[LBBG] Multimedialaptop april 2017

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
We zijn al een tijdje aan de LBBG aan het sleutelen om hem te verbeteren en bij de vorige LBBG hebben we een pagina toegevoegd waarin we motiveren welke laptop de best buy van dat moment is, en op de pagina’s daarna staan de laptops die we getest hebben. Uit de reacties bleek dat dat enerzijds gewaardeerd werd, maar bij anderen ook wel voor verwarring zorgde. Bij wijze van experiment doen we het voor de maand april als volgt: jullie kunnen zoals altijd discussiëren over de beste laptop in een categorie en die zullen we dan op de redactie testen. De reviews die daaruit rollen zetten we los online en in de best buy guide bespreken we vervolgens welke laptop wat de redactie betreft de best buy is. Dat kan de laptop zijn die als ‘winnaar’ uit het topic komt, maar het kan ook dat die laptop na het testen tegen blijkt te vallen en we daardoor iets anders adviseren.

[LBBG] Multimedialaptop april 2017

Over een paar weken gaat de volgende laptop best buy guide alweer online en daarom willen we in dit topic input van jullie verzamelen voor de multimedialaptop van april. 'Multimedialaptop' klinkt als een Compaq-reclame uit 1997, maar waarnaar we op zoek zijn komt op het volgende neer:
- Een laptop met een 15, 17 of 18 inch scherm
- ...met een hoge resolutie (minstens fhd) en een goed paneel (ips of vergelijkbaar)
- Een ssd, maar ook voldoende opslag. (combinatie van ssd + hdd heeft dus de voorkeur)
- Een losse videokaart zodat er ook spelletjes op gespeeld kunnen worden. (denk aan een RX460/GTX960M/GTX1050)
- En zoals altijd zijn een fijn toetsenbord/touchpad, goede bouwkwaliteit en veel aansluitingen ook prettig.
- Budget: max. 1200 euro

Reageren kan tot 23 maart 12:00, waarna we de knoop doorhakken en een laptop gaan testen op de redactie, zodat er 1 april een review online kan.
Kandidaten
Als je in de Pricewatch zoekt op een laptop met bovenstaande specs kom je al heel snel op heel veel gamelaptops uit. Een gamelaptop kan op zich prima functioneren als een multimedialaptop, maar voor gamelaptops hebben we een aparte categorie in de bbg. Mocht de prijs/kwaliteitverhouding van de non-gamelaptops enorm tegenvallen, dan kunnen we alsnog een dergelijke laptop verkiezen, maar laten we in eerste instantie iets zonder rgb-poppenkast proberen te vinden :+

Niet de meest recente specs, maar wel 150 euro in prijs gezakt sinds de introductie in de pricewatch: Asus VivoBook Pro N552VW-FY217T Core i7-6700HQ, GTX960M, 8GB geheugen en 256GB ssd. Volledig metalen behuizing en mat full hd-scherm. Touchpad schijtn tegen te vallen volgens een userreview. De N552 bovendien nog in een heleboel andere uitvoeringen te krijgen.

Eentje met 17"-scherm: pricewatch: HP Pavilion 17-ab200nd en een Core i7-7700HQ, GTX 1050 en een combinatie van 128GB ssd en een 1TB hdd. Past qua specs iig perfect in het plaatje van de multimedialaptop. De maximale helderheid van het scherm schijnt wat tegen te vallen volgens Laptopmedia.

Of: iest meer de zakelijke kant op en dan heb je een Thinkpad E570, die je zelf kunt samenstellen op de Lenovo-site. http://shop.lenovo.com/nl.../edge-series/e570/#SYSTEM Met een i7-7500U, GTX950M, 1920x1080 ips-scherm, 180GB ssd + 1TB hdd en 16GB geheugen voor 1133 euro. Is qua cpu dus wel een stuk langzamer dan de twee bovenstaande, maar als het goed is wel lekker stevig en een fijn toetsenbord zoals we van thinkpads gewend zijn.

Aan jullie de keuze welke laptop we mogen testen voor de best buy guide. Een van de drie bovenstaande of heel iets anders? Laat het weten!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 09:14
misschien een pricewatch: Clevo N870HJ1 met wat opties, al is laptopplus niet de goedkoopste, maar bij laptopparts4less valt die nog redelijk binnen budget met: i7-7700HQ, GTX 1050, 16GB ram, 256GB Intel 600P SSD & windows 10 pro, en houd je nog wat wisselgeld over om er zelf een HDD in te zetten (of even vragen of zij wat meer HDD opties toevoegen)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:18
Ik zit nu net in deze richting te zoeken.
Ik kom op de MSI GL72 6QD-213NL.
Het is dan wel een game-laptop, wel 17,3" en de prijs is een stuk lager.
pricewatch: MSI GL72 6QD-213NL
i7-6700HQ, GTX950M, 1920x1080 TN-scherm, 256GB ssd en 8GB geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PiweD schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:15:
- Een laptop met een 15, 17 of 18 inch scherm
- ...met een hoge resolutie (minstens fhd) en een goed paneel (ips of vergelijkbaar)
- Een ssd, maar ook voldoende opslag. (combinatie van ssd + hdd heeft dus de voorkeur)
- Een losse videokaart zodat er ook spelletjes op gespeeld kunnen worden. (denk aan een RX460/GTX960M/GTX1050)
- En zoals altijd zijn een fijn toetsenbord/touchpad, goede bouwkwaliteit en veel aansluitingen ook prettig.
- Budget: max. 1200 euro
optisch station? wel doen, niet doen? must-have?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 09:14
Fraggert schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:41:
[...]

optisch station? wel doen, niet doen? must-have?
ik zou zeggen must-have. Je kan een optisch station altijd vervangen door een HDD caddy voor meer schijfruimte, en als multi-media laptop zal men er mogelijk ook dvdtjes op willen bekijken.

echter een multi media laptop associeer ik weer niet met een i7, denk dat een i5 ook ruim voldoende zal zijn.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Metaalhoofd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 12:59:
[...]

ik zou zeggen must-have. Je kan een optisch station altijd vervangen door een HDD caddy voor meer schijfruimte, en als multi-media laptop zal men er mogelijk ook dvdtjes op willen bekijken.

echter een multi media laptop associeer ik weer niet met een i7, denk dat een i5 ook ruim voldoende zal zijn.
De reden dat ik het vroeg was ook eigenlijk een beetje een wake-up call.

In de vorige LBBG werdt een laptop gekozen waar dus een optisch station ontbrak.

Het verbaasde mij dat er in de hele review van die laptop daar aan voorbij werdt gegaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter
Traditioneel hoort er natuurlijk wel een blurayspeler in een multimedialaptop, maar omdat er tegenwoordig zo veel via digitale distributie gaat vind ik niet dat het een dingis om per se aan vast te moeten houden.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

PiweD schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:16:
Traditioneel hoort er natuurlijk wel een blurayspeler in een multimedialaptop, maar omdat er tegenwoordig zo veel via digitale distributie gaat vind ik niet dat het een dingis om per se aan vast te moeten houden.
dat snap ik, maar benoem dat dan op zijn minst even in zo'n LBBG.

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 17-03-2017 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 11:16
De vraag is hoeveel stomme films je kunt vinden om een extra HDD te kunnen verantwoorden. Tenminste, uit de eisen komt geen enkel geluidsaspect naar voren als eis. Iets wat ook gemakkelijk verdwijnt in de specificaties, want kopers weten er niets van, dus levert het niks op in verhouding tot "met Core i7!!" i.p.v. "Core i5!!"

Ik heb zelf weinig kennis van de voor en nadelen van de diverse audiochips en aansluitingen, maar het viel me op dat geluid bij multimedia geheel ontbrak. Persoonlijk kijk ik bij aanschaf van een laptop/notebook wel altijd naar de plaatsing van de aansluitingen. Vaak genoeg zitten de connectoren in de weg van een externe muis bijvoorbeeld. Of net tegenover voeding & NIC zodat 'ie veel breder is in de praktijk. En tot slot, aanhakend op het artikeltje over accuduur, de minimale schermhelderheid.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
pricewatch: HP Pavilion 15-bc235nd

Dit lijkt me een perfecte match. I7 Kaby Lake, 16GB, 256GB SSD en 1TB HDD, FullHD IPS en een GTX1050 voor 1199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De BTO X-book15CL71

•15.6" mat Full HD IPS-scherm
• NVIDIA GTX 1050 Ti
• I7-7700HQ
• Verlicht toetsenbord
• 1TB HDD+256GB SSD
• 8GB DDR4 2133 MHz
• Slechts 2.3 kilogram
• dual band WiFi (2.4/5GHz)
• Laptoptas+muis+actiekit

Voor €1198 inclusief BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:03
@mounir9912 Het probleem van een mat scherm is dat het niet zo goed bij de topic multimedia laptops valt. Hebben we wel eens in eerdere topics over gehad. Wordt niet helemaal uitgesloten maar liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:08
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor fotobewerking en af en toe video bewerken. Dus ben erg benieuwd hoe deze lbbg gaat uitpakken. ik ben vooral geintresseerd in het scherm. Vooral goed weergeven van kleuren is belangrijk (calibratie of is dat passé). Daarnaast vraag ik me af wat ik met de USB moet. 3.0 of 3.1, C etc.
welke video kaart voor 2d weergave? Games doe ik niet veel/niet.
bij voorbeeld de Asus ROG maar die heeft weer zo'n lelijk rood oplichtend toetsenbord.
Dus geen gamelaptop want die komt al vaak genoeg aanbod.

Ronald van Doorn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ghostier schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:59:
@mounir9912 Het probleem van een mat scherm is dat het niet zo goed bij de topic multimedia laptops valt. Hebben we wel eens in eerdere topics over gehad. Wordt niet helemaal uitgesloten maar liever niet.
Huh? Die is nieuw volgens mij, of ik heb een en ander gemist het afgelopen jaar. Glansscherm is gewoon een no-go voor een laptop toch? Voor een 2-in-1 a la, dat kan vaak niet anders met een touchscreen. Maar een laptop?

Ik zou zeggen: https://www.laptopplus.nl...o-n870hk1-met-gtx-1050-ti
of zijn kleinere broer https://www.laptopplus.nl/producten/clevo-n850hk1

Of de middelste Dell, die is nog net 1 euro onder het budget: http://www.dell.com/nl/p/...-7567-laptop/pd?ref=PD_OC
Alleen geen IPS scherm en op TrustPilot zijn de laatste tijd de reviews over Dell niet zo best...
IPS scherm is er wel zo in te klikken, zie post elders op dit forum. Kost 50 euro op eBay (nieuw).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:24
Cinemaskoop schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:48:
pricewatch: HP Pavilion 15-bc235nd

Dit lijkt me een perfecte match. I7 Kaby Lake, 16GB, 256GB SSD en 1TB HDD, FullHD IPS en een GTX1050 voor 1199.
Dit lijkt mij momenteel ook de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die review er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:57
TheJason schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:17:
[...]

Dit lijkt mij momenteel ook de beste keus.
Mij ook, als je hem vergelijkt met bijvoorbeeld de xps15 (is op bepaalde onderdelen ook beter maar toch..), scheelt dat wel belachlijk veel geld. Enige dat mij persoonlijk nog laat twijfelen is de lage schermhelderheid en het design (met die strepen en ronde scherm) dat me niet helemaal aanspreekt.

[ Voor 6% gewijzigd door Matedeor op 18-04-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdFundum14
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-09 17:34
Door de publicatie van jullie BBG ben ik weer wat verliefd geworden op deze HP Pavilion 15 haha.

Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe laptop in deze categorie. Ik heb al vele reviews gelezen en vergelijkingen gedaan, en dit model van de Pavilion springt er voor mij telkens uit. Het probleem is dat in België dit model niet wordt aangeboden met een AZERTY toetsenbord.

Ik heb al heel wat opzoekwerk gedaan maar vindt nergens een vergelijkbaar model met AZERTY voor deze prijs. Enkel een Pavilion 15 met een kleinere SSD voor +100€.

Heeft iemand een suggestie waar ik eens kan kijken? Of een andere vergelijkbare laptop (15") die wel in AZERTY te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Damn, bestaat die HP niet in AZerty dan?

Mmm, dan moet ik ook op zoek naar een alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan..
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 19:51
Al een tijdje heb ik het gevoel net buiten de boot te vallen met de zoektocht naar een multimedia laptop die kleiner is dan 15"...

Iemand die toevallig iets weet?

Met de thin & light mis je toch al snel de externe videokaart ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Stephan.. schreef op maandag 8 mei 2017 @ 04:32:
Al een tijdje heb ik het gevoel net buiten de boot te vallen met de zoektocht naar een multimedia laptop die kleiner is dan 15"...

Iemand die toevallig iets weet?

Met de thin & light mis je toch al snel de externe videokaart ;(
Multimedia op een klein scherm voelt waarschijnlijk minder dan "echt multimedia".
Eventueel zelf samenstellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 31-03-2018 21:17 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1