Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk1903
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 17:23
Mijn vraag

Ik ben van plan om een Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000) in te zetten ipv de waardeloze Tefort modem ; experiabox v8.

Is dit mogelijk?

De reden is omdat ik IPTV afneem (nee niet van telfort) en deze bedraad heb aangesloten. Toch heb ik het gevoel dat de modem niet snel genoeg is ...

Ok, een andere reden is ook dat ik binnen (lees kamer naast ISRA punt) gewoon slecht bereik heb met wifi..
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:46
Niet helemaal, aangezien het gelinkte apparaat enkel een router is en geen ADSL modem. Ik twijfel ook of de Experiabox V8 in bridge modus gezet kan worden. Wat wel kan is om het gelinkte apparaat te gebruiken als accesspoint. Hiervoor is in dit forum een sticky meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk1903
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 17:23
Enig idee welk apparaat ik dan het beste kan gebruiken ipv. de Experiabox ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Zo'n beetje elke recente fritzbox of draytek dsl modem gaat wel werken.
Kijk eens hier: Het grote xDSL-topic of hier: Telfort xDSL Internet ervaringen topic - Deel 20
Daar worden veel gebruikte modems besproken.

Let er wel op dat als je van bonding gebruik wilt maken je hier weer een specifiek modem voor moet hebben (draytek heeft nog geen bonding modem, avm (fritzbox) wel).

[ Voor 44% gewijzigd door job op 14-02-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Xudonax schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:29:
Niet helemaal, aangezien het gelinkte apparaat enkel een router is en geen ADSL modem. Ik twijfel ook of de Experiabox V8 in bridge modus gezet kan worden. Wat wel kan is om het gelinkte apparaat te gebruiken als accesspoint. Hiervoor is in dit forum een sticky meen ik.
De V8 kan een PPPoE Bridge zijn, de V9 en V10 niet meer.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.