Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +157Henk 'm!

• Denissen
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 09:49
Mede-auteur:
  • Koen179
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:52

Koen179

Doorgeef Skylake processor voor updaten moederbord. a.k.a. Cellie :)

Of laat je moederbord upgraden bij jou in de buurt:

Deelnemers moederbord upgrade service
AanbiederLocatieOphalen/langsgaan
itsalexAmsterdam/AmstelveenLangsgaan met moederbord
procyonDen HaagPM voor meer info
Koen179RoelofarendsveenLangsgaan met moederbord

Idee achter het topic: blijkbaar is voor de 7e iteratie Intel processors vaak een moederbord update noodzakelijk.

Natuurlijk heb je uitgezocht of je Intel 100 chipset moederbord de nieuwste Kaby lake processors ondersteund. Waarschijnlijk is dit zo en bestel je al je spulletjes. Vervolgens heb je niet nagedacht dat je wel een Skylake processor nodig hebt om de benodigde BIOS update uit te voeren |:(

Wellicht kan kun je langs je lokale pc boer om je moederbord te laten updaten, in veel gevallen is het natuurlijk online besteld en is dit geen optie. Ook is er niet altijd iemand die je kent die toevallig nog een Skylake op de plank heeft liggen. Dan maar weer 4 tientjes uitgeven aan een G3900, die daarna op de plank kan! 8)7

Zonde voor je portemonnee/onnodige vervuiling! O-)

Het idee: ben je een Tweaker en heb je dit probleem wil ik mijn processor aanbieden om je moederbord te updaten.

Rules of the game: Je maakt verzendkosten + actuele borg over aan de Tweaker zodat hij hem kosteloos naar jou kan versturen. De borg minus 1 euro ontvang je terug van diegene na jou (in het geval dat ie terug naar huis komt krijg je het van mij)! Netto kost het updaten dus de verzendkosten + 1 euro (verplicht bedrag voor het gebruik van de CPU).

Processor gaat goed verpakt inclusief stock cooler de deur uit en T&T just to be safe (PostNL
heeft de voorkeur wat mij betreft)! Vergeet niet om d.m.v. een post in het topic te laten weten wanneer je de CPU hebt verzonden, zodat anderen dit in het lijstje kunnen zien.

Onderaan de post is de lijst met deelnemers. Wil je meedoen, graag een berichtje op dit forum en PM naar de laatste ontvanger (voor uitwisselen adres en bankgegevens). Principe is peer to peer dus. Beloning alleen toegestaan in de vorm van een beoordeling ;) .

Update: inmiddels is de Cellie van @Denissen met pensioen :). Aangezien er nog wel interesse was, heb ik aangegeven dat ik mijn Cellie (Celeron G3900) beschikbaar wilde stellen als opvolger. Inmiddels is er dus een "nieuwe" Celeron in omloop, zie de het lijstje hieronder! Mocht je vragen hebben, graag een PM naar mij: @Koen179

Deelnemers doorgeef CPU
VerzenderVerzenddatumBorgOntvanger
Koen17908-06 € 30 ThunderNet
ThunderNet10-06 € 29 VeQVQUCjsxagUCH
VeQVQUCjsxagUCH19-06 € 28 ERommel
ERommel23-06 € 27 Quellien
Quellien29-06 € 26 Zerobase
Zerobase06-07 € 25 teddevries
teddevries16-07 € 24 Brutez
Brutez26-07 € 23 Gerben
Gerben31-07 € 22 Niek_Luinge
Niek_Luinge02-08 € 21 Lawrentium
Lawrentium18-08 € 20 S0epkip
S0epkip05-09 € 19 MartijnFB
MartijnFB13-09 € 18 Kevin1Smid
Kevin1Smidn.n.b. € 17 n.n.b.

Koen179 wijzigde deze reactie 18-09-2017 19:39 (197%)
Reden: Update deelnemerslijst + spelregels

• Denissen
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:23:
Wellicht nog een idee om bovenaan het topic nog even een lijstje bij te houden?
Done!

• Denissen
quote:
Sjoak schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:17:
Ik zou graag aanspraak willen maken op deze doorgeef cpu, zit nu te kloten met een i5-7400t waarmee mijn bordje niet boot alvorens ik de cpu update...
Oke dat is geen probleem. :) Zet je in de lijst erbij.

• Denissen
quote:
Dillygirl schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:59:
Ja, prima. Ik hoop het natuurlijk eerder zelf op te kunnen lossen, ik heb ook al een week op mn kast gewacht met de complete inhoud ervoor op een tafeltje om naar te kijken xD. Ik krijg wel zin om al dat geld dat ik heb uitgegeven ook te gebruiken!

Laten we bovenstaande even on hold houden, een vriend komt vanavond langs met een geschikte processor, dus als het goed is is het vanavond opgelost. Dus hopelijk is heb ik 'Ronnie' dan niet meer nodig!
Thanks voor de update. Mocht Ronnie nog nodig zijn horen we het wel!

• Denissen
quote:
Lakotnik schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:19:
Oh yes, who do I contact to get put on the list?
Me ;) and done!

• Denissen
quote:
Mr-E schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:46:
Ik heb stiekem een g4400 gekocht als testcpu en wil me bij deze uitschrijven :)
Bij deze, lijst aangepast.

• Denissen
quote:
robinconjour schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 02:54:
Is het mogelijk om mij ook op deze lijst te plaatsen?
quote:
Jullie zijn toegevoegd aan de lijst maar Cellie heeft inmiddels al een week vertraging opgelopen door DHL. Houd hier dus rekening mee!

• Denissen
quote:
Qast schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:32:
[...]

Mooi! Enig idee wanneer je hem ontvangt?
Lijst is geupdatet. Zoals het er nu naar uitziet gaat hij morgen richting Lakotnik en dan zou jij de volgende zijn.

• Denissen
quote:
raiju schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:27:
Laat maar zitten als iemand die drie dagen later reageert hem eerder krijgt.
raiju, zal de lijst updaten wil je er nog op? De processor is onderweg van Latoknik naar Qast en zal op volgorde van reactie afgewerkt worden. Snap dus ook niet waar je op doelt ??
quote:
Graziano77 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:40:
Hoi,

Ik zou graag mee willen doen.

Mijn nieuwe moederbord B150M heeft een update nodig omdat de cpu G4560 tot de 7e generatie intel processors behoort.

Mvg,

Graziano
Toegevoegd aan de lijst.

Denissen wijzigde deze reactie 10-02-2017 18:41 (7%)

• Denissen
quote:
itsalex schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 16:16:
Mocht iemand een bios update van zijn moederbord nodig hebben in de buurt van Amstelveen/Amsterdam, mag je altijd even langsrijden want ik heb hier nog een G4400 liggen en die wil ik wel in je MB prikken en biosupdaten en je kan verder.
Top! Voor mensen in de omgeving is dit natuurlijk ideaal.

• Denissen
quote:
raiju schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:01:
[...]

Dat er een koeler op moet is vanzelfsprekend. Ik vroeg het omdat zo'n brievenbuspakketje super handig is, niet hoeven wachten op de bezorger en een stuk goedkoper.

Kan degene na mij even contact met mij opnemen. Ik zie owenray op de lijst staan maar wordt Graziano77 nu niet overgeslagen?
Inderdaad is het vanwege de koeler dat een brievenbuspakketje niet mogelijk is. Voor het gemak heb ik er een tube koelpasta bijgedaan :P. Bij PostNL is het ook mogelijk het pakket op een PostNL punt af te halen. Dit is goedkoper en je hoeft geen rekening te houden met de bezorger!

Graziano77 heeft mij laten weten dat het niet meer nodig is dus dit klopt.

• Denissen
quote:
yorroy schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:12:
@Denissen:
Misschien in de topicstart een vermelding maken dat Cellie broertjes heeft in Amstelveen en Veghel?
Done!

• Denissen
quote:
Qast schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:27:
Processor is inmiddels onderweg naar raiju.

Bedankt Denissen!
You're welcome :)
quote:
TomdeJ schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:53:
Gisteren voor 38 euro zelf een g3900 gekocht, klein beetje haast cq agressie eruit:)

Ik mag van de lijst af! Alsnog bedankt heren, super iniatief
Done!
quote:
raiju schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:21:
[...]

Als alles goed gaat heb ik hem morgen. Ik ben snel klaar alleen heb ik nog niets van de volgende gehoord.

Dus nogmaals het verzoek om even contact met mij op te nemen zodat de proc zonder oponthoud verder gestuurd kan worden.
Nog geen reactie van owenray dus?

• Denissen
quote:
yorroy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:10:
[...]

Ik begin nu te twijfelen of ik de koelpasta wel weer in het doosje heb gedrukt. Ik zal vanavond als ik thuis ben even kijken voor de zekerheid.
Nog gevonden? ;)
quote:
Heephstan schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 16:08:
Is er nog een CPU beschikbaar binnenkort? Zou graag meedoen aan dit geweldige initiatief!
Toegevoegd aan de lijst

• Denissen
quote:
raiju schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 19:40:
Cellie is onderweg naar owenray. Oh en ik heb er een tubetje koelpasta bijgedaan.

Heel erg bedankt Denissen.
Graag gedaan! Top dat ie weer naar de volgende onderweg is!

• Denissen
quote:
Booster49 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:17:
Ik wil graag de volgende op de lijst zijn. Alvast dank.
Toegevoegd!
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:41:
Wat fantastisch om te zien dat er zoveel mensen blij gemaakt kunnen worden!
Inderdaad in het begin verliep het wat traag maar gelukkig is er nog steeds animo voor! :)

• Denissen
quote:
@Jeroen Wagenaar komt hem vanavond ophalen, dan doet hij hem morgen op de post. Ik vond dat @striper een goed idee had om de borg langzaam af te laten nemen, dus bij deze slik ik 2 euro in en zit de borg op 28 euro.
Bedankt :) _/-\o_
quote:
striper schreef op maandag 20 februari 2017 @ 13:21:
OK, top! Zou iemand het schema willen bijwerken?
Volgens mij staat het er nu zo voor:
@owenray -> @Jeroen Wagenaar (vandaag)
@Jeroen Wagenaar -> @Booster49 (aankomst woensdag)
@Booster49 -> @guitarmeeuw
@guitarmeeuw -> @striper
@striper -> @Quellien

@Booster49 & @guitarmeeuw, wanneer zou ik de cpu kunnen verwachten? Ik heb hier een stuiterende tiener die met smart op zijn game pc zit te wachten ;) Als het langer dan een week gaat duren, ga ik op zoek naar alternatieven nl...
Lijst geupdate. Hoop dat het deze week gaat lukken.

• Denissen
quote:
Quellien schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:57:
Ik mag van de lijst, had het moederbord van een tweaker overgenomen, en die heeft me net een berichtje gestuurd dat hij hem al een update gegeven had. Nadat hij had gelezen dat ik in dit topic om Cellie vroeg.

Top gast, die @Koen179.
@Quellien is eraf.
quote:
procyon schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:21:
Guys,

Ik zie dit topic nu net pas na een tip :)
Heb zelf ook een celly op V&A staan, deze had ik gekocht voor een update. Maar is nu overbodig geworden.
Woon in Den Haag dus ben je in de buurt, stuur een bericht.
@procyon:Toegevoegd in starttopic.

@striper: Klopt het dus dat striper en guitarmeeuw geswitched zijn van plaats?

• Koen179
Ik stel ook mijn G3900 beschikbaar om een moederbord te updaten, graag langskomen met jouw moederbord als je interesse hebt. Ik woon in Roelofarendsveen, tussen Leiden en Amsterdam, vlak naast de A4 ;).

@Denissen: zou je mij willen toevoegen aan de startpost? Bedankt!

V&A advertenties

• Denissen
quote:
striper schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 22:32:
Ik krijg hem morgen binnen, hopelijk kan ie dan vrijdag weer op de post richting guitarmeeuw :)
Btw, @Denissen: borg staat op 24 eu inmiddels...
Dank u en even toegevoegd aan de startpost, ben er even vanuitgegaan dat dit 2 euro pp (jij en Jeroen) is. Top dat ie morgen weer verder kan!

• Denissen
@striper is de CPU onderweg of wacht je nog op reactie van de volgende?
@Glitchy toegevoegd aan de lijst.

• Denissen
@blastspawn Is het nog gelukt? In ieder geval even aan de lijst toegevoegd (na @Glitchy), mocht het niet meer nodig zijn laat maar weten :)

@bjnieuwboer Bij deze aan de lijst toegevoegd!

Denissen wijzigde deze reactie 01-03-2017 22:47 (22%)

• Denissen
@Glitchy and @blastspawn lijst is geupdate!

• Denissen
quote:
thekink schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:43:
Ik zou graag ook in aanmerking komen. Heb exact hetzelfde probleem met de GA-H110N. Mooi initiatief dit :). Als ik het zo zie moet ik met @bjnieuwboer contact opnemen?
@thekink Klopt, bij deze heb je ik je al aan de lijst toegevoegd

• Denissen
quote:
Speedway4 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:53:
Misschien tijd om de V&A advertentie weer eens te verversen en up te daten :)
Nieuwe advertentie toegevoegd.
quote:
bjnieuwboer schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:56:
Ik heb vandaag de cpu binnen gekregen en de update uitgevoerd. Als ik morgen de borg van @thekink binnen heb, gaat hij meteen weer op de post.

De borg staat nu op €21,- (€1,- van @guitarmeeuw en €2,- van mij).
Geupdate!

• Denissen
quote:
thekink schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 02:09:
Mijn flash is inmiddels gelukt. Ik heb @Diamondo25 een pm gestuurd om hem naar hem door te sturen. De borg staat nu op 19 euro.
Nice en thanks!

• Denissen
@Diamondo25. Om verwarring te voorkomen er is maar 1 Cellie. Er zijn natuurlijk een aantal mensen die hebben aangeboden iets te willen doen voor Tweakers in de buurt in de zin van langsgaan met mobo. Deze staan in de startpost vermeld. De reden voor een nieuwe advertentie was enkel de doorgeefactie wat nieuw leven in te blazen.

@DutchboyNL Begrijp dat het brievenbuspakje net wat interessanter is qua kosten maar zou toch de voorkeur geven aan blijven verzenden met pakketpost (Wellicht dat DPD een optie is vanaf 4 euro).
Daarnaast toegevoegd aan startpost!

@CaptainMaus toegevoegd aan startpost!

• Denissen
@comrade Aan de lijst toegevoegd dus PB naar Dutchboy.

• Denissen
quote:
D_Jeff schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:03:
Alle credits dik verdiend. Als je dit nou eens in een Tweakblog schrijft, kunnen we je massaal nomineren als extra credits ;)

Ben ook benieuwd wat voor "wilde verhalen" Celly te vertellen heeft :+
Thanks, hou die Tweakblog in me achterhoofd.

@Redsaw66 Toegevoegd aan lijst.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Denissen
@brandon0612 Ja dit is mogelijk alleen ben wel benieuwd hoe de CPU je zou helpen bij BSOD. De keren dat deze door de CPU veroorzaakt worden zijn volgens mij vrij zeldzaam! Usual suspects zijn vaker moederbord en geheugen.

Denissen wijzigde deze reactie 28-03-2017 21:15 (12%)

• Denissen
@TheEijk & @willie15 Beide toegevoegd aan de lijst.

Alle updates m.b.t. borg en verzenddata graag op het topic posten zodat ik het starttopic up to date kan houden.

Denissen wijzigde deze reactie 03-04-2017 15:45 (52%)

• Denissen
quote:
errorx schreef op woensdag 5 april 2017 @ 00:30:
Hi Denissen, goede actie dit! Ook ik heb een mobo die een upgrade nodig heeft en zou erg graag op de lijst komen te staan.
quote:
Mythx schreef op woensdag 5 april 2017 @ 07:29:
Ik zou graag ook op de lijst komen te staan voor de leen-CPU.
@errorx en @Mythx beide toegevoegd!

• Denissen
@errorx en @jelephi van de lijst afgehaald.

@tnth heb je aan de lijst toegevoegd.

@TheEijk Nice. Heb de lijst weer even up to date gemaakt voor de goede orde! Zou het mogelijk zijn om de update wat eerder uit te voeren zodat hij wat eerder bij @willie15 kan zijn. :9

@Redsaw66 en @mterbekke heb eigenlijk geen idee over de borg, zouden jullie dit even kunnen posten dan wijzig ik het in de startpost. :)

• Denissen
@Ahmed ,@Imtekz0rs en @acv159357n jullie staan op de lijst.

• Denissen
quote:
TheEijk schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:11:
Ik ben inmiddels klaar met de update. Zodra ik van @willie15 het bedrag + adresgegevens heb ontvangen, gaat het pakketje zijn kant op.

Edit: Pakketje is verzonden! @Denissen zou je het OT willen bijwerken? De verzenddatum is 14 april geworden. Bedankt voor het mogen lenen van je CPU _/-\o_
Graag gedaan natuurlijk!
quote:
willie15 schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:01:
Ik heb het pakket al verzend klaar gemaakt om naar @tnth te worden verzonden.
Ik zal dit dinsdag afgeven op het postnl punt.

Ik heb echter per ongeluk het 14,00 euro borg bedrag aangehouden en het verkeerde verzendkosten bedrag 8)7 . Ik zal dit even recht zetten met Tnth door een deel terug te storten.

@tnth Volgens mijn nieuwe berekening komt het bedrag uit op 11,05 + 8.15 - 2,00 (eigen bijdrage) = 17,20 Euro
@Denissen De nieuwe borg gaat dan naar 9,05 Euro volgens mijn bekeringen. Klopt dit?
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer precies bij kan houden nu 8)7, maar denk dat het redelijk klopt.

Denissen wijzigde deze reactie 18-04-2017 21:29 (46%)

• Denissen
@tnth is het niet de bedoeling dat de CPU eerst naar @acv159357n in plaats van @Geisha 23v?

Heb de lijst weer even geupdate, dus @Beukgevaar, @Delpadschnick en @Bilderbeek toegevoegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denissen
@Geisha 23v Bedankt voor de update. Vermoed dat ie inmiddels dus @Delpadschnick is.

@kuhlivisj Toegevoegd aan de lijst. Als het goed is moet @Delpadschnick contact met je opnemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denissen
Even geen tijd gehad de starttopic te updaten. Probeer dit zsm in orde te brengen.
Hopelijk lukt het even via het forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denissen
Beste iedereen,

Na een lange tocht is Cellie dit weekend weer thuis gearriveerd en in gebruik genomen in de servertje wat ik al tijdje had staan. Zou bij deze willen voorstellen/vragen of iemand toevallig een CPU over heeft welke als sharing CPU door kan gaan. Die gene mag natuurlijk het topic overnemen zodat de actie kan worden voorgezet worden.

Bij interesse graag een PM!

• Koen179
quote:
VeQVQUCjsxagUCH schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 23:46:
@Denissen Ah dat is jammer :/ Ik heb vandaag een PC in elkaar gezet en ben er dus zojuist achter gekomen dat ik waarschijnlijk mijn BIOS eerst moet updaten. Dus nu maar opzoek naar een andere oplossing :)

In mijn geval heb ik geen video signal (met deze setup). Ik ben er vrij zeker van dat het aan de BIOS ligt aangezien ik alle standaard fixes al geprobeerd heb.

Ik ben misschien van plan de Celeron G3900 te bestellen maar wil er eerst nog wat zekerder van zijn dat het wel de BIOS is.

Was het bij jullie ook het geval dat er geen video output was?
Als de fans gewoon blijven draaien, dan kan je er met 99% zekerheid vanuit gaan dat de BIOS nog moet worden geüpdatet :).

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
Mocht er interesse zijn, ik heb @Denissen net een PM gestuurd met het aanbod om mijn G3900 beschikbaar te stellen als opvolger van de originele "Cellie".

V&A advertenties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Koen179
Ik heb inmiddels het stokje van @Denissen overgenomen, credits naar hem voor dit geweldige initiatief!

Vandaag is een "nieuwe" Cellie naar @ThunderNet verzonden, hierna zal hij waarschijnlijk naar @VeQVQUCjsxagUCH gaan. Mocht je ook gebruik willen maken van Cellie, plaats even een reactie hier dan zet ik je op de lijst.

De spelregels zijn ietwat veranderd, vanaf nu is er een verplichte donatie van €1. Je betaalt dus voor het updaten de verzendkosten + €1. Verder is het principe hetzelfde gebleven.

Ik hoop dat veel Tweakers hier nog gebruik van kunnen maken :)

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@Signex Ik zet je op het lijstje, mocht het al eerder opgelost zijn graag hier even laten weten :).

V&A advertenties

• Koen179
@Quellien Ik zet je op de lijst. @ERommel heeft op dit moment Cellie in gebruik, dus je kunt hem een DM sturen om hem over te nemen :)

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@Zerobase Toegevoegd aan het lijstje :)

V&A advertenties

• Koen179
@teddevries Ik voeg je aan de lijst toe!

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@theblindman Toegevoegd ;)

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
@Brutez Stuur @teddevries even een DM, hij stuurt hem na betaling naar jou op. Ik voeg je ook toe aan de lijst.

V&A advertenties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koen179
Even het topic uit het oog verloren, ik zal het lijstje updaten. Mooi om te zien dat hij nog steeds rond gaat :)
quote:
Leonj80 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:27:
Wat als de borg op €0,- zit, betaal je dan enkel verzendkosten?
Dat zal nog wel even duren, dan moeten er minstens 20 mensen zich nog melden :P

Koen179 wijzigde deze reactie 26-07-2017 22:37 (53%)

V&A advertenties

• Koen179
@Niek_Luinge Klopt, stuur hem even een DM :). Ik voeg je aan het lijstje toe.

@Rubman Ik heb het lijstje niet veranderd, dus je kunt het beste zelf even contact opnemen met degene waar je langs wilt gaan. Mocht hij niet meer beschikbaar zijn dan pas ik het lijstje aan.

V&A advertenties

• Koen179
quote:
Leonj80 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 17:07:
[...]

Maar dat moment gaat komen, wat dan? Dat was meer m'n vraag!
Dan betaal je enkel de verzendkosten.

V&A advertenties

• Koen179
@S0epkip Toegevoegd, graag een DM naar @Lawrentium om het verder te regelen :)

Koen179 wijzigde deze reactie 17-08-2017 09:51 (7%)

V&A advertenties

• Koen179
@MartijnFB Als het goed is, is @S0epkip degene die Cellie nu in handen heeft, ik zou hem even een DM sturen :). Mocht hij naar jou toe gaan, laat het even weten hier.

V&A advertenties

• Koen179
Topic post is bijgewerkt! :)

V&A advertenties

• Koen179
quote:
mcerasmus schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:50:
Hoi Koen, ik heb mijn broertjes pc geupgrade, maar nu geeft hij geen signaal meer, kan dat aan de update liggen?
De specs zijn:
Intel Core i3-7350K Boxed
Gigabyte GA-B150-HD3P
MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16R

Alvast bedankt voor je reactie en ik hoop dat het op te lossen is... :/
Als de BIOS update met succes is uitgevoerd dan zou dat het probleem niet mogen veroorzaken. Wat heb je precies geüpgraded en wat heb je zelf al geprobeerd? Je kunt het best een topic openen in: Processors, Moederborden & Geheugen

V&A advertenties

• Koen179
Celly is op dit moment weer onderweg naar mij (aangezien er al een maand niemand had gereageerd in dit topic).

Om niet te veel off-topic te gaan zou ik even een topic openen, met daarin duidelijk je specificaties en wat je probleem is.

V&A advertenties

• Koen179
@GX1101 Voor jouw moederbord is het helaas niet mogelijk om de BIOS te updaten zonder CPU. Dat kan alleen op enkele high-end Asus moederborden, maar de Z170 Pro Gaming kan dat helaas niet.

Grote kans dat er dus nog geen BIOS op zit die Kaby Lake ondersteund, en zul je dus een Skylake CPU moeten lenen van iemand. Daarmee de BIOS update uitvoeren en vervolgens werkt jouw i5 7600K ook in het moederbord :).

Ik weet niet waar je woont, maar mocht je in de buurt wonen kun je bij mij langskomen om de update uit te voeren. Details per DM graag ;).

V&A advertenties

• Koen179
quote:
big_motherboard schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 01:35:
waarom is dit zo een k*tprobleemen en moet het zo ingewikkeld.
de bios update moet toch kunnen met elke skylake cpu of niet? heb geprobeerd met intel pentium g4500
maar ik krijg geen beeld en de moederbord gaat telkens aan en uit na 7 keer knipperende lichtjes.
ook al ondersteunt de moederbord de 6de en 7de generatie intel processors.

is deze celeron g3900 de enige werkende oplossing, waarbij je ook beeld krijgt te zien?
Welk moederbord heb je en wat geven de knipperende lichtjes aan? Als dat een CPU error is dan is de kans groot dat de G4500 ook nog niet door de BIOS wordt ondersteund, maar als het niet met de CPU te maken heeft kan het ook zijn dat of het moederbord zelf niet goed meer is of een probleem met het RAM.

V&A advertenties

• Koen179
@sorcees Celly is nog beschikbaar, als je langs kunt komen (Roelofarendsveen). Mocht je hem nog willen gebruiken graag een PM.

V&A advertenties

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True