Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
quote:
Dromer schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:14:
Grappig is dat ik voor mijn bedrijf eigenlijk op zoek ben naar een IT medewerker voor een uurtje of 16 per week en die dus ook weer niet kan vinden.
Ik snap namelijk ook wel weer dat iemand niet per definitie op een baantje van 16 uur zit te wachten, maar blijkbaar in de IT al helemaal niet :)
Ik denk dat iemand die in de WIA zit en voor 16 uur kan/mag/wil werken jou heel dankbaar is als jij hem de kans geeft. Meer werkgevers zouden deze mensen kansen moeten geven vind ik.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
quote:
Musicmasters schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:52:
[...]

Ik denk dat iemand die in de WIA zit en voor 16 uur kan/mag/wil werken jou heel dankbaar is als jij hem de kans geeft. Meer werkgevers zouden deze mensen kansen moeten geven vind ik.
Zit zelf ook in de WIA.
Maar het is ook de logheid van het UWV en re-integratie dat het voor mensen in de WIA moeilijker is.

Okť toegegeven men kan zelf zoeken, maar als je bij een bedrijf komt met een gat in je cv weet je gelijk wie er gekozen wordt.
Uitzonderingen zijn er ook volop

2250 WP Zuid PVoutput

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
quote:
MdO82 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:55:
[...]

Okť toegegeven men kan zelf zoeken, maar als je bij een bedrijf komt met een gat in je cv weet je gelijk wie er gekozen wordt.
Uitzonderingen zijn er ook volop
Begrijp niet wat je hiermee bedoeld? Uitzonderingen zijn er volop?

Ik ken iemand die met angst en beven iedere keer uitkijkt naar herkeuring omdat hij juist bang is voor een lager % te worden gekeurd en dan geen werk kan vinden voor die uren. Het is meestal geen onwil van de afgekeurde maar van de werkgevers. Zo ook met 50 plussers.

• MdO82
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
quote:
Musicmasters schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Begrijp niet wat je hiermee bedoeld? Uitzonderingen zijn er volop?

Ik ken iemand die met angst en beven iedere keer uitkijkt naar herkeuring omdat hij juist bang is voor een lager % te worden gekeurd en dan geen werk kan vinden voor die uren. Het is meestal geen onwil van de afgekeurde maar van de werkgevers. Zo ook met 50 plussers.
Ik zette dat even als nuance neer voor de reacties :)
Er zullen uitzonderingen zijn, maar je komt er slecht tussen als je een WIA stempel hebt.
Ondanks dat de overheid zegt dat er voldoende mogelijkheden zijn is dat echt niet zo.

Het blijft uit de bereidwilligheid van werkgevers om deze mensen een kans te geven.
Helaas zit ik zelf in het zelfde schuitje.

2250 WP Zuid PVoutput

• SPT
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22-02 20:17
Ik vind het lastig om een goed advies te geven, want wat je het beste kunt doen hangt denk ik in sterke mate af van de psychische beperking waarmee je gediagnosticeerd bent. Zoals je het omschrijft (je hebt gewoon gestudeerd en bent niet volledig afgekeurd) lijdt je niet aan een ernstige psychiatrische ziekte. Het komt bij mensen in de overgangsfase naar volwassenheid vrij vaak voor dat ze een tijd lang niet lekker in hun vel zitten, dat is natuurlijk erg vervelend maar daar kan je gewoon overheen groeien (bijna de helft van de bevolking wordt op enig moment gediagnosticeerd met een psychische aandoening). In dat opzicht vraag ik me af of je jezelf niet tekort doet door jezelf als psychisch patiŽnt te beschouwen en daar je toekomstplannen op te baseren. Ook denk ik dat je je er van bewust moet zijn dat het vrij normaal is om aan het einde van een werkdag totaal uitgeblust te zijn, als het werk gepaard gaat met stress of het je gewoon niet ligt. Dat kan je ook oplossen door op zoek te gaan naar een baan die je wel ligt.

• Roman_Craig
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 23-02 12:05
quote:
_vision schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:39:
[...]

Ik denk dat dit wel een beetje met roze bril bekeken is hoor. ;) De werkloosheid en armoedeproblematiek in Spanje, Griekenland en Italie is niet best vergeleken met West-Europa. Een paar jaar geleden was ongeveer 50% van de Spaanse jeugd werkloos (gaat nu wat beter) en Griekenland is al jarenlang een drama. Dat genieten komt dan ook enorm onder druk staan, want uiteindelijk moet je in die landen ook je huur en boodschappen betalen.

Zelf houd ik liever het uitgangspunt van Confusius aan: "Doe wat je leuk vindt en je hoeft nooit meer te werken." Dat is helaas niet voor iedereen weggelegd, maar ik doe liever 50 uur per week iets met plezier dan 30 uur uit pure noodzaak omdat er brood op de plank moet komen.
Mee eens, dat is ook zo. Echter is het niet altijd mogelijk iets te doen wat je leuk vindt en daar je brood mee te verdienen (of genoeg mee te verdienen).
Nu doe ik iets wat ik gemiddeld leuk vindt, maar wel goed betaalt zodat ik meer vrij kan 'kopen'. Maar iedereen is vrij om te kiezen wat het beste bij hem past. En gelukkig, anders functioneerde de maatschappij ook niet meer.

Wat me trouwens in NL opvalt (westen) is dat we van jongs af aan als keurige consumenten worden opgevoed. Maar nu ga ik compleet off topic :)

• megaleo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-02 14:37

megaleo

Hoezo? Je mot geen bier?!

Ik werk inmiddels al 7 jaar 32 uur.
Daar voor altijd 40 uur maar ivm kinderen ben ik 1 dag in de week minder gaan werken.

In de tussentijd 2 keer van baan veranderd en dit elke keer nog in het eerste gesprek aangegeven dat ik nu 32 uur werk. Vervolgens vragen ze altijd: Wil je dat hier ook? Waarop ik dan simpel met ja antwoorde.
En tot op heden is dit geen probleem geweest. Enkel de vraag waarom vanuit de kant van de werkgever en vaak werd er dan ook wel positief op gereageerd. Het gaat ook om je houding denk ik. Oftwel; ben je bereid af en toe eens van vrije dag te wisselen wanneer dat nodig is? Ben je dan wel bereikbaar?
Mijn ervaring is dus dat het nooit een probleem is geweest.

• MSalters
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-02 23:54
32 uur is maatschappelijk volledig geaccepteerd. Iedereen weet wat je bedoelt met 'Pappa-dag'. Het probleem van de TS is minder dan 32 uur werken.

Wat ook niet helpt: bij sollicitaties mogen bedrijven onderscheid maken tussen kandidaten - dat is het hele idee, tenslotte - maar alleen op redelijke gronden. Nu is het probleem dat "niet beschikbaar voor genoeg uren" een acceptabele reden is om een sollicitant af te wijzen. En als je een sollicitant hebt die om onduidelijke redenen aangeeft maar 24 uur te willen werken, dan ga ik als werkgever geen risico's nemen. Daar zit een luchtje aan, dan denk ik meteen "twee jaar loondoorbetalign bij ziekte". En dan ga ik dus niet nadenken of ik die 24 uur misschien kan inpassen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1 2 Laatste

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*