Beeldscherm schoonmaken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:31
vroeger kocht ik altijd iclean van monster. het vervelende is dat dit uit de handel is genomen.
Wie weet een goede vervanger?

heel vroeger zijn er nog wel een incidenten geweest met schoonmaakmiddelen die de coating laag van je beeldscherm aantast. Ik zag dat ze iclean meerdere keren per dag bij de a-mac gebruikten, dus ik wist iig dat dit het niet aantastte over verloop van tijd. Je kreeg er ook netjes een zachter microvezel doek bij ipv zo'n hard brillenpoets doekje, dus je kon gelijk de behuizing van je laptop meenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:51
Een microvezel doekje, wat licht vochtig met water doet wonderen , ik maak zo mijn schermen altijd schoon. Geen chemische rommel voor mij.

Die rommel kan alleen maar de coating aanstasten.

[ Voor 19% gewijzigd door freaky35 op 30-01-2017 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:18
freaky35 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 21:04:
Een microvezel doekje, wat licht vochtig met water doet wonderen , ik maak zo mijn schermen altijd schoon. Geen chemische rommel voor mij.

Die rommel kan alleen maar de coating aanstasten.
Precies. En daarna even droogpoetsen met een droge microvezel doek.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:31
water.. zeker uit de kraan zit kalk in.
misschien dan maar demi water in een spuitfles mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 09:18
sharkzor schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:55:
water.. zeker uit de kraan zit kalk in.
misschien dan maar demi water in een spuitfles mikken?
Daarom even droogpoetsen, ik heb daarna nooit last van een waas (wel als ik het water gewoon laat opdrogen). Nu is het water hier niet zo hard, maar anders is gedemineraliseerd of gedestilleerd water inderdaad een alternatief.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik doe het ook op die manier en ik heb nog nooit last gehad van kalk of strepen op mijn schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:50
Of water pakken dat je uit de lekbak van de wasdroger haalt. Is nagenoeg kalkvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Chemische rommel hoef je uiteraard niet te gebruiken, maar een klein beetje middel om te ontvetten geeft imo toch het beste resultaat t.o. alleen water gebruiken.

Beetje lauw water met een citroentje of wat azijn erin bijvoorbeeld, microvezel doekje daarmee bevochtigen en poetsen maar... dat geeft als je het mij vraagt nog altijd het beste resultaat.

Wat je in ieder geval nooit moet doen is glassex, alcohol of ammoniak gebruiken, ook geen papier zoals keukenrollen of toiletpapier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
EnigmaNL schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:16:
Ik doe het ook op die manier en ik heb nog nooit last gehad van kalk of strepen op mijn schermen :)
ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:09
ah mooi dat er een topic over is alleen nogal oud. Heb zelf nu ook dat probleem om mijn beeldscherm schoon te krijgen maar heb een coating er over heen. zag bij mediamarkt wel schoonmaak dingen daarvoor maar kan dus ook gewoon met een micorvezeldoek en schoon water. ga het eens proberen ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

mark777 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:22:
ah mooi dat er een topic over is alleen nogal oud. Heb zelf nu ook dat probleem om mijn beeldscherm schoon te krijgen maar heb een coating er over heen. zag bij mediamarkt wel schoonmaak dingen daarvoor maar kan dus ook gewoon met een micorvezeldoek en schoon water. ga het eens proberen ja.
Ik zou zelfs geen water op je microvezeldoekje doen, dus gewoon droog gebruiken. Weet ook niet wat voor vlekken je op je monitor zou kunnen maken waarbij je echt vloeistof nodig hebt. Zal toch voornamelijk gaan om weghalen van opgebouwde stoflaag. Schoonmaken alleen wanneer de monitor uitstaat en ook al even is afgekoeld. Wil je toch per se gebruik maken van water gebruik dan gedestilleerd water (verkrijgbaar bij drogist), maar ik raad het je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:09
choogen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Ik zou zelfs geen water op je microvezeldoekje doen, dus gewoon droog gebruiken. Weet ook niet wat voor vlekken je op je monitor zou kunnen maken waarbij je echt vloeistof nodig hebt. Zal toch voornamelijk gaan om weghalen van opgebouwde stoflaag. Schoonmaken alleen wanneer de monitor uitstaat en ook al even is afgekoeld.Wil je toch per se gebruik maken van water gebruik dan gedestilleerd water (verkrijgbaar bij drogist), maar ik raad het je niet aan.
het is stof en wat vlekken wat ik niet weet wat het is maargoed een klein beetje water is wel goed denk ik voor de vlekken, zag in mediamarkt ook schoonmaakset voor cameralenzen misschien is dat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

mark777 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:31:
[...]

het is stof en wat vlekken wat ik niet weet wat het is maargoed een klein beetje water is wel goed denk ik voor de vlekken, zag in mediamarkt ook schoonmaakset voor cameralenzen misschien is dat beter.
Een cameralens is iets heel anders dan een LCD scherm, dus dat zou ik ook niet doen.

Hier nog twee recente topics van mensen die na het schoonmaken vlekken op hun scherm kregen (hoewel niet 100% vaststaat dat het door het schoonmaken kwam).
Probleem: Vlekken in het scherm.
Vlekken onder desktop monitor, waterschade(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
choogen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Ik zou zelfs geen water op je microvezeldoekje doen, dus gewoon droog gebruiken. Weet ook niet wat voor vlekken je op je monitor zou kunnen maken waarbij je echt vloeistof nodig hebt. Zal toch voornamelijk gaan om weghalen van opgebouwde stoflaag. Schoonmaken alleen wanneer de monitor uitstaat en ook al even is afgekoeld. Wil je toch per se gebruik maken van water gebruik dan gedestilleerd water (verkrijgbaar bij drogist), maar ik raad het je niet aan.
Nooit last gehad van problemen,met een licht bevochtigt doekje,je moet het doekje ook niet onder dompelen in water ofzo.

Als je bv vetvlekken op je scherm hebt,dat haal je die er prima mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygoDoesStuff
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-09 23:44
Ik heb zelf een paar jaar geleden een all in one cleaning stick gekocht bij de hema: (https://www.google.com/se...=937#imgrc=yKo8EDD0EBHVXM ) en toen de vloeistof erin op was gewoon bijgevuld met gedestilleerd water. werkt voor mij perfect.

i5-11400 - 32GB DDR4 - Club3D R9 290 - Gigabyte Auorus B560M Elite- PNY XLR8 500GB - Corsair RM750 - CM HAF X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mark777 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:22:
Demi water met make-up doekje/wattenschijfje en afdrogen met tissue. wel eerst scherm tijdje uit voor je begint.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Ik gebruik alleen een microvezeldoekje.. want het zijn meestal alleen stofdeeltjes die erop zitten.
Meer heb je niet nodig?

Tenzij het onder de vlekken zit, maar weet niet hoe je die er dan op krijgt haha..

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Pagina: 1