Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oreo voor Nokia 3 vanaf gisteren blijkbaar....

https://nokiapoweruser.co...starts-rolling-out-today/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Vanavond even checken dan, moet hem eigenlijk even ter reparatie aanbieden want hij wil niet verder laden als 82% :(

Heb nu mijn oude Motorola Moto E uit de kast getrokken for the time being.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50

Padvinder

doet z'n best

Ik ben sinds gisteren op die update knop aan het rammen, maar nog altijd geen Oreo. Iemand al wel succes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:36
Padvinder schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:35:
Ik ben sinds gisteren op die update knop aan het rammen, maar nog altijd geen Oreo. Iemand al wel succes?
Schrijf je gewoon even in voor de bèta.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stabiele update wordt tot nu toe alleen nog maar in India uitgerold...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

Bakbeest

Het beest is los!

De Oreo update is er!
1143,8Mb om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Nieuwe camera app maar geen Night Light feature ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Tijdje terug wilde de 3 niet meer 100% laden en bleef constant steken op 82%
Simkaart weer in mijn oude telefoon gedaan en was van plan om de 3 naar de Media Markt te brengen wanneer ik in de buurt was.

Na 3 weken toch maar weer eens geprobeerd en het probleem was spontaan verdwenen, hij laadt weer volledig op. Vaag maar goed, ben ik hem tenminste ook niet kwijt voor een paar weken.

Oreo update erop gezet: Zitten een paar handigheidjes in maar het is niet echt een mayor update zo te zien. Verder nog steeds tevreden hoewel hij soms wel wat sneller mag reageren maar daar is de prijs ook naar natuurlijk, voor destijds €75 is dit gewoon een mega deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-09 23:02
Ik heb af en toe het probleem, dat als ik gebeld wordt, dat de beller en ik allebei niets horen. Dit gebeurt ook als ik zelf bel. Iemand hier die dat probleem ook ervaart?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:04

GerkeP

Vragen mag altijd........

Jantje2000 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:56:
Ik heb af en toe het probleem, dat als ik gebeld wordt, dat de beller en ik allebei niets horen. Dit gebeurt ook als ik zelf bel. Iemand hier die dat probleem ook ervaart?
Dat heb ik alleen als ik mensen bel die Tele2 als provider hebben, daar gebeurt dat af en toe

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Hm, ik had het bij mensen die T-Mobile als provider hebben volgens mij. Voor de rest heb ik het nog niet kunnen ontdekken.

En het is niet altijd zo, dus soms kan ik ben wel bellen en soms niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Jantje2000 op 24-05-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorex
  • Laatst online: 01-09 17:59
Jantje2000 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:09:
Hm, ik had het bij mensen die T-Mobile als provider hebben volgens mij. Voor de rest heb ik het nog niet kunnen ontdekken.

En het is niet altijd zo, dus soms kan ik ben wel bellen en soms niet.
Ik heb er ook last van maar het is met momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
Ja precies. Heb ik ook inderdaad want momenteel als ze bellen lukt het meestal gewoon op een enkele keer na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorex
  • Laatst online: 01-09 17:59
Sinds een paar dagen heb ik last van als ik mijn Nokia 3 in de lader steek dat hij uitvalt en na 20 min ongeveer weer van zijn eigen opstart. Iemand daar nog last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon sinds een week en voor wat ik er voor heb betaald (89) ben ik zeer tevreden.
Maar ik ben dan ook niet zo veeleisend; ik kom van een oude Samsung met 450mb ram waar elke aanslag 10-20 seconden in beslag nam of zelfs het programma vast liep. Meer dan whatsapp en bellen kon ik er niet mee.
Voor mij is deze N3 nu een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
Ik heb iets raars, ik heb een SD in de telefoon zitten en deze is geformateerd als externe opslag.
Als ik een foto maak en deze wordt dan op de SD gezet en ik wil deze verwijderen dmv google foto's krijg ik de melding dat google foto's geen rechten heeft om dit van de SD te verwijderen.
Ik heb de telefoon sinds 2 dagen.
Wat zie ik over het hoofd ?
Op mijn Moto C plus werkt het prima. Dat is android 7.
Dit is android 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
Heb het opgelost heb Clear cache en Clear data gedaan van Google photo's en nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hij begint nu toch wel erg traag te worden. Hij zit wel redelijk vol qua opslag.
Gaat het plaatsen van een extra SD kaart ervoor zorgen dat hij weer vlot gaat worden of kan ik dat beter laten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Sinds de eerste iPhone (geïmporteerd uit USA) ben ik eigenlijk altijd overgegaan van generatie op generatie. Nooit een Android toestel geprobeerd.
Ik heb ruim een jaar geleden een iPhone X gekocht en ben daar best tevreden mee. Echter, als ik eerlijk ben gebruik ik bij lange na niet het volle potentieel van deze telefoon. Een beetje web-browsen, Philips Hue lampen bedienen, Camerabeelden via Ring doorbell-app bekijken, bankieren, en Whatsappen. Eigenlijk best zonde van zo'n duur toestel.

Na lang nadenken en (onder)zoeken, kwam ik onlangs voor €69,- een (nieuwe) Nokia 3 tegen. Dit leek mij hét moment om, naast mijn iPhone X, een Android toestel uit te proberen. Vooral ook omdat er weinig bloatware opzit dus ik krijg de volle Android ervaring zonder merkgebonden "meuk" :)

Vandaag heb ik de Nokia 3 ontvangen en ik moet zeggen dat ik het voor het geld een prachtig toestelletje vind. Hij is niet heel snel, maar dat is natuurlijk logisch en draait toch Android 8.x. Ik wist ook van te voren dat de camera wat tegen zou vallen, maar als ik zo nodig een foto wil maken doe ik dat wel met mijn X.

Al met al ben ik (voor nu) ik best tevreden met een toestel dat al in 2017 geïntroduceerd is en de tijd zal leren of dat over een maand of wat nog zo is. Ik merk uiteraard wel dat het nog aardig wennen is, maar tegelijkertijd ben ik nog geen zaken tegengekomen waar ik niet (intuïtief) uitkwam.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Mr Drizzle schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:37:
Sinds de eerste iPhone (geïmporteerd uit USA) ben ik eigenlijk altijd overgegaan van generatie op generatie. Nooit een Android toestel geprobeerd.
Ik heb ruim een jaar geleden een iPhone X gekocht en ben daar best tevreden mee. Echter, als ik eerlijk ben gebruik ik bij lange na niet het volle potentieel van deze telefoon. Een beetje web-browsen, Philips Hue lampen bedienen, Camerabeelden via Ring doorbell-app bekijken, bankieren, en Whatsappen. Eigenlijk best zonde van zo'n duur toestel.

Na lang nadenken en (onder)zoeken, kwam ik onlangs voor €69,- een (nieuwe) Nokia 3 tegen. Dit leek mij hét moment om, naast mijn iPhone X, een Android toestel uit te proberen. Vooral ook omdat er weinig bloatware opzit dus ik krijg de volle Android ervaring zonder merkgebonden "meuk" :)

Vandaag heb ik de Nokia 3 ontvangen en ik moet zeggen dat ik het voor het geld een prachtig toestelletje vind. Hij is niet heel snel, maar dat is natuurlijk logisch en draait toch Android 8.x. Ik wist ook van te voren dat de camera wat tegen zou vallen, maar als ik zo nodig een foto wil maken doe ik dat wel met mijn X.

Al met al ben ik (voor nu) ik best tevreden met een toestel dat al in 2017 geïntroduceerd is en de tijd zal leren of dat over een maand of wat nog zo is. Ik merk uiteraard wel dat het nog aardig wennen is, maar tegelijkertijd ben ik nog geen zaken tegengekomen waar ik niet (intuïtief) uitkwam.
De Nokia 3 is best een fijne telefoon. Maar hij begint pas echt lekker te lopen als je in ontwikkelaarsopties de vensteranimaties op 0.5 zet in plaats van alle drie op 1.0.
Op deze manier reageert de N3 sneller op commando's en open pagina's en apps sneller.
Moet je maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
Bedankt voor de tip @Edwin Snoek!! Deze kende ik nog niet, maar WAUW!! Het verschil in "snappiness" is echt groot _/-\o_ :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben inmiddels in het bezit van een Samung Galaxy S7 en daarbij vergeleken is de Nokia 3 zo traag als een slak en is de camera bagger.

Dat neemt echt niet weg dat ik toen voor €75 een goede deal heb gehad en dat ik toch voor weinig geld een fijn telefoontje had :)
Hij ligt nu in de kast in de hal en mijn dochter van 10 zit er al op te azen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Drizzle
  • Niet online
@Vlassie1980 Waar zit die traagheid hem in volgens jou? Ik vraag dit omdat ik, okay met een (waarschijnlijk) NOS toestel, deze traagheid totaal niet ervaar en ik ben een iPhone X gewend. Wellicht een slechte vergelijking...

Wordt Android na verloop van tijd gewoon trager en los je dit wellicht op door het toestel opnieuw te initialiseren? Of komt dit wellicht omdat de batterij van de Nokia 3 (langzaam) slechter wordt en (zoals bij iOS) de software zich aanpast ten faveure van het uithoudingsvermogen van de accu? Of draai je veel/zware apps al dan niet naast elkaar? Camera is inderdaad, zoals gezegd, niet echt best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Mr Drizzle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:13:
@Vlassie1980 Waar zit die traagheid hem in volgens jou? Ik vraag dit omdat ik, okay met een (waarschijnlijk) NOS toestel, deze traagheid totaal niet ervaar en ik ben een iPhone X gewend. Wellicht een slechte vergelijking...

Wordt Android na verloop van tijd gewoon trager en los je dit wellicht op door het toestel opnieuw te initialiseren? Of komt dit wellicht omdat de batterij van de Nokia 3 (langzaam) slechter wordt en (zoals bij iOS) de software zich aanpast ten faveure van het uithoudingsvermogen van de accu? Of draai je veel/zware apps al dan niet naast elkaar? Camera is inderdaad, zoals gezegd, niet echt best.
Hij werd ontzettend traag en stroperig, vooral wanneer je Google Maps aan had staan in combinatie met bijvoorbeeld Spotify. Dat duurde echt meerdere seconden voor hij reageerde. Wellicht zat hij al aardig vol qua opslag en had wat extra geheugen erbij wat geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Mr Drizzle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 05:52:
Bedankt voor de tip @Edwin Snoek!! Deze kende ik nog niet, maar WAUW!! Het verschil in "snappiness" is echt groot _/-\o_ :)
Graag gedaan.👍

Goed om te horen dat het werkt. Als een telefoon van nature een beetje traag is, dan kan dit truukje echt wonderen doen.😊
Daarnaast helpt het ook veel als je de Nokia 3 met het beperkte geheugen een beetje schoon houdt met een App als Cleanmaster. Dan blijft hij wel op snelheid.

[ Voor 18% gewijzigd door Edwin Snoek op 28-01-2019 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Dubbelpost

[ Voor 199% gewijzigd door Edwin Snoek op 28-01-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Dubbelpost.

[ Voor 181% gewijzigd door Edwin Snoek op 28-01-2019 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Mr Drizzle schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:13:
Camera is inderdaad, zoals gezegd, niet echt best.
'Open Camera' app ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://nokiapoweruser.co...-changelog-other-details/

Android 9 is beschikbaar. Nog steeds zeer tevreden voor de 89 die ik betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:11:
https://nokiapoweruser.co...-changelog-other-details/

Android 9 is beschikbaar. Nog steeds zeer tevreden voor de 89 die ik betaald heb.
Is er ook al iemand die de update daadwerkelijk heeft binnengehaald? Moeders draait nog steeds op de 3, maar updaten ho maar……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:34
Ik heb de update sinds gisteren binnen op mijn toestel TA-1032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook gisteravond.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, shops en prijzen: [Nokia 3] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [Nokia 3] Het grote accessoires topic