Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Het Nederlandse hiphop-topic was een tijdje best actief, maar omdat alleen Nederlandse hiphop redelijk beperkt is, is het misschien leuker om het wereldwijd aan te pakken.

Om het op een leuke manier te doen, is het misschien leuk om een wisselwerking te creëren door middel van wat regels:

- Als je muziek wilt plaatsen, max 2 nummers middels een linkje (Youtube, Soundcloud, Spotify, etc). Echter, áls je muziek wilt plaatsen dan moet je ook reageren op de laatste persoon die muziek plaatste.
- Discussie/reageren mag altijd, daar hoef je geen muziek voor te plaatsen.

Op deze manier wil ik een beetje voorkomen dat mensen hersenloos muziek spammen en dat er niet op elkaar gereageerd wordt. Het doel van een topic als deze is uiteindelijk om je muziekbibliotheek wat uit te breiden, dus dan is dit wel een goede manier denk ik. Helemaal perfect zou zijn als je zegt waarom je de muziek plaatst die je plaatst.

Anyways, de kick-off:

Illy - Swear Jar

Een heerlijke middelvinger naar artiesten/mensen die alleen geven om aandacht en daar alles voor doen. Eigenlijk een middelvinger naar de egocentrische maatschappij waarin we leven :) En dat alles op een lekker vrolijke luchtige manier. Heerlijk _/-\o_

Chill Bump - The Eponym

Eigenlijk gewoon een levensverhaal. Hoe hij begonnen is met z'n muziek en hij bedankt z'n fans voor de steun. Niet al te serieus en lekker vrolijk.

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben, wat voor hiphop/rap luisteren jullie en waarom? Zelf vind ik Australian Hiphop echt geweldig omdat het vaak lekker vrolijk en nuchter is. Zomerse beats, fijne lyrics en de artiesten lijken in interviews altijd wel chille gasten te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 27-01-2017 00:09 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:15
Leuk, een topic over hiphop!

Het blijft alleen angstvallig stil, misschien een indicatie dat hiphop niet heel erg leeft onder Tweakers.. Laat ik dan de uitzondering zijn: ik ben een echte hiphophead.

Ik ben vooral fan van meer 'traditionele' (als je het zo wilt noemen..) rap. Dat wil zeggen; met name jaren 90 en underground.

Ben met name een gigantische liefhebber van Jedi Mind Tricks. Een kleine greep uit albums van andere rap artiesten die een plekje tussen mijn favorieten hebben veroverd:

Cunninlynguists - Will rap for food
Mobb Deep - The Infamous
Immortal Technique - Revolutionary Volume 2
GZA - Liquid Swords
Pete Rock & INI - Center of attraction
Cypress Hill - Cypress Hill III: Temples of Boom
Deltron 3030 - Deltron 3030 (met het géweldige nummer 3030...)
A tribe called quest - alle albums
Non Phixion - The future is now

En dan wil ik ook graag nog een nummer delen :) (jammer van de censuur op youtube..) :

YouTube: Onyx - Last Dayz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:11
Ik ben helemaal niet meer bezig met muziek, maar was 'vroeger' ook een liefhebber van hiphop/rap.

In de periode '98-'03 redelijk wat cd's gekocht van oa. 2pac, Dre, Eminem, Xzibit en Jay-Z. Daarna waren het meer losse nummers die ik tof vond die ik dan ergens downloadde.

Een paar van mijn favorieten zijn:
Boom biddy bye bye (Fugees remix) - Cypress hill
Shook ones - Mobb Deep
Full clip - Gangstarr
Hip-hop - Royce da 5'9
Renegades - Eminem & Royce da 5'9
Trinity - Jedi Mind Tricks

Dat is wat me eigenlijk zo even te binnen schiet. Er is zoveel goede hiphop. Ik denk dat ik uiteindelijk de Marshall Master Ep van Eminem het beste album vind. Maar ook Vloeistof van Opgezwolle vind ik een bijzonder fijn album.

Linkjes mag iemand ander droppen ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Pazienza schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:41:

Het blijft alleen angstvallig stil, misschien een indicatie dat hiphop niet heel erg leeft onder Tweakers.. Laat ik dan de uitzondering zijn: ik ben een echte hiphophead.
Ik luister ook graag hiphop/rap (beste album vind ik Dr. Dre - 2001), alleen kan ik er niet zoveel over vertellen en de nummers die ik het liefst luister kent iedereen al :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53

Paar van mijn favorieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:51
Cunninlynguists, Jedi Mind Tricks, A tribe called quest.. Hier wordt ik blij van :)

Ik ben ook meer van de 'oude stempel' hip-hop. Flows, delivery, inhoud, beats. Ik kan er helemaal in op gaan.

Dit zijn voor mij echt twee nummers die alle facetten van hip-hop belichamen.

El Da Sensei - Speakin

Nas - NY State of Mind

Nod ya head :)

[ Voor 3% gewijzigd door kleautviool op 13-02-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

NAS was een jaar of twee geleden in Tivoli, was gaaf!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:11
The Message van NAS blijft ook een fantastisch nummer.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nieuwe album van A Tribe Called Quest is trouwens ook erg lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:15
kleautviool schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:33:
Cunninlynguists, Jedi Mind Tricks, A tribe called quest.. Hier wordt ik blij van :)

Ik ben ook meer van de 'oude stempel' hip-hop. Flows, delivery, inhoud, beats. Ik kan er helemaal in op gaan.

Dit zijn voor mij echt twee nummers die alle facetten van hip-hop belichamen.

El Da Sensei - Speakin
[video]

Nas - NY State of Mind
[video]

Nod ya head :)
Mooi dat je dezelfde smaak hebt. :)

Ben je bekend met dit album ?:

YouTube: Pete Rock - Lost & Found: Hip Hop Underground Soul Classics \[Fu...

Is niet erg bekend, staat ook niet op spotify. Is volgens mij ook redelijk moeilijk online te vinden.. Jammer dat de kwaliteit op Youtube zo slecht is.

Dit album is uit 1995 en destijds veel gebootlegged en niet origineel uitgebracht. Is uiteindelijk ergens begin 2000s als dubbel CD alsnog uitgebracht samen meteen ander niet uitgebracht album van Pete Rock (met Baby Pa).

Onder de kenners is die dubbel cd erg populair, ik heb hem ook origineel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
Ik heb inderdaad meer mensen over de nieuwe ATCQ gehoord, maar moet hem nog steeds eens beluisteren.

Merk ook wel dat ik tegenwoordig ook niet meer aan nieuwe muziek toe kom. Ik moet echt weer eens tijd vrij maken om naar nieuwe muziek opzoek te gaan. Ik ben blij dat ik dat vroeger wel gedaan heb anders was ik waarschijnlijk nooit bij de CunninLynguists, El Da Sensei, Supastition of Murs uitgekomen.

Heeft iemand hier wel eens wat van 0118-Vier gehoord? Vroeger Flessepost echt grijs gedraaid en ze daarna uit het oog verloren. Ik begreep dat ze als groep gestopt zijn, maar geen idee wat er van de individuen (muzikaal) terecht is gekomen.
Pazienza schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:48:
[...]

Mooi dat je dezelfde smaak hebt. :)

Ben je bekend met dit album ?:

YouTube: Pete Rock - Lost & Found: Hip Hop Underground Soul Classics \[Fu...

Is niet erg bekend, staat ook niet op spotify. Is volgens mij ook redelijk moeilijk online te vinden.. Jammer dat de kwaliteit op Youtube zo slecht is.

Dit album is uit 1995 en destijds veel gebootlegged en niet origineel uitgebracht. Is uiteindelijk ergens begin 2000s als dubbel CD alsnog uitgebracht samen meteen ander niet uitgebracht album van Pete Rock (met Baby Pa).

Onder de kenners is die dubbel cd erg populair, ik heb hem ook origineel. :)
Album ken ik niet, maar nu even snel doorheen geskipped en wat ik hoor bevalt me! Thnx, ga ik uitproberen

[ Voor 43% gewijzigd door kleautviool op 13-02-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
https://open.spotify.com/...st/5KpHR1UysAms2zssDHeSbZ

Erg lekkere playlist, gericht op lyrics

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:42:
Nieuwe album van A Tribe Called Quest is trouwens ook erg lekker
Helemaal mee eens! 8)

Ik zou een hele lijst kunnen maken eigenlijk, maar de laatste tijd vind ik dat Run The Jewels lekker bezig is. Dit blijft toch een leuke van RTJ2:

En wat horen we hier vanaf 0:28? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Rtj kwam ik tegen in een playlist en vond ik ook lekker.

Pinging @Zneek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

deze is ook lekker, vooral die beat.

[ Voor 43% gewijzigd door 418O2 op 15-02-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44

Ook een heerlijk nummertje...

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Los van de muziek is de docu Hip Hop Revolution op Netflix echt een aanrader. Covered de periode vanaf Kool Herc/Grandmaster Flash tot en met het ontstaan van de Westcoast scene eind jaren '80. Het schijnt dat er een tweede seizoen aankomt dat vanaf daar door pakt. Vooral tof om al die gasten uit die tijd voor de camera te zien met interviews speciaal opgenomen voor deze reeks. Geeft toch weer wat nieuwe inzichten.

Hier nog een lekker nummertje van een recente groep die misschien niet zo bekend is maar echt dat jaren '90 geluid heeft.

• 418O2
Die moet ik even checken :) Ben pas sinds kort echt fan geworden van MF Doom, dat is toch wel 1 van de betere acts

• kleautviool
Geniale playlist ja. Die kwam ik tegen na een interessante video van VOX, deze:

Zeker het bekijken waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
:) Wilde het al een keertje in het NL topic posten maar hier beter op z'n plaats. Australië had ik nog nooit naar gekeken maar andere uithoeken luister[de] ik ook regelmatig naar (Scandinavië, Rusland. Frankrijk).
Deens valt geen eer aan te behalen, dat klinkt gewoon voor geen meter (net als Duitse) maar Zweeds en Fins is goed te doen, net als Russisch (qua flow en vibe, inhoudelijk een beetje moeilijk te beoordelen O-) )

Twee die nog steeds bezig zijn:

Asa uit Finland (deze is van z'n debuutalbum uit 2001 nog onder de naam Avain die bij het label is achtergebleven; weinig videoclips)

https://open.spotify.com/album/4JDNaymUNBpC0smlg0fQqF
https://open.spotify.com/artist/0rHtbK2pK4r67coo9EsT7D

Petter uit Zweden (debuutalbum 1998, clip van een single) uit 2004:

https://open.spotify.com/artist/5A0Bu9azuFEnud3q7t0V2r

'Voer voor je woofers'? Dit is voer voor je woofers ;) YouTube: Petter - Stockholm (een B-side track; staat wel op de jubileumsuitgave van z'n debuutalbum zie ik nu https://open.spotify.com/track/0b6fkfkScC0tmNO4XyLLOk)

Wat Ruski erbij

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 28-02-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 22:07

Aight!

'A toy robot...'

kleautviool schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:49:
Heeft iemand hier wel eens wat van 0118-Vier gehoord? Vroeger Flessepost echt grijs gedraaid en ze daarna uit het oog verloren. Ik begreep dat ze als groep gestopt zijn, maar geen idee wat er van de individuen (muzikaal) terecht is gekomen.

[...]

Album ken ik niet, maar nu even snel doorheen geskipped en wat ik hoor bevalt me! Thnx, ga ik uitproberen
Ja die gasten ken ik! Uit Zeeland toch? Vroeger veel geluisterd met Neger R. De Vries geloof ik!

Toen ik in mijn opgezwolle periode zat, veel gedraaid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Een groepje oud bekenden zijn weer terug met een heerlijk staaltje old skool...

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 18-02-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
S_Chief schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:01:
[...]
En wat horen we hier vanaf 0:28? O-)
Grappig, zouden ze bij Audi weten dat Killer Mike op R.A.P. Music de Audi Quatro (incorrect) corrigeert?

Buiten dit kleine missertje een fantastische rapper met een - naar mijn mening - hele goede maatschappelijke boodschap. En met El-P een topduo!

En omdat het nog altijd Dilla Month is, een banger van een ander topduo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Net bij De Wereld Draait Door: http://dewerelddraaitdoor...uws/hiphop-pitch-playlist

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JhPgKjX.jpg

De biliotheek van de Harvard Universiteit is bezig een archief (http://hiphoparchive.org/ -> http://hiphoparchive.org/projects/classic-crates) aan te leggen van de 'beste' 200 meest invloedrijke hiphop albums en daarvoor 9th Wonder aangesteld (http://hiphopdx.com/news/...ive-is-shaping-up-so-far#).
Aangedragen door de gasten:
  • Enter The Wu-Tang (36th Chamber) - Wu Tang Clan [Diggy Dex]
  • All Eyez on Me - 2Pac
  • Get Rich or Die Tryin' - 50 Cent
  • My Beautiful Dark Twisted Fantasy - Kanye West
  • Hard Core - Lil' Kim
  • 2001 - Dr. Dre
  • Life After Death - Notorious B.I.G. [Ali B]
Zit ook een quiz bij zoals je vast al gezien hebt ;)

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VWsMkDb.jpg

Niet eens met Shazam erbij O-) . Een paar wel een educated guess maar ook die allemaal goed 'gegokt'

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 20-03-2017 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
Tja... als je een dergelijke library gaat aanleggen dan vind ik persoonlijk dat er wel meerdere mensen in het 'bestuur' moeten zitten... van meerdere generaties en strominge etc.

Meningen zullen altijd verschillen wat dat betreft... als ik nu bijvoorbeeld dat lijstje zie dan zal ik 'My Beautiful Dark Twisted Fantasy' van Kanye West schrappen en inruilen voor 'The College Dropout' van Kanye.

Als ik een top 5 mocht aanleveren voor die top 200 dan zou die van mij zijn in willekeurige volgorde en probeer een beetje om de grote albums heen te gaan die sowieso wel genoemd zullen:

- E.1999 Eternal - Bone Thugs-N-Harmony (totaal verfrissend en nog steeds ongevenaard)
- It's Dark And Hell Is Hot - DMX (een van de hardste albums ooit)
- The Coming - Busta Rhymes (Was echt een game shaker)
- Muddy Waters - Redman (Puur mijn favo album, wetende dat het niet de status van een classic heeft)
- Supa Dupa Fly - Missy Elliot (vernieuwend icm met Timbaland producties)

Maar zelfs dat lijstje ben ik niet helemaal zeker van... Aquemini - Outkast... zou er bijvoorbeeld ook in mogen. Of... When Disaster Strikes - Busta Rhymes... en zoveel meer classics.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 20-03-2017 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ja neem aan dat ie het ook niet helemaal in z'n eentje doet. Supa Dupa Fly zie ik hier toevallig op hun instagram pagina https://www.instagram.com/thehiphoparchive/ maar denk dat je die van Busta Rhymes daar een voorloper van kan noemen (The Coming). Maar aardige kans dat die erin komt ...
200 is echt veel idd en een hele hoop bekende kan je wel invullen. Denk wel dat Common erin komt (ook wel een aparte stijl) ... met welk album is dan weer een andere vraag ('Like Water For Chocolate' lijkt wel de meest favoriete te zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 20-03-2017 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:40
apis29 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 20:22:
Zit ook een quiz bij zoals je vast al gezien hebt ;)

Niet eens met Shazam erbij O-) . Een paar wel een educated guess maar ook die allemaal goed 'gegokt'
Alles groen hier.

Ook een paar 'gokjes' / twijfels, maar toch mooie score

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:48
Zitten hier ook mensen bij die van Nederlandse hip-hop/rap houden?

Ik luister vooral hip-hop met een duistere beat alsof er veel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jeanke117 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:25:
Zitten hier ook mensen bij die van Nederlandse hip-hop/rap houden?

Ik luister vooral hip-hop met een duistere beat alsof er veel gebeurt.
Nederlandse hiphop

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:48
Top! Veel plezier in dit topic, dan verhuis ik effe door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
Die hip-hop bibliotheek mag inderdaad wel een wat uitgebreider selectiepanel hebben om een representatieve lijst samen te stellen.

Een tijd geleden ben ik trouwens op een artikel gestuit waarin het vocabulaire van diverse rappers vergeleken werd.

Ra ra wie heeft de meest uitgebreide vocabulaire?

spoiler:
Aesop Rock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
kleautviool schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:26:
Die hip-hop bibliotheek mag inderdaad wel een wat uitgebreider selectiepanel hebben om een representatieve lijst samen te stellen.

Een tijd geleden ben ik trouwens op een artikel gestuit waarin het vocabulaire van diverse rappers vergeleken werd.

Ra ra wie heeft de meest uitgebreide vocabulaire?

spoiler:
Aesop Rock
Gelukkig wordt de kwaliteit van een rapper niet (alleen) gemeten aan het vocabulaire.

Het vocabulaire wordt puur gemeten op het aantal gebruikte 'unieke' woorden, wat zeker niet in alle gevallen een goede afspiegeling is of de betreffende rapper ook een goede woordkunstenaar is, een goede flow heeft en/of een goede verteller is... nog niet gesproken over het stukje associatie. Ook worden bepaalde woorden in verbasteringen meerdere keren geteld zoals pimpin' en pimping... het is een wat scheve methode imo.

Zo staan bijvoorbeeld DMX en 2Pac achteraan, terwijl DMX en 2Pac legendarisch zijn wat betreft de verhaalvertelling. Ook staat Bone Thugs-n-Harmony ver achterin en die zijn weer legendarisch wat betreft hun nog altijd unieke flow. Zelfs Eminem is 'maar' ergens in het midden te vinden en hij wordt toch wel gezien als een van de grootste woordkunstenaars ooit in de hip-hop scene.

Ook nog eventjes een videootje delen van een talentvolle 'youngster' in de amerikaanse hip-hop scene...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 13:27

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bovenstaande hou ik dan weer helemaal niet van. Liever heb ik wat melodieuzere muziek. 2Pac had daar veel goede voorbeelden van en later Flo Rida natuurlijk. Ik ben sowieso meer van de jaren '90 rap: 2Pac, Jay-Z, NAS, Biggie, LL Cool J, Busta Rhymes, Puff Daddy, Dr. Dre, Coolio, enz. Later ook Eminem en Outkast. Lekker lome nummers zoals Concrete Schoolyard van Jurassic 5 kunnen mij ook bekoren. In de jaren 2000 en verder kan ik nog wel blij worden van 50Cent en Flo Rida. Heel veel echt moderne hip-hop en rap vind ik dan weer veel minder leuk, zeker als het meer uit trap en/of enkel kale, kille, harde beats bestaat. Van veel artiesten ken ik overigens ook maar 1 of 2 nummers. De beste rap-albums zijn voor mij denk ik wel 2001 van Dr. Dre en All Eyez On Me van 2Pac. Hip-hop in andere talen kan ook erg leuk zijn. Onderstaand nummer van Silbermond met Curse bijvoorbeeld. Duidelijk NAS invloeden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Jorgen schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 15:05:
Bovenstaande hou ik dan weer helemaal niet van. Liever heb ik wat melodieuzere muziek.
Het is zeker geen melodieus nummer... maar het is een jonge rapper die een sterk staaltje geeft wat betreft flow en verhaalvertelling en ook inhoudelijk niet erg de standaard volgt. Voor mij als lange liefhebber van het genre een absoluut lichtpuntje tegenover wat veel andere jonge rappers laten horen... maar qua beat keuze idd wel vrij 'zwaar'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YouTube: Post Malone - White Iverson

Luister ik nu veel. Chille vibe en toffe kerel buiten de muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:33
Hello boys and girls... wat luisteren we allemaal lately?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nwnc schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:49:
Hello boys and girls... wat luisteren we allemaal lately?
Nieuwe van Eminem veel. Wederom echt Eminem, maar wel weer anders (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:33
Die heb ik nog niet geprobeerd. Gelijk doen.

NL hiphop nog?

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ha! Dit is dat grietje van Dr Phill. Die is blijkbaar getekend na dat optreden. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk wel erg dikke beats zijn en ze heeft een leuk stemmetje en uitspraak, imho*. Guilty pleasure? :$
* Wel puur muzikaal allemaal. Je moet 'r niet horen praten, daar kom je echt niet gelukkiger van terug :X Maar dat is met meer artiesten.

YouTube: BHAD BHABIE - "Both Of Em" (Official Music Video) | Daniel...

YouTube: Bhad Bhabie "Hi Bich Remix" Feat. Rich The Kid, Asian Doll...

YouTube: BHAD BHABIE - "I Got It" (Official Music Video) | Daniell...

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Dat gedrocht hoort niet in een topic genoemd te worden met Eminem (hoewel, dat laatste album... Dude. :/ ), RTJ, NAS, Mos Def, Freddie Gibbs & Madlib, Isaiah Rashad etc. :X :+

Eigen smaak/mening uiteraard.

Got damn I'm glad y'all set it off

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
Kijken of we dit Topic misschien nieuw leven in kunnen blazen?

Wat wordt er zoal geluisterd de laatste tijd?

Vanaf mijn kant veel Juice Wrld (R.I.P) (Ook voor zijn dood al 1 van mijn Spotify top artiesten van vorig jaar en dit jaar.)

XXXTentacion blijft het goed doen bij mij, Zeker met het nieuwe album weer.

YNW Melly zijn nieuwe album heeft wel een paar goede nummers erin zitten!

Eminem blijft natuurlijk een Legend die veel beluisterd wordt.

Ski Mask The Slump God blijft het bij mij ook wel erg goed doen. Ik ben wel een fan van de Heavy 808.

De lijst blijft nog wel even doorlopen met Denzel Curry, Post Malone, DaBaby, Meek Mill, Tee Grizzley, Stormzy, Drake, JID, Scarlxrd, Trippie Red en NF + Sommige nummers van Lil Baby en Travis Scott.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Post Malone kan ik wel goed hebben en Eminem natuurlijk ook. Ben ook wel van van Tip (T.I.) en The Weeknd. Met Drake, Travis Scott, XXXTentacion, Future, etc heb ik dan weer helemaal niks. Onlangs 2 hiphop shows op Netflix gekeken. Rhythm and flow, wat een talentenjacht voor nieuwe hiphopartiesten is, en een documentaire van 3 seizoenen over de geschiedenis van hiphop. De eerste best vermakelijk en wat leuke nieuwe artiesten gezien, de tweede zeer interessant vanwege alle achtergronden en de muziekgeschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 22:07

Aight!

'A toy robot...'

Jorgen schreef op woensdag 11 december 2019 @ 04:49:
Post Malone kan ik wel goed hebben en Eminem natuurlijk ook. Ben ook wel van van Tip (T.I.) en The Weeknd. Met Drake, Travis Scott, XXXTentacion, Future, etc heb ik dan weer helemaal niks. Onlangs 2 hiphop shows op Netflix gekeken. Rhythm and flow, wat een talentenjacht voor nieuwe hiphopartiesten is, en een documentaire van 3 seizoenen over de geschiedenis van hiphop. De eerste best vermakelijk en wat leuke nieuwe artiesten gezien, de tweede zeer interessant vanwege alle achtergronden en de muziekgeschiedenis.
Heb je The Defiant Ones ook al gezien? Dr Dre en Jimmy Lovine. Vond die ook wel cool!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee, die ken ik niet. Ga ik eens opzoeken.

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Misschien niet de meest populare genre hier op tweakers maar om toch maar even de thread uit de sloot te halen. [PS: hopelijk ook geen probleem om dit hier te posten]

Een tijdje terug was ik wat lyrics aan het opschrijven voor mijn eerste rap en al gauw dacht ik om mijn Blue Yeti X van thuis aan het werk te zetten. Staat nu ook op Youtube sinds een paar dagen en was tof om te maken. Wel niet perfect, genoeg plekken waar ik nog aan kan verbeteren maar dat zijn zaken die ik voor mijn volgende ideeën al mee heb genomen.

Inspiratie vooral van Immortal Technique als mensen die hier kennen (maar ook andere artiesten).

Heb enkel audacity gebruikt voor de voice recording en editing. Voor de soundtrack heb ik een licentie maar geen software om bijvoorbeeld de trackout versie te gebruiken om ieder instrument naar mijn eigen aan te passen of hele zaken toe te voegen. Gelukkig was dat bij dit lied niet echt nodig maar voor toekomstige muziek wel van plan om meer tijd aan productie te besteden via iets als Adobe Audition.

[YouTube: mCelazz I - Wonder Why I]

[ Voor 9% gewijzigd door Elazz op 27-08-2020 17:41 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ik hield vroegah vooral van Wu Tang en Cypress Hill, Gravediggaz en DJ Muggs. :+ Ook dat album van B-Real, Psycho Realm, heerlijk was dat.

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:46
Naast het Nederlandse hiphop topic, ook maar even deze een schopje geven.

Het lijkt al zolang geleden maar Pop Smoke is pas in februari doodgeschoten.

Even mindless hard gaan op dit nummer, ik ga echt lekker op hoe niet serieus Blueface zich gedraagt.

Het nummer wat ik laatste tijd bijna op repeat heb staan.
[YouTube: 2pac - Starin' Through My Rear View (Music Video)]

De beste diss-track en dat is een feit.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
Ah, disstracks! Goede bron van discussies en gedurfd om er een (als feit) de beste te noemen ;)

Ik zal niet ontkennen dat het een goede track is, zeker gezien de buzz die het genereerde, maar voor mij zeker niet de beste. Het is voornamelijk schelden & dreigen en een hoop jabs, maar buiten "you claim to be a player, but I fucked your wife" en "Biggie, remember when I used to let you sleep on the couch and beg a bitch to let you sleep in the house?" weinig echte persoonlijke aanvallen.

Voor mij zijn de volgende lines van (of all people) Ja Rule nog steeds ongenadig hard en heeft hij hiermee, wat mij betreft, de hele feud met Eminem gewonnen.
Em, you claim your mother's a crackhead
And Kim is a known slut
So what's Hailie gon' be when she grows up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 16:41

On_E

Housemusic

Ik vond vroeger Dre/Snoop vs Eazy-E wel humor.

Oh en verder dacht ik dat ik in de jaren 90 zo’n beetje alles wel gehoord had, maar via Spotify dit jaar nog wat albums uit die tijd ontdekt die ik zeker niet kende en inmiddels fan van ben. Moet wel zeggen dat de beats beter zijn dan de raps, maar die hebben toch altijd wel mijn voorkeur gehad. :)

Het gaat om Slum Village - Fantastic Vol. 2 en Group Home - Livin’ Proof. Met producers als J.Dilla en Premier weet je ook wel dat het goed zit!

En zoek The East Flatbush Project ook eens op, geen album maar paar losse tracks, A Madman’s Dream en Tried by 12. :)

[ Voor 8% gewijzigd door On_E op 16-12-2020 16:17 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ondertussen dropt eminem nog maar even een B-side voor Music to be Murdered by

https://open.spotify.com/...si=cNfpVH4ZSoqi_CeGe_N-zA

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 18-12-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
kleautviool schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:
Ah, disstracks! Goede bron van discussies en gedurfd om er een (als feit) de beste te noemen ;)

Ik zal niet ontkennen dat het een goede track is, zeker gezien de buzz die het genereerde, maar voor mij zeker niet de beste. Het is voornamelijk schelden & dreigen en een hoop jabs, maar buiten "you claim to be a player, but I fucked your wife" en "Biggie, remember when I used to let you sleep on the couch and beg a bitch to let you sleep in the house?" weinig echte persoonlijke aanvallen.
Ik vind gewoon de hele vibe van dat nummer dik. Het is niks anders dan de ander belachelijk/kapot maken, niks meer niks minder. Gewoon de grond in boren en dat hoor je in elke line terug.

Vergeet niet dat hij Lil' Kim van Junior Mafia ook de grond in heeft geboord.

Nummer wat me ook chills blijft geven.

De lines van dit nummer vind ik gewoon geweldig hahahaha, is gewoon niet serieus te nemen. Blueface, baby, ahaaaight.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
[b]Maurice-k schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:16:
Voor mij zijn de volgende lines van (of all people) Ja Rule nog steeds ongenadig hard en heeft hij hiermee, wat mij betreft, de hele feud met Eminem gewonnen.
Dit kan je gewoon niet serieus bedoelen toch? Met die paar voor de hand liggende lines zou Ja Rule de hele feud hebben gewonnen? *kuch*

Ook even naast mij neerleggen dat het die lines waren die juist de feud tussen Eminem en Ja Rule begon ipv dat er een feud mee is beëindigt, zijn het verre van sterke bars... hard en persoonlijk ja, maar het waren onder andere juist die paar zinnen waardoor Ja Rule een hoop respect verloor omdat de feud oftewel de diss tracks binnen "the game" gehouden horen te worden. Nadat Ja Rule dat had gezegd sprongen er nóg meer rappers in de feud om te laten weten dat hij daarmee zwakte had getoond. Zelfs Busta Rhymes had er wat over te zeggen en die deed helemaal niet aan diss tracks.

Hierna was de carrier van Ja Rule juist zo goed als over... die bars waren zijn doodsteek ipv een overwinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
MicGlou schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:07:
[...]

maar het waren onder andere juist die paar zinnen waardoor Ja Rule een hoop respect verloor omdat de feud oftewel de diss tracks binnen "the game" gehouden horen te worden.
Wat bedoel je met binnen ''the game''? Want ik vind Tupac zijn disses naar Biggie en zijn vrouw en überhaupt heel Junior Mafia nou niet echt helemaal netjes haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
RazorMaron schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:27:
[...]

Wat bedoel je met binnen ''the game''? Want ik vind Tupac zijn disses naar Biggie en zijn vrouw en überhaupt heel Junior Mafia nou niet echt helemaal netjes haha.
Als in je houdt het bij de mensen die binnen je "professionele sfeer" actief zijn, je gaat niet achter de mensen uit het privéleven aan die zich in die zin dus niet verbaal kunnen verdedigen. De vrouw van Biggie (Faith Evans) maakte deel uit van zijn muziekwereld en Junior Mafia uiteraard ook.

Zelfde verhaal met MGK... Eminem gaf hem nog een grammetje aandacht, totdat MGK over zijn dochter begon.

• RazorMaron

Ik weet niet wat het is, maar dit nummer doet gewoon wat met mij. Gewoon aangezien Pop Smoke er niet meer is maar dat hij gewoon echt nog heel relevant is, check Tik-Tok maar.

Zoals hij zei: 'You can't say 'Pop' without thinking about 'Smoke'''.

Het enige wat ik wel weer jammer vind is dat hij natuurlijk nog maar beperkt unreleased muziek heeft wat nu eigenlijk op een erg rap tempo wordt uitgebracht. Dan blijft er over 2 jaar bijvoorbeeld niks over. Ik zou het fijner vinden als ze het echt zouden uitsmeren over de jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron

Gesampled van Liberian Girl van Michael Jackson. Echt geweldig nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron

Een leuke tribute aan 2Pac met een modern tintje. Er zijn genoeg verwijzingen in de tekst naar 2Pac's originele nummers en bijna de hele music video is geïnspireerd door 2Pac video clips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Vandaag is het nieuwe album van Dope D.O.D. gereleased. :)

Hyenas 2, Cold Summer en Buffoonery zijn na enkele luistersessies mijn favorieten.

Blijf het geniaal vinden dat gasten uit Groningen zich wat mij betreft kunnen meten met de beste hiphop-acts uit mijn jeugd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zag toevallig gisteravond in een van de roddel showbiz programma's dat er een russische rapper aandacht aan de oorlog had besteed in z'n nieuwe videoclip en was eerder al tegengekomen dat weer een andere zich al eerder openlijk had uitgesproken tegen de inval. Deze tweede, Oxxxymiron, houdt vanavond dus een benefiet concert in Turkije (concerten in Rusland had ie allemaal afgeblazen). Als het goed is zou het op Youtube en Twitch gestreamd moeten worden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah4X8-VEzsT3eM--npSh58kyTLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CiJZeCTepCGZkRCkJTtjT1tj.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 15-03-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RazorMaron schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:24:
[YouTube: POP SMOKE - WHAT YOU KNOW BOUT LOVE (Official Video)]

Ik weet niet wat het is, maar dit nummer doet gewoon wat met mij. Gewoon aangezien Pop Smoke er niet meer is maar dat hij gewoon echt nog heel relevant is, check Tik-Tok maar.

Zoals hij zei: 'You can't say 'Pop' without thinking about 'Smoke'''.

Het enige wat ik wel weer jammer vind is dat hij natuurlijk nog maar beperkt unreleased muziek heeft wat nu eigenlijk op een erg rap tempo wordt uitgebracht. Dan blijft er over 2 jaar bijvoorbeeld niks over. Ik zou het fijner vinden als ze het echt zouden uitsmeren over de jaren.
Toch bijzonder hoe dat werkt, ik hoor vrij simpele generieke offbeat raps en jij krijgt er kippenvel van (bij wijze van)

De omgeving wil vast gewoon snel cashen dus die rammen het er uit. En daarbij is dat stijltje ook niet eeuwig houdbaar natuurlijk, over 3 jaar zit niemand er meer op te wachten denk ik (hij is geen tupac oid)

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 15-03-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:32:
[...]

Toch bijzonder hoe dat werkt, ik hoor vrij simpele generieke offbeat raps en jij krijgt er kippenvel van (bij wijze van)

De omgeving wil vast gewoon snel cashen dus die rammen het er uit. En daarbij is dat stijltje ook niet eeuwig houdbaar natuurlijk, over 3 jaar zit niemand er meer op te wachten denk ik (hij is geen tupac oid)
Die videoclip is al meer dan een jaar oud zie ik, naam zegt me niks maar dit liedje hoor ik idd heel vaak op Tiktok voorbij komen dus er zal een hele generatie mee gehersenspoeld worden en het als ze de midlife crisis bereiken nog herinneren ;)

Dit is overigens de videoclip van russische rapper nummer 1, Morgenshtern (zegt me ook niks itt Oxxxymiron), met aan het eind een geluidsfragment van de Oekraïnse moeder van een vd producers (nu Youtube als een vd weinige social media platformen nog bereikbaar is/was)

418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:47:
[...]

En dat terwijl het maar een sample is (uit een track van mijn/onze tijd)

https://www.whosampled.co...ove-Ginuwine-Differences/
Nu je het zegt ... 8)

[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 15-03-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
apis29 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:46:
[...]

Die videoclip is al meer dan een jaar oud zie ik, naam zegt me niks maar dit liedje hoor ik idd heel vaak op Tiktok voorbij komen dus er zal een hele generatie mee gehersenspoeld worden en het als ze de midlife crisis bereiken nog herinneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Al bezig zie ik, zeker twee uur tijdverschil dan met Istanbul ...

[YouTube: Oxxxymiron – RUSSIANS AGAINST WAR (Istanbul, Turkey)]

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 15-03-2022 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleautviool
418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Haha ik wist dat ik de melodie ergens van kende, maar kon niet op het nummer komen. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kleautviool schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:52:
[...]

Haha ik wist dat ik de melodie ergens van kende, maar kon niet op het nummer komen. Thnx!
same, whosampled is daar wel ideaal voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Tweede benefietconcert bezig ten behoeve van de vluchtenlingenopvang in Polen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Mochten mensen A Tribe Called Quest fan zijn, check dan het postume album van Phife Dawg. Staat op spotify sinds vandaag (en waarschijnlijk ook op andere platforms) en is zeer goed.

RIP Phife & J Dilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

31 mei ga ik naar De la Soul, niet helemaal wat ik normaal luister maar leek me live wel vet.
Kwam net dit album tegen, altijd leuk om nieuwe artiesten op Spotify te ontdekken.
YouTube: Mach-Hommy - The 26th Letter (Audio)

Luister wel veel verschillende Hiphop en Rap, ook R&B. Leek me leuk even wat te delen. Ik luister van alles, bijvoorbeeld Brockhampton, Vince Staples, Goldlink, Earl Sweatshirt (zijn nieuwe album is denk ik mijn favoriete album van dit jaar so far) A$AP Rocky, JPEGMAFIA, Saba, Action Bronson, Mac Miller, Danny Brown, slowthai, Tyler the Creator, en Childish Gambino. Deel hier even wat meer underground/alternatieve artiesten die misschien wat minder bekend zijn.

MF-Doom is denk ik mijn favoriete artiest. Deze intro is wel wat lang maar een fan mijn favoriete nummers.
YouTube: Beef Rap

YouTube: ZelooperZ - JayJay-Z

Dit album, Hermit and the Recluse hebben helaas maar 1 album samen gemaakt (geloof ik). Een van de twee heet Ka, die heeft ook nog wat vette tracks.
YouTube: Hermit and the Recluse - Sirens

YouTube: Introverted Stoner

YouTube: Mazza

YouTube: LAUSSE THE CAT - The Girl, The Cat and The Tree [Full Album]

YouTube: Darkseid

Medslaus, staan helaas niet meer op Spotify
YouTube: 𝕸𝖊𝖉𝖘𝖑𝖆𝖚𝖘 - 𝕻𝖔𝖔𝖗𝖇𝖔𝖞

YouTube: Kick Back (feat. Loraxx & Lechani)

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Room42 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:08:
Ha! Dit is dat grietje van Dr Phill. Die is blijkbaar getekend na dat optreden. Ik moet zeggen dat dit eigenlijk wel erg dikke beats zijn en ze heeft een leuk stemmetje en uitspraak, imho*. Guilty pleasure? :$
* Wel puur muzikaal allemaal. Je moet 'r niet horen praten, daar kom je echt niet gelukkiger van terug :X Maar dat is met meer artiesten.

YouTube: BHAD BHABIE - "Both Of Em" (Official Music Video) | Daniel...
[YouTube]

YouTube: Bhad Bhabie "Hi Bich Remix" Feat. Rich The Kid, Asian Doll...
[YouTube]

YouTube: BHAD BHABIE - "I Got It" (Official Music Video) | Daniell...
[YouTube]
Cash me outside howbow dah. 8)7

Tof topic!

Kayne West - Hurricane

Straightenin - Migos

Trippin - Zion i

[YouTube: Zion I - Trippin']

Nas - N.Y. State of Mind

Jack Harlow - First Class

[ Voor 29% gewijzigd door pizzacabonara op 26-04-2022 22:01 ]

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Heb gezocht maar heeft niemand nog Tom MacDonald gepost hier? Anders excuses voor dubbel 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:03
Met de aankondiging dat Kendrick eindelijk met een nieuw album komt ben ik toch wel erg blij. Ik vind zijn story telling echt fantastisch! Is 1 van de weinige hedendaagse rappers waar ik naar luister. Verder toch voornamelijk 90s rap waar ik het meeste mee heb en mee op ben gegroeid.

Maar terugkomend op storytelling, wat mij betreft twee pareltjes:

YouTube: Kendrick Lamar - "The art of peer pressure"

En dit was een track waarvan ik de eerste keer gewoon wat naar werd toen ik hem hoorde:

YouTube: Immortal Technique - "Dance with the Devil"

To dare is to do

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Tijd voor een wederopstanding van dit topic met deze klassieker.

YouTube: The Pharcyde - Passin' Me By (Official Music Video)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
8) Als ik snel een persoonlijke top 10 zou moeten maken dan zou ik deze er wel in zetten (als je er uitgebreid de tijd voor gaat nemen kom je vast op een nog betere maar deze gaat echt nooit vervelen :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

apis29 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 21:44:
[...]

8) Als ik snel een persoonlijke top 10 zou moeten maken dan zou ik deze er wel in zetten (als je er uitgebreid de tijd voor gaat nemen kom je vast op een nog betere maar deze gaat echt nooit vervelen :*) )
Ik denk niet dat ie mijn top 10 redt omdat Labcabincalifornia mijn eerste album van hun was. Dus daar zou ik eerder iets uit kiezen voor mijn top 10 (maar waarschijnlijk ook niet.) Bizarre Ride II the Pharcyde heb ik eigenlijk pas ergens na de 90s voor het eerst geluisterd. Maar zeker een topnummer en top band.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Denk dat deze in NL ook veel bekender zal zijn idd maar er is verbazingwekkend weinig te vinden over hoe deze het internationaal gedaan heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Al dan niet toevallig zie ik vanochtend ineens dit voorbij komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owGIAg8Cc5BNFdVD9PquoSIDktc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jXrlNc6amZqv2SB9EevatIPl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ben wel fan geworden van Blah Records.

Die ‘sleazy’ langzame beats, de Engelse accenten én de vaak grappige teksten hebben ervoor gezorgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ken ik niet (luister vooral 90s hiphop) Klikt wel goed. Ga ik meer van checken. Beats doen me aan Mobb Deep beats denken zoals Survival of the fittest.

Ben je bekend met Tha Doppelgangaz? (ook vrij modern duo) Die hebben ook grappige teksten. Dit is mijn favoriet op dat vlak:
YouTube: The Doppelgangaz - Like What Like Me (Official Video)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Dwarlorf schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:25:
[...]

Ken ik niet (luister vooral 90s hiphop) Klikt wel goed. Ga ik meer van checken. Beats doen me aan Mobb Deep beats denken zoals Survival of the fittest.

Ben je bekend met Tha Doppelgangaz? (ook vrij modern duo) Die hebben ook grappige teksten. Dit is mijn favoriet op dat vlak:
YouTube: The Doppelgangaz - Like What Like Me (Official Video)
De beats zijn zeker geïnspireerd door de jaren 90 ‘boom bap’ ja. :)

Nee die kende ik nog niet, goeie tip!

Doe ik ook nog ff 2 tracks die aan de jaren 90 doen denken, maar uit 2016 komen oid.

[ Voor 20% gewijzigd door On_E op 14-02-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron

Imagine yourself driving on the boulevard in Los Angeles with this coming out of your speakers. Met zonsondergang wel.

[ Voor 5% gewijzigd door RazorMaron op 14-02-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
Kendrick effe gefeatured op het nieuwe album van Future (en wat is dit album ENORM geil!)
En dan ook met een huge diss naar Drake & J. Cole toe. Wat een schijf ook O+

[ Voor 19% gewijzigd door Tomski1986 op 30-03-2024 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ik was zo geïntrigeerd door deze clip als jongvolwassene dat ik meteen de cd haalde de volgende dag. Bedankt Yo MTV Raps! Sindsdien levenslang fan van de Goodie Mob, en daardoor ook Outkast en de rest van de Dungeon Family ontdekt. Good 'ol times.

[ Voor 3% gewijzigd door Dwarlorf op 16-04-2024 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Om de paar dagen ga ik hier eens een oldskool classic posten met de lyrics.

Slick Rick - Children's Story

Uncle Ricky
Would you read us a bedtime story?
Please, huh? Please?
Alright, you kids get to bed
I'll get the story book
Y'all tucked in? (yeah)
Here we go
Once upon a time not long ago
When people wore pajamas and lived life slow
When laws were stern and justice stood
And people were behavin' like they ought ta good
There lived a lil' boy who was misled
By anotha lil' boy and this is what he said
"Me and Ty, we gonna make sum cash
Robbin' old folks and makin' the dash"
They did the job, money came with ease
But one couldn't stop, it's like he had a disease
He robbed another and another and a sister and her brother (stick 'em up, stick 'em up)
Tried to rob a man who was a D.T. undercover
The cop grabbed his arm, he started acting erratic
He said "Keep still, boy, no need for static"
Punched him in his belly and he gave him a slap
But little did he know the lil' boy was strapped
The kid pulled out a gun, he said, "Why did ya hit me?"
The barrel was set straight for the cop's kidney
The cop got scared, the kid, he starts to figure
"I'll do years if I pull this trigger"
So he cold dashed and ran around the block
Cop radios in to another lady cop
He ran by a tree, there he saw the sister
Shot for the head, he shot back but he missed her
Looked around good and from expectations
He decided he'd head for the subway stations
But she was coming and he made a left
He was runnin' top speed 'til he was outta breath
Knocked an old man down and swore he killed him (sorry)
Then he made his move to an abandoned building
Ran up the stairs up to the top floor
Opened up the door there, guess who he saw? (who?)
Dave the dope fiend shootin' dope
Who don't know the meaning of water nor soap
He said "I need bullets, hurry up, run!"
The dope fiend brought back a spanking shotgun
He went outside but there was cops all over
Then he dipped into a car, a stolen Nova
Raced up the block doing 83
Crashed into a tree near university
Escaped alive though the car was battered
Rat-a-tat-tatted and all the cops scattered
Ran out of bullets and he still had static
Grabbed a pregnant lady and out the automatic
Pointed at her head and he said the gun was full o' lead
He told the cops, "Back off or honey here's dead"
Deep in his heart he knew he was wrong
So he let the lady go and he starts to run on
Sirens sounded, he seemed astounded
Before long the lil' boy got surrounded
He dropped the gun, so went the glory
And this is the way I have end this story
He was only seventeen, in a madman's dream
The cops shot the kid, I still hear him scream
This ain't funny so don't ya dare laugh
Just another case 'bout the wrong path
Straight 'n narrow or yo' soul gets cast
Good night, knock 'em out the box Rick, knock 'em out Rick
Oh boy, that Uncle Ricky he's really weird (knock 'em out the box Rick, knock 'em out Rick)
I know right, what did he mean "Straight and narrow or yo' soul gets cast"?
(knock 'em out the box Rick, knock 'em out Rick)
I don't know, I think he be crackin' it up or something (knock 'em, knock 'em, knock 'em)
Well, good night (knock 'em, knock 'em, knock 'em, knock 'em, knock 'em, knock 'em out Rick)
Good night
knock 'em out the box Rick, knock 'em out Rick
knock 'em out the box Rick, knock 'em out Rick
(knock 'em, knock 'em, knock 'em, knock 'em, knock 'em, knock 'em out Rick)
(knock 'em out Rick, knock 'em out Rick, knock 'em out Rick, knock 'em out Rick)
(knock 'em out Rick, knock 'em out Rick, knock 'em out Rick, knock 'em out the box Rick)
Another Vance Wright, Rick the Ruler presentation
Crumbs!

Slick Rick, wiens echte naam Richard Martin Lloyd Walters is, staat bekend om zijn unieke flow en verhalende stijl in de hiphop. Hij bracht in 1988 zijn debuutalbum "The Great Adventures of Slick Rick" uit, dat wordt beschouwd als een van de meest invloedrijke en gevierde albums in de geschiedenis van de hiphop.

Slick Rick staat ook bekend om zijn iconische ooglapje, dat hij draagt vanwege een incident uit zijn jeugd waarbij hij in zijn oog werd geschoten. Dit kenmerkende accessoire is een integraal onderdeel geworden van zijn imago en heeft bijgedragen aan zijn herkenbaarheid binnen de hiphopgemeenschap.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomski1986 op 25-04-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07

reaL_G

G

Gross van d muziek tegenwoordig heeft geen houdbaarheid meer.

Hier nog een classic
YouTube: 24K - We have no enemies (partial video, 1990)
Tis maar een halve clip.

En deze baseline
YouTube: Paris "The Devil Made Me Do It" (1990 Tommy Boy)

Nog steeds goed.
YouTube: KRS-One - Outta Here (Official Video)

[ Voor 24% gewijzigd door reaL_G op 20-04-2024 14:52 ]

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MicGlou

Ook een fijne gouwe ouwe als je het mij vraagt... van een van de beste gelegenheidsduo's die er bestaan. Heb ze samen meerdere keren live gezien, altijd een dikke show

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 22-04-2024 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
Dag 2/30:

Outkast - Aquemini

Even the sun goes down, heroes eventually die
Horoscopes often lie and sometimes, "Y"
Nothin' is for sure nothin', is for certain, nothin' lasts forever
But until they close the curtain (y'all know)
It's him and I, Aquemini
Yeah
Now is the time to get on like Spike Lee said
"Get on the bus", go get your work
And keep your beeper chirpin' is a must
Is you on that dust or cornstarch
Familiar with that smack man
The music is like that green stuff
Provided to you by sack man
Pacman how in the fuck do you think we gon' do that, man?
Ridin' round Old National on eighteens without no gat, man
I'm strapped man, and ready to bust on any nigga like that, man
Me and my nigga we roll together like Batman and Robin
We prayed together through hard times
And swung hard when it was fittin'
But now we tappin' the brakes from all them corners
That we be bendin' in Volkswagens and Bonnevilles
Chevrolets and Coupe De Villes
If you ain't got no rims nigga don't get no wood grain
Steerin' wheel for real (real), you can go on chill out and still build
Let your paper stack instead of goin' into overkill
Pay ya fuckin' beeper bill, bitch
Yeah, yeah (yeah)
Nothin' is for sure, nothin' is for certain and nothin' lasts forever
But until they close the curtain
It's him and I, Aquemini
Twice upon a time there was a boy who died
And lived happily ever after but that's another chapter
Live from home of the brave with dirty dollars
Beauty parlors and baby bottles and bowlin' ball Impalas
And street scholars majorin' in culinary arts
You know how to work bread cheese and dough
From scratch but see the catch is you can get caught
Know what ya sellin', what ya bought, so cut that big talk
Let's walk to the bridge, meet me halfway
Now you may see some children dead off in the pathway
It's them poor babies walkin' slowly to the candy lady
It's lookin' bad, need some hope
Like the words "maybe", "if", or "probably"
More than a hobby when my turntables get wobbly they don't fall
I'm sorry y'all, I often drift I'm talkin' gift
So when it comes you never look the horse inside it's grill
Of course you know I feel like the bearer of bad news
Don't want to be it but it's needed so what have you?
Now question is every nigga with dreads for the cause?
Is every nigga with golds for the fall? Naw
So don't get caught up in appearance
It's Outkast, Aquemini another Black experience
Okay
Nothin' is for sure, nothin' is for certain, nothin' lasts forever
It's him and I, Aquemini
The name is Big Boi, Daddy Fat Sax
The nigga that like them Cadillacs
I stay down with these streets
'Cause these streets is where my folks at
Better know that some say we pro-black, but we professional
We missed a lot of church so the music is our confessional
Get off the testicles and the nut sacks
You bust a rhyme we bust back
G-Get back for real niggas that's out here tryin' to spit facts
You hear that can't come near that, maybe you need to quit (quit)
Because Aquemini is Aquarius and a Gemini runnin' shit like this (yeah, yeah, yeah, yeah)
My mind warps and bends floats the wind count to ten
Meet the twin Andre Ben', welcome to the lion's den
Original skin, many men comprehend
I extend myself, so you go out and tell a friend
Sin all depends on what you believin' in
Faith is what you make it, that's the hardest shit since MC Ren
Alien can blend right on in wit' yo' kin
Look again 'cause I swear I spot one every now and then
It's happenin' again wish I could tell you when
"Andre this is Andre, y'all just gon' have to make amends"
Even the sun goes down heroes eventually die
Nothin' is for sure, nothin' is for certain and nothin' lasts forever
It's him and I, Aquemini
"Finally Igor, we've done it, we've done it"
"Yes master, yes master"
"Yes Igor, we've done it"
"Uh-oh"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
MicGlou schreef op maandag 22 april 2024 @ 10:56:
[YouTube: Method Man, Redman - Da Rockwilder]

Ook een fijne gouwe ouwe als je het mij vraagt... van een van de beste gelegenheidsduo's die er bestaan. Heb ze samen meerdere keren live gezien, altijd een dikke show
Ik las gelegenheidsduo's en outkast en moest gelijk hieraan denken:

[ Voor 10% gewijzigd door Jay-B op 22-04-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Jay-B schreef op maandag 22 april 2024 @ 20:28:
[...]

Ik las gelegenheidsduo's en outkast en moest gelijk hieraan denken:

YouTube: Mystikal - Neck Uv Da Woods ft. Outkast
Een bijzonder combo toentertijd... maar sowieso alles wat Outkast toen deed was goud, gegarandeerde hit en zoveel features op het album van anderen deden ze niet. En dat album van Mystikal 'Let's Get Ready' was ook een monster album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenbelasting
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-07 19:43
Hebben mensen hier de nieuwe collab albums van Metro Boomin' en Future beluisterd? Ik ben groot fan van Future en ben tevreden met de albums en de bijkomende drama / beef met Drake.

Ben laatste tijden ook heel erg in de mood voor Larry June. Zijn meest recente album met The Alchemist komt toch een jaar later nog steeds lekker aan! Perfect voor bij een lekker drankje op het terras.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomski1986
Dag 3/30:

Gang Starr - Full Clip
Big L, rest in peace
Fresh out the gate again, time to raise the stakes again
Fatten my plate again, y'all cats know we always play to win
G-A-N-G to the Starr son
Haters took this shit too far son
So that's all for you, I'm wiping out your whole team
I'll splatter your dreams with lyrics to shatter your schemes
The badder you seem, the more lies you tell
The more lies you sell, and by surprise you fell
Into my deathtrap, right into my clutches
Stupid, you know the God must bless every single mic he touches
I've suffered, just so I could return harder
Wanna be the shit starter, fuck around, make you a martyr
I make ya famous, turn around and make ya nameless
Cause you never understood how vital to me this rap game is
Save it and hold that, you catch a hot one
Rhymes chase a fake nigga down soon as I spot one
So if you stand in my way, I'm gonna have to spray
Learn that if you come against me son you're gonna have to pray
Since back in the day I held the weight and kept my head up
They wanna see the God catch an L it's all a set up
I give no man or thing power over me
Why these niggas so jealous and looking sour, over me?
I'm bolder G, I'm like impossible to stop
I'm like that nigga in the ring with you, impossible to drop
I'm like two magazines fully loaded to your one
Plus I ain't gonna quit spitting til you're done
Plus, more than ever I got my whole shit together
More than a decade of hits that'll live forever
Catching rep off my name, you're bound to fry
Know how many niggas that I know is down to die
We never fail, and we ain't never been frail
You niggas talk crime, but you scared of jail
Attacking like a slick Apache, lyrics are trigger happy
Blowing back your wig piece just for the way you're looking at me
Cock back, blaow, I hit you up right now
I don't know why so many of y'all wanna be thugs anyhow
Face the consequence of your childish nonsense
I could make your head explode just by my lyrical content
Get you in my scope and metaphorically snipe ya
I never liked ya, I gas that ass and then ignite ya
The flame thrower, make your peeps afraid to know ya
How many times I told ya, play your position small soldier
My heart is colder, makes me wanna resort to violence
Stop beating me in the head son, nah, I'm not buying it
I'm ready to blast, ready to surpass and harass
I'm ready to flip, yeah I'm ready to dip with all the cash
I hold my chrome steady, with a tight grip
So watch your dome already cause this one might hit

Gang Starr, bestaande uit Guru en DJ Premier, wordt beschouwd als een van de pioniers van de East Coast hiphopscene. Ze hebben een blijvende invloed gehad op de rapcultuur met hun unieke geluid en innovatieve producties.

Guru en DJ Premier vormden een legendarisch samenwerkingsduo binnen Gang Starr. Hun symbiotische relatie als rapper en producer resulteerde in tijdloze klassiekers zoals "Mass Appeal" en "Moment of Truth," die nog steeds worden geprezen als hoogtepunten in de geschiedenis van de hiphop.

[ Voor 9% gewijzigd door Tomski1986 op 26-04-2024 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
geenbelasting schreef op woensdag 24 april 2024 @ 00:55:
Hebben mensen hier de nieuwe collab albums van Metro Boomin' en Future beluisterd? Ik ben groot fan van Future en ben tevreden met de albums en de bijkomende drama / beef met Drake.

Ben laatste tijden ook heel erg in de mood voor Larry June. Zijn meest recente album met The Alchemist komt toch een jaar later nog steeds lekker aan! Perfect voor bij een lekker drankje op het terras.
Ik ja, het eerste album kan mij bekoren, het tweede niet zo. Wel fijn de disstracks die erop volgden. (Die van Drake en Rick Ross en nu ook die Like That remix van Ye)

YouTube: Kanye West - Like That (Remix)

[ Voor 7% gewijzigd door Tomski1986 op 24-04-2024 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03
Vond die Kendrick diss van Drake wel origineel:
[YouTube: Drake - “Taylor Made Freestyle” (Kendrick Lamar Diss)]

[ Voor 34% gewijzigd door matthijst op 24-04-2024 14:19 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenbelasting
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-07 19:43
Ik vind het helemaal geweldig dat er een soort Avengers End Game situatie is ontstaan met deze beef. De diss van Drake naar K.Dot is mijn favoriet tot nu toe samen met de track van Ye.

De Chris Brown diss naar Quavo is ook vrij aardig, maar raptechnisch niet zo. In de Amerikaanse scene is het laatste tijd zo hectisch ook met de geruchten / rechtzaken rondom Diddy. Meek Mill die nu veel imagoschade lijdt ook.

Hebben jullie nog leuke albums of artiesten die jullie aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomski1986
Dag 4/30:

Ice Cube - You Know How We Do It

Yeah, yeah
Fool, you know how we do it
West Side
Comin' from the West Side
Nothin' but the West Side
Ain't nothin' goin on but the bomb ass rap song
Hittin' all night long
Just like me on the black and white ivory
Gettin' six on artillery you don't want to see a G
Break yo' ass like dishes
Buster ass tricks sleep with the fishes
Runnin' from Lennox up at Venice
They want to have me in stripes, like Dennis the Menace
But that ain't poppin', ain't no stoppin'
Fo' hoppin, ass droppin', Coupe DeVille
My truth can, ill, fool I got skills
So, back on up 'fore I check that chin
Down as fuck and I'm full off Henn'
You gets no love and I thought you knew it
Comin' from the West Side
West Side, comin' from the West Side
Chillin' with the homies, smellin' the bud
Double parked and I'm talkin' to Dub
About who got a plan, who got a plot
Whom got got, and who got shot
'Cause everybody knows that he got the info
Crazy Toones hangin out the window
Fool, I got them bomb-ass tapes
Da Lench Mob, Planet of the Apes
I'm down with Eiht, and Watts Up
Kam and Solo, they got nuts
When Ice Cube write a sentence
I want "The Bomb, " just like George Clinton
S-K-D is down to catch a body
Put on Knee Deep, we'll turn out your party
You gets no love and I thought you knew it
You know how we do it
Jack B Nimble, and Jack B Quick
If you want to jack me on a lick, 'cause
I'm that fool from South Central
You think you stuck yourself, with a number two pencil
That's how I poke hot lead in yo' ass
With "Mo' Bounce to the Ounce" in the dash
Mash up, Van Ness, headed for the West
Everything is great, slow down for the dip
On a 100 and 8th and keep mashin'
Don't drink and drive to keep the fo' from crashin'
Stashin a glock and I thought you knew it
You know how we do it
Comin' from the West Side, West Side
Nothin' but a West Side
It's hittin' on the West Side
Ice Cube, wiens echte naam O'Shea Jackson is, begon zijn carrière als lid van de legendarische hiphopgroep N.W.A. Hij was een van de belangrijkste tekstschrijvers en performers binnen de groep en speelde een cruciale rol in het definiëren van de West Coast hiphopstijl.

Naast zijn succes in de muziekindustrie heeft Ice Cube ook een indrukwekkende carrière als acteur. Hij speelde in verschillende films, waaronder "Boyz n the Hood", "Friday", en "Barbershop", waardoor hij een prominent figuur werd in de Amerikaanse filmwereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:16
Tomski1986 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:32:
Dag 4/30:

Ice Cube - You Know How We Do It

[YouTube: Ice Cube - You Know How We Do It]

[...]

Ice Cube, wiens echte naam O'Shea Jackson is, begon zijn carrière als lid van de legendarische hiphopgroep N.W.A. Hij was een van de belangrijkste tekstschrijvers en performers binnen de groep en speelde een cruciale rol in het definiëren van de West Coast hiphopstijl.

Naast zijn succes in de muziekindustrie heeft Ice Cube ook een indrukwekkende carrière als acteur. Hij speelde in verschillende films, waaronder "Boyz n the Hood", "Friday", en "Barbershop", waardoor hij een prominent figuur werd in de Amerikaanse filmwereld.
Ice Cube en Ice-T ontzettend vaak geluisterd vroeger.
Eazy-E, Paris, enzovoorts. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 26-04-2024 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03
Arjantje72 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:56:
[...]

Ice Cube en Ice-T ontzettend vaak geluisterd vroeger.
Eazy-E, Paris, enzovoorts. :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:46
Voor de geïnteresseerde:

Postmen - Royals (album) is uitgekomen O+

Heerlijke vibe weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!