Het probleem is eigenlijk dat de verhuurder geen belang heeft om TS te helpen. De verhuurder moet namelijk kosten maken om dit op te lossen voor hem. De verhuurder moet namelijk gaan controleren dat hij daadwerkelijk die vaatwasser heeft laten leveren terwijl hij zijn huurcontract al had ontbonden en daar pas een half jaar later achter komt. En dat komt dan nog eens bovenop de mogelijke kosten die de verhuurder destijds heeft gehad door het ontbinden van het contract (hoe terecht ook). De verhuurder zal dus echt niet uit zichzelf gaan helpen, daar moet druk voor uitgeoefend worden. En ik denk dat dit een zeer zwakke zaak is vanuit TS gezien, ook al staat hij in zijn recht dat het zijn vaatwasser is, het daadwerkelijk krijgen van dat recht is iets anders (wat anderen ook al hebben aangegeven).
Maar dan ga je er vanuit dat de verhuurder persoonlijk aanwezig was op het moment dat de vaatwasser geplaatst werd en de up-to-date administratie bij zich had waar in stond dat TS zijn contract had ontbonden. En ik vind dat toch vrij forse aannames, als ik verhuurder zou zijn en er moet iemand aanwezig zijn om deuren te openen voor de keukenzaak om vaatwassers te plaatsen, zou ik daar geen duurbetaalde kracht neerzetten die precies weet wie waar komt te wonen (en wie zijn contract heeft opgezegd), maar een goedkope uitzendkracht of de aannemer die er bezig is het laten doen en die hebben echt niet die hele administratie liggen. En dan ga ik er nog vanuit dat de vaatwasser geplaatst is nadat TS zijn contract had ontbonden, maar wat als de vaatwasser toen al geplaatst was (als service richting de huurders voor de uitloop in plaats van na oplevering aan de huurders)? Of dat de nieuwe huurder er al zat, de keukenzaak belt aan en zegt "We komen de vaatwasser plaatsen"? Dan moet je net een huurder hebben die weet dat er geen vaatwasser moet komen, maar ik gok dat 99% van de huurders zal aannemen dat het wel klopt.DataGhost schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:12:
[...]
Lijkt me dat je dit zonder al teveel problemen op kan vragen bij het bedrijf wat de vaatwasser geleverd heeft. Daar zal je een stuk sterker mee staan. Als de verhuurder zegt dat het na oplevering pas ingebouwd gaat worden, lijkt me dat hij zeer nalatig gehandeld heeft op het moment dat de vaatwasser ingebouwd werd, aangezien hij wist dat die door jou betaald was en jij al opgezegd had. Daar heb je zeker een sterk punt hoor. De verhuurder had de vaatwasser moeten weigeren.