Vond die belichting juist wel fijn voor de producten die ze aanbieden. Uiteindelijk hebben ze er ook een paar massief houten meubels die wel degelijk aanvoelen. WYSIWYGViezeVis schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Ik vond die X2O winkel in Zwolle maar niks anders... mega groot. Veel te veel witte meubels en wit licht. Geen tegels op de muren en vooral van dat huismerk spul. Her en der een verdwaalde Hansgrohe douchekop of V&B toilet. Vond 't maar een bijzondere winkel
Dat was wel opvallend ja. Massiefhouten meubelsBlack Sparrow schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:17:
[...]
Vond die belichting juist wel fijn voor de producten die ze aanbieden. Uiteindelijk hebben ze er ook een paar massief houten meubels die wel degelijk aanvoelen. WYSIWYG
Helemaal mee eens.Black Sparrow schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:17:
[...]
Vond die belichting juist wel fijn voor de producten die ze aanbieden. Uiteindelijk hebben ze er ook een paar massief houten meubels die wel degelijk aanvoelen. WYSIWYG
Al die winkels die overal sfeerlicht hangen, daar heb je geen zak aan.
Moet je met je spullen naar buiten lopen om te zien hoe het echt is.
Winkels zouden in ieder geval een hoek moeten hebben met 6000K ergens zodat je daar je spullen kan bekijken.
X2O is een prima winkel met soms echt goede aanbiedingen waardoor ze vaak de goedkoopste zijn.
Het is niet het luxe segment, maar dat is ook niet hun klantengroep en doelstelling.
Graag jullie review en bespaar tips:
Achtergrond:
In onze nog te verkopen huis willen we 2 kleine badkamers moderniseren. Het hele huis is al gedaan en deze stonden nog het lijstje. Volgens mij is het wel de investering waard want dan hoeft er in principe niks meer aan gedaan te worden.
Wie hebben we bezocht:
/f/image/a7Iv95igLrTQjOpNyoeM7hbW.png?f=fotoalbum_large)
Achtergrond:
In onze nog te verkopen huis willen we 2 kleine badkamers moderniseren. Het hele huis is al gedaan en deze stonden nog het lijstje. Volgens mij is het wel de investering waard want dan hoeft er in principe niks meer aan gedaan te worden.
Wie hebben we bezocht:
- Eerst zijn we naar Brugman gegaan, en na bellen/mailen en verschillende excuses, nooit meer wat van gehoord.
- Daarna zijn we naar Sanidump gegaan hopende op redelijke prijzen. Hier kwam 16K uit voor materialen voor 3 badkamers (1 voor het nieuwe huis)
- Tegelijkertijd ook een aannemer die oorspronkelijk voor het nieuwe huis is gevraagd (waar veel meer werk in zit) maar ook materialen kan leveren en zelf een tegelzaak heeft. Hier komt 17,1K uit incl 8,7 montage kosten voor alleen de 2 "oude" badkamers.
- Van de bovenste twee was ik toch wat geschrokken en toen zelf online wat bij elkaar gaan zoeken.
- De 131 montage uren lijken redelijk en een uurprijs van 66,55 Euro.
- De tegels lijken mij goedkoper te kunnen nu ongeveer 61 Euro
- Zelf nu online materialen gezocht bij Hornbach (Saqu Basano), Saniweb en Ikea (badkamer meubel)
- En ik zou ook wel wat werk zelf kunnen doen, afplakken, sloopwerk, simpel montage werk van meubel, bad douchewand en douche sets
/f/image/a7Iv95igLrTQjOpNyoeM7hbW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0UOLvpoyconSI4tydv0GDwat.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door JaWa op 05-01-2024 23:16 ]
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Uurprijs voor tegelen is wel oke. Tegelprijs vind ik zelf hoog, maar zeker niet ondenkbaar. Hangt bijvoorbeeld af van het merk tegel. Een Villeroy & Boch tegel zit zeker op die prijs. Maar een MO&B tegel, waar wij voor gaan, zit op €36,-. Lastig in te schatten als niet overal merkjes etc. bij staan. Er zit m.i. ook een groot verschil in het kiezen van een A-meubel van Sanidump, of een IKEA wastafelmeubel en kraan. Dat is appels met peren vergelijken.JaWa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:15:
Achtergrond:
Wie hebben we bezocht:Review en bespaar tips:
- Eerst zijn we naar Brugman gegaan, en na bellen/mailen en verschillende excuses, nooit meer wat van gehoord.
- Daarna zijn we naar Sanidump gegaan hopende op redelijke prijzen. Hier kwam 16K uit voor materialen voor 3 badkamers (1 voor het nieuwe huis)
- Tegelijkertijd ook een aannemer die oorspronkelijk voor het nieuwe huis is gevraagd (waar veel meer werk in zit) maar ook materialen kan leveren en zelf een tegelzaak heeft. Hier komt 17,1K uit incl 8,7 montage kosten voor alleen de 2 "oude" badkamers.
- Van de bovenste twee was ik toch wat geschrokken en toen zelf online wat bij elkaar gaan zoeken.
Kunnen jullie de montage kosten/uren reviewen en hebben jullie nog bespaar tips?
- Zelf nu online materialen gezocht bij Hornbach (Saqu Basano), Saniweb en Ikea (badkamer meubel)
- En ik zou ook wel wat werk zelf kunnen doen, afplakken, sloopwerk, simpel montage werk van meubel, bad douchewand en douche sets
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je echt tot het gaatje wil gaan, koop dan alleen je kranen van een A-merk en de rest van IKEA of een Q1sanitair (richting de B-klasses zeg maar).
Het is zelden dat iets opknappen in een huis terugverdiend wordt.JaWa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:15:
Achtergrond:
Behalve als je er meer m² aan vast plakt. Dus ik zou het nog eens goed uitrekenen.
Lijkt me ook stug dat jullie keuze qua smaak en indeling naadloos aansluit bij die van de kopers.
Misschien willen kopers wel geen 2 badkamertjes, maar liever 1 grote.
Dan doen ze aan kapitaalvernietiging als ze jullie gepimpte huis zouden kopen.
ik heb zelf heel wat huizen bezocht voordat we het huidige kochten.
Er was er niet eentje bij waar ik de badkamer niet zou slopen. Hoe 'mooi' deze ook was.
Helemaal eens. Dit is niet zozeer denk ik het geld eruit halen van de badkamers. Maar de drempel verlagen zodat het hele huis aantrekkelijk is dus goed op de fotos en het turn-key aan te kunnen prijzen.Rzaan schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:30:
[...]
Het is zelden dat iets opknappen in een huis terugverdiend wordt.
Behalve als je er meer m² aan vast plakt. Dus ik zou het nog eens goed uitrekenen.
Lijkt me ook stug dat jullie keuze qua smaak en indeling naadloos aansluit bij die van de kopers.
Misschien willen kopers wel geen 2 badkamertjes, maar liever 1 grote.
Dan doen ze aan kapitaalvernietiging als ze jullie gepimpte huis zouden kopen.
ik heb zelf heel wat huizen bezocht voordat we het huidige kochten.
Er was er niet eentje bij waar ik de badkamer niet zou slopen. Hoe 'mooi' deze ook was.
Het zit op een A-locatie en qua segment hoort het "eigenlijk" wel af te zijn.
Er komen wel eens in onze straat (vergrijzing) huizen vrij maar die zijn dan niet opgeknapt en het verschil met die wel was opgeknapt was 2 ton.
Dit gehele plaatje is onze redenering. Maar idd er komen geen m2 erbij en of het uiteindelijk meer gaat opleveren is een gok die ik wel durf te nemen. Er zit (volgens mij) meer upside dan de 13k downside aan maar hoe kleiner ik de investering hoe meer ik in het nieuwe huis kan steken
[ Voor 16% gewijzigd door JaWa op 06-01-2024 00:47 ]
Dank je en idd kranen en douche set van A-merk halen daar ga ik nog wel even naar op zoek.ViezeVis schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:30:
[...]
Uurprijs voor tegelen is wel oke. Tegelprijs vind ik zelf hoog, maar zeker niet ondenkbaar. Hangt bijvoorbeeld af van het merk tegel. Een Villeroy & Boch tegel zit zeker op die prijs. Maar een MO&B tegel, waar wij voor gaan, zit op €36,-. Lastig in te schatten als niet overal merkjes etc. bij staan. Er zit m.i. ook een groot verschil in het kiezen van een A-meubel van Sanidump, of een IKEA wastafelmeubel en kraan. Dat is appels met peren vergelijken.
Als je echt tot het gaatje wil gaan, koop dan alleen je kranen van een A-merk en de rest van IKEA of een Q1sanitair (richting de B-klasses zeg maar).
Om die reden zou ik juist zekerheid willen door het huis misschien te laten taxeren als je dat resultaat beoogd. Voor 16k zou ik dus echt geen kapitaalvernietiging riskeren. Ik ga er vanuit dat het een makelaar direct opvalt dat de badkamer onlangs is gerenoveerd. Dan gaat het ook opvallen met welk spul dat is gedaan.Durf je echt die gok te nemen?JaWa schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:41:
[...]
Er komen wel eens in onze straat (vergrijzing) huizen vrij maar die zijn dan niet opgeknapt en het verschil met die wel was opgeknapt was 2 ton.
Dit gehele plaatje is onze redenering.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik zou je niet blind staren wat op Funda staat in ieder geval.
Je haalt hier wel twee dingen door elkaar. Taxatie <> verkoopbaarheid.ViezeVis schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:54:
[...]
Om die reden zou ik juist zekerheid willen door het huis misschien te laten taxeren als je dat resultaat beoogd. Voor 16k zou ik dus echt geen kapitaalvernietiging riskeren. Ik ga er vanuit dat het een makelaar direct opvalt dat de badkamer onlangs is gerenoveerd. Dan gaat het ook opvallen met welk spul dat is gedaan.Durf je echt die gok te nemen?
***members only***
Ik zou je niet blind staren wat op Funda staat in ieder geval.
En @JaWa heeft het over aantrekkelijkheid en verkoopbaarheid. En dat begrijp ik zeker wel. Dat is ook iets anders en inderdaad krijg je met een investering van 16k die zeker niet terug in de waarde maar slechts bijv. 10k.
Maar waar het om gaat is dat je woning potentieel beter verkocht wordt doordat het plaatje klopt. En dat is verkoopbaarheid. Dat kan ervoor zorgen dat er ondanks taxatie hoger geboden wordt en er meerdere bieders zijn. En stel dat het tegenzit qua huizenverkoop, dan is jouw woning aantrekkelijker en verkoopt daarmee sneller. En sneller verkopen is meestal gunstiger.
Anyway, @JaWa, 8,7k arbeid voor 2 badkamer is ontzettend netjes. Zorg dat je hele scherpe keuzes maakt in de inkoop van spullen en je zit echt goed. De gemiddelde koper kijkt naar het uiterlijk, niet naar of het een Hans zgeohe kraan is. Een huismerkkraan die er mooi uitziet doet al veel. En met alle respect, als die na 5 jaar stuk gaat is dat niet jouw probleem.
Zoals @t14wo ook al zei: Als je dan gaat verbouwen, ga voor het uiterlijk. Een mooie kraan van een huismerk doet meer dan een Grohe kraan of Hans Grohe.JaWa schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 00:49:
[...]
Dank je en idd kranen en douche set van A-merk halen daar ga ik nog wel even naar op zoek.
Neem tegels die trendy zijn, maar niet te flashy. Kijk goed in woonbladen wat 'nu' is.
Ik neem aan dat je met je makelaar goed overlegd hebt wat verstandig is.
Het ligt ook aan de regio.
Waar wij wonen kopen expats die in Brainport werken (vooral ASML) ook alleen maar turnkey woningen. Dus daar zou zo'n verbouwing zeker zin hebben. Maar in veel delen van Nederland kopen mensen een huis als ze het kunnen betalen. Dus als jij 15.000 investeert en je huis wordt daarmee ook 15.000 duurder, heb je een kleinere potentiële kopersgroep.
Excuus, verkeerde topic geplaatst
[ Voor 93% gewijzigd door MisterX333 op 06-01-2024 14:06 ]
Dikte 3 cm is wat het waarschijnlijk iets duurder maakt.MisterX333 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 13:57:
Gister een eerste gesprek gehad voor een keuken in ons nieuwbouwhuis. Heeft iemand ervaring met wat de prijs van een keramisch werkblad ongeveer doet? (Topline, volgens mij in alle gangbare keukenzaken verkrijgbaar.)
Het gaat om twee bladen:
- 250cm bij 120cm (eiland) met twee uitsparingen voor kookplaat en spoelbak
- 180cm bij 60cm
- dikte ongeveer 3cm
De prijs die wij te horen kregen was 9000€. Dit lijkt mij aan de hoge kant? Bij een snelle berekening online zie ik prijzen van rond de 4000€
Afwijkende maat, dus dat zou dat extra kunnen betekenen.
Ik doelde meer op wat anders. Als @JaWa de verkoopbaarheid van het huis wil verbeteren door 2 badkamers te renoveren dan vraag ik mij af of dat daadwerkelijk wat oplevert. Aan de hand van de MO-tags probeerde ik uit te leggen dat ik het een risico vind om af te gaan op huisprijzen verderop in de straat die wel 'turn-key ready' zijn. Daarom dacht ik: als JaWa het huis laat taxeren in de huidige staat, en wat het huis op zou kunnen leveren na de verbouwing dan heb je een betere indicatie. Huis staat immers al op een A-locatie zoals ik begrijp.t14wo schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 07:26:
[...]
Je haalt hier wel twee dingen door elkaar. Taxatie <> verkoopbaarheid.
En @JaWa heeft het over aantrekkelijkheid en verkoopbaarheid. En dat begrijp ik zeker wel. Dat is ook iets anders en inderdaad krijg je met een investering van 16k die zeker niet terug in de waarde maar slechts bijv. 10k.
Maar waar het om gaat is dat je woning potentieel beter verkocht wordt doordat het plaatje klopt. En dat is verkoopbaarheid. Dat kan ervoor zorgen dat er ondanks taxatie hoger geboden wordt en er meerdere bieders zijn. En stel dat het tegenzit qua huizenverkoop, dan is jouw woning aantrekkelijker en verkoopt daarmee sneller. En sneller verkopen is meestal gunstiger.
Anyway, @JaWa, 8,7k arbeid voor 2 badkamer is ontzettend netjes. Zorg dat je hele scherpe keuzes maakt in de inkoop van spullen en je zit echt goed. De gemiddelde koper kijkt naar het uiterlijk, niet naar of het een Hans zgeohe kraan is. Een huismerkkraan die er mooi uitziet doet al veel. En met alle respect, als die na 5 jaar stuk gaat is dat niet jouw probleem.
Ieder huis met een nieuwe badkamer, keuken, tuin enzovoort zou theoretisch beter kunnen verkopen. Maar je zult toch altijd een bepaalde mate van onzekerheid daarin hebben, toch? Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik geen huis heb gekocht in het overvolle Utrecht, Amsterdam, Den Haag enzovoort. Dus het zou ook kunnen zijn dat ik een andere perceptie heb. Toen wij ons huis kochten, viel ons (en aankoopmakelaar idem) het op dat veel onderdelen van een B-merk waren. /Edit: ook meegenomen in ons bod en overwegingen om te verbouwen omdat het niet onze smaak is/was.
Maar nogmaals, andere regio dus hoogstwaarschijnlijk ook een andere huizenmarkt.
Bedankt voor de reacties en tips. En het is idd het verschil tussen verkoopbaarheid en taxatie waarde ik zal er maar veder niet op ingaan tenzij het ontopic/interessant voor jullie en anderen zijn.
Ik ga het mijn aannemer voorleggen om zelf de materialen op te speuren.
Ik ga het mijn aannemer voorleggen om zelf de materialen op te speuren.
Die foto's zijn van de huidige situatie?JaWa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:15:
Achtergrond:
Kunnen jullie de montage kosten/uren reviewen en hebben jullie nog bespaar tips?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 06-01-2024 21:54 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Verschillende winkels bezocht op jullie aanraden; Furnified viel tegen, Tortu world was hetzelfde als Intermat. Bij Plieger vonden we Dansani wel een mooi merk maar die werken alleen met bepaalde aannemers. We gaan nog een keer langs Bdutch en dan een keuze maken.
Wat vragen nog;
- Iemand ervaring met het merk Dansani?
- Heeft iemand ervaring met korting krijgen op een offerte bij Sanitairwinkel?
- Idem voor Bdutch
Wat vragen nog;
- Iemand ervaring met het merk Dansani?
- Heeft iemand ervaring met korting krijgen op een offerte bij Sanitairwinkel?
- Idem voor Bdutch
Ja klopt. Het staat wel voller in het echt maar het kan zo leeg als op de foto.Sport_Life schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:53:
[...]
Die foto's zijn van de huidige situatie?
Volgens mij is de regel dat je de investering nodig voor een nieuwe keuken of badkamer niet 1-op-1 terug ziet in de verkoopprijs van een huis. Dus stel je renoveert de badkamer voor 40k dan wordt het huis misschien 20k meer waard. Tenzij je alles zelf doet, dan kan het vaak wel uit omdat je geen arbeidskosten hebt.JaWa schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:15:
Achtergrond:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je puur gaat renoveren om de verkoopwaarde op te krikken zou ik me richten op het low hanging fruit. Vervang bijvoorbeeld het meubel, en de kranen maar laat de tegels zitten zitten. Zorg dat de voegen netjes zijn en repareer ze waar nodig.
http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys
Ik denk dat dat voor veel mensen best prima is, zou er niks aan doen. Zeker niet op de 'budget' manier zoals jij van plan bent .JaWa schreef op zondag 7 januari 2024 @ 01:09:
[...]
Ja klopt. Het staat wel voller in het echt maar het kan zo leeg als op de foto.
Nb buren van ons hebben een woning verkocht met recent verbouwde badkamer, de nieuwe kopers hebben die meteen eruit gesloopt want niet hun smaak..
[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 07-01-2024 10:06 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Precies, dat gebeurt bijna altijd als mensen ook maar een beetje centjes hebben.Sport_Life schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:05:
[...]
Ik denk dat dat voor veel mensen best prima is, zou er niks aan doen. Zeker niet op de 'budget' manier zoals jij van plan bent .
Nb buren van ons hebben een woning verkocht met recent verbouwde badkamer, de nieuwe kopers hebben die meteen eruit gesloopt want niet hun smaak..
Badkamer, toilet en keuken.
Ik weet dat het off-topic is hier, maar ik zou zeggen: Laten zoals het is en je centen in je zak houden.
Wellicht een kleine make-over. Een pot verf en een verkalkt kraantje vervangen of een WC-pot met sporen.
Wij zijn ook op zoek naar een badkamer voor een nieuwbouwwoning, helaas hebben we maar 4-5 maanden de tijd, dus dat wordt spannend. Wij zitten te denken aan zo een soort badkamer:
https://janvansundert.nl/badkamers/s/badkamer-mixta
2 vraagjes:
De mat zwarte kranen/douche etc. slijt dat snel of blijft dat netjes? Binnenkort gaan we langs bij Jan van sundert, heeft iemand van jullie ervaring met die zaak?
2 vraagjes:
De mat zwarte kranen/douche etc. slijt dat snel of blijft dat netjes? Binnenkort gaan we langs bij Jan van sundert, heeft iemand van jullie ervaring met die zaak?
[ Voor 14% gewijzigd door frG op 07-01-2024 20:06 ]
Schade aan een zwarte kraan zie je sneller, omdat de coating er dan af 'chipt'. Ook is het afhankelijk per merk. Damixa schijnt de beste zwarte kranen te maken. Geen ervaring met deze zaak, maar online (Google Reviews, Trustpilot) wel goed beoordeeld.frG schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:05:
Wij zijn ook op zoek naar een badkamer voor een nieuwbouwwoning, helaas hebben we maar 4-5 maanden de tijd, dus dat wordt spannend. Wij zitten te denken aan zo een soort badkamer:
2 vraagjes:
Deze hebben wij. Alles afkitten. Deze komt nooit meer van zijn plaats af (hoewel ik dat met een los zwaar bad ook niet voor me zie). Je wilt echt niet dat daar vocht onder komt.Draakje5 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:16:
Wat is de standaard bij een half vrijstaand bad back to wall. Alles afkitten? Of alleen de boven en zijkanten?
[Afbeelding]
(Plaatje is van internet maar gaat om dit bad)
Ben heel erg benieuwd hoe dat er uit ziet met de kitrand op de vloer. Als je een foto wilt dm'en graagPoumelie schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:35:
[...]
Deze hebben wij. Alles afkitten. Deze komt nooit meer van zijn plaats af (hoewel ik dat met een los zwaar bad ook niet voor me zie). Je wilt echt niet dat daar vocht onder komt.
Wij hebben ook zoiets, alles afgekit. Er komt anders toch vocht en vuil achter, dat wil je gewoon niet. We hebben kit in de kleur die goed matcht met de wandtegel voeg en met de vloertegels (verschillende kit op verschillende plaatsen).
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Zo ze zijn bij ons eindelijk gestart met het afronden van de badkamer. De tegelzetter is lekker bezig en het bad wordt vandaag geplaatst zodat hij daar ook omheen kan tegelen.
- Kranen Hotbath
- Bad X2O
- Tegels Ariostea Ultra Marmi Calacatta Viola
/f/image/qYuntm6fRBLBDrBLSGkks8Lr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qdjhxPHmccZCQafcDrkj0cYz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cXT3rIUxtJyHudM3ZsEjZxft.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QoEsGcW7C7NnQt1nUcEnmxq2.png?f=fotoalbum_large)
Er zijn een paar dingen gewijzigd maar het begint steeds meer op het originele ontwerp te lijken.
- Kranen Hotbath
- Bad X2O
- Tegels Ariostea Ultra Marmi Calacatta Viola
/f/image/qYuntm6fRBLBDrBLSGkks8Lr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qdjhxPHmccZCQafcDrkj0cYz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cXT3rIUxtJyHudM3ZsEjZxft.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QoEsGcW7C7NnQt1nUcEnmxq2.png?f=fotoalbum_large)
Er zijn een paar dingen gewijzigd maar het begint steeds meer op het originele ontwerp te lijken.
:strip_exif()/f/image/xvd2tRF6K11rzbC0wrHXC0aK.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze hebben wij ook maar onderkant volgens mij niet afgekit. Toch even nakijkenDraakje5 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 20:16:
Wat is de standaard bij een half vrijstaand bad back to wall. Alles afkitten? Of alleen de boven en zijkanten?
[Afbeelding]
(Plaatje is van internet maar gaat om dit bad)
Heeft er iemand goede ervaring met een bepaald type/merk led strip voor in de badkamer? Wij willen aan het “eind” van het verlaagd plafond een strip wegwerken voor strijklicht. Gaat om een wandje van +/- 1.60 waar deze tegenaan komt
Kan me oprecht geen scenario bedenken waarin het een goed idee is de onderkant niet af te kitten. Daar gaat vocht onder komen en dat wil je écht niet. Het is niet alsof je het bad kan loshalen om af en toe eronder schoon te maken.syntesia schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:26:
[...]
Deze hebben wij ook maar onderkant volgens mij niet afgekit. Toch even nakijken
@Draakje5 Ik zal morgen even een foto maken.
[ Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 10-01-2024 21:43 ]
Precies. En elke installatiehandleiding zal noemen dat je NIET de onderkant moet kitten.Poumelie schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:42:
[...]
Kan me oprecht geen scenario bedenken waarin het een goed idee is de onderkant niet af te kitten. Daar gaat vocht onder komen en dat wil je écht niet. Het is niet alsof je het bad kan loshalen om af en toe eronder schoon te maken.
@Draakje5 Ik zal morgen even een foto maken.
Een (half)vrijstaand bad moet gewoon niet gekit worden. Er is ook helemaal geen reden toe. Stel dat er iets van vocht onderkomt, dan verdampt dat gewoon.
Heb je de post die je quote wel gelezen?t14wo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:55:
[...]
Precies. En elke installatiehandleiding zal noemen dat je NIET de onderkant moet kitten.
Een (half)vrijstaand bad moet gewoon niet gekit worden. Er is ook helemaal geen reden toe. Stel dat er iets van vocht onderkomt, dan verdampt dat gewoon.
Hier ook een half vrijstaand bad, en alles is gekit. Aansluiting met wand en vloer dus. Zoals het hoort.
Heb je mijn post wel gelezen? Ik zeg juist dat je WEL moet afkitten.t14wo schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:55:
[...]
Precies. En elke installatiehandleiding zal noemen dat je NIET de onderkant moet kitten.
En wat je zegt is onzin. Ik heb even op sanitairwinkel.nl 10 willekeurige handleidingen geopend en nergens staat dat je NIET moet afkitten.
Eenieder die dat wel vind zou in een badkamertopic geen tips mogen geven, want het is compleet incorrect en logisch verstand is genoeg om te begrijpen waarom.
Een vrijstaand bad kan van zijn plaats af om schoon te maken, dan is het inderdaad niet noodzakelijk. Maar als iets niet van zijn plek kan en er vocht onder kan komen moet het gewoon afgekit worden.
Hierboven werd vaker gezegd dat de onderkant gekit wordt. Lees de handleiding en je zal zien dat daarin staat dat je de onderkant niet moet afkitten.praliwi schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:13:
[...]
Heb je de post die je quote wel gelezen?
Hier ook een half vrijstaand bad, en alles is gekit. Aansluiting met wand en vloer dus. Zoals het hoort.
Klinkt mij ook logischer dat de onderkant van een halfvrijstaand bad wel gekit moet worden, dat doe je op meer plekken en dat bad gaat nergens heen. Wat is je logica om niet te kitten dan?
Ik ben stomverbaasd eerlijk gezegd, maar @t14wo lijkt gelijk te hebben: Installatiegids download
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Mij lijkt het ook logisch dat de onderkant gekit moet worden. Is bij ons dus niet het geval, waarom het in de handleiding staat dat het niet gekit hoeft te worden... geen flauw idee.
Maar als er vocht onder komt dan droogt dat toch gewoon op? Je kunt het ook omdraaien: als je hem helemaal dichtkit en je afvoer lekt flink dan kom je er ook nooit achter. Als je het niet afkit dan zie je het vanzelf onder je bad vandaan lopen.
Ik begrijp niet waarom dit zo'n punt van discussie is. Stel dat je een wastafelmeubel hebt wat op de vloer staat, ga je die dan ook rondom afkitten op de vloer?syntesia schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:32:
Mij lijkt het ook logisch dat de onderkant gekit moet worden. Is bij ons dus niet het geval, waarom het in de handleiding staat dat het niet gekit hoeft te worden... geen flauw idee.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Wij hebben ook een halfvrijstaand bad van Linie en de loodgieter heeft het rondom afgekit. We hebben er veder niet over nagedacht of het wel of niet gekit zou moeten worden.
Geen idee of het nadelig gevolgen heeft. Ik zal er morgen eens een foto van maken voor de geïnteresseerde.
Geen idee of het nadelig gevolgen heeft. Ik zal er morgen eens een foto van maken voor de geïnteresseerde.
Ja, maar het gaat om een bad niet om een wastafelmeubel. Die worden ten eerste vaak zwevende gemonteerd en ten tweede is het niet ongebruikelijk dat er wat water buiten het bad beland bij gebruik.Fanta schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Ik begrijp niet waarom dit zo'n punt van discussie is. Stel dat je een wastafelmeubel hebt wat op de vloer staat, ga je die dan ook rondom afkitten op de vloer?
Als je dat niet af kit zou je een smerig randje kunnen krijgen tussen de vloer/muur en het bad.
Ik heb het ook niet zelf bedacht.Tjolk schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 09:58:
Ik ben stomverbaasd eerlijk gezegd, maar @t14wo lijkt gelijk te hebben: Installatiegids download
Maar ik was ook verbaasd toen ik mijn vrijstaande bad monteerde en dikgedrukt zag dat je het NIET moet afkitten.
Overigens zet je een vrijstaand bad met een paar dotten kit onder de stelpoten (ik heb high tack gebruikt ipv siliconenkit) vast op de grond.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je een vrijstaand bad niet afkit vanwege de uitstraling en het idee van het hebben van een VRIJSTAAND bad (ipv gelijk met de vloer gekit).t14wo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:53:
[...]
Ik heb het ook niet zelf bedacht.![]()
Maar ik was ook verbaasd toen ik mijn vrijstaande bad monteerde en dikgedrukt zag dat je het NIET moet afkitten.
Overigens zet je een vrijstaand bad met een paar dotten kit onder de stelpoten (ik heb high tack gebruikt ipv siliconenkit) vast op de grond.
Maar we hebben het hier niet over een vrijstaand bad. We hebben het over kwart- en halfvrijstaande baden.t14wo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:53:
[...]
Ik heb het ook niet zelf bedacht.![]()
Wat zou de reden zijn waarom dit niet af te kitten? Is dat puur esthetisch of is het technisch?
Ik neem aan dat het (door mij) groen gearceerde deel ook niet gekit hoort te worden? Hier staat nl. geen rode streep.
/f/image/I4t6VeLTdcm4a5OrXOyyi8f5.png?f=fotoalbum_large)
Misschien wat context bij mijn vraag:
Ik neem aan dat het (door mij) groen gearceerde deel ook niet gekit hoort te worden? Hier staat nl. geen rode streep.
/f/image/I4t6VeLTdcm4a5OrXOyyi8f5.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o6B4H0yiIbwTHLAwrJ5Vlx4V.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Draakje5 op 11-01-2024 16:43 ]
Nogmaals. Ik zou het je sterk afraden niet af te kitten. In deze handleiding staat bijvoorbeeld ook wel afkitten:Draakje5 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:40:
Wat zou de reden zijn waarom dit niet af te kitten? Is dat puur esthetisch of is het technisch?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/FhBxSX3zfwbuC6gpTaJHORtv.jpg?f=fotoalbum_large)
Is de montagehandleiding dit bad.
https://www.badkamerxxl.n...wit-chroom-vuller-bd04c05
Hierbij een foto van ons bad. Kitrand valt mijn inziens niet op. Bad creëert ook een beetje eigen schaduw waartegen het wegvalt.
:strip_exif()/f/image/hZS2rNUs7jLgipkww8ZG5d5S.jpg?f=fotoalbum_large)
Kies wel de goede kleur kit (zo irriteren wij ons bijvoorbeeld nog steeds aan die naar onze mening te donkere kit bij de achterkant van het bad.. ooit nog eens aanpassen als we geen betere dingen te doen hebben. Waarschijnlijk nooit dus 😅)
[ Voor 5% gewijzigd door Poumelie op 11-01-2024 17:26 ]
Ik kon er binnen tweakers nog niks over vinden, maar heeft iemand ervaringen met het merk QeramiQ? Wij kijken nu naar de QeramiQ Dely toilet en QeramiQ bedieningspaneel met inbouw toiletblokhouder.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 27% gewijzigd door Black Sparrow op 12-01-2024 11:56 ]
Hoi,
Ik zoek wat hulp bij het praktisch indelen van onze nieuwe badkamer. De ruimte is beperkt (299x147cm) en daar willen we een wastafel (incl meubel en spiegel), toilet en inloopdouche in puzzelen. Hieronder mijn tekening in floorplanner:
:strip_exif()/f/image/I9ToAVCMbvBrESUlAYUdjhDf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aEihjGxwo7YuneHBDp2xxoV0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hieronder nog een 3D versie, gezien vanuit de deuropening. Let svp niet op materiaal/tegels etc., ik heb dit puur zo ingetekend om te puzzelen met indeling en maatvoering.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2WKNio7KfCT0OowBbJfhQ4G.jpg?f=user_large)
Vragen:
1. Het zijmuurtje. Het oorspronkelijke idee daarachter was 'dan kunnen we het toilet een kwartslag draaien en heb je een nét iets fijnere doorloopruimte tussen wastafel en toilet'. Onze aannemer merkte fijntjes op dat het muurtje dan wel door moet lopen tot het plafond, want anders veroorzaakt het zwevend toilet een hefboomeffect. Zo'n dichte wand zou de lichtinval compleet verpesten, dus dat willen we niet.
Daarom nu als oplossing een muurtje van ongeveer 120cm hoogte, met een verticale stalen balk/kolom die de boel aan die kant op z'n plek houdt. Die kolom loopt van vloer tot plafond, het muurtje wordt er dan omheen gebouwd. Bovenop het muurtje komt een glasplaat die dan tussen die kolom en de muur bevestigd kan worden.
Vraag: zijn er hier mensen die iets vergelijkbaars hebben in hun badkamer? Wordt dit mooi/acceptabel, of valt het in de categorie 'belachelijk idee, plaats dat toilet gewoon lekker tegen de muur naast de douche'. In dat geval zouden we nog steeds zijmuurtje + glasplaat doen, maar daar hangt dan verder geen gewicht aan waardoor een kolom niet noodzakelijk is (denk ik?).
2. Hoe lang zouden jullie dat zijmuurtje ongeveer maken? Te kort = spetters van de douche schuin langs het muurtje, te lang = te weinig doorloopruimte langs het muurtje. Ik heb nu een muurtje ingetekend van 92cm, met daarnaast 55cm doorloopruimte.
3. Er moet ergens een radiator komen voor de handdoeken. Waar zouden jullie die plaatsen? Pal tegenover de douche? Pal naast de wastafel? Of er tussenin, tegenover het zijmuurtje (en dan dat muurtje dus verder inkorten ivm doorloopruimte)?
4. Ik heb nu 89cm breedte bedacht voor de douche, en 86cm voor toilet + uitstekende knieën. Zijmuurtje is nu 20cm dik zodat het inbouwreservoir van het toilet erin past. Voor de douche geldt dat je zowel links (raamkozijn) als rechts (glasplaat op muurtje) méér armruimte hebt dan die 89cm. Is dit qua verhoudingen okee zo, of zouden jullie dat muurtje verder naar rechts danwel links opschuiven?
Heb ik dit als n00b goed uitgedacht of zie ik iets doms over het hoofd?
Ik zoek wat hulp bij het praktisch indelen van onze nieuwe badkamer. De ruimte is beperkt (299x147cm) en daar willen we een wastafel (incl meubel en spiegel), toilet en inloopdouche in puzzelen. Hieronder mijn tekening in floorplanner:
:strip_exif()/f/image/I9ToAVCMbvBrESUlAYUdjhDf.jpg?f=fotoalbum_large)
- In het zwarte blok rechtsboven in de tekening lopen de standleidingen van de bovenburen.
- De deur zit rechts (draairichting naar buiten toe).
- Links zit een raam, kozijn begint 104cm boven de vloer en loopt nagenoeg door tot het plafond.
:strip_exif()/f/image/aEihjGxwo7YuneHBDp2xxoV0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hieronder nog een 3D versie, gezien vanuit de deuropening. Let svp niet op materiaal/tegels etc., ik heb dit puur zo ingetekend om te puzzelen met indeling en maatvoering.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Z2WKNio7KfCT0OowBbJfhQ4G.jpg?f=user_large)
Vragen:
1. Het zijmuurtje. Het oorspronkelijke idee daarachter was 'dan kunnen we het toilet een kwartslag draaien en heb je een nét iets fijnere doorloopruimte tussen wastafel en toilet'. Onze aannemer merkte fijntjes op dat het muurtje dan wel door moet lopen tot het plafond, want anders veroorzaakt het zwevend toilet een hefboomeffect. Zo'n dichte wand zou de lichtinval compleet verpesten, dus dat willen we niet.
Daarom nu als oplossing een muurtje van ongeveer 120cm hoogte, met een verticale stalen balk/kolom die de boel aan die kant op z'n plek houdt. Die kolom loopt van vloer tot plafond, het muurtje wordt er dan omheen gebouwd. Bovenop het muurtje komt een glasplaat die dan tussen die kolom en de muur bevestigd kan worden.
Vraag: zijn er hier mensen die iets vergelijkbaars hebben in hun badkamer? Wordt dit mooi/acceptabel, of valt het in de categorie 'belachelijk idee, plaats dat toilet gewoon lekker tegen de muur naast de douche'. In dat geval zouden we nog steeds zijmuurtje + glasplaat doen, maar daar hangt dan verder geen gewicht aan waardoor een kolom niet noodzakelijk is (denk ik?).
2. Hoe lang zouden jullie dat zijmuurtje ongeveer maken? Te kort = spetters van de douche schuin langs het muurtje, te lang = te weinig doorloopruimte langs het muurtje. Ik heb nu een muurtje ingetekend van 92cm, met daarnaast 55cm doorloopruimte.
3. Er moet ergens een radiator komen voor de handdoeken. Waar zouden jullie die plaatsen? Pal tegenover de douche? Pal naast de wastafel? Of er tussenin, tegenover het zijmuurtje (en dan dat muurtje dus verder inkorten ivm doorloopruimte)?
4. Ik heb nu 89cm breedte bedacht voor de douche, en 86cm voor toilet + uitstekende knieën. Zijmuurtje is nu 20cm dik zodat het inbouwreservoir van het toilet erin past. Voor de douche geldt dat je zowel links (raamkozijn) als rechts (glasplaat op muurtje) méér armruimte hebt dan die 89cm. Is dit qua verhoudingen okee zo, of zouden jullie dat muurtje verder naar rechts danwel links opschuiven?
Heb ik dit als n00b goed uitgedacht of zie ik iets doms over het hoofd?
We zijn bezig met een nieuwe badkamer en aangezien deze 30+ jaar oud is werd het wel eens tijd.
Vanochtend een aannemer over de vloer gehad en die raadde aan om op de muren de nieuwe tegels over de oude tegels te zetten. Ik had er nog nooit van gehoord en hebbwel wat vragen gesteld maar nu even paar uurtjes gegoogled en ben nog niet gerust gesteld.
We gaan de opstelling compleet omgooien en ik wil sowieso nieuw leidingwerk. Hoe gaan ze dat doen als ze de oude tegels laten zitten? Ik kan hier helemaal niks over vinden...
Vanochtend een aannemer over de vloer gehad en die raadde aan om op de muren de nieuwe tegels over de oude tegels te zetten. Ik had er nog nooit van gehoord en hebbwel wat vragen gesteld maar nu even paar uurtjes gegoogled en ben nog niet gerust gesteld.
We gaan de opstelling compleet omgooien en ik wil sowieso nieuw leidingwerk. Hoe gaan ze dat doen als ze de oude tegels laten zitten? Ik kan hier helemaal niks over vinden...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Welk bad is dit? Mooie oplossing met die zwenkbaar ook. Heb ik nog nergens gezien?Poumelie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:17:
[...]
Nogmaals. Ik zou het je sterk afraden niet af te kitten. In deze handleiding staat bijvoorbeeld ook wel afkitten:
[Afbeelding]
Hierbij een foto van ons bad. Kitrand valt mijn inziens niet op. Bad creëert ook een beetje eigen schaduw waartegen het wegvalt.
[Afbeelding]
Kies wel de goede kleur kit (zo irriteren wij ons bijvoorbeeld nog steeds aan die naar onze mening te donkere kit bij de achterkant van het bad.. ooit nog eens aanpassen als we geen betere dingen te doen hebben. Waarschijnlijk nooit dus 😅)
In onze huidige badkamer zitten ook tegels op tegels, niet echt een probleem behalve extra dikte. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de boel al waterdicht is op het moment. Zie overigens ook wel wat beren op de weg als je ook leidingen wil verplaatsen en de huidige tegels laat zitten. Lijkt me niet heel handig..Phusebox schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:48:
We zijn bezig met een nieuwe badkamer en aangezien deze 30+ jaar oud is werd het wel eens tijd.
Ja dat is waar ik dus ook bang voor ben...Valyx_ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:01:
[...]
Zie overigens ook wel wat beren op de weg als je ook leidingen wil verplaatsen en de huidige tegels laat zitten. Lijkt me niet heel handig..
Maar ik zag dat @t14wo ook zoiets gedaan had?
https://tweakers.net/i/xh...0L51te32.jpg?f=user_large
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 12-01-2024 19:22 ]
Ik heb er geen problemen meePhusebox schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:21:
[...]
Ja dat is waar ik dus ook bang voor ben...
:strip_exif()/f/image/hk8jmZ9o6kN3iIpgaNxTn6I6.jpg?f=fotoalbum_large)
Bad is van Wiesbaden.Phusebox schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:51:
[...]
Welk bad is dit? Mooie oplossing met die zwenkbaar ook. Heb ik nog nergens gezien?
Hier wat ongevraagd advies.
Ga uitgebreid in een bad liggen in de winkel en kijk hoe het bevalt. Wij zijn nog steeds erg blij met het comfort van dit bad. Hadden laatst een hotel met een superdeluxe ogend bad, maar het lag helemaal niet lekker. Te stijl. Rand te dun/scherp, etc. Een bad is een bad. Wit en er kan water in. Belangrijk is dat het lekker ligt.
Achteraf gezien hadden we liever een bad met een draaiknop voor de stop gehad trouwens. Vooral kinderen (hebben we niet maar als we nichtjes of neefjes te logeren hebben) drukke die constant open. Wij zelf ook regelmatig per ongeluk.
Zoveel baden hebben ‘druk op de stop om hem te openen’-stoppen en je ziet veel minder draaiknoppen aan de zijkant daarvoor, want het ziet er minder mooi en strak uit.. maargoed.. wij hebben er nooit bij stilgestaan dus bij deze, maak de keuze bewust
Kraan is van Hotbath.
Als we nu opnieuw zouden kopen en ik had budget voor een nieuwe dan zou ik trouwens denk ik een waterval kraan nemen (zoals die van hotbath). Dat steekt ook helemaal niks uit. Maar wij hebben deze op marktplaats gevonden (net als de douche en enkele andere onderdelen in de badkamer) dus dit werd hem. Het is puur toeval dat het dit merk en dit model is geworden en het bevalt helemaal prima. Alles beter dan zo’n uitstekende kraan die in de weg zit.
Het mechanisme is meteen ook de wissel tussen handdouche of kraan. Naar de muur geklapt gaat de handdouche aan (de oplettende kijker merkt juist op dat wij die niet hebben. Moet nog komen, maar eigenlijk missen we hem niet heel erg en die slang is ook maar irritant. Maarja dan spuit er dus water uit de onderkant als je de kraan uitzet in deze stand
Thanks voor de uitgebreide reactie. Moeilijke gaat zijn alles bij 1 zaak vinden, want dat willen we eigenlijk wel.Poumelie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:06:
[...]
Bad is van Wiesbaden.
Hier wat ongevraagd advies.
Ga uitgebreid in een bad liggen in de winkel en kijk hoe het bevalt. Wij zijn nog steeds erg blij met het comfort van dit bad. Hadden laatst een hotel met een superdeluxe ogend bad, maar het lag helemaal niet lekker. Te stijl. Rand te dun/scherp, etc. Een bad is een bad. Wit en er kan water in. Belangrijk is dat het lekker ligt.
Achteraf gezien hadden we liever een bad met een draaiknop voor de stop gehad trouwens. Vooral kinderen (hebben we niet maar als we nichtjes of neefjes te logeren hebben) drukke die constant open. Wij zelf ook regelmatig per ongeluk.
Zoveel baden hebben ‘druk op de stop om hem te openen’-stoppen en je ziet veel minder draaiknoppen aan de zijkant daarvoor, want het ziet er minder mooi en strak uit.. maargoed.. wij hebben er nooit bij stilgestaan dus bij deze, maak de keuze bewust![]()
Kraan is van Hotbath.
Als we nu opnieuw zouden kopen en ik had budget voor een nieuwe dan zou ik trouwens denk ik een waterval kraan nemen (zoals die van hotbath). Dat steekt ook helemaal niks uit. Maar wij hebben deze op marktplaats gevonden (net als de douche en enkele andere onderdelen in de badkamer) dus dit werd hem. Het is puur toeval dat het dit merk en dit model is geworden en het bevalt helemaal prima. Alles beter dan zo’n uitstekende kraan die in de weg zit.
Het mechanisme is meteen ook de wissel tussen handdouche of kraan. Naar de muur geklapt gaat de handdouche aan (de oplettende kijker merkt juist op dat wij die niet hebben. Moet nog komen, maar eigenlijk missen we hem niet heel erg en die slang is ook maar irritant. Maarja dan spuit er dus water uit de onderkant als je de kraan uitzet in deze stand).
Er moet ook een badwand op komen, voor de douche, dus een brede rand is wel fijn.
Ik denk dat je dezelfde tegel achter het bad heb als ons. Dit is die van ons:Poumelie schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 17:17:
[...]
Nogmaals. Ik zou het je sterk afraden niet af te kitten. In deze handleiding staat bijvoorbeeld ook wel afkitten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/4C6ZbTgPGVEqbDQ2Gl7WmpNg.png?f=fotoalbum_large)
Kit: Sopro siliconen jurabeige nr33
De voeg is in dezelfde kleur gedaan. Erg fraai al zeg ik het zelf.
Hi tweakers, ben een stille lezer van dit forum. Zou graag nog even een offerte willen voorleggen aan jullie ter beoordeling.
Het gaat om Sanidump: hot bath kranen 2 x bij meubel, douche en bij het bad, villeroy & boch tegels/ wc (x2), geberit reservoiren en villery en boch bad. Alles inbouw. Ink meubel van 1 meter. Radiator (ik heb vloerverwarming maar twijfel of ik n elektrische moet nemen voor handdoeken), douchewandje, verwarmde spiegel en drain voor 8654 eur.
We hebben een aannemer gevonden die tegelwerk en montage wil doen voor ong 10k (ong 3 weken werk)
Hoor t graag!
Het gaat om Sanidump: hot bath kranen 2 x bij meubel, douche en bij het bad, villeroy & boch tegels/ wc (x2), geberit reservoiren en villery en boch bad. Alles inbouw. Ink meubel van 1 meter. Radiator (ik heb vloerverwarming maar twijfel of ik n elektrische moet nemen voor handdoeken), douchewandje, verwarmde spiegel en drain voor 8654 eur.
We hebben een aannemer gevonden die tegelwerk en montage wil doen voor ong 10k (ong 3 weken werk)
Hoor t graag!
Over tegels heen tegelen is inderdaad geen enkel probleem. Het scheelt gewoon een hoop werk. Leidingen frees je dwars door de oude tegels heen. Vervolgens smeer je alles dicht en vlak.Phusebox schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 19:21:
[...]
Ja dat is waar ik dus ook bang voor ben...
Wel belangrijk voor het tegelen in het primeren. Dat is een soort pasta waar zand in zit. Dit zorgt voor grip van de lijm.
Zolang het qua ruimtr overal kan. (Raamkozijn, deurkozijn etc) zou ik lekker met het plan meegaan. Scheelt een dag of 2 werk.
Zonder exacte modellen is het lastig om te zeggen. Maar volgens mij is de stelregel nog steeds 50% sanitair en 50% installatiekosten. Dus dan zit je aardig gelijk.Azafaat schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:22:
Hi tweakers, ben een stille lezer van dit forum. Zou graag nog even een offerte willen voorleggen aan jullie ter beoordeling.
Hoor t graag!
Ik kreeg zo'n 25% korting op Hotbath ten opzichte van de online prijzen.
Als je stille lezer van dit forum bent, weet je toch dat deze informatie helemaal niets zegt? Hoeveel m2 badkamer, wat voor merk/model meubel, wat voor serie tegels? Dat maakt enorm verschil.Azafaat schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 23:22:
Hoor t graag!
Ook kan je beter de prijzen per item noemen. Kan zijn dat je veel te veel betaalt voor het meubel en heel weinig voor een kraan. Zonder info kunnen we je hier niet adviseren.
@Phusebox kijk ook even of er stukken van de muur vrij komen die niet betegeld zijn. Bijvoorbeeld bij het verwijderen van muurtjes of een koof. Die stukken moeten aangesmeerd worden als je over tegels heen tegelt anders zijn je tegels straks niet gelijk.
Ik heb zelf wel alle tegels verwijderd. Ligt er aan hoe vast de tegels zitten, maar met 2 man was een badkamer van 7m2 bij mij een uur of 5-6 werk. Dat was zonder elektrisch gereedschap (uit voorzorg) dus zou nog sneller kunnen.
[ Voor 18% gewijzigd door m181087 op 13-01-2024 10:37 ]
Mooie tegel, weet je toevallig welke?ColeJ schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:55:
[...]
Ik denk dat je dezelfde tegel achter het bad heb als ons. Dit is die van ons:
[Afbeelding]
Kit: Sopro siliconen jurabeige nr33
De voeg is in dezelfde kleur gedaan. Erg fraai al zeg ik het zelf.
En hoe is het schoonhouden met al die ribbels?
Ik vind het echt een enorme, tijdrovende puzzel... elke zaak heeft wel iets wat de ander niet heeft wat je graag wil.
[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 13-01-2024 14:34 ]
Jazeker, het is de volgende tegel:Phusebox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:33:
[...]
Mooie tegel, weet je toevallig welke?
En hoe is het schoonhouden met al die ribbels?
Ik vind het echt een enorme, tijdrovende puzzel... elke zaak heeft wel iets wat de ander niet heeft wat je graag wil.
Larchwood Alder 40x120 cm Beige
Qua schoonmaken heb ik er geen last van. Ze zitten boven het bad dus worden niet nat op eventueel wat gespetter na.
Ok, ja bij ons wordt het een bad/douche combi. Geen plek voor los en willen niet één van beiden opofferen.ColeJ schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:41:
[...]
Jazeker, het is de volgende tegel:
Larchwood Alder 40x120 cm Beige
Qua schoonmaken heb ik er geen last van. Ze zitten boven het bad dus worden niet nat op eventueel wat gespetter na.
We hebben ook de meest onhandige indeling (ok meest is overdreven waarschijnlijk).
Voor de mensen die het hebben, hoe is het onderhoud aan mat witte wasbak, bad en toilet? Onze verkoper beweerde dat het niet bestond, een mat wit bad en een mat witte toiletpot.
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 13-01-2024 16:09 ]
Probeer met Homestyler wat aan te kloten want al die badkamer tools die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn het niet echt (te basic qua tegels etc). Maar in Homestyler kan ik geen halfvrijstaand hoekbad vinden?
Wie heeft nog tips qua 3D design tools? Homestyler kom ik ook niet verder mee. Allemaal rare spullen en weinig bruikbaars.
Wie heeft nog tips qua 3D design tools? Homestyler kom ik ook niet verder mee. Allemaal rare spullen en weinig bruikbaars.
[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 13-01-2024 16:59 ]
Wij hebben die tegel in de douche. Uiteraard blijft er dan veel water "tussen de plankjes" staan. Als je dat iedere keer allemaal wilt drogen, dan is dat best een werkje ja. Gewoon met een handdoek eroverheen wrijven is niet genoeg, je moet de doek echt tussen de ribbels duwen. Denk niet dat we dat heel lang blijven doen.Phusebox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:43:
[...]
Ok, ja bij ons wordt het een bad/douche combi. Geen plek voor los en willen niet één van beiden opofferen.
We hebben ook de meest onhandige indeling (ok meest is overdreven waarschijnlijk).
Voor de mensen die het hebben, hoe is het onderhoud aan mat witte wasbak, bad en toilet? Onze verkoper beweerde dat het niet bestond, een mat wit bad en een mat witte toiletpot.
Heb je floorplanner.com al geprobeerd? Daarin hebben wij ons ontwerp gemaakt.Phusebox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 16:31:
Probeer met Homestyler wat aan te kloten want al die badkamer tools die ik tot nu toe heb geprobeerd zijn het niet echt (te basic qua tegels etc). Maar in Homestyler kan ik geen halfvrijstaand hoekbad vinden?
Ok dan schrijf ik die tegel al af. Thanks.Stiggy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Wij hebben die tegel in de douche. Uiteraard blijft er dan veel water "tussen de plankjes" staan. Als je dat iedere keer allemaal wilt drogen, dan is dat best een werkje ja. Gewoon met een handdoek eroverheen wrijven is niet genoeg, je moet de doek echt tussen de ribbels duwen. Denk niet dat we dat heel lang blijven doen.
[...]
Heb je floorplanner.com al geprobeerd? Daarin hebben wij ons ontwerp gemaakt.
Floorplanner nog niet. Ga ik proberen.
Denk dat we onze beoogde planning niet gaan halen door alle tijd die ik verlies met die tools en het zoeken naar welke tegels, kranen etc. En dan nog zien welke winkel het meeste heeft van alles wat je wil. Alweer een hele middag weg en nul verder gekomen.
Beter alvast de plannen doorschuiven naar zomer 2025, want het wordt al krap om het voor de winter klaar te hebben.
De vraag is natuurlijk wel: moet je het iedere keer droogmaken? Ik heb geen idee wat de impact over zeg 10 jaar is als je het gewoon lekker op laat drogen.Phusebox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:47:
[...]
Ok dan schrijf ik die tegel al af. Thanks.
[...]
Een hele hoop kalkaanslag neem ik aan dan. Plus bacteriën, schimmel etc wat gaat ontstaan als ergens vocht blijft zitten.Stiggy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:50:
[...]
De vraag is natuurlijk wel: moet je het iedere keer droogmaken? Ik heb geen idee wat de impact over zeg 10 jaar is als je het gewoon lekker op laat drogen.
Daar ben ik bang voor althans.
Heb je een waterontharder? Ik denk dat dat funest is om schoon te maken..Stiggy schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:43:
[...]
Denk niet dat we dat heel lang blijven doen.
[...]
Ik lees regelmatig bij kranen etc dat waterontharders juist voor ellende zorgen.ViezeVis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:01:
[...]
Heb je een waterontharder? Ik denk dat dat funest is om schoon te maken..
Bij PVD-gecoate kranen en chromen kranen kun je vlekken krijgen inderdaad. Hier nergens last vanPhusebox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:34:
[...]
Ik lees regelmatig bij kranen etc dat waterontharders juist voor ellende zorgen.
[ Voor 10% gewijzigd door ViezeVis op 13-01-2024 19:47 ]
Nog niet. Komt er misschien wel.ViezeVis schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 19:01:
[...]
Heb je een waterontharder? Ik denk dat dat funest is om schoon te maken..
Wil niet offtopic gaan, maar altijd als ik die waterontharder advertenties zie, gaat mijn tell sell radar af.
En nu krijg ik die de komende weken ook vast weer te zien
Maar het werkt dus echt? En kost geen klauwen vol geld elk jaar?
En nu krijg ik die de komende weken ook vast weer te zien
Maar het werkt dus echt? En kost geen klauwen vol geld elk jaar?
[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 13-01-2024 22:32 ]
brownyster in "Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?"Phusebox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:14:
Wil niet offtopic gaan, maar altijd als ik die waterontharder advertenties zie, gaat mijn tell sell radar af.
En nu krijg ik die de komende weken ook vast weer te zien![]()
Maar het werkt dus echt? En kost geen klauwen volg geld elk jaar?
Come to the soft water side, we have cookies
- Ja, het werkt (zolang je een 'echte' koopt en geen meuk)
- Investering (afhankelijk van waterverbruik) kan wat prijziger zijn.
- Maar je hebt geen dure schoonmaakrommel meer nodig. Enkel eens per 4 maanden zout (2p, bovengemiddeld waterverbruik).
[ Voor 19% gewijzigd door ViezeVis op 13-01-2024 22:17 ]
Wij hebben die tegel ook in de douche en halen een handdoekje erover en klaar. De ribbels zijn niet diep genoeg dat er lang water in blijft staan. Er is een andere versie met diepere ribbels. Zijn erg blij met de tegel.Phusebox schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 17:47:
[...]
Ok dan schrijf ik die tegel al af. Thanks.
Floorplanner nog niet. Ga ik proberen.
Denk dat we onze beoogde planning niet gaan halen door alle tijd die ik verlies met die tools en het zoeken naar welke tegels, kranen etc. En dan nog zien welke winkel het meeste heeft van alles wat je wil. Alweer een hele middag weg en nul verder gekomen.
Beter alvast de plannen doorschuiven naar zomer 2025, want het wordt al krap om het voor de winter klaar te hebben.
@shiggy Helaas ook floorplanner heeft het gewenste bad niet. 354 baden bekeken, evenals de paar honderd op homestyler... Is het zo exotisch dan een half vrijstaand bad in een hoek?
Verder is het rare aan floorplanner dat ze een categorie vrijstaande baden hebben maar als je die aanklikt zegt ie geen resultaten?
En een muur met twee tegels lukt ook niet? Dus onder de ene tegel en boven de andere.
Ik snap echt niet hoe jullie allemaal hier iets mee kunnen maken.
Ik ben er al klaar mee eigenlijk. Nog geen 3 weken mee bezig, maar vind nergens wat ik mooi vind en zelf een tekening maken lukt niet zoals ik wil. Ga geen 27k (dat was de eerste offerte) betalen voor 5m2 als het niet 100% is wat ik wil.
Verder is het rare aan floorplanner dat ze een categorie vrijstaande baden hebben maar als je die aanklikt zegt ie geen resultaten?
En een muur met twee tegels lukt ook niet? Dus onder de ene tegel en boven de andere.
Ik ben er al klaar mee eigenlijk. Nog geen 3 weken mee bezig, maar vind nergens wat ik mooi vind en zelf een tekening maken lukt niet zoals ik wil. Ga geen 27k (dat was de eerste offerte) betalen voor 5m2 als het niet 100% is wat ik wil.
[ Voor 39% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2024 10:42 ]
Met floorplanner heb ik ons ontwerp redelijk kunnen maken. Inderdaad, soms zit er iets niet in wat je wel belangrijk vindt. Bij ons kan ik zelfs de juiste tegelmaat niet vinden, of een half hoog kastje en zwarte stopcontacten. Maar uiteindelijk boeit dat ook niet zo: het is voldoende om met het ontwerp en indeling te spelen tot je tevreden bent. Met dat ontwerp ga je naar een winkel en laat hun het in betere tools overtekenen.Phusebox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:00:
@shiggy Helaas ook floorplanner heeft het gewenste bad niet. 354 baden bekeken, evenals de paar honderd op homestyler... Is het zo exotisch dan een half vrijstaand bad in een hoek?
Tot nu toe twee afspraken gehad bij winkels maar er komt niet echt iets nuttigs uit vind ik.Stiggy schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:21:
[...]
Met floorplanner heb ik ons ontwerp redelijk kunnen maken. Inderdaad, soms zit er iets niet in wat je wel belangrijk vindt. Bij ons kan ik zelfs de juiste tegelmaat niet vinden, of een half hoog kastje en zwarte stopcontacten. Maar uiteindelijk boeit dat ook niet zo: het is voldoende om met het ontwerp en indeling te spelen tot je tevreden bent. Met dat ontwerp ga je naar een winkel en laat hun het in betere tools overtekenen.
Qua indeling heb ik geen keus, er is maar 1 indeling realistisch mogelijk, vanwege locatie toilet en deur.
Ik wil juist zelf kunnen proberen welke kleuren tegels welk effect hebben. Ik kan me dat niet echt voorstellen als ze in een winkel 2 of 3 samples naast elkaar leggen hoe dan de badkamer uit gaat zien. Willen we een hout look vloer, of juist op de muur, maar welke vloer past daar bij dan. Dat soort zaken. De verkopers praten je alleen maar na en zijn nog niet één keer zelf met een goede tip of advies gekomen.
Ben een beetje allergisch voor de volledige grijze badkamer die ze je overal willen verkopen.
@Phusebox Ah, als het niet om de indeling gaat dan snap ik wel wat je zegt. Maar op een computerscherm ga je ook niet zien hoe het in het echt eruit gaat zien. Daarvoor wijken de kleuren teveel af, is de lichtinval niet gelijk, etc.
Ben je ook al bij de 'wat betere' zaken geweest? (zeg maar de niet Mandemaker winkels). Ook daar praten ze je wel wat na. Ieder verkoper zal proberen een gevoel te krijgen voor wat jij mooi vindt en gaat dan vervolgens niet iets heel anders aanbieden natuurlijk. Maar onze ervaring met de wat betere zaken is dat ze wel alternatieven aandragen (soms tot vermoeiens toe haha) en een goed gevoel voor styling hebben.
Uiteindelijk is het ook een proces dat vreselijk lang duurt. Zo veel opties, en er is van alles mooi dus een keuze maken valt niet mee.
Ben je ook al bij de 'wat betere' zaken geweest? (zeg maar de niet Mandemaker winkels). Ook daar praten ze je wel wat na. Ieder verkoper zal proberen een gevoel te krijgen voor wat jij mooi vindt en gaat dan vervolgens niet iets heel anders aanbieden natuurlijk. Maar onze ervaring met de wat betere zaken is dat ze wel alternatieven aandragen (soms tot vermoeiens toe haha) en een goed gevoel voor styling hebben.
Uiteindelijk is het ook een proces dat vreselijk lang duurt. Zo veel opties, en er is van alles mooi dus een keuze maken valt niet mee.
Ik weet niet wat de betere zaken zijn. Tot nu toe Sani4All, sanitairwinkel en Q1 Sanitair.Stiggy schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:47:
@Phusebox Ah, als het niet om de indeling gaat dan snap ik wel wat je zegt. Maar op een computerscherm ga je ook niet zien hoe het in het echt eruit gaat zien. Daarvoor wijken de kleuren teveel af, is de lichtinval niet gelijk, etc.
De betere zaken zullen wel met prijzen van 40k komen voor 5 m2. 27.000 euro vind ik al absurd.
Probleem bij ons, of bij mij, is eerder dat ik juist bijna niks mooi vindt 😅
Mooi en praktisch tegelijk bestaat al helemaal niet 🤣
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2024 11:52 ]
Wij waren erg tevreden over De Baderie. Maar inderdaad wel topprijzen. Dat is slikken.Phusebox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:50:
[...]
Ik weet niet wat de betere zaken zijn. Tot nu toe Sani4All, sanitairwinkel en Q1 Sanitair.
De betere zaken zullen wel met prijzen van 40k komen voor 5 m2. 27.000 euro vind ik al absurd.
Probleem bij ons, of bij mij, is eerder dat ik juist bijna niks mooi vindt 😅
Mooi en praktisch tegelijk bestaat al helemaal niet 🤣
Mooi en praktisch sluit elkaar inderdaad uit hahaha
Haha ja 8000 euro per m2 ga ik niet uitgeven.Stiggy schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:03:
[...]
Wij waren erg tevreden over De Baderie. Maar inderdaad wel topprijzen. Dat is slikken.
Mooi en praktisch sluit elkaar inderdaad uit hahaha
Dan blijf ik liever zitten met de 30+ jaar oude badkamer die ik heb. (Sowieso mijn voorkeur 😆)
Wil je geld besparen dan is imho het beste om alles zelf in te kopen en een bedrijfje of ZZP'er zoeken.Phusebox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:05:
[...]
Haha ja 8000 euro per m2 ga ik niet uitgeven.
Dan blijf ik liever zitten met de 30+ jaar oude badkamer die ik heb. (Sowieso mijn voorkeur 😆)
Goed googlen en shoppen en je komt bij lange na niet aan de bedragen die ik hier voorbij hoor komen.
Wij hebben wel bij 10 bedrijven spullen gekocht voor onze badkamers.
Lokaal bij een tegelzaak. Andere tegels uit Polen (waren ze 40% van wat ze in NL kosten) Kranen in Oostenrijk. Bad in Aalsmeer. Douchewand bij X20. Kranen in Italie. Hornbach en Bouwmaat. Meubel door interieurbedrijf.
Je hebt alleen veel tijd nodig om te zoeken, en je moet er handig in zijn.
:strip_exif()/f/image/pB3LWzaNgRNYoxMeQ86zHTf4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ylp1OssYq2KbmyYLwRB9H8xu.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PFYjNyrzQ6aqURUty94yFK6W.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/n9n3VWdJ1sKTAHpbHOvlyU4p.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HCqqLX9RgtBkOZ1oMdCactJK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Bl85Svm8NmbN35ZVR0734m9u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ukPsv8dzAOQR0b9oHYomJCFk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/slNCkNonkt4lXTZlrRltzMJL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GEvIdMyWIukjhIl1Rcv91WfA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Rzaan op 14-01-2024 12:26 ]
Klinkt als een nachtmerrie 😵💫Rzaan schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:25:
[...]
Wil je geld besparen dan is imho het beste om alles zelf in te kopen en een bedrijfje of ZZP'er zoeken.
Goed googlen en shoppen en je komt bij lange na niet aan de bedragen die ik hier voorbij hoor komen.
Wij hebben wel bij 10 bedrijven spullen gekocht voor onze badkamers.
Lokaal bij een tegelzaak. Andere tegels uit Polen (waren ze 40% van wat ze in NL kosten) Kranen in Oostenrijk. Bad in Aalsmeer. Douchewand bij X20. Kranen in Italie. Hornbach en Bouwmaat. Meubel door interieurbedrijf.
Je hebt alleen veel tijd nodig om te zoeken, en je moet er handig in zijn.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gezien het feit dat ik altijd pech heb, met alles, is het al geen optie iets uit het buitenland te halen.
Maar ja net weer bij een zaak geweest. 2000 euro vragen voor een kastje (badmeubel) waarvan de lades aan alle kanten rammelen is blijkbaar normaal.
En dan zeggen ze dat keukenzaken oplichters zijn. Sanitair zaken zijn dat blijkbaar nog veel meer...
Volgens mij moet jij maar geen nieuwe badkamer aanschaffen. Heb tot nu toe alleen maar negatieviteit gelezen.Phusebox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:13:
[...]
Klinkt als een nachtmerrie 😵💫
Gezien het feit dat ik altijd pech heb, met alles, is het al geen optie iets uit het buitenland te halen.
Maar ja net weer bij een zaak geweest. 2000 euro vragen voor een kastje (badmeubel) waarvan de lades aan alle kanten rammelen is blijkbaar normaal.
En dan zeggen ze dat keukenzaken oplichters zijn. Sanitair zaken zijn dat blijkbaar nog veel meer...
Geef het geld uit aan iets waar je wél gelukkig van wordt.
Als je dat al als een nachtmerrie vindt klinken, zou ik sowieso niet gaan verbouwen.
Pas als je alles hebt en ze starten met de klus, dan komt het ergste pas.
Als je zwemt in het geld kun je natuurlijk alles afkopen.
Dat is het fijnste wat er is.
Maar ik zwem niet in het geld. Daarnaast ben ik een beetje een knieperd.
Wat jij wilt, bestaat niet voor ons gewone stervelingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 14-01-2024 13:21 ]
Je hebt gelijk. Tot nu toe ervaar ik het alleen als stress en teleurstelling.t14wo schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:20:
[...]
Volgens mij moet jij maar geen nieuwe badkamer aanschaffen. Heb tot nu toe alleen maar negatieviteit gelezen.
Geef het geld uit aan iets waar je wél gelukkig van wordt.
Het begon positief maar na dat eerste gesprek is het alleen maar bergaf gegaan. Voorlopig maar even de stekker eruit trekken. 7 of 8 jaar geleden ook al eens begonnen en toen ook al snel afgehaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 14-01-2024 13:43 ]
In welke regio zoek je? Ik heb een fantastische aannemer die alles uit handen neemt. Die bedtelt ook het spul bij badkamerzaken. Maar verwacht geen supergelikte 3d render. Maar je kan dan wel uit alles kiezen wat je wil zonder dat je aan winkels gebonden bent. En vervolgens een heel net uurtarief.Phusebox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:42:
[...]
Je hebt gelijk. Tot nu toe ervaar ik het alleen als stress en teleurstelling.
Het begon positief maar na dat eerste gesprek is het alleen maar bergaf gegaan. Voorlopig maar even de stekker eruit trekken. 7 of 8 jaar geleden ook al eens begonnen en toen ook al snel afgehaakt.
Ik heb een muur van 2020mm. We zitten te denken aan een badkamermeubel van 2000mm breed. Hoe zouden jullie de resterende 2cm overbruggen? Kitten? Dikker stuccen?
Plaatje 10 of 20mm Wedi / QBoard?Ferra schreef op zondag 14 januari 2024 @ 20:42:
Ik heb een muur van 2020mm. We zitten te denken aan een badkamermeubel van 2000mm breed. Hoe zouden jullie de resterende 2cm overbruggen? Kitten? Dikker stuccen?
Ik zou 10mm doen, stucen en dan meubel dicht kitten tegen de muren.
No Shame, only Fame!
Ik herken niets van alles wat jij hierboven post. Wij hebben van tevoren allerlei verschillende spullen uitgezocht en konden dat allemaal via één zaak bestellen en konden op zo een grote order best wat korting krijgen. In een stad als Zaandam zitten zo veel badkamer zaken dat je met een paar rondjes langs alle winkels zo’n beetje alle mogelijkheden qua kranen, douches, baden en tegels wel gezien hebt.Phusebox schreef op zondag 14 januari 2024 @ 12:05:
[...]
Haha ja 8000 euro per m2 ga ik niet uitgeven.
Wij hebben alles gekocht via sanisale in Zaandam.. maar dat was een toevallige keuze. Als wij het op internet konden bestellen konden zij dat ook. Dus ook als het niet in hun winkel stond konden ze er aan komen. En vervolgens kwam het via hen bij ons op twee pallets binnen. Onze badkamer was ook niet super duur alles bij elkaar. Alleen de tegels hebben we apart besteld. Dat scheelde echt veel geld. Maar goed, dan heb je je spullen en je tegels apart.
Als je voor alles het minimale wilt betalen bestel je zelf alles zelf en kan het een nachtmerriescenario worden ja. Maar met een klein beetje meer (wij hadden echt helemaal geen hoog budget) kan het allemaal gewoon bij één zaak.
Om wat te besparen hebben we nadat de lijst compleet was hier en daar gekeken of we nog wat op marktplaats konden vinden. Dat zijn de kranen en de douche geworden en was zo geregeld. De rest hebben we laten bestellen. Achteraf gezien had het ook nieuw gekund.. misschien beter met garantie en dergelijke.
Ik ben het eens met de tweaker hierboven dat je veel te negatief naar dit proces kijkt. Maar lijkt echt een probleem te zijn met je instelling.. en niet met alles daarbuiten.
[ Voor 26% gewijzigd door Poumelie op 15-01-2024 18:26 ]
Ik geef gewoon de prijzen die mij gequote zijn. Meest recente: 9500 euro voor het materiaal, 19.000 euro voor het maken.Poumelie schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:20:
[...]
Ik herken niets van alles wat jij hierboven post. Wij hebben van tevoren allerlei verschillende spullen uitgezocht en konden dat allemaal via één zaak bestellen en konden op zo een grote order best wat korting krijgen. Wij hadden sanisale in Zaandam.. maar dat was een toevallige keuze. Als wij het op internet konden bestellen konden zij dat ook. Dus ook als het niet in hun winkel stond konden ze er aan komen. En vervolgens kont het via heb bij ons op een pallet binnen. Onze badkamer was ook niet super duur alles bij elkaar. Alleen de tegels hebben we apart besteld. Dat scheelde echt veel geld. Maar goed, dan heb je je spullen en je tegels apart.
Als je voor alles het minimale wilt betalen bestel je zelf alles zelf en kan het een nachtmerriescenario worden ja. Maar met een klein beetje meer (wij hadden echt helemaal geen hoog budget) kan het allemaal gewoon bij één zaak.
Om wat te besparen hebben we nadat de lijst compleet was hier en daar gekeken of we nog wat op marktplaats konden vinden. Dat zijn de kranen en de douche geworden en was zo geregeld. De rest hebben we laten bestellen. Achteraf gezien had het ook nieuw gekund.. misschien beter met garantie en dergelijke.
Ik ben het eens met de tweaker hierboven dat je veel te negatief naar dit proces kijkt. Maar lijkt echt een probleem te zijn met je instelling.. en niet met alles daarbuiten.
1 (douche)bad met douchewand, badkraan en regendouche
1 wasmeubel met 1 kraan
1 hoge kast
1 hangtoilet
MDF plafond met spotjes
Verder alles betegeld over bestaande tegels heen dus minimaal sloopwerk.
Oppervlakte 5 m2.
Inmiddels dus drie zaken gehad. De laatste (Q1 Sanitair) was echt rampzalig. Leen Bakker kwaliteit meubels voor bizarre prijzen.
Deze week nog 3 andere zaken en dan vind ik het wel goed geweest. Het aanbod valt me nog tegen overal. Grote showrooms maar wel 10x hetzelfde hebben staan.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 15-01-2024 18:37 ]
Het helpt wel een hoop om research te doen imo. Q1 sanitair is B-merk (huismerk) spul wat als A-merk wordt verkocht tegen IKEA bodemprijzen. 9500 euro voor materiaal is overigens echt niet vreemd en ondenkbaar. Zelf een tegelzetter regelen is echt stukken beter dan het via de badkamerwinkel te laten regelen.Phusebox schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:26:
[...]
Ik geef gewoon de prijzen die mij gequote zijn. Meest recente: 9500 euro voor het materiaal, 19.000 euro voor het maken.
1 (douche)bad met douchewand, badkraan en regendouche
1 wasmeubel met 1 kraan
1 hoge kast
1 hangtoilet
MDF plafond met spotjes
Verder alles betegeld over bestaande tegels heen dus minimaal sloopwerk.
Oppervlakte 5 m2.
Inmiddels dus drie zaken gehad. De laatste (Q1 Sanitair) was echt rampzalig. Leen Bakker kwaliteit meubels voor bizarre prijzen.
Deze week nog 3 andere zaken en dan vind ik het wel goed geweest. Het aanbod valt me nog tegen overal. Grote showrooms maar wel 10x hetzelfde hebben staan.
Hier, ter referentie:
ViezeVis in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1"
Voor 20k zijn wij klaar. Voor +/- 6m2. Badkamer én toilet. En ook nog A-merk spul met bizar dure Hotbath kranen. Zolang je maar zelf scherp hebt wat je wilt. Begin eens met het toilet en de kranen. De tegels is het lastigst. Als je het kleurenpallet een beetje weet wordt 't makkelijker (zwarte kranen, houtlook of juist betonlook en gunmetal o.i.d).
Toilet gaan we niet doen want dat wordt te duur dus het wordt alleen de badkamer.ViezeVis schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:45:
[...]
Het helpt wel een hoop om research te doen imo. Q1 sanitair is B-merk (huismerk) spul wat als A-merk wordt verkocht tegen IKEA bodemprijzen. 9500 euro voor materiaal is overigens echt niet vreemd en ondenkbaar. Zelf een tegelzetter regelen is echt stukken beter dan het via de badkamerwinkel te laten regelen.
Hier, ter referentie:
Voor 20k zijn wij klaar. Voor +/- 6m2. Badkamer én toilet. En ook nog A-merk spul met bizar dure Hotbath kranen. Zolang je maar zelf scherp hebt wat je wilt. Begin eens met het toilet en de kranen. De tegels is het lastigst. Als je het kleurenpallet een beetje weet wordt 't makkelijker (zwarte kranen, houtlook of juist betonlook en gunmetal o.i.d).
Feit dat alles opbouw moet is al niet wat ik gehoopt had, maar was niet haalbaar zeiden ze om inbouw te plaatsen. Dan moesten er twee wanden voor gezet worden en wordt de badkamer nog kleiner.
Hotbath heb ik ook naar gekeken, vind het zelf niet mooi dat ze zwarte handvaten en slangen gebruiken. Liefst heb ik alles in 1 kleur. Grohe ziet er tegenwoordig erg plastic uit.
Brauer ziet er wel leuk uit maar heeft niks zoals "air shower" of hoe het allemaal heet zodat je met minder water toch genoeg druk krijgt.
We kennen niemand verder voor installatie dus het zal wel allemaal via 1 bedrijf gaan. Ik wil ook niet zoals vrienden 3 maanden zonder badkamer zitten, omdat je iemand hebt ingehuurd die komt wanneer die zin heeft of dat alles slecht op elkaar afgestemd is.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 15-01-2024 18:53 ]
Ik zou dat feit toch even in twijfel trekken!Phusebox schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:51:
[...]
Feit dat alles opbouw moet is al niet wat ik gehoopt had, maar was niet haalbaar zeiden ze om inbouw te plaatsen. Dan moesten er twee wanden voor gezet worden en wordt de badkamer nog kleiner.
[...]
Wij hebben de inbouwkranen op een standaard binnenmuurtje (was iets van 10 cm geloof ik). Bij de eerste zaak waar we serieus om tafel zaten kwamen ze ook met dat verhaal. En dat was ook meteen de enige zaak die dat vond. Alle andere gaven aan: geen probleem (en een enkele: we kunnen nooit garanderen dat we helemaal niet uitschieten en per ongeluk door de muur gaan, maar dan herstellen we dat).
Mijn vrouw wil het niet omdat ze hebben gezegd dat het niet kan, en wat als ze dan een keer kapot gaan moet je de hele tegels openbreken. Ze is al gebrainwashed, nog meer dan ik.Stiggy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:00:
[...]
Ik zou dat feit toch even in twijfel trekken!
Wij hebben de inbouwkranen op een standaard binnenmuurtje (was iets van 10 cm geloof ik). Bij de eerste zaak waar we serieus om tafel zaten kwamen ze ook met dat verhaal. En dat was ook meteen de enige zaak die dat vond. Alle andere gaven aan: geen probleem (en een enkele: we kunnen nooit garanderen dat we helemaal niet uitschieten en per ongeluk door de muur gaan, maar dan herstellen we dat).

De douchekraan en wastafelkraan komen op de buitenmuur. Dus alleen de badkraan zou op een binnenmuur komen. Die zijn inderdaad maar 10 cm dik dus nogal tricky.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 15-01-2024 19:21 ]
Dit klopt. De minimale inbouwmaat is 7 cm. Dus als je wandje 10 cm is, kan dat. Vraagt om zorgvuldigheid. Met een kernboor slijpen ze heel voorzichtig gaten erin en bikken ze het voorzichtig uit. Inbouw is vaak wél duurder. EN wat @Phusebox zegt klopt ook wel. Als het binnenwerk kapot gaat (buiten de thermostaat om, koppeling vb) moeten er wel tegels af. Maar hey, als een koppeling ergens in de muur lekt heb je 'tzelfde probleem. Doemdenken is nooit goed.Stiggy schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:00:
[...]
Ik zou dat feit toch even in twijfel trekken!
@Phusebox heb je voor jezelf al een lijstje gemaakt met producten die je wilt? Keuze voor toilet, inbouwreservoir, drukknopjes, kranen, meubels? Dus een lijst met merk, model en prijs? Je moet ergens beginnen. In welke regio zit je?
Wasmeubel van Q1 sanitair is prima. Niet extreem hoge kwaliteit of afwerking, maar de prijs is daar ook naar. Zowel in vorige als huidige badkamer zo’n meubel gehad. Naar tevredenheid. Geen ervaring met hun andere sanitairViezeVis schreef op maandag 15 januari 2024 @ 18:45:
[...]
Het helpt wel een hoop om research te doen imo. Q1 sanitair is B-merk (huismerk) spul wat als A-merk wordt verkocht tegen IKEA bodemprijzen. 9500 euro voor materiaal is overigens echt niet vreemd en ondenkbaar. Zelf een tegelzetter regelen is echt stukken beter dan het via de badkamerwinkel te laten regelen.
Hier, ter referentie: