Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 122 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 00:45
RobKJ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:02:
Hier zijn we na 5,5 week klaar met de badkamerverbouwing. Hiervoor heb ik een aantal items via een online veiling gekocht (spiegel, wasmeubel, vloertegels), wat spullen via marktplaats (Ducobox, EasyDrain) en de rest gewoon bij de winkel.

Zelf de badkamer gesloopt, door een vriend de vloerverwarming in laten leggen en schoonvader laten egaliseren.

Hieronder een korte sfeerimpressie:

***members only***
Je badkamermeubel wasbak lijkt op wat ze bij Ikea hebben. Klopt dat en hoe bevalt het?
Je regendouche dat lijkt sterk op een grohne 260 regendouche met 6 standen. Herken aan slang, is van plastic. Hoe bevalt regendouche?
Zelfs je wcpot denk ik zelfde te hebben besteld. ;)
:)

Toevallig heb ik bijna zelfde spullen besteld.

Bij mij zal een halve renovatie plaatsvinden. Vloertegels gaan uit. Wanden voor een douchedeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:06
teksetter schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:59:
[...]

Je badkamermeubel wasbak lijkt op wat ze bij Ikea hebben. Klopt dat en hoe bevalt het?
Je regendouche dat lijkt sterk op een grohne 260 regendouche met 6 standen. Herken aan slang, is van plastic. Hoe bevalt regendouche?
Zelfs je wcpot denk ik zelfde te hebben besteld. ;)
:)

Toevallig heb ik bijna zelfde spullen besteld.

Bij mij zal een halve renovatie plaatsvinden. Vloertegels gaan uit. Wanden voor een douchedeur.
Het badkamermeubel is geen IKEA, maar 1 van H&R meubelen: https://hrbadmeubelen.nl/collectie/badmeubelen/lorencio/

De douche is de Grohe Euphoria xxl: https://www.sanitairwinke...-douchesysteem-supersteel

Over alles ben ik eigenlijk erg tevreden. Kwaliteit is goed en de regendouche is hemels met zo’n grote douchekop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 00:45
RobKJ schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 08:33:
[...]

Het badkamermeubel is geen IKEA, maar 1 van H&R meubelen: https://hrbadmeubelen.nl/collectie/badmeubelen/lorencio/

De douche is de Grohe Euphoria xxl: https://www.sanitairwinke...-douchesysteem-supersteel

Over alles ben ik eigenlijk erg tevreden. Kwaliteit is goed en de regendouche is hemels met zo’n grote douchekop.
Mooi dat je tevreden bent met eindresultaat. Hopelijk wordt het bij oms ook zo. :)
Meubels lijken wel allemaal op elkaar. Meestal een ander label erop of naampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kekkie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 15:05
Ook ik zit met een vraag wat betreft de mogelijke indeling van onze nieuwe badkamer. Wij hebben besloten in onze nieuwbouwwoning te gaan voor een casco oplevering van de badkamer (de reden daarvoor zat voornamelijk in de tegelkeuze)

Vanuit de bouw zou de badkamer als volgt zijn ingedeeld. Het is dus een klein badkamertje zonder raam. Volgens mij is de plek van het toilet verplicht ivm het riool dat door de koof gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqV4py69r7HOCNgRlp8b-GR6Zfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DAm3903DjCLEa8kEQttflvSE.png?f=fotoalbum_large

De badkamer indeling voelt nu niet echt logisch met alle onderdelen waar je omheen moet. Dus we dachten zelf aan een douchecabine met een schuin deel voor de deur. Maar we hebben weinig eisen/wensen dus laten ons graag inspireren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gklmFUYjONQvzhWvIkCLKhaLkT0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eDBfUuvgA3i2jP4MDANUqtDH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:11
kekkie schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:38:
Ook ik zit met een vraag wat betreft de mogelijke indeling van onze nieuwe badkamer. Wij hebben besloten in onze nieuwbouwwoning te gaan voor een casco oplevering van de badkamer (de reden daarvoor zat voornamelijk in de tegelkeuze)

Vanuit de bouw zou de badkamer als volgt zijn ingedeeld. Het is dus een klein badkamertje zonder raam. Volgens mij is de plek van het toilet verplicht ivm het riool dat door de koof gaat.
[Afbeelding]

De badkamer indeling voelt nu niet echt logisch met alle onderdelen waar je omheen moet. Dus we dachten zelf aan een douchecabine met een schuin deel voor de deur. Maar we hebben weinig eisen/wensen dus laten ons graag inspireren. [Afbeelding]
Je hebt ook douche deuren met twee schuifdeuren die in de hoek uitkomen. Dan houd je meer ruimte in de douche over als je aan douchen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semos94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-06 15:27
Beste Tweakers,

Flink aan aan verbouwen, de badkamer is aan de beurt.
Zelf kwam ik met het volgende ontwerp, ik kan echt niets anders bedenken.
De hele bovenkant zijn ramen.

Iemand anders nog een goed ontwerpidee? Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3tnuyG0_rvAnc2cPyAIW1FySWw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yJKZf0PJdiSrIAxCAjunWUoL.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Semos94 op 30-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvw2
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-06 00:15
Semos94 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 22:08:
Beste Tweakers,

Flink aan aan verbouwen, de badkamer is aan de beurt.
Zelf kwam ik met het volgende ontwerp, ik kan echt niets anders bedenken.
De hele bovenkant zijn ramen.

Iemand anders nog een goed ontwerpidee? Alvast bedankt!

[Afbeelding]
Wij hebben vrijwel dezelfde ruimte met het bad onder het raam (hoek rechts). Maar toilet in aparte ruimte. Is er een optie om je toilet niet in de badkamer te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13:48
Welke inloopdouche/douchecabine is dit? Ziet er mooi uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14:50
Mark K schreef op maandag 2 juni 2025 @ 00:00:
[...]

Welke inloopdouche/douchecabine is dit? Ziet er mooi uit!
Deze douchecabine is een ontwerp van mijn vrouw en verder uitgewerkt door de Glashandel omdat onze maten een beetje afwijkend waren zijn we bij een glashandel terecht gekomen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ys4_SE2fSM5OZR_nEf6CdT1ynn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bR7TeYvElcdNJATNpga0OWUF.jpg?f=fotoalbum_large en dit is prijs technisch ook veel gunstiger wij hebben voor deze opstelling gekozen omdat ik afschot in mijn vloer moest hebben de laatste anderhalve tegel naar de douchegoot 1.2% afschot en ik heb er voor gekozen om de douchegoot strak tegen de muur te zetten ik heb alles zelf getegeld en geïnstalleerd en afgekit
Ik heb er voor gekozen om de glasplaat in de tegels te schuiven in de wand en op de vloer rust hij gewoon op vier van die siliconen druppeltjes die ze gebruiken voor antislipvoetjes en alles afgekit met een semi-transparante siliconenkit wij hebben voor dit gekozen om dat wij een zo strak mogelijke uitstraling wilde en geen onnodige klemmen of beugels op de wand of in de vloer te hebben

[ Voor 15% gewijzigd door Edje44magnum op 02-06-2025 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark K
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 13:48
Edje44magnum schreef op maandag 2 juni 2025 @ 07:07:
[...]

Deze douchecabine is een ontwerp van mijn vrouw en verder uitgewerkt door de Glashandel omdat onze maten een beetje afwijkend waren zijn we bij een glashandel terecht gekomen
[Afbeelding] en dit is prijs technisch ook veel gunstiger wij hebben voor deze opstelling gekozen omdat ik afschot in mijn vloer moest hebben de laatste anderhalve tegel naar de douchegoot 1.2% afschot en ik heb er voor gekozen om de douchegoot strak tegen de muur te zetten ik heb alles zelf getegeld en geïnstalleerd en afgekit
Ik heb er voor gekozen om de glasplaat in de tegels te schuiven in de wand en op de vloer rust hij gewoon op vier van die siliconen druppeltjes die ze gebruiken voor antislipvoetjes en alles afgekit met een semi-transparante siliconenkit wij hebben voor dit gekozen om dat wij een zo strak mogelijke uitstraling wilde en geen onnodige klemmen of beugels op de wand of in de vloer te hebben
Bedankt. Het ziet er heel mooi uit. Ik zou ook zoiets willen. Een perfecte combinatie van praktisch en minimalistisch. Ik heb nu ook een douchecabine en dat is in de winter veel comfortabeler dan een inloopdouche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 08:32
Over 2 maanden krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning en daarbij willen wij de badkamer gaan verbouwen.

Hiervoor willen wij een gedeelte van een slaapkamer er bij betrekken en moet er dus ook een extra muur geplaatst worden, deur verzetten etc.

Nu hebben wij onderstaande tekening voor de badkamer laten opmaken en ik vroeg mij af wat jullie vinden van de totaal prijs hiervoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AfY9Bj7m8CbLe-EdH7OI-ghezY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3OpeKBxtiPVxvKfBKf0Qe7Le.png?f=fotoalbum_large

De prijs komt nu neer op +/- 42k.Hiervan is 17k montage kosten en 5k een sauna die we apart besteld hebben.
ter info is dat er wel veel verlegd moet worden qua afvoer etc.

[ Voor 3% gewijzigd door stomley op 03-06-2025 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:21

Fanta

FordPerformance™️

kekkie schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:38:

[Afbeelding]

De badkamer indeling voelt nu niet echt logisch met alle onderdelen waar je omheen moet. Dus we dachten zelf aan een douchecabine met een schuin deel voor de deur. Maar we hebben weinig eisen/wensen dus laten ons graag inspireren. [Afbeelding]
Ik vind jouw alternatief eigenlijk minder logisch, want je houdt veel minder ruimte over voor een fatsoenlijke wastafelcombinatie. Die douche afschuinen doet niet veel met de ruimte, want het is geen looppad wat je er mee vrij maakt ofzo. Je loopt naar de douche om te douchen, niet omdat je iets verderop in de hoek moet zijn voor iets anders. Als je bang bent dat de douchecabine te veel 'in your face' is, zou je een profielarme hoekinstap kunnen overwegen, die zijn er ook asymmetrisch en je kijkt dan vooral naar glas.

Mijn advies, niets veranderen aan de indeling en op het moment dat je het perfecte wastafelmeubel hebt gevonden, heel blij zijn met de ruimte die je er voor hebt, door niets aan de indeling te veranderen.. :)

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

stomley schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:01:
Over 2 maanden krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning en daarbij willen wij de badkamer gaan verbouwen.

Hiervoor willen wij een gedeelte van een slaapkamer er bij betrekken en moet er dus ook een extra muur geplaatst worden, deur verzetten etc.

Nu hebben wij onderstaande tekening voor de badkamer laten opmaken en ik vroeg mij af wat jullie vinden van de totaal prijs hiervoor:
[Afbeelding]

De prijs komt nu neer op +/- 42k.Hiervan is 17k montage kosten en 5k een sauna die we apart besteld hebben.
Niet veel over te zeggen, behalve dat het 42K is.

Dit is zo'n beetje hetzelfde als zeggen: "Ik ga een auto kopen van 42K, wat vinden jullie daarvan?"

Geen idee wat je voor materialen hebt uitgekozen, en wat er allemaal nog verknutseld moet worden. Kijk ik alleen naar de montagekosten, dan denk ik (alleen op basis van de tekening) dat die aan de lage kant zijn. Iets meer dan 2 weken werk voor 2 man. Gezien de werkzaamheden lijkt me dat misschien zelfs aan de krappe kant.

Maar het blijft nattevingerwerk als we niet precies weten wat er allemaal moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
Fanta schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:31:
[...]

Niet veel over te zeggen, behalve dat het 42K is.

Dit is zo'n beetje hetzelfde als zeggen: "Ik ga een auto kopen van 42K, wat vinden jullie daarvan?"

Geen idee wat je voor materialen hebt uitgekozen, en wat er allemaal nog verknutseld moet worden. Kijk ik alleen naar de montagekosten, dan denk ik (alleen op basis van de tekening) dat die aan de lage kant zijn. Iets meer dan 2 weken werk voor 2 man. Gezien de werkzaamheden lijkt me dat misschien zelfs aan de krappe kant.

Maar het blijft nattevingerwerk als we niet precies weten wat er allemaal moet gebeuren.
Ja begrijpelijk. Materiaal is wat lastiger gezien er vooral staat wat we in de winkel uitgekozen hebben.
De huidige badkamer is nu ongeveer de onderste helft en wordt 2x zo lang als nu.

Hele badkamer moet dus gestript worden, een extra muur naar achteren tot aan het raam gezet worden + oude deur verwijderen, opvullen en nieuwe deur plaatsen.

Daarnaast komt dus elk onderdeel op een andere plek. waar nu de sauna komt (onderaan de tekening) staat nu het bad + douche en net er voor de wc. Dus al deze leidingen moeten verplaatst worden.
Er moet een voorzet wand komen voor het bad + om de douches heen moeten de muren gemaakt worden + nissen aan de binnenkant en buitenkant.

Ik schrok juist vooral van de montagekosten, maar vind lastig inschatten wat normaal is tegenwoordig. 8 jaar geleden voor het laatst een badkamer gedaan en toen waren we 7k ofzo kwijt. (badkamer nu wordt dan wel 2x zo groot)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

stomley schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 08:55:
[...]

Ja begrijpelijk. Materiaal is wat lastiger gezien er vooral staat wat we in de winkel uitgekozen hebben.
De huidige badkamer is nu ongeveer de onderste helft en wordt 2x zo lang als nu.

Hele badkamer moet dus gestript worden, een extra muur naar achteren tot aan het raam gezet worden + oude deur verwijderen, opvullen en nieuwe deur plaatsen.

Daarnaast komt dus elk onderdeel op een andere plek. waar nu de sauna komt (onderaan de tekening) staat nu het bad + douche en net er voor de wc. Dus al deze leidingen moeten verplaatst worden.
Er moet een voorzet wand komen voor het bad + om de douches heen moeten de muren gemaakt worden + nissen aan de binnenkant en buitenkant.

Ik schrok juist vooral van de montagekosten, maar vind lastig inschatten wat normaal is tegenwoordig. 8 jaar geleden voor het laatst een badkamer gedaan en toen waren we 7k ofzo kwijt. (badkamer nu wordt dan wel 2x zo groot)
Vakmannen kosten geld.. Ik heb even (ik denk wel ruim) gerekend met €80 per uur, en ik ga ervan uit dat ze minimaal met 2 man komen. Dan zouden ze dit alles binnen 2,5 week hebben gerealiseerd, dat is echt snel. Dus of ze werken heel snel, of ik heb met een te hoog uurloon gerekend.. Hoe dan ook, niet gek.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15:49

[Afbeelding]

Montagekosten als t door de badkamerzaak is redelijk denk ik, als je het bij een eenmanszaak hebt neergelegd vind ik t duur.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 22:21

[Afbeelding]

Montage gezien oppervlak en verleggen leidingen valt denk ik wel mee.

Vergis je niet in de tijd die gaat zitten in tegelwerk. Als je pech hebt met bv heel grote tegels, dan kunnen er maar een paar hele tegels zomaar geplaatst worden en is de rest allemaal maatwerk dat gesneden/geslepen moet worden. Dat kost echt meer tijd dan je denkt. Een goed en net afschot maken in de douche is ook echt vakwerk. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden in dit forum en topic van slordig tegel- en kitwerk.

Maar hier is de tegelzetter 5 dagen bezig geweest voor een badkamer van 2x3 met 60x60 tegels. Maar dan ligt het er wel superstrak in/op met iedere voeg op de vloer en muren met elkaar uitgelijnd en geen gekke kleine stukjes e.d.

Dus 17k is veel, daar verwacht ik dan ook wel écht vakwerk voor, maar het is niet gek.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 22:45
Wij zijn al een tijd bezig met een nieuwbouw project, er komen 2 badkamers en 1 toilet.

We hebben nogal wat specifieke wensen, bijv. een meubel op maat in een nis. Ik heb nu al met een aantal badkamer toko's om de tafel gezeten, maar ik ervaar eigenlijk bij allemaal een overwegend gevoel van amateurisme. Geen gevoel voor details, beperking in merken, geen mogelijkheid tot custom werk, niet nakomen van afspraken of reageren op emails, etc.

Heeft er iemand een tip voor een echt goede partij? Ik wil ontzorgt worden en dus niet bijv. met 5 verschillende bedrijven hoeven praten. Ik wil ook goede tekeningen krijgen voordat we tekenen voor een ~50k investering, om maar iets te noemen.

Liefst in regio Gelderland, maar voor kwaliteit wil ik best een stuk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
Joydashy schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 17:45:
Wij zijn al een tijd bezig met een nieuwbouw project, er komen 2 badkamers en 1 toilet.

We hebben nogal wat specifieke wensen, bijv. een meubel op maat in een nis. Ik heb nu al met een aantal badkamer toko's om de tafel gezeten, maar ik ervaar eigenlijk bij allemaal een overwegend gevoel van amateurisme. Geen gevoel voor details, beperking in merken, geen mogelijkheid tot custom werk, niet nakomen van afspraken of reageren op emails, etc.

Heeft er iemand een tip voor een echt goede partij? Ik wil ontzorgt worden en dus niet bijv. met 5 verschillende bedrijven hoeven praten. Ik wil ook goede tekeningen krijgen voordat we tekenen voor een ~50k investering, om maar iets te noemen.

misschien is bij een goede meubelmaker informatie halen
Die zijn nogal flexibel qua materialen en maatvoering natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILCILA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:43

Zelf geen ervaring als klant bij deze partij, maar vanuit het werk als marketeer in het verleden betrokken bij Laurens Badkamers. Erg professioneel en perfectie tot in de puntjes...

Misschien dat je er wat aan hebt:
Laurens Badkamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08:52

De Eerste Kamer tussen Nijkerk en Amersfoort. Langs de snelweg dus je bent er vast al wel eens langs gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:41

[Afbeelding]

Qua montage kosten: wij hebben net 2 badkamers en een toilet laten doen, ook helemaal strippen, leidingwerk anders etc. etc. dit koste 31K aan montage kosten, met 2 man waren ze iets meer dan 6 weken bezig. Ze waren niet de goedkoopste, maar wel erg goed werk geleverd.

Dus ik denk dat die 17K voor 1 oversized badkamer niet zo gek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stomley
Iedereen bedankt voor de reacties en bevestiging :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
  • Laatst online: 20-06 16:12

Van de Pol in Amersfoort/kootwijkerbroek.

Eerste Kamer in hoevelaken, let wel afspraak maken is soort van verplicht.

Vooral in deze regio als tip, lokale aannemer viavia (vrienden collega's familie buren etc) is vaak een goede keuze. Heeft een naam hoog te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-06 20:24
In de verbouwing zijn we toe aan de badkamer, een leuk maar lastig projectje. Vooral door de kleine ruimte en de wens om een bad en een douche te hebben.

Optie 1: We komen nu uit op onderstaande indeling waarbij we in de breedte van 150 cm het bad en de inloopdouche naast elkaar plaatsen, we gaan dan uit van een bad van 75 cm. Maar dit voelt erg gepropt en misschien allebei net te klein/smal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3CRj0n0zZCsCwrCfMQy7dxwMzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/piyCH5QDdTItdrwngVoApQ3c.png?f=fotoalbum_large

Optie 2: Dit voelt wat minder logisch maar lijkt misschien wel wat ruimtelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJjB6dwsCLnT5x9wt3ISR7jWllA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5SVGYhlcA7sR4Ew2BTAqT1Ow.png?f=fotoalbum_large

Hoe zouden jullie dit doen?

[ Voor 25% gewijzigd door Pieter2 op 08-06-2025 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 14:49
@Pieter2 Bad en douche beide aan de linkerzijde. Bad boven, douche onder. Anders krijg je geen fijne afmetingen voor elk. Dan een (lage) kast tegenover, aan de muur in het midden zeg maar. En de wasbakken/meubel dan aan de onderste muur.

[ Voor 23% gewijzigd door The__Virus op 08-06-2025 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 13:50
Pieter2 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:09:
In de verbouwing zijn we toe aan de badkamer, een leuk maar lastig projectje. Vooral door de kleine ruimte en de wens om een bad en een douche te hebben.

Optie 1: We komen nu uit op onderstaande indeling waarbij we in de breedte van 150 cm het bad en de inloopdouche naast elkaar plaatsen, we gaan dan uit van een bad van 75 cm. Maar dit voelt erg gepropt en misschien allebei net te klein/smal.

[Afbeelding]

Optie 2: Dit voelt wat minder logisch maar lijkt misschien wel wat ruimtelijker.
[Afbeelding]

Hoe zouden jullie dit doen?
Het voelt inderdaad iets te smal als je het naast elkaar zet. Ik denk ook dat je niet zo relaxed ligt, tussen muur en douchewand ingeklemd. Ik weet niet waar de diverse aansluitpunten zitten, dus misschien kan onderstaand niet, maar ik zou het liever zo doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kjUdgdYTNocn-xBDMLHqxbnWi8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XaRyIeA62brkflWt21TERjCZ.jpg?f=user_large
Meer ruimte voor je bad, een lekker ruime inloopdouche (handig met kinderen of dubbele douche?), kastruimte ondergebracht in een ondiepe hoge kast en een meubel rond je wastafel. (Het grijze blokje is radiator).
Ik denk overigens dat je deur naar buiten draait en wat groter dan je had ingetekend (ong 40 cm :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter2
The__Virus schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:43:
@Pieter2 Bad en douche beide aan de linkerzijde. Bad boven, douche onder. Anders krijg je geen fijne afmetingen voor elk. Dan een (lage) kast tegenover, aan de muur in het midden zeg maar. En de wasbakken/meubel dan aan de onderste muur.
Dank voor je tip, bedoel je hem zo? Het bad van 150cm is wel krap denk ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pO048zEeljmmB1iZz20HDUmGaV4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NRZFU7AORJNYmbAbO2H1pto0.png?f=fotoalbum_large
Toke_gt schreef op zondag 8 juni 2025 @ 21:48:
[...]

Het voelt inderdaad iets te smal als je het naast elkaar zet. Ik denk ook dat je niet zo relaxed ligt, tussen muur en douchewand ingeklemd. Ik weet niet waar de diverse aansluitpunten zitten, dus misschien kan onderstaand niet, maar ik zou het liever zo doen:

[Afbeelding]
Meer ruimte voor je bad, een lekker ruime inloopdouche (handig met kinderen of dubbele douche?), kastruimte ondergebracht in een ondiepe hoge kast en een meubel rond je wastafel. (Het grijze blokje is radiator).
Ik denk overigens dat je deur naar buiten draait en wat groter dan je had ingetekend (ong 40 cm :) )
@Toke_gt Dat is ook een mooie optie, ik twijfel alleen of het pad rechts naast het bad niet te smal wordt, uitgaande van een bad van 75cm heb ik nog maar 75 over om naar de douche te lopen.

Ik kwam zelf nog tot deze 4e optie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NDvgeWqhrWU7Ub0TwDU7iYjCCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g5OvtWi8wENstI4ae5xLC1gd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Pieter2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:16:
[...]

Dank voor je tip, bedoel je hem zo? Het bad van 150cm is wel krap denk ik. [Afbeelding]
[...]
@Toke_gt Dat is ook een mooie optie, ik twijfel alleen of het pad rechts naast het bad niet te smal wordt, uitgaande van een bad van 75cm heb ik nog maar 75 over om naar de douche te lopen.
Dat hangt natuurlijk van je omvang af, maar als je in een bad van 70 cm kunt liggen, kun je ook over een pad van 75 breed.
Als je een vrijstaand bad kiest (is ook mooi op die plek), heb je meer loopruimte (en oogt je badkamer minder vol.
Ik zou zelf die kast daar weglaten en alles in het wastafelmeubel onderbrengen. En de rest aan handdoeken voorraad etc in een linnenkast elders.
[Afbeelding]
Hier is de doorgang naar de hele badkamer maar 65 centimeter. Dat zou ik niet doen, lijkt me ook echt vreselijk onhandig in gebruik.
Als je erg gehecht bent aan een bad en een douche én bewegingsruimte, zou je ook een combi kunnen nemen. Er zijn allerlei varianten, maar ik bedoel eentje met een ronde uitsparing erin zodat je echt fatsoenlijk kunt staan. Deze bijv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5Bb6NIfxgvADX-d3M70VxzCwzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfkD4yPEZ35bLGBUX0ghVl3B.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BONWYRFiL7zUEOcLe5iiHsq06Ws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihkVoHsCsSILAn2nzAwSa5Xl.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-06 14:49
Pieter2 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:16:
[...]

Dank voor je tip, bedoel je hem zo? Het bad van 150cm is wel krap denk ik. [Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]
Nee het bad 90 graden gedraaid, dus gewoon lang bad. En daaronder de inloopdouche. Je scheidt bad en douche dan met een wand, kunt volle lengtes gebruiken. Evt kun je de wastafels nog tegenover het bad doen maar dan moeten ze echt smal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Pieter2 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 20:09:
De afmetingen van je tekening lijken niet helemaal te kloppen. Hieronder een schets die in verhouding is, op basis van de aangegeven maten. Mogelijk klopte je tekening wel, maar de maten niet. :-)
De deur heb ik zo ingetekend, want een badkamerdeur draait doorgaans naar buiten. Mocht de draairichting andersom zijn, dan zou ik dat veranderen, omdat je dan minste last hebt van wastafelmeubel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5Wy9gjKNB5Ybhkdw_Dk2Gm4-eo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c4u8gWISic5ayv0n7yf9CwBx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 09-06-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter2
Toke_gt schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:43:
[...]

De afmetingen van je tekening lijken niet helemaal te kloppen. Hieronder een schets die in verhouding is, op basis van de aangegeven maten. Mogelijk klopte je tekening wel, maar de maten niet. :-)
De deur heb ik zo ingetekend, want een badkamerdeur draait doorgaans naar buiten. Mocht de draairichting andersom zijn, dan zou ik dat veranderen, omdat je dan minste last hebt van wastafelmeubel.
[Afbeelding]
Dit is top! We overwegen nu een afgeschuind bad zodat we richting de douche wat meer ruimte hebben om te kunnen staan. De deur draait nu naar binnen, maar die zouden we dan inderdaad naar buiten kunnen laten draaien. De maten kloppen wel, onze tekening was idd niet volledig in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Is Duitsland nog steeds de beste plek om kranen te bestellen?

Zonet een lijstje producten vergeleken met Sanitino Nederland en SSD armaturen Duitsland en het verschil is maar 233 euro. Op een bedrag van 2900 euro.

Dit betreft:
2x HansGrohe inbouwdeel wastafelkraan
2x Hansgrohe wastafelkraan
Douchestang met slang
douche mengkraan
Douchemengkraan inbouwdeel
Douchekop plafond
Douche kop plafond verleng stang 30cm
Douche kop hand
toiletrol houder

Het verschil valt dus reuze mee en ik neig dan toch naar Nederland.

Het betreft trouwens een mix van HansGrohe en Axor, beide in Brushed Bronze. De kleur zou identiek hetzelfde moeten zijn.

maar bepaalde artikelen heeft HansGrohe niet en Axor wel.

Zie nu wel dat die Sanitino helemaal geen Nederlandse maar een Tsjechische winkel is. Reviews zijn redelijk.

Ga ik toch maar voor SSD. Is het goedkoopst en hebben alle artikelen die ik zoek.

[ Voor 26% gewijzigd door Guido7619 op 11-06-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnepon3000
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 00:51
Hoi allemaal,
Ik was aan het rondneuzen voor een nieuwe badkamer en we kwamen daarbij op de Croma select S douche van Hansgrohe in de kleur brushed bronze. Nu willen we ook een glazen douchewand en mijn vriendin wil die graag in dezelfde kleur, maar dat kan ik nergens vinden. Weet iemand of zoiets in dezelfde kleur te vinden is? Alternatief is dan mat zwart van een goedkoper merk (bijv Saniclear). Dan zouden we alle kranen (douche, bad, wastafel) van Hansgrohe in brushed bronze doen en dan de rest (handdoekrekken, douchewand, nisje) in het zwart. Zou dat er normaal uit zien denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Lonnepon3000 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:16:
Hoi allemaal,
Ik was aan het rondneuzen voor een nieuwe badkamer en we kwamen daarbij op de Croma select S douche van Hansgrohe in de kleur brushed bronze. Nu willen we ook een glazen douchewand en mijn vriendin wil die graag in dezelfde kleur, maar dat kan ik nergens vinden. Weet iemand of zoiets in dezelfde kleur te vinden is? Alternatief is dan mat zwart van een goedkoper merk (bijv Saniclear). Dan zouden we alle kranen (douche, bad, wastafel) van Hansgrohe in brushed bronze doen en dan de rest (handdoekrekken, douchewand, nisje) in het zwart. Zou dat er normaal uit zien denken jullie?
Kijk eens naar een plexiglas douchewand. Toevallig van de week daar een proefstukje van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonnepon3000
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 00:51
Guido7619 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:38:
[...]

Kijk eens naar een plexiglas douchewand. Toevallig van de week daar een proefstukje van ontvangen.
Waar heb jij die besteld? Voelt het niet wat goedkoop aan? En bestel je dan apart een stabilisatiestang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido7619
Lonnepon3000 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:51:
[...]

Waar heb jij die besteld? Voelt het niet wat goedkoop aan? En bestel je dan apart een stabilisatiestang?
proefstukje op plexiglas.nl besteld. Best mooi. Maar twijfel over de krasbestendigheid. Ik bestelde dat sample in eerste instantie voor een deur van een tuinhuisje waar nog een stuk glas in moest. Dacht dat rookglas wel mooi zou kunnen zijn.

Maar je kunt er dus ook douchewanden en deuren van maken volgens hun site. En verkrijgbaar in vele kleuren zoals rookglas of brons.

Wel licht spul en makkelijk verwerkbaar en geen kans dat het breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
Guido7619 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:18:
[...]

proefstukje op plexiglas.nl besteld. Best mooi. Maar twijfel over de krasbestendigheid. Ik bestelde dat sample in eerste instantie voor een deur van een tuinhuisje waar nog een stuk glas in moest. Dacht dat rookglas wel mooi zou kunnen zijn.

Maar je kunt er dus ook douchewanden en deuren van maken volgens hun site. En verkrijgbaar in vele kleuren zoals rookglas of brons.

Wel licht spul en makkelijk verwerkbaar en geen kans dat het breekt.
Plexiglas is een merknaam natuurlijk eigenlijk heet het acrylaat het is zeker niet krasbestendig en krast zeer makkelijk misschien is het een betere optie om echt glas te pakken ook nog een heel stuk goedkoper
Pagina: 1 ... 122 123 Laatste