Kom ik er nu pas achter dat er een audiobooks topic is hier
Ben al jaren een grootverbruiker. Eigenlijk in het verleden al ontstaan, door zeer slechtziende/bijna blinde in de familie, die gebruik maakte van de cassettebandjes, later cd's van de "blindenbieb" zoals we dat toen nog politiek incorrect noemden.
Om extra aanvullend materiaal te zoeken, zocht ik via internet naar andere bronnen, en "proefluisterde" dan om te horen wat het was en of het de smaak van diegene was. Vaak zaten daar echt leuke dingen bij zodat ik met veel plezier zelf het hele stuk ook afluisterde.
Ik herinner me nog een schot in de roos, Ilja Gort, leven als God in Frankrijk, door hemzelf voorgelezen...
Fast forward naar 2015, toen werd ik eindelijk lid van Audible UK.
Ik zag hier veel opmerkingen van mensen die Audible.com (US) duur vinden, vind ik ook. Op dit moment, scheelt het gewoon 4 euro per boek, als je gebruik maakt van het 1 credit/maand systeem in de UK tov US dollar prijs.
De goedkoopste route (als je veel boeken leest) is het 24 credits ineens per jaar aanschaffen. Ja, je moet in 1x het bedrag ophoesten, maar omgerekend per boek de beste deal.
Als je dan daarnaast nog veel gebruik maakt van de daily deals, en alle andere sales, vooral de bogo's (buy one get one free), kom ik (de wisselkoers is natuurlijk ook van belang) op
2015: 3,69 per boek
2016: 3,07 per boek
2017: 3,01 per boek
2018: 3,13 per boek
Ja, als je de boeken 1x luistert kan je wellicht beter van Storytel gebruik maken. Persoonlijk vind ik het aanbod gewoon nog niet goed genoeg daar, heb vele malen meer keuze bij Audible. Daarnaast zijn er veel series die ik eens zin de zoveel jaar weer luister (Harry Potter door Stephen Fry bijvoorbeeld) dus voor mij zijn dit echt goede prijzen.
Als aanvulling gebruik ik inderdaad ook Luisterbieb, elke maand (2 maanden?) zie ik er weer nieuwe titels tussen dus steeds vind ik daar ook wel wat "gratis" (ben toch lid van de bieb dus dat geld is al uitgegeven).
Ik vrees wel voor gevolgen door de Brexit, maar tot nu toe gaat het nog prima met mijn Audible abo...