[Google apps] Email adres verwijderen uit mailinglijst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hoi

We hebben zo'n Google Apps for Education account, daarop had ik een mailinglijst aangemaakt voor de 'nieuwsbrief', deze telt zo'n 2000 emailadressen. Nu wil ik daar iemand uit verwijderen.

Hoe doe ik dat?

Ik kan wel gewoon een gebruiker aanvinken en dan op de knop 'Leden verwijderen' klikken. Maar het emailadres dat ik wil verwijderen begint met een 'p', en ik kan precies maar 30 gebruikers per keer zien, en moet elke keer op volgende klikken op de volgende 30 te zijn. Het kan toch niet zijn dat ik 60 keer op volgende moet klikken, om dan het emailadres aan te vinken en te verwijderen?

Dankje om me te helpen.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Andersom juist de account opzoeken en daar de group membership verwijderen?

Of: zoek een patroon in de URL's. Zo kan je in Het algemene Office 365 topic ook handmatig naar bijv. Het algemene Office 365 topic gaan. (Let op de URL).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Carharttguy
Dat dacht ik ook, maar het emailadres is niet van een gebruiker in het Google apps systeem, maar van een externe gebruiker (gewoon email adres)

De URL aanpassen probeerde ik, de weergave toont dan '300-330', maar de inhoud blijft hetzelfde. Als ik dan op 'volgende' klik, past de weergave aan naar '330-360' maar toont de inhoud gewoon de tweede pagina dus '30-60'.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ah. Ik heb geen lijsten van meer dan een pagina dus kan niet echt testen :P

Misschien is de snelste manier wel via de API's te werken. Handmatig of via een derde leverancier. (Maar nogmaals: ik heb geen ervaring met grote lijsten dus kan een handigheidje hebben gemist).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Carharttguy
Heb eens gebeld met Google support, erg vriendelijke man aan de lijn. Het blijkt dat je discussiegroepen best niet beheert vanuit admin.google.com maar vanuit groups.google.com. Ik had dat al geprobeerd maar mijn groepen vanuit admin.google.com waren niet beschikbaar in groups.google.com. Het bleek dat de Discussiegroepen voor Business app niet geïnstalleerd was. Dat gedaan en een minuutje later was alles opgelost.

Thanks voor jouw hulp F_J_K!

Edit: Blijkbaar kan ik mijn eigen antwoord niet als beste antwoord aanvinken, jammer!

[ Voor 8% gewijzigd door Carharttguy op 01-02-2017 13:59 ]