PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De laatste comment in je thread linkt naar een Emby thread: https://emby.media/commun...io-on-lg-oled-cx-for-dts/.nMad schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:57:
Vraagje aan jullie als Emby experts..
Ik gebruik al naar volle tevredenheid enkele jaren Plex. Hier zit nu al een hele tijd een vervelende beperking in waar ze niks aan lijken te doen.
https://forums.plex.tv/t/...orking-as-designed/658301
Weten jullie hoe Emby hier mee omgaat?
Echter heb ik nu achter de ondertiteling een zwarte balk zitten (eerst was dit niet?). Heeft iemamd enig idee hoe ik dit gefix krijg...
Ik cast via de app naar de chromecast.
Heb lifetime pass voor Plex maar irriteer mij steeds meer aan het moeizame of niet goed werkende transcoding.
Mijn films staan op een losse HDD die aan de PC (met zowel Plex als Emby server) hangt en met een echt snelle 5G Wifi zou dat toch voldoende moeten zijn om een 4K HVEC H265 film te kunnen streamen via de Emby app en Direct Play op mijn Google Chromecast G-TV.
Echter hij heeft zelfs problemen om een H265 via transcoding naar 1080P fatsoenlijk te streamen.
Krijg telkens de melding dat de source te langzaam zou zijn.
Test ook Emby for Kodi uit om te bezien of de player van Kodi daar beter mee omgaat maar helaas werkt dat nog slechter.
Iemand nog tips?
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Als je eens probeert om de USB HDD uit te sluiten door het bestand op de pc zet.snah001 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:47:
Ben nu een paar dagen Emby aan het testen.
Heb lifetime pass voor Plex maar irriteer mij steeds meer aan het moeizame of niet goed werkende transcoding.
Mijn films staan op een losse HDD die aan de PC (met zowel Plex als Emby server) hangt en met een echt snelle 5G Wifi zou dat toch voldoende moeten zijn om een 4K HVEC H265 film te kunnen streamen via de Emby app en Direct Play op mijn Google Chromecast G-TV.
Echter hij heeft zelfs problemen om een H265 via transcoding naar 1080P fatsoenlijk te streamen.
Krijg telkens de melding dat de source te langzaam zou zijn.
Test ook Emby for Kodi uit om te bezien of de player van Kodi daar beter mee omgaat maar helaas werkt dat nog slechter.
Iemand nog tips?
En ook probeert om het netwerk uit te sluiten door een netwerk kabel aan te sluiten en dan een film afspeelt.
En de combinatie van beide proberen mocht het niet lukken
De 4K 265HVEC HDR10 bestanden staan lokaal op een vrij nieuwe SSD Samsung 870 EVO.thijsjek schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:07:
[...]
Als je eens probeert om de USB HDD uit te sluiten door het bestand op de pc zet.
En ook probeert om het netwerk uit te sluiten door een netwerk kabel aan te sluiten en dan een film afspeelt.
En de combinatie van beide proberen mocht het niet lukken
De Chromecast Google TV (heeft geen eigen netwerk aansluiting) maakt via een Wifi 5Ghz verbinding maar wel via een ASUS AX-88U. De throughput van het netwerk (lokaal) via Wlan is gemeten met LanSpeedTest 1,7 Gbps up en down (naar de PC toe) 7,1 Gbps.
Dat moet ruim voldoende te zijn om een HVEC 265 film met een throughput van 100 Mbps af te spelen zou ik zeggen.
Lokaal speelt het HVEC bestand af met een bitrate van gemiddeld 30 Mbps dus streamen naar de CGTV moet geen probleem vormen.
Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019
Dat ding speelt nu alles dus ook 4K HVEC H.265 bestanden met "Direct Play" af dus geen transcoding meer.
Ook geen meldingen meer als "connection too slow".
En de AI upscaling naar 4K voor 1080P of lager werkt echt boven verwachting goed.
Daarnaast is het opslaggeheugen uit te breiden met een SD kaartje en heeft ie een RJ45 netwerk aansluiting zodat je eventueel als je kabels hebt liggen geen Wifi hoeft te gebruiken maar hier werkt ie over 5G Wifi (AX-88U) met MU-MIMO ondersteuning perfect.
Niet dat de GCCTV slecht is maar als je geen 4K bestanden via Plex of Emby hoeft te streamen voldoet die ook maar de throughput met Plex of Emby is niet erg jofel, ook niet voor 1080P bestanden.
Anoniem: 343919
Edit:
Ik heb begrepen dat je portforwarding aan moet zetten. Heb ik niet gedaan. Ik heb Emby via een Synology server lopen en ik dacht naief dat het via Quickconnect liep.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 343919 op 02-08-2022 16:04 ]
Na opstarten van de PC vanmorgen bleek dat alle gerelateerde data van de Emby server compleet verdwenen was van user/appdata/roaming.
Gisterenavond werkte alle nog perfect.
Van het hele Emby niets meer terug te vinden en daarna geprobeerd opnieuw te installeren maar dan haakt de installer af met een forse fouten-log.
Heb het bij Emby via hun forum neergelegd en ondertussen de portable versie (die bevat alle files zonder te hoeven installeren) naar de user folder gekopieerd en toen met veel pijn en moeite alles aan het werk gekregen. Natuurlijk alle info weg over wat al bekeken was in het verleden en de "verder kijken" lijst natuurlijk ook.
Niet heel erg leuk dus en veel werk om dit op die manier aan de gang te krijgen.
Nu afwachten waar de helpdesk mee gaat komen.
De Emby helpdesk geeft zelf aan niet de installer te gebruiken (omdat die vaker problemen geeft na installatie) en adviseerden om gewoon de portable versie te gebruiken en die werkt tot grote tevredenheid prima.
Heb ook een Plex unlimited Pass maar die heeft nog steeds moeite om 4k films/series zonder transcoding af te spelen.
En juist daarin is Emby heel erg goed.
Wat bedoel met de portable versie? Heb gewoon de Emby server op mijn laptop en de Emby webOS tv-app op mn smart-tv, waarop ik kijk, eigenlijk identiteit aan de wijze dat ik met Plex werkte.
Emby speelt 4K/UHD/HDR10+/Dolby Vision gewoon strak en vlotjes af zonder haperingen, laden en/of errors.
Ik heb Emby server op mijn Synology staan en gebruik de Emby app op een Shield met AndroidTV.
[ Voor 9% gewijzigd door Glassertje op 04-02-2024 03:15 ]
Geen zwarte balken, zoals gekend bij content met IMAX screen (volledig gebruik tv-scherm), komen je subtitles logischerwijs in je beeld🤷♂️Glassertje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 03:13:
Ben lang Plex Pass gebruikers geweest, maar heb toch Emby maar eens geïnstalleerd. Het werkt prima maar stoor me aan 1 ding. Als de zwarte balken aan de boven en onder kant van een serie of film niet bij de film horen dan worden de ondertitels in het beeld weergegeven, hier een voorbeeld wat ik bedoel. Ben ik nou de enige die zich eraan stoor? Want lees er ergens nergens iets over.
Ik heb Emby server op mijn Synology staan en gebruik de Emby app op een Shield met AndroidTV.
Bij aanwezigheid van zwarte balken en dat de subtitles daar nog boven worden weergegeven, is hier niet het geval, vond ze ook eerst te groot en helder, heb dit aangepast via de Emby localhost server op mn laptop. Daar kan je grootte, kleur, schaduw, background color en ook positie aanpassen, enerzijds 'Bottom Edge Position' dat hier op 10% staat en ook 'Top Edge Position' dat hier op 5% staat.
Bij de portable versie hoef je geen installer te draaien.UmbraVitae schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 20:12:
Bij Plex (ook meermaals met Plex Pass), ervaarde ik ook plots tijdens het kijken van content, soort van 'transcode error' gaf, ik gewoon even terug naar vorige pagina moest gaan en hervatte gewoon zonder problemen, maar deze error kon meermaals bij 1 film voorkomen. Plex had ook geregeld problemen met HDR10(+) en subtitles.
Wat bedoel met de portable versie? Heb gewoon de Emby server op mijn laptop en de Emby webOS tv-app op mn smart-tv, waarop ik kijk, eigenlijk identiteit aan de wijze dat ik met Plex werkte.
Emby speelt 4K/UHD/HDR10+/Dolby Vision gewoon strak en vlotjes af zonder haperingen, laden en/of errors.
Gewoon in een map op je C schijf zetten en de .exe starten en instellen dat ie opstart bij opstarten pc/laptop.
That's all en dus geen registry aanpassingen daardoor.
Ik gebruik Emby al een tijdje en ben er erg tevreden over.
Nu ben ik me wat aan het oriënteren in het Emby premiere gedeelte (nog niet aangeschaft) en daar zag ik toevallig dat apple CarPlay ondersteund wordt. Kan ik hieruit opmaken dat je dan je eigen media op het scherm van je wagen kunt kijken?
https://emby.media/commun...ay-improved-hdr-and-more/
[ Voor 15% gewijzigd door Audione0 op 11-02-2024 15:58 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik heb geen carplay maar wel android auto en je an geen films kijken op je scherm, enkel de muziek collection gebruiken...Audione0 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:57:
Goedemiddag,
Nu ben ik me wat aan het oriënteren in het Emby premiere gedeelte (nog niet aangeschaft) en daar zag ik toevallig dat apple CarPlay ondersteund wordt. Kan ik hieruit opmaken dat je dan je eigen media op het scherm van je wagen kunt kijken?
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Emby Premiere heb je eigenlijk niet nodig want de app op je apparaat met Google TV is weliswaar niet gratis maar is maar een 1-malig klein bedrag.Audione0 schreef op zondag 11 februari 2024 @ 15:57:
Goedemiddag,
Even goed kijken of dan Premiere wel handig is, ik heb het ff geprobeerd maar had geen meerwaarde voor mij om er dan maandelijks voor te gaan betalen.
Beetje late reactie misschien: werkt dat een beetje op die NAS? Geen complexe omwegen of verrassingen met installeren?Glassertje schreef op zondag 4 februari 2024 @ 03:13:
Momenteel heb ik nog een Windows 10 server staan als fileserver en mediaserver. Naast Emby heb ik er ook nog een oude DVBlink installatie opstaan om een HDHomerun mee aan te sturen en een Squeezebox server maar die wordt amper gebruikt.
Nu overweeg ik op termijn de Windows server in te ruilen voor een meer kant en klare oplossing in de vorm van een Synology NAS. Mirroring van harde schijven en backuppen gaat dan toch wat simpeler. Nu kan ik er eventueel nog een mini pc-tje bij zetten voor de mediasoftware maar dan heb ik weer twee kastjes.
Dus als Emby goed loopt op de NAS scheelt dat weer.
Ps.
Afspelen doen we hier overigens vooral via een Nvidia shield tv.
Ja hoor, is snel ingesteld ook.D-e-n schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:47:
[...]
Beetje late reactie misschien: werkt dat een beetje op die NAS? Geen complexe omwegen of verrassingen met installeren?
Momenteel heb ik nog een Windows 10 server staan als fileserver en mediaserver. Naast Emby heb ik er ook nog een oude DVBlink installatie opstaan om een HDHomerun mee aan te sturen en een Squeezebox server maar die wordt amper gebruikt.
Nu overweeg ik op termijn de Windows server in te ruilen voor een meer kant en klare oplossing in de vorm van een Synology NAS. Mirroring van harde schijven en backuppen gaat dan toch wat simpeler. Nu kan ik er eventueel nog een mini pc-tje bij zetten voor de mediasoftware maar dan heb ik weer twee kastjes.
Dus als Emby goed loopt op de NAS scheelt dat weer.
Ps.
Afspelen doen we hier overigens vooral via een Nvidia shield tv.
Ik gebruik alleen op het moment plex omdat ik me erger dat soms de ondertitel bijna in het midden van het beeld staat met emby. Dit komt omdat plex de ondertitel wel onderaan het scherm kan zetten in het zwarte gedeelte en emby bij heel veel niet. Heeft ermee te maken als het zwarte gedeelte niet bij de film hoort. Maar Emby werkt wel zonder problemen.
Het ophalen van de metadata is bij emby overigs wel meer zelf instellen, terwijl met plex het out of the box werkt.
Maar heb beide geïnstalleerd, dus kan af en toe switchen. 😁
Tot zover gaat het prima. Gebruik het in combinatie met Infuse op een Apple TV.