Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Vandaag is een "nieuwe" Cellie naar @ThunderNet verzonden, hierna zal hij waarschijnlijk naar @VeQVQUCjsxagUCH gaan. Mocht je ook gebruik willen maken van Cellie, plaats even een reactie hier dan zet ik je op de lijst.
De spelregels zijn ietwat veranderd, vanaf nu is er een verplichte donatie van €1. Je betaalt dus voor het updaten de verzendkosten + €1. Verder is het principe hetzelfde gebleven.
Ik hoop dat veel Tweakers hier nog gebruik van kunnen maken
Vandaag mijn budget pc in elkaar gezet met als onderdelen msi h110m gaming via coolblue voor maar 51 euro en een intel g4400 processor.
Jammer genoeg ben ik dus ook tegen dit probleem aangekomen.
Ik wou eerst voor de g4560 gaan, maar dag later is de prijs gestegen en de voorraad blijkt behoorlijk beperkt te zijn ineens.
Ik had al een v&a adv geplaatst, hierdoor ben ik door een tweaker hierheen verwezen.
[ Voor 9% gewijzigd door Signex op 09-06-2017 21:51 ]
Top initiatief mannen! Ik heb hetzelfde probleem gehad en per ongeluk een G3930 gekocht voor een Z170 bordje. Helaas heb ik het snel nodig dus kan helaas geen gebruik maken van het ruilinitiatief.
Dus ga ervan uit dat die toch een update nodig is.
Ik zal het even na kijken op MSI site welke bios versie nodig is voor kaby en of er skylake tussen staat.
Misschien dat ik gewoon pech heb dat dit bordje zelfs niet sommige skylake processors pakt via oude bios.
Nog even iets, misschien dat ik het gewoon niet goed gezien heb en dat het de ram rail melding is.
Het is namelijk erg lastig om te zien.
Heb inmiddels contact opgenomen met de huidige gebruiker van de g3900 dus je mag mij op het lijstje zetten.
Ga in ieder geval na kijken of de G4400 daadwerkelijk meteen had moeten werken.
Ben op moment ook met coolblue aan het chatten na een oplossing.
Ik weet niet of ze akkoord gaan, dat ik met pc langs hun winkel ga.
En daar het moederbord laten updaten.
Edit: Ik snap niets van de MSI support site, er staat niet bij welke bios versie nodig is voor de specifieke CPU model.
https://www.msi.com/Mothe...M-GAMING.html#support-cpu
Ik gebruik crucial ct8g4dfd8213 geheugen.
[ Voor 95% gewijzigd door Signex op 10-06-2017 11:26 ]
Ja hoor is opgelost, haal me maar van de lijst. Blijkt inderdaad toch het geheugen te zijn! 😅Koen179 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:47:
@Signex Ik zet je op het lijstje, mocht het al eerder opgelost zijn graag hier even laten weten.
Anoniem: 933061
@Koen179 In ieder geval bedankt dat ik hier gebruik van kon maken
Graag zou ik van Cellie haar diensten gebruik willen maken. @Anoniem: 933061 misschien?
Als Quellien de CPU niet meer nodig heeft dan mag deze evt naar ondergetekende!
Heb een H110 bordje liggen waar een Kabylake CPU in komt te zitten, alleen heeft het bordje dus eerst nog een bios update nodig.
Houd er rekening mee dat verzendkosten + borg betaald moet worden. Dan schrik je iig niet wat ik van je vraag
Verder loopt ie nog als een zonnetje. Fijn kunnen updaten en heb hem vanaf nu dus ook niet meer nodig.
[ Voor 9% gewijzigd door Quellien op 28-06-2017 10:25 ]
Quellien schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:51:
@Zerobase ik heb nog geen DM van je mogen ontvangen, en heb daarbij de CPU gister pas in ontvangst kunnen nemen. Kun je mij even een DM sturen met je contact gegevens? Dan stuur ik hem naar je door.
Mijn AsRock deskmini PC-tje staat nu mooi te snorren met een kabylake CPU.
@Koen179: Dank nogmaals voor de service!
anyway, thanks Koen!
wie volgt?
Dat zal nog wel even duren, dan moeten er minstens 20 mensen zich nog meldenAnoniem: 917553 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:27:
Wat als de borg op €0,- zit, betaal je dan enkel verzendkosten?
[ Voor 53% gewijzigd door Koen179 op 26-07-2017 22:37 ]
Amstelveen is namelijk voor mij te doen dus zou ik mogelijk na werk bij itsalex langs kunnen gaan.
@itsalex ben je hiervoor nog beschikbaar? en zo ja schikt aanstaande maandag/dinsdag mocht mijn MoBo inderdaad een flash nodig hebben
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
@Rubman Ik heb het lijstje niet veranderd, dus je kunt het beste zelf even contact opnemen met degene waar je langs wilt gaan. Mocht hij niet meer beschikbaar zijn dan pas ik het lijstje aan.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Ik heb interesse in Cellie om mijn BIOS te flashenNiek_Luinge schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:35:
Ik heb inmiddels mijn moederbord geüpdate, dus de volgende kan zich melden :-)
Anoniem: 917553
Maar dat moment gaat komen, wat dan? Dat was meer m'n vraag!Koen179 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:36:
Dat zal nog wel even duren, dan moeten er minstens 20 mensen zich nog melden
Dan betaal je enkel de verzendkosten.Anoniem: 917553 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:07:
[...]
Maar dat moment gaat komen, wat dan? Dat was meer m'n vraag!
[ Voor 7% gewijzigd door Koen179 op 17-08-2017 09:51 ]
Gaat morgen op de postS0epkip schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:02:
Geregeld met @Lawrentium via DM, nu wachten op Celly
Thnx, ik hoor wel hoe en wat.S0epkip schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 20:34:
Dat kan, ik verwacht dinsdag mijn ASRock binnen, daarna kan Celly weer op pad!
Mijn spullen zijn binnen dus vanaf vandaag is Celly weer beschikbaar!
Ik ben ondertussen in gesprek met @dannyvesch om hem zijn kant op te krijgen.
Op een of andere manier dacht ik dat het probleem zich alleen voordeed bij de H110 chipset en niet bij de B150. Het heeft een tijd geduurd voordat ik erachter kwam wat het probleem was.

Dus mocht Cellie weer beschikbaar zijn dan is ze zeker welkom in Zwolle.
Ze ligt hier klaar voor de volgende gegadigde
Ze is alweer onderweg en komt vandaag aan bij @Kevin1Smid
Ze is aangekomen bij @Kevin1Smid
[ Voor 38% gewijzigd door MartijnFB op 14-09-2017 21:42 . Reden: Update ]
[ Voor 22% gewijzigd door Kevin1Smid op 18-09-2017 18:04 ]
De specs zijn:
Intel Core i3-7350K Boxed
Gigabyte GA-B150-HD3P
MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R
Alvast bedankt voor je reactie en ik hoop dat het op te lossen is...

Als de BIOS update met succes is uitgevoerd dan zou dat het probleem niet mogen veroorzaken. Wat heb je precies geüpgraded en wat heb je zelf al geprobeerd? Je kunt het best een topic openen in: Processors, Moederborden & Geheugenmcerasmus schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:50:
Hoi Koen, ik heb mijn broertjes pc geupgrade, maar nu geeft hij geen signaal meer, kan dat aan de update liggen?
De specs zijn:
Intel Core i3-7350K Boxed
Gigabyte GA-B150-HD3P
MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R
Alvast bedankt voor je reactie en ik hoop dat het op te lossen is...
Om niet te veel off-topic te gaan zou ik even een topic openen, met daarin duidelijk je specificaties en wat je probleem is.
Ik heb al een I5-6600K te leen aangeboden gekregen in de buurt, het is sowieso de skylake update. Toch bedankt voor je reacties!
Je zou ook kunnen afspreken dat de laatste hem doorstuurt naar de volgende. maar dat gebeurd volgens mij al. Als ik een nieuwe pc bouw let ik tegenwoord op het volgende:
- Hebben de processor en het moederbord dezelfde socket
- Werkt de processor op het moederbord zonder bios update
- Klop de geheugensnelheid, het type, en het aantal pins
- Zijn de gewenste videoaansluitingen aanwezig op moederbord
- Zit er een USB 3.0 front header op kast
- Zit er een USB 3.0 front header op moederbord
[ Voor 5% gewijzigd door piethoogland op 27-10-2017 14:22 ]
Anoniem: 937453
Het moederbord is een Asus Z170 Pro Gaming.
Ik heb alles geprobeert wat ik kon vinden tot ik deze thread tegen kwam.
Ik weet niet of de BIOS nu ge-update is (ik heb een USB met de Z17PG.CAP erin gehad waardoor er meer LEDs gingen branden)
De processor die erin zit is een Intel Core i5-7600K Kaby Lake processor
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 937453 op 26-11-2017 15:46 . Reden: Informatie vergeten ]
De vraag is even of @Koen179 zijn Celeron processor alweer terug heeft, en of hij zo vriendelijk wil zijn om het uitleenproces weer in werking te stellen.
Grote kans dat er dus nog geen BIOS op zit die Kaby Lake ondersteund, en zul je dus een Skylake CPU moeten lenen van iemand. Daarmee de BIOS update uitvoeren en vervolgens werkt jouw i5 7600K ook in het moederbord
Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in de buurt wonen kun je bij mij langskomen om de update uit te voeren. Details per DM graag
Wie o wie kan me uit de brand helpen?
Zou ook graag de CPU gebruiken om te updaten. Of er moet iemand omgeving Woerden/Leiden zijn waar ik terecht kan.
De lokale PC boeren hebben geen Skylakes liggen dus ik zou graag gebruik maken van de doorgeef CPU (omgeving Utrecht).
Ik heb een Asrock Z170 Fatal1ty Gaming K4 (1151) en een g4560 helaas was ik een beetje te gehaast met het kopen van dit moederbord want de BIOS Versie ondersteund hij niet! Resultaat: geen beeld
Ik heb geprobeerd om het te updaten met een g3900 maar het ziet er naar uit dat ik een andere processor nodig heb, want ook dit gaf geen resultaat.
Ik heb 1 van de volgende processors nodig:
1151 Core i7 i7-6700K(R0)
1151 Core i7 i7-6700(R0)
1151 Core i7 i7-6700T(R0)
1151 Core i5 i5-6600K(R0)
1151 Core i5 i5-6600(R0)
1151 Core i5 i5-6600T(R0)
1151 Core i5 i5-6500(R0)
1151 Core i5 i5-6400(R0)
1151 Core i5 i5-6400T(R0)
Volgens:
https://www.asrock.com/mb...70%20Gaming%20K4/?cat=CPU
Zou ik hiermee mijn bios kunnen updaten en de de moederbord kunnen voorzien van de g4560.
Kan iemand me uit de brand helpen?
Anoniem: 1066659
de bios update moet toch kunnen met elke skylake cpu of niet? heb geprobeerd met intel pentium g4500
maar ik krijg geen beeld en de moederbord gaat telkens aan en uit na 7 keer knipperende lichtjes.
ook al ondersteunt de moederbord de processors.
is deze celeron g3900 de enige werkende oplossing, waarbij je ook beeld krijgt te zien?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1066659 op 29-04-2018 13:37 ]
Welk moederbord heb je en wat geven de knipperende lichtjes aan? Als dat een CPU error is dan is de kans groot dat de G4500 ook nog niet door de BIOS wordt ondersteund, maar als het niet met de CPU te maken heeft kan het ook zijn dat of het moederbord zelf niet goed meer is of een probleem met het RAM.Anoniem: 1066659 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 01:35:
waarom is dit zo een k*tprobleemen en moet het zo ingewikkeld.
de bios update moet toch kunnen met elke skylake cpu of niet? heb geprobeerd met intel pentium g4500
maar ik krijg geen beeld en de moederbord gaat telkens aan en uit na 7 keer knipperende lichtjes.
ook al ondersteunt de moederbord de 6de en 7de generatie intel processors.
is deze celeron g3900 de enige werkende oplossing, waarbij je ook beeld krijgt te zien?
Anoniem: 1066659
volgens mij moet ik wel een bios update doen, maar vind het gek dat ik geen beeld krijg te zien en daardoor niet bij de bios kan komen. Zonder RAM te plaatsten moet je toch ook beeld zien op het scherm?
Met de moederbord kan niks mis zijn, want krijg dit probleem ook bij een andere moederbord van gigabyte.
Ik heb alle tips mogelijk geprobeerd die ik kon vinden.
https://www.gigabyte.com/Support/FAQ/816
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1066659 op 29-04-2018 13:36 ]
Edit: zo te zien dient je moederbord standaard al vanaf BIOS F1 de Sky en Kaby Lake's CPU's te moeten ondersteunen. Indien je nu geen RAM op je moederbord hebt geplaatst, en je probeert daarmee te booten, dan zit enkel daar je probleem.
[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 27-04-2018 19:36 ]
Testing, one, two ...
Goed idee deze doorgeef CPU
*knip* dat hoort hier niet thuis. Je kunt een oproepje doen op de V&A. Dit topic is immers ooit gestart door mensen die dat aanboden
[ Voor 60% gewijzigd door br00ky op 14-11-2018 21:01 ]
Cititzen of Ladonia
Anoniem: 669783
Ik heb goedkoop een tweedehands G4400 aangeschaft. Ik leg hem na de upgrade in de kast en stel hem beschikbaar voor mensen die een upgrade willen uitvoeren. Neem even contact op via een PM.
[ Voor 45% gewijzigd door jadaia op 06-07-2019 16:58 . Reden: Aanschaf processor ]