tip @Edwin Snoek!! Deze kende ik nog niet, maar WAUW!! Het verschil in "snappiness" is echt groot _/-\o_ :)
Graag gedaan.👍

Goed om te horen dat het werkt. Als een telefoon van nature een beetje traag is, dan kan dit truukje echt wonderen doen.😊
Daarnaast helpt het ook veel als je de Nokia 3 met het beperkte geheugen een beetje schoon houdt met een App als Cleanmaster. Dan blijft hij wel op snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Edwin Snoek op 28-01-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Dubbelpost

[ Voor 199% gewijzigd door Edwin Snoek op 28-01-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Dubbelpost.

[ Voor 181% gewijzigd door Edwin Snoek op 28-01-2019 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Mr Drizzle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:13:
Camera is inderdaad, zoals gezegd, niet echt best.
'Open Camera' app ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://nokiapoweruser.co...-changelog-other-details/

Android 9 is beschikbaar. Nog steeds zeer tevreden voor de 89 die ik betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:11:
https://nokiapoweruser.co...-changelog-other-details/

Android 9 is beschikbaar. Nog steeds zeer tevreden voor de 89 die ik betaald heb.
Is er ook al iemand die de update daadwerkelijk heeft binnengehaald? Moeders draait nog steeds op de 3, maar updaten ho maar……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik heb de update sinds gisteren binnen op mijn toestel TA-1032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook gisteravond.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 3] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 3] Het grote accessoires topic