Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Felicia schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Kan je met de uitbreiding toevallig ook de boeken van Robert Jordan kiezen? Op de bol.com website staan maar 9 luisterboeken :/
Helaas vallen die niet onder het luisterabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:56
Audible UK probeert eens een wat andere soort sale:

£3 Sci-Fi & Fantasy Sale

De eerste 3 van een (Sci-Fi of Fantasy) serie voor £3 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:18

Wailing_Banshee

You're Next

Ik moet weer een nieuwe lijst van audioboeken hebben... Ik zat zaterdag te maaien (heb dan altijd een audioboek aan), was halverwege het grasveld m'n laatste boek uit! Ik zit te denken aan Game of Thrones (heb de eerste drie boeken jaren geleden al eens geluisterd, voordat boek 4 uit was), of Robin Hobb. Misschien Raymond E. Feist....

Te veel keuze :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Riftwar Cycle wordt voorgelezen door Peter Joyce, vind ik zelf erg goed voorgelezen. Alleen jammer de de Mistress of the Empire serie door iemand anders gedaan wordt (vond ik zeer monotoon)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vond het luisterboek van World War Z geweldig. Vooral omdat het niet gewoon een voorgelezen boek is, maar eerder een hoorspel, met veel verschillende acteurs, geluidseffecten, etc.

Heeft iemand nog een leuke tip voor andere "hoorspelachtige" luisterboeken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
anandus schreef op maandag 3 juni 2019 @ 19:03:
Ik vond het luisterboek van World War Z geweldig. Vooral omdat het niet gewoon een voorgelezen boek is, maar eerder een hoorspel, met veel verschillende acteurs, geluidseffecten, etc.

Heeft iemand nog een leuke tip voor andere "hoorspelachtige" luisterboeken?
Isaac Asimov - Foundation. Uitgevoerd door Audible.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:27
Ik ben nu ook audible aan het uitproberen, maar vind het wel duur nog. Ik zit bij de US versie en de 15 dollar per maand voor 1 boek vind ik best veel. De 2 Audible originals die je per maand krijgt vond ik ook tegenvallen, ik had niet verwacht dat je deze slechts kon kiezen uit een maandelijkse selectie van 6. Dan zit je al vlug met maar 1 interessante titel.

Verder is audible denk ik vooral leuk als je weinig luistert maar als ik de prijzen voor losse audioboeken op hun site zie kun je beter gewoon een normaal boek kopen, dan heb je in ieder geval nog wat in de kast staan. Misschien dat ik storytel nog ga proberen, al vind ik audible wel relaxed qua app ed. Wat nog wel een leuke tip is: als je je audible membership opzegt en aangeeft dat je het te duur vindt krijg je nog een aanbod voor 3 maanden voor 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrCowboyBunny
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 20:47
Persoonlijk vind ik Audible fantastisch. Zag net dat ik al vanaf mei 2015 een account heb en 57 titels binnen mijn account heb staan. Storytel heb ik recent ook geprobeerd, maar vond de ervaring minder. Ook het aanbod bij Storytel viel mij wat tegen.

Er was een overlap met boeken die ik leuk vind om te luisteren (o.a. Tom Clancy's, Jack Reacher en de Joe Ledger reeks). Storytel had bij sommige boeken echter andere verteller. Overigens ben ik bij Audible ook bij diverse boeken afgehaakt omdat de narrator mij niet aanstond (terwijl de korte preview van een boek wel goed te luisteren was). Bij Audible is het dan ook geen probleem, mits je een actief abonnement hebt, om de boeken te retourneren. Je krijgt dan binnen paar minuten het aankoopbedrag of credit terug.

En als het je even niet uitkomt, dan zeg je je abonnement op of, wat Verona27 ook al aangaf, accepteert hun aanbieding (bijv. 3 maand 50% korting).

Wat zo nu en dan ook interessant is, is de optie om extra credits bij te komen. Ik krijg niet altijd de optie (of ik zie 'm niet in mijn account staan). Recent heb ik 3 credits bijgekocht voor $ 35,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:03
En Audible heeft regelmatig 2 for 1 aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik kan Robin Hobby aanraden. Wat een geweldige serie is dat. Het enige wat ik niet heb kunnen luisteren was de livetraders boeken. Anne Flosnik is een verschrikking in die serie. Als je een goede serie wil kan ik alles van Brandon Sanderson aanraden. Met name de Stormlight Archive.
Wailing_Banshee schreef op maandag 20 mei 2019 @ 07:57:
Ik moet weer een nieuwe lijst van audioboeken hebben... Ik zat zaterdag te maaien (heb dan altijd een audioboek aan), was halverwege het grasveld m'n laatste boek uit! Ik zit te denken aan Game of Thrones (heb de eerste drie boeken jaren geleden al eens geluisterd, voordat boek 4 uit was), of Robin Hobb. Misschien Raymond E. Feist....

Te veel keuze :p

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Verona27 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:10:
Ik ben nu ook audible aan het uitproberen, maar vind het wel duur nog. Ik zit bij de US versie en de 15 dollar per maand voor 1 boek vind ik best veel. De 2 Audible originals die je per maand krijgt vond ik ook tegenvallen, ik had niet verwacht dat je deze slechts kon kiezen uit een maandelijkse selectie van 6. Dan zit je al vlug met maar 1 interessante titel.

Verder is audible denk ik vooral leuk als je weinig luistert maar als ik de prijzen voor losse audioboeken op hun site zie kun je beter gewoon een normaal boek kopen, dan heb je in ieder geval nog wat in de kast staan. Misschien dat ik storytel nog ga proberen, al vind ik audible wel relaxed qua app ed. Wat nog wel een leuke tip is: als je je audible membership opzegt en aangeeft dat je het te duur vindt krijg je nog een aanbod voor 3 maanden voor 50% korting.
Excuus late reactie, maar je moet ook echt niet bij Audible.com zijn met de huidige koersen.
Wel maak ik me wat zorgen over de aanstaande Brexit en wat er daarna gaat (kan gaan) gebeuren, maar op dit moment heb je bij Audible UK gewoon 2x zoveel voor hetzelfde geld.

Bijvoorbeeld de prijs van het 24 credits/year abo: voor 109.99 BPS, ca €125.
In de US ben je al € 135 kwijt en dan heb je maar 12 credits/year, wil je 24 credits kan je zo'n € 210 ophoesten.

Met die 24 credits per jaar, kan je regelmatig meedoen met (zo'n beetje elke maand) de bogo sales, dan heb je 2 boeken voor 1 credit. Moet er wel iets van je gading bij zijn natuurlijk, maar meerdere keren per jaar heb ik wel beet.

Wat ik wel heel erg jammer vind, is dat ze de buy 3 get a 10 pound listener reward niet meer hebben, al 2 jaar niet meer. Vroeger 4x per jaar. Je gaf 3 credits uit aan 3 boeken die je graag wilde hebben, en dan kreeg je een maand later 10 pound op je account bijgeboekt. Daarmee kon je dan weer minder dure boeken aanschaffen, vooral als er net een 40% off sale was had je weer mooi beet dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 09:29
Na wat losse audioboeken geluisterd te hebben, nu sinds gister een audible(.com) account genomen. Dit is in de long-run toch wat goedkoper dan los kopen, ook al is het niet zoals met Spotify, oneindig luisteren.

Het lijkt meer op een soort pre-pay model, waarbij de boeken dan wel stuk goedkoper zijn dan ze los te kopen. Ik heb nu een jaar abonnement genomen van 150 dollar, hier mag ik 12 boeken mee kopen. $12,50 per boek dus. Verstandig om dan alleen boeken met credits aan te schaffen die >$12,50, anders is het boek los kopen weer goedkoper.
Natuurlijk heb je ook nog recht op 2 Audible originals, maar die moeten dan toevallig wel je interesse hebben.

Nu las is pas vandaag de reactie hierboven over audible.co.uk en dat dit niet hetzelfde is, vaag allemaal met dat Amazon, oh well. Aan de ene kant jammer dat ik dit niet eerder heb ontdekt, abbo is wel wat goedkoper.
Maar als ik wat reviews lees erover is de bibliotheek van de UK locatie kleiner dan de US. En de boeken lijken duurder te zijn bij de UK.
bv
Andy Weir - Artemis
$29,95 vs £28.99 = 27 euro vs 32 euro

Trouwens wel een geweldige uitvinding, audioboeken, ben zelf niet echt een lezer, maar dit is geweldig. Op de fiets naar werk met mn Aftershokz, ik ben zo op mn werk, fietsen is niet meer zo saai :)

En ook de boeken van GraphicAudio zijn cool, (windswept, Nuclear Bombshell Series). Jammer dat deze niet via Audible worden aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
Ik heb een vraagje namens mijn vriendin. Zij studeert rechten naast haar fulltime baan. Ter voorbereiding op haar master moet zij twee modules bedrijfseconomie gaan volgen aan de VU (start november, in totaal 14 EC dus best omvangrijk).

Omdat zij nogal moeite heeft met economische vakken, en de modules op de universiteit vaak in moordend tempo gaan, wil ze graag alvast een basis leggen. Maar met een fulltime baan, haar studie en tussen nu en november ook nog twee verhuizingen in het vooruitzicht is de beschikbare tijd een groot knelpunt. Ze heeft echter wel vrij veel reistijd in het woonwerkverkeer. Na de verhuizing zal dit halveren van 2 naar 1 uur per dag, maar dat is nog steeds een uur per dag die ze nuttig kan invullen.

Ze heeft in het verleden tijdens de autoritten van en naar werk veel hoorcolleges geluisterd, onder andere via Home Academy. Ze is nu op zoek naar een aubioboek of hoorcolleges die gaan over bedrijfseconomie, dus echt de theorie in basis. Ze kan echter niks vinden. Weten jullie toevallig een ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
@mr.Millenarian Staat je vriendin actief ingeschreven? Je zou kunnen kijken bij bv oreilly. Via mijn universiteit kunnen we daar ook alle boeken (en video's) raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
ido_nl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:13:
@mr.Millenarian Staat je vriendin actief ingeschreven? Je zou kunnen kijken bij bv oreilly. Via mijn universiteit kunnen we daar ook alle boeken (en video's) raadplegen.
Nog niet helaas, ze start daar pas in het tweede kwartiel (contractonderwijs) maar ze wil alvast een basis leggen voordat ze begint. Ze kan zich pas inschrijven als ze 45 EC uit haar premaster heeft, volgende week heeft ze tentamen waarmee ze die 45 hoopt te bereiken.

Ze staat wel ingeschreven bij Schakelzone Recht (via de Open Universiteit)

[ Voor 6% gewijzigd door mr.Millenarian op 25-08-2019 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:59

Nitai

Live the life you love.

mr.Millenarian schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:35:
Ik heb een vraagje namens mijn vriendin. Zij studeert rechten naast haar fulltime baan. Ter voorbereiding op haar master moet zij twee modules bedrijfseconomie gaan volgen aan de VU (start november, in totaal 14 EC dus best omvangrijk).

Omdat zij nogal moeite heeft met economische vakken, en de modules op de universiteit vaak in moordend tempo gaan, wil ze graag alvast een basis leggen. Maar met een fulltime baan, haar studie en tussen nu en november ook nog twee verhuizingen in het vooruitzicht is de beschikbare tijd een groot knelpunt. Ze heeft echter wel vrij veel reistijd in het woonwerkverkeer. Na de verhuizing zal dit halveren van 2 naar 1 uur per dag, maar dat is nog steeds een uur per dag die ze nuttig kan invullen.

Ze heeft in het verleden tijdens de autoritten van en naar werk veel hoorcolleges geluisterd, onder andere via Home Academy. Ze is nu op zoek naar een aubioboek of hoorcolleges die gaan over bedrijfseconomie, dus echt de theorie in basis. Ze kan echter niks vinden. Weten jullie toevallig een ingang?
Ze zou samenvattingen, hoorcolleges, aantekeningen kunnen downloaden en laten voorlezen met een voorlees functie? Staat er niets op YouTube?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Luisterboeken :D

Ik heb sinds anderhalf jaar een abbo op audible. Ik heb het een paar maans opgezegd (want teveel credits) en toen kreeg ik het aanbod voor zilver: 1 credit per twee maand. Past me goed (en als ik credits te kort kom, doe ik wel een keer zo'n 3 voor 33dollar aanbieding)

Ik luister met name sci-fi. Liefst sci-fi die ook op tv is (expanse, star trek enzo). Erg leuk. Sinds ik luister, lees ik eigenlijk geen ebooks meer.

Ik luister met name in de auto. Ik zit een paar keer per week lang op de snelweg en dan is het ideaal luisteren.
Ik kan niet luisteren tijdens werk (ik kan niet luisteren en tegelijk ook stukken schrijven). In bed lukt ook niet: ik val binnen 5mins in slaap :+

De boeken die ik luister zijn 20u per stuk, daar doe ik weken over. Dus vandaar abbo wat teruggebracht (want ik had ook al een aantal boeken die ik nog moest luisteren).

Storytel spreekt me ook wel aan, net als luisterabbo bij bol. Maar die hebben niet de boeken die me aanspreken.

Ik zag in dit topic al mooie tips, dus daar zal ik er wat van proberen :)

• Lanithro
Ik ben dit jaar begonnen met Sci-Fi. En dan met name The Expanse van James S.A. Corey. Een schrijversduo. Er is ook een serie van die momenteel te streamen is op Amazon Prime.

Moet zeggen dat het goede boeken zijn. Ze luisteren lekker weg. Weer eens wat anders dan de Epic Fantasy die ik normaal luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
ido_nl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:49:
Nu las is pas vandaag de reactie hierboven over audible.co.uk en dat dit niet hetzelfde is, vaag allemaal met dat Amazon, oh well. Aan de ene kant jammer dat ik dit niet eerder heb ontdekt, abbo is wel wat goedkoper.
Maar als ik wat reviews lees erover is de bibliotheek van de UK locatie kleiner dan de US. En de boeken lijken duurder te zijn bij de UK.
bv
Andy Weir - Artemis
$29,95 vs £28.99 = 27 euro vs 32 euro
Die prijs komt omdat je kijkt als niet member. Als je als member kijkt (wat je nu dus op .com hebt) dan krijg je bij UK £25.37 te zien.

Overigens nu je toch al bij .com zit (je kan natuurlijk gewoon je jaar "uitdienen", kijken wat er na de Brexit is gebeurd (met auteursrechten) en daarna alsnog naar UK switchen.

Maar ik zou je aanraden om voor de speciale deals regelmatig de topic bij Goodreads te raadplegen:
https://www.goodreads.com...rs-2019-july-to-september

Er zitten veel Amerikanen dus de meeste discussies gaan over .com
Laatst hadden ze weer een leuke actie 2 credits uitgeven en dan $5 krijgen ...

Er is ook zo'n topic over de daily deals. Die moeten natuurlijk maar net je smaak zijn, maar een paar keer per jaar heb ik toch altijd wel prijs en dan heb je lekker goedkoop een boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
@dcl! ah top, zit zelf wel op goodreads, maar ben me niet goed bewust van het discussie gedeelte. Dank voor de tip dus.

En ja, was geen member bij UK, dat zou het inderdaad kunnen zijn.

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 16:19

Frituurman

Mjam!

Ik hop zelf nogal rond qua aanbieder. Heb via Storytel in een paar maanden de complete Riftwar Cycle geluisterd (pakweg 30 luisterboeken). Heb daar ook voor het eerst een luisterboek in het Nederlands geluisted (Zwarte Ster). Die laatste was weer eens wat anders.

Daarnaast heb ik heel veel via Audible geluisterd en dan eigenlijk alleen maar scifi:

John Scalzi:
- Old Man's War (6 boeken)
- The Android's Dream
- Red Shirts
- Fuzzy Nation
- Agent to the Stars

Jack Campbell (John Henry):
- The Lost Fleet-serie (6 boeken)
- Beyond the Frontier-serie (5 boeken)
- The Lost Stars-serie (4 boeken)
- Stark-serie (3 boeken)

James Corey:
- The Expanse (8 boeken)

Marko Kloos:
- Frontlines (6 boeken)

B.V. Larson
- Undying Mercenaries (12 boeken)
- Rebel Fleet (4 boeken)

Inmiddels ben ik beland bij Jay Alan met zijn Blood on the Stars-serie. Ik ben daar bij het tot nu toe op één na laatste boek (nr. 13). Boek 14 verslind ik er weer achteraan, natuurlijk.

Als het goed is komen er van Undying Mercenaries meer boeken uit, maar daarna wordt de spoeling weer wat dunner. Op mijn to-do lijst staat nog 'The Forever War', maar qua stem (George Wilson) kon ik daar niet echt aan wennen. Die heb ik toen maar weer 'on hold' gezet.

Zijn er nog meer uitgebreide scifi-series qua luisterboeken waar jullie ervaring mee hebben? Ik heb inmiddels (inclusief de Riftwar Cycle wat fantasy is) pakweg 100+ luisterboeken gehad. Ik wil er graag meer. Ze zijn ideaal voor tijdens de trein of tijdens het huishouden. :)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

• aegron2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 14:12
@Frituurman : Ik weet niet zeker of ze op Storytel staan, maar Terry Pratchett is ook erg de moeite (41 boeken in The Discworld serie en de rest is ook erg goed).

En de andere boeken van John Scalzi zijn ook de moeite waard (Lock In Universe (helaas nog maar twee boeken) en Interdepency (trilogy, deel drie komt volgend jaar uit)).

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Star trek en stargate misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Ik ben op dit moment aan het luisteren naar Piers Anthony, en dan de Immortality. Een fantastische verteller, en, vind ik, ook erg leuk geschreven boeken. Te luisteren op Storytel.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik ben inmiddels helemaal bij met de Expanse serie. Heb alleen niet alle Novella's geluisterd. Heb er 1 geluisterd, maar die voegde zo weinig toe dat ik de rest links heb laten liggen. Nu maar de Witcher aan het luisteren.

Zit enorm te wachten op het volgende deel van de Stormlight boeken. Maar dat duurt zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

f

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2021 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Zijn er meer mensen die, net als ik, boeken zoeken in een bepaald genre en bepaalde narrators? Ik luister alles in het Engels en ben momenteel vooral aan het luisteren naar narrators als Jeffrey Kafer, Mark Boyett, Luke Daniels en William DuFris. Ik zoek daarbij vooral naar boekenseries in het sci-fi genre, o.a.:

Vaughn Heppner - The Lost Starship (1-13)
Ryk Brown - Frontiers Saga I (1-15) en Frontiers Saga II (1-15)
Marko Kloos - Frontlines (1-7, waarbij boek 7 toch weer door iemand anders is ingesproken dan Luke Daniels)
Jay Allan - Blood on the Stars (1-17)

Dat zijn de boeken die ik de afgelopen maanden heb gehad. Nu bezig met de The Messenger-serie van J.N. Chaney.

Kan niet wachten op de volgende Blood on the Stars van Jay Allan óf (en dat is misschien wel mijn favoriete reeks na The Old Man's War van John Scalzi) The Undying Mercenaries book 15 van B.V. Larson.

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-09 16:35
Frituurman schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:16:
Zijn er meer mensen die, net als ik, boeken zoeken in een bepaald genre en bepaalde narrators? Ik luister alles in het Engels en ben momenteel vooral aan het luisteren naar narrators als Jeffrey Kafer, Mark Boyett, Luke Daniels en William DuFris. Ik zoek daarbij vooral naar boekenseries in het sci-fi genre, o.a.:

Marko Kloos - Frontlines (1-7, waarbij boek 7 toch weer door iemand anders is ingesproken dan Luke Daniels)

Dat zijn de boeken die ik de afgelopen maanden heb gehad. Nu bezig met de The Messenger-serie van J.N. Chaney.

Kan niet wachten op de volgende Blood on the Stars van Jay Allan óf (en dat is misschien wel mijn favoriete reeks na The Old Man's War van John Scalzi) The Undying Mercenaries book 15 van B.V. Larson.
Als je hierin nog aanraders hebt dan hoor ik het graag. Ik ben ook vooral van de Sci-fi (en fantasy, maar die genres zijn min of meer hetzelfde). Ik heb nu al een tijdje geen luisterboeken beluisterd maar toen ik nog naar mijn werk fietste kon ik wel genieten van de verhalen van Fafhrd and the Grey Mouser (narration door Jonathan Davis). Daarvoor heb ik ook een groot aantal Discworld boeken van Terry Pratchett beluisterd waar het inspreken ook ontzettend goed is gedaan (al was de daadwerkelijke kwaliteit van de audio vrij ondermaats).

Ik heb ook nog een paar Nederlandstalige audiobooks geprobeerd, maar daarvan was de kwaliteit vaak dramatisch (vergelijkbaar met de gemiddelde voorlezende schooljuf). Hopelijk hebben mainstream boeken iets hogere productiewaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 10:29
Zijn er meer mensen die, net als ik, boeken zoeken in een bepaald genre en bepaalde narrators?
Toen ik naar RC Bray's The Martian luisterde, heb ik letterlijk een heel weekend nonstop geluisterd, zo goed vond ik hem (en het verhaal). Hij spreekt veel in, maar helaas veel horror-sci-fi/fantasy, en militaire sci-fi, wat niet echt mijn genre's zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Brent schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Toen ik naar RC Bray's The Martian luisterde, heb ik letterlijk een heel weekend nonstop geluisterd, zo goed vond ik hem (en het verhaal). Hij spreekt veel in, maar helaas veel horror-sci-fi/fantasy, en militaire sci-fi, wat niet echt mijn genre's zijn.
Dankjewel! Toevallig ook nog wat boeken van schrijvers ingesproken die ik sowieso al wel kon waarderen. Heb net even een sample geluisterd op Audible en dat is wel een aangename stem! :)

Het lijstje wordt langer

William DuFris
Luke Daniels
Jeffrey Kafer
Mark Boyett
R.C. Bray

Woehoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 09:02

Ha Frontlines heb ik ook tot en met deel 6 geluisterd, moest altijd wel een beetje grinniken om de "All American hero" stem van Luke Daniels. Wist niet dat er een deel 7 was, maar even op mijn to read/luister lijstje zetten.

Qua aanraders Sci-fi met een prettig luisterende lezer:
The Bobiverse boeken, geschreven door Dennis E Taylor, gelezen door Ray Porter. Hij heeft ook de nieuwe Andy Weir, Project Hail Mary ingesproken, die ben ik momenteel aan het luisteren, ook een aanrader tot nu toe.

R.C. Bray is al genoemd, die heeft ook de Expeditionary Force boeken van Craig Alanson ingesproken, qua stijl een beetje vergelijkbaar met de Frontlines serie van Marko Kloos.

Edit:
Brent schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:02:
[...]

He? Ik dacht dat die door Will Wheaton was ingesproken?
Edit 2, Ah, er zijn twee versies.

[ Voor 13% gewijzigd door Minneyar op 30-06-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Minneyar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Ha Frontlines heb ik ook tot en met deel 6 geluisterd, moest altijd wel een beetje grinniken om de "All American hero" stem van Luke Daniels. Wist niet dat er een deel 7 was, maar even op mijn to read/luister lijstje zetten.

Qua aanraders Sci-fi met een prettig luisterende lezer:
The Bobiverse boeken, geschreven door Dennis E Taylor, gelezen door Ray Porter. Hij heeft ook de nieuwe Andy Weir, Project Hail Mary ingesproken, die ben ik momenteel aan het luisteren, ook een aanrader tot nu toe.

R.C. Bray is al genoemd, die heeft ook de Expeditionary Force boeken van Craig Alanson ingesproken, qua stijl een beetje vergelijkbaar met de Frontlines serie van Marko Kloos.
Dat GI Joe gehalte vind je wel bij meer narrators.. :)

Bij Frontlines, boek 7 (Orders of Battle), is er helaas wel een andere narrator. Eric G. Dove. Redelijk en gelukkig spreekt hij de meeste woorden op eenzelfde manier uit (je wil niet weten wat voor verschil er in namen van alien-rassen kan zitten, zodra er van narrator wordt gewisseld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 18-09 10:29
Minneyar schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:43:

[...]

He? Ik dacht dat die door Will Wheaton was ingesproken?
Edit 2, Ah, er zijn twee versies.
Ik luisterde ernaar toen het audioboek net uit was. Na het luisteren dacht ik 'waarom is hier nog geen film van ?!', en warempel dat werd niet lang erna bevestigd.

Kan me niet voorstellen dat Wil het beter deed ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
Ik ben The Wheel of Time opnieuw aan het luisteren. Amazon komt dit jaar met de TV adaptatie dus wilde het weer even opnieuw beleven. Het fijne is dat ze ingesproken worden Michael Kramer en Kate Redding.

Voor de mensen die van goede Sci-Fi houden zijn de boeken van The Expanse. Deze boeken erg realistisch zo ver Sci-Fi realistisch kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben sinds de corona uitbrak begonnen met luisterboeken.
Ik werd s'ochtends in de auto zat van corona dit corona dat.
Luisterde af en toe podcasts waaronder echt gebeurt maar ook brand in het landhuis.

Mijn zoon heeft een gratis bieb abbo en ik zag op een gegeven moment dat ik ook via de online bieb boeken kon luisteren.

Op een gegeven moment is de app aangepast en omdat mijn zoon nog geen 18 is, kon je bijv de hele online catelogus van de volwassenen niet meer luisteren.
toen ben ik gaan afwegen wat kan ik doen.
Storytel was mij te duur
Via de online bieb kost het me 42 euro per jaar is alleen een digitaal abbo.

Dus nu haal ik mn luisterboeken daar vandaan.
Werkt op zich wel prettig de app kan nog wel wat beter.
Het aanbod is echt heel ruim.
Ben nu voornamelijk met waar gebeurde verhalen bezig. oa ik ontsnapte uit auschwitz

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

Net Project Hail Mary afgeluisterd op Audible. Fantastisch verhaal. Andy Weir's hard sci fi bevalt me goed, net als de The Martian weer een leuk verhaal.

This is the Way.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Nou ja zal em nog maar een keertje aantrappen:

Net Mythos van Stephen Fry afgeluisterd. Ben een fan van Griekse mythologie en van Fry dus 1 + 1 = 3!

Nu weer op zoek naar een mooi sci-fi boek. Iemand aanraders?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 7 years in tibet geluisterd. Deze was included in mijn Audible abonnement. Een echt gebeurd verhaal over hoe twee Oostenrijkse mannen ontsnappen uit een Engelse gevangenis in India en in 1945 door Tibet reizen. Prachtig om de beschrijvingen en hun avonturen te lezen. Uiteindelijk wordt één van hen bevriend met de Dalai Lama, toen een jongen van 14. Nu een oude man van ongeveer 90.

Prachtig boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoTimeRemains schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 22:24:
Nou ja zal em nog maar een keertje aantrappen:

Net Mythos van Stephen Fry afgeluisterd. Ben een fan van Griekse mythologie en van Fry dus 1 + 1 = 3!

Nu weer op zoek naar een mooi sci-fi boek. Iemand aanraders?
Mythos en Heroes waren mooie boeken. Hij heeft net Troy uitgebracht. Een aanrader is Norse Gods door Neil Gaiman. Heel leuk om te lezen hoe hun verhalen verschillen van de Grieken.

Science fiction aanraden vind ik lastig. Hierboven staan tips. Ik luister vooral de klassiekers tot nu toe.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 14:17
Voor de liefhebbers van Engelstalige audioboeken, kan je eens naar dit Youtube kanaal kijken.
https://www.youtube.com/c...gAPJtHaT7rr_16JnZw/videos
Bevat een diverse reeks van boeken van o.a. Tolstoj, Confusius, Tolkien, JK Rawling, Agatha Christie etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag cyber Monday bij Audible. Boeken voor 1£

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Afgelopen tijd The Storyteller - Dave Grohl (ingesproken door Dave) en Kitchen Confidential - Anthony Bourdain (ook ingesproken door Tony) geluisterd.

Nu Jurassic Park van Michael Crichton aan t luisteren.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 18-09 13:36
Maak al een tijdje gebruik van Audible maar mis nog een plugin om boeken op mijn Garmin horloge te zetten voor tijdens het hardlopen.
Zie online verschillende stukken software en diensten die audible boeken omzetten naar MP3. Iemand al ervaring met het overzetten van audible naar een niet compatible device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Asprine schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:38:
Maak al een tijdje gebruik van Audible maar mis nog een plugin om boeken op mijn Garmin horloge te zetten voor tijdens het hardlopen.
Zie online verschillende stukken software en diensten die audible boeken omzetten naar MP3. Iemand al ervaring met het overzetten van audible naar een niet compatible device?
Heb ik heel lang gedaan, de audible boeken gedownload en daarna omgezet naar MP3. Houd er wel rekening mee dat die mp3 bestanden een heel stuk groter zijn dan de audible bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-09 13:16
Heb net Audible gedownload, ik heb gehoord dat je als je genoeg luistert je niks hoeft te betalen.

Hoe werkt dit? ik zie dat ik 11,99 euro per maand moet betalen.

Cat linux.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 13:06
Ook bij ons thuis zijn we begonnen aan luisterboeken. Vooral voor het slapen gaan - een half uurtje via de tablet. We gebruiken daarvoor de Bibliotheek app. Een behoorlijk aanbod! Ik vind wel erg irritant dat je niet kunt filteren op populairiteit - Must-haves etc. maar daar is overeen te komen.

Merk wel dat er verschil in voorleestemmen zit. Via Reddit las ik de tip om 'The curuous incident of the dog in the night-time' te lenen. Geschreven door Mark Haddon en verteld door Jeroen Willems. Erg leuk boek en goed voorgelezen.

Hebben jullie nog tips? Fijne vertellers in het Nederlands? Engels mag ook hoor, maar voor het slapen gaan vind ik Nederlands fijner. Het liefst toegankelijke verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chuk
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-07 14:26
Ik heb me recentelijk gewaagd aan een het produceren van een luisterboek/audio saga in het engels. Vind het best leuk om te doen en ben benieuwd wat een tweaker ervan zou vinden. Ik gebruik RVC om de stemmen te moduleren en vind het resultaat best wel goed (zeker niet beter dan een professionele voice actor ofzo, maar toch wel aardig).

Als iemand zin heeft om ernaar te luisteren en wat constructieve feedback te geven zou dat fijn zijn!

Audio Adventure - Black Pulse
Black Pulse is a thrilling sci-fi audio drama that plunges listeners into the adventures of a diverse crew navigating the treacherous edges of the galaxy. Set in a universe where rebellion, smuggling, and high-stakes missions are the norm, the crew faces everything from intense space battles to mysterious alien worlds.

What makes Black Pulse stand out is its blend of action-packed sequences, humorous character interactions amongst the crew of 8 iconic main characters with each having a unique personality.

Listeners can expect a mix of suspense, camaraderie, and the occasional laugh as the crew tackles the challenges of their missions while uncovering dark secrets that could change the fate of the galaxy.
Heb ook een RSS feed.

Wat ik al van feedback heb gekregen is dat de narrator (vooral in de early episodes) niet altijd zuiver spreekt, dus die ga ik her-opnemen na de afwerking van het seizoen. En zoals vaker in dit soort projecten zijn de latere episodes beter dan de eerste, naarmate de ervaring in de sound design stijgt.
Pagina: 1 2 Laatste