Ik zoek een nieuwe laptop als vervanging van mijn 'oude' Asus-laptop. De laptop wordt gebruikt door zowel mijn vrouw als ikzelf. We willen een 17" scherm omdat de laptop met name op de keukentafel wordt gebruikt (niet veel sjouwen) en ik heb gewoon een hekel aan te kleine lettertjes 
Wat ga je met je laptop doen?
Thuiswerk (remote desktop), spelletjes, video's/foto's bewerken, motor/autoroutes plannen (Garmin Basecamp, Google Maps. Vandaar dat een groot scherm met 1920x1080 resolutie wel prettig is.
Wat is je budget?
Max 1200 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen in huis af en toe verplaatsen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Asus en die bevalt prima. Dat is echter geen eis.
Aanvullende eisen zijn:
een Kaby Lake processor
een dedicated videokaart (10xx). Ik wil in de toekomst ook zelf weer wat spellen gaan spelen en die zijn iets veeleisender dan de Angry Birds achtige spellen van mijn vrouw
min 256 Gb SSD of makkelijk te upgraden (zonder de hele laptop te slopen)
16 Gb geheugen of makkelijk bij te plaatsen (wederom zonder de hele laptop te slopen)
Liefst een DVD-lezer
Aldus kom ik zelf uit op de pricewatch: HP Pavilion 17-ab200nd
Ik weet alleen niet of deze laptop een IPS-scherm heeft of niet.
Iemand opmerkingen of aanvullende suggesties?
Wat ga je met je laptop doen?
Thuiswerk (remote desktop), spelletjes, video's/foto's bewerken, motor/autoroutes plannen (Garmin Basecamp, Google Maps. Vandaar dat een groot scherm met 1920x1080 resolutie wel prettig is.
Wat is je budget?
Max 1200 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, alleen in huis af en toe verplaatsen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb nu een Asus en die bevalt prima. Dat is echter geen eis.
Aanvullende eisen zijn:
een Kaby Lake processor
een dedicated videokaart (10xx). Ik wil in de toekomst ook zelf weer wat spellen gaan spelen en die zijn iets veeleisender dan de Angry Birds achtige spellen van mijn vrouw
min 256 Gb SSD of makkelijk te upgraden (zonder de hele laptop te slopen)
16 Gb geheugen of makkelijk bij te plaatsen (wederom zonder de hele laptop te slopen)
Liefst een DVD-lezer
Aldus kom ik zelf uit op de pricewatch: HP Pavilion 17-ab200nd
Ik weet alleen niet of deze laptop een IPS-scherm heeft of niet.
Iemand opmerkingen of aanvullende suggesties?
De islam kan uw vrijheid schaden