Sta me toe om dit topic na 9 maand nog eens open te gooien.
Een jaartje of 2 geleden beginnen spelen op een niet zo'n performante telefoon, mee gestopt...
tot een paar maand geleden op m'n nieuwe tablet, nog eens gedownload... ik ben weer hélemaal mee, meer zelfs, begin zelfs goed te worden!
Ik ga vanavond eens testen of ik via Bluestacks met m'n Google account op PC kan spelen, via Steam had ik het ook al maar dan moet ik opnieuw beginnen, beetje gek als je al 4 bots van Lvl. 10 hebt... blijkbaar zou het met BS wel lukken om met m'n actieve account op PC te spelen, ik hoop het i.i.g. want het voordeel van klavier en muis is in dit spel niet te onderschatten.
Ondanks de minpuntjes -want die heeft dit spel wel- vind ik het een ontzettend verslavend en best goed spel, 'considering' it's built for mobile...
Gewoon voor de fun van het maken van lijstjes:
+ simpele potjes 6 vs 6 online brawlen met robots (Deathmatch, overheersing, bakenstormloop,...)
+ ONTZETTEND veel mogelijke combinaties robots en wapens
+ ONTZETTEND voldoeningsgevend om 'toevallig' of na het checken van wat YouTube-filmpjes op een "killercombinatie" te komen.
+ graphics + geluid
+ ontzettend veel mogelijkheden en bonussen in best wel degelijke interface, zeker gezien het een mobiele game betreft.
+ Ondanks het grote aantal mogelijke combinaties is het best wel goed gebalanceerd.
+ Ook wanneer je geen (echt) geld wil uitgeven kan je best ver geraken en degelijke rankings behalen.
- Grinden grinden grinden grinden als je niet wil Whalen.
- als je wel wat wil Whalen, geen probleem, maar het is be-la-chelijk duur... bvb. ik zou graag één specifieke robot NU gebruiken : Behemoth = 104 euro(!!)... voor een in-game robot, ééntje maar!!
Of je kan ook maandenlang grinden om de 10.000 sleuteltjes verzamelen voor de robot die je wil.
Nog een voorbeeld: ik wil graag een 5'de hangarslot open = 5000 gold... Dat haal je echt pas na làng grinden bij elkaar (en dan mag je het ondertussen niet spenderen aan upgrades en pilotentraining etc.)... Je kan het natuurlijk ook kopen, moest je dan zeggen: voor 10 euro ofzo heb je dat... Vergeet het: om voldoende te hebben mag je makkelijk 50 of meer euro leggen, tot boven de 100 euro...
- Je hebt de keuze om geen geld uit te geven, maar dan duurt alles zó lang dat je de game beu bent voordat je je eerste robots kan vervangen met betere exemplaren.
Positief is dat je met de beginrobots te upgraden al relatief ver kan... Maar na een tijdje begin je die bots beu te worden en wil je beter... De béste bots zijn niet met in-game currency zoals zilver of goud te kopen maar met sleuteltjes of via één van de special offers die lucratief zouden moeten zijn...
Onlangs zag ik er eentje passeren met dacht iets van een 75% korting, de bot kostte nog steeds 64,99 euro... Da's gekkenwerk. Voor dat geld heb je een volledige nieuwe AAA Game op je PC of console. Hier slechts één in-game-item.... belachelijk duur.
Op een goeie noot eindigen:
- Je hoéft het je niet aan te trekken, de lokroep van het whalen... als je je daarover kan zetten, is het echt een leuke game en geeft veel voldoening om je bovenaan de rankings te zien staan nadat je een goeie combinatie robot/wapens gevonden hebt want ondanks bovenstaande, kan je best wel goeie combo's vinden met in-game currency... Alleen duurt het allemaal wat langer.
Update 06/11/'19:
Yep, met BlueStacks lukt het perfect (weet eigenlijk niet of ik reclame mag maken voor programma's als dit? in zo'n geval, knip dit er dan maar uit...) BS, is een soort van Emulator waardoor je alle android-apps op je PC kan draaien. Het is niet cheaten maar je krijgt wél het voordeel van toetsenbord en muis. Meer hoef ik hier eigenlijk niet over te zeggen dan dat dat een aanzienlijk voordeel is t.o.v. met je duim over je schermpje schuiven om te richten of bvb. je robot 360° te draaien...
Nog iets nieuws, toch positief: gisteren een special offer zien voorbijkomen van een goeie bot (Bulgasari) voor maar 5,49 euro... Dàt is toch al mooi vergeleken met 54 of 104 euro... Okay, het is maar een level 1 robot maar who cares: als je regelmatig speelt zit je vrij snel aan lvl. 10.
[
Voor 12% gewijzigd door
PinusRigida op 06-11-2019 13:52
]