• nMad
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 06:14
Vraagje aan jullie als Emby experts..

Ik gebruik al naar volle tevredenheid enkele jaren Plex. Hier zit nu al een hele tijd een vervelende beperking in waar ze niks aan lijken te doen.

https://forums.plex.tv/t/...orking-as-designed/658301

Weten jullie hoe Emby hier mee omgaat?

• Proxi
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23-11 14:51
nMad schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:57:
Vraagje aan jullie als Emby experts..

Ik gebruik al naar volle tevredenheid enkele jaren Plex. Hier zit nu al een hele tijd een vervelende beperking in waar ze niks aan lijken te doen.

https://forums.plex.tv/t/...orking-as-designed/658301

Weten jullie hoe Emby hier mee omgaat?
De laatste comment in je thread linkt naar een Emby thread: https://emby.media/commun...io-on-lg-oled-cx-for-dts/.

• Exterminator
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 05:55
Heb me nu sinds lange tijd weer eens een film opgezet via de Emby app.

Echter heb ik nu achter de ondertiteling een zwarte balk zitten (eerst was dit niet?). Heeft iemamd enig idee hoe ik dit gefix krijg...
Ik cast via de app naar de chromecast.

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Ben nu een paar dagen Emby aan het testen.
Heb lifetime pass voor Plex maar irriteer mij steeds meer aan het moeizame of niet goed werkende transcoding.
Mijn films staan op een losse HDD die aan de PC (met zowel Plex als Emby server) hangt en met een echt snelle 5G Wifi zou dat toch voldoende moeten zijn om een 4K HVEC H265 film te kunnen streamen via de Emby app en Direct Play op mijn Google Chromecast G-TV.
Echter hij heeft zelfs problemen om een H265 via transcoding naar 1080P fatsoenlijk te streamen.
Krijg telkens de melding dat de source te langzaam zou zijn.
Test ook Emby for Kodi uit om te bezien of de player van Kodi daar beter mee omgaat maar helaas werkt dat nog slechter.
Iemand nog tips?

F2 Pro 8/256GB V12.5.4.0 - QJKEUXM

• thijsjek
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20:19
snah001 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:47:
Ben nu een paar dagen Emby aan het testen.
Heb lifetime pass voor Plex maar irriteer mij steeds meer aan het moeizame of niet goed werkende transcoding.
Mijn films staan op een losse HDD die aan de PC (met zowel Plex als Emby server) hangt en met een echt snelle 5G Wifi zou dat toch voldoende moeten zijn om een 4K HVEC H265 film te kunnen streamen via de Emby app en Direct Play op mijn Google Chromecast G-TV.
Echter hij heeft zelfs problemen om een H265 via transcoding naar 1080P fatsoenlijk te streamen.
Krijg telkens de melding dat de source te langzaam zou zijn.
Test ook Emby for Kodi uit om te bezien of de player van Kodi daar beter mee omgaat maar helaas werkt dat nog slechter.
Iemand nog tips?
Als je eens probeert om de USB HDD uit te sluiten door het bestand op de pc zet.
En ook probeert om het netwerk uit te sluiten door een netwerk kabel aan te sluiten en dan een film afspeelt.

En de combinatie van beide proberen mocht het niet lukken

• snah001
  • Nu online
thijsjek schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 18:07:
[...]

Als je eens probeert om de USB HDD uit te sluiten door het bestand op de pc zet.
En ook probeert om het netwerk uit te sluiten door een netwerk kabel aan te sluiten en dan een film afspeelt.

En de combinatie van beide proberen mocht het niet lukken
De 4K 265HVEC HDR10 bestanden staan lokaal op een vrij nieuwe SSD Samsung 870 EVO.
De Chromecast Google TV (heeft geen eigen netwerk aansluiting) maakt via een Wifi 5Ghz verbinding maar wel via een ASUS AX-88U. De throughput van het netwerk (lokaal) via Wlan is gemeten met LanSpeedTest 1,7 Gbps up en down (naar de PC toe) 7,1 Gbps.
Dat moet ruim voldoende te zijn om een HVEC 265 film met een throughput van 100 Mbps af te spelen zou ik zeggen.
Lokaal speelt het HVEC bestand af met een bitrate van gemiddeld 30 Mbps dus streamen naar de CGTV moet geen probleem vormen.

• snah001
  • Nu online
En heb het probleem opgelost door een Nvidia Shield TV Tube aan te schaffen.
Dat ding speelt nu alles dus ook 4K HVEC H.265 bestanden met "Direct Play" af dus geen transcoding meer.
Ook geen meldingen meer als "connection too slow".
En de AI upscaling naar 4K voor 1080P of lager werkt echt boven verwachting goed.
Daarnaast is het opslaggeheugen uit te breiden met een SD kaartje en heeft ie een RJ45 netwerk aansluiting zodat je eventueel als je kabels hebt liggen geen Wifi hoeft te gebruiken maar hier werkt ie over 5G Wifi (AX-88U) met MU-MIMO ondersteuning perfect.
Niet dat de GCCTV slecht is maar als je geen 4K bestanden via Plex of Emby hoeft te streamen voldoet die ook maar de throughput met Plex of Emby is niet erg jofel, ook niet voor 1080P bestanden.

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee