Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 123 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 23:07
RobKJ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:02:
Hier zijn we na 5,5 week klaar met de badkamerverbouwing. Hiervoor heb ik een aantal items via een online veiling gekocht (spiegel, wasmeubel, vloertegels), wat spullen via marktplaats (Ducobox, EasyDrain) en de rest gewoon bij de winkel.

Zelf de badkamer gesloopt, door een vriend de vloerverwarming in laten leggen en schoonvader laten egaliseren.

Hieronder een korte sfeerimpressie:

***members only***
Je badkamermeubel wasbak lijkt op wat ze bij Ikea hebben. Klopt dat en hoe bevalt het?
Je regendouche dat lijkt sterk op een grohne 260 regendouche met 6 standen. Herken aan slang, is van plastic. Hoe bevalt regendouche?
Zelfs je wcpot denk ik zelfde te hebben besteld. ;)
:)

Toevallig heb ik bijna zelfde spullen besteld.

Bij mij zal een halve renovatie plaatsvinden. Vloertegels gaan uit. Wanden voor een douchedeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:15
teksetter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:59:
[...]

Je badkamermeubel wasbak lijkt op wat ze bij Ikea hebben. Klopt dat en hoe bevalt het?
Je regendouche dat lijkt sterk op een grohne 260 regendouche met 6 standen. Herken aan slang, is van plastic. Hoe bevalt regendouche?
Zelfs je wcpot denk ik zelfde te hebben besteld. ;)
:)

Toevallig heb ik bijna zelfde spullen besteld.

Bij mij zal een halve renovatie plaatsvinden. Vloertegels gaan uit. Wanden voor een douchedeur.
Het badkamermeubel is geen IKEA, maar 1 van H&R meubelen: https://hrbadmeubelen.nl/collectie/badmeubelen/lorencio/

De douche is de Grohe Euphoria xxl: https://www.sanitairwinke...-douchesysteem-supersteel

Over alles ben ik eigenlijk erg tevreden. Kwaliteit is goed en de regendouche is hemels met zo’n grote douchekop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-09 23:07
RobKJ schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:33:
[...]

Het badkamermeubel is geen IKEA, maar 1 van H&R meubelen: https://hrbadmeubelen.nl/collectie/badmeubelen/lorencio/

De douche is de Grohe Euphoria xxl: https://www.sanitairwinke...-douchesysteem-supersteel

Over alles ben ik eigenlijk erg tevreden. Kwaliteit is goed en de regendouche is hemels met zo’n grote douchekop.
Mooi dat je tevreden bent met eindresultaat. Hopelijk wordt het bij oms ook zo. :)
Meubels lijken wel allemaal op elkaar. Meestal een ander label erop of naampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 14:41
Ook ik zit met een vraag wat betreft de mogelijke indeling van onze nieuwe badkamer. Wij hebben besloten in onze nieuwbouwwoning te gaan voor een casco oplevering van de badkamer (de reden daarvoor zat voornamelijk in de tegelkeuze)

Vanuit de bouw zou de badkamer als volgt zijn ingedeeld. Het is dus een klein badkamertje zonder raam. Volgens mij is de plek van het toilet verplicht ivm het riool dat door de koof gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqV4py69r7HOCNgRlp8b-GR6Zfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DAm3903DjCLEa8kEQttflvSE.png?f=fotoalbum_large

De badkamer indeling voelt nu niet echt logisch met alle onderdelen waar je omheen moet. Dus we dachten zelf aan een douchecabine met een schuin deel voor de deur. Maar we hebben weinig eisen/wensen dus laten ons graag inspireren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gklmFUYjONQvzhWvIkCLKhaLkT0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eDBfUuvgA3i2jP4MDANUqtDH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:37
kekkie schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:38:
Ook ik zit met een vraag wat betreft de mogelijke indeling van onze nieuwe badkamer. Wij hebben besloten in onze nieuwbouwwoning te gaan voor een casco oplevering van de badkamer (de reden daarvoor zat voornamelijk in de tegelkeuze)

Vanuit de bouw zou de badkamer als volgt zijn ingedeeld. Het is dus een klein badkamertje zonder raam. Volgens mij is de plek van het toilet verplicht ivm het riool dat door de koof gaat.
[Afbeelding]

De badkamer indeling voelt nu niet echt logisch met alle onderdelen waar je omheen moet. Dus we dachten zelf aan een douchecabine met een schuin deel voor de deur. Maar we hebben weinig eisen/wensen dus laten ons graag inspireren. [Afbeelding]
Je hebt ook douche deuren met twee schuifdeuren die in de hoek uitkomen. Dan houd je meer ruimte in de douche over als je aan douchen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semos94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 08-09 22:00
Beste Tweakers,

Flink aan aan verbouwen, de badkamer is aan de beurt.
Zelf kwam ik met het volgende ontwerp, ik kan echt niets anders bedenken.
De hele bovenkant zijn ramen.

Iemand anders nog een goed ontwerpidee? Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3tnuyG0_rvAnc2cPyAIW1FySWw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yJKZf0PJdiSrIAxCAjunWUoL.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Semos94 op 30-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvw2
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-09 23:05
Semos94 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:08:
Beste Tweakers,

Flink aan aan verbouwen, de badkamer is aan de beurt.
Zelf kwam ik met het volgende ontwerp, ik kan echt niets anders bedenken.
De hele bovenkant zijn ramen.

Iemand anders nog een goed ontwerpidee? Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Wij hebben vrijwel dezelfde ruimte met het bad onder het raam (hoek rechts). Maar toilet in aparte ruimte. Is er een optie om je toilet niet in de badkamer te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-09 23:21
Welke inloopdouche/douchecabine is dit? Ziet er mooi uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:55
Mark K schreef op maandag 2 juni 2025 @ 00:00:
[...]

Welke inloopdouche/douchecabine is dit? Ziet er mooi uit!
Deze douchecabine is een ontwerp van mijn vrouw en verder uitgewerkt door de Glashandel omdat onze maten een beetje afwijkend waren zijn we bij een glashandel terecht gekomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ys4_SE2fSM5OZR_nEf6CdT1ynn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bR7TeYvElcdNJATNpga0OWUF.jpg?f=fotoalbum_large en dit is prijs technisch ook veel gunstiger wij hebben voor deze opstelling gekozen omdat ik afschot in mijn vloer moest hebben de laatste anderhalve tegel naar de douchegoot 1.2% afschot en ik heb er voor gekozen om de douchegoot strak tegen de muur te zetten ik heb alles zelf getegeld en geïnstalleerd en afgekit
Ik heb er voor gekozen om de glasplaat in de tegels te schuiven in de wand en op de vloer rust hij gewoon op vier van die siliconen druppeltjes die ze gebruiken voor antislipvoetjes en alles afgekit met een semi-transparante siliconenkit wij hebben voor dit gekozen om dat wij een zo strak mogelijke uitstraling wilde en geen onnodige klemmen of beugels op de wand of in de vloer te hebben

[ Voor 15% gewijzigd door Edje44magnum op 02-06-2025 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Edje44magnum schreef op maandag 2 juni 2025 @ 07:07:
[...]

Deze douchecabine is een ontwerp van mijn vrouw en verder uitgewerkt door de Glashandel omdat onze maten een beetje afwijkend waren zijn we bij een glashandel terecht gekomen
[Afbeelding] en dit is prijs technisch ook veel gunstiger wij hebben voor deze opstelling gekozen omdat ik afschot in mijn vloer moest hebben de laatste anderhalve tegel naar de douchegoot 1.2% afschot en ik heb er voor gekozen om de douchegoot strak tegen de muur te zetten ik heb alles zelf getegeld en geïnstalleerd en afgekit
Ik heb er voor gekozen om de glasplaat in de tegels te schuiven in de wand en op de vloer rust hij gewoon op vier van die siliconen druppeltjes die ze gebruiken voor antislipvoetjes en alles afgekit met een semi-transparante siliconenkit wij hebben voor dit gekozen om dat wij een zo strak mogelijke uitstraling wilde en geen onnodige klemmen of beugels op de wand of in de vloer te hebben
Bedankt. Het ziet er heel mooi uit. Ik zou ook zoiets willen. Een perfecte combinatie van praktisch en minimalistisch. Ik heb nu ook een douchecabine en dat is in de winter veel comfortabeler dan een inloopdouche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:09
Over 2 maanden krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning en daarbij willen wij de badkamer gaan verbouwen.

Hiervoor willen wij een gedeelte van een slaapkamer er bij betrekken en moet er dus ook een extra muur geplaatst worden, deur verzetten etc.

Nu hebben wij onderstaande tekening voor de badkamer laten opmaken en ik vroeg mij af wat jullie vinden van de totaal prijs hiervoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AfY9Bj7m8CbLe-EdH7OI-ghezY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3OpeKBxtiPVxvKfBKf0Qe7Le.png?f=fotoalbum_large

De prijs komt nu neer op +/- 42k.Hiervan is 17k montage kosten en 5k een sauna die we apart besteld hebben.
ter info is dat er wel veel verlegd moet worden qua afvoer etc.

[ Voor 3% gewijzigd door stomley op 03-06-2025 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:42

Fanta

FordPerformance™️

kekkie schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:38:

[Afbeelding]

De badkamer indeling voelt nu niet echt logisch met alle onderdelen waar je omheen moet. Dus we dachten zelf aan een douchecabine met een schuin deel voor de deur. Maar we hebben weinig eisen/wensen dus laten ons graag inspireren. [Afbeelding]
Ik vind jouw alternatief eigenlijk minder logisch, want je houdt veel minder ruimte over voor een fatsoenlijke wastafelcombinatie. Die douche afschuinen doet niet veel met de ruimte, want het is geen looppad wat je er mee vrij maakt ofzo. Je loopt naar de douche om te douchen, niet omdat je iets verderop in de hoek moet zijn voor iets anders. Als je bang bent dat de douchecabine te veel 'in your face' is, zou je een profielarme hoekinstap kunnen overwegen, die zijn er ook asymmetrisch en je kijkt dan vooral naar glas.

Mijn advies, niets veranderen aan de indeling en op het moment dat je het perfecte wastafelmeubel hebt gevonden, heel blij zijn met de ruimte die je er voor hebt, door niets aan de indeling te veranderen.. :)

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

stomley schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:01:
Over 2 maanden krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning en daarbij willen wij de badkamer gaan verbouwen.

Hiervoor willen wij een gedeelte van een slaapkamer er bij betrekken en moet er dus ook een extra muur geplaatst worden, deur verzetten etc.

Nu hebben wij onderstaande tekening voor de badkamer laten opmaken en ik vroeg mij af wat jullie vinden van de totaal prijs hiervoor:
[Afbeelding]

De prijs komt nu neer op +/- 42k.Hiervan is 17k montage kosten en 5k een sauna die we apart besteld hebben.
Niet veel over te zeggen, behalve dat het 42K is.

Dit is zo'n beetje hetzelfde als zeggen: "Ik ga een auto kopen van 42K, wat vinden jullie daarvan?"

Geen idee wat je voor materialen hebt uitgekozen, en wat er allemaal nog verknutseld moet worden. Kijk ik alleen naar de montagekosten, dan denk ik (alleen op basis van de tekening) dat die aan de lage kant zijn. Iets meer dan 2 weken werk voor 2 man. Gezien de werkzaamheden lijkt me dat misschien zelfs aan de krappe kant.

Maar het blijft nattevingerwerk als we niet precies weten wat er allemaal moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Fanta schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:31:
[...]

Niet veel over te zeggen, behalve dat het 42K is.

Dit is zo'n beetje hetzelfde als zeggen: "Ik ga een auto kopen van 42K, wat vinden jullie daarvan?"

Geen idee wat je voor materialen hebt uitgekozen, en wat er allemaal nog verknutseld moet worden. Kijk ik alleen naar de montagekosten, dan denk ik (alleen op basis van de tekening) dat die aan de lage kant zijn. Iets meer dan 2 weken werk voor 2 man. Gezien de werkzaamheden lijkt me dat misschien zelfs aan de krappe kant.

Maar het blijft nattevingerwerk als we niet precies weten wat er allemaal moet gebeuren.
Ja begrijpelijk. Materiaal is wat lastiger gezien er vooral staat wat we in de winkel uitgekozen hebben.
De huidige badkamer is nu ongeveer de onderste helft en wordt 2x zo lang als nu.

Hele badkamer moet dus gestript worden, een extra muur naar achteren tot aan het raam gezet worden + oude deur verwijderen, opvullen en nieuwe deur plaatsen.

Daarnaast komt dus elk onderdeel op een andere plek. waar nu de sauna komt (onderaan de tekening) staat nu het bad + douche en net er voor de wc. Dus al deze leidingen moeten verplaatst worden.
Er moet een voorzet wand komen voor het bad + om de douches heen moeten de muren gemaakt worden + nissen aan de binnenkant en buitenkant.

Ik schrok juist vooral van de montagekosten, maar vind lastig inschatten wat normaal is tegenwoordig. 8 jaar geleden voor het laatst een badkamer gedaan en toen waren we 7k ofzo kwijt. (badkamer nu wordt dan wel 2x zo groot)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

stomley schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:55:
[...]

Ja begrijpelijk. Materiaal is wat lastiger gezien er vooral staat wat we in de winkel uitgekozen hebben.
De huidige badkamer is nu ongeveer de onderste helft en wordt 2x zo lang als nu.

Hele badkamer moet dus gestript worden, een extra muur naar achteren tot aan het raam gezet worden + oude deur verwijderen, opvullen en nieuwe deur plaatsen.

Daarnaast komt dus elk onderdeel op een andere plek. waar nu de sauna komt (onderaan de tekening) staat nu het bad + douche en net er voor de wc. Dus al deze leidingen moeten verplaatst worden.
Er moet een voorzet wand komen voor het bad + om de douches heen moeten de muren gemaakt worden + nissen aan de binnenkant en buitenkant.

Ik schrok juist vooral van de montagekosten, maar vind lastig inschatten wat normaal is tegenwoordig. 8 jaar geleden voor het laatst een badkamer gedaan en toen waren we 7k ofzo kwijt. (badkamer nu wordt dan wel 2x zo groot)
Vakmannen kosten geld.. Ik heb even (ik denk wel ruim) gerekend met €80 per uur, en ik ga ervan uit dat ze minimaal met 2 man komen. Dan zouden ze dit alles binnen 2,5 week hebben gerealiseerd, dat is echt snel. Dus of ze werken heel snel, of ik heb met een te hoog uurloon gerekend.. Hoe dan ook, niet gek.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:31

[Afbeelding]

Montagekosten als t door de badkamerzaak is redelijk denk ik, als je het bij een eenmanszaak hebt neergelegd vind ik t duur.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:17

[Afbeelding]

Montage gezien oppervlak en verleggen leidingen valt denk ik wel mee.

Vergis je niet in de tijd die gaat zitten in tegelwerk. Als je pech hebt met bv heel grote tegels, dan kunnen er maar een paar hele tegels zomaar geplaatst worden en is de rest allemaal maatwerk dat gesneden/geslepen moet worden. Dat kost echt meer tijd dan je denkt. Een goed en net afschot maken in de douche is ook echt vakwerk. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in dit forum en topic van slordig tegel- en kitwerk.

Maar hier is de tegelzetter 5 dagen bezig geweest voor een badkamer van 2x3 met 60x60 tegels. Maar dan ligt het er wel superstrak in/op met iedere voeg op de vloer en muren met elkaar uitgelijnd en geen gekke kleine stukjes e.d.

Dus 17k is veel, daar verwacht ik dan ook wel écht vakwerk voor, maar het is niet gek.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:17
Wij zijn al een tijd bezig met een nieuwbouw project, er komen 2 badkamers en 1 toilet.

We hebben nogal wat specifieke wensen, bijv. een meubel op maat in een nis. Ik heb nu al met een aantal badkamer toko's om de tafel gezeten, maar ik ervaar eigenlijk bij allemaal een overwegend gevoel van amateurisme. Geen gevoel voor details, beperking in merken, geen mogelijkheid tot custom werk, niet nakomen van afspraken of reageren op emails, etc.

Heeft er iemand een tip voor een echt goede partij? Ik wil ontzorgt worden en dus niet bijv. met 5 verschillende bedrijven hoeven praten. Ik wil ook goede tekeningen krijgen voordat we tekenen voor een ~50k investering, om maar iets te noemen.

Liefst in regio Gelderland, maar voor kwaliteit wil ik best een stuk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
Joydashy schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:45:
Wij zijn al een tijd bezig met een nieuwbouw project, er komen 2 badkamers en 1 toilet.

We hebben nogal wat specifieke wensen, bijv. een meubel op maat in een nis. Ik heb nu al met een aantal badkamer toko's om de tafel gezeten, maar ik ervaar eigenlijk bij allemaal een overwegend gevoel van amateurisme. Geen gevoel voor details, beperking in merken, geen mogelijkheid tot custom werk, niet nakomen van afspraken of reageren op emails, etc.

Heeft er iemand een tip voor een echt goede partij? Ik wil ontzorgt worden en dus niet bijv. met 5 verschillende bedrijven hoeven praten. Ik wil ook goede tekeningen krijgen voordat we tekenen voor een ~50k investering, om maar iets te noemen.

misschien is bij een goede meubelmaker informatie halen
Die zijn nogal flexibel qua materialen en maatvoering natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILCILA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:23

Zelf geen ervaring als klant bij deze partij, maar vanuit het werk als marketeer in het verleden betrokken bij Laurens Badkamers. Erg professioneel en perfectie tot in de puntjes...

Misschien dat je er wat aan hebt:
Laurens Badkamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07:56

De Eerste Kamer tussen Nijkerk en Amersfoort. Langs de snelweg dus je bent er vast al wel eens langs gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:20

[Afbeelding]

Qua montage kosten: wij hebben net 2 badkamers en een toilet laten doen, ook helemaal strippen, leidingwerk anders etc. etc. dit koste 31K aan montage kosten, met 2 man waren ze iets meer dan 6 weken bezig. Ze waren niet de goedkoopste, maar wel erg goed werk geleverd.

Dus ik denk dat die 17K voor 1 oversized badkamer niet zo gek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Iedereen bedankt voor de reacties en bevestiging :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
  • Laatst online: 09-09 19:40

Van de Pol in Amersfoort/kootwijkerbroek.

Eerste Kamer in hoevelaken, let wel afspraak maken is soort van verplicht.

Vooral in deze regio als tip, lokale aannemer viavia (vrienden collega's familie buren etc) is vaak een goede keuze. Heeft een naam hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-09 17:39
In de verbouwing zijn we toe aan de badkamer, een leuk maar lastig projectje. Vooral door de kleine ruimte en de wens om een bad en een douche te hebben.

Optie 1: We komen nu uit op onderstaande indeling waarbij we in de breedte van 150 cm het bad en de inloopdouche naast elkaar plaatsen, we gaan dan uit van een bad van 75 cm. Maar dit voelt erg gepropt en misschien allebei net te klein/smal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3CRj0n0zZCsCwrCfMQy7dxwMzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/piyCH5QDdTItdrwngVoApQ3c.png?f=fotoalbum_large

Optie 2: Dit voelt wat minder logisch maar lijkt misschien wel wat ruimtelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJjB6dwsCLnT5x9wt3ISR7jWllA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5SVGYhlcA7sR4Ew2BTAqT1Ow.png?f=fotoalbum_large

Hoe zouden jullie dit doen?

[ Voor 25% gewijzigd door Pieter2 op 08-06-2025 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
@Pieter2 Bad en douche beide aan de linkerzijde. Bad boven, douche onder. Anders krijg je geen fijne afmetingen voor elk. Dan een (lage) kast tegenover, aan de muur in het midden zeg maar. En de wasbakken/meubel dan aan de onderste muur.

[ Voor 23% gewijzigd door The__Virus op 08-06-2025 20:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Pieter2 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:09:
In de verbouwing zijn we toe aan de badkamer, een leuk maar lastig projectje. Vooral door de kleine ruimte en de wens om een bad en een douche te hebben.

Optie 1: We komen nu uit op onderstaande indeling waarbij we in de breedte van 150 cm het bad en de inloopdouche naast elkaar plaatsen, we gaan dan uit van een bad van 75 cm. Maar dit voelt erg gepropt en misschien allebei net te klein/smal.

[Afbeelding]

Optie 2: Dit voelt wat minder logisch maar lijkt misschien wel wat ruimtelijker.
[Afbeelding]

Hoe zouden jullie dit doen?
Het voelt inderdaad iets te smal als je het naast elkaar zet. Ik denk ook dat je niet zo relaxed ligt, tussen muur en douchewand ingeklemd. Ik weet niet waar de diverse aansluitpunten zitten, dus misschien kan onderstaand niet, maar ik zou het liever zo doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kjUdgdYTNocn-xBDMLHqxbnWi8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XaRyIeA62brkflWt21TERjCZ.jpg?f=user_large
Meer ruimte voor je bad, een lekker ruime inloopdouche (handig met kinderen of dubbele douche?), kastruimte ondergebracht in een ondiepe hoge kast en een meubel rond je wastafel. (Het grijze blokje is radiator).
Ik denk overigens dat je deur naar buiten draait en wat groter dan je had ingetekend (ong 40 cm :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
The__Virus schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:43:
@Pieter2 Bad en douche beide aan de linkerzijde. Bad boven, douche onder. Anders krijg je geen fijne afmetingen voor elk. Dan een (lage) kast tegenover, aan de muur in het midden zeg maar. En de wasbakken/meubel dan aan de onderste muur.
Dank voor je tip, bedoel je hem zo? Het bad van 150cm is wel krap denk ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pO048zEeljmmB1iZz20HDUmGaV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NRZFU7AORJNYmbAbO2H1pto0.png?f=fotoalbum_large
Toke_gt schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:48:
[...]

Het voelt inderdaad iets te smal als je het naast elkaar zet. Ik denk ook dat je niet zo relaxed ligt, tussen muur en douchewand ingeklemd. Ik weet niet waar de diverse aansluitpunten zitten, dus misschien kan onderstaand niet, maar ik zou het liever zo doen:

[Afbeelding]
Meer ruimte voor je bad, een lekker ruime inloopdouche (handig met kinderen of dubbele douche?), kastruimte ondergebracht in een ondiepe hoge kast en een meubel rond je wastafel. (Het grijze blokje is radiator).
Ik denk overigens dat je deur naar buiten draait en wat groter dan je had ingetekend (ong 40 cm :) )
@Toke_gt Dat is ook een mooie optie, ik twijfel alleen of het pad rechts naast het bad niet te smal wordt, uitgaande van een bad van 75cm heb ik nog maar 75 over om naar de douche te lopen.

Ik kwam zelf nog tot deze 4e optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NDvgeWqhrWU7Ub0TwDU7iYjCCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g5OvtWi8wENstI4ae5xLC1gd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Pieter2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:16:
[...]

Dank voor je tip, bedoel je hem zo? Het bad van 150cm is wel krap denk ik. [Afbeelding]
[...]
@Toke_gt Dat is ook een mooie optie, ik twijfel alleen of het pad rechts naast het bad niet te smal wordt, uitgaande van een bad van 75cm heb ik nog maar 75 over om naar de douche te lopen.
Dat hangt natuurlijk van je omvang af, maar als je in een bad van 70 cm kunt liggen, kun je ook over een pad van 75 breed.
Als je een vrijstaand bad kiest (is ook mooi op die plek), heb je meer loopruimte (en oogt je badkamer minder vol.
Ik zou zelf die kast daar weglaten en alles in het wastafelmeubel onderbrengen. En de rest aan handdoeken voorraad etc in een linnenkast elders.
[Afbeelding]
Hier is de doorgang naar de hele badkamer maar 65 centimeter. Dat zou ik niet doen, lijkt me ook echt vreselijk onhandig in gebruik.
Als je erg gehecht bent aan een bad en een douche én bewegingsruimte, zou je ook een combi kunnen nemen. Er zijn allerlei varianten, maar ik bedoel eentje met een ronde uitsparing erin zodat je echt fatsoenlijk kunt staan. Deze bijv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5Bb6NIfxgvADX-d3M70VxzCwzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfkD4yPEZ35bLGBUX0ghVl3B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BONWYRFiL7zUEOcLe5iiHsq06Ws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihkVoHsCsSILAn2nzAwSa5Xl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
Pieter2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:16:
[...]

Dank voor je tip, bedoel je hem zo? Het bad van 150cm is wel krap denk ik. [Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]
Nee het bad 90 graden gedraaid, dus gewoon lang bad. En daaronder de inloopdouche. Je scheidt bad en douche dan met een wand, kunt volle lengtes gebruiken. Evt kun je de wastafels nog tegenover het bad doen maar dan moeten ze echt smal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Pieter2 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:09:
De afmetingen van je tekening lijken niet helemaal te kloppen. Hieronder een schets die in verhouding is, op basis van de aangegeven maten. Mogelijk klopte je tekening wel, maar de maten niet. :-)
De deur heb ik zo ingetekend, want een badkamerdeur draait doorgaans naar buiten. Mocht de draairichting andersom zijn, dan zou ik dat veranderen, omdat je dan minste last hebt van wastafelmeubel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5Wy9gjKNB5Ybhkdw_Dk2Gm4-eo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c4u8gWISic5ayv0n7yf9CwBx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 09-06-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter2
Toke_gt schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:43:
[...]

De afmetingen van je tekening lijken niet helemaal te kloppen. Hieronder een schets die in verhouding is, op basis van de aangegeven maten. Mogelijk klopte je tekening wel, maar de maten niet. :-)
De deur heb ik zo ingetekend, want een badkamerdeur draait doorgaans naar buiten. Mocht de draairichting andersom zijn, dan zou ik dat veranderen, omdat je dan minste last hebt van wastafelmeubel.
[Afbeelding]
Dit is top! We overwegen nu een afgeschuind bad zodat we richting de douche wat meer ruimte hebben om te kunnen staan. De deur draait nu naar binnen, maar die zouden we dan inderdaad naar buiten kunnen laten draaien. De maten kloppen wel, onze tekening was idd niet volledig in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Is Duitsland nog steeds de beste plek om kranen te bestellen?

Zonet een lijstje producten vergeleken met Sanitino Nederland en SSD armaturen Duitsland en het verschil is maar 233 euro. Op een bedrag van 2900 euro.

Dit betreft:
2x HansGrohe inbouwdeel wastafelkraan
2x Hansgrohe wastafelkraan
Douchestang met slang
douche mengkraan
Douchemengkraan inbouwdeel
Douchekop plafond
Douche kop plafond verleng stang 30cm
Douche kop hand
toiletrol houder

Het verschil valt dus reuze mee en ik neig dan toch naar Nederland.

Het betreft trouwens een mix van HansGrohe en Axor, beide in Brushed Bronze. De kleur zou identiek hetzelfde moeten zijn.

maar bepaalde artikelen heeft HansGrohe niet en Axor wel.

Zie nu wel dat die Sanitino helemaal geen Nederlandse maar een Tsjechische winkel is. Reviews zijn redelijk.

Ga ik toch maar voor SSD. Is het goedkoopst en hebben alle artikelen die ik zoek.

[ Voor 26% gewijzigd door Guido7619 op 11-06-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnepon3000
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-07 23:15
Hoi allemaal,
Ik was aan het rondneuzen voor een nieuwe badkamer en we kwamen daarbij op de Croma select S douche van Hansgrohe in de kleur brushed bronze. Nu willen we ook een glazen douchewand en mijn vriendin wil die graag in dezelfde kleur, maar dat kan ik nergens vinden. Weet iemand of zoiets in dezelfde kleur te vinden is? Alternatief is dan mat zwart van een goedkoper merk (bijv Saniclear). Dan zouden we alle kranen (douche, bad, wastafel) van Hansgrohe in brushed bronze doen en dan de rest (handdoekrekken, douchewand, nisje) in het zwart. Zou dat er normaal uit zien denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Lonnepon3000 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:16:
Hoi allemaal,
Ik was aan het rondneuzen voor een nieuwe badkamer en we kwamen daarbij op de Croma select S douche van Hansgrohe in de kleur brushed bronze. Nu willen we ook een glazen douchewand en mijn vriendin wil die graag in dezelfde kleur, maar dat kan ik nergens vinden. Weet iemand of zoiets in dezelfde kleur te vinden is? Alternatief is dan mat zwart van een goedkoper merk (bijv Saniclear). Dan zouden we alle kranen (douche, bad, wastafel) van Hansgrohe in brushed bronze doen en dan de rest (handdoekrekken, douchewand, nisje) in het zwart. Zou dat er normaal uit zien denken jullie?
Kijk eens naar een plexiglas douchewand. Toevallig van de week daar een proefstukje van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnepon3000
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 28-07 23:15
Guido7619 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:38:
[...]

Kijk eens naar een plexiglas douchewand. Toevallig van de week daar een proefstukje van ontvangen.
Waar heb jij die besteld? Voelt het niet wat goedkoop aan? En bestel je dan apart een stabilisatiestang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Lonnepon3000 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:51:
[...]

Waar heb jij die besteld? Voelt het niet wat goedkoop aan? En bestel je dan apart een stabilisatiestang?
proefstukje op plexiglas.nl besteld. Best mooi. Maar twijfel over de krasbestendigheid. Ik bestelde dat sample in eerste instantie voor een deur van een tuinhuisje waar nog een stuk glas in moest. Dacht dat rookglas wel mooi zou kunnen zijn.

Maar je kunt er dus ook douchewanden en deuren van maken volgens hun site. En verkrijgbaar in vele kleuren zoals rookglas of brons.

Wel licht spul en makkelijk verwerkbaar en geen kans dat het breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
Guido7619 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:18:
[...]

proefstukje op plexiglas.nl besteld. Best mooi. Maar twijfel over de krasbestendigheid. Ik bestelde dat sample in eerste instantie voor een deur van een tuinhuisje waar nog een stuk glas in moest. Dacht dat rookglas wel mooi zou kunnen zijn.

Maar je kunt er dus ook douchewanden en deuren van maken volgens hun site. En verkrijgbaar in vele kleuren zoals rookglas of brons.

Wel licht spul en makkelijk verwerkbaar en geen kans dat het breekt.
Plexiglas is een merknaam natuurlijk eigenlijk heet het acrylaat het is zeker niet krasbestendig en krast zeer makkelijk misschien is het een betere optie om echt glas te pakken ook nog een heel stuk goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:29
In september staat een badkamerverbouwing gepland. De badkamer zit midden in ons jaren 20 huis, 1e etage tussen de slaapkamers aan de voor en achterzijde in en onder de zolderverdieping. Geen raam dus. Er zit nu een badkamerventilator in, maar we overwegen toch mechanische ventilatie. Je leest hier en daar dat de maximale afstand tot uitvoer 1,5 tot 2 meter is. Wij zitten op ongeveer 3 meter tot het dak en ervaren nu soms lichte schimmelplekjes.

Alle systemen zijn gebouwd om meerdere kanalen aan te sluiten. Kan het kwaad om alleen de badkamer op MV aan te sluiten of is dit te overpowered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:05

Sport_Life

Solvitur ambulando

We hebben in 2022 onze woning verbouwd, alleen de toilet beneden nog niet omdat die nog prima was. Nu willen we alsnog de toilet beneden doen dus we hebben dezelfde partij gevraagd die toen de andere wc en badkamer gedaan heeft, maar ben nogal geschrokken van de prijs. Totaal 7500euro voor een toilet van 120x100cm waarvan 4750 voor montage en stucwerk.

Ik wil best iets meer betalen (het is geen discounter), maar ik heb het gevoel dat ze ons naaien ;) Wat is jullie mening?

[ Voor 60% gewijzigd door Sport_Life op 25-06-2025 20:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:04:
ik heb het gevoel dat ze ons naaien ;)
*knip*
Leuk bedoeld, maar het is hier niet de HK.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 26-06-2025 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:04:
We hebben in 2022 onze woning verbouwd, alleen de toilet beneden nog niet omdat die nog prima was. Nu willen we alsnog de toilet beneden doen dus we hebben dezelfde partij gevraagd die toen de andere wc en badkamer gedaan heeft, maar ben nogal geschrokken van de prijs. Totaal 7708 euro voor een toilet van 120x100cm waarvan 4750 voor montage en stucwerk.

Ik wil best iets meer betalen (het is geen discounter), maar ik heb het gevoel dat ze ons naaien ;) Wat is jullie mening?

***members only***
Lijkt me veel te veel voor die kleine ruimte met niet heel complex installatiewerk. Nog een paar offertes opvragen?
Overweeg ook eigen inkoop van deze materialen en inhuren klusjesmens. Toilet en kraan weghalen kun je echt wel zelf.
Tegels overtegelen ipv slopen is ook nog een optie die los van de kosten veel stof en rotzooi scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Toke_gt schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:39:
[...]

Lijkt me veel te veel voor die kleine ruimte met niet heel complex installatiewerk. Nog een paar offertes opvragen?
Overweeg ook eigen inkoop van deze materialen en inhuren klusjesmens. Toilet en kraan weghalen kun je echt wel zelf.
Tegels overtegelen ipv slopen is ook nog een optie die los van de kosten veel stof en rotzooi scheelt.
Lijkt mij ook , maar wat is een realistische prijs? Het is een standaard wc tje van 120x100cm met redelijk standaard materialen van een A merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Sport_Life schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Lijkt mij ook , maar wat is een realistische prijs? Het is een standaard wc tje van 120x100cm met redelijk standaard materialen van een A merk.
Wat een realistische prijs is, weet ik ook niet goed, maar ik heb hier een aantal offertes liggen voor een badkamerrenovatie. Als ik daar even wat werkzaamheden bij elkaar raap:
Slopen tegels en sanitair voor de hele badkamer: 1400
Opbouwen en installeren hangend toilet: 450
Leidingen aanpassen: 600 (1/2 van 1200 voor hele badkamer)
Tegelwerk: 15 per m2 bij tegels van 30x60
Voegen: 6 per m2

Dus globaal gerekend en opgeteld kom je bij een toilet van 120x100 op ca 2700 voor slopen, tegelwerkzaamheden, plaatsen toilet en leidingwerkzaamheden.
Ik weet niet wat je verder nog wilt laten installeren (fontein met aansluiting, kastje?), maar ik kom bij lange na niet op 4750. Hangt ook wel af van wat er precies verplaatst moet worden (en materiaalkeuze)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Sport_Life schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:26:
[...]

Tussen de 2 en 3k inclusief tegellijm/kit/leidingwerk moet makkelijk kunnen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heb maar een poging gedaan op Werkspot.

[ Voor 49% gewijzigd door Sport_Life op 25-06-2025 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Toke_gt schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 18:27:
[...]

Wat een realistische prijs is, weet ik ook niet goed, maar ik heb hier een aantal offertes liggen voor een badkamerrenovatie. Als ik daar even wat werkzaamheden bij elkaar raap:
Slopen tegels en sanitair voor de hele badkamer: 1400
Opbouwen en installeren hangend toilet: 450
Leidingen aanpassen: 600 (1/2 van 1200 voor hele badkamer)
Tegelwerk: 15 per m2 bij tegels van 30x60
Voegen: 6 per m2

Dus globaal gerekend en opgeteld kom je bij een toilet van 120x100 op ca 2700 voor slopen, tegelwerkzaamheden, plaatsen toilet en leidingwerkzaamheden.
Ik weet niet wat je verder nog wilt laten installeren (fontein met aansluiting, kastje?), maar ik kom bij lange na niet op 4750. Hangt ook wel af van wat er precies verplaatst moet worden (en materiaalkeuze)
Ik heb zelf besloten mijn WC te doen. Alle materialen + lijm en voegen ( en spullen ) was ik ongeveer iets van 2100 kwijt (18m2 aan tegels). Redelijk zelfde grootte WC denk ik. Ik zou zeggen als je geen 2 linkerhanden hebt doe het ook zelf. Ik vond het best nog leuk achteraf gezien.

Ik heb er alleen wel een week over gedaan :9 de pro's doen het natuurlijk in een dag en super strak allemaal
Makrolon schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:28:
[...]

Tussen de 2 en 3k inclusief tegellijm/kit/leidingwerk moet makkelijk kunnen.
Nou dat betwijfel ik. Voor mijn WC was ik aan materiaal al bijna 2k kwijt. Dan moet een installatie bedrijf er ook nog met de montage op verdienen natuurlijk. Dat gaan ze niet doen voor 1k

[ Voor 13% gewijzigd door hollandnick op 26-06-2025 08:59 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
hollandnick schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:54:
[...]

Ik heb zelf besloten mijn WC te doen. Alle materialen + lijm en voegen ( en spullen ) was ik ongeveer iets van 2100 kwijt (18m2 aan tegels). Redelijk zelfde grootte WC denk ik. Ik zou zeggen als je geen 2 linkerhanden hebt doe het ook zelf. Ik vond het best nog leuk achteraf gezien.

Ik heb er alleen wel een week over gedaan :9 de pro's doen het natuurlijk in een dag en super strak allemaal

[...]

Nou dat betwijfel ik. Voor mijn WC was ik aan materiaal al bijna 2k kwijt. Dan moet een installatie bedrijf er ook nog met de montage op verdienen natuurlijk. Dat gaan ze niet doen voor 1k
Alleen de installatie heb ik het over. Dit is exclusief tegels en sanitair.

Het is mijn werk en ik kom het voor dat bedrag doen in ieder geval. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Hier is de afgelopen periode de badkamer en het toilet beneden volledig gerenoveerd. Ik had deze keer geen tijd en zin om zaken zelf te doen, dus lange gezocht naar een prettige partij om mee samen te werken die me alle zorgen uit handen konden nemen. Hierbij was uiteindelijk de keuze gevallen op betaalbare-badkamers.nl.
Het prettige hierbij was dat ze alles van sloop tot oplevering regelen, maar je ook de ruimte hebt om je eigen materialen/sanitair/meubels/etc. aan te leveren. We hebben dan ook zelf de tegels en kranen aangeschaft, en alleen de toiletten/bad/meubels via hen gekocht, waar ze qua prijs ook gewoon scherp zaten.

Vooraf een design uitgedacht, waarbij we grotendeels vast zaten aan de oude situatie door de locatie van het toilet. Na overleg wel besloten om de radiator te verplaatsen, zodat we bij het wasmeubel wat meer ruimte kregen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only:

De doorlooptijd was relatief snel. Van sloop tot weer kunnen douchen, toilet- en wasbakgebruik was 2 weken. Hierna moesten nog wel het bad en douchescherm geplaatst worden, maar daarvoor moest dan weer eerst het plafond gestuct worden, dus de totale doorlooptijd, incl. schilderen was 4,5 week, maar het was echt top om in ieder geval zo snel weer de badkamer in gebruik te kunnen nemen.
Toilet was in 4 werkdagen gedaan van sloop tot stuc. Schilder kwam 1,5 week later. En de schoonmaakster voor de oplevering de dag daarna. Uiteindelijk 5 weken van begin tot eind voor alles.

Ben nu achteraf echt super tevreden over de kwaliteit en het vakmanschap. Veel gesprekken gevoerd met de tegelzetter over hoe we bepaalde stukken wilden hebben om voeglijnen netjes te hebben lopen. Compromissen zijn altijd nodig, maar overal heel blij met de keuzes die we gemaakt hebben.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Makrolon schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 12:13:
[...]

Alleen de installatie heb ik het over. Dit is exclusief tegels en sanitair.

Het is mijn werk en ik kom het voor dat bedrag doen in ieder geval. ;)
Oh ja verkeerd gelezen, dan zijn we het zeker met elkaar eens :+ Dat bedrag had ik hier ook ongeveer berekend n.a.v. de prijs van de badkamer installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Chat GPT heeft voor mij een mooi badkamer ontwerp gemaakt gebaseerd op mijn wensen (alleen lay-out klopt nog niet).

Regen douche set en kranen wil ik wellicht mat zwart, maar de aannemer geeft aan ''
In verband met de zwart matte lak kunnen wij geen garantie geven op de lak i.v.m. snelle beschadiging.''

Beschadigd mat zwart heel snel? Heeft iemand ervaring daarmee?

Er zijn ook modellen met ''Zwart geborsteld PVD coating'' zoals de Hotbath Ace Douchesysteem maar ze vragen daar 2450,- euro voor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPKzLd98yyb7gEv3cfqjUGFXfS4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q4Mn7mMtJ1VENtSfYBSJqd0t.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
Peroonlijk vind ik dit nogal mode/trend gevoelig. Je moet natuurlijk zelf doen wat je wilt maar als de trend over 5 jaar anders is ga je dan opnieuw kosten maken? ik zou het gewoon bij chrome houden. Tijdloos klassiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
UltraInstinct schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:03:
Regen douche set en kranen wil ik wellicht mat zwart, maar de aannemer geeft aan ''
In verband met de zwart matte lak kunnen wij geen garantie geven op de lak i.v.m. snelle beschadiging.''

Beschadigen is een groot woord, maar mat zwart in de badkamer komt vaak wel onder de kalkaanslag te zitten. Mogelijk bedoelt de aannemer dat daarmee kans op beschadigingen groot is?
Of: bij de installatie raakt het misschien sneller (zichtbaar) beschadigd dan chroom of rvs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Toke_gt schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:13:
[...]

Beschadigen is een groot woord, maar mat zwart in de badkamer komt vaak wel onder de kalkaanslag te zitten. Mogelijk bedoelt de aannemer dat daarmee kans op beschadigingen groot is?
Of: bij de installatie raakt het misschien sneller (zichtbaar) beschadigd dan chroom of rvs?
Ik zal het even navragen.

[ Voor 27% gewijzigd door UltraInstinct op 29-06-2025 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
UltraInstinct schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:49:
[...]
Ik zal het even navragen.

Overigens, kan ik dit zelf eenvoudig installeren?

[Afbeelding]
Kan ik de plug er zelf gewoon erin draaien of moet er best wel wat voor gedaan worden?
Dit kan je echt wel zelf. Zoek een filmpje op youtube en oordeel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
UltraInstinct schreef op zondag 29 juni 2025 @ 16:03:
Chat GPT heeft voor mij een mooi badkamer ontwerp gemaakt gebaseerd op mijn wensen (alleen lay-out klopt nog niet).

Er zijn ook modellen met ''Zwart geborsteld PVD coating'' zoals de Hotbath Ace Douchesysteem maar ze vragen daar 2450,- euro voor...

[Afbeelding]
Het hangt inderdaad van de coating af. PVD is minder slijtage gevoelig, maar dus ook flink duurder. Ook zijn matte materialen vaak gevoeliger voor kalk. En de combinatie mat zwart is echt een kalkmagneet.
Nadeel daarvan is dat je het ook met vrijwel niks schoon kan/mag maken, behalve water en schoonmaakazijn omdat anders de coating weer beschadigd.

Als iemand die in het verleden mat zwarte kranen heeft gehad (huur huis, geen eigen keuze, kan ik het echt iedereen ten strengste afraden. Net zoals olijfbomen zien ze er het beste uit op de dag van aankoop en gaat het daarna alleen maar achteruit. Ik zweer echt alleen nog bij RVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.schoofs
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:39
Wat hebben jullie uiteindelijk besloten? Ik zit nu ook in hetzelfde schuitje! En wat is jullie ervaring met Nobel geweest? @AppleaDay @trummel
Casco opleveren doen ze helaas niet meer. Dus ik zit eigenlijk wel vast aan Nobel.
trummel schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:41:
[...]

Wat hebben jullie uiteindelijk besloten? Wij zitten in hetzelfde schuitje, alleen hebben ze nu besloten dat de optie casco opleveren niet meer bestaat en is het verplicht dit via Nobel te doen ...

[ Voor 9% gewijzigd door c.schoofs op 01-07-2025 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinoken__
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:41
Wij zijn voor een nieuwbouw woning bezig om een badkamer (370x203cm) samen te stellen, bij ons eerste bezoek voor de badkamer kwamen we op onderstaand ontwerp uit - na het thuis even te laten bezinken, zitten we toch nog met de grootte van de douche (die is nu 200 x 90cm) - en het donkere hoekje van het bad.

We hebben 2 kids van 3m en 2j, die als we verhuizen net geen 2 en net geen 4 zullen zijn, dus we willen wel graag een bad met ruimte voor speelgoed. We hebben in onze huidige woning geen bad, maar een douche van 140x90cm.

De radiator (elektrisch) is verplicht, dus die zit in de tegels geboord inclusief een onhandig stopcontact. We overwegen daarom nog om casco te gaan en elders de badkamer te regelen, indien dit niet veel prijziger wordt.

Op dit moment hebben we een offerte voor deze badkamer + 2 toiletten, met een totaalprijs van 27k, bij casco zouden we 3.3k terug krijgen. Dit is inclusief verlaagd spanplafond en 2 japanse toiletten :P

Wat is jullie advies hierin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKJ1n3-dnzJOba9JbENR4HS6H_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4bu3NNoHauBXeePpC5sDhgbV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
shinoken__ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:45:
Wij zijn voor een nieuwbouw woning bezig om een badkamer (370x203cm) samen te stellen, bij ons eerste bezoek voor de badkamer kwamen we op onderstaand ontwerp uit - na het thuis even te laten bezinken, zitten we toch nog met de grootte van de douche (die is nu 200 x 90cm) - en het donkere hoekje van het bad.

We hebben 2 kids van 3m en 2j, die als we verhuizen net geen 2 en net geen 4 zullen zijn, dus we willen wel graag een bad met ruimte voor speelgoed. We hebben in onze huidige woning geen bad, maar een douche van 140x90cm.

De radiator (elektrisch) is verplicht, dus die zit in de tegels geboord inclusief een onhandig stopcontact. We overwegen daarom nog om casco te gaan en elders de badkamer te regelen, indien dit niet veel prijziger wordt.

Op dit moment hebben we een offerte voor deze badkamer + 2 toiletten, met een totaalprijs van 27k, bij casco zouden we 3.3k terug krijgen. Dit is inclusief verlaagd spanplafond en 2 japanse toiletten :P

Wat is jullie advies hierin?

[Afbeelding]
Die grote douche is een beetje zonde van de ruimte. Je hebt echt een fantastische ruimte om ruim op te zetten, evt zelfs met een vrijstaand bad.

Prijs is lastig in te schatten, zonder details van sanitair. Je hebt simpele Japanse toiletten van >1000€ (geberit alba) en full blown toiletten met verwarmde bril, afzuiging, etc die tot de >€3000 kunnen gaan. Hetzelfde geldt voor kranen en douches etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
shinoken__ schreef op dinsdag 1 juli 2025 @ 22:45:
[Afbeelding]
Het effect van het donkere hoekje bij het bad en de grote douche worden volgens mij versterkt door de drie muurtjes. Die maken je grote badkamer optisch een stuk kleiner en donkerder. Je zou in plaats daarvan een glazen inloopdouche kunnen maken (ook 200x90) maar met ca 80 cm open ruimte zodat je daar ook badjassen en een wasmand kwijt kunt. Radiator naast de deur bij het bad (handig voor handdoeken), of vloerverwarming.
Als je het muurtje bij het bad weglaat, of tot 120 hoog (of een douchescherm) dan is dat geen donker hoekje meer. Er moet waarschijnlijk wel iets tussen je bad en het meubel, anders is dat in no time beschadigd door opspattend water.

Zo ongeveer. Met douchescherm bij het bad dat je naar binnen toe kan wegklappen. Zie eens hoeveel dat scheelt als die muurtjes weg zijn. Scheelt overigens ook in de kosten.

Ik zag overigens in jouw schets dat de douchegoot tegenover de douche is geplaatst. Let erop dat ze dat niet zo uitvoeren, want dan loopt je hele badkamer onder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7KWnVhX6IJclG-CQGf-l0MM6j8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kd9mmvdomqigKiNK48wmdftl.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door Toke_gt op 02-07-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinoken__
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:41
RobbieB schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 07:52:
[...]

Die grote douche is een beetje zonde van de ruimte. Je hebt echt een fantastische ruimte om ruim op te zetten, evt zelfs met een vrijstaand bad.
Ja vrijstaand bad zouden we zelf ook mooi vinden, maar we denken dat we dan weinig ruimte hebben voor speelgoed etc.. binnen handbereik. Die 200x90 komt ook een beetje nu omdat we ook twijfelde om het 140x90 te maken, maar dan heb je nog 60x90 aan ruimte over waar je eigenlijk dan weer niet iets mee kon. Wellicht toch maar de indeling nog helemaal om gooien, al vinden we de wastafel zo tegenover de deur met een grote spiegel wel weer een mooie uitstraling geven.
Toke_gt schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 08:21:
[...]

Het effect van het donkere hoekje bij het bad en de grote douche worden volgens mij versterkt door de drie muurtjes. Die maken je grote badkamer optisch een stuk kleiner en donkerder. Je zou in plaats daarvan een glazen inloopdouche kunnen maken (ook 200x90) maar met ca 80 cm open ruimte zodat je daar ook badjassen en een wasmand kwijt kunt. Radiator naast de deur bij het bad (handig voor handdoeken), of vloerverwarming.
Als je het muurtje bij het bad weglaat, of tot 120 hoog (of een douchescherm) dan is dat geen donker hoekje meer. Er moet waarschijnlijk wel iets tussen je bad en het meubel, anders is dat in no time beschadigd door opspattend water.
Thanks! Denk inderdaad dat dit aan de douche kant de ruimte geeft waarmee we nog wat extra plek hebben om handdoeken/badjassen op te hangen die niet op die verwarming passen. We hebben zowel vloerverwarming, maar de elektrische radiator is ook verplicht vanuit de aannemer, en moet minimaal 600W zijn, wat ook de keuze weer wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
shinoken__ schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:30:
[...]

Ja vrijstaand bad zouden we zelf ook mooi vinden, maar we denken dat we dan weinig ruimte hebben voor speelgoed etc.. binnen handbereik. Die 200x90 komt ook een beetje nu omdat we ook twijfelde om het 140x90 te maken, maar dan heb je nog 60x90 aan ruimte over waar je eigenlijk dan weer niet iets mee kon. Wellicht toch maar de indeling nog helemaal om gooien, al vinden we de wastafel zo tegenover de deur met een grote spiegel wel weer een mooie uitstraling geven.

[...]
Ik zou naar Toke_GT oplossing kijken, die is veel ruimtelijker. Ik zou alleen geen glaswand naast je meubel doen, want dat is niet schoon te maken. Dus misschien een muurtje tot de hoogte van je meubel, meubel er tegenaan en daarboven glas. Zelfde aan de badkant voor de symmetrie. Je zou ook een half vrijstaand bad kunnen nemen om het ruimtelijker te laten lijken.

Nog een tip: ga gewoon even naar een badkamer specialist. Die zien 100’en badkamers per jaar en hebben vaak ook nog goede ideeen.

En vwb speelgoed: dat gebruiken ze misschien 5-7 jaar. Je bad staat er waarschijnlijk 20. Dus zou daar niet mijn design vanaf laten hangen. Bij ons ligt het gewoon in het bad als het niet gebruikt wordt en als mijn vriendin in bad wil haalt ze het er snel even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
shinoken__ schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 11:30:
[...] We hebben zowel vloerverwarming, maar de elektrische radiator is ook verplicht vanuit de aannemer, en moet minimaal 600W zijn, wat ook de keuze weer wat beperkt.
Bijzonder. Is dat standaard bij nieuwbouw?
Als je kiest voor casco, kun je die radiatoraansluiting en stopcontact dan weglaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

De woning krijgt langzaamaan vorm en wordt, schat ik, in oktober opgeleverd. Het is dus tijd dat ik spullen ga bestellen.

Hieronder het ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DY0S6bf_tmn8_MQ2rf-IkVzqq4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/X1Mjd9PPEbXVjUPCND9J2AHl.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPfxEAupYz2kegbi6Hj6yntqPSA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/OkghjDTDKPBZkWBldiYMIak2.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e52l1jUQbRlbPqGq0JmAf8FYrvI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/Be0cWzzEsexLuISBWilBFEgq.png?f=fotoalbum_medium

Tegels:
Vloer en accentwand links van de deur:
https://beeldbank.cerriva...gico-pearl-cosmo-naturale

Rest van de tegels:
https://beeldbank.cerriva...tino-logico-sand-naturale

Dit was de inspiratiebadkamer waar de tegels vandaan komen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXYY1cPOr8z8nJhjXevdxz8xEF0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ogo82PzqECnx2rbVKbZY4pGc.jpg?f=fotoalbum_medium

Close up tegels en ondanks kleurverschil zijn ze toch hetzelfde naast elkaar :?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkDNEATePl1EpNSpkb6E08Y2YWM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1KenrNV60r7IrNzhPWXO2UNs.jpg?f=fotoalbum_medium

Meubel welke strak tussen drie muren moet komen.
https://www.sanitairwinke...-4164-c5-c1-c2-cb-walnoot

Spiegelkast:
https://www.sanitairwinke....8cm-met-sensorschakelaar

Nu zit ik nog wel met een aantal vragen.
1. Ik wil 120x120 tegels omdat ik zo min mogelijk naden wil. Ik stoei nu een beetje met de vlakverdeling. Wat raden jullie aan (A, B of C)?
2. Ik heb een hoop Villeroy en Boch en Hansgrohe (inbouw) sanitair. Wat zijn de ervaringen daarmee?
3. Ben bij St pieter geweest en die vragen bijna €23k voor alles (inc 2 wc's met zelfde tegels excl arbeid). Als ik zelf uitzoek kom ik ruim €10k goedkoper uit. Op de tegels na haal ik dan alles uit Duitsland via Sonono.de . Iemand daar ervaringen mee want het prijsverschil is gigantisch.

Lijst met spullen
2 73351000 Hansgrohe Tecturis S Wastafelkraan Inbouw - mengkraan - rond - eengreeps - 22.5cm uitloop
2 13622180 Hansgrohe Universeel Inbouwdeel inbouwkraan
1 15554000 Hansgrohe Showerselect Comfort S thermostaat - inbouw - 2 functies - chroom
1 1500180 Hansgrohe Ibox Universal 2 inbouwelement voor afbouwset inbouwdouchekraan
1 24125000 Hansgrohe Pulsify s staafhanddouche 100 1jet ecosmart chroom
1 28274000 Hansgrohe Medium Isiflex B doucheslang 1/2x200cm chroom
1 26888000 Hansgrohe Fixfit porter s wandhouder m. muuraansluitbocht m. terugslagklep chroom
1 26227000 Hansgrohe Rainfinity PowderRain hoofddouche 250 1jet met douchearm 10-30° verticaal kantelbaar Ø25cm EcoSmart chroom
1 4164c3r1 Villeroy & Boch Finion meubelwast.120x50 zonder kraangat zonder overloop wit Ceramic+ wit
1 f05000gn Villeroy & Boch Finion wastafelonderbouwkast met 4 laden 119.6X59.1X49.8cm v. meubelwast. 4164 C5/C1/C2/CB walnoot
1 A4551200 Villeroy & Boch My View Now spiegelkast m. 3 deuren m. led verlichting en wastafelverlichting 120x75x16.8cm m. sensorschakelaar
1 m-line-900-50 Easy drain M-line douchegoot 90cm complete set waterslot 50 mm rvs
1 151.107.11.1 Geberit ruimtebesparend wastafelsifon 40mm wit

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
icecreamfarmer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:53:
De woning krijgt langzaamaan vorm en wordt, schat ik, in oktober opgeleverd. Het is dus tijd dat ik spullen ga bestellen.

Hieronder het ontwerp:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tegels:

Rest van de tegels:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Spiegelkast:

1. Ik wil 120x120 tegels omdat ik zo min mogelijk naden wil. Ik stoei nu een beetje met de vlakverdeling. Wat raden jullie aan (A, B of C)?
2. Ik heb een hoop Villeroy en Boch en Hansgrohe (inbouw) sanitair. Wat zijn de ervaringen daarmee?
3. Ben bij St pieter geweest en die vragen bijna €23k voor alles (inc 2 wc's met zelfde tegels excl arbeid). Als ik zelf uitzoek kom ik ruim €10k goedkoper uit. Op de tegels na haal ik dan alles uit Duitsland via Sonono.de . Iemand daar ervaringen mee want het prijsverschil is gigantisch.

Lijst met spullen

[...]
Ik zou bij die 2 douches de wand ook bij de linkerdouche zetten en de 'ingang' in het midden maken. Op deze manier gaat het water je hele badkamer door bij die linkse douche. En ik zou geen wanden, maar glazen panelen gebruiken (dat is me onduidelijk uit de tekening). Wanden maken het heel donker, zeker als je alleen 2 licht punten in het midden van je badkamer (niet in je douche) hebt.

Ook zou ik de wastafel en douches omdraaien. Dus wastafel bij de deur... Die heb je waarschijnlijk vaker nodig. Nu moet je eerst langs je douches lopen om bij je wastafel te komen.

En Vileroy & Boch en Hansgrohe klinken duur, maar zitten aan de onderkant van het midden-segment. Wel beide goed leverbaar en service, voor als er iets stuk is en vervangen moet worden.

En de reden dat de badkamerzaak duurder is, is omdat hij er ook aan moet verdienen. Maar je kunt altijd terug met je online offerte en zeggen dat je deze marge wel erg hoog vindt en vragen of ze iets met de prijs kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

RobbieB schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 11:30:
[...]

Ik zou bij die 2 douches de wand ook bij de linkerdouche zetten en de 'ingang' in het midden maken. Op deze manier gaat het water je hele badkamer door bij die linkse douche. En ik zou geen wanden, maar glazen panelen gebruiken (dat is me onduidelijk uit de tekening). Wanden maken het heel donker, zeker als je alleen 2 licht punten in het midden van je badkamer (niet in je douche) hebt.
Er is maar 1 douche dat andere (witte) is een ventilatiekanaal.
Ik ga trouwens altijd voor wanden vanwege het schoonmaken. Maar ik deel je zorgen over donkerte daarom heb ik de opening naar de douchenis heel groot gemaakt en is de wand bij de douche zelf niet tot aan het plafond.

Misscien dat ik nog iets met een ledstrip doe in de douchenis.
Ook zou ik de wastafel en douches omdraaien. Dus wastafel bij de deur... Die heb je waarschijnlijk vaker nodig. Nu moet je eerst langs je douches lopen om bij je wastafel te komen.
Dat zou mijn voorkeur ook hebben maar dan sta ik voor een raam te douchen.
En Vileroy & Boch en Hansgrohe klinken duur, maar zitten aan de onderkant van het midden-segment. Wel beide goed leverbaar en service, voor als er iets stuk is en vervangen moet worden.
Wat zou je dan aanraden? Qua kranen ken ik weinig betere merken.
En de reden dat de badkamerzaak duurder is, is omdat hij er ook aan moet verdienen. Maar je kunt altijd terug met je online offerte en zeggen dat je deze marge wel erg hoog vindt en vragen of ze iets met de prijs kunnen doen.
Dat snap ik maar de marge was absurd. Ik kan alles 2x kopen voor het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:31
De Google reviews zijn zeer wisselend met een gemiddelde score van 2,5 sterren. Ik weet niet of ik het voor zoveel geld aan zou durven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mr. Inspire schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 12:02:
De Google reviews zijn zeer wisselend met een gemiddelde score van 2,5 sterren. Ik weet niet of ik het voor zoveel geld aan zou durven.
Dat lijkt vooral over de levertermijnen te gaan. Ik heb nog zeker 2 maanden.
Maar snap de zorgen echt blij wordt je er niet van. Zal het ook met CC gaan aankopen zodat het verzekerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guido7619
icecreamfarmer schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:53:

Hieronder het ontwerp:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tegels:

Rest van de tegels:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Spiegelkast:

Lijst met spullen

[...]
Ik heb vorige week alle kranen besteld bij SSD Armaturen in Duitsland. Het prijsverschil vond ik nog meevallen. Wel de moeite en vooral alles verkrijgbaar bij 1 leverancier.
Een mix van HansGrohe en Axor, alles Brushed Bronze.

Levertijden van de diverse artikelen lopen uiteen, een aantal spullen pas eind augustus beschikbaar, onder voorbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Guido7619 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 07:24:
[...]

Ik heb vorige week alle kranen besteld bij SSD Armaturen in Duitsland. Het prijsverschil vond ik nog meevallen. Wel de moeite en vooral alles verkrijgbaar bij 1 leverancier.
Een mix van HansGrohe en Axor, alles Brushed Bronze.

Levertijden van de diverse artikelen lopen uiteen, een aantal spullen pas eind augustus beschikbaar, onder voorbehoud.
Hebben die ook NL versies? NL hanteert als een van de weinige landen een uitlaat van 110mm voor de wc ipv 90mm.
Of heb je alles in de Duitse versie?

---
Verdeling conform B gemaakt.

Ik zit dan wel met 2 problemen:
1. Tegels zijn gerectificeerd en ik heb dan 2 snijvlakken.
2. Bij mijn douchemuur kom ik niet lekker uit. Of ik moet daar gaan afwijken qua verdeling of het muurtje naar 1900 brengen. Ik denk alleen dat dat niet handig is wanneer de douchekop op 2100 hangt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDBZILBonsMEqx8_Vrs4omW0ShI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uWlpbhIMDThYdTE3sYKFdWi5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oL8EAqhee4pUYZg7kK8h3E73nQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lreThUWhr8wgYr9kQ9LASmMH.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9scCIbRgXSaZamchQ941eZeOXk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ovQ1H1AMp8dgxCCi3cIccqLj.png?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door icecreamfarmer op 04-07-2025 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Wat vinden jullie van de prijzen?
Ik kan de producten niet zien, het gaat via een online webshop. Ben wel naar een ander sanitair winkel geweest om te kijken maar daar waren andere producten te zien.

Twijfel om alles 'standaard' op te leveren en alles zelf te kopen en op werkspot iemand te laten installeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5ZFpAmCGtIbi_tjz2rCySpJYcA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/waJ7TYZufJ9IpUoQntl3JAYC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3swrpbcxqvH_lknrR4muSp03Neo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rLtSndUPk5vsd3hTG2fiT6kV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/autm5iLh3XJLmZ_52h8VUuk8_j8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/C42W6BaqQ4XC5xedXaW2UKMx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0mPSID3GIxmZimdE4XmTo4QWns=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BZVctreIpSbYIuBuaV2kqagO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zFf--A5gxWhrgjfyW0KGj2d0L9A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kulupH4T4KEJpgPhCdAhb5Rs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vvM1P6X0cDluHddDjvKnimpT9_M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GRQ6gZWNhQvVv691BX4p9ZNS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tfj9qhBj9VbHXHzS4vWlcmLIXC0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mG55qNh7bdvWE2iLeeTrOo5V.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8VGDqhmCgLQHaktMfopH370JNPw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JI4pkOKmTgmUh4Zs9pUkO4Yk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JT-Qhp6aC1nKQ07X60NPFjIHStI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NgjWUaR1J8es7OzjUFhUB8fa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OnpjY88WFfIScmWn-VEoKMCxHM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TiXt9fjJDhX5PREfqmsAmkUv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

UltraInstinct schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:58:
Kan je toch zelf ook opzoeken op internet of de prijzen realistisch zijn? Of wil je dat wij dat werk voor je doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
_Arthur schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:01:
[...]

Kan je toch zelf ook opzoeken op internet of de prijzen realistisch zijn? Of wil je dat wij dat werk voor je doen 8)
Het gaat meer om montagekosten, ik krijg daar geen helder beeld bij. De productenkosten zijn op internet inderdaad vele malen goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

UltraInstinct schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:02:
[...]

Het gaat meer om montagekosten, ik krijg daar geen helder beeld bij. De productenkosten zijn op internet inderdaad vele malen goedkoper.
Let ook op je retourbedragen daar wordt je ook mee genaaid.
Over het algemeen is het goedkoper om het zelf te regelen maar dat is wel gedoe.
Vraag is of je het dat waard vindt of dat je zelf een loodgieter en tegelzetter kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
icecreamfarmer schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:03:
[...]

Let ook op je retourbedragen daar wordt je ook mee genaaid.
Over het algemeen is het goedkoper om het zelf te regelen maar dat is wel gedoe.
Vraag is of je het dat waard vindt of dat je zelf een loodgieter en tegelzetter kent.
Tegels zal ik via de aannemer doen (moet nog even kijken met de prijzen).
Gaat echt om sanitair. Als ik kijk naar douche wc's alleen al ben ik 2000 euro duurder uit als ik het via de aannemer laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
icecreamfarmer schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:32:
[...]

Hebben die ook NL versies? NL hanteert als een van de weinige landen een uitlaat van 110mm voor de wc ipv 90mm.

---

2. Bij mijn douchemuur kom ik niet lekker uit. Of ik moet daar gaan afwijken qua verdeling of het muurtje naar 1900 brengen. Ik denk alleen dat dat niet handig is wanneer de douchekop op 2100 hangt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toilet niet besteld. Enkel de kranen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

UltraInstinct schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 10:06:
[...]

Tegels zal ik via de aannemer doen (moet nog even kijken met de prijzen).
Gaat echt om sanitair. Als ik kijk naar douche wc's alleen al ben ik 2000 euro duurder uit als ik het via de aannemer laat doen.
Mag dat?
Bij mij was het alles of niets. Mocht zelfs niet bijbetalen om de douche wel in de juiste hoek te krijgen.
Dus ik krijg een kale betonvloer met een vloerverwarmingsnetje erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Mag dat?
Bij mij was het alles of niets. Mocht zelfs niet bijbetalen om de douche wel in de juiste hoek te krijgen.
Dus ik krijg een kale betonvloer met een vloerverwarmingsnetje erop.
Tussen casco en keuze via project zit nog de optie om de indeling tijdens de bouw naar wens te laten maken en te laten inrichten met minimaal standaard sanitair. Dus geen wastafelmeubel en dure douchewand, wel de douche en radiator op de goede plek. Tegels kun je eventueel meteen goed doen, maar dan zitten er wel al gaten in voor wastafel etc. Dus ook die kun je standaard kiezen. Vervolgens haal je na oplevering al het sanitair eruit, je tegelt eventueel over de basictegels heen en installeert zelfgekocht sanitair.
Dan heb je het precies zoals je wilt, maar heb je veel minder arbeidskosten dan bij een volledig casco opgeleverde badkamer waar je alle leidingen en afvoer moet gaan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
Ik ben bezig met de inrichting van de badkamer en kan wel wat advies gebruiken met betrekking tot de plaatsing van de spots. Wat denken jullie hiervan? Ik zat nog te twijfelen om de onderste spot in de inloopdouche te hangen, net naast de regendouche maar dat is ook wat minder symmetrisch en ik vraag mij af of dit uberhaupt prettig is. Daarnaast een spot boven de wastafel (wastafel krijgt ook een spiegel van 120 met indirecte verlichting). Bij voorbaat dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t4z4zkONfZ3K8513pMhMWWr9pc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNZ5SWCOThxw0obYE33YZjgv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
(Crosspost van het Badkamer topic)

Ik ben bezig met de inrichting van de badkamer voor mijn nieuwbouwwoning en kan wel wat advies gebruiken met betrekking tot de plaatsing van de spots. Wat denken jullie hiervan?

Ik zat nog te twijfelen om de onderste spot in de inloopdouche te hangen, net naast de regendouche maar dat is ook wat minder symmetrisch en ik vraag mij af of dit uberhaupt prettig is. Daarnaast een spot boven de wastafel (wastafel krijgt ook een spiegel van 120 met indirecte verlichting). Bij voorbaat dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t4z4zkONfZ3K8513pMhMWWr9pc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HNZ5SWCOThxw0obYE33YZjgv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Mark K schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 17:41:
Ik ben bezig met de inrichting van de badkamer en kan wel wat advies gebruiken met betrekking tot de plaatsing van de spots. Wat denken jullie hiervan? Ik zat nog te twijfelen om de onderste spot in de inloopdouche te hangen, net naast de regendouche maar dat is ook wat minder symmetrisch en ik vraag mij af of dit uberhaupt prettig is. Daarnaast een spot boven de wastafel (wastafel krijgt ook een spiegel van 120 met indirecte verlichting). Bij voorbaat dank!

[Afbeelding]
Persoonlijk zou ik een extra rij spotje plaatsen en ze niet uitlijnen op het midden van het meubel maar er rechts en links van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
icecreamfarmer schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 11:17:
[...]

Persoonlijk zou ik een extra rij spotje plaatsen en ze niet uitlijnen op het midden van het meubel maar er rechts en links van.
Hartstikke bedankt! De aannemer heeft aangegeven dat ze niet willen dat het aantal spotjes veranderd (volgens mij hebben ze al een factuur aangevraagd bij de leverancier van de betonnen vloeren) dus ik probeer bij 4 spots te blijven. Dus ik twijfel tussen spots plaatsen gecentreerd op het bad/inloopdouche/wastafel of meer symmetrisch zoals hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A0E2F8fcjmrclClmJizz8IR5lmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aKudGzFC5sbKl024p3zUreIW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NroL-ZFZZwZNCpR9wehr7EIQ6hY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ky3ULYqIEojw0CL3NCdHPV8O.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door Mark K op 05-07-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-09 16:22
icecreamfarmer schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:32:
[...]

---

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zat met het zelfde dilemma. Elke muurtje moet ook precies je juiste lengte hebben om mooi uit te komen met zulke grote tegels. Uiteindelijk gekozen voor 60x60 tegels met een mooie voeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Mutybay schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 15:07:
[...]

Ik zat met het zelfde dilemma. Elke muurtje moet ook precies je juiste lengte hebben om mooi uit te komen met zulke grote tegels. Uiteindelijk gekozen voor 60x60 tegels met een mooie voeg.
Huh hoezo dat, je kan toch gewoon op maat snijden zodat het mooi uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Makrolon schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 17:45:
[...]

Huh hoezo dat, je kan toch gewoon op maat snijden zodat het mooi uit komt?
Je kunt ze niet langer maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frequary
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:16
Na mijn post van zojuist in het keukentopic meld ik mij ook hier. Vandaag ook op pad geweest voor de badkamer en toiletruimte in onze recent aangekochte 2-onder-1-kapwoning. Wensen voor de badkamer zijn: inloopdouche, badmeubel met wastafel, toilet, vloerverwarming. Daarnaast willen wij de badkamer en toiletruimte beneden in dezelfde stijl uitvoeren.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Frequary op 05-07-2025 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• betonron
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 13:41
UltraInstinct schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 09:58:
Ik kan de producten niet zien, het gaat via een online webshop. Ben wel naar een ander sanitair winkel geweest om te kijken maar daar waren andere producten te zien.

Twijfel om alles 'standaard' op te leveren en alles zelf te kopen en op werkspot iemand te laten installeren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wij hebben ook via UHUW sanitair moeten kiezen, alleen mochten wij gelukkig de meubels laten vervallen (meubels, wastafel, douchestang), aangezien ze echt minimaal 3x over de kop gaan voor de producten zelf excl. montage. Nis kostte ook al +- 800 euro.

Heb je tegels al moeten uitkiezen bij het Woonlab? Ik denk dat je daar eerder een hartverzakking gaat krijgen in vergelijking met de offerte voor het sanitair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandnick
Mark K schreef op zaterdag 5 juli 2025 @ 12:32:
[...]

Hartstikke bedankt! De aannemer heeft aangegeven dat ze niet willen dat het aantal spotjes veranderd (volgens mij hebben ze al een factuur aangevraagd bij de leverancier van de betonnen vloeren) dus ik probeer bij 4 spots te blijven. Dus ik twijfel tussen spots plaatsen gecentreerd op het bad/inloopdouche/wastafel of meer symmetrisch zoals hieronder.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou zelf eerder zoiets doen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAWxOojkjgUeaZfdWulTJJSLPFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TgH0pxz8f9r4IXPDk3KFXGe1.png?f=fotoalbum_large

Dus de 4 zwarte rondjes als spotjes als optie 1, dan vermeid je direct boven de douche en boven bad. Exacte plek moet je dan nog ff bepalen maar 4 in het algemeen is voldoende. Ik vind het zelf vaak niet fijn om recht boven waar je staat of ligt een spot te maken. Ik zou hem dus niet boven het bad of boven de douche hangen ( boven de douche is ook zone 1 overigens )

Je zou altijd nog kunnen kiezen voor 6 spots ( zwart + rood ) of 6 spots (zwart + groen ) maar dat is denk ik overkill. Ik heb zelf ooit gekozen voor 2 spots in de badkamer ( 2700 x 2000 afmeting ) maar had er toch liever 2 gehad, direct bij de wastafel i.v.m. mijn vriendin en dan nog 2 algemeen. De aannemer moet namelijk niet zo moeilijk doen. Zo duur zijn spotjes niet en ze hangen zo.....al vragen aannemers wel extreem hoge prijzen voor een spotje ophangen

Wij lossen het overigens nu gewoon op met een spiegel met verlichting voor haar en de make up :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
betonron schreef op maandag 7 juli 2025 @ 08:55:
[...]

Wij hebben ook via UHUW sanitair moeten kiezen, alleen mochten wij gelukkig de meubels laten vervallen (meubels, wastafel, douchestang), aangezien ze echt minimaal 3x over de kop gaan voor de producten zelf excl. montage. Nis kostte ook al +- 800 euro.

Heb je tegels al moeten uitkiezen bij het Woonlab? Ik denk dat je daar eerder een hartverzakking gaat krijgen in vergelijking met de offerte voor het sanitair.
Nee nog niet. Wij moeten tegels uitzoeken via lingen keramiek. Had ze een email gestuurd en de tegels kosten per m2 67,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
Wij hebben nu een Grohe RainShower SmartActive 310 hoofddouche en die begint na 4 jaar toch wat beschadigingen te vertonen. Er zitten groene (nikkel?) vlekken op. Ik zou niet weten hoe ik dat moet oplossen anders dan vervangen?

Nu ben ik sowieso niet helemaal tevreden met Grohe als hoofddouche omdat ook de knoppen plastic aanvoelen en aangezien wij gaan verhuizen wil ik in het nieuwe huis een beter merk kopen.

Welk merk staat hoger aangeschreven en heeft in jullie ervaring een meer luxere afwerking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Tristan schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:48:
Wij hebben nu een Grohe RainShower SmartActive 310 hoofddouche en die begint na 4 jaar toch wat beschadigingen te vertonen. Er zitten groene (nikkel?) vlekken op. Ik zou niet weten hoe ik dat moet oplossen anders dan vervangen?

Nu ben ik sowieso niet helemaal tevreden met Grohe als hoofddouche omdat ook de knoppen plastic aanvoelen en aangezien wij gaan verhuizen wil ik in het nieuwe huis een beter merk kopen.

Welk merk staat hoger aangeschreven en heeft in jullie ervaring een meer luxere afwerking?
Beste badkamerkranen - Advies gevraagd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-09 20:43
Tristan schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:48:

Grohe heeft voor bepaalde onderdelen al jaren kunststof, vooral de knoppen. Onze vorige grohe bad/douche kraan (met kunststof knoppen) heeft het 15 jaar uitgehouden. Grohe heeft ook een goede service en onderdelen zijn lang en goed verkrijgbaar.

Ik kan op basis van je beschrijving niet helemaal inschatten welke rainshower je precies hebt. Maar de regendouches topen van 600 tot makkelijk 1800 Euro, dus ook bij Grohe heb je verschil in kwaliteit. De goedkoopste missen bijv cooltouch.

Ik heb een aantal keren wat anders gekocht dan Grohe. Dat was bijna altijd teleurstellend, vaak toch sneller kaopt dan verwacht en vervolgens geen onderdelen te verkrijgen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:37
eelco74 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 10:20:
[...]

Grohe heeft voor bepaalde onderdelen al jaren kunststof, vooral de knoppen. Onze vorige grohe bad/douche kraan (met kunststof knoppen) heeft het 15 jaar uitgehouden. Grohe heeft ook een goede service en onderdelen zijn lang en goed verkrijgbaar.

Ik kan op basis van je beschrijving niet helemaal inschatten welke rainshower je precies hebt. Maar de regendouches topen van 600 tot makkelijk 1800 Euro, dus ook bij Grohe heb je verschil in kwaliteit. De goedkoopste missen bijv cooltouch.

Ik heb een aantal keren wat anders gekocht dan Grohe. Dat was bijna altijd teleurstellend, vaak toch sneller kaopt dan verwacht en vervolgens geen onderdelen te verkrijgen voor reparatie.
Deze, zeker niet de goedkoopste. Grohe Rainshower SmartActive 310 Hoofddoucheset plafond 142 mm, 2 straalsoorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonron
UltraInstinct schreef op maandag 7 juli 2025 @ 09:33:
[...]

Nee nog niet. Wij moeten tegels uitzoeken via lingen keramiek. Had ze een email gestuurd en de tegels kosten per m2 67,40
Geen ervaring met lingen keramiek, maar bij ons waren de tegels ook niet de kosten. 120x60 was +- 90 euro per m2. Legprijs ging richting de 135 EUR /m2. Bij standaard 60x60 wandtegels betalen we al +-90 euro per m2 voor het leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
betonron schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:16:
[...]

Geen ervaring met lingen keramiek, maar bij ons waren de tegels ook niet de kosten. 120x60 was +- 90 euro per m2. Legprijs ging richting de 135 EUR /m2. Bij standaard 60x60 wandtegels betalen we al +-90 euro per m2 voor het leggen
Als ik standaard tegels krijg en daarvan wil afwijken moet ik weer montagekosten betalen? Ik weet van niks, ik moet eerst sanitair kiezen voordat ik bij de tegelwinkel wordt uitgenodigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Nu online
[...]

Tegels + leggen voor die prijs mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonron
UltraInstinct schreef op maandag 7 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Als ik standaard tegels krijg en daarvan wil afwijken moet ik weer montagekosten betalen? Ik weet van niks, ik moet eerst sanitair kiezen voordat ik bij de tegelwinkel wordt uitgenodigd..
haha jazeker. montagekosten is alleen voor de "kleinere " gratis tegels, die zijn vaak 20x40 ofzoiets. Teruggave van je tegels/arbeid die je niet neemt vanuit het standaard pakket is zowat nihil.
The__Virus schreef op maandag 7 juli 2025 @ 14:02:
[...]

Tegels + leggen voor die prijs mag ik hopen?
Was het maar zo, helaas is dat enkel het leggen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
[...]

Wtf? Dan ben je minimaal 5000 euro dus kwijt?

Zijn dit marktconform kosten? Kan me niet voorstellen dat een vakman op werkspot 115 euro per m2 vraagt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Op werkspot zal je überhaupt geen 'vakman' vinden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novari131
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-08 17:45
Welke badkamerwinkels in omg Utrecht zijn iets meer high-end? Ik wil even wat inspiratie opdoen voor tegels die ik mogelijkerwijs afneem via de aannemer en vind de Maxaro/sanidumps vaak spuuglelijk/erg basic. Vind alles wel prijzig via de aannemer, maar doe het liever in 1x goed. Enige voordeel os dat ik al 60*60 vloer en 30*60 wand heb, dus dan is de upgrade qua formaat nog 'enigszins' te doen.
Pagina: 1 ... 123 ... 126 Laatste