Zakelijke laptop van €1000-1500 gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online

* Eindelijk een keuze gemaakt!

Het verhaal hieronder is van 2014. Ik heb nog altijd geen nieuwe laptop gekocht, maar het wordt nu (maart 2017) langzaam noodzaak. Ik krijg iets te vaak een blauw scherm...
De eisen zijn eigenlijk niet verandert. Onderaan in een nieuwe post zal ik vertellen waar ik nu naar aan het kijken ben.

Ik ben op zoek naar een nieuwe zakelijke laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is ter vervanging van mijn huidige laptop, een Dell Vostro 1710.
De laptop is in principe voor privé, maar wel ter vervanging van een laptop die al een desktop vervangen heeft. Ik ben met de vorige laptop erg gecharmeerd geraakt van een zakelijke laptop, vanwege de meerdere zelf te kiezen features, de bredere mogelijkheden en ook de robuustheid van de laptop.

Ik zal er niet op gamen (of telt Candy-Crush mbv BlueStacks?).
Wel video en foto's mee bewerken. En wellicht ook aansluiten aan TV of scherm om films te bekijken.

(Vergelijkbaar met 'Bomen/Bos verhaal, laptop voor werk, graag advies'.)

Wat is je budget?
Met BTW zo tussen de 1000 en 1500 Euro. Vandaar ook dat ik wel de vraag hier (LAA) stel, want in de BBG gaat het tot 900 Euro en voor een goede zakelijke laptop vind ik dat net wat weinig. (Anders dan 'Bomen/Bos verhaal, laptop voor werk, graag advies'.)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal behoorlijk met de laptop sjouwen. Ook er buiten mee kunnen werken. Dus robuustheid vind ik wel belangrijk (en persoonlijk vind ik een rugged uiterlijk wel mooi en bereid daar ietsje extra voor te betalen, ook al heb ik dat niet echt nodig.) Accu is belangrijk, maar ik ben nu ook gewend om de laptop aan de kabel te hebben hangen, dus is niet het allerbelangrijkste. En gewicht is niet zo van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wilde eerst voor een Dell gaan, een Latitude of zelfs een Precision (M6800), maar die laatste lijkt me nogal overdreven voor mij. Nav van wat ik hier zoal gelezen heb (in meerdere topics en in de BBG en GoT) wordt het voor mij een Dell of een Lenovo.
Ik kwam op die Precision onder andere vanwege de schermgrootte. Ik heb nu een 17" scherm en ben daar uitermate tevreden mee, maar alleen de Precision heeft nog zulke afmetingen van het scherm. Ik twijfel nu dan ook of ik dat nog wel nodig heb, een 15,4” zal ook wel voldoen.
Een van de redenen waarom ik toen met de Vostro op die maat uitkwam was dat ik graag een numpad wilde hebben en dat zat alleen bij de 17”. Ik zou nog altijd graag een numpad willen, maar als daardoor het geheel zoveel duurder wordt is dat ook geen harde eis meer.
Vanwege dat ik er buiten mee wil werken is een mat of non-glare scherm belangrijk. (IPS?)
En na wat nazoeken het liefst een SSD.
Oh, en ik heb nog niet gewerkt met Windows 8, en ik denk dat ik liever Windows 7 heb (werk nu met Vista), maar als hier enthousiaste gebruikers van Windows 8 mij kunnen overtuigen, dan is ook dit geen eis meer.

Wensen samengevat:
* Desktop vervanger (vervanger Vostro 1710)
* Dell of Lenovo
* Numpad
* Mat/non-glare scherm
* Groot scherm (min 15”?)
* Niet Windows 8
* SSD

Naar mijn idee zijn de wensen dus redelijk vergelijkbaar met de vraag uit 'Bomen/Bos verhaal, laptop voor werk, graag advies', alleen in een lagere prijsklasse, en aangezien deze post:
ChojinZ schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:00:
Met de zaken die jij op de laptop wil gaan doen zou ik het budget verlagen. Je hebt namelijk helemaal geen laptop van 2000 euro nodig voor Office, casual gaming en wat videobewerking. Denk dat je rond de 1200 euro ook wel een laptop kan vinden die dat allemaal goed kan.
lijkt mij dat goed mogelijk.

Mocht ik tegenstrijdige dingen vragen of als ergens meer uitleg voor nodig is, laat maar weten, dan vul ik het aan, zodat jullie mij kunnen helpen in een goede beslissing.

Alvast bedankt!

Eerste reactie:
Thomasx4 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:17:Ik zou zelf gewoon even op de Lenovo en Dell website gaan kijken wat ze te bieden hebben, een groot deel van de 15" laptops heeft een numpad dus dan kan je een beetje gaan configureren. Qua scherm is mat/non-glare niet alles, IPS trouwens ook niet. De helderheid moet toereikend zijn om buiten mee te kunnen werken, dus ik raad je aan om daar op te letten (in bijvoorbeeld reviews van laptops die je op het oog hebt). Je kan beter een wat slechter maar helder TN paneel hebben dan een vrij donker IPS paneel. Aangezien een helder scherm je accu zo leegslurpt moet je ook letten op een grote accu.

Ik vind W8 trouwens prima, een paar aanpassingen en het is bijna hetzelfde als W7, het ziet er in mijn ogen alleen wat gelikter uit. Zou gewoon een laptop met W8 kopen en als het niet bevalt kan je altijd downgraden naar W7.

[ Voor 3% gewijzigd door Truus01 op 15-03-2017 20:01 . Reden: nieuwe reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Ik ben gaan configureren op de site van Lenovo en ben al tegen een tegenstrijdigheid gelopen. De 15"+ laptops van Lenovo hebben geen SSD.
Vanuit de schermeis verder gegaan en gekozen voor wat maximale opties. Maximaal omdat ik dan het eindbedrag kan zien en als het te hoog is, kan ik dan wel weer optimaliseren. Daarom gekozen voor een geheugen van 16 GB en de i7 processor, daar kwam standaard 1TB aan harddisk uit (dat is meer dan mijn externe harde schijf..., maar dat terzijde).

Bij Lenovo kom ik dan op:
Lenovo Y50-70
* Processor: Intel Core i7-4700HQ Processor( 2.40GHz 1600MHz 6MB)
* Operating system: Windows 8.1 64
* Display type: 15.6" FHD AntiGlare 1920x1080
* System Graphics: NVIDIA GeForce GTX 860M 4GB
* Total memory: 16.0GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600 MHz
* Hard drive device: 1TB + 8GB
* Optical device: DVD Recordable
€1299,99
of
* Display type: 15.6" Ultra HD IPS Glare LED Backlit 3840x2160
€1499

(Zijn deze prijzen incl BTW? Dat kon ik niet terug vinden.)

Bij Dell vergelijkbare zaken geselecteerd en daar komt dan uit:
Inspiron 15 7000-Series
* Processor 4th Generation Intel® Core™ i7-4510U processor (4M Cache, up to 3.1 GHz)
* Besturingssysteem Windows 8.1 Pro (64bit) , Nederlands
* Beeldscherm 39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
* Geheugen1 16GB1 Dual Channel DDR3L op 1600MHz
* Harde schijf 1 TB SATA hybride harde schijf (5.400 rpm) met 8 GB cache
* Videokaart NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB DDR5
* Garantie 1 jaar Collect & Return service — geen upgrade geselecteerd
* Geadverteerd systeemgewicht 2,6 kg.
€849
of
* Processor 4th Generation Intel® Core™ i7-4510U Processor (4M Cache, up to 3.0 GHz)
* Besturingssysteem Windows 8.1 (64bit) , Nederlands
* Beeldscherm 39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
* Geadverteerd systeemgewicht 2.6 kg.
€908

Inspiron 17 7000-Series
* Processor 4th Generation Intel® Core™ i7-4510U processor (4M Cache, up to 3.1 GHz)
* Beeldscherm 17,3" led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
* Optisch station 8x slimline dvd+/-rw-station
* Geadverteerd systeemgewicht 3.29 kg.
€919
of
* Processor 4e generatie Intel® Core™ i7-4510U processor (4 MB cache, tot 3,0 GHz)
* Beeldscherm 17,3" led-backlit aanraakbeeldscherm met Truelife en Full HD-resolutie (1.920 x 1.080)
* Optisch station 8x slimline dvd+/-rw-station
* Geadverteerd systeemgewicht 3,29 kg.
€950

XPS 15
* Processor De 4e generatie Intel® Core™ i7-4712HQ processor (6 MB cache, tot 3,3 GHz)
* Beeldscherm 39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakscherm met TrueLife en QHD+-resolutie (3200 x 1800)
* Harde schijf 1 TB SATA-harde schijf (5.400 rpm) + 32 GB mSATA harde schijf
* Videokaart NVIDIA® GeForce® GT 750 M 2 GB
* Garantie 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
* Geadverteerd systeemgewicht 2,01 kg.
€1319
of
* Processor De 4e generatie Intel® Core™ i7-4712HQ processor (6 MB cache, tot 3,3 GHz)
* Beeldscherm 39,6 cm (15,6 ") led-backlit aanraakscherm met TrueLife en QHD+-resolutie (3200 x 1800)
* Harde schijf 1 TB SATA-harde schijf (5.400 rpm) + 32 GB mSATA harde schijf
* Garantie 1 jaar Next Day In-Home service met Premium Phone Support
€1363
of
* Harde schijf Solid State-harde schijf van 512 GB
* Garantie 1 jaar Next Day In-Home Hardware Support service
€1529

Prijzen excl BTW bij Dell (dus de laatste optie is eigenlijk al te duur).

Maar...
Ik zie tussen die verschillende bij Dell (de of-jes) geen verschil. En het is sowieso niet waar ik eigenlijk aan zat te denken, Lenovo ThinkPad en Dell Latitude. Zijn dit wel de degelijke laptops die ik als zakelijk bestempel?
Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik op deze modellen ben uitgekomen (ja, door de specificaties aan te geven, maar welke niet welke spec waarvoor leidend is geweest) en ik weet al helemaal niet hoe ik dit nu kan vergelijken om de beste voor mij er uit te halen. Of moet ik misschien juist anders beginnen? Zodat ik bv wel op de modellen uitkom waar ik aan zat te denken. Moet ik dus niet beginnen met de meest maximale specs?
Overigens, ik hoef niet op een ThinkPad of Latitude uit te komen, maar ik had na eea gelezen te hebben geconcludeerd dat dat de betere modellen waren en ook geschikt voor mij. Als deze conclusie niet klopt en de bovenstaande modellen (minstens) net zo goed zijn, dan ga ik natuurlijk daar een keuze uit maken.

Ik hoop dat dit mijn zoektocht verduidelijkt en dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Nee, dit zijn geen zakelijk laptops maar consumenten laptops. Zakelijke laptops van Lenovo ga je vinden in de Thinkpad W, T, X lijn. Aangezien jij graag een 15" scherm wil hebben kom je dan uit bij de W540. Een standaard rijk uitgeruste laptop met i7 4700HQ processor. Enige wat jammer is is dat er niet standaard een SSD inzit, dus die zal ik of erbij configureren of er zelf inzetten. Een SSD wil je sowieso. Je hele systeem voelt een stuk sneller door de veel kortere laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Arthur, bedankt voor het duidelijk aangeven van een zoekrichting. Ik ben weer opnieuw gaan kijken en nu ook weer met configureren aan de slag geweest.
Ik vond het overigens erg lastig om het juiste systeem te vinden en dan te kunnen configureren (bij beide merken).

Ik kom uit op:
Lenovo ThinkPad W540
Intel Core i7-4710MQ Processor (2.5GHz, 6MB, 47W)
Windows 8.1 Pro 64
Windows 8.1 Pro 64 - WE MUI
15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit Anti-Glare Display, Mobile Broadband Ready, Color Sensor
W540 NVIDIA Quadro K1100M
With Colour Sensor
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard with Number Pad - US English Euro
ThinkPad TrackPad with Fingerprint Reader and Color Sensor
720p HD Camera
512GB Solid State Drive SATA3
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
9 Cell Li-Ion Cylindrical Battery 99.9Wh
Intel Single Band Wireless 7260BN with Bluetooth 4.0
Integrated Mobile Broadband upgradable
€1577,06

Dell Latitude 15 5000 series
Intel® Core™ i7-4600U Processor (2,1 GHz, 4 M cache, Dual Core)
Windows 7 Professional (64-bits Windows 8-licentie, media) - Engels, Frans, Duits, Ned., Italiaans (of Windows 7 Professional (64-bits Windows 8.1-licentie, media) - Engels, Frans, Duits, Nederlands, Italiaans of Windows 8.1 (64-bits) - Nederlands [minderprijs € 26,00] of Windows 8.1 Pro (64-bits) - Nederlands)
39,6 cm (15,6") Full HD (1.920 x 1.080) led-backlit lcd-beeldscherm met brede kijkhoek
8 GB (1x8GB) 1.600 MHz DDR3L-geheugen
Intern backlit Dual Pointing-toetsenbord – VS/Internationaal (QWERTY)
Vingerafdruklezer (Dual Pointing) palmsteun
500 GB (5.400 rpm) hybride Solid State-harde schijf met 8 GB Flash
Dvd +/-rw mediabaystation
9-cel (97 W/u) lithium-ion batterij met ExpressCharge
Intel Dual Band Wireless-AC 7260 802.11ac/a/b/g/n 2x2 + Bluetooth 4.0 LE halfhoge minikaart
Intel Dual Band Wireless-AC 7260 driver
€979 * 1,21 = €1184,59

De specs lijken me vergelijkbaar, maar waar zit de 400 Euro verschil in?
Op basis hiervan zou ik voor de Dell gaan, maar ik heb het gevoel dat ik modellen mis in mijn vergelijk. Dat gevoel komt doordat ik echt vrij lastig op deze modellen kwam en dus niet weet of er niet nog vergelijkbare modellen zijn die met vergelijkbare specs zijn te configureren.

Dus kunnen jullie me nog helpen met deze vragen?
* Bovenstaande specs zijn vergelijkbaar? * Waar komt toch het 400 Euro prijsverschil vandaan?
* Zijn er nog andere vergelijkbare modellen met vergelijkbare specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
ik zoek ongeveer hetzeflde, en ik zelf ga een yoga 3 pro kopen, nog even moet ik wachten, en dan kan ik mijn model kopen, op 14nm en dus met de nieuwe intel processors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
De Dell heeft een veel tragere Dual-Core i7 met een TDP van 15W. Die is dus niet op prestaties gericht, maar op zuinigheid. De Lenovo heeft 2x zoveel cores, 4, en heeft dus een Quad-core processor.
De Dell zal dus 1. langzamer zijn door de langzamere cpu, al zal je dit niet meteen in de praktijk merken en 2. door de enorm langzame 500 GB5400RPM HDD. Dit zal je zeker in de praktijk merken. In de Lenovo heb je een 512GB SSD zitten, die maakt je hele systeem een stuk sneller door kortere laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Is een "hybride Solid State-harde schijf " dus geen SSD? Kent Dell dit dan niet of oz? Ik kan het namelijk niet vinden. Ook die snellere i7 kon ik bij Dell niet vinden, ik was al blij dat ik een i7 kon vinden, ik vond eerst alleen maar i5's.
(Het lijkt wel of ik iets verkeerd doe met het zoeken naar de systemen.)

Ik zal ook eens kijken naar die Yoga, ook al hoeft mijn laptop niet aan 'yoga' te doen (liever niet, eigenlijk).
*edit: Even snel bekeken. Die is een 13,3", dat is me echt te klein voor een laptop.

[ Voor 9% gewijzigd door Truus01 op 14-11-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Truus01 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:54:
Is een "hybride Solid State-harde schijf " dus geen SSD?
Nee, niet eens te vergelijken met de snelheid van een SSD. Je hebt gewoon een cache van 8GB waar programma's ingezet worden die dan iets sneller opstarten. De rest gaat gewoon over die trage HDD en je hebt veel meer GB's aan programma's dan 8GB. Dus nog steeds erg langzaam.
Kent Dell dit dan niet of oz? Ik kan het namelijk niet vinden. Ook die snellere i7 kon ik bij Dell niet vinden, ik was al blij dat ik een i7 kon vinden, ik vond eerst alleen maar i5's.
(Het lijkt wel of ik iets verkeerd doe met het zoeken naar de systemen.)
Het Lenovo systeem was prima geconfigureerd. De Dell is niet met Quad-Core leverbaar.
Ik zal ook eens kijken naar die Yoga, ook al hoeft mijn laptop niet aan 'yoga' te doen (liever niet, eigenlijk).
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Aha, dus het 500GB stuk is een gewone harddisk en alleen het 8GB flash stukje is SSD. Dat maakt een heleboel duidelijk. (En eigenlijk had ik het wel kunnen weten, want ik weet waar rpm voor staat...)

Is er geen enkele Dell met Quad-Core leverbaar? Wel met SSD?
Ik vind de Lenovo eigenlijk net iets te duur en zou er graag een paar honderd Euro vanaf strepen. Waar zou ik dan met mijn wensen het beste op kunnen bezuinigen?
Hetgeen waar ik qua configuratie iets mee kan zijn:
* 4GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM (-€62,92) ipv 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
* 256GB Solid State Drive Serial ATA3 OPAL2.0 (-€195,54) of 180GB Solid State Drive, Serial ATA3 Opal (-€187,79) ipv 512GB Solid State Drive SATA3
* Of toch een andere processor, i5 ipv i7 (Prijsverschil opzoeken lukt me niet. Steeds als ik de modellen opnieuw probeer te configureren, zit er plots iets anders in en rare prijsverschillen.)
* Of mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Wat ik zal doen: Geen SSD configureren maar die er zelf inzetten na aanschaf. Een SSD installeren is niet moeilijk en het bespaart je veel geld. De prijzen die fabrikanten ervoor vragen zijn namelijk te hoog. Daarmee zal je dus kunnen besparen. Naar een i5 gaan kan niet bij die Lenovo, de i7 4700MQ is de standaard processor (die overigens al erg snel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
@Arthur-M, bedankt voor je tip, helaas ben ik niet zo handig met computers, laat staan laptop. Ook qua garantie lijkt me dat toch een risico wat ik niet wil lopen.

Ik ben opnieuw met de Lenovo aan de slag geweest en nu kom ik uit op €1240,79, met dezelfde specificaties:
Intel Core i7-4710MQ Processor (2.5GHz, 6MB, 47W)
Windows 8.1 Pro 64
Windows 8.1 Pro 64 - WE MUI
15.6" FHD (1920 x 1080) LED Backlit Anti-Glare Display, Mobile Broadband Ready, Color Sensor
W540 NVIDIA Quadro K1100M 2G
With Colour Sensor
8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM
Keyboard with Number Pad - US English Euro
ThinkPad TrackPad with Fingerprint Reader and Color Sensor
720p HD Camera
512GB Solid State Drive SATA3
No NGFF SSD
DVD Recordable 8x Max Dual Layer
9 Cell Li-Ion Cylindrical Battery 99.9Wh
Intel Single Band Wireless 7260BN with Bluetooth 4.0
Integrated Mobile Broadband upgradable

Mis ik iets? Of zijn de prijzen onderhevig aan de waan van de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat over de lenovo thinkpad w540 met 512 gb ssd? Dan lijkt dat een goede deal voor 1240 euro aangezien ik op 1521 euro uitkom. Je ziet dat ze 319 euro vragen voor de upgrade van 500 gb hdd -> 500 gb ssd als je het zelf doet bespaar je meteen 120 euro + je krijgt de 500 gb hdd erbij.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Ja, het gaat om die Thinkpad W540. Ik snap ook niet waarom ik nu ineens op 1240 kwam, eerst kwam ik op 1577. Ik snap dat je bespaart als je het zelf doet, maar ik ben niet zo handig en mijn lijkt ook dat je problemen kan krijgen met de garantie.
Ik hoop dat zodra ik hem echt wil kopen de prijs misschien nog een beetje gezakt is. En dat het in ieder geval die 1240 is en niet die 1577. Wel apart ook dat jij op 1521 uitkomt. Wat configureer jij er verder bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
1240€ lijkt me een hele goede prijs voor die W540 met 512GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je in de Nederlandse shop? Kan het zijn dat de meerprijzen die je aan klikt niet worden doorberekend? Klinkt misschien stom zo ja kun je proberen om daar gebruik van te maken bij afrekenen, moeten ze de boel maar in orde hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Ik denk dat dat het geval is, dat de meerprijzen niet zijn meegerekend. Ik ben er niet mee doorgegaan naar de kassa, dus ik zou niet weten wat er dan gebeurt. En of me dit nu weer zou lukken.
Ik denk dat ik in ieder geval wel voor die configuratie ga, dan maar ietsjes meer dan 1500, maar dan kan ik wel weer een aantal jaren vooruit.
Zodra ik over ga tot aanschaf laat ik het natuurlijk nog weten.
Mochten er in de tussentijd nog andere tips of ideeën zijn, hoor ik het natuurlijk graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Truus01 schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:45:
Ja, het gaat om die Thinkpad W540. Ik snap ook niet waarom ik nu ineens op 1240 kwam, eerst kwam ik op 1577. Ik snap dat je bespaart als je het zelf doet, maar ik ben niet zo handig en mijn lijkt ook dat je problemen kan krijgen met de garantie.
Ik hoop dat zodra ik hem echt wil kopen de prijs misschien nog een beetje gezakt is. En dat het in ieder geval die 1240 is en niet die 1577. Wel apart ook dat jij op 1521 uitkomt. Wat configureer jij er verder bij?
Met Thinkpads is het redelijk gemakkelijk, maar je moet wel de juiste schroevendraaiers hebben, een tangetje is ook handig. In mijn ervaring vraagt Lenovo echter geen bizarre bedragen voor hun upgrades dus het bespaart wel mooi moeite voor een redelijke prijs.

Voor de rest niks mis met de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Je kunt ook in de richting kijken van HP. HP maakt mooie zakelijke notebooks. Een leuke serie is de Zbook 15". Dit is namelijk een grote concurrent van de Thinkpad.

Wat ik zelf altijd prettig vind is om de laptop even te kunnen zien en gebruiken. Nu is dit bij zakelijke laptops vaak lastig maar dit kan je keus wel makkelijker maken.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Die HP is met vergelijkbare configuratie direct boven de €2000. Of kijk ik verkeerd? Ik heb bij HP vaak het idee dat je extra betaald voor de naam.

Bij het uitwissselen van de harde schijf voor een SSD zie ik niet direct een probleem qua schroevendraaiers, maar meer het softwarestuk (en ik weet dat daar wel duidelijk beschrijvingen voor zijn gemaakt hoe dat goed te doen, maar toch) en voornamelijk ook de garantiekwestie.
Daarom denk ik dat ik dan maar die paar 100 Euro extra uitgeef, dan is het wel in een keer goed en hoef ik zelf niet te knommelen. Ik ben me nu mentaal aan het voorbereiden hierop, dat ik dus toch iets duurder uit zal zijn dan ik eigenlijk wilde, maar dan wel een goed apparaat zal hebben. (Vandaar dat ik het ook blijf herhalen, dat helpt mijn hersenen met het verwerkingsproces hiervan. ;) )

Bedankt weer voor de reacties.

Overigens, ik heb het weer opnieuw geprobeerd om met configureren op die 1240 uit tekomen, maar het is echt geweest dat die de betere opties niet mee had genomen. En dat deed ie nu weer wel en kwam ik weer uit op 1577.

[ Voor 11% gewijzigd door Truus01 op 19-11-2014 10:49 ]

• Truus01
  • Nu online
Stiekem nog altijd/weer op zoek. Ik heb het vorig jaar niet gedaan, omdat ik het al met al nog te duur vond.
Maar het is er niet beter op geworden.
Als ik nu kijk bij Lenovo voor een laptop met vergelijkbare specs, dan kom ik uit op een ThinkPad W541 voor € 2285,10 :o ...
Ik hoef nog even geen advies, maar wilde dit toch even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
De prijsrange mag ook minder (natuurlijk). SSD is gelukkig nu wat meer de standaard geworden en dus ook een stuk goedkoper. Dell blijft duur in vergelijk met Lenovo. En Thinkpad is erg duur in vergelijk met Ideapad.
En ik kijk nu ook naar MSI. Dat lijkt me ook wel wat.
Om een of andere reden kom ik op bijna alle sites uit op Lenovo Ideapad 110, 310 en 510.
Persoonlijk vind ik dan de 110 interessant, want deze heeft een 17,3" scherm, alleen is de rest iets minder dan de andere modellen en het lijkt erop dat dit een aflopend model is. Het is nog maar beperkt leverbaar.
De MSI die ik nu gevonden heb heeft ook een 17,3" scherm.

Waar het op neer komt is:
Vanaf de Lenovo site:
Lenovo ideapad 110 17 -i5-8GB-512GBSSD - Zilver
80VK0003MH
Intel Core i5-7200U Processor( 2.50GHz 2133MHz 3MB)
Windows 10 Home 64
17.3" HD+ Glare with integrated camera 1600x900
Intel HD Graphics 520
8.0GB PC4-17000 DDR4 2133 MHz
128GB SSD SATA III

DVD Recordable
4 Cell Li-Cylindrical
€ 599

Lenovo ideapad 310 15 -i5-8GB-256GBSSD - Zilver
80TV00WQMH
Windows 10 Home 64
15.6" FHD Glare Wedge with integrated camera 1920x1080
Grafisch HD-kaart van Intel
8.0GB PC3L-12800 DDR4 2133 MHz
256GB SSD SATA III

2 Cell Li-Polymer
€ 699

Lenovo ideapad 510 15 -i5-8GB-256GBSSD - Zilver
80SV00K5MH
Windows 10 Home 64
15.6" FHD IPS LED 1920x1080
NVIDIA GeForce GT 940MX 4GB 4GB
256GB SSD SATA III

2 Cell Li-Polymer
€ 799

Lenovo ideapad 510 15 -i7-8GB-256GBSSD - Zilver
80SV00K6MH
Intel Core i7-7500U Processor( 2.70GHz 4MB)
Windows 10 Home 64
15.6" FHD IPS LED 1920x1080
NVIDIA GeForce GT 940MX 4GB 4GB
256GB SSD SATA III

2 Cell Li-Polymer
€ 899

Van Kieskeurig:
Lenovo IdeaPad 500 510-15 - Zwart
190940748497
80SR00KXMH
sep-16
Intel Core i7-6500U
Windows 10 Home
15,6 inch 1920 x 1080 pixels
Intel® HD Graphics 520 (discreet)
Intel® HD Graphics 520 (on board)
8 GB
256GB SSD

2 cell Lithium-Ion (Li-Ion)
€ 799

Lenovo IdeaPad 700-15ISK - Zwart
190940307687
80RU00P6MH
sep-16
Intel Core i7-6700HQ
Windows 10 Home
15,6 inch 1920 x 1080 pixels
NVIDIA GeForce GTX 950M
Intel® HD Graphics 530
8 GB
256GB SSD

3 cell Lithium-Polymeer (LiPo)
€ 849

MSI Gaming GL72 6QD-213NL - Zwart
4719072469931
GL72 6QD-213NL
aug-16
Intel Core i7-6700HQ
Windows 10
17,3 inch 1920 x 1080 pixels mat
NVIDIA GeForce GTX 950M
Intel® HD Graphics 530
8 GB
256GB SSD

DVD Super Multi
6 cell
€ 894

Ik vind het vreemd dat ik op Kieskeurig op andere laptops uitkom dan op de Lenovo site zelf. En dat die i7 zijn en niet eens zo veel duurder.
Doordat mijn voorkeur toch naar 17,3" gaat ipv 15,6", heeft de MSI mijn voorkeur, maar ook als ik het vergelijk met de overige specificaties. Tuurlijk, deze is ietsje duurder, maar ook niet zo heel veel duurder.

Wat raden jullie aan? De Lenovo 110, of een van de andere Lenovo's, of de MSI?
Of iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Nog steeds op zoek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-07 22:37

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb zelf een Dell Vostro 1720, ik wil je wel waarschuwen dat dit een scherm met een 16:10-verhouding was.
Tegenwoordig heb je 16:9 en dat is veel breder en minder hoog. Dit is uitermate irritant bij Word.
Helaas zijn 16:10-laptops zeldzaam. Het waren gouden tijden met een Vostro 1720. _/-\o_

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Ja...
En zoals aangegeven, nu wordt het serieus. Want in 2014 en 2015 was het vooral voor het (on)gemak (de laptop wordt snel heet, start langzaam op en is in z'n geheel erg traag), maar nu heb ik echt veel te vaak dat ik uit het niks een blue screen krijg. Ik ben bang dat ie er binnenkort mee stopt.
Maar ik heb dus kunnen sparen en SSD is nu een stuk goedkoper, dus moet lukken.
MedionAkoya schreef op zondag 12 maart 2017 @ 22:29:
Ik heb zelf een Dell Vostro 1720, ik wil je wel waarschuwen dat dit een scherm met een 16:10-verhouding was.
Tegenwoordig heb je 16:9 en dat is veel breder en minder hoog. Dit is uitermate irritant bij Word.
Helaas zijn 16:10-laptops zeldzaam. Het waren gouden tijden met een Vostro 1720. _/-\o_
Goed om te weten.
Weet jij toevallig hoe een huidige 17,3" zich verhoudt tot een 15,6"? Lijkt de 15,6" dan misschien meer op de oude 17", alleen iets kleiner? Want alleen breder heb ik inderdaad niet zo'n behoefte aan.

* Ah, ik heb even gekeken, ik zie dat de 15,6"-schermen ook allemaal 16:9 zijn. Dus dat maakt dan ook weinig uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Truus01 op 13-03-2017 10:49 . Reden: zelf eea nagezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
erg tevreden met mijn dell xps 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Zo, ik heb nog even uitgebreid hier zitten vergelijken.
Ik kom nu uit op de MSI GL72 6QD-213NL of Lenovo IdeaPad Y700-17ISK 80Q000ABMH voor 17,3", of de Lenovo IdeaPad Y700-15ISK 80NV00XHMH als 15,6".

Eigenlijk is de vraag nu, raden jullie een 17,3" af? Zo ja, waarom?

De verschillen tussen de MSI en de Lenovo (17,3") zijn:
Prijs: MSI is 150 Euro goedkoper.
Videochip: MSI GeForce GTX 950M, Lenovo GeForce GTX 960M
Opslagtype: MSI SSD M.2 (??), Lenovo SSD
LCD-paneel: MSI TN, Lenovo IPS, maar daar heb ik zelf eigenlijk het idee van dat dit verschil niet veel voor me uit zou maken. Misschien is TN wel prettiger voor video-bewerken?
Video-uit: MSI Mini DisplayPort, Lenovo Wireless Display (WiDi) (??)

(??) is dat ik niet weet wat het is, dus kan me ook niet voorstellen dat dat voor mij invloed heeft. Maar als het een echt beter is dan het ander, ben ik er wel in geïnteresseerd.

(De 15,6" is beter, maar ook duurder, dus is eigenlijk als de 17,3" afgeraden wordt.)

Ik neig zelf steeds meer naar die MSI, of is de kwaliteit van een Lenovo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Nu online
Hè hè. Ik heb een keuze gemaakt.
Ik heb de MSI GL72 6QD-213NL besteld. pricewatch: MSI GL72 6QD-213NL
Morgen kan ik hem afhalen bij Tanichi (http://www.tanichi.nl/). Voor het bedrag van net geen 1000 Euro (net iets over de 1000 Euro inclusief verwijderingsbijdrage). Hiervoor zetten ze me er nog een 1TB HDD bij en installeren ze Windows er netjes op. Lijkt me een goede deal en een goede keuze. En dus garantie bij een bedrijf bij mij in de buurt (niet zijnde MediaMarkt, want daar las ik in een ander draadje eea over).

Zal wel even wennen zijn, na bijna 7 jaar met mijn Vostro gedaan te hebben... Wennen in de positieve zin.
Pagina: 1