Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-05 17:45

Het grote luisterboeken topic

Luisterboeken zijn bezig met opmars. Dit zie je alleen al aan de diensten die aangeboden worden. voor luisterboeken.
Nu dit topic om de luisterboeken en alle aanverwante zaken te kunnen bespreken.
Mocht je dingen missen in deze topicstart, geef het even aan, dan zet ik die er bij.

Aanbieders van luisterboeken

Fysieke Luisterboeken
Fysieke luisterboeken bestaan uit één of meerdere CD's die je in een CD speler kan afspelen.
Fysieke luisterboeken kan je vandaag de dag kopen in bijna elke boekenwinkel. Hieronder een lijst met aanbieders van fysieke luisterboeken.Digitale Luisterboeken
Vandaag de dag gaat alles digitaal en zo ook luisterboeken. De digitale luisterboeken kan je kopen om ze vervolgens te downloaden. Er zijn hiervoor verschillende aanbieders. Je kan de audioboeken los kopen of je hebt een all-in abonnement waarmee je onbeperkt boeken kan luisteren.
Vaak kan je ook bij je Lokale bibliotheek luisterboeken huren dan wel luisteren via een app. Check hiervoor je lokale bibliotheek.
  • Audible Los kopen of abonnement. Let op: dit is een Engelse site en je kan hier alleen maar Engese boeken vinden.
    Audiobooks.com Abonnement. Let op: dit is een Engelse site en je kan hier alleen maar Engese boeken vinden.
    StorytelAlleen abonnement
    Luisterrijk Alleen los kopen

Handige Apps

Aanbieders als Audible, Storytel en Audiobooks.com hebben een eigen app die je kan downloaden uit de desbetreffende appstores. Er zijn ook andere apps die je kan gebruiken op je mobiele telefoon of tablet. Hieronder een lijstje met apps.
  • Bookmobile(IOS, gratis trial, aanschaf €3,99).
    Smart Audiobook Player(Android, gratis trial, aanschaf €5,--
    Listen Audiobook Player(Android, aanschaf €1.59)
    Downpour(iOS/Android Gratis)

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Aangezien het vorige topic gesloten is, deze maar geopend met een wat betere topicstart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 20:08
Bookmarked :)

Ik luister elke dag naar audioboeken, in de auto. Minimaal 30 minuten tot maximaal een uur. Laatste tijd voornamelijk lichtere boeken van Bill Bryson en J Maarten Troost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Same here. Ik luister in de auto of als ik alleen ben met de pauze of met boodschappen doen. Ik luister vooral Epic Fantasy. Heb inmiddels al aardig wat versleten.
De boeken die ik heb geluisterd zijn.

Eragon (Hele serie) - Christopher Paolini
A song of Ice and Fire (alles wat tot nu toe uit is) - George R.R. Martin
Farseer Trilogie - Robin Hobb
Wheel of Time Series - Robert Jordan
en ik ben nu bezig met de Stormlight Archive - Brandon Sanderson.

De Wheel of Time en Stormlight archive worden voorgelezen door twee mensen. Kate Reading voor de vrouwelijke stemmen en Richard Kramer voor de mannen stemmen. Moet zeggen dat het fijn luisteren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Of luister naar BBC4 Extra...

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:29
Ik luister zelf ook graag naar luisterboeken. Ik heb een abbo bij audible, de eerste paar maanden met 2 credits per maand en nu met 1 credit. Soms koop ik wat credits bij. Inmiddels meer dan 40 boeken in mijn persoonlijke bibliotheek, het meeste (classic) Science Fiction, maar ook wat (auto)biografien en non fiction.
De autobigrafie van Felicia Day is een aanrader. Door haarzelf ingesproken en erg grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Ik luister momenteel niet veel luisterboeken, ik wil graag luisteren in bed, maar ik kan maar geen koptelefoon vinden die ik in kan doen en dan op mijn zij kan liggen met het hoofd op het kussen. Oortjes had ik gekocht, maar dat gaat maar matig. En ik heb een goede koptelefoon , maar dan kan ik alleen recht liggen. Dus nu lees ik maar weer gewoon op mijn ereader.

In de auto vind ik het vaak lastig, alleen wat eenvoudigere fantasy / sf boeken lukken goed (ik luister alleen in het Engels). Het gaat het best als ik al een deel in het Engels zelf gelezen heb, dan kan ik snel de informatie plaatsen en kan ik tegelijk autorijden. Maar ik heb altijd gedoe met vooruit/achteruitspoelen in de auto en als ik moet opletten schakel ik kennelijk luisteren naar het boek uit in mijn hoofd en mis ik een stuk en heb ik vervolgens een boel gerotzooi om te vinden waar ik gebleven was.
Lanithro schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:11:
De Engelse luisterboeken van Sword of Truth serie (Terry Goodkind) is meesterlijk ingesproken. De stem van tovenaar Zed is zo fantastisch, echt een genot om naar te luisteren. En past heel mooi in de boeken die je al geluisterd hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 22-02-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
Eddye schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:59:
Ik luister zelf ook graag naar luisterboeken. Ik heb een abbo bij audible, de eerste paar maanden met 2 credits per maand en nu met 1 credit. Soms koop ik wat credits bij. Inmiddels meer dan 40 boeken in mijn persoonlijke bibliotheek, het meeste (classic) Science Fiction, maar ook wat (auto)biografien en non fiction.
De autobigrafie van Felicia Day is een aanrader. Door haarzelf ingesproken en erg grappig.
Audible klinkt heel interessant. Alleen vind ik 10 per maand veel, in vergelijking met bijvoorbeeld Netflix waarbij je ook nog eens makkelijker kan delen.

Ik ga eens kijken voor het boek van Felicia Day, die is me al vaker aangeraden :)
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:01:
In de auto vind ik het vaak lastig, alleen wat eenvoudigere fantasy / sf boeken lukken goed (ik luister alleen in het Engels). Het gaat het best als ik al een deel in het Engels zelf gelezen heb, dan kan ik snel de informatie plaatsen en kan ik tegelijk autorijden. Maar ik heb altijd gedoe met vooruit/achteruitspoelen in de auto en als ik moet opletten schakel ik kennelijk luisteren naar het boek uit in mijn hoofd en mis ik een stuk en heb ik vervolgens een boel gerotzooi om te vinden waar ik gebleven was.
Ik merk ook zelf wel eens dat mijn aandacht niet meer bij het boek is. Wat mij helpt is om het geluid wat harder te zetten en een interessant boek uit te kiezen. :) Met de applicatie 'Smart Audiobook Player' en de telefoon in de houder kan ik met één klik een minuutje teruggaan. Dat is voor mij voldoende om eigenlijk niets te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
FreeShooter schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Audible klinkt heel interessant. Alleen vind ik 10 per maand veel, in vergelijking met bijvoorbeeld Netflix waarbij je ook nog eens makkelijker kan delen.

Ik ga eens kijken voor het boek van Felicia Day, die is me al vaker aangeraden :)
Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken, maar ik vind het wel meevallen (het is trouwens iets meer dan €10. dacht ik). Het is ongeveer 1 papieren boek per maand minder, maar daar krijg je dan een luisterboek voor terug.

• Lanithro
Anoniem: 738905 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 20:01:
[...]
De Engelse luisterboeken van Sword of Truth serie (Terry Goodkind) is meesterlijk ingesproken. De stem van tovenaar Zed is zo fantastisch, echt een genot om naar te luisteren. En past heel mooi in de boeken die je al geluisterd hebt.
Ik heb al die boeken gelezen dus om die nogmaals te luisteren vind ik wat overdreven. Grappige serie, maar aan het eind weet ik wel dat Richard en Kahlan van elkaar houden en niet bij elkaar kunnen zijn. Vond dat Terry Goodkind het verhaal iets te veel uitrekte op het einde.

[ Voor 7% gewijzigd door Lanithro op 23-02-2017 09:10 ]

Kampioen uitrekken inderdaad... deel 1 tm 9 vond ik top, de rest matig, al was jet laatste deel weer goed.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 17:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat vinden jullie dan van Steven Fry's audioboeken van Harry Potter?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eddye
Deathchant schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:12:
Wat vinden jullie dan van Steven Fry's audioboeken van Harry Potter?
Fry is acteur, en dat merk je gewoon. Fry's vertelling voegt echt wat toe aan de boeken. Heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Hebben mensen hier ook wel eens een luisterboek gestopt omdat verteller zo verschikkelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vaak genoeg. Ik kan sommigen ook niet goed verstaan. En heel monotoon stemgebruik trek ik ook niet. Gelukkig kan je meestal wel een sample luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik heb een aantal jaar geleden via Audible een luisterboek "gelezen." Het was een academisch boek over Vietnam War. Op zich was het boek zelf interessant en de persoon die het voorlas had een goede stem.

Ik vond het echter vervelend dat wanneer ik even niet oplette, ik niet eenvoudig terug kon gaan om de zin opnieuw te beginnen. Volgens mij heb ik zo niet heel veel van het boek meegekregen. Wat ook vervelend is, zeker bij academische boeken, is dat er geen voetnoten zijn. Vaak heb je die wel nodig, wanneer je bijvoorbeeld literatuuronderzoek doet.

Mijn eerste ervaring met luisterboeken was dus niet heel erg positief. Ik had het boek gratis via Audible verkregen, anders had ik het boek moeten kopen. Hetzelfde heb ik overigens met EPUB en PDF op mijn iPhone of iPad, het leest gewoon niet zo lekker als een normaal boek. Voorlopig geen audioboeken meer voor mij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 19:18
Ah, topic naar mijn hart. Ben net begonnen via Auible aan GoT aan boek 2. Vind het vooral tijdens geestdodende klusjes op het werk (uren lang solderen of machines schoonmaken) erg fijn.

Waar ik erg fan van ben zijn de audioboeken over Jack Ryan, waar ik in tekst vorm dan weer niets aan vind. Sommige verhaalstijlen vertalen zich nou eenmaal beter naar spraak dan anderen. Korte zinnen een duidelijke verhaallijn zijn erg fijn wanneer je ondertussen met andere dingen bezig bent.

GoT leent zich overigens niet bijzonder goed voor een audioboek, ze zijn 30+ uren per stuk, en dat is wat te lang om de aandacht er bij te houden O-) Dan is HP met Fry een aanzienlijk betere binnenkomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:59:
Ah, topic naar mijn hart. Ben net begonnen via Auible aan GoT aan boek 2. Vind het vooral tijdens geestdodende klusjes op het werk (uren lang solderen of machines schoonmaken) erg fijn.

Waar ik erg fan van ben zijn de audioboeken over Jack Ryan, waar ik in tekst vorm dan weer niets aan vind. Sommige verhaalstijlen vertalen zich nou eenmaal beter naar spraak dan anderen. Korte zinnen een duidelijke verhaallijn zijn erg fijn wanneer je ondertussen met andere dingen bezig bent.

GoT leent zich overigens niet bijzonder goed voor een audioboek, ze zijn 30+ uren per stuk, en dat is wat te lang om de aandacht er bij te houden O-) Dan is HP met Fry een aanzienlijk betere binnenkomer!
Welke verteller heb je? Roy Dotrice? Ik vond het namelijk geweldig om naar die boeken te luisteren. Ik hoop dat hij nog leeft om in ieder geval het volgende boek in te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lanithro schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Welke verteller heb je? Roy Dotrice? Ik vond het namelijk geweldig om naar die boeken te luisteren. Ik hoop dat hij nog leeft om in ieder geval het volgende boek in te spreken.
Aangezien hij 93 is is dat inderdaad de vraag, gelukkig is George RR lekker snel met het schrijven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Toevallig een topic over luisterboeken terwijl ik net deze week begonnen ben. Ik zag dat je via het abonnement van de bibliotheek ook luisterboeken kan downloaden. Het aanbod is nog wel wat beperkt, maar is in elk geval goed genoeg om ervaring op te doen. Misschien goed om die optie voor luisterboeken op te nemen in de topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
wisselwerking schreef op maandag 27 februari 2017 @ 18:49:
Toevallig een topic over luisterboeken terwijl ik net deze week begonnen ben. Ik zag dat je via het abonnement van de bibliotheek ook luisterboeken kan downloaden. Het aanbod is nog wel wat beperkt, maar is in elk geval goed genoeg om ervaring op te doen. Misschien goed om die optie voor luisterboeken op te nemen in de topicstart.
Ik heb het bij de digitale luisterboeken gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 15:55
Eddye schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:27:
[...]

Fry is acteur, en dat merk je gewoon. Fry's vertelling voegt echt wat toe aan de boeken. Heel erg goed.
Kan ik enkel maar beamen, super leuk ingesproken en ideaal om in de auto te luisteren
Heeft iemand al de Amerikaanse versie beluisterd ? Zouden die ook zo goed zijn ?

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-05 13:37
Ik luister via Storytel en dat werkt gewoon perfect voor mij, zit dagelijks 2 uur in de auto dus de boeken vliegen er doorheen. Laatste boeken waren die van Ernest Clyne, 'Ready player one' voorgelezen was top maar zijn 2e boek 'Armada' was echt waardeloos. Beide werden overigens voorgelezen door Will Wheaton en dat is echt een topper.

Nu maar eens de Harry Potter boeken beluisteren, uiteraard in het Engels door Stephen Fry. Net even gekeken en dat betekent een uurtje of 105 luisteren in totaal. Ben de komende 3 maanden dus aan het luisteren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Malt007 op 14-03-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irrival
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 04:50

Irrival

"Dispel the Darkness"

Deze pagina is bookmarked!

Ik ben onlangs begonnen met het onderzoeken van de mogelijkheden rondom luisterboeken. Ik wil vooral boeken gaan luisteren over business en zelf-ontwikkeling. Zijn er meer mensen die boeken uit eerdergenoemde categorie beluisteren? Zo ja, welk platform is daar het meest geschikt voor of heeft een goed aanbod. Taal is geen thema.

PSN & PC: Irrival | Battle.net: Irrival#2692

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuball
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 15:55
Malt007 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:38:
Ik luister via Storytel en dat werkt gewoon perfect voor mij.
Ik kon het niet, maar Storytel ziet me er wel in orde uit... wel terug 10 EUR/maand.. begint stilletjes aan op te lopen (Spotify, Storytel, Netflix, ...)

Zelf ben ik nu aan het luisteren naar het eerste boek van Stephen King (Carrie) en is zeker ook wel leuk :-)

"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

Ik heb nog een heleboel Audible boeken liggen die ik nog moet lezen, en nog veel meer in m'n wishlist staan. Helaas heb ik niet zoveel tijd om te luisteren! Ik heb een tijdje van Delfzijl naar Zwolle op en neer gemoeten, dagelijks (voor de extra rijbaan en aanpassingen bij Meppel) dus ik heb toen heel veel kunnen luisteren.

Nu moet ik echt de tijden zoeken dat ik kan luisteren. Meestal is dat dan 's avonds, in bed (met m'n bedphones), maar dan moet ik 's morgens weer zoeken waar ik in slaap was gevallen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 06-05 13:37
Cuball schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Ik kon het niet, maar Storytel ziet me er wel in orde uit... wel terug 10 EUR/maand.. begint stilletjes aan op te lopen (Spotify, Storytel, Netflix, ...)

Zelf ben ik nu aan het luisteren naar het eerste boek van Stephen King (Carrie) en is zeker ook wel leuk :-)
Ja niet goedkoop, maar als je dat weer tegen de prijs van een boek houdt wat je koopt en (in mijn geval) in de kast zet er nooit meer naar kijkt dan vind ik het acceptabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Cuball schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:09:
[...]

Kan ik enkel maar beamen, super leuk ingesproken en ideaal om in de auto te luisteren
Heeft iemand al de Amerikaanse versie beluisterd ? Zouden die ook zo goed zijn ?
Anders. De Amerikaanse zijn ook op hun manier goed. Echter doet de verteller daar, Jim Dale de stemmen iets overdrevener, en daar moet je van houden. Zijn Hermelien komt op mij over als een tsja, zeur. De eerste versie die ik heb gehoord waren de Engelse en die vind ik het beste omdat Fry wel verschillende stemmen heeft maar niet zo uitgesproken. Ook vind ik Ji soms wat monotoon terwijl hij wél verschillende stemmen doet. In sommige passages eindigt hij voortdurend zijn zin naar beneden en dat stoorde mij. Evengoed geef ik hem ook nog altijd een dikke 7 maar Fry staat er voor mij toch echt even boven. Mede omdat ik amerikaans engels over het algemeen niet zo mooi vind. En HP is Engels dus is Fry voor mij de beste. Je kunt Jim dale ook op Youtube terugvinden. Het is daar in de comments echt van 'je houd ervan of je haat het' twee kampen dus. Ik zit daar tussenin, omdat beide het goed doen allleen gaat mijn voorkeur dus uit naar Fry.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 20:37
Irrival schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:58:

Ik ben onlangs begonnen met het onderzoeken van de mogelijkheden rondom luisterboeken. Ik wil vooral boeken gaan luisteren over business en zelf-ontwikkeling. Zijn er meer mensen die boeken uit eerdergenoemde categorie beluisteren? Zo ja, welk platform is daar het meest geschikt voor of heeft een goed aanbod. Taal is geen thema.
Je zou kunnen beginnen met podcasts. Er zijn bijzonder veel podcasts in 'jouw' hoekje te vinden. En lage drempel, want gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
Irrival schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:58:

'7 habits of highly effective people' kan ik aanraden. Één van de bekendere zelfontwikkeling boeken en de audioboek is prima ingesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 21:20
hebben meer mensen problemen met het beluisteren van Storytel via OSX? Ik kan alleen fragmenten beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Inmiddels heb ik ook de Mistborn Trilogie van Brandon Sanderson ook afgeluisterd.Erg leuke serie. Niet zo goed als de Stormlight archive, maar erg vermakelijk.

Ik zit toch te overwegen om een een audible of storytel abo af te gaan nemen. Ik moet alleen moeder de vrouw zo ver zien te krijgen. We hebben het niet heel erg breed en mijn vrouw wil elke euro zo veel mogelijk binnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:07

Frituurman

Mjam!

Een heel klein groot luisterboeken-topic.

Door een haat/liefde-verhouding met Wil Wheaton (brrr.. die regenboogtrui in Star Trek. Damnit, Wesley!) ben ik ooit begonnen aan een paar John Scalzi-luisterboeken, Engelstalige audio, ingesproken door Wil Wheaton:

- The Android's Dream
- Red Shirts
- Fuzzy Nation
- Agent to the Stars

Toen bleek ik vooral de schrijfstijl van John Scalzi heel erg leuk te vinden en kwam ik op de luisterboeken van The Old Man's War, een werkelijk fantastische Sci-Fi-reeks die ook verfilmd gaat worden. Ook de narrator William Dufris, heeft een goede stem; niet saai en monotoon, maar veel diepte er in. Prachtig!

Inmiddels zit ik zo in de SciFi boeken dat ik weer een nieuwe schrijver heb leren kennen, John Henry, die schrijft onder pseudoniem Jack Campbell. Zijn The Lost Fleet-serie en The Lost Fleet: Beyond the Frontier zijn ook erg vermakelijk om naar te luisteren. Christian Rummell spreekt het in en die heeft een fijne stem om naar te luisteren. Zijn samen pakweg 11 boeken, rangerend van 9 tot 12 uur per boek. :)

Wat me in de boeken van Jack Campbell (John Henry) zo aanspreekt, is dat er goed is nagedacht over zaken als communicatie. Instant communicatie is er vaak niet bij, behalve als schepen zich binnen een bepaalde straal ophouden. Wanneer ze in een stelsel 'jumpen', wordt er goed rekening gehouden met het feit dat wat ze daar zien, een situatie van uren geleden is en tegenstanders al lang verplaatst kunnen zijn. Tevens beseffen ze goed dat tegenstanders op grote afstand van een jump point, de aanwezigheid van de vloot de komende uren niet zullen opmerken, omdat het licht van hun aankomst nog niet bij hen is gearriveerd. Ook zaken als plaatsbepaling binnen een sterrenstelsel (wat is boven en beneden, links en rechts?), marine-strategie en politieke belangen zijn goed uitgewerkt. Het is een vrij compleet plaatje.

Kleine edit: Wat wel vervelend is, is dat in ieder boek bepaalde grondslagen opnieuw worden uitgelegd, omdat er vanuit wordt gegaan dat sommige lezers/luisteraars middenin een serie instromen. Ik zou het zelf niet doen, maar goed.

Als laatste heb ik de boeken van Marko Kloos geluisterd, de Frontlines-serie. Ook heerlijk om te luisteren. Misschien wat minder diepgang, maar zeker niet minder vermakelijk.

Goed, dat waren de afgelopen 3 maanden. :) Ik zit nogal veel in de trein :P

Zijn er hier meer mensen die verknocht zijn aan SciFi-reeksen en hebben jullie mogelijk nog tips?

Ben nu bezig met Stark's War (ook weer van Jack Campell), maar daar zit wat minder grandeur in. De pretense is wel interessant en het feit dat oorlog een commerciële exercitie is geworden (met live streaming voor meer inkomsten, bijvoorbeeld), is wel grappig.

[ Voor 9% gewijzigd door Frituurman op 26-07-2017 09:42 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 15:47
Frituurman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:39:
.....

Als laatste heb ik de boeken van Marko Kloos geluisterd, de Frontlines-serie. Ook heerlijk om te luisteren. Misschien wat minder diepgang, maar zeker niet minder vermakelijk.

Goed, dat waren de afgelopen 3 maanden. :) Ik zit nogal veel in de trein :P

Zijn er hier meer mensen die verknocht zijn aan SciFi-reeksen en hebben jullie mogelijk nog tips?

Ben nu bezig met Stark's War (ook weer van Jack Campell), maar daar zit wat minder grandeur in. De pretense is wel interessant en het feit dat oorlog een commerciële exercitie is geworden (met live streaming voor meer inkomsten, bijvoorbeeld), is wel grappig.
Ik luister sinds een aantal maanden veel audioboeken in de auto, en ik ben behoorlijk verknocht aan Science Fiction.
Marko Kloos heb ik alle boeken ook van geluisterd, idd lekker luisterbaar, maar oppervlakkig, en ik moest af en toe wel grinniken om de All American Hero stem van de narrator.
De grootste aanraders, zowel qua audiobook, heerlijke verteller, als Science Fiction die ik afgelopen tijd ontdekt heb, zijn de Bobiverse boeken van Dennis Taylor. Deel 1 en 2 zijn uit en deel 3 komt in augustus.
Verder heb ik net Sleeping Giants uit van Sylvain Neuvel, door het interview format en het werken met stemacteurs ook erg leuk. Deel 2 staat op het lijstje.
Andere aanrader, wel wat "lastiger" is de Imperial Radch serie van Ann Leckie, al vond ik daar de narrator van boek 1 wel een erg vervelende stem hebben, gelukkig is de verteller veranderd voor deel 2 en 3.

In het algemeen merk ik dat ik bij audioboeken een grootte voorkeur heb voor first person boeken, terwijl bij lees boeken ik daar juist minder van hou. Dus als er nog meer tips zijn van first person Science Fiction, hou ik mij aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Minneyar schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:22:
[...]

Ik luister sinds een aantal maanden veel audioboeken in de auto, en ik ben behoorlijk verknocht aan Science Fiction.
Marko Kloos heb ik alle boeken ook van geluisterd, idd lekker luisterbaar, maar oppervlakkig, en ik moest af en toe wel grinniken om de All American Hero stem van de narrator.
De grootste aanraders, zowel qua audiobook, heerlijke verteller, als Science Fiction die ik afgelopen tijd ontdekt heb, zijn de Bobiverse boeken van Dennis Taylor. Deel 1 en 2 zijn uit en deel 3 komt in augustus.
Verder heb ik net Sleeping Giants uit van Sylvain Neuvel, door het interview format en het werken met stemacteurs ook erg leuk. Deel 2 staat op het lijstje.
Andere aanrader, wel wat "lastiger" is de Imperial Radch serie van Ann Leckie, al vond ik daar de narrator van boek 1 wel een erg vervelende stem hebben, gelukkig is de verteller veranderd voor deel 2 en 3.

In het algemeen merk ik dat ik bij audioboeken een grootte voorkeur heb voor first person boeken, terwijl bij lees boeken ik daar juist minder van hou. Dus als er nog meer tips zijn van first person Science Fiction, hou ik mij aanbevolen.
First person is het niet echt, maar wel vanuit de oogpunt van één persoon, The Old Man's War gaat voornamelijk over één persoon, net als het complete 'The Lost Fleet' verhaal van Jack Campbell. Dat gaat vrijwel volledig over 'Black' Jack Geary. Veel politiek, veel grote gevechten en veel diepgang. En ook aardig wat verrassingen. Ik kan het aanraden en ik ben benieuwd wat je er van vindt. Bobiverse spreekt me qua titel niet echt aan, maar ik ga het eens proberen. Slechte narrators zijn wat mij betreft killing. Dus ik laat Imperial Radch even links liggen :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Frituurman schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:29:
[...]

First person is het niet echt, maar wel vanuit de oogpunt van één persoon, The Old Man's War gaat voornamelijk over één persoon, net als het complete 'The Lost Fleet' verhaal van Jack Campbell. Dat gaat vrijwel volledig over 'Black' Jack Geary. Veel politiek, veel grote gevechten en veel diepgang. En ook aardig wat verrassingen. Ik kan het aanraden en ik ben benieuwd wat je er van vindt. Bobiverse spreekt me qua titel niet echt aan, maar ik ga het eens proberen. Slechte narrators zijn wat mij betreft killing. Dus ik laat Imperial Radch even links liggen :)
Beide ken ik al maar bedankt voor de tip; Old Man's War serie staat bij mij in de kast op ouderwets papier :P.
De hele Lost Fleet serie heb ik ooit als Ebook gelezen, echter werd dat wel een beetje meer van het zelfde na verloop van tijd.

ja "Bobiverse" klinkt wat vreemd (al zijn de individuele titels wat minder vreemd; We are Legion en For we are Many) en zijn wellicht wat vreemd, hebben ook goede humor, maar ook een goed, origineel verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddye
Old Man's War heb ik als laatste gehoord. Inderdaad een erg leuk boek, regelmatig lopen gniffelen. De Bobiverse boeken gooien bij mij ook hoge ogen, gelukkig komt het laatste deel vrij snel uit op Audible.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Ik wacht meestal tot ik een hele reeks in één keer kan doorluisteren. Echt heerlijk! SyFy gaat van Old Man's War waarschijnlijk een TV-serie maken. Werktitel is meen ik 'Ghost Brigades'. Klinkt waarschijnlijk wat meer sexy. :)

@Minneyar Repetitief is het af en toe wel, die Lost Fleet-series. Maar toen bij de Beyond The Frontier ook aliens werden toegevoegd, naast de Enigma-beschaving, vond ik het ineens wel interessanter worden. Kom op. Cowbears? Spiderwolves? What's not to love! Ook de duidelijk verschillende karaktereigenschappen van de rassen, waarbij de een zich constant bedreigt voelt en denkt dat anderen ze op willen eten en de ander waarbij gedacht wordt in schoonheid en patronen, haast poëtisch. Vond het wel bijzonder om het zo te horen / lezen.

[ Voor 54% gewijzigd door Frituurman op 26-07-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
Nog een algemene tip trouwens, technisch gezien niet helemaal een audiobook, maar ik kan de BBC hoorspelen van "The Hitchhikers Guide to the Galaxy" ook van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 17:05
Net even een trial genomen op Audible en dat valt me even tegen zeg. Ik had op de één of andere manier het idee dat het net als Netflix en Spotify werkte en dat je die credit alleen kreeg als je een boek voor altijd wilde kopen. Maar zo ver ik kan zien is er dus niks gratis te streamen/downloaden behalve dat ene boek dat je gratis krijgt? Snap dat het slecht onderzoek is van mijn kant, maar aangezien het een trial is en al mijn abo's zo werken ging ik er simpelweg van uit.

Ook de losse prijzen van luisterboeken verbazen me echt (zelfs een recente blu-ray is goedkoper) dus ik denk niet dat dit meer wordt dan een trial voor mij. Blijf wel bij de podcast diensten dan voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
Lanithro schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 08:11:
Same here. Ik luister in de auto of als ik alleen ben met de pauze of met boodschappen doen. Ik luister vooral Epic Fantasy. Heb inmiddels al aardig wat versleten.

Eragon (Hele serie) - Christopher Paolini
A song of Ice and Fire (alles wat tot nu toe uit is) - George R.R. Martin
Farseer Trilogie - Robin Hobb
Wheel of Time Series - Robert Jordan
en ik ben nu bezig met de Stormlight Archive - Brandon Sanderson.

De Wheel of Time en Stormlight archive worden voorgelezen door twee mensen. Kate Reading voor de vrouwelijke stemmen en Richard Kramer voor de mannen stemmen. Moet zeggen dat het fijn luisteren is.
Momenteel luister ik naar de boeken van Raymond E. Feist. Heerlijk op de lange stukken autobaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Beakzz schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:07:
Net even een trial genomen op Audible en dat valt me even tegen zeg. Ik had op de één of andere manier het idee dat het net als Netflix en Spotify werkte en dat je die credit alleen kreeg als je een boek voor altijd wilde kopen. Maar zo ver ik kan zien is er dus niks gratis te streamen/downloaden behalve dat ene boek dat je gratis krijgt? Snap dat het slecht onderzoek is van mijn kant, maar aangezien het een trial is en al mijn abo's zo werken ging ik er simpelweg van uit.

Ook de losse prijzen van luisterboeken verbazen me echt (zelfs een recente blu-ray is goedkoper) dus ik denk niet dat dit meer wordt dan een trial voor mij. Blijf wel bij de podcast diensten dan voorlopig.
Bizar he, best een duur geintje dat audible. Bij Storytel is het wel een spotify-model, maar daar heb je niet zoveel aan als je engels wil luisteren.

Edit: Bij Blinkist kan je tegenwoordig ook boeken in audio vorm luisteren. Het zijn wel samenvattingen en vooral business 2,000+ bestselling nonfiction boeken. Kosten € 80 per jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper op 28-07-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro

Ja je krijgt volgens mij 1 credit per maand en die credit kan je dan gebruiken om een audiobook te luisteren. Luister je veel, dan moet je extra credits kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

wat voor Audible wel heel erg kan schelen is combinatie deals: koop het Kindle boek en krijg de Audible versie er voor een prikkie bij.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Kan je ook gelijk gebruikmaken van whispersync :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 17:05
Lanithro schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Ja je krijgt volgens mij 1 credit per maand en die credit kan je dan gebruiken om een audiobook te luisteren. Luister je veel, dan moet je extra credits kopen.
Dus dan is 2 boeken per maand al veel :o 1 boek per maand gaat me hoogstens een week bezig houden. Toen ik jaren geleden nog luisterboeken en hoorcolleges downloade verslond ik er zo 3 per week. Onderweg, tijdens het sporten, klussen en ik viel er mee in slaap. Dus ik moet het maar even bij podcasts houden voorlopig :)
Wailing_Banshee schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:48:
[...]

wat voor Audible wel heel erg kan schelen is combinatie deals: koop het Kindle boek en krijg de Audible versie er voor een prikkie bij.
Zal eens kijken of daar nog leuke deals bij zitten dan. Tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Beakzz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 03:08:
[...]

Dus dan is 2 boeken per maand al veel :o 1 boek per maand gaat me hoogstens een week bezig houden. Toen ik jaren geleden nog luisterboeken en hoorcolleges downloade verslond ik er zo 3 per week. Onderweg, tijdens het sporten, klussen en ik viel er mee in slaap. Dus ik moet het maar even bij podcasts houden voorlopig :)
Is natuurlijk wel afhankelijk van de lengte van die boeken... Ik heb ook een paar boeken die 40+ uur zijn. Dat soort boeken 3 per week heb je geen tijd meer om andere dingen te doen :p

Ik kan niet luisteren en denken tegelijkertijd (ik kan wel meerdere dingen "doen", maar niet twee dingen die aandacht nodig hebben...) dus ik heb niet veel tijd voor audioboeken. Vroeger, toen ik nog met de fiets, trein en benenwagen naar het werk ging wel. Nu carpoolen we...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Wailing_Banshee schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 07:56:
[...]

Is natuurlijk wel afhankelijk van de lengte van die boeken... Ik heb ook een paar boeken die 40+ uur zijn. Dat soort boeken 3 per week heb je geen tijd meer om andere dingen te doen :p
Dit dus. Ik verslind er geen drie per week
Ik kan niet luisteren en denken tegelijkertijd (ik kan wel meerdere dingen "doen", maar niet twee dingen die aandacht nodig hebben...) dus ik heb niet veel tijd voor audioboeken. Vroeger, toen ik nog met de fiets, trein en benenwagen naar het werk ging wel. Nu carpoolen we...
Ik luister altijd onder het rijden of in mijn pauze. Ik werk nu 50 minuten van mijn woonplaats af dus ik kom wel aan mijn minuten. Maar in september begin ik bij een nieuwe baas en is het nog maar 15 minuten. Stuk minder dus.

Ik ben trouwens in boek drie van de Tawny Man van Robin Hobb. Het is weer een heerlijk verhaal. Het is wel in de ik-vorm geschreven normaal hou ik daar niet van, maar dit is echt heel goed geschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door Lanithro op 02-08-2017 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lanithro schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:10:
[...]
Ik luister altijd onder het rijden of in mijn pauze. Ik werk nu 50 minuten van mijn woonplaats af dus ik kom wel aan mijn minuten. Maar in september begin ik bij een nieuwe baas en is het nog maar 15 minuten. Stuk minder dus.
We hebben het wel eens gedaan, tijdens woon/werk verkeer naar audioboeken luisteren, maar dat schoot niet op. En het mij teveel gedoe om m'n telefoon op m'n audio systeem aan te sluiten om die ene dag in de week dat ik wel alleen rijd naar een boek te luisteren (wel ingebouwde bluetooth, maar alleen voor telefoongesprekken). Ik deed het wel toen ik een periode elke dag naar Zwolle op en neer moest (maar dan een uur autoweg/snelweg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-05 20:38
Ik merk dat ik bij audioboeken eigenlijk alleen op momenten luister wanneer ik prima zelf een boek kan lezen. Ik hoef niet te rijden naar m'n werk of iets dergelijks, dus wat is dan de meerwaarde van luisterboeken? Ik probeer er iig nu eentje te luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Belecthor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:26:
Ik merk dat ik bij audioboeken eigenlijk alleen op momenten luister wanneer ik prima zelf een boek kan lezen. Ik hoef niet te rijden naar m'n werk of iets dergelijks, dus wat is dan de meerwaarde van luisterboeken? Ik probeer er iig nu eentje te luisteren.
Tja, dat is altijd moeilijk te zeggen en vreselijk afhankelijk van de luisteraar.

Ik luister boeken als ik te moe ben om te lezen, maar niet moe genoeg om te slapen (vooral in de winter, teveel kunstlicht, dan lekker in bed liggen met de ogen dicht en een luisterboek aan). Of als ik iets doe waarbij ik wel m'n handen nodig heb, maar niet echt m'n gedachten erbij hoef te houden. En als ik langere afstand alleen in de auto/ov zit (wat niet zo heel erg vaak meer voor komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Belecthor schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 00:26:
Fietsen naar werk, sportschool en hardlopen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:28
Jammer dat dit eerder het kleine luisterboeken-topic lijkt te worden....

Zelf luister ik in de auto, half uurtje naar het werk en een half uurtje terug. Lezen heb ik geen tijd voor (een kleine leid toch af :+ ) maar luisteren gaat prima in de auto. Met behulp van een Roidmi 3s (autolader met bluetooth, die weer een FM-radiozender aanmaakt) kan ik in mijn oude auto toch audioboeken luisteren via de radio. Wie wil meeluisteren: 101.4 maar dan moet je wel bumperkleven :+

Ben begonnen met een aantal podcasts, maar nu toch de overstap naar luisterboeken. Vooral engels. Tot nu toe:

Lord of the rings, erg mooi en veel uitgebreiden dan de films.
The subtle art of not giving a f*ck, Een "anti-zelfhelp" boek wat toch een zelfhulp boek is. Vond het zeer interessant en zeker mijn mentaliteit wel veranderd. Heb het boek zelfs in het nederlands (hardcopy) gekocht voor vriendin O-)
What If? Serious Scientific Answers to Absurd Hypothetical Questions. Boek van de maker van XKCD. Heb nu 2 hoofdstukken gehad, en als je van science houd en toch ook onzin, erg leuk _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 29-03-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
The subtle art of not giving a f*ck heb ik al een aantal keer bijna gekocht. Het schijnt wat meer geschreven te zijn voor de "you are special" generatie, dat houd me tegen om het te kopen.

What If? Serious Scientific Answers to Absurd Hypothetical Questions. Dank voor de tip, deze lijkt me erg leuk.

Zelf heb ik er erg veel op de te luisteren lijst staan onder andere:
Good Omens - Terry Pratchett en Neil Gaiman
Why evolution is true - Jerry A. Coyne
Sapiens: A Brief History of Humankind - Yuval Noah Harari
Norse Mythology - Neil Gaiman
A Connecticut Yankee in King Arthur's Court - Mark Twain

Heb nog wat uurtjes te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Eddye Er komt wel wat terug over de "you are special" generatie ja. Maar heel eerlijk: Volgens mij geld dat argument zo langzamerhand voor iedereen. Er wordt vanuit media, reclame, werk en omgeving enorm gepushed op excelleren, alles kunnen etc dat niet enkel de jeugd/jong volwassenen gaan lijden aan "you are special-syndroom".

Maar goed, het boek kan het 100x beter uitleggen. Het is een luisterboek van nog geen 6 uur lang. Dus je kan er vrij rap doorheen. Maar met de lijst boeken die je nog moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ach... zolang je Dave Mustane als voorbeeld gebruikt, heb je een aardig boek geschreven ;)

ik heb me echter nog niet tot luisterboeken kunnen laten overhalen. Ik hou het vooralsnog even op mijn eBooks. Daar staat tegenover dat ik - als ik forens - per OV reis en dus heel goed zelf kan lezen en daarnaast meestal naar muziek luister.
Mijn spanningsboog qua luisteren is korter dan wat lezen betreft

[ Voor 63% gewijzigd door Jester-NL op 29-03-2018 11:40 ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Ik vind luisterboeken gewoon erg fijn tijdens wandelen. Binnenkort kan ik ook in de auto eenvoudig luisterboeken opzetten, dan loop ik de achterstand wel weer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 14:28
Hier nog een fervent luisterboek luisteraar. Twee tips voor mensen die nog op zoek zijn naar relatief goedkope audioboeken:
1) audible daily deals. Elke dag heeft audible een ander boek dat goedkoop wordt aangeboden. de grap is dat er meerder daily deals zijn (eentje voor .com en eentje voor .co.uk bijvoorbeeld). je kunt beide boeken kopen als je wilt. In eerste instantie komen ze in twee aparte audible omgevingen terecht, maar als je ze eenmaal hebt gedownload (via de app) dan staan alle gedownloade boeken bij elkaar.

2) voor de mensen die ook een kindle hebben: audible matchmaker. Hierbij kijkt amazon of de boeken in je bibliotheek ook een match hebben met een luisterboek dat beschikbaar is via audible. Hier zitten soms hele dure combi's tussen, maar ook sommige heel goedkope (met name selfpublished is vaak relatief goedkoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ook ik luister graag naar luisterboeken. Vooral erg prettig als je veel in de auto zit. Een aanrader van mijn kant is Algorithms to Live By, over hoe je computer algoritmes in het dagelijks leven kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-05 15:33
Ha, een luisterboektopic.
Ik ben ook een geliefde luisterboek-luisteraar. Ik heb veel luisterboeken nog op cd gekocht. Ben echter op dit moment overgestapt naar mp3's. Ik luister op dit moment naar 'in de ban van de ring' heel goed voorgelezen door Jan Meng.
Ik ben halverwege deel drie en heb er dus al een aantal uurtjes opzitten. Het doet mij echt verdriet dat het straks uit is met de pret.
Voor mij is Nederlands toch meer ontspannend. Ik luister ook op woon- werkverkeer in de bus en dan hoef ik mij minder in te spannen voor het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Op 't moment naar mijn eerste audioboek aan 't luisteren: The Martian. Ik heb 't al gelezen, de film gezien, maar dit audioboek is wat mij betreft de beste manier om dit boek te consumeren :)

Hierna denk ik maar Dune. Kijken of ik 't 20-30 uur volhouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hé leuk een luisterboek topic. Ook ik ben sinds kort hier mee begonnen. Ben eigenlijk meer van het gewoon lezen. Vroeger in echt boeken (tweedehands) maar nu voor ebooks/ereader. Heb begin dit jaar de Audible trial gestart met het boek “I cant make this up: life lessons by Kevin Hart” :D

Als je hem een beetje kent dan is dat een aanrader. Vooral in de trein naar werk geluisterd en het is een beetje alsof je een show van hem luistert maar dan zonder publiek. Het is dus een boek wat hij heeft geschreven maar hij heeft hem ook zelf ingesproken. Hij vertelt over zijn leven, de uitdagingen die hij heeft gehad, de keuzes die hij heeft gemaakt en wat hij daar van geleerd heeft. En het is super vermakelijk. Mensen hebben mij gek aangekeken in de trein omdat ik vaak hardop zat te lachen terwijl ik uit het raam van de trein keek _O-

Ik heb nu The Martian, zonder credit als kado van mijn vriend. Nog niet erg ver daar in.

Elk Audible account mag overigens eenmalig een boek gratis ontvangen van iemand die dat boek al heeft. Als je een .co.uk Audible account hebt dan kan ik Kevin Hart’s boek aan je geven, maar kan je daarna op dat account geen ander boek kado meer krijgen. Zelfde voor een .com account en The Martian. Bij interesse stuur maar pm :)
aegron2 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:56:
Hier nog een fervent luisterboek luisteraar. Twee tips voor mensen die nog op zoek zijn naar relatief goedkope audioboeken:
1) audible daily deals. Elke dag heeft audible een ander boek dat goedkoop wordt aangeboden. de grap is dat er meerder daily deals zijn (eentje voor .com en eentje voor .co.uk bijvoorbeeld). je kunt beide boeken kopen als je wilt. In eerste instantie komen ze in twee aparte audible omgevingen terecht, maar als je ze eenmaal hebt gedownload (via de app) dan staan alle gedownloade boeken bij elkaar.
Kijk je elke dag op de Audible site voor de daily deals? Ik volg die eigenlijk niet echt maar zou het wel willen/moeten doen om een beetje een bibliotheek op te bouwen.. liefst gewoon dagelijks in de mail zodat ik een notificatie krijg :D

--

Edit: nooit goed gekeken maar er is een daily deal email :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Erg genoten van Ready Player One vorig jaar. Sinds gisteren in de bios trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook weer een abonnement op storytel genomen, was het helemaal vergeten (was wel in 2015 klant). In 2015 heb ik het echter gestopt tijdens een vakantie omdat ik tijdens de vakantie niet kon luisteren op het strand (geen 3G op het strand, bereik was echt matig). Daarna niet meer aan gedacht, maar het schoot weer in mijn hoofd van de week en heb weer 30 dagen gratis genomen via een link die ik met google vond. Mijn dochter en vrouw luisteren inmiddels ook, nadeel is wel dat het wat lastig is met 3 man op 1 abonnement te zitten (maar ik vind 3 x 10 euro per maand ook wat prijzig).

Momenteel ben ik in de military SF reeks van Ryk Brown begonnen, bevalt goed.
Ik luister puur en alleen via storytel omdat ze gigantisch veel goede sf en fantasy in het engels hebben en op audible moet ik reteveel betalen als ik meer dan 1 boek per maand lees ( en het is ook nog eens duurder dan storytel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb een hoop "audiobooks" beluisterd, ingesproken door professionele insprekers. Deze voegen emoties en sfeer in de boeken, maar ik ben daar niet altijd van gediend. Ik heb daarom sinds een jaar of 3 "synthetische" audiobooks gemaakt en beluisterd.

Op de Mac is het namelijk mogelijk om digitale teksten om te zetten naar spraak en op te slaan in iTunes. Deze kan ik dan simpelweg beluisteren. Al naar gelang het type boek kan ik de snelheid verhogen. Zonder emoties uitgesproken kan er veel sneller beluisterd worden.

Omdat de Mac zoveel verschillende spraak-stemmen heeft, kan ik zelf kiezen welke het beste uitkomt (Siri is goed te verstaan bv)

Voordeel is dat ik ook boeken van verschillende talen (die ik wel versta, maar niet kan lezen) als audiobooks toch kan beluisteren.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 15:41
Meld me hier ook.
Ik luister via de luisterbieb, app waar je kan inloggen met je bibliotheek gegevens. Nadeel is wel dat je het boek dus leent, zoals de bieb en je niet elk boek kan verlengen.

Heb dus al een paar keer meegemaakt dat ik het laatste uurtje / half uurtje niet meer kon luisteren

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 15:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb er een paar gekregen, maar het bevalt me goed in de auto.

Wat ik heb geluisterd;
World War Z (engels)
Harry Potter (engels)

Ik kan ze beide erg waarderen. Ik zit ook al een tijd te denken om me eens aan te melden op Audible.com om het eens te proberen. Met het abonnement, download je ze dan ook dat ze van jou zijn of kan je ze niet meer luisteren nadat je abonnement gestopt is?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Mad-Matt schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:30:

Wat ik heb geluisterd;
World War Z (engels)
Harry Potter (engels)

Ik kan ze beide erg waarderen. Ik zit ook al een tijd te denken om me eens aan te melden op Audible.com om het eens te proberen. Met het abonnement, download je ze dan ook dat ze van jou zijn of kan je ze niet meer luisteren nadat je abonnement gestopt is?
Voor zover ik nu weet na twee maanden Audible download je de boeken op je apparaat. Je kan dus ook wisselen van een .com en .co.uk account zonder je boeken te verliezen. Een snelle Google:
http://audible.custhelp.c...i-cancel-my-membership%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephaniedt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik ben sinds kort ook begonnen met audiobooks te luisteren, voornamelijk in de wagen.
Ben nu bezig met de Grant County reeks van Karin Slaughter.
Het was eerst wennen aan het Nederlandse accent (voor een Belg :p ) maar de manier waarop die boeken ingesproken zijn bevalt me wel. Heb het soms moeilijk om uit te stappen wanneer ik 's ochtends aankom op het werk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 05-05 07:19
Mad-Matt schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:30:

Wat ik heb geluisterd;
World War Z (engels)
Harry Potter (engels)

Na het beëindigen van een Audible abonnement blijft een audioboek van jou, en kan je het ook gewoon blijven beluisteren. Anders zou het ook wel erg onaantrekkelijk, aangezien je met een Audible abbo dus maar 1 boek per maand 'krijgt'.

Ik heb persoonlijk liever een soort Netflix/Spotify voor luisterboeken , volgens mij werkt Storytel wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Klein_Kipje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:16:
Meld me hier ook.
Ik luister via de luisterbieb, app waar je kan inloggen met je bibliotheek gegevens. Nadeel is wel dat je het boek dus leent, zoals de bieb en je niet elk boek kan verlengen.

Heb dus al een paar keer meegemaakt dat ik het laatste uurtje / half uurtje niet meer kon luisteren
Zijn er veel boeken beschikbaar? En ook populaire boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 15:41
Waah schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:40:
[...]

Zijn er veel boeken beschikbaar? En ook populaire boeken?
Enkele honderden zijn er zeker beschikbaar en zeker ook wel recente titels. De bibliotheek is (volgens mij) nog in opbouw want ik krijg geregeld berichtjes dat er boeken zijn bijgevoegd.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 14:28
Arrne schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:07:
[...]

Na het beëindigen van een Audible abonnement blijft een audioboek van jou, en kan je het ook gewoon blijven beluisteren. Anders zou het ook wel erg onaantrekkelijk, aangezien je met een Audible abbo dus maar 1 boek per maand 'krijgt'.

Ik heb persoonlijk liever een soort Netflix/Spotify voor luisterboeken , volgens mij werkt Storytel wel zo.
Klopt, Audible geeft 1 credit per maand waarvoor je (over het algemeen) 1 boek kan 'kopen'. Storytel is unlimited in luisteren, maar als je het abonnement stopt heb je ook geen toegang meer tot de bibliotheek.

Grote nadeel van Audible vind ik zelf dat het nog steeds best duur is. $15,- voor 1 boek. Dan zijn de daily deals een stuk beter (rond de $3,-). Als de boeken tenminste beschikbaar zijn... (gisteren was er een mooie deal voor het boek Neurotribes, mag ik hem niet kopen vanwege rechten... grr... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Audible is niet zo handig als je boeken als harry potter e.d. leest, audible is een goede bron voor meer obscure boeken, ik denk dat je beter af bent met storytel.

Als je in google zoekt op "storytel proefabonnement 30 dagen" krijg je een link waarmee je het 30 dagen ipv 14 dagen kan proberen voor 0,01 cent.

Storytel heeft ook veel leuke zaken, zo is de nieuwe Nicci French morgen al te beluisteren terwijl hij pas een paar dagen later in de winkel te koop is als normaal boek.

Storytel is gewoon een netflix, al is het aanbod van storytel echt heel goed en bij netflix is dat nu wel redelijk, maar het komt nog wel voor dat ik soms een film of serie zoek die er niet op staat, bij storytel vind ik echt heel veel van mijn verlanglijst, dat is echt bijna net als spotify (ik heb gezocht in genre SF / Fantasy / Spanning). Ik luister nu 3 uur per dag storytel ongeveer.

Maar voor wie het niet kent, voor 0,01 cent heb je het nu 30 dagen, gewoon proberen. Ik vermoed alleen dat je het niet meer kwijt wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 05-04-2018 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Ik ben begonnen met de luisterbieb, dat is de app waar iedereen die een bieb abonnement heeft toegang tot heeft. Ik heb er echt veel geluisterd, maar was nu wel door alle leuke boeken heen (ze hebben niet oneindig veel keus en van series soms maar 1 of twee boeken). Wat ik wel een service van hun app vind, is dat het wacht tot je op wifi zit, voordat ze het boek downloaden, zodat je nooit ineens veel data kwijt bent aan het downloaden van een boek.
Dus nu heb ik de app van storytell (ook hier kun je boeken downloaden, zodat je offline kunt luisteren en je hebt een boekenplankje, zodat je al leuke boeken kunt uitzoeken en erop kunt zetten, zodat je ze niet vergeet) en zit nog in de gratis proefperiode. Wat ik fijn vind is dat ze alle boeken van Lee Child (Jack Reacher) hebben en ik heb ook al een paar leuke fantasyreeksen op mijn boekenplank gezet.
Ik ben een echte lezer, maar boeken vast houden gaat niet zo goed ivm ontsteking, maar ik luister per maand denk ik 10 boeken, dus voor mij is dat het tientje wel waard. Ik luister ook op de fiets, in het OV, als ik wandel en soms ook als ik het huishouden doe).
Pantera88 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 23:59:
Ik ben begonnen in een boek met Jack Ryan, en het was niet mijn ding. Heb toch geprobeerd door te zetten, maar na 5 uur en nog ruim 8 uur te moeten heb ik opgegeven.
Bij de Nederlandstalige boeken van Lee Child moest ik wel weer even wennen aan de voorleesstem, maar nu ik ben gewend gaat het prima. Er zijn wel boeken geweest waarbij ik de stem gewoon echt niet trok.
KleinDraakje schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:33:
Hé leuk een luisterboek topic. Ook ik ben sinds kort hier mee begonnen. Ben eigenlijk meer van het gewoon lezen. Vroeger in echt boeken (tweedehands) maar nu voor ebooks/ereader. Heb begin dit jaar de Audible trial gestart met het boek “I cant make this up: life lessons by Kevin Hart” :D

Als je hem een beetje kent dan is dat een aanrader. Vooral in de trein naar werk geluisterd en het is een beetje alsof je een show van hem luistert maar dan zonder publiek. Het is dus een boek wat hij heeft geschreven maar hij heeft hem ook zelf ingesproken. Hij vertelt over zijn leven, de uitdagingen die hij heeft gehad, de keuzes die hij heeft gemaakt en wat hij daar van geleerd heeft. En het is super vermakelijk. Mensen hebben mij gek aangekeken in de trein omdat ik vaak hardop zat te lachen terwijl ik uit het raam van de trein keek _O-
Ik ken hem niet, maar het klinkt wel als een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit is ook een toffe leverancier, maar wel duur en veel boeken zijn echt ingekort:

https://www.graphicaudiointernational.net

Je moet eens de voorbeelden luisteren, echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Ik bedacht me net wel dat hoewel het soms fijne stemmen zijn die voorlezen, er volgens mij niet echt gekeken wordt of het ook echt 'matcht' bij het boek. Ik luisterde laatst naar Legend (een fantasyreeks voor young adult). Het verhaal wordt vertelt vanuit een vrouwelijk en mannelijk karakter, van 15 en 17 jaar oud ofzo.
Het wordt voorgelezen (althans, in het Nederlands) door twee keurige nette stemmen, die klinken alsof ze de 60 gepasseerd zijn 8)7 Waarom niet door een wat vlotter en jeugdiger klinkend stel denk ik dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Ibbel op 06-04-2018 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 20:30
De Luisterbieb biedt zo'n 1.300 titels aan, die je kan beluisteren met een lidmaatschap bij een bibliotheek.

Er is echter ook een alternatief van de bibliotheek voor mensen met een leesbeperking genaamd Passend Lezen:
Daar worden zo'n 75.000 titels aangeboden in voorgelezen vorm. De kosten zijn 28 euro per jaar en er wordt gecontroleerd of je Verklaring Leesbeperking hebt, voor kinderen tot 18 jaar is het gratis.

Een leesbeperking is (bron):
Een persoon met een leesbeperking is iemand die:
  • blind is
  • een visuele beperking, waarnemingshandicap of leeshandicap heeft die niet kan worden verbeterd tot de visuele functie die gelijk is aan die van iemand die niet zo'n beperking of handicap heeft, en die daardoor niet in staat is gedrukte werken te lezen in wezenlijk dezelfde mate als iemand die niet zo'n beperking of handicap heeft
  • anderszins, door een lichamelijk handicap, niet in staat is een boek vast te houden of te hanteren, te focussen of in die mate de ogen te bewegen wat gewoonlijk acceptabel is om te lezen
Op basis van deze verklaring onderscheidt Passend Lezen globaal vijf categorieën van mensen met een leesbeperking:
  • Blinden
  • Slechtzienden
  • Dyslectici
  • Mensen met een cognitieve beperking, zoals: afasie, een verstandelijke beperking of andere beperkingen van cognitieve aard
  • Mensen met een motorische beperking, zoals: reuma, fibromyalgie, dystonie, Multiple Sclerose, Parkinson of andere motorische beperkingen
Voor mensen die een normaal boek moeilijk of niet kunnen lezen is dit een mooi alternatief. Dat kan dus zijn omdat je dyslectisch bent, slechtziend, blind, of bijv. lichamelijk niet in staat bent een boek vast te houden en/of pagina's om te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 20:56

kevin33

Welkom in Utopia.

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:26:

Als je in google zoekt op "storytel proefabonnement 30 dagen" krijg je een link waarmee je het 30 dagen ipv 14 dagen kan proberen voor 0,01 cent.
Top tip! Thanks!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 15:56

Plainside

I browse when I'm at work

Zijn hier al mensen met ervaringen met Audible?
Wil het graag proberen maar, Creditcard ga ik daar niet specifiek voor aanschaffen.
Hebben mensen workarounds gevonden waarmee je een Prepaid CC of iets anders kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Plainside schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:
Wil het graag proberen maar, Creditcard ga ik daar niet specifiek voor aanschaffen.
Hebben mensen workarounds gevonden waarmee je een Prepaid CC of iets anders kan gebruiken?
Uiteraard zijn die er, lijkt me nogal wiedes in een topic over luisterboeken. Had je ook kunnen lezen, zo groot is het topic niet, al doet de titel anders vermoeden. :P

Geen idee over prepaid kaarten, je kunt het gewoon even proberen? Al zou het me niet verbazen als dat niet kan, aangezien het een abonnement met terugkerende betalingen is. Snap sowieso niet waarom sommige mensen zo stug blijven weigeren een cc te nemen, maar goed.

Alternatief is dat je iemand anders jou een lidmaatschap laat geven als 'gift' vanuit Audible en dan aan diegene terugbetaalt. Maar dan heb je dus niet de eerste maand gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zit momenteel in Band of Brothers van Ambrose. Vond de serie al top, maar erg leuk om de verhalen er ook bij te horen. Al is het natuurlijk een vertelling door de winnaars van die oorlog en pas 20-50 jaar later geinterviewd dus behoorlijk geromantiseerd, toch erg leuk om te luisteren. Zeker als je de serie hebt gezien.

Zodra ik het boek uit heb, de serie maar weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Is het mogelijk om Storytel offline op twee apparaten tegelijk te luisteren?
Ik wil een proefabonnement nemen om te kijken of het mij bevalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Liefsnoepje op 01-08-2018 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Is dat niet bij uitstek 1 van de dingen die je meteen kunt testen als je een proefabonnement neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-04 22:44

Lulukai

God's gift to women

Plainside schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:
Zoals ik het begrijp betaal je 15 dollar/maand en daarmee krijg je 1 credit=luisterboek per maand.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Ik doe, afhankelijk van het boek, nu ongeveer eentje in de week. Ik heb het afgelopen jaar onder andere de volgende geluisterd via Storytel:

The Riftwar Saga
Magician
Silverthorn
A Darkness at Sethanon

The Empire Trilogy
Daughter of the Empire
Servant of the Empire
Mistress of the Empire

Krondor's Sons
Prince of the Blood
The King's Buccaneer

The Serpentwar Saga
Shadow of a Dark Queen
Rise of a Merchant Prince
Rage of a Demon King
Shards of a Broken Crown

The Riftwar Legacy
Krondor: The Betrayal
Krondor: The Assassins
Krondor: Tear of the Gods
Jimmy and the Crawler

Legends of the Riftwar
Honoured Enemy
Murder in LaMut
Jimmy the Hand

Conclave of Shadows
Talon of the Silver Hawk
King of Foxes
Exile's Return

The Darkwar Saga
Flight of the Nighthawks
Into a Dark Realm
Wrath of a Mad God

The Demonwar Saga
Rides a Dread Legion
At the Gates of Darkness

The Chaoswar Saga
A Kingdom Besieged
A Crown Imperiled
Magician's End

Stuk voor stuk leuke boeken en allemaal in het Engels geluisterd. Heerlijk en gewoon jammer dat het afgelopen is.

Ben nu weer van fantasy geswitched naar Science Fiction. Ditmaal van schrijver B.V. Larson. Qua luisterboeken heb ik nu de eerste 9 delen van 'The Undying Mercenaries' gehad. Tiende boek was nog niet als audiobook te vinden (ook niet buiten Storytel en Audible om). Daarom bezig met de Starforce-serie. Daarbij ben ik nu bij boek 9 van de 12. :)

En wanneer ik luister? Wanneer het kan! Tijdens het stofzuigen, boodschappen doen, onderweg naar mijn werk (kleine vier uur per dag), dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Je hebt lekker geluisterd afgelopen jaar. Ikzelf ben nu bezig met de het laatste deel van de Fitz and the Fool Trilogy. Verder heb ik Kathatine Kerr geluisterd. Ik woon ongeveer 15 minuten van mijn werk dus ik luister niet zo vaak als ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 20:27
Kom ik er nu pas achter dat er een audiobooks topic is hier _/-\o_

Ben al jaren een grootverbruiker. Eigenlijk in het verleden al ontstaan, door zeer slechtziende/bijna blinde in de familie, die gebruik maakte van de cassettebandjes, later cd's van de "blindenbieb" zoals we dat toen nog politiek incorrect noemden.

Om extra aanvullend materiaal te zoeken, zocht ik via internet naar andere bronnen, en "proefluisterde" dan om te horen wat het was en of het de smaak van diegene was. Vaak zaten daar echt leuke dingen bij zodat ik met veel plezier zelf het hele stuk ook afluisterde.

Ik herinner me nog een schot in de roos, Ilja Gort, leven als God in Frankrijk, door hemzelf voorgelezen...

Fast forward naar 2015, toen werd ik eindelijk lid van Audible UK.

Ik zag hier veel opmerkingen van mensen die Audible.com (US) duur vinden, vind ik ook. Op dit moment, scheelt het gewoon 4 euro per boek, als je gebruik maakt van het 1 credit/maand systeem in de UK tov US dollar prijs.

De goedkoopste route (als je veel boeken leest) is het 24 credits ineens per jaar aanschaffen. Ja, je moet in 1x het bedrag ophoesten, maar omgerekend per boek de beste deal.

Als je dan daarnaast nog veel gebruik maakt van de daily deals, en alle andere sales, vooral de bogo's (buy one get one free), kom ik (de wisselkoers is natuurlijk ook van belang) op
2015: 3,69 per boek
2016: 3,07 per boek
2017: 3,01 per boek
2018: 3,13 per boek

Ja, als je de boeken 1x luistert kan je wellicht beter van Storytel gebruik maken. Persoonlijk vind ik het aanbod gewoon nog niet goed genoeg daar, heb vele malen meer keuze bij Audible. Daarnaast zijn er veel series die ik eens zin de zoveel jaar weer luister (Harry Potter door Stephen Fry bijvoorbeeld) dus voor mij zijn dit echt goede prijzen.

Als aanvulling gebruik ik inderdaad ook Luisterbieb, elke maand (2 maanden?) zie ik er weer nieuwe titels tussen dus steeds vind ik daar ook wel wat "gratis" (ben toch lid van de bieb dus dat geld is al uitgegeven).

Ik vrees wel voor gevolgen door de Brexit, maar tot nu toe gaat het nog prima met mijn Audible abo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Zoals eerder gezegd ben ik dus ook een liefhebber van audioboeken omdat dat makkelijk is zo in de auto en thuis.
Maar waar ik me de laatste tijd in heb verloren zijn de Audio adventures van Big Finish. En dan voornamelijk Doctor Who. Dit zijn echt hoorspelen met alles erop en eraan. Sommige series van ze zijn ook met de acteurs van de BBC serie en canon in de tijdlijn.

Als je daarvan houd is het zeker het beluisteren waard. David Tanent is natuurlijk geweldig maar de Achtste Doctor heeft heel veel materiaal. "The Chimes of midnight" was echt een enorme goed verhaal vond ik. "Jubilee" ook.
Dat heb ik nu voornamelijk opstaan.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
dcl! schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 19:12:

Ja, als je de boeken 1x luistert kan je wellicht beter van Storytel gebruik maken. Persoonlijk vind ik het aanbod gewoon nog niet goed genoeg daar, heb vele malen meer keuze bij Audible. Daarnaast zijn er veel series die ik eens zin de zoveel jaar weer luister (Harry Potter door Stephen Fry bijvoorbeeld) dus voor mij zijn dit echt goede prijzen.

Als aanvulling gebruik ik inderdaad ook Luisterbieb, elke maand (2 maanden?) zie ik er weer nieuwe titels tussen dus steeds vind ik daar ook wel wat "gratis" (ben toch lid van de bieb dus dat geld is al uitgegeven).

Ik vrees wel voor gevolgen door de Brexit, maar tot nu toe gaat het nog prima met mijn Audible abo...
Ik vind 10,- per maand voor storytel goed te doen, heb er heel de Harry Potter en Terry Pratchett serie mee beluisterd en ben nu bij Brent Weeks de Prism serie aan het luisteren.
Heb ook Scribd op de agenda staan om eens te proberen. Die hebben toch weer een iets andere selectie.

Ik vind een echt boek eigenlijk wel fijner maar dat lukt me niet zo goed meer. Audioboeken gaan me veel beter af omdat ik de afspeelsnelheid omlaag kan zetten.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Goed punt, het is zeker fijn als je zelf de afspeelsnelheid kan regelen.

Ik weet dat er veel mensen zijn die de snelheid omhoog zetten. Zelf luister ik meestal op "gewone" snelheid en alleen als er zo'n Amerikaan voorleest die de hogesnelheidstrein wil halen, zet ik 'm wat langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 12:48

NoTimeRemains

I know

sorry voor de rottrap, maar ik ben op zoek naar een audiobook site, natuurlijk heb je audible en dat is volgens mij ook de grootste, maar is dit ook de beste?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Nu online
NoTimeRemains schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:58:
sorry voor de rottrap, maar ik ben op zoek naar een audiobook site, natuurlijk heb je audible en dat is volgens mij ook de grootste, maar is dit ook de beste?
Ligt eraan wat je wil? Wil je goedkoop audioboeken luisteren , dan is Scribd of Storytel best fijn. Audible is per maand wat duurder (meen ik) maar daarbij krijg je 1 aankoopcredit voor boeken die daarna je eigendom worden i.p.v. het abonnementsysteem bij Scribd en Storytel.
Als je Nederlands luisteren ook goed vind kan je ook kiezen voor de Luisterbieb, kan je volgens mij het hele bibliotheek archief aan luisterboeken luisteren.

Ik heb overigens ook een paar goedkopere audioboeken aangeschaft via Google Play store. Selectie daar is wel ietwat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

NoTimeRemains schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:58:
Welke taal wil je met name luisteren? Als je Nederlands wilt, kun je het best naar bijv. Storytel kijken. Luister je met name Engels is Audible wel een goede oplossing. Luister je alleen soms, kan Audible goedkoper zijn, luister je elke dag een paar uur kun je beter een Storytel oplossing nemen (Scribd ken ik verder niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Luister je elke dag een paar uur, kan je alsnog minder duur uit zijn door Audible te combineren met Luisterbieb (let wel: indien je toch al lid was van de bieb). Vooral als je veel gebruik kan maken van de Audible deals (buy one get one free, dat soort dingen) kan je over een jaar heen flink besparen.

Het nadeel van Storytel vind ik zelf, de toch (tov Audible) beperkte keuze, en je bent gegarandeerd je geld kwijt elke maand, of je nou veel of weinig luistert.

Bij Audible moet je ook even opletten waar je lid wil worden. Ik vrees nog steeds gevolgen ivm de uiteindelijke Brexit, maar tot nu toe ben ik vele malen voordeliger uit bij UK dan bij US.

Audible.de is onbetaalbaar, hebben geen deals voor zover ik heb kunnen zien, je kan alleen maar 1 boek per maand (1 credit) systeem aangaan. Niet doen dus. Als ik zie hoe het daar toegaat, hoop ik echt dat we niet ooit een Audible.nl gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien dat ik toch Storytel een kans geef. Staan een aantal oude boeken in; Koelen meeren des doods enzovoort.

Vind het nog steeds jammer dat de weduwe van Reve zo hard zit te schoppen. Geen ebook, geen luisterboek. Heb gelukkig een aantal van zijn boeken, waar 'De Avonden' wel mijn favoriet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 18:05
Vandaag mijn Kobo plus uitgebreid met het luisterboeken abonnement. Nog geen ervaring met luisterboeken maar ik luister wel veel podcasts over allerhande onderwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Nu online
emil_406 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:26:
Vandaag mijn Kobo plus uitgebreid met het luisterboeken abonnement. Nog geen ervaring met luisterboeken maar ik luister wel veel podcasts over allerhande onderwerpen.
Kan je met de uitbreiding toevallig ook de boeken van Robert Jordan kiezen? Op de bol.com website staan maar 9 luisterboeken :/

Pagina: 1 2 Laatste