Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[T-Mobile] Automatisch 1-GB aanvullers activeren (Vraag)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kurst100
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 19-02 15:09
Beste lezers,

Omdat ik thuis afhankelijk ben van internet via een telefoonkabel (max. 7Mbps). Heb ik besloten om over te stappen naar internet via het 4-G netwerk. Toen ik de reclame van T-Mobile voorbij zag komen heb ik besloten om een simkaartje van T-Mobile aan te schaffen + een 4-G router (Huawei e5186).

Nu blijkt dat ik per dag 5 GB aan data kan gebruiken en zodra die op zijn 1 GB aanvullers kan activeren. Dit zal meestal geen probleem zijn omdat ik normaal niet boven de 5 GB per dag kom, echter sommige dagen zal dit er wel ruim boven zitten. Het zou fijn zijn om dan een scriptje (of iets dergelijks) te kunnen laten lopen die checkt of de limiet al bereikt is en deze in dat geval automatisch aanvult met 1 GB (Ik krijg een sms als limiet is bereikt binnen via de router). Het activeren is een kwestie van naar een link gaan en 2 keer klikken. Dit werkt echter allen via de Smartphone (IOS, Android), via de pc is het alleen via een Android emulator gelukt.

Mijn vraag:
Is het mogelijk om een scriptje te maken dat automatisch checkt of de dag limiet bereikt is en deze automatisch aan te laten vullen. (T-Mobile Go Unlimited EU)?

Ik kijk uit naar reacties en of hulp.
Alle beetjes helpen!
b.v.d. _/-\o_ ,

Kurst100

Beste antwoord (via Kurst100 op 19-02-2017 15:01)

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:28
quote:
Opi schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:41:
[...]

Uit nieuws: ACM waarschuwt telecombedrijven vanwege schending regels netneutraliteit maak ik op dat T-Mobile geen voorwaarden kan stellen aan het apparaat van de eindgebruiker. Anderzijds geeft T-Mobile volgens mij alleen te kennen dat het abonnement voor specifieke apparaten bedoeld is en sluit niet noodzakelijkerwijs apparaten uit. Daarmee zou het wel direct een artikel zijn wat niet nodig is.
Eigenlijk spreken bepaalde zaken elkaar enorm tegen.

Enerzijds zegt de ACM dat M2M (data only) niet toegestaan is op 06-nummers, maar volgens netneutraliteit mag hierin eigenlijk helemaal geen onderscheid worden gemaakt. Ergens zullen vast wel uitzonderingen zijn vermeld echter kan ik deze nergens terugvinden.

T-Mobile stelt hierbij dus niet echt een eis, hoewel... je mag als provider volgens mij wel de eis stellen waarbij je een specifiek abonnement gebruikt. De ACM stelt n.l. dat voor M2M (en dat is wat TS wilt) middels een 097-nummer behoort plaats te vinden. En een normaal mobiel abonnement met 097-nummer bestaat niet waardoor je dus gedwongen wordt om te kiezen voor een tablet / laptop / data abonnement.

Alle reacties

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-02 11:06

slaay

Mennoslaats.nl

Lees even de voorwaarden door bij je abonnement:
https://www.t-mobile.nl/C...rden-redelijk-gebruik.pdf
quote:
2. De T-Mobile Go abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel gebruik op smartphones en tablets.
Kortom, T-Mobile mag zich beroepen op punt 12.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03:06

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je er aan gedacht wat er gaat gebeuren als je malware oploopt en iemand besluit 1 TB naar jou te uploaden?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DarkForce
quote:
slaay schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:53:
Lees even de voorwaarden door bij je abonnement:
https://www.t-mobile.nl/C...rden-redelijk-gebruik.pdf

T-Mobile mag zich beroepen op punt 12.
Nog mooier is punt 2 waar door de contractant (Topic Starter) per definitie al niet wordt voldaan in dezen. Als men een mobiel abonnement gebruikt op de wijze zoals TS aangeeft, komt contractant eenzijdig haar verplichtingen/verantwoordingen niet na en kan T-Mobile de overeenkomst eenzijdig ontbinden en van de klant verlangen het resterende abonnementsgeld alsnog te voldoen.

Voor toepassingen die TS namelijk wenst behoort men een zogenaamde data-only (M2M) af te nemen welke voldoet conform de wet en regelgeving en dus voorzien wordt van een 097-nummer i.p.v. een 06-nummer.

Consuwijzer
ACM

-------
Persoonlijk zeg ik overigens wel, op basis van het bericht die TS plaatste zouden providers per definitie gewoon harde limieten moeten blijven hanteren. Geef de consument één vinger, en her en der trachten ze meteen je hele hand te grijpen - lijken net kleine kinderen :/

DarkForce wijzigde deze reactie 14-02-2017 00:34 (11%)

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:34
Waar is de tijd gebleven waar de reacties waren "het mag officieel niet, maar zo moet het"

Ik heb geen Tmobile, dus ik weet er weinig van. Maar je kan een oude Android telefoon gebruiken icm de app "tasker" met deze app kan je echt veel automatiseren, wellicht ook jouw doel. Data parsen naar een bestand of variable, en vervolgens daarop reageren.

Wellicht werkt de activatie link op Windows wel als je het ios als browseragent mee geeft?

Dacuuu wijzigde deze reactie 14-02-2017 07:54 (11%)

• Kurst100
quote:
DarkForce schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:32:
[...]

Nog mooier is punt 2 waar door de contractant (Topic Starter) per definitie al niet wordt voldaan in dezen. Als men een mobiel abonnement gebruikt op de wijze zoals TS aangeeft, komt contractant eenzijdig haar verplichtingen/verantwoordingen niet na en kan T-Mobile de overeenkomst eenzijdig ontbinden en van de klant verlangen het resterende abonnementsgeld alsnog te voldoen.

Voor toepassingen die TS namelijk wenst behoort men een zogenaamde data-only (M2M) af te nemen welke voldoet conform de wet en regelgeving en dus voorzien wordt van een 097-nummer i.p.v. een 06-nummer.

Consuwijzer
ACM

-------
Persoonlijk zeg ik overigens wel, op basis van het bericht die TS plaatste zouden providers per definitie gewoon harde limieten moeten blijven hanteren. Geef de consument één vinger, en her en der trachten ze meteen je hele hand te grijpen - lijken net kleine kinderen :/
Bedankt voor de Tip!
Ik ga er mee aan de slag heb gelukkig een maand T-Mobile te annuleren.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:30

rens-br

Moderator Mobile & IH
Aangezien dit tegen de voorwaarde van T-Mobile ingaat, mag dit niet besproken worden hier.

Na overleg weer open.

rens-br wijzigde deze reactie 16-02-2017 09:03 (13%)

• Opi
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
DarkForce schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:32:
Uit nieuws: ACM waarschuwt telecombedrijven vanwege schending regels netneutraliteit maak ik op dat T-Mobile geen voorwaarden kan stellen aan het apparaat van de eindgebruiker. Anderzijds geeft T-Mobile volgens mij alleen te kennen dat het abonnement voor specifieke apparaten bedoeld is en sluit niet noodzakelijkerwijs apparaten uit. Daarmee zou het wel direct een artikel zijn wat niet nodig is.

Opi wijzigde deze reactie 16-02-2017 08:43 (12%)

Just another day in paradise

• Willaaam
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:56
http://qpython.com/

Lekker scripten op android 😋

• Pilovali
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:41
T-Mobile heeft ook een API hé ;) misschien kun je daar iets mee automatiseren.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• DarkForce
quote:
Opi schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:41:
[...]

Enerzijds zegt de ACM dat M2M (data only) niet toegestaan is op 06-nummers, maar volgens netneutraliteit mag hierin eigenlijk helemaal geen onderscheid worden gemaakt. Ergens zullen vast wel uitzonderingen zijn vermeld echter kan ik deze nergens terugvinden.

T-Mobile stelt hierbij dus niet echt een eis, hoewel... je mag als provider volgens mij wel de eis stellen waarbij je een specifiek abonnement gebruikt. De ACM stelt n.l. dat voor M2M (en dat is wat TS wilt) middels een 097-nummer behoort plaats te vinden. En een normaal mobiel abonnement met 097-nummer bestaat niet waardoor je dus gedwongen wordt om te kiezen voor een tablet / laptop / data abonnement.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:30

rens-br

Moderator Mobile & IH
Aangezien dit een mobiele provider betreft, geef ik het topic nog even een schopje van IH naar TPL.

• Kurst100
quote:
Pilovali schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:09:
T-Mobile heeft ook een API hé ;) misschien kun je daar iets mee automatiseren.
Bedankt voor de tip.

• Kurst100
quote:
DarkForce schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:13:
[...]

IK loop hier inderdaad op vast, zou het graag via de regels doen maar zie niet hoe. Aangezien de gemeente het vertikt om glasvezel/kabel aan te leggen en ik toch graag een acceptabele snelheid wil hebben.

• pa2ra
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:04
quote:
Kurst100 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:05:
[...]

IK loop hier inderdaad op vast, zou het graag via de regels doen maar zie niet hoe. Aangezien de gemeente het vertikt om glasvezel/kabel aan te leggen en ik toch graag een acceptabele snelheid wil hebben.
De gemeente doet dat sowieso nooit. Woon je in een omgeving waar het economisch niet haalbaar is voor commerciële partijen om breedband aan te leggen?
Pagina: 1

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*