Vraag

• Coy
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 10:18
Ik was op zoek naar een goede prepaid credit(debit) card om betalingen mee te doen op bijvoorbeeld buitenlandse webshops als amazon.de, maar na wat research te hebben gedaan blijkt er geen eenduidig antwoord te vormen over de betrouwbaarheid van vele aanbieders.

Skrill is niet bepaald betrouwbaar volgens de trustpilot beoordelingen, en over andere zoals pay2d.nl is maar 1 link te vinden van de consumentenbond waar ik geen ervaringen met de service zelf kan vinden. Zo blijft er niet heel veel meer over.

Dus, zijn er mensen die zelf een prepaid creditcard hebben? En zo ja, welke kunnen jullie wel/niet aanbevelen?

Alle reacties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://prepaid.yourmastercard.nl/

Deze speciaal besteld voor de online bestellingen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Dit wilde ik eerst ook doen, alleen een debit kaart heeft veel meer voordelen.

Een prepaid creditcard wordt niet overal geaccepteerd, je krijgt vaak geen rente over het positieve bedrag, zoals je zelf zegt de betrouwbaarheid is vaak minder.

Wat ik heb gedaan is een debit kaart nemen waarop ik maximaal 500 euro mag opnemen en dit moet ik elke maand volledig aflossen. Wil ik meer dan 500 euro spenderen dan moet ik ervoor zorgen dat ik een positief saldo erop heb staan (ja dat kan ook). Ik heb hierdoor geen BKR notering en dit heeft geen invloed op een eventuele hypotheekaanvraag of leningaanvraag omdat je alles dezelfde maand moet aflossen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:27
Ik gebruik neteller.com

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

viabuy.com (MasterCard) is ook een toppertje, moet je wel eerst drie jaar 'abbo' kosten betalen. daarna makkie . zeker een aanrader

[ Voor 5% gewijzigd door Bitfighter op 23-02-2017 13:02 ]

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kfaessen schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:00:
Dit wilde ik eerst ook doen, alleen een debit kaart heeft veel meer voordelen.

Een prepaid creditcard wordt niet overal geaccepteerd, je krijgt vaak geen rente over het positieve bedrag, zoals je zelf zegt de betrouwbaarheid is vaak minder.

Wat ik heb gedaan is een debit kaart nemen waarop ik maximaal 500 euro mag opnemen en dit moet ik elke maand volledig aflossen. Wil ik meer dan 500 euro spenderen dan moet ik ervoor zorgen dat ik een positief saldo erop heb staan (ja dat kan ook). Ik heb hierdoor geen BKR notering en dit heeft geen invloed op een eventuele hypotheekaanvraag of leningaanvraag omdat je alles dezelfde maand moet aflossen.
Die Prepaid mastercard werkt als een gewone creditcard? Alsnog nergens geweigerd, alhoewel ik deze niet gebruik voor hotels en auto's huren, daar heb ik een "echte" voor.
\

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 16:58
Heb zelf een prepaid Mastercard classic. Gebruik hem niet vaak maar vooralsnog werkt deze gewoon overal.

• Coy
Bitfighter schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:02:
viabuy.com (MasterCard) is ook een toppertje, moet je wel eerst drie jaar 'abbo' kosten betalen. daarna makkie . zeker een aanrader
Geen problemen gehad met de customer support etc.? Dat is namelijk waar de problemen vaak zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Vorkie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:03:
[...]

Die Prepaid mastercard werkt als een gewone creditcard? Alsnog nergens geweigerd, alhoewel ik deze niet gebruik voor hotels en auto's huren, daar heb ik een "echte" voor.
\
Het werkt niet helemaal als een gewone creditcard, voor kleine internet aankopen is het prima. Maar als je het in een hotel of bij auto huren gebruikt dan moet je wel een behoorlijk bedrag op de prepaid kaart hebben staan omdat er een behoorlijk bedrag wordt gereserveerd (uiteindelijk wordt het gereserveerde wel vrij gegeven en betaal je alleen het werkelijke bedrag).

En vaak zit een creditcard tegenwoordig ook bij je betaalrekening erbij (je betaald er al voor), een prepaid kaart moet je nog apart voor betalen.

De redenen voor mij om de creditcard via de bank te nemen waarbij ik niet veel kan opnemen. Voor hotels en auto's huren zal mijn limiet ook wel te laag zijn, maar ik betaalde er toch al voor.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Coy
Heeft iemand misschien ervaring met paysafe prepaid credit card of pay2d? Dat waren nml mijn 2 opties die ik nog over had ivm privacy

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-07 15:16

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Coy schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:09:
[...]

Geen problemen gehad met de customer support etc.? Dat is namelijk waar de problemen vaak zitten.
Daar heb ik (nog) geen contact mee hoeven zoeken.
Daar heb ik dus geen antwoord op.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:12
N26 of revolut

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Bij de primera hebben ze ook prepay mastercard en visa. Je betaald alleen een fee van 6,95

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54

Diablo_GT

nbx

www.cashpassport.com

Hotels, tolwegen, tanken, reataurants en online betalingen, overal kunnen gebruiken. Opladen kan bij GWK of bankoverschrijven (5 dagen), aanvraag ook bij GWK.

Moet wel aangeven dat je het inderdaad niet kunt gebruiken bij autobuur enz., daar reservering op cashpassport kaart njet mogelijk is.

nbx

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een prepaid MasterCard valutakaart bij GWK Travelex gehad.
Ik heb het mooi kunnen gebruiken om online overnachtingen en internationale treinreizen te boeken. Naar mijn indruk is het betrouwbaar. Voor meer informatie kijk op www.cashpassport.com (dit staat op een bijna 6 jaar oude folder dus het adres zou veranderd kunnen zijn), of loop langs bij een GWK-kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Coy schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:52:
Heeft iemand misschien ervaring met paysafe prepaid credit card of pay2d? Dat waren nml mijn 2 opties die ik nog over had ivm privacy
Wel ervaring met de voorloper van Pay2day. Geen idee waarom het allemaal anders moest, dus daar ben ik blijven hangen. Dat is 3V-card en 3V voucher, van VISA. Dat werkte allemaal best prima, alleen wat rare bedragen extra om de kaart 'op te laden'. Opladen via overschrijving was binnen het half uur wel geregeld.

Verder prima contact met de helpdesk voor vragen en snelle respons toen er problemen waren met een betaling.

Ik verwacht dat het bij Pay2day niet anders is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:05
N26 geeft op het moment een gratis pre-paid mastercard weg, tot 1 april. Geen maandelijkse kosten oid, en volgens mij ook geen transactiekosten om op te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
Het topic ligt alweer een tijdje stil, maar ik zou graag LeuPay aan het rijtje toe willen voegen.
  • Geen maandelijkse of jaarlijkse kosten
  • Gratis creditcard
  • Inclusief IBAN nummer
  • Inclusief Android en iOS App
Aanmeldtraject ging aanmerkelijk soepeler als bij N26.

Edit: check de reviews. Niet iedereen is er even blij mee merk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door dakathefox op 19-08-2017 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Kijk ook eens naar Revolut.
Prepaid mastercard. Standaard heb je een virtuele kaart, maar je kan ook een fysieke kaart gratis laten opsturen. App waar je in realtime je transacties kan opvolgen of bv kan blokkeren (zodat je ze bv enkel maar deblokkeert als je daadwerkelijk een aankoop gaat doen). Ook voordelige wisselkoers. Zelf gebruikt vorig jaar in de VS & Canada. Je kan er meerdere currencies op zetten. Geen vaste kosten.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:02
mind123 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:23:
Het topic ligt alweer een tijdje stil, maar ik zou graag LeuPay aan het rijtje toe willen voegen.
Even wat linkjes over LeuPay:
kosten: https://www.leupay.eu/nl/legal/doc:fees
voorwaarden: https://www.leupay.eu/nl/legal
reviews Trustpilot: https://www.trustpilot.com/review/leupay.eu?languages=all
reviews Facebook: https://www.facebook.com/...eviews/?ref=page_internal

[ Voor 16% gewijzigd door U123456 op 27-08-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-08 21:35
@U123456

Bedankt voor je antwoord. Ik heb meteen mijn reactie even aangepast, alhoewel mijn ervaringen met LeuPay er niet anders op zijn geworden.

De reviews die ik lees gaan over banktransacties die stagneren of accounts die geblokkeerd worden.

Serieuze zaken natuurlijk, maar met beiden heb ik helaas ook ervaringen bij reguliere banken. De venijnigheid van de reviews verbaasd me wel, alhoewel het natuurlijk om geld gaat.

Ik gebruik mijn prepaid creditcard uitsluitend voor het boeken van hotels in het buitenland. Als er een keer 100€ op staat dan heb je het wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
ICS heeft nu naast de hierboven al eerder genoemde Mastercard prepaid kaart ( https://prepaid.yourmastercard.nl/ ) ook een Visa Prepaid World kaart, zie: https://prepaid.worldcard.nl/

Mastercard heeft vaak betere koersen dan Visa, las ik recent ergens in 2 onderzoeken, weet niet meer precies waar. ICS heeft volgens mij een goede (telefonische) klantenservice en alles is lekker Nederlands (klantenservice, uitgifte kaarten, site's, opwaarderen, vestigingsplaats, de app, klachten/claims indienen, juridisch enz.). Beide kaarten kosten wel iets per jaar, maar niet extreem veel en je krijgt er ook nog diverse verzekeringen bij die andere debit/prepaid/ en soms ook credit kaarten niet hebben of wel maar dan anders/slechter of aanzienlijk duurder (wel goed de voorwaarden bestuderen voor vertrek of gebruik, meestal beter toch nog een goede losse reisverzekering afsluiten bij reizen!). Ook zijn hun kosten nog redelijk vind ik, in tegenstelling tot veel anderen en zijn de kosten ook duidelijk op de site te zien. Geen vage aanvraagkosten van "maar" 90 euro bijv. en per jaar bijna de helft goedkoper dan meeste andere genoemde voorbeelden. Of goedkoper bij geld ernaartoe storten en andere gebruikskosten. Daarnaast eigen bankvergunning, geld terug bij misbruik/fraude etc.

Hebben een app (niet super maar wel oke), contactloos betalen, CVC en Secure Code, en webinlog + site(s). Limiet is ook hoog, want je kunt er zelf vooraf met een bankafschrijving een bedrag naar storten via internetbankieren (niet te gek doen want volgens mij is ook hier die wet tegen witwassen en terrorismefinanciering op van toepassing en alles wordt ook doorgegeven aan de belastingdienst :) ). Wel zijn er kosten aan storten verbonden (0,95 euro per keer) en een opslag voor buitenlandse valuta en pinnen (dacht beide 2% momenteel), betalingen in euro's in eurolanden gratis. Zij zijn dus wel wat duurder op bepaalde punten dan Revolut en N26 (daarbij veel "gratis" momenteel), maar in mijn ogen toch beter en betrouwbaarder dan veel andere aanbieders, zoals het hierboven genoemde Leupay of bijv. viabuy. Zou die anderen persoonlijk dus maar links laten liggen, want zijn meer echte geldgraai constructies (rekenen vaak nog aanzienlijk meer voor alles) en de klantenservice is daarbij ook niet altijd even geweldig. Dan beter voor Revolut of N26 gaan op dit moment (met fysieke kaart(en) en/of virtueel voor internetaankopen alleen, of dus prepaid Mc of Visa via ICS (waarbij dus Mc vaak de beste koersen/toeslagen heeft schijnbaar).

Zelf gebruik ik nu/binnenkort:

-Al jaren een "echte" cc via ING (=Mastercard, toch noodzakelijk vaak voor hotel, tolpoortjes en autoverhuur). Begin iedere volgende maand automatische incasso/afschrijving van je rekening. Aankoopverzekering e.d.
-Revolut (=MC) sinds ongeveer 2 maanden en N26 (=MC + Maestro) nadat mijn validatie een dezer dagen is afgerond), beide tijdje testen, vooral handig i.v.m. vaak geen extra kosten bij betalen in andere valuta, goede koersen. Apps met directe meldingen ook wel fijn en kaart tijdelijk uit/aan kunnen zetten/blokkeren. Revolut tot nu toe tevreden over (behalve de reactietijd vd klantenservice, soms duurt het echt lang via de in app chat), vooral tevreden met de nieuwe GB ibannrs + een overboeking vanaf ING staat er vaak al binnen 2 uur bij.
-Als back-up had ik bovenstaande prepaid Mastercard van ICS sinds 2 jaar, maar dat wordt nu een Visa prepaid van hun i.v.m. toch ander netwerk/soms op locatie wel visa en geen Mastercard en voor sommige situaties zijn de bijbehorende verzekeringen weer handig.
-Nog diverse normale pinpassen/maestro van diverse NL-banken, met daaraan gekoppeld diverse spaarrekeningen zodat ook van daar af nog binnen max 1 dag geld overgeboekt kan worden, indien nodig.

Trustpilot lijkt me handig om te vergelijken. In veel landen om ons heen is trouwens veel wel gratis idd (bijv. bankieren zelf + creditcards en toeslagen bij vreemde valuta, zelfs pinnen in vreemde valuta bij een ATM bij een aantal). Ook ING of ICS in Duitsland is voordeliger dan hier in NL, zie de Duitse sites. Dus we worden best genaaid hier in NL heb ik het idee. Als je een woonadres in het Buitenland hebt, bijv. DE, GB of BE, daar eerst even goed rondkijken. Je hebt er diverse goede vergelijkingssites, ook van consumentenorganisaties/test-organisaties. Als Nederlander woonachtig in NL kun je daar vaak niet terecht helaas...

Edit: dus misschien zijn initiatieven uit het buitenland (zoals Revolut, N26, en misschien Fidor Bank, Monese e.d. toch goed om hier ook iets aan de prijzen/concurrentie/mogelijkheden te doen, in positieve zin dan natuurlijk. Let's hope so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat houdt "E-geld aflossing bij het afsluiten van een account" in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:02
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 08:58:
[...]

Wat houdt "E-geld aflossing bij het afsluiten van een account" in?
Ik ben zelf geen klant van Leupay, kan dus niet uit eigen ervaring spreken.
Maar in de Engelse versie van die pagina staat:
E-money redemption upon closing of an account 15.00 EUR
Gokje: kosten die Leupay rekent wanneer je bij opzegging nog geld op het account hebt staan en dat terug wil hebben?
Pagina: 1