Het grote luisterboeken topic Overzicht

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Wailing_Banshee

You're Next

Beakzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 03:08:
[...]

Dus dan is 2 boeken per maand al veel :o 1 boek per maand gaat me hoogstens een week bezig houden. Toen ik jaren geleden nog luisterboeken en hoorcolleges downloade verslond ik er zo 3 per week. Onderweg, tijdens het sporten, klussen en ik viel er mee in slaap. Dus ik moet het maar even bij podcasts houden voorlopig :)
Is natuurlijk wel afhankelijk van de lengte van die boeken... Ik heb ook een paar boeken die 40+ uur zijn. Dat soort boeken 3 per week heb je geen tijd meer om andere dingen te doen :p

Ik kan niet luisteren en denken tegelijkertijd (ik kan wel meerdere dingen "doen", maar niet twee dingen die aandacht nodig hebben...) dus ik heb niet veel tijd voor audioboeken. Vroeger, toen ik nog met de fiets, trein en benenwagen naar het werk ging wel. Nu carpoolen we...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Wailing_Banshee schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:56:
[...]

Is natuurlijk wel afhankelijk van de lengte van die boeken... Ik heb ook een paar boeken die 40+ uur zijn. Dat soort boeken 3 per week heb je geen tijd meer om andere dingen te doen :p
Dit dus. Ik verslind er geen drie per week
Ik kan niet luisteren en denken tegelijkertijd (ik kan wel meerdere dingen "doen", maar niet twee dingen die aandacht nodig hebben...) dus ik heb niet veel tijd voor audioboeken. Vroeger, toen ik nog met de fiets, trein en benenwagen naar het werk ging wel. Nu carpoolen we...
Ik luister altijd onder het rijden of in mijn pauze. Ik werk nu 50 minuten van mijn woonplaats af dus ik kom wel aan mijn minuten. Maar in september begin ik bij een nieuwe baas en is het nog maar 15 minuten. Stuk minder dus.

Ik ben trouwens in boek drie van de Tawny Man van Robin Hobb. Het is weer een heerlijk verhaal. Het is wel in de ik-vorm geschreven normaal hou ik daar niet van, maar dit is echt heel goed geschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Lanithro op 02-08-2017 09:19 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lanithro schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Ik luister altijd onder het rijden of in mijn pauze. Ik werk nu 50 minuten van mijn woonplaats af dus ik kom wel aan mijn minuten. Maar in september begin ik bij een nieuwe baas en is het nog maar 15 minuten. Stuk minder dus.
We hebben het wel eens gedaan, tijdens woon/werk verkeer naar audioboeken luisteren, maar dat schoot niet op. En het mij teveel gedoe om m'n telefoon op m'n audio systeem aan te sluiten om die ene dag in de week dat ik wel alleen rijd naar een boek te luisteren (wel ingebouwde bluetooth, maar alleen voor telefoongesprekken). Ik deed het wel toen ik een periode elke dag naar Zwolle op en neer moest (maar dan een uur autoweg/snelweg).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:22
Ik merk dat ik bij audioboeken eigenlijk alleen op momenten luister wanneer ik prima zelf een boek kan lezen. Ik hoef niet te rijden naar m'n werk of iets dergelijks, dus wat is dan de meerwaarde van luisterboeken? Ik probeer er iig nu eentje te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Belecthor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:26:
Ik merk dat ik bij audioboeken eigenlijk alleen op momenten luister wanneer ik prima zelf een boek kan lezen. Ik hoef niet te rijden naar m'n werk of iets dergelijks, dus wat is dan de meerwaarde van luisterboeken? Ik probeer er iig nu eentje te luisteren.
Tja, dat is altijd moeilijk te zeggen en vreselijk afhankelijk van de luisteraar.

Ik luister boeken als ik te moe ben om te lezen, maar niet moe genoeg om te slapen (vooral in de winter, teveel kunstlicht, dan lekker in bed liggen met de ogen dicht en een luisterboek aan). Of als ik iets doe waarbij ik wel m'n handen nodig heb, maar niet echt m'n gedachten erbij hoef te houden. En als ik langere afstand alleen in de auto/ov zit (wat niet zo heel erg vaak meer voor komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 14:17
Belecthor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:26:
Fietsen naar werk, sportschool en hardlopen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
Jammer dat dit eerder het kleine luisterboeken-topic lijkt te worden....

Zelf luister ik in de auto, half uurtje naar het werk en een half uurtje terug. Lezen heb ik geen tijd voor (een kleine leid toch af :+ ) maar luisteren gaat prima in de auto. Met behulp van een Roidmi 3s (autolader met bluetooth, die weer een FM-radiozender aanmaakt) kan ik in mijn oude auto toch audioboeken luisteren via de radio. Wie wil meeluisteren: 101.4 maar dan moet je wel bumperkleven :+

Ben begonnen met een aantal podcasts, maar nu toch de overstap naar luisterboeken. Vooral engels. Tot nu toe:

Lord of the rings, erg mooi en veel uitgebreiden dan de films.
The subtle art of not giving a f*ck, Een "anti-zelfhelp" boek wat toch een zelfhulp boek is. Vond het zeer interessant en zeker mijn mentaliteit wel veranderd. Heb het boek zelfs in het nederlands (hardcopy) gekocht voor vriendin O-)
What If? Serious Scientific Answers to Absurd Hypothetical Questions. Boek van de maker van XKCD. Heb nu 2 hoofdstukken gehad, en als je van science houd en toch ook onzin, erg leuk _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 29-03-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:03
The subtle art of not giving a f*ck heb ik al een aantal keer bijna gekocht. Het schijnt wat meer geschreven te zijn voor de "you are special" generatie, dat houd me tegen om het te kopen.

What If? Serious Scientific Answers to Absurd Hypothetical Questions. Dank voor de tip, deze lijkt me erg leuk.

Zelf heb ik er erg veel op de te luisteren lijst staan onder andere:
Good Omens - Terry Pratchett en Neil Gaiman
Why evolution is true - Jerry A. Coyne
Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari
Norse Mythology - Neil Gaiman
A Connecticut Yankee in King Arthur's Court - Mark Twain

Heb nog wat uurtjes te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Eddye Er komt wel wat terug over de "you are special" generatie ja. Maar heel eerlijk: Volgens mij geld dat argument zo langzamerhand voor iedereen. Er wordt vanuit media, reclame, werk en omgeving enorm gepushed op excelleren, alles kunnen etc dat niet enkel de jeugd/jong volwassenen gaan lijden aan "you are special-syndroom".

Maar goed, het boek kan het 100x beter uitleggen. Het is een luisterboek van nog geen 6 uur lang. Dus je kan er vrij rap doorheen. Maar met de lijst boeken die je nog moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ach... zolang je Dave Mustane als voorbeeld gebruikt, heb je een aardig boek geschreven ;)

ik heb me echter nog niet tot luisterboeken kunnen laten overhalen. Ik hou het vooralsnog even op mijn eBooks. Daar staat tegenover dat ik - als ik forens - per OV reis en dus heel goed zelf kan lezen en daarnaast meestal naar muziek luister.
Mijn spanningsboog qua luisteren is korter dan wat lezen betreft

[ Voor 63% gewijzigd door Jester-NL op 29-03-2018 11:40 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Ik vind luisterboeken gewoon erg fijn tijdens wandelen. Binnenkort kan ik ook in de auto eenvoudig luisterboeken opzetten, dan loop ik de achterstand wel weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:12
Hier nog een fervent luisterboek luisteraar. Twee tips voor mensen die nog op zoek zijn naar relatief goedkope audioboeken:
1) audible daily deals. Elke dag heeft audible een ander boek dat goedkoop wordt aangeboden. de grap is dat er meerder daily deals zijn (eentje voor .com en eentje voor .co.uk bijvoorbeeld). je kunt beide boeken kopen als je wilt. In eerste instantie komen ze in twee aparte audible omgevingen terecht, maar als je ze eenmaal hebt gedownload (via de app) dan staan alle gedownloade boeken bij elkaar.

2) voor de mensen die ook een kindle hebben: audible matchmaker. Hierbij kijkt amazon of de boeken in je bibliotheek ook een match hebben met een luisterboek dat beschikbaar is via audible. Hier zitten soms hele dure combi's tussen, maar ook sommige heel goedkope (met name selfpublished is vaak relatief goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ook ik luister graag naar luisterboeken. Vooral erg prettig als je veel in de auto zit. Een aanrader van mijn kant is Algorithms to Live By, over hoe je computer algoritmes in het dagelijks leven kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:55
Ha, een luisterboektopic.
Ik ben ook een geliefde luisterboek-luisteraar. Ik heb veel luisterboeken nog op cd gekocht. Ben echter op dit moment overgestapt naar mp3's. Ik luister op dit moment naar 'in de ban van de ring' heel goed voorgelezen door Jan Meng.
Ik ben halverwege deel drie en heb er dus al een aantal uurtjes opzitten. Het doet mij echt verdriet dat het straks uit is met de pret.
Voor mij is Nederlands toch meer ontspannend. Ik luister ook op woon- werkverkeer in de bus en dan hoef ik mij minder in te spannen voor het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op 't moment naar mijn eerste audioboek aan 't luisteren: The Martian. Ik heb 't al gelezen, de film gezien, maar dit audioboek is wat mij betreft de beste manier om dit boek te consumeren :)

Hierna denk ik maar Dune. Kijken of ik 't 20-30 uur volhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hé leuk een luisterboek topic. Ook ik ben sinds kort hier mee begonnen. Ben eigenlijk meer van het gewoon lezen. Vroeger in echt boeken (tweedehands) maar nu voor ebooks/ereader. Heb begin dit jaar de Audible trial gestart met het boek “I cant make this up: life lessons by Kevin Hart” :D

Als je hem een beetje kent dan is dat een aanrader. Vooral in de trein naar werk geluisterd en het is een beetje alsof je een show van hem luistert maar dan zonder publiek. Het is dus een boek wat hij heeft geschreven maar hij heeft hem ook zelf ingesproken. Hij vertelt over zijn leven, de uitdagingen die hij heeft gehad, de keuzes die hij heeft gemaakt en wat hij daar van geleerd heeft. En het is super vermakelijk. Mensen hebben mij gek aangekeken in de trein omdat ik vaak hardop zat te lachen terwijl ik uit het raam van de trein keek _O-

Ik heb nu The Martian, zonder credit als kado van mijn vriend. Nog niet erg ver daar in.

Elk Audible account mag overigens eenmalig een boek gratis ontvangen van iemand die dat boek al heeft. Als je een .co.uk Audible account hebt dan kan ik Kevin Hart’s boek aan je geven, maar kan je daarna op dat account geen ander boek kado meer krijgen. Zelfde voor een .com account en The Martian. Bij interesse stuur maar pm :)
aegron2 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:56:
Hier nog een fervent luisterboek luisteraar. Twee tips voor mensen die nog op zoek zijn naar relatief goedkope audioboeken:
1) audible daily deals. Elke dag heeft audible een ander boek dat goedkoop wordt aangeboden. de grap is dat er meerder daily deals zijn (eentje voor .com en eentje voor .co.uk bijvoorbeeld). je kunt beide boeken kopen als je wilt. In eerste instantie komen ze in twee aparte audible omgevingen terecht, maar als je ze eenmaal hebt gedownload (via de app) dan staan alle gedownloade boeken bij elkaar.
Kijk je elke dag op de Audible site voor de daily deals? Ik volg die eigenlijk niet echt maar zou het wel willen/moeten doen om een beetje een bibliotheek op te bouwen.. liefst gewoon dagelijks in de mail zodat ik een notificatie krijg :D

--

Edit: nooit goed gekeken maar er is een daily deal email :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
Erg genoten van Ready Player One vorig jaar. Sinds gisteren in de bios trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer een abonnement op storytel genomen, was het helemaal vergeten (was wel in 2015 klant). In 2015 heb ik het echter gestopt tijdens een vakantie omdat ik tijdens de vakantie niet kon luisteren op het strand (geen 3G op het strand, bereik was echt matig). Daarna niet meer aan gedacht, maar het schoot weer in mijn hoofd van de week en heb weer 30 dagen gratis genomen via een link die ik met google vond. Mijn dochter en vrouw luisteren inmiddels ook, nadeel is wel dat het wat lastig is met 3 man op 1 abonnement te zitten (maar ik vind 3 x 10 euro per maand ook wat prijzig).

Momenteel ben ik in de military SF reeks van Ryk Brown begonnen, bevalt goed.
Ik luister puur en alleen via storytel omdat ze gigantisch veel goede sf en fantasy in het engels hebben en op audible moet ik reteveel betalen als ik meer dan 1 boek per maand lees ( en het is ook nog eens duurder dan storytel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb een hoop "audiobooks" beluisterd, ingesproken door professionele insprekers. Deze voegen emoties en sfeer in de boeken, maar ik ben daar niet altijd van gediend. Ik heb daarom sinds een jaar of 3 "synthetische" audiobooks gemaakt en beluisterd.

Op de Mac is het namelijk mogelijk om digitale teksten om te zetten naar spraak en op te slaan in iTunes. Deze kan ik dan simpelweg beluisteren. Al naar gelang het type boek kan ik de snelheid verhogen. Zonder emoties uitgesproken kan er veel sneller beluisterd worden.

Omdat de Mac zoveel verschillende spraak-stemmen heeft, kan ik zelf kiezen welke het beste uitkomt (Siri is goed te verstaan bv)

Voordeel is dat ik ook boeken van verschillende talen (die ik wel versta, maar niet kan lezen) als audiobooks toch kan beluisteren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:33
Meld me hier ook.
Ik luister via de luisterbieb, app waar je kan inloggen met je bibliotheek gegevens. Nadeel is wel dat je het boek dus leent, zoals de bieb en je niet elk boek kan verlengen.

Heb dus al een paar keer meegemaakt dat ik het laatste uurtje / half uurtje niet meer kon luisteren

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb er een paar gekregen, maar het bevalt me goed in de auto.

Wat ik heb geluisterd;
World War Z (engels)
Harry Potter (engels)

Ik kan ze beide erg waarderen. Ik zit ook al een tijd te denken om me eens aan te melden op Audible.com om het eens te proberen. Met het abonnement, download je ze dan ook dat ze van jou zijn of kan je ze niet meer luisteren nadat je abonnement gestopt is?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:30:

Wat ik heb geluisterd;
World War Z (engels)
Harry Potter (engels)

Ik kan ze beide erg waarderen. Ik zit ook al een tijd te denken om me eens aan te melden op Audible.com om het eens te proberen. Met het abonnement, download je ze dan ook dat ze van jou zijn of kan je ze niet meer luisteren nadat je abonnement gestopt is?
Voor zover ik nu weet na twee maanden Audible download je de boeken op je apparaat. Je kan dus ook wisselen van een .com en .co.uk account zonder je boeken te verliezen. Een snelle Google:
http://audible.custhelp.c...i-cancel-my-membership%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephaniedt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik ben sinds kort ook begonnen met audiobooks te luisteren, voornamelijk in de wagen.
Ben nu bezig met de Grant County reeks van Karin Slaughter.
Het was eerst wennen aan het Nederlandse accent (voor een Belg :p ) maar de manier waarop die boeken ingesproken zijn bevalt me wel. Heb het soms moeilijk om uit te stappen wanneer ik 's ochtends aankom op het werk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Mad-Matt schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:30:

Wat ik heb geluisterd;
World War Z (engels)
Harry Potter (engels)

Na het beëindigen van een Audible abonnement blijft een audioboek van jou, en kan je het ook gewoon blijven beluisteren. Anders zou het ook wel erg onaantrekkelijk, aangezien je met een Audible abbo dus maar 1 boek per maand 'krijgt'.

Ik heb persoonlijk liever een soort Netflix/Spotify voor luisterboeken , volgens mij werkt Storytel wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Klein_Kipje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:16:
Meld me hier ook.
Ik luister via de luisterbieb, app waar je kan inloggen met je bibliotheek gegevens. Nadeel is wel dat je het boek dus leent, zoals de bieb en je niet elk boek kan verlengen.

Heb dus al een paar keer meegemaakt dat ik het laatste uurtje / half uurtje niet meer kon luisteren
Zijn er veel boeken beschikbaar? En ook populaire boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:33
Waah schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:40:
[...]

Zijn er veel boeken beschikbaar? En ook populaire boeken?
Enkele honderden zijn er zeker beschikbaar en zeker ook wel recente titels. De bibliotheek is (volgens mij) nog in opbouw want ik krijg geregeld berichtjes dat er boeken zijn bijgevoegd.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegron2
Arrne schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:07:
[...]

Na het beëindigen van een Audible abonnement blijft een audioboek van jou, en kan je het ook gewoon blijven beluisteren. Anders zou het ook wel erg onaantrekkelijk, aangezien je met een Audible abbo dus maar 1 boek per maand 'krijgt'.

Ik heb persoonlijk liever een soort Netflix/Spotify voor luisterboeken , volgens mij werkt Storytel wel zo.
Klopt, Audible geeft 1 credit per maand waarvoor je (over het algemeen) 1 boek kan 'kopen'. Storytel is unlimited in luisteren, maar als je het abonnement stopt heb je ook geen toegang meer tot de bibliotheek.

Grote nadeel van Audible vind ik zelf dat het nog steeds best duur is. $15,- voor 1 boek. Dan zijn de daily deals een stuk beter (rond de $3,-). Als de boeken tenminste beschikbaar zijn... (gisteren was er een mooie deal voor het boek Neurotribes, mag ik hem niet kopen vanwege rechten... grr... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audible is niet zo handig als je boeken als harry potter e.d. leest, audible is een goede bron voor meer obscure boeken, ik denk dat je beter af bent met storytel.

Als je in google zoekt op "storytel proefabonnement 30 dagen" krijg je een link waarmee je het 30 dagen ipv 14 dagen kan proberen voor 0,01 cent.

Storytel heeft ook veel leuke zaken, zo is de nieuwe Nicci French morgen al te beluisteren terwijl hij pas een paar dagen later in de winkel te koop is als normaal boek.

Storytel is gewoon een netflix, al is het aanbod van storytel echt heel goed en bij netflix is dat nu wel redelijk, maar het komt nog wel voor dat ik soms een film of serie zoek die er niet op staat, bij storytel vind ik echt heel veel van mijn verlanglijst, dat is echt bijna net als spotify (ik heb gezocht in genre SF / Fantasy / Spanning). Ik luister nu 3 uur per dag storytel ongeveer.

Maar voor wie het niet kent, voor 0,01 cent heb je het nu 30 dagen, gewoon proberen. Ik vermoed alleen dat je het niet meer kwijt wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Ik ben begonnen met de luisterbieb, dat is de app waar iedereen die een bieb abonnement heeft toegang tot heeft. Ik heb er echt veel geluisterd, maar was nu wel door alle leuke boeken heen (ze hebben niet oneindig veel keus en van series soms maar 1 of twee boeken). Wat ik wel een service van hun app vind, is dat het wacht tot je op wifi zit, voordat ze het boek downloaden, zodat je nooit ineens veel data kwijt bent aan het downloaden van een boek.
Dus nu heb ik de app van storytell (ook hier kun je boeken downloaden, zodat je offline kunt luisteren en je hebt een boekenplankje, zodat je al leuke boeken kunt uitzoeken en erop kunt zetten, zodat je ze niet vergeet) en zit nog in de gratis proefperiode. Wat ik fijn vind is dat ze alle boeken van Lee Child (Jack Reacher) hebben en ik heb ook al een paar leuke fantasyreeksen op mijn boekenplank gezet.
Ik ben een echte lezer, maar boeken vast houden gaat niet zo goed ivm ontsteking, maar ik luister per maand denk ik 10 boeken, dus voor mij is dat het tientje wel waard. Ik luister ook op de fiets, in het OV, als ik wandel en soms ook als ik het huishouden doe).
Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:59:
Waar ik erg fan van ben zijn de audioboeken over Jack Ryan, waar ik in tekst vorm dan weer niets aan vind. Sommige verhaalstijlen vertalen zich nou eenmaal beter naar spraak dan anderen. Korte zinnen een duidelijke verhaallijn zijn erg fijn wanneer je ondertussen met andere dingen bezig bent.
Ik ben begonnen in een boek met Jack Ryan, en het was niet mijn ding. Heb toch geprobeerd door te zetten, maar na 5 uur en nog ruim 8 uur te moeten heb ik opgegeven.
Bij de Nederlandstalige boeken van Lee Child moest ik wel weer even wennen aan de voorleesstem, maar nu ik ben gewend gaat het prima. Er zijn wel boeken geweest waarbij ik de stem gewoon echt niet trok.
KleinDraakje schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:33:
Hé leuk een luisterboek topic. Ook ik ben sinds kort hier mee begonnen. Ben eigenlijk meer van het gewoon lezen. Vroeger in echt boeken (tweedehands) maar nu voor ebooks/ereader. Heb begin dit jaar de Audible trial gestart met het boek “I cant make this up: life lessons by Kevin Hart” :D

Als je hem een beetje kent dan is dat een aanrader. Vooral in de trein naar werk geluisterd en het is een beetje alsof je een show van hem luistert maar dan zonder publiek. Het is dus een boek wat hij heeft geschreven maar hij heeft hem ook zelf ingesproken. Hij vertelt over zijn leven, de uitdagingen die hij heeft gehad, de keuzes die hij heeft gemaakt en wat hij daar van geleerd heeft. En het is super vermakelijk. Mensen hebben mij gek aangekeken in de trein omdat ik vaak hardop zat te lachen terwijl ik uit het raam van de trein keek _O-
Ik ken hem niet, maar het klinkt wel als een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is ook een toffe leverancier, maar wel duur en veel boeken zijn echt ingekort:

https://www.graphicaudiointernational.net

Je moet eens de voorbeelden luisteren, echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Ik bedacht me net wel dat hoewel het soms fijne stemmen zijn die voorlezen, er volgens mij niet echt gekeken wordt of het ook echt 'matcht' bij het boek. Ik luisterde laatst naar Legend (een fantasyreeks voor young adult). Het verhaal wordt vertelt vanuit een vrouwelijk en mannelijk karakter, van 15 en 17 jaar oud ofzo.
Het wordt voorgelezen (althans, in het Nederlands) door twee keurige nette stemmen, die klinken alsof ze de 60 gepasseerd zijn 8)7 Waarom niet door een wat vlotter en jeugdiger klinkend stel denk ik dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Ibbel op 06-04-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 10:03
De Luisterbieb biedt zo'n 1.300 titels aan, die je kan beluisteren met een lidmaatschap bij een bibliotheek.

Er is echter ook een alternatief van de bibliotheek voor mensen met een leesbeperking genaamd Passend Lezen:
Daar worden zo'n 75.000 titels aangeboden in voorgelezen vorm. De kosten zijn 28 euro per jaar en er wordt gecontroleerd of je Verklaring Leesbeperking hebt, voor kinderen tot 18 jaar is het gratis.

Een leesbeperking is (bron):
Een persoon met een leesbeperking is iemand die:
  • blind is
  • een visuele beperking, waarnemingshandicap of leeshandicap heeft die niet kan worden verbeterd tot de visuele functie die gelijk is aan die van iemand die niet zo'n beperking of handicap heeft, en die daardoor niet in staat is gedrukte werken te lezen in wezenlijk dezelfde mate als iemand die niet zo'n beperking of handicap heeft
  • anderszins, door een lichamelijk handicap, niet in staat is een boek vast te houden of te hanteren, te focussen of in die mate de ogen te bewegen wat gewoonlijk acceptabel is om te lezen
Op basis van deze verklaring onderscheidt Passend Lezen globaal vijf categorieën van mensen met een leesbeperking:
  • Blinden
  • Slechtzienden
  • Dyslectici
  • Mensen met een cognitieve beperking, zoals: afasie, een verstandelijke beperking of andere beperkingen van cognitieve aard
  • Mensen met een motorische beperking, zoals: reuma, fibromyalgie, dystonie, Multiple Sclerose, Parkinson of andere motorische beperkingen
Voor mensen die een normaal boek moeilijk of niet kunnen lezen is dit een mooi alternatief. Dat kan dus zijn omdat je dyslectisch bent, slechtziend, blind, of bijv. lichamelijk niet in staat bent een boek vast te houden en/of pagina's om te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:26:

Als je in google zoekt op "storytel proefabonnement 30 dagen" krijg je een link waarmee je het 30 dagen ipv 14 dagen kan proberen voor 0,01 cent.
Top tip! Thanks!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Zijn hier al mensen met ervaringen met Audible?
Wil het graag proberen maar, Creditcard ga ik daar niet specifiek voor aanschaffen.
Hebben mensen workarounds gevonden waarmee je een Prepaid CC of iets anders kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Plainside schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:
Wil het graag proberen maar, Creditcard ga ik daar niet specifiek voor aanschaffen.
Hebben mensen workarounds gevonden waarmee je een Prepaid CC of iets anders kan gebruiken?
Uiteraard zijn die er, lijkt me nogal wiedes in een topic over luisterboeken. Had je ook kunnen lezen, zo groot is het topic niet, al doet de titel anders vermoeden. :P

Geen idee over prepaid kaarten, je kunt het gewoon even proberen? Al zou het me niet verbazen als dat niet kan, aangezien het een abonnement met terugkerende betalingen is. Snap sowieso niet waarom sommige mensen zo stug blijven weigeren een cc te nemen, maar goed.

Alternatief is dat je iemand anders jou een lidmaatschap laat geven als 'gift' vanuit Audible en dan aan diegene terugbetaalt. Maar dan heb je dus niet de eerste maand gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zit momenteel in Band of Brothers van Ambrose. Vond de serie al top, maar erg leuk om de verhalen er ook bij te horen. Al is het natuurlijk een vertelling door de winnaars van die oorlog en pas 20-50 jaar later geinterviewd dus behoorlijk geromantiseerd, toch erg leuk om te luisteren. Zeker als je de serie hebt gezien.

Zodra ik het boek uit heb, de serie maar weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Is het mogelijk om Storytel offline op twee apparaten tegelijk te luisteren?
Ik wil een proefabonnement nemen om te kijken of het mij bevalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Liefsnoepje op 01-08-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Is dat niet bij uitstek 1 van de dingen die je meteen kunt testen als je een proefabonnement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:27

Lulukai

God's gift to women

Plainside schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:
Zoals ik het begrijp betaal je 15 dollar/maand en daarmee krijg je 1 credit=luisterboek per maand.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:19

Frituurman

Mjam!

Ik doe, afhankelijk van het boek, nu ongeveer eentje in de week. Ik heb het afgelopen jaar onder andere de volgende geluisterd via Storytel:

The Riftwar Saga
Magician
Silverthorn
A Darkness at Sethanon

The Empire Trilogy
Daughter of the Empire
Servant of the Empire
Mistress of the Empire

Krondor's Sons
Prince of the Blood
The King's Buccaneer

The Serpentwar Saga
Shadow of a Dark Queen
Rise of a Merchant Prince
Rage of a Demon King
Shards of a Broken Crown

The Riftwar Legacy
Krondor: The Betrayal
Krondor: The Assassins
Krondor: Tear of the Gods
Jimmy and the Crawler

Legends of the Riftwar
Honoured Enemy
Murder in LaMut
Jimmy the Hand

Conclave of Shadows
Talon of the Silver Hawk
King of Foxes
Exile's Return

The Darkwar Saga
Flight of the Nighthawks
Into a Dark Realm
Wrath of a Mad God

The Demonwar Saga
Rides a Dread Legion
At the Gates of Darkness

The Chaoswar Saga
A Kingdom Besieged
A Crown Imperiled
Magician's End

Stuk voor stuk leuke boeken en allemaal in het Engels geluisterd. Heerlijk en gewoon jammer dat het afgelopen is.

Ben nu weer van fantasy geswitched naar Science Fiction. Ditmaal van schrijver B.V. Larson. Qua luisterboeken heb ik nu de eerste 9 delen van 'The Undying Mercenaries' gehad. Tiende boek was nog niet als audiobook te vinden (ook niet buiten Storytel en Audible om). Daarom bezig met de Starforce-serie. Daarbij ben ik nu bij boek 9 van de 12. :)

En wanneer ik luister? Wanneer het kan! Tijdens het stofzuigen, boodschappen doen, onderweg naar mijn werk (kleine vier uur per dag), dat soort dingen.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Je hebt lekker geluisterd afgelopen jaar. Ikzelf ben nu bezig met de het laatste deel van de Fitz and the Fool Trilogy. Verder heb ik Kathatine Kerr geluisterd. Ik woon ongeveer 15 minuten van mijn werk dus ik luister niet zo vaak als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Kom ik er nu pas achter dat er een audiobooks topic is hier _/-\o_

Ben al jaren een grootverbruiker. Eigenlijk in het verleden al ontstaan, door zeer slechtziende/bijna blinde in de familie, die gebruik maakte van de cassettebandjes, later cd's van de "blindenbieb" zoals we dat toen nog politiek incorrect noemden.

Om extra aanvullend materiaal te zoeken, zocht ik via internet naar andere bronnen, en "proefluisterde" dan om te horen wat het was en of het de smaak van diegene was. Vaak zaten daar echt leuke dingen bij zodat ik met veel plezier zelf het hele stuk ook afluisterde.

Ik herinner me nog een schot in de roos, Ilja Gort, leven als God in Frankrijk, door hemzelf voorgelezen...

Fast forward naar 2015, toen werd ik eindelijk lid van Audible UK.

Ik zag hier veel opmerkingen van mensen die Audible.com (US) duur vinden, vind ik ook. Op dit moment, scheelt het gewoon 4 euro per boek, als je gebruik maakt van het 1 credit/maand systeem in de UK tov US dollar prijs.

De goedkoopste route (als je veel boeken leest) is het 24 credits ineens per jaar aanschaffen. Ja, je moet in 1x het bedrag ophoesten, maar omgerekend per boek de beste deal.

Als je dan daarnaast nog veel gebruik maakt van de daily deals, en alle andere sales, vooral de bogo's (buy one get one free), kom ik (de wisselkoers is natuurlijk ook van belang) op
2015: 3,69 per boek
2016: 3,07 per boek
2017: 3,01 per boek
2018: 3,13 per boek

Ja, als je de boeken 1x luistert kan je wellicht beter van Storytel gebruik maken. Persoonlijk vind ik het aanbod gewoon nog niet goed genoeg daar, heb vele malen meer keuze bij Audible. Daarnaast zijn er veel series die ik eens zin de zoveel jaar weer luister (Harry Potter door Stephen Fry bijvoorbeeld) dus voor mij zijn dit echt goede prijzen.

Als aanvulling gebruik ik inderdaad ook Luisterbieb, elke maand (2 maanden?) zie ik er weer nieuwe titels tussen dus steeds vind ik daar ook wel wat "gratis" (ben toch lid van de bieb dus dat geld is al uitgegeven).

Ik vrees wel voor gevolgen door de Brexit, maar tot nu toe gaat het nog prima met mijn Audible abo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Zoals eerder gezegd ben ik dus ook een liefhebber van audioboeken omdat dat makkelijk is zo in de auto en thuis.
Maar waar ik me de laatste tijd in heb verloren zijn de Audio adventures van Big Finish. En dan voornamelijk Doctor Who. Dit zijn echt hoorspelen met alles erop en eraan. Sommige series van ze zijn ook met de acteurs van de BBC serie en canon in de tijdlijn.

Als je daarvan houd is het zeker het beluisteren waard. David Tanent is natuurlijk geweldig maar de Achtste Doctor heeft heel veel materiaal. "The Chimes of midnight" was echt een enorme goed verhaal vond ik. "Jubilee" ook.
Dat heb ik nu voornamelijk opstaan.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26
dcl! schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:12:

Ja, als je de boeken 1x luistert kan je wellicht beter van Storytel gebruik maken. Persoonlijk vind ik het aanbod gewoon nog niet goed genoeg daar, heb vele malen meer keuze bij Audible. Daarnaast zijn er veel series die ik eens zin de zoveel jaar weer luister (Harry Potter door Stephen Fry bijvoorbeeld) dus voor mij zijn dit echt goede prijzen.

Als aanvulling gebruik ik inderdaad ook Luisterbieb, elke maand (2 maanden?) zie ik er weer nieuwe titels tussen dus steeds vind ik daar ook wel wat "gratis" (ben toch lid van de bieb dus dat geld is al uitgegeven).

Ik vrees wel voor gevolgen door de Brexit, maar tot nu toe gaat het nog prima met mijn Audible abo...
Ik vind 10,- per maand voor storytel goed te doen, heb er heel de Harry Potter en Terry Pratchett serie mee beluisterd en ben nu bij Brent Weeks de Prism serie aan het luisteren.
Heb ook Scribd op de agenda staan om eens te proberen. Die hebben toch weer een iets andere selectie.

Ik vind een echt boek eigenlijk wel fijner maar dat lukt me niet zo goed meer. Audioboeken gaan me veel beter af omdat ik de afspeelsnelheid omlaag kan zetten.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Goed punt, het is zeker fijn als je zelf de afspeelsnelheid kan regelen.

Ik weet dat er veel mensen zijn die de snelheid omhoog zetten. Zelf luister ik meestal op "gewone" snelheid en alleen als er zo'n Amerikaan voorleest die de hogesnelheidstrein wil halen, zet ik 'm wat langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

sorry voor de rottrap, maar ik ben op zoek naar een audiobook site, natuurlijk heb je audible en dat is volgens mij ook de grootste, maar is dit ook de beste?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
NoTimeRemains schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:58:
sorry voor de rottrap, maar ik ben op zoek naar een audiobook site, natuurlijk heb je audible en dat is volgens mij ook de grootste, maar is dit ook de beste?
Ligt eraan wat je wil? Wil je goedkoop audioboeken luisteren , dan is Scribd of Storytel best fijn. Audible is per maand wat duurder (meen ik) maar daarbij krijg je 1 aankoopcredit voor boeken die daarna je eigendom worden i.p.v. het abonnementsysteem bij Scribd en Storytel.
Als je Nederlands luisteren ook goed vind kan je ook kiezen voor de Luisterbieb, kan je volgens mij het hele bibliotheek archief aan luisterboeken luisteren.

Ik heb overigens ook een paar goedkopere audioboeken aangeschaft via Google Play store. Selectie daar is wel ietwat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

NoTimeRemains schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:58:
Welke taal wil je met name luisteren? Als je Nederlands wilt, kun je het best naar bijv. Storytel kijken. Luister je met name Engels is Audible wel een goede oplossing. Luister je alleen soms, kan Audible goedkoper zijn, luister je elke dag een paar uur kun je beter een Storytel oplossing nemen (Scribd ken ik verder niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Luister je elke dag een paar uur, kan je alsnog minder duur uit zijn door Audible te combineren met Luisterbieb (let wel: indien je toch al lid was van de bieb). Vooral als je veel gebruik kan maken van de Audible deals (buy one get one free, dat soort dingen) kan je over een jaar heen flink besparen.

Het nadeel van Storytel vind ik zelf, de toch (tov Audible) beperkte keuze, en je bent gegarandeerd je geld kwijt elke maand, of je nou veel of weinig luistert.

Bij Audible moet je ook even opletten waar je lid wil worden. Ik vrees nog steeds gevolgen ivm de uiteindelijke Brexit, maar tot nu toe ben ik vele malen voordeliger uit bij UK dan bij US.

Audible.de is onbetaalbaar, hebben geen deals voor zover ik heb kunnen zien, je kan alleen maar 1 boek per maand (1 credit) systeem aangaan. Niet doen dus. Als ik zie hoe het daar toegaat, hoop ik echt dat we niet ooit een Audible.nl gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien dat ik toch Storytel een kans geef. Staan een aantal oude boeken in; Koelen meeren des doods enzovoort.

Vind het nog steeds jammer dat de weduwe van Reve zo hard zit te schoppen. Geen ebook, geen luisterboek. Heb gelukkig een aantal van zijn boeken, waar 'De Avonden' wel mijn favoriet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Vandaag mijn Kobo plus uitgebreid met het luisterboeken abonnement. Nog geen ervaring met luisterboeken maar ik luister wel veel podcasts over allerhande onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
emil_406 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:26:
Vandaag mijn Kobo plus uitgebreid met het luisterboeken abonnement. Nog geen ervaring met luisterboeken maar ik luister wel veel podcasts over allerhande onderwerpen.
Kan je met de uitbreiding toevallig ook de boeken van Robert Jordan kiezen? Op de bol.com website staan maar 9 luisterboeken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Felicia schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Kan je met de uitbreiding toevallig ook de boeken van Robert Jordan kiezen? Op de bol.com website staan maar 9 luisterboeken :/
Helaas vallen die niet onder het luisterabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Audible UK probeert eens een wat andere soort sale:

£3 Sci-Fi & Fantasy Sale

De eerste 3 van een (Sci-Fi of Fantasy) serie voor £3 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik moet weer een nieuwe lijst van audioboeken hebben... Ik zat zaterdag te maaien (heb dan altijd een audioboek aan), was halverwege het grasveld m'n laatste boek uit! Ik zit te denken aan Game of Thrones (heb de eerste drie boeken jaren geleden al eens geluisterd, voordat boek 4 uit was), of Robin Hobb. Misschien Raymond E. Feist....

Te veel keuze :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Riftwar Cycle wordt voorgelezen door Peter Joyce, vind ik zelf erg goed voorgelezen. Alleen jammer de de Mistress of the Empire serie door iemand anders gedaan wordt (vond ik zeer monotoon)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vond het luisterboek van World War Z geweldig. Vooral omdat het niet gewoon een voorgelezen boek is, maar eerder een hoorspel, met veel verschillende acteurs, geluidseffecten, etc.

Heeft iemand nog een leuke tip voor andere "hoorspelachtige" luisterboeken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
anandus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:03:
Ik vond het luisterboek van World War Z geweldig. Vooral omdat het niet gewoon een voorgelezen boek is, maar eerder een hoorspel, met veel verschillende acteurs, geluidseffecten, etc.

Heeft iemand nog een leuke tip voor andere "hoorspelachtige" luisterboeken?
Isaac Asimov - Foundation. Uitgevoerd door Audible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:27
Ik ben nu ook audible aan het uitproberen, maar vind het wel duur nog. Ik zit bij de US versie en de 15 dollar per maand voor 1 boek vind ik best veel. De 2 Audible originals die je per maand krijgt vond ik ook tegenvallen, ik had niet verwacht dat je deze slechts kon kiezen uit een maandelijkse selectie van 6. Dan zit je al vlug met maar 1 interessante titel.

Verder is audible denk ik vooral leuk als je weinig luistert maar als ik de prijzen voor losse audioboeken op hun site zie kun je beter gewoon een normaal boek kopen, dan heb je in ieder geval nog wat in de kast staan. Misschien dat ik storytel nog ga proberen, al vind ik audible wel relaxed qua app ed. Wat nog wel een leuke tip is: als je je audible membership opzegt en aangeeft dat je het te duur vindt krijg je nog een aanbod voor 3 maanden voor 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrCowboyBunny
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 20:47
Persoonlijk vind ik Audible fantastisch. Zag net dat ik al vanaf mei 2015 een account heb en 57 titels binnen mijn account heb staan. Storytel heb ik recent ook geprobeerd, maar vond de ervaring minder. Ook het aanbod bij Storytel viel mij wat tegen.

Er was een overlap met boeken die ik leuk vind om te luisteren (o.a. Tom Clancy's, Jack Reacher en de Joe Ledger reeks). Storytel had bij sommige boeken echter andere verteller. Overigens ben ik bij Audible ook bij diverse boeken afgehaakt omdat de narrator mij niet aanstond (terwijl de korte preview van een boek wel goed te luisteren was). Bij Audible is het dan ook geen probleem, mits je een actief abonnement hebt, om de boeken te retourneren. Je krijgt dan binnen paar minuten het aankoopbedrag of credit terug.

En als het je even niet uitkomt, dan zeg je je abonnement op of, wat Verona27 ook al aangaf, accepteert hun aanbieding (bijv. 3 maand 50% korting).

Wat zo nu en dan ook interessant is, is de optie om extra credits bij te komen. Ik krijg niet altijd de optie (of ik zie 'm niet in mijn account staan). Recent heb ik 3 credits bijgekocht voor $ 35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
En Audible heeft regelmatig 2 for 1 aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik kan Robin Hobby aanraden. Wat een geweldige serie is dat. Het enige wat ik niet heb kunnen luisteren was de livetraders boeken. Anne Flosnik is een verschrikking in die serie. Als je een goede serie wil kan ik alles van Brandon Sanderson aanraden. Met name de Stormlight Archive.
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:57:
Ik moet weer een nieuwe lijst van audioboeken hebben... Ik zat zaterdag te maaien (heb dan altijd een audioboek aan), was halverwege het grasveld m'n laatste boek uit! Ik zit te denken aan Game of Thrones (heb de eerste drie boeken jaren geleden al eens geluisterd, voordat boek 4 uit was), of Robin Hobb. Misschien Raymond E. Feist....

Te veel keuze :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Verona27 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:10:
Ik ben nu ook audible aan het uitproberen, maar vind het wel duur nog. Ik zit bij de US versie en de 15 dollar per maand voor 1 boek vind ik best veel. De 2 Audible originals die je per maand krijgt vond ik ook tegenvallen, ik had niet verwacht dat je deze slechts kon kiezen uit een maandelijkse selectie van 6. Dan zit je al vlug met maar 1 interessante titel.

Verder is audible denk ik vooral leuk als je weinig luistert maar als ik de prijzen voor losse audioboeken op hun site zie kun je beter gewoon een normaal boek kopen, dan heb je in ieder geval nog wat in de kast staan. Misschien dat ik storytel nog ga proberen, al vind ik audible wel relaxed qua app ed. Wat nog wel een leuke tip is: als je je audible membership opzegt en aangeeft dat je het te duur vindt krijg je nog een aanbod voor 3 maanden voor 50% korting.
Excuus late reactie, maar je moet ook echt niet bij Audible.com zijn met de huidige koersen.
Wel maak ik me wat zorgen over de aanstaande Brexit en wat er daarna gaat (kan gaan) gebeuren, maar op dit moment heb je bij Audible UK gewoon 2x zoveel voor hetzelfde geld.

Bijvoorbeeld de prijs van het 24 credits/year abo: voor 109.99 BPS, ca €125.
In de US ben je al € 135 kwijt en dan heb je maar 12 credits/year, wil je 24 credits kan je zo'n € 210 ophoesten.

Met die 24 credits per jaar, kan je regelmatig meedoen met (zo'n beetje elke maand) de bogo sales, dan heb je 2 boeken voor 1 credit. Moet er wel iets van je gading bij zijn natuurlijk, maar meerdere keren per jaar heb ik wel beet.

Wat ik wel heel erg jammer vind, is dat ze de buy 3 get a 10 pound listener reward niet meer hebben, al 2 jaar niet meer. Vroeger 4x per jaar. Je gaf 3 credits uit aan 3 boeken die je graag wilde hebben, en dan kreeg je een maand later 10 pound op je account bijgeboekt. Daarmee kon je dan weer minder dure boeken aanschaffen, vooral als er net een 40% off sale was had je weer mooi beet dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Na wat losse audioboeken geluisterd te hebben, nu sinds gister een audible(.com) account genomen. Dit is in de long-run toch wat goedkoper dan los kopen, ook al is het niet zoals met Spotify, oneindig luisteren.

Het lijkt meer op een soort pre-pay model, waarbij de boeken dan wel stuk goedkoper zijn dan ze los te kopen. Ik heb nu een jaar abonnement genomen van 150 dollar, hier mag ik 12 boeken mee kopen. $12,50 per boek dus. Verstandig om dan alleen boeken met credits aan te schaffen die >$12,50, anders is het boek los kopen weer goedkoper.
Natuurlijk heb je ook nog recht op 2 Audible originals, maar die moeten dan toevallig wel je interesse hebben.

Nu las is pas vandaag de reactie hierboven over audible.co.uk en dat dit niet hetzelfde is, vaag allemaal met dat Amazon, oh well. Aan de ene kant jammer dat ik dit niet eerder heb ontdekt, abbo is wel wat goedkoper.
Maar als ik wat reviews lees erover is de bibliotheek van de UK locatie kleiner dan de US. En de boeken lijken duurder te zijn bij de UK.
bv
Andy Weir - Artemis
$29,95 vs £28.99 = 27 euro vs 32 euro

Trouwens wel een geweldige uitvinding, audioboeken, ben zelf niet echt een lezer, maar dit is geweldig. Op de fiets naar werk met mn Aftershokz, ik ben zo op mn werk, fietsen is niet meer zo saai :)

En ook de boeken van GraphicAudio zijn cool, (windswept, Nuclear Bombshell Series). Jammer dat deze niet via Audible worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
Ik heb een vraagje namens mijn vriendin. Zij studeert rechten naast haar fulltime baan. Ter voorbereiding op haar master moet zij twee modules bedrijfseconomie gaan volgen aan de VU (start november, in totaal 14 EC dus best omvangrijk).

Omdat zij nogal moeite heeft met economische vakken, en de modules op de universiteit vaak in moordend tempo gaan, wil ze graag alvast een basis leggen. Maar met een fulltime baan, haar studie en tussen nu en november ook nog twee verhuizingen in het vooruitzicht is de beschikbare tijd een groot knelpunt. Ze heeft echter wel vrij veel reistijd in het woonwerkverkeer. Na de verhuizing zal dit halveren van 2 naar 1 uur per dag, maar dat is nog steeds een uur per dag die ze nuttig kan invullen.

Ze heeft in het verleden tijdens de autoritten van en naar werk veel hoorcolleges geluisterd, onder andere via Home Academy. Ze is nu op zoek naar een aubioboek of hoorcolleges die gaan over bedrijfseconomie, dus echt de theorie in basis. Ze kan echter niks vinden. Weten jullie toevallig een ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
@mr.Millenarian Staat je vriendin actief ingeschreven? Je zou kunnen kijken bij bv oreilly. Via mijn universiteit kunnen we daar ook alle boeken (en video's) raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
ido_nl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:13:
@mr.Millenarian Staat je vriendin actief ingeschreven? Je zou kunnen kijken bij bv oreilly. Via mijn universiteit kunnen we daar ook alle boeken (en video's) raadplegen.
Nog niet helaas, ze start daar pas in het tweede kwartiel (contractonderwijs) maar ze wil alvast een basis leggen voordat ze begint. Ze kan zich pas inschrijven als ze 45 EC uit haar premaster heeft, volgende week heeft ze tentamen waarmee ze die 45 hoopt te bereiken.

Ze staat wel ingeschreven bij Schakelzone Recht (via de Open Universiteit)

[ Voor 6% gewijzigd door mr.Millenarian op 25-08-2019 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

mr.Millenarian schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:35:
Ik heb een vraagje namens mijn vriendin. Zij studeert rechten naast haar fulltime baan. Ter voorbereiding op haar master moet zij twee modules bedrijfseconomie gaan volgen aan de VU (start november, in totaal 14 EC dus best omvangrijk).

Omdat zij nogal moeite heeft met economische vakken, en de modules op de universiteit vaak in moordend tempo gaan, wil ze graag alvast een basis leggen. Maar met een fulltime baan, haar studie en tussen nu en november ook nog twee verhuizingen in het vooruitzicht is de beschikbare tijd een groot knelpunt. Ze heeft echter wel vrij veel reistijd in het woonwerkverkeer. Na de verhuizing zal dit halveren van 2 naar 1 uur per dag, maar dat is nog steeds een uur per dag die ze nuttig kan invullen.

Ze heeft in het verleden tijdens de autoritten van en naar werk veel hoorcolleges geluisterd, onder andere via Home Academy. Ze is nu op zoek naar een aubioboek of hoorcolleges die gaan over bedrijfseconomie, dus echt de theorie in basis. Ze kan echter niks vinden. Weten jullie toevallig een ingang?
Ze zou samenvattingen, hoorcolleges, aantekeningen kunnen downloaden en laten voorlezen met een voorlees functie? Staat er niets op YouTube?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Luisterboeken :D

Ik heb sinds anderhalf jaar een abbo op audible. Ik heb het een paar maans opgezegd (want teveel credits) en toen kreeg ik het aanbod voor zilver: 1 credit per twee maand. Past me goed (en als ik credits te kort kom, doe ik wel een keer zo'n 3 voor 33dollar aanbieding)

Ik luister met name sci-fi. Liefst sci-fi die ook op tv is (expanse, star trek enzo). Erg leuk. Sinds ik luister, lees ik eigenlijk geen ebooks meer.

Ik luister met name in de auto. Ik zit een paar keer per week lang op de snelweg en dan is het ideaal luisteren.
Ik kan niet luisteren tijdens werk (ik kan niet luisteren en tegelijk ook stukken schrijven). In bed lukt ook niet: ik val binnen 5mins in slaap :+

De boeken die ik luister zijn 20u per stuk, daar doe ik weken over. Dus vandaar abbo wat teruggebracht (want ik had ook al een aantal boeken die ik nog moest luisteren).

Storytel spreekt me ook wel aan, net als luisterabbo bij bol. Maar die hebben niet de boeken die me aanspreken.

Ik zag in dit topic al mooie tips, dus daar zal ik er wat van proberen :)

• Lanithro
Ik ben dit jaar begonnen met Sci-Fi. En dan met name The Expanse van James S.A. Corey. Een schrijversduo. Er is ook een serie van die momenteel te streamen is op Amazon Prime.

Moet zeggen dat het goede boeken zijn. Ze luisteren lekker weg. Weer eens wat anders dan de Epic Fantasy die ik normaal luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
ido_nl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:49:
Nu las is pas vandaag de reactie hierboven over audible.co.uk en dat dit niet hetzelfde is, vaag allemaal met dat Amazon, oh well. Aan de ene kant jammer dat ik dit niet eerder heb ontdekt, abbo is wel wat goedkoper.
Maar als ik wat reviews lees erover is de bibliotheek van de UK locatie kleiner dan de US. En de boeken lijken duurder te zijn bij de UK.
bv
Andy Weir - Artemis
$29,95 vs £28.99 = 27 euro vs 32 euro
Die prijs komt omdat je kijkt als niet member. Als je als member kijkt (wat je nu dus op .com hebt) dan krijg je bij UK £25.37 te zien.

Overigens nu je toch al bij .com zit (je kan natuurlijk gewoon je jaar "uitdienen", kijken wat er na de Brexit is gebeurd (met auteursrechten) en daarna alsnog naar UK switchen.

Maar ik zou je aanraden om voor de speciale deals regelmatig de topic bij Goodreads te raadplegen:
https://www.goodreads.com...rs-2019-july-to-september

Er zitten veel Amerikanen dus de meeste discussies gaan over .com
Laatst hadden ze weer een leuke actie 2 credits uitgeven en dan $5 krijgen ...

Er is ook zo'n topic over de daily deals. Die moeten natuurlijk maar net je smaak zijn, maar een paar keer per jaar heb ik toch altijd wel prijs en dan heb je lekker goedkoop een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
@dcl! ah top, zit zelf wel op goodreads, maar ben me niet goed bewust van het discussie gedeelte. Dank voor de tip dus.

En ja, was geen member bij UK, dat zou het inderdaad kunnen zijn.

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Ik hop zelf nogal rond qua aanbieder. Heb via Storytel in een paar maanden de complete Riftwar Cycle geluisterd (pakweg 30 luisterboeken). Heb daar ook voor het eerst een luisterboek in het Nederlands geluisted (Zwarte Ster). Die laatste was weer eens wat anders.

Daarnaast heb ik heel veel via Audible geluisterd en dan eigenlijk alleen maar scifi:

John Scalzi:
- Old Man's War (6 boeken)
- The Android's Dream
- Red Shirts
- Fuzzy Nation
- Agent to the Stars

Jack Campbell (John Henry):
- The Lost Fleet-serie (6 boeken)
- Beyond the Frontier-serie (5 boeken)
- The Lost Stars-serie (4 boeken)
- Stark-serie (3 boeken)

James Corey:
- The Expanse (8 boeken)

Marko Kloos:
- Frontlines (6 boeken)

B.V. Larson
- Undying Mercenaries (12 boeken)
- Rebel Fleet (4 boeken)

Inmiddels ben ik beland bij Jay Alan met zijn Blood on the Stars-serie. Ik ben daar bij het tot nu toe op één na laatste boek (nr. 13). Boek 14 verslind ik er weer achteraan, natuurlijk.

Als het goed is komen er van Undying Mercenaries meer boeken uit, maar daarna wordt de spoeling weer wat dunner. Op mijn to-do lijst staat nog 'The Forever War', maar qua stem (George Wilson) kon ik daar niet echt aan wennen. Die heb ik toen maar weer 'on hold' gezet.

Zijn er nog meer uitgebreide scifi-series qua luisterboeken waar jullie ervaring mee hebben? Ik heb inmiddels (inclusief de Riftwar Cycle wat fantasy is) pakweg 100+ luisterboeken gehad. Ik wil er graag meer. Ze zijn ideaal voor tijdens de trein of tijdens het huishouden. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• aegron2
@Frituurman : Ik weet niet zeker of ze op Storytel staan, maar Terry Pratchett is ook erg de moeite (41 boeken in The Discworld serie en de rest is ook erg goed).

En de andere boeken van John Scalzi zijn ook de moeite waard (Lock In Universe (helaas nog maar twee boeken) en Interdepency (trilogy, deel drie komt volgend jaar uit)).

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Star trek en stargate misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik ben op dit moment aan het luisteren naar Piers Anthony, en dan de Immortality. Een fantastische verteller, en, vind ik, ook erg leuk geschreven boeken. Te luisteren op Storytel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik ben inmiddels helemaal bij met de Expanse serie. Heb alleen niet alle Novella's geluisterd. Heb er 1 geluisterd, maar die voegde zo weinig toe dat ik de rest links heb laten liggen. Nu maar de Witcher aan het luisteren.

Zit enorm te wachten op het volgende deel van de Stormlight boeken. Maar dat duurt zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Zijn er meer mensen die, net als ik, boeken zoeken in een bepaald genre en bepaalde narrators? Ik luister alles in het Engels en ben momenteel vooral aan het luisteren naar narrators als Jeffrey Kafer, Mark Boyett, Luke Daniels en William DuFris. Ik zoek daarbij vooral naar boekenseries in het sci-fi genre, o.a.:

Vaughn Heppner - The Lost Starship (1-13)
Ryk Brown - Frontiers Saga I (1-15) en Frontiers Saga II (1-15)
Marko Kloos - Frontlines (1-7, waarbij boek 7 toch weer door iemand anders is ingesproken dan Luke Daniels)
Jay Allan - Blood on the Stars (1-17)

Dat zijn de boeken die ik de afgelopen maanden heb gehad. Nu bezig met de The Messenger-serie van J.N. Chaney.

Kan niet wachten op de volgende Blood on the Stars van Jay Allan óf (en dat is misschien wel mijn favoriete reeks na The Old Man's War van John Scalzi) The Undying Mercenaries book 15 van B.V. Larson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
Frituurman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:16:
Zijn er meer mensen die, net als ik, boeken zoeken in een bepaald genre en bepaalde narrators? Ik luister alles in het Engels en ben momenteel vooral aan het luisteren naar narrators als Jeffrey Kafer, Mark Boyett, Luke Daniels en William DuFris. Ik zoek daarbij vooral naar boekenseries in het sci-fi genre, o.a.:

Marko Kloos - Frontlines (1-7, waarbij boek 7 toch weer door iemand anders is ingesproken dan Luke Daniels)

Dat zijn de boeken die ik de afgelopen maanden heb gehad. Nu bezig met de The Messenger-serie van J.N. Chaney.

Kan niet wachten op de volgende Blood on the Stars van Jay Allan óf (en dat is misschien wel mijn favoriete reeks na The Old Man's War van John Scalzi) The Undying Mercenaries book 15 van B.V. Larson.
Als je hierin nog aanraders hebt dan hoor ik het graag. Ik ben ook vooral van de Sci-fi (en fantasy, maar die genres zijn min of meer hetzelfde). Ik heb nu al een tijdje geen luisterboeken beluisterd maar toen ik nog naar mijn werk fietste kon ik wel genieten van de verhalen van Fafhrd and the Grey Mouser (narration door Jonathan Davis). Daarvoor heb ik ook een groot aantal Discworld boeken van Terry Pratchett beluisterd waar het inspreken ook ontzettend goed is gedaan (al was de daadwerkelijke kwaliteit van de audio vrij ondermaats).

Ik heb ook nog een paar Nederlandstalige audiobooks geprobeerd, maar daarvan was de kwaliteit vaak dramatisch (vergelijkbaar met de gemiddelde voorlezende schooljuf). Hopelijk hebben mainstream boeken iets hogere productiewaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 18-09 10:29
Zijn er meer mensen die, net als ik, boeken zoeken in een bepaald genre en bepaalde narrators?
Toen ik naar RC Bray's The Martian luisterde, heb ik letterlijk een heel weekend nonstop geluisterd, zo goed vond ik hem (en het verhaal). Hij spreekt veel in, maar helaas veel horror-sci-fi/fantasy, en militaire sci-fi, wat niet echt mijn genre's zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Brent schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Toen ik naar RC Bray's The Martian luisterde, heb ik letterlijk een heel weekend nonstop geluisterd, zo goed vond ik hem (en het verhaal). Hij spreekt veel in, maar helaas veel horror-sci-fi/fantasy, en militaire sci-fi, wat niet echt mijn genre's zijn.
Dankjewel! Toevallig ook nog wat boeken van schrijvers ingesproken die ik sowieso al wel kon waarderen. Heb net even een sample geluisterd op Audible en dat is wel een aangename stem! :)

Het lijstje wordt langer

William DuFris
Luke Daniels
Jeffrey Kafer
Mark Boyett
R.C. Bray

Woehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:02

Ha Frontlines heb ik ook tot en met deel 6 geluisterd, moest altijd wel een beetje grinniken om de "All American hero" stem van Luke Daniels. Wist niet dat er een deel 7 was, maar even op mijn to read/luister lijstje zetten.

Qua aanraders Sci-fi met een prettig luisterende lezer:
The Bobiverse boeken, geschreven door Dennis E Taylor, gelezen door Ray Porter. Hij heeft ook de nieuwe Andy Weir, Project Hail Mary ingesproken, die ben ik momenteel aan het luisteren, ook een aanrader tot nu toe.

R.C. Bray is al genoemd, die heeft ook de Expeditionary Force boeken van Craig Alanson ingesproken, qua stijl een beetje vergelijkbaar met de Frontlines serie van Marko Kloos.

Edit:
Brent schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:02:
[...]

He? Ik dacht dat die door Will Wheaton was ingesproken?
Edit 2, Ah, er zijn twee versies.

[ Voor 13% gewijzigd door Minneyar op 30-06-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Minneyar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Ha Frontlines heb ik ook tot en met deel 6 geluisterd, moest altijd wel een beetje grinniken om de "All American hero" stem van Luke Daniels. Wist niet dat er een deel 7 was, maar even op mijn to read/luister lijstje zetten.

Qua aanraders Sci-fi met een prettig luisterende lezer:
The Bobiverse boeken, geschreven door Dennis E Taylor, gelezen door Ray Porter. Hij heeft ook de nieuwe Andy Weir, Project Hail Mary ingesproken, die ben ik momenteel aan het luisteren, ook een aanrader tot nu toe.

R.C. Bray is al genoemd, die heeft ook de Expeditionary Force boeken van Craig Alanson ingesproken, qua stijl een beetje vergelijkbaar met de Frontlines serie van Marko Kloos.
Dat GI Joe gehalte vind je wel bij meer narrators.. :)

Bij Frontlines, boek 7 (Orders of Battle), is er helaas wel een andere narrator. Eric G. Dove. Redelijk en gelukkig spreekt hij de meeste woorden op eenzelfde manier uit (je wil niet weten wat voor verschil er in namen van alien-rassen kan zitten, zodra er van narrator wordt gewisseld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 18-09 10:29
Minneyar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:43:

[...]

He? Ik dacht dat die door Will Wheaton was ingesproken?
Edit 2, Ah, er zijn twee versies.
Ik luisterde ernaar toen het audioboek net uit was. Na het luisteren dacht ik 'waarom is hier nog geen film van ?!', en warempel dat werd niet lang erna bevestigd.

Kan me niet voorstellen dat Wil het beter deed ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Ik ben The Wheel of Time opnieuw aan het luisteren. Amazon komt dit jaar met de TV adaptatie dus wilde het weer even opnieuw beleven. Het fijne is dat ze ingesproken worden Michael Kramer en Kate Redding.

Voor de mensen die van goede Sci-Fi houden zijn de boeken van The Expanse. Deze boeken erg realistisch zo ver Sci-Fi realistisch kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben sinds de corona uitbrak begonnen met luisterboeken.
Ik werd s'ochtends in de auto zat van corona dit corona dat.
Luisterde af en toe podcasts waaronder echt gebeurt maar ook brand in het landhuis.

Mijn zoon heeft een gratis bieb abbo en ik zag op een gegeven moment dat ik ook via de online bieb boeken kon luisteren.

Op een gegeven moment is de app aangepast en omdat mijn zoon nog geen 18 is, kon je bijv de hele online catelogus van de volwassenen niet meer luisteren.
toen ben ik gaan afwegen wat kan ik doen.
Storytel was mij te duur
Via de online bieb kost het me 42 euro per jaar is alleen een digitaal abbo.

Dus nu haal ik mn luisterboeken daar vandaan.
Werkt op zich wel prettig de app kan nog wel wat beter.
Het aanbod is echt heel ruim.
Ben nu voornamelijk met waar gebeurde verhalen bezig. oa ik ontsnapte uit auschwitz

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Net Project Hail Mary afgeluisterd op Audible. Fantastisch verhaal. Andy Weir's hard sci fi bevalt me goed, net als de The Martian weer een leuk verhaal.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Nou ja zal em nog maar een keertje aantrappen:

Net Mythos van Stephen Fry afgeluisterd. Ben een fan van Griekse mythologie en van Fry dus 1 + 1 = 3!

Nu weer op zoek naar een mooi sci-fi boek. Iemand aanraders?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 7 years in tibet geluisterd. Deze was included in mijn Audible abonnement. Een echt gebeurd verhaal over hoe twee Oostenrijkse mannen ontsnappen uit een Engelse gevangenis in India en in 1945 door Tibet reizen. Prachtig om de beschrijvingen en hun avonturen te lezen. Uiteindelijk wordt één van hen bevriend met de Dalai Lama, toen een jongen van 14. Nu een oude man van ongeveer 90.

Prachtig boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoTimeRemains schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:24:
Nou ja zal em nog maar een keertje aantrappen:

Net Mythos van Stephen Fry afgeluisterd. Ben een fan van Griekse mythologie en van Fry dus 1 + 1 = 3!

Nu weer op zoek naar een mooi sci-fi boek. Iemand aanraders?
Mythos en Heroes waren mooie boeken. Hij heeft net Troy uitgebracht. Een aanrader is Norse Gods door Neil Gaiman. Heel leuk om te lezen hoe hun verhalen verschillen van de Grieken.

Science fiction aanraden vind ik lastig. Hierboven staan tips. Ik luister vooral de klassiekers tot nu toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
Voor de liefhebbers van Engelstalige audioboeken, kan je eens naar dit Youtube kanaal kijken.
https://www.youtube.com/c...gAPJtHaT7rr_16JnZw/videos
Bevat een diverse reeks van boeken van o.a. Tolstoj, Confusius, Tolkien, JK Rawling, Agatha Christie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag cyber Monday bij Audible. Boeken voor 1£

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Afgelopen tijd The Storyteller - Dave Grohl (ingesproken door Dave) en Kitchen Confidential - Anthony Bourdain (ook ingesproken door Tony) geluisterd.

Nu Jurassic Park van Michael Crichton aan t luisteren.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 18-09 13:36
Maak al een tijdje gebruik van Audible maar mis nog een plugin om boeken op mijn Garmin horloge te zetten voor tijdens het hardlopen.
Zie online verschillende stukken software en diensten die audible boeken omzetten naar MP3. Iemand al ervaring met het overzetten van audible naar een niet compatible device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Asprine schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:38:
Maak al een tijdje gebruik van Audible maar mis nog een plugin om boeken op mijn Garmin horloge te zetten voor tijdens het hardlopen.
Zie online verschillende stukken software en diensten die audible boeken omzetten naar MP3. Iemand al ervaring met het overzetten van audible naar een niet compatible device?
Heb ik heel lang gedaan, de audible boeken gedownload en daarna omgezet naar MP3. Houd er wel rekening mee dat die mp3 bestanden een heel stuk groter zijn dan de audible bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Heb net Audible gedownload, ik heb gehoord dat je als je genoeg luistert je niks hoeft te betalen.

Hoe werkt dit? ik zie dat ik 11,99 euro per maand moet betalen.

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:06
Ook bij ons thuis zijn we begonnen aan luisterboeken. Vooral voor het slapen gaan - een half uurtje via de tablet. We gebruiken daarvoor de Bibliotheek app. Een behoorlijk aanbod! Ik vind wel erg irritant dat je niet kunt filteren op populairiteit - Must-haves etc. maar daar is overeen te komen.

Merk wel dat er verschil in voorleestemmen zit. Via Reddit las ik de tip om 'The curuous incident of the dog in the night-time' te lenen. Geschreven door Mark Haddon en verteld door Jeroen Willems. Erg leuk boek en goed voorgelezen.

Hebben jullie nog tips? Fijne vertellers in het Nederlands? Engels mag ook hoor, maar voor het slapen gaan vind ik Nederlands fijner. Het liefst toegankelijke verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chuk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-07 14:26
Ik heb me recentelijk gewaagd aan een het produceren van een luisterboek/audio saga in het engels. Vind het best leuk om te doen en ben benieuwd wat een tweaker ervan zou vinden. Ik gebruik RVC om de stemmen te moduleren en vind het resultaat best wel goed (zeker niet beter dan een professionele voice actor ofzo, maar toch wel aardig).

Als iemand zin heeft om ernaar te luisteren en wat constructieve feedback te geven zou dat fijn zijn!

Audio Adventure - Black Pulse
Black Pulse is a thrilling sci-fi audio drama that plunges listeners into the adventures of a diverse crew navigating the treacherous edges of the galaxy. Set in a universe where rebellion, smuggling, and high-stakes missions are the norm, the crew faces everything from intense space battles to mysterious alien worlds.

What makes Black Pulse stand out is its blend of action-packed sequences, humorous character interactions amongst the crew of 8 iconic main characters with each having a unique personality.

Listeners can expect a mix of suspense, camaraderie, and the occasional laugh as the crew tackles the challenges of their missions while uncovering dark secrets that could change the fate of the galaxy.
Heb ook een RSS feed.

Wat ik al van feedback heb gekregen is dat de narrator (vooral in de early episodes) niet altijd zuiver spreekt, dus die ga ik her-opnemen na de afwerking van het seizoen. En zoals vaker in dit soort projecten zijn de latere episodes beter dan de eerste, naarmate de ervaring in de sound design stijgt.
Pagina: 1 2 Laatste