Jawel, hij wil het gebruiken om z'n bijstand mee aan te vullen, en het hele 'probleem' is nou juist dat je officieel gezien eerst je kapitaal moet opeten. Toch?
Verder, kabelmannetje, je hebt in 7 jaar werken (36 uur) blijkbaar zoveel kapitaal opgebouwd, waarom maak je je uberhaupt zo'n zorgen om in de bijstand te komen?
Ik ga d'r ook vanuit dat ik nooit in de bijstand zal komen hoor. Ik kan op ieder moment 5 verschillende goedbetaalde banen aannemen als het ware. Daarom hoef ik ook geen gigantisch buffer te hebben (2 maanden is genoeg). Het is een non-issue allemaal. Dit hele topic eigenlijk. Als je zoveel kapitaal hebt, dan heb je blijkbaar veel werkervaring en je 'kunt' iets. Dus je hebt ook lang (2 jaar!) recht op WW. Binnen die tijd kom je toch echt wel weer aan werk? Misschien niet zo'n betaalde baan die je eerst had en waarmee je je mega-kapitaal hebt opgebouwd, maar echt wel ergens aan de bak om jezelf te onderhouden.
Daarnaast, voordat je in de bijstand komt, kom je eerst in een werkverschaffingsproject. -Letterlijk- schoffelen dus. Beter dat je een buffer hebt zodat je daar niet in terecht komt dus, want dat wil je echt niet.