Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht, 17 inch, manusje in alles

Pagina: 1
Acties:

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:59

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe laptop als vervanging van mijn 'oude' Asus-laptop. De laptop wordt gebruikt door zowel mijn vrouw als ikzelf. We willen een 17" scherm omdat de laptop met name op de keukentafel wordt gebruikt (niet veel sjouwen) en ik heb gewoon een hekel aan te kleine lettertjes :P

Wat ga je met je laptop doen?
Thuiswerk (remote desktop), spelletjes, video's/foto's bewerken, motor/autoroutes plannen (Garmin Basecamp, Google Maps. Vandaar dat een groot scherm met 1920x1080 resolutie wel prettig is.

Wat is je budget?
Max 1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen in huis af en toe verplaatsen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Asus en die bevalt prima. Dat is echter geen eis.

Aanvullende eisen zijn:
een Kaby Lake processor
een dedicated videokaart (10xx). Ik wil in de toekomst ook zelf weer wat spellen gaan spelen en die zijn iets veeleisender dan de Angry Birds achtige spellen van mijn vrouw :P
min 256 Gb SSD of makkelijk te upgraden (zonder de hele laptop te slopen)
16 Gb geheugen of makkelijk bij te plaatsen (wederom zonder de hele laptop te slopen)
Liefst een DVD-lezer

Aldus kom ik zelf uit op de pricewatch: HP Pavilion 17-ab200nd

Ik weet alleen niet of deze laptop een IPS-scherm heeft of niet.

Iemand opmerkingen of aanvullende suggesties?

De islam kan uw vrijheid schaden

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
Zijn dat harde eisen, want er komen dan weinig laptops in aanmerking gezien je budget.

directe alternatieven mbt je genoemde eisen zijn:
pricewatch: MSI GP72 7RD-058NL (Leopard)
pricewatch: Asus ROG Strix GL753VD-GC100T (geen optische drive)

Als je een 10xx videokaart wil, kan je beter minimaal de 1050 Ti nemen (4Gb ram, ipv de 2 die de door jou genoemde HP heeft), maar die valt niet binnen budget bij een 17" laptop.

als een 970M videokaart (iets beter dan de 1050 Ti) icm een 6th gen processor een optie voor je is, dan zijn er een paar Medion's waar je uit kan kiezen:
categorie: Laptops

Alternate heeft een aanbieding voor een Asus 17" met een GTX 1060 voor 1299,- incl kortingscode:
https://www.alternate.nl/...ge.html?articleId=1297768

wel is het een 6th gen processor en heeft het geen optische speler. Ook zal je de M.2 SSD in het geheel moeten vervangen als je een grotere SSD wil en de aanwezige HDD wil houden (of je haalt de HDD eruit om een 2e SSD erin te zetten)

Binnen je budget en met je genoemde eisen (schermgrootte, kaby lake, 10xx gpu) zijn er weinig keuzes mogelijk en dan nog moet je inleveren op je minimale wensen qua grootte SSD en werkgeheugen.

Ik loop zelf beetje tegen hetzelfde probleem aan, maar ik heb nog de tijd om door te sparen en prijsverlagingen van 17" systemen met Kaby Lake icm 10xx kaarten af te wachten

[ Voor 5% gewijzigd door Metaalhoofd op 17-02-2017 12:17 ]

Star Citizen Referral Code

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 17:00
Idd nog even wachten op de nieuwe ASUS N-serie dan moet het goed komen!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 15:25
een van de belangrijkste vragen die je jezelf eerst moet stellen is:
Wat voor spellen wil je spelen? En op wat voor settings wil je ze spelen (ultra, high, of is medium ook goed?)

Voor veel dingen die je noemde voldoet een i3 processor met integrated gpu prima, maar afh van het soort spellen wat je wil spelen heb je een snellere processor nodig en een betere GPU.

Vervolgens de taak om vrouwlief te overtuigen dat een snellere processor en betere GPU wel wenselijk is, want die van mij vind het ook allemaal niet nodig.

Star Citizen Referral Code

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Schopje. Ik heb een laptop gevonden die aan mijn eisen voldoet: pricewatch: HP 17 17-w201nb (Belgisch model)

Echter, Belgisch model dus met AZERTY. Ik heb me suf gezocht maar kan nergens een vergelijkbaar model vinden met QWERTY toetsenbord. Of kijk ik er echt overheen?

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Da's toch geen 17 inch scherm?

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:45
Ik zocht iets vergelijkbaar en heb eergisteren de knoop doorgehakt en de pricewatch: MSI GL72 6QD-213NL gekocht. (Zakelijke laptop van €1000-1500 gezocht) Vanwege dat ik af en toe wat videobewerkingen wil doen er een 1TB HDD bij laten plaatsen (MSI levert daar zelfs zelf een bracket voor bij de laptop).
Is alleen nog Skylake. En geen 10x videokaart, maar de prijs is laag, dus je zou die kaart ook nog zou kunnen (laten) vervangen.

Om meer naar je laatste reactie te zoeken, de pricewatch: HP Omen 17-w241nd lijkt erop, alleen wat duurder. En de pricewatch: MSI GP72 7RD-055NL (Leopard) heeft ook bijna dezelfde specificaties, geen HP en net ietsje beter en net ietsje duurder.
(Vergelijk deze 3: https://tweakers.net/pric...are/737345;723495;709189/)

De rest komt boven de 1500 Euro. (Vergelijk bovenstaande 3 plus die boven de 1500 Euro: https://tweakers.net/pric...225;704321;709227;709191/)

(Maar ja, net iets mindere eisen en je kan op zo'n 1000 Euro uitkomen, o.a. met die ik dus heb gekocht.)

[ Voor 12% gewijzigd door Truus01 op 17-03-2017 12:24 ]

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wokschotel schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:06:

Iemand opmerkingen of aanvullende suggesties?
ja, ik :P

check dit topic

[LBBG] Multimedialaptop april 2017

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Verwijderd

Oeps, duizendmaal excuses. Ik was nog niet wakker.
Pagina: 1