Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bilderbeek
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 19-06 21:47
Ik kan weer van de lijst. Mijn h110 bordje is vanuit de fabriek al voorzien van de laatste bios update. Natuurlijk wel weer per ongeluk een sata 3 m.2 ipv pci-e gekocht... Altijd wat :D

• tnth
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 23-05 21:46
@Denissen ik heb contact gehad met @acv159357n , maar hij bleek al voorzien. Die mag dus van de lijst af.

• Geisha 23v
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 07-06 20:28
Ik ben klaar met Cellie.
@Beukgevaar heeft een DM gekregen voor de gegevens en verzending
@Denissen, de borg voor beukgevaar is € 6,50

Thanx all

Beukgevaar is al voorzien, @Delpadschnick heeft DM gekregen

Geisha 23v wijzigde deze reactie 01-05-2017 23:56 (17%)
Reden: stand van zaken

• kuhlivisj
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:34
Ik kom nu ook achter dit probleem met mijn nieuwe hardware. Kan ik ook op de lijst?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14-07 22:21
Ik zat ook met dit probleem, een Z170 moederbord en een nieuwe Kaby Lake CPU gekocht. Heb navraag gedaan bij Asus of BIOS flashen vanuit BIOS met Kaby Lake CPU geïnstalleerd ook mogelijk is. Dat zou niet mogelijk zijn, maar de supportmedewerker wees me wel op de BIOS flashback functie van de Asus ROG borden. Hiermee kun je met alleen een aangesloten voeding en een USB stick je BIOS updaten. Werkte prima voor mij. Dus voor Tweakers met een Asus ROG bord of ander bord met vergelijkbare functionaliteit een uitkomst.

Zie: https://rog.asus.com/tech...tions/USB-BIOS-flashback/

Verder een erg mooi initiatief van de topic starter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 09:49
@Geisha 23v Bedankt voor de update. Vermoed dat ie inmiddels dus @Delpadschnick is.

@kuhlivisj Toegevoegd aan de lijst. Als het goed is moet @Delpadschnick contact met je opnemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geisha 23v
  • Laatst online: 07-06 20:28
@Denissen hierbij de laatste update:
Zojuist pakket verzonden aan @Delpadschnick
Verzenden € 7,-; borg €6,- = €13,- ontvangen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delpadschnick
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-04 09:25
Het is bij mij inmiddels ook gelukt! @kuhlivisj heeft een DM gekregen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kuhlivisj
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16:34
Ik heb het net vandaag via een andere manier kunnen regelen. Ik kan dus van de lijst en hij mag door naar iemand anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Avoon
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 08:46
Hoi @Denissen & @Delpadschnick

Ik heb een H110 moederbord die niet boot met de nieuwste Kaby Lake i3. Ik zou daarom graag Cellie even gebruiken voor haar flash-capaciteiten. :)

Strike that. Dankzij @dizzer4 is mijn BIOS inmiddels geflasht. _/-\o_ Mijn excuses voor het ongemak.

Avoon wijzigde deze reactie 07-05-2017 21:19 (23%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-07 17:06
Ik zit hier in omgeving Eindhoven ook met een moederbord wat de CPU nog niet ondersteund..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05-06 23:51

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Zou ik ook op de lijst mogen voor Cellie? Ik heb hier een H110 mobo met een te oud BIOS :).

Overigens een prachtinitiatief dit, een doorgeef Skylake! :)

wipe-out wijzigde deze reactie 09-05-2017 19:03 (26%)

This is where Honda MT, MB, MTX, MBX and NSR enthusiasts come and discuss their projects

steel niet, de overheid duldt geen concurrentie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Delpadschnick
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-04 09:25
Cellie staat hier nog op een volgende verblijfplaats te wachten. @DynaSpan heeft een DM gekregen.

• Narf717
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-07 18:48
Graag zou ik van Cellie haar diensten gebruik maken :)

Ik woon in de Zaanstreek en werk in Zoetermeer, ik kan dus (afhankelijk waar Cellie nu precies is) ook ergens langsrijden met m'n oude pc kast, dan swap/flash/swap en klaar?

Edit: Heb al een andere optie tot flash gevonden dus ik bij deze meld ik mij af, wel erg leuk initiatief! ^_^

Narf717 wijzigde deze reactie 12-05-2017 13:41 (19%)
Reden: Niet meer nodig

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DynaSpan
quote:
wipe-out schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:30:
Zou ik ook op de lijst mogen voor Cellie? Ik heb hier een H110 mobo met een te oud BIOS :).

Overigens een prachtinitiatief dit, een doorgeef Skylake! :)
Als het goed is flash ik vanavond het moederbord en kun jij hem daarna hebben. Ik stuur je straks of morgen een PM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denissen
Even geen tijd gehad de starttopic te updaten. Probeer dit zsm in orde te brengen.
Hopelijk lukt het even via het forum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DynaSpan
Ik heb @wipe-out een bericht gestuurd, ik heb €11,- voor de CPU + verzending betaald dus neem aan dat ik gewoon 't zelfde krijg van @wipe-out dan?

DynaSpan wijzigde deze reactie 16-05-2017 08:29 (58%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordScrew
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 03-04 18:56
Hier ook belangstelling voor Cellie!

Als ze in de buurt is van Tilburg kan ik er ook om komen, anders denk ik dat ik bij @wipe-out moet zijn toch?

Lachen dit! :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wipe-out

wipe-out

Mooi dit. Als het goed is komt Cellie binnekort mijn kant op. Ik woon in Den Bosch en ben met grote regelmaat in Tilburg te vinden, dus eventueel kan ik hem ook gewoon bij je langsbrengen, @LordScrew . Scheelt je weer verzendkosten :).

wipe-out wijzigde deze reactie 16-05-2017 17:16 (3%)

This is where Honda MT, MB, MTX, MBX and NSR enthusiasts come and discuss their projects

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:50
Prachtig dat dit topic nog steeds loopt :-)

• Sensai
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:45
Mijn Asrock Deskmini wil niet met een Pentium G4560, kan opgelost worden mbv Cellie als het goed is..

Ik woon in Noordwijk...

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

• DynaSpan
Cellie is vanochtend op avontuur gegaan richting @wipe-out :)

• LordScrew
@Sensai krijg jij Cellie na mij. Als het goed is / gaat kan ik Mn BIOS dit weekend flashen (als wipe_out klaar is krijg ik d'r). Kan m dan dit weekend nog op de post doen want Noordwijk is wel een eindje uit de richting ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wipe-out

wipe-out

Cellie heeft haar diensten bij mij bewezen, dus vandaag of morgen gaat ze op trip naar @LordScrew :).
@Denissen, kun jij mij misschien zeggen hoeveel borg er nog op de processor zit? Ik zie in de startpost niet hoe de borg bepaald wordt. Klopt het dat de borg nu €4,50 is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Sensai schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:51:
Mijn Asrock Deskmini wil niet met een Pentium G4560, kan opgelost worden mbv Cellie als het goed is..

Ik woon in Noordwijk...
Dat heb je geprobeerd, of...? Ik vraag dit omdat de G4560 wel door mijn Deskmini werd herkent zonder een BIOS update, maar mogelijk heb jij een wat ouder exemplaar ontvangen (met oudere BIOS bedoel ik).
BIOS 1.50 (op één na laatste versie, versienummer staat op chip), herkent de Kaby Lake, meest recente is 7.00. 1.50 stond origineel al op mijn Deskmini.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sensai
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:45
Ja ik heb het geprobeerd en ik kreeg geen beeld, er moet minimaal 1.50 opstaan.
Ik heb mijn deskmini deze week binnengekregen van SiComputers en ik hoopte dat ie zou werken met een G4560 maar het lijkt erop van niet helaas

5DM3 16-35/2.8 28-70/2.8 70-200/2.8 300/2.8 600/4.0 600EX-RT

• wipe-out

wipe-out

Mijn deskmini werkte ook niet out the box met Kaby Lake, zelfs met bios 1.50 niet. Volgens de website van ASRock zou dat wel moeten werken, maar bij mij dus niet. Nu na een update naar bios 7.00 werkt het wel.

wipe-out wijzigde deze reactie 20-05-2017 12:57 (59%)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
wipe-out schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:54:
Mijn deskmini werkte ook niet out the box met Kaby Lake, zelfs met bios 1.50 niet. Volgens de website van ASRock zou dat wel moeten werken, maar bij mij dus niet. Nu na een update naar bios 7.00 werkt het wel.
Mogelijk heb jij geheugen in je Deskmini zitten wat met BIOS 1.50 niet goed werd herkent, maar met 7.00 wel. Dat zou ook zomaar het geval kunnen zijn want zoals je al aangeeft, versie 1.50 zou voldoende moeten zijn voor Kaby Lake volgens Asrock en in mijn situatie was dit ook het geval. Mijn aankoop van een Skylake Celeron was voorbarig achteraf gezien.

A smile a day....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wipe-out

wipe-out

Geen idee, maar met de Skylake Cellie en hetzelfde geheugen wilde hij wel booten. Hoe dan ook, ik typ dit nu vanaf mijn Deskmini met Kaby Lake :). Overigens heb ik Cellie gisteren afgegeven aan @LordScrew.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LordScrew
Cellie heeft haar dienst bewezen en is weer beschikbaar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:20
quote:
LordScrew schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 08:07:
Cellie heeft haar dienst bewezen en is weer beschikbaar!
Ik weet niet of ik voordring maar heb er een nodig :)? Contact kan via DM.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• biertjuh?
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-07 21:23
Dus, kan iemand mij vertellen waar Cellie nu is??

Vandaag een pricewatch: MSI B150 PC MATE en een pricewatch: Intel Core i3-7100 Boxed binnen gekregen maar krijg geen beeld dus vermoed dat de bios geupdate moet worden...

Bezig met afstuderen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• joenex1
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 05-07 09:10
Bij deze zou ik ook gebruik willen maken van Cellie! Mijn GigaByte GA-Z170N met G4560 boot ook niet, geen beeld zichtbaar en zonder RAM geïnstalleerd zijn er 5 pieptonen te horen wat een CPU error zou zijn volgens GigaByte..

Wat is de planning? Ik zit in omgeving Boxmeer/Eindhoven/Nijmegen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Termi
quote:
biertjuh? schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 16:59:
Dus, kan iemand mij vertellen waar Cellie nu is??

Vandaag een pricewatch: MSI B150 PC MATE en een pricewatch: Intel Core i3-7100 Boxed binnen gekregen maar krijg geen beeld dus vermoed dat de bios geupdate moet worden...
Ik heb betaald aand Lordscrew maar tot op heden nog geen reactie meer ontvangen sinds donderdag. Ik zal hem even verzoeken wat de status is.

Lordscrew heeft gereageerd en verstuurt de processor vandaag naar mij toe.

Termi wijzigde deze reactie 31-05-2017 07:35 (9%)

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• biertjuh?
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15-07 21:23
quote:
Termi schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:13:
[...]

Ik heb betaald aand Lordscrew maar tot op heden nog geen reactie meer ontvangen sinds donderdag. Ik zal hem even verzoeken wat de status is.

Kan je mij een berichtje doen wanneer je klaar bent, dan kan hij na jou mijn kant op komen.

Bezig met afstuderen

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
joenex1 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:01:
Bij deze zou ik ook gebruik willen maken van Cellie! Mijn GigaByte GA-Z170N met G4560 boot ook niet, geen beeld zichtbaar en zonder RAM geïnstalleerd zijn er 5 pieptonen te horen wat een CPU error zou zijn volgens GigaByte..

Wat is de planning? Ik zit in omgeving Boxmeer/Eindhoven/Nijmegen..
In de buurt van Veghel?

Edit: afspraak gemaakt via DM

Edit2: upgrade CPU is inmiddels bij mij aan huis opgehaald, joenex1 hoeft dus niet meer aan het lijstje te worden toegevoegd (of mag eraf).

Edit3: upgrade CPU is weer aan huis afgeleverd.

hardware-lover wijzigde deze reactie 06-06-2017 23:19 (20%)

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Termi
quote:
Termi schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:13:
[...]

Processor ontvangen en upgrade uitgevoerd. Deze kan nu door naar Dennis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
:) Ik ben ook wel geinteresseerd, heb een B150 bordje op de kop kunnen tikken nog zonder bios-update :) komende dagen ga ik ook alle overige onderdelen bestellen.

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denissen
Beste iedereen,

Na een lange tocht is Cellie dit weekend weer thuis gearriveerd en in gebruik genomen in de servertje wat ik al tijdje had staan. Zou bij deze willen voorstellen/vragen of iemand toevallig een CPU over heeft welke als sharing CPU door kan gaan. Die gene mag natuurlijk het topic overnemen zodat de actie kan worden voorgezet worden.

Bij interesse graag een PM!

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 11-07 19:52
@Denissen Ah dat is jammer :/ Ik heb vandaag een PC in elkaar gezet en ben er dus zojuist achter gekomen dat ik waarschijnlijk mijn BIOS eerst moet updaten. Dus nu maar opzoek naar een andere oplossing :)

In mijn geval heb ik geen video signal (met deze setup). Ik ben er vrij zeker van dat het aan de BIOS ligt aangezien ik alle standaard fixes al geprobeerd heb.

Ik ben misschien van plan de Celeron G3900 te bestellen maar wil er eerst nog wat zekerder van zijn dat het wel de BIOS is.

Was het bij jullie ook het geval dat er geen video output was?

VeQVQUCjsxagUCH wijzigde deze reactie 08-06-2017 00:02 (59%)

• ThunderNet
  • Nu online
quote:
VeQVQUCjsxagUCH schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:46:
@Denissen Ah dat is jammer :/ Ik heb vandaag een PC in elkaar gezet en ben er dus zojuist achter gekomen dat ik waarschijnlijk mijn BIOS eerst moet updaten. Dus nu maar opzoek naar een andere oplossing :)

In mijn geval heb ik geen video signal (met deze setup). Ik ben er vrij zeker van dat het aan de BIOS ligt aangezien ik alle standaard fixes al geprobeerd heb.

Ik ben misschien van plan de Celeron G3900 te bestellen maar wil er eerst nog wat zekerder van zijn dat het wel de BIOS is.

Volgens mij moet er bij een unsupported cpu ook wat piepjes te horen zijn?

Anyhoe, zoals het nu lijkt ga ik dus ook een celeron aanschaffen, welke ik daarna in v&a ga zetten, of voor iemand hier :)

• VeQVQUCjsxagUCH
quote:
ThunderNet schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:23:
[...]

Volgens mij moet er bij een unsupported cpu ook wat piepjes te horen zijn?

Anyhoe, zoals het nu lijkt ga ik dus ook een celeron aanschaffen, welke ik daarna in v&a ga zetten, of voor iemand hier :)
Ik heb alleen geen speakertje op mijn moederbord aangesloten, dus het gemak van piepjes heb ik niet :X

• ThunderNet
  • Nu online
quote:
VeQVQUCjsxagUCH schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:57:
[...]

Ik heb alleen geen speakertje op mijn moederbord aangesloten, dus het gemak van piepjes heb ik niet :X
Welk moederbord heb je precies?

• Koen179
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:20
quote:
VeQVQUCjsxagUCH schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:46:

Als de fans gewoon blijven draaien, dan kan je er met 99% zekerheid vanuit gaan dat de BIOS nog moet worden geüpdatet :).

V&A advertenties

• VeQVQUCjsxagUCH
quote:
ThunderNet schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:00:
[...]

Welk moederbord heb je precies?
MSI Z170A PC MATE, dit is de setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 350,16€ 350,16
1MSI Z170A PC MATE€ 105,95€ 105,95
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Sharkoon HDMI 2.0 kabel 4K (3,0m)€ 8,95€ 8,95
1AOC I2475PXQU Zwart€ 169,-€ 169,-
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 87,66€ 87,66
1Cryorig H7€ 37,95€ 37,95
1Cherry MX-Board 3.0 (Qwerty, Cherry Red)€ 72,95€ 72,95
1BenQ Zowie ZA13€ 59,99€ 59,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,50€ 141,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 74,95€ 74,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 154,90€ 154,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.338,91
quote:
Koen179 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:00:
[...]

Als de fans gewoon blijven draaien, dan kan je er met 99% zekerheid vanuit gaan dat de BIOS nog moet worden geüpdatet :).
Mooi! Alles blijft gewoon draaien :)

VeQVQUCjsxagUCH wijzigde deze reactie 08-06-2017 11:02 (3%)

• ThunderNet
  • Nu online
quote:
VeQVQUCjsxagUCH schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:01:
[...]

MSI Z170A PC MATE, dit is de setup:
Pagina 20 van de handleiding, er zitten rechts van de geheugenbankjes 3 ledjes, als het ledje van de cpu gaat branden is het een cpu-fail of non-detect.
En er is een bios update nodig om 7th gen te supporten :) dus als de fans draaien, het bovenstaande ledje brand, dan is het waarschijnlijk het gebrek aan die update :)

• VeQVQUCjsxagUCH
quote:
ThunderNet schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:07:
[...]

Pagina 20 van de handleiding, er zitten rechts van de geheugenbankjes 3 ledjes, als het ledje van de cpu gaat branden is het een cpu-fail of non-detect.
En er is een bios update nodig om 7th gen te supporten :) dus als de fans draaien, het bovenstaande ledje brand, dan is het waarschijnlijk het gebrek aan die update :)
Ah nice, bedankt! Dit ga ik zometeen even checken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
Mocht er interesse zijn, ik heb @Denissen net een PM gestuurd met het aanbod om mijn G3900 beschikbaar te stellen als opvolger van de originele "Cellie".

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThunderNet
  • Nu online
quote:
Koen179 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:18:
Mocht er interesse zijn, ik heb @Denissen net een PM gestuurd met het aanbod om mijn G3900 beschikbaar te stellen als opvolger van de originele "Cellie".
Dit zou helemaal op wezen natuurlijk!! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koen179
Ik heb inmiddels het stokje van @Denissen overgenomen, credits naar hem voor dit geweldige initiatief!

Vandaag is een "nieuwe" Cellie naar @ThunderNet verzonden, hierna zal hij waarschijnlijk naar @VeQVQUCjsxagUCH gaan. Mocht je ook gebruik willen maken van Cellie, plaats even een reactie hier dan zet ik je op de lijst.

De spelregels zijn ietwat veranderd, vanaf nu is er een verplichte donatie van €1. Je betaalt dus voor het updaten de verzendkosten + €1. Verder is het principe hetzelfde gebleven.

Ik hoop dat veel Tweakers hier nog gebruik van kunnen maken :)

V&A advertenties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:52

Signex

Crazy of the North

Goedenavond,

Vandaag mijn budget pc in elkaar gezet met als onderdelen msi h110m gaming via coolblue voor maar 51 euro en een intel g4400 processor.
Jammer genoeg ben ik dus ook tegen dit probleem aangekomen.
Ik wou eerst voor de g4560 gaan, maar dag later is de prijs gestegen en de voorraad blijkt behoorlijk beperkt te zijn ineens.

Ik had al een v&a adv geplaatst, hierdoor ben ik door een tweaker hierheen verwezen.

Signex wijzigde deze reactie 09-06-2017 21:51 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gewoontim
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:25
G4400 is ook gewoon Skylake? Net als G3900, zou dus in principe gelijk moeten werken.

Top initiatief mannen! Ik heb hetzelfde probleem gehad en per ongeluk een G3930 gekocht voor een Z170 bordje. Helaas heb ik het snel nodig dus kan helaas geen gebruik maken van het ruilinitiatief.

• Signex

Signex

Crazy of the North

Dat dacht ik dus ook maar hij pakt hem niet. Krijg een CPU fail melding op het bord via debug led.
Dus ga ervan uit dat die toch een update nodig is.

Ik zal het even na kijken op MSI site welke bios versie nodig is voor kaby en of er skylake tussen staat.
Misschien dat ik gewoon pech heb dat dit bordje zelfs niet sommige skylake processors pakt via oude bios.

Nog even iets, misschien dat ik het gewoon niet goed gezien heb en dat het de ram rail melding is.
Het is namelijk erg lastig om te zien.

Heb inmiddels contact opgenomen met de huidige gebruiker van de g3900 dus je mag mij op het lijstje zetten.
Ga in ieder geval na kijken of de G4400 daadwerkelijk meteen had moeten werken.
Ben op moment ook met coolblue aan het chatten na een oplossing.
Ik weet niet of ze akkoord gaan, dat ik met pc langs hun winkel ga.
En daar het moederbord laten updaten.

Edit: Ik snap niets van de MSI support site, er staat niet bij welke bios versie nodig is voor de specifieke CPU model.
https://www.msi.com/Mothe...M-GAMING.html#support-cpu

Ik gebruik crucial ct8g4dfd8213 geheugen.

Signex wijzigde deze reactie 10-06-2017 11:26 (95%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@Signex Ik zet je op het lijstje, mocht het al eerder opgelost zijn graag hier even laten weten :).

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Signex

Signex

Crazy of the North

quote:
Koen179 schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:47:
@Signex Ik zet je op het lijstje, mocht het al eerder opgelost zijn graag hier even laten weten :).
Ja hoor is opgelost, haal me maar van de lijst. Blijkt inderdaad toch het geheugen te zijn! 😅

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ERommel
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10-07-2017
Heb dus waarschijnlijk een g4560 met een h110m eco die ook een bios update nodig heeft aangezien ik de PC niet kan booten. Wel jammer dat ze niet gelijk werken terwijl dit met zeer grote letters op doos v/h moederbord staat. Heb dus zeker wel interese hier in aangezien het waarschijnlijk m'n engiste oplossing is. Morgen laat ik nog even iemand naar de pc kijken maar denk niet dat hij nog er zo even wat aan kan doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Ik verstuur de CPU morgen naar @ERommel, dus hij mag ook op het lijstje.

@Koen179 In ieder geval bedankt dat ik hier gebruik van kon maken :D

• Quellien
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:18

Quellien

Excrement producer

Is er nog eentje in omloop? Ik krijg binnekort een h110 bordje binnen waar een G4560 op moet.

Graag zou ik van Cellie haar diensten gebruik willen maken. @ERommel misschien?

• Koen179
@Quellien Ik zet je op de lijst. @ERommel heeft op dit moment Cellie in gebruik, dus je kunt hem een DM sturen om hem over te nemen :)

V&A advertenties

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Tnx, heb m inderdaad meteen na mijn post een pm'tje gestuurd.

• ERommel
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 10-07-2017
Ik stuur de CPU morgen naar @Quellien

Prima service @Koen179 veel moeite bespaard!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: februari 2007
  • Niet online
*zerobase meldt zich ook voor deelname

Als Quellien de CPU niet meer nodig heeft dan mag deze evt naar ondergetekende!

Heb een H110 bordje liggen waar een Kabylake CPU in komt te zitten, alleen heeft het bordje dus eerst nog een bios update nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@Zerobase Toegevoegd aan het lijstje :)

V&A advertenties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

@Zerobase ik heb nog geen DM van je mogen ontvangen, en heb daarbij de CPU gister pas in ontvangst kunnen nemen. Kun je mij even een DM sturen met je contact gegevens? Dan stuur ik hem naar je door.

Houd er rekening mee dat verzendkosten + borg betaald moet worden. Dan schrik je iig niet wat ik van je vraag :)

Verder loopt ie nog als een zonnetje. Fijn kunnen updaten en heb hem vanaf nu dus ook niet meer nodig.

Quellien wijzigde deze reactie 28-06-2017 10:25 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
DM gestuurd!
quote:
Quellien schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 08:51:
@Zerobase ik heb nog geen DM van je mogen ontvangen, en heb daarbij de CPU gister pas in ontvangst kunnen nemen. Kun je mij even een DM sturen met je contact gegevens? Dan stuur ik hem naar je door.

• teddevries
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-06 08:20
Graag zou ik ook gebruik willen maken van de diensten van Cellie :) Mocht ik eerder nog ergens anders een Skylake CPU vinden zal ik het laten weten. In ieder geval top idee dit! _/-\o_

• Koen179
@teddevries Ik voeg je aan de lijst toe!

V&A advertenties

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Hij is onderweg naar @Zerobase !

@teddevries heb je Zerobase al een DM'tje gestuurd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teddevries
@Quellien Ga ik meteen even doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:18
Graag zou ik gebruik maken van de diensten van Cellie, ik stuur @teddevries gelijk een DM :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@theblindman Toegevoegd ;)

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Inmiddels zit Cellie weer in de doos. Heb een DM gestuurd naar @teddevries

Mijn AsRock deskmini PC-tje staat nu mooi te snorren met een kabylake CPU.

@Koen179: Dank nogmaals voor de service!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zerobase
  • Niet online
Cellie is onderweg naar @teddevries!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teddevries
@Zerobase Cellie is veilig aangekomen! Ga er dit weekend mee aan de slag en hoop maandag haar door te kunnen sturen naar @theblindman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:18
Ik heb inmiddels van een vriend een i3-6100 kunnen lenen, dus ik hoef helaas/gelukkig toch geen gebruik te maken van de diensten van Cellie :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teddevries
Cellie heeft gisteren geholpen mijn systeem weer draaiend te krijgen. @theblindman heeft gelukkig al een fix. Dus who is next?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brutez
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-09-2018
zou tof zijn als Cellie even langs zou willen komen om nieuw leven te blazen in mn Z170. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@Brutez Stuur @teddevries even een DM, hij stuurt hem na betaling naar jou op. Ik voeg je ook toe aan de lijst.

V&A advertenties

• teddevries
Celie is ondertussen veilig aangekomen bij @Brutez.

• Leonj80
  • Laatst online: 30-08-2017
Wat als de borg op €0,- zit, betaal je dan enkel verzendkosten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brutez
interessant. misschien willen sommigen Cellie tegen die tijd wel houden. ;)
anyway, thanks Koen!
wie volgt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerben
  • Laatst online: 12-06 16:04
Ik zou heel graag als volgende aan de beurt zijn! Ik stuur @Brutez ook een DM.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Brutez
cpu is verzonder naar Gerben. succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
Even het topic uit het oog verloren, ik zal het lijstje updaten. Mooi om te zien dat hij nog steeds rond gaat :)
quote:
Leonj80 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:27:
Wat als de borg op €0,- zit, betaal je dan enkel verzendkosten?
Dat zal nog wel even duren, dan moeten er minstens 20 mensen zich nog melden :P

Koen179 wijzigde deze reactie 26-07-2017 22:37 (53%)

V&A advertenties

• Gerben
  • Laatst online: 12-06 16:04
Processor goede orde ontvangen :). De volgende mag mij een bericht sturen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niek_Luinge
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09-07 16:49
Hallo, ik zou graag de processor willen lenen! Ik begrijp dat ik dan moet betalen aan Gerben.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:32

Rubman

Just as clear as a foggy night

Hoe staat het trouwens met het lijstje uit de TS wat betreft langsgaan?
Amstelveen is namelijk voor mij te doen dus zou ik mogelijk na werk bij itsalex langs kunnen gaan.

@itsalex ben je hiervoor nog beschikbaar? en zo ja schikt aanstaande maandag/dinsdag mocht mijn MoBo inderdaad een flash nodig hebben

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Koen179
@Niek_Luinge Klopt, stuur hem even een DM :). Ik voeg je aan het lijstje toe.

@Rubman Ik heb het lijstje niet veranderd, dus je kunt het beste zelf even contact opnemen met degene waar je langs wilt gaan. Mocht hij niet meer beschikbaar zijn dan pas ik het lijstje aan.

V&A advertenties

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:43
@Rubman ja ik ben er wel maar dm me even om een afspraak te maken aangezien ik niet altijd thuis ben

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:32

Rubman

Just as clear as a foggy night

Thx @Koen179 en @itsalex

Inmiddels al voor elkaar met iemand in de buurt die een cpu had liggen.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• Niek_Luinge
Ik heb inmiddels mijn moederbord geüpdate, dus de volgende kan zich melden :-)

• Lawrentium
  • Laatst online: 07-07 17:00
quote:
Niek_Luinge schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 14:35:
Ik heb inmiddels mijn moederbord geüpdate, dus de volgende kan zich melden :-)
Ik heb interesse in Cellie om mijn BIOS te flashen :)

• Niek_Luinge
De cpu is op de post! :-)

• Leonj80
  • Laatst online: 30-08-2017
quote:
Koen179 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:36:

Dat zal nog wel even duren, dan moeten er minstens 20 mensen zich nog melden :P
Maar dat moment gaat komen, wat dan? Dat was meer m'n vraag!

• Koen179
quote:
Leonj80 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Maar dat moment gaat komen, wat dan? Dat was meer m'n vraag!
Dan betaal je enkel de verzendkosten.

V&A advertenties

• Lawrentium
CPU is binnen en weer beschikbaar :)

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-07 21:24
@Lawrentium kan je hem naar mij sturen? Ik moet wellicht een Asrock deskmini updaten.

2430Wp ZW

• Koen179
@S0epkip Toegevoegd, graag een DM naar @Lawrentium om het verder te regelen :)

Koen179 wijzigde deze reactie 17-08-2017 09:51 (7%)

V&A advertenties

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14-07 21:24
Geregeld met @Lawrentium via DM, nu wachten op Celly :)

2430Wp ZW

• Lawrentium
quote:
S0epkip schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 13:02:
Geregeld met @Lawrentium via DM, nu wachten op Celly :)
Gaat morgen op de post :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True