tweakradje schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:05:
Heb ooit lang getwijfeld over een Nokia 5.
Ben nu eigenaar van een Xiaomi Redmi 4X. Camera is vergelijkbaar met de N5, matig dus, maar veel meer bang for the money. Alle sensoren die je maar kan hebben, grote accu, B20 4G band (global version), notification led, finger print, 3 gb ram, 32 gb rom, plenty rom ondersteuning. Draai nu Resurrection Remix en helemaal ok.
Sorry dat ik inbreek op het Nokia draadje. Wil alleen aangeven dat er veel betere telefoons zijn voor minder. Redmi 4X kost 115 euro en zijn betere grotere broer de Redmi Note 4X kost 130 euro. De note 4x is er alleen niet met B20 band!
Excuses nogmaals voor deze off topic post.
'Ooit' lang getwijfeld? Zo lang is de Nokia 5 ook weer niet uit.
Maar gefeliciteerd met je telefoon die met een oude versie van Android geleverd wordt. Krijg je wel maandelijkse updates? De specs zien er goed uit overigens, ook al mis ik NFC (betalen / reizen met OV). Locatie van finger print op de achterkant is niet helemaal mijn smaak, maar ieder wat hij fijn vind hé.
Ook ben ik wel benieuwd waar jij voor €115 een Redmi X4 koopt, volgens tweakers is de goedkoopste € 169.
Het 'betere telefoons voor minder' argument vind ik was discutabel, persoonlijke voorkeuren / wensen én smaak hebben ook invloed op wat iemand een betere telefoon vind. Jou telefoon is € 25 goedkoper en heeft een notificatie led (die mis ik bij de N5). Op papier is de accu groot maar in review lees ik dat hij tegenvalt. Ook is voor mij een telefoon zonder NFC een no-go en vind ik een vingerafdrukscanner op de achterkant onhandig i.v.m. hoesje. Ieder wat hij wil.
Ontopic: mijn vorige nokia (de roemruchte C7, jaja) had als de telefoon op standby staat de mogelijkheid om de tijd weer te geven en of er nog nieuwe smsjes waren. De tijd altijd zichtbaar hebben lijkt mij wel wat, maar ik krijg het niet voor elkaar met mijn nokia 5. Is dit niet mogelijk? Of snap ik dat stukje van Android niet.
Ik ben wel ergens tegen gekomen dat de tijd extreem gedimd moet worden (handig voor gebruik in donkere kamers), maar zelfs met het vinkje uit komt er geen tijd te voorschijn. Volgens mij stond dat ergens bij screensaver.