Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:55
Ik verbaas me eigenlijk dat er geen topic is voor nederlandse hiphop! Zijn er hier nog meer liefhebbers? Denk hierbij aan 101 Barz, Zonamo etc. het soort peeps die daar komen :P

Om af te trappen: Wat vonden jullie van de 101 van SBMG vandaag? Ik vond dit weer de oude SBMG die ik een paar jaar geleden ben gaan luisteren + een mooie sneer richting New Wave >:) Hard!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik houd wel van die muziek. Vooral de beats, de teksten volg ik meestal niet. Maar de stem is voor mij ook niets meer dan een instrument, in muziek.
mimang schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 23:09:
[...] een mooie sneer richting New Wave >:) Hard!
Dit is juist wat me tegenstaat in die scene. Dom geouwehoer. Let lekker op jezelf. 8)7

Maar ik luister graag naar die muziek, hoor. Vooral de beats van o.a. Boaz v/d Beats en Jack $hirak staan me wel aan.

Om maar even wat voorbeelden te geven, maar zeker niet representatief:

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Blegh, als dat de staat is van de Nederlandstalige 'hiphop' is tegenwoordig.

Deze ouwe lul uit de tijd van Osdorp Posse, Ouderkerk Kaffers, Uitverkorenen e.a. zal wel verder wegblijven dan :+

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
LuNaTiC schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:14:

Deze ouwe lul uit de tijd van Osdorp Posse, Ouderkerk Kaffers, Uitverkorenen e.a. zal wel verder wegblijven dan :+
Je hoeft hier niet te posten? Als je alleen commentaar kan leveren zeg dan gewoon niks. |:(

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LuNaTiC schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:14:

Nee, hoor, dat was ook leuk. Maar ik mis wel de diepe beats die je tegenwoordig hoort. Het is allemaal wat meer bass driven en dat vind ik juist lekker.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mimang schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:15:
[...]

Je hoeft hier niet te posten? Als je alleen commentaar kan leveren zeg dan gewoon niks. |:(
Kut he, conflicterende meningen? Ik zou zeggen, schrijf er een diss-rap over. Wel over zo'n kek Lil Klein/Ronnie Flex-beatje graag.
Room42 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:15:
[...]

Nee, hoor, dat was ook leuk. Maar ik mis wel de diepe beats die je tegenwoordig hoort. Het is allemaal wat meer bass driven en dat vind ik juist lekker.
Ach, het waren niet alleen maar Amiga-vlakke beatjes uit de echte begintijd, genoeg diepe beats te vinden. Om maar een random voorbeeld te geven:

Ik ben zelfs toen nog met mijn discman teruggegaan naar de winkel omdat ie de beat niet aan kon :X Lag niet aan de discman uiteindelijk :+

[ Voor 47% gewijzigd door LuNaTiC op 09-04-2016 14:21 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Ik ben begonnen met cassettebandjes die de osdorp posse zelf de wereld in bracht. Ik was 11 denk ik. Vader lief had een cd van public enemy. Nederhop was en is echt mijn ding.

De op, dicecream, ook brainpower gehad natuurlijk. Persoonlijk vind ik niet alles meer hiphop tegenwoordig. Opgezwolle deed dat erg goed het hiphop gevoel vasthouden samen met duvel.

Ik hou tegenwoordig ook wel van hef bijvoorbeeld.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 21:11

Aight!

'A toy robot...'

Opgezwolle!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-04 21:29

SomerenV

It's something!

Geen Nederlands, wel Nederlanders:

Het probleem met de huidige bekende Nederlandse hip hop is dat het vaak hetzelfde klinkt. De tekst moet edgy zijn maar hoeft niet echt ergens op te slaan, er is nogal wat mocro-accent te horen in veel tracks en het kan bij lange niet tippen aan de Nederlandse hip hop uit de 90's.

Hoe moeilijk is het nou om vrolijke relevante hip hop te maken in Nederland?

Het hoeft niet altijd over politie, de gevangenis, drugs, vrouwen en weet ik wat te gaan :)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-03 20:48
Hier moet natuurlijk op gereageerd worden, persoonlijk kijk ik niet alle 101Barz studiosessies omdat het er wel vaak geld, politie en drugs rap is. Waar ik wel echt van kan genieten laatste tijd is battle rap, denk aan Hard Entertainment & Punchoutbattles. Daar zitten een x aantal gasten tussen die echt hele harde teksten kunnen schrijven.

Deze gast is bijvoorbeeld keihard:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Begon het hier niet allemaal mee? Extince:) YouTube: Extince - Spraakwater

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• two
RicardoC schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:49:
Hier moet natuurlijk op gereageerd worden, persoonlijk kijk ik niet alle 101Barz studiosessies omdat het er wel vaak geld, politie en drugs rap is. Waar ik wel echt van kan genieten laatste tijd is battle rap, denk aan Hard Entertainment & Punchoutbattles. Daar zitten een x aantal gasten tussen die echt hele harde teksten kunnen schrijven.

Deze gast is bijvoorbeeld keihard:

[video]
Ik ook :) POB is echt een voorbeeld voor battlerap.

Wat vind jij van Steff VS Terry? Ik vond het wel leuk dat Steff op z'n plek werd gezet door Terry. Sensei was ook hard tegen Triple R(die ik echt een idioot vind by the way)

@ Lunatic daar is helemaal niets mis mee dat jij wat anders vindt ;) Wat ik gewoon irritant vind is dat je alleen maar komt zeggen 'God wat een kutmuziek zeur zeur' en voor de rest niets toevoegt.

[ Voor 11% gewijzigd door two op 09-04-2016 15:00 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:12
Ik luister al een jaar of 15 Nederlandse hiphop. Heb echter niets met sbmg enzo.

Luister vooral opgezwolle, rico en sticks, freez, typhoon, jiggy dje, faberyayo etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
rhos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:37:
Ik ben begonnen met cassettebandjes die de osdorp posse zelf de wereld in bracht. Ik was 11 denk ik. Vader lief had een cd van public enemy. Nederhop was en is echt mijn ding.

De op, dicecream, ook brainpower gehad natuurlijk. Persoonlijk vind ik niet alles meer hiphop tegenwoordig. Opgezwolle deed dat erg goed het hiphop gevoel vasthouden samen met duvel.

Ik hou tegenwoordig ook wel van hef bijvoorbeeld.
Hef kan ik zelf niet zo heel veel mee. Opgezwolle daar in tegen wel! Laatst in Zwolle Rico & Sticks gezien en dat was toch echt wel feest. Of ik de show in het ziggodome meepak weet ik niet, dan ben ik verplicht naar Typhoon te luisteren en hoe wel hij af en toe fatsoenlijke verzen heeft doet het meeste mij niks.

Boaz, polska, lil kleine en Ronnie flex hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Niet mijn ding maar voor mijn gevoel ook niet het label hip-hop waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-03 20:48
mimang schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:57:
[...]

Ik ook :) POB is echt een voorbeeld voor battlerap.

Wat vind jij van Steff VS Terry? Ik vond het wel leuk dat Steff op z'n plek werd gezet door Terry. Sensei was ook hard tegen Triple R(die ik echt een idioot vind by the way)
Dat zijn battles die ik allebei al meerdere keren bekeken heb. Vond ze echt gruwlijk, vooral ook omdat Terry gewoon keihard op Steff ging zonder te choken. Had wel iets meer verwacht van steff, duidelijke winst voor Terry hier. Heb me ook echt schaamteloos vermaakt met die battle van hem tegen insayno.

En Sensei heeft Triple R gewoon kapot gemaakt in die battle, genieten ook dat die nog dat stuk met Ex opbracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
RicardoC schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 15:03:
[...]

Dat zijn battles die ik allebei al meerdere keren bekeken heb. Vond ze echt gruwlijk, vooral ook omdat Terry gewoon keihard op Steff ging zonder te choken. Had wel iets meer verwacht van steff, duidelijke winst voor Terry hier. Heb me ook echt schaamteloos vermaakt met die battle van hem tegen insayno.

En Sensei heeft Triple R gewoon kapot gemaakt in die battle, genieten ook dat die nog dat stuk met Ex opbracht.
Zeker weten! Jammer dat Qucee niet veel meer gaat battelen (gok ik), hij is namelijk druk bezig met YouTube en vloggen. Z'n video's zijn leuk kijk maar eens op Supergaande en Qucee3205.

Waldo was ook echt sterk tegen Kraeven da Hunter. Maar Waldo stelt je nooit teleur.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De white boy wasted mixtapes van Vic Crezee zijn overigens erg tof. Staan op soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Pob en battlerap is leuk maar bij hiphop of rap horen wel beats.

Ik hou gewoon van dat boembap gebeuren. Engel en Just kan ik ook van genieten. Fresku kan het ook tekstueel gewoon en heel lekker. De mannetjes als Lil kleine zijn lief maar houden het niet straat of echt. Die Lil kleine zegt ook gewoon ik wil beroemd zijn en van de echt beroemde is wel gebleken dat ze kut muziek maken. Akwasi ook goed. Man ik kan wel doorgaan maar belangrijk voor mij is dat ze trouw aan zichzelf zijn en dat hoor je snel genoeg.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
By the way: SMIB Fans hier?

Heb mn kaarten voor Woo hah al... Kan niet wachten!

Ja ik kan Lil kleine echt niet uitstaan. Gozer is echt een irritant ventje..

[ Voor 32% gewijzigd door two op 09-04-2016 16:07 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Één van de hardste op dit moment. Goede beat en lekkere flow.

SBMG kwam ook hard vandaag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nee, daar begon het niet mee; het was waarschijnlijk wel de eerste echte Nederlandstalige raphit, maar het begon met de Osdorp Posse:

Extince en Osdorp Posse hebben overigens samen nog een nummer opgenomen (Turbotaal), voordat Extince met Spraakwater uitkwam. Was nog een lange ruzie trouwens, omdat Extince blijkbaar meer geld wilde voor zijn rijmpjes dan ze hadden afgesproken. (Waaronder Braakwater en Kaal of Kammen kwamen daaruit voort ;))

Meer over het ontstaan van nederhop o.a. in dit interview:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rhos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:03:
Pob en battlerap is leuk maar bij hiphop of rap horen wel beats.

Ik hou gewoon van dat boembap gebeuren. Engel en Just kan ik ook van genieten. Fresku kan het ook tekstueel gewoon en heel lekker. De mannetjes als Lil kleine zijn lief maar houden het niet straat of echt. Die Lil kleine zegt ook gewoon ik wil beroemd zijn en van de echt beroemde is wel gebleken dat ze kut muziek maken. Akwasi ook goed. Man ik kan wel doorgaan maar belangrijk voor mij is dat ze trouw aan zichzelf zijn en dat hoor je snel genoeg.
Ik heb akwasi laatst live gezien. Was erg goed zeg. Was met een live band, dat is toch altijd wel cool.

Listen to Vic Crezée | Vic Crezée Is White Boy Wasted Vol. X | 2014 by Vic Crezée #np on #SoundCloud
https://soundcloud.com/vic-crezee/wbwx

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 09-04-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuNaTiC schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:20:
[...]

Nee, daar begon het niet mee; het was waarschijnlijk wel de eerste echte Nederlandstalige raphit, maar het begon met de Osdorp Posse:

[video]

Extince en Osdorp Posse hebben overigens samen nog een nummer opgenomen (Turbotaal), voordat Extince met Spraakwater uitkwam. Was nog een lange ruzie trouwens, omdat Extince blijkbaar meer geld wilde voor zijn rijmpjes dan ze hadden afgesproken. (Waaronder Braakwater en Kaal of Kammen kwamen daaruit voort ;))

[video]
Supermooi! Hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Als ik aan nederlandse rap en dergelijke moet denken komt er maar 1 iemand in mij op.

Rapper steen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:50
LuNaTiC schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:20:
[...]

[video]

[video]
Allemaal leuk en aardig, maar het begon natuurlijk al veel eerder met MC Mike G en DJ Sven!

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:01
Gelukkig is het tegenwoordig niet alleen maar SBMG en NewWave etc... ieder zo zijn eigen ding, maar mijn persoonlijke mening is dat het gros wat dergelijke gasten uitbrengen absoluut geen hip-hop is... het is pop/dance muziek gebaseerd op hip-hop, maar het mist volledig enige diepgang. Gelukkig kunnen de meeste van deze gasten zo op hun tijd nog goede hip-hop uitbrengen, maar het gros is echt niet meer dan clubbangers die totaal geen inhoud hebben.

Een paar bekende namen die op dit moment nog echte fatsoenlijke hip-hop uitbrengen:

-Fresku
-Typhoon
-Tourist LeMC
-Ares
-Great Minds

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 09-04-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
contrast schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 16:08:
Één van de hardste op dit moment. Goede beat en lekkere flow.
[video]

SBMG kwam ook hard vandaag!
Miggs doet het zeker leuk :) Na de Next MC had hij in een korte periode een best grote fanbase opgebouwd / veel hype, vind het jammer dat hij dit niet heeft gebruikt.. Voor die 101 was het toch een beetje stil om hem heen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swbr schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:55:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar het begon natuurlijk al veel eerder met MC Mike G en DJ Sven!
Nice! Hier was ik nog niet van op de hoogte.. '82, tja.. YT doet vreugd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

swbr schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 22:55:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb het met opzet over Nederlandstalige rap in mijn bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 28-04 16:50
LuNaTiC schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:02:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb het met opzet over Nederlandstalige rap in mijn bericht ;)
Met dat accent is het bijna net alsof het Nederlandstalig is ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Voor als je zin hebt in klassiekers, of wil weten wat er te luisteren is

HIPHOP NL Classics van Top Notch op Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-04 17:34
MicGlou schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:38:
Gelukkig is het tegenwoordig niet alleen maar SBMG en NewWave etc... ieder zo zijn eigen ding, maar mijn persoonlijke mening is dat het gros wat dergelijke gasten uitbrengen absoluut geen hip-hop is... het is pop/dance muziek gebaseerd op hip-hop, maar het mist volledig enige diepgang. Gelukkig kunnen de meeste van deze gasten zo op hun tijd nog goede hip-hop uitbrengen, maar het gros is echt niet meer dan clubbangers die totaal geen inhoud hebben.

Een paar bekende namen die op dit moment nog echte fatsoenlijke hip-hop uitbrengen:

-Fresku
-Typhoon
-Tourist LeMC
-Ares
-Great Minds
Laat dit dus ook echt nog enige Nederlandse hip-hop van deze tijd zijn die ik nog luister :')
Dat én Diggy Dex..

Luister af en toe even de lijstjes van nieuwe nederlandse hip-hop op Spotify, alleen is het toch bijna allemaal wel op het niveau van Lil' Kleine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Valandin schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:07:
[...]

Laat dit dus ook echt nog enige Nederlandse hip-hop van deze tijd zijn die ik nog luister :')
Dat én Diggy Dex..

Luister af en toe even de lijstjes van nieuwe nederlandse hip-hop op Spotify, alleen is het toch bijna allemaal wel op het niveau van Lil' Kleine.
Ga weg man, er is genoeg kwaliteit. Ken je Dazzled Kid? Akwasi?

Album van Donnie is ook lekker trouwens, mannelogie

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:34:
[...]

Ga weg man, er is genoeg kwaliteit. Ken je Dazzled Kid? Akwasi?

Album van Donnie is ook lekker trouwens, mannelogie
Dazzled Kid luister ik wel wat nummers van inderdaad. Akwasi (Zwart Licht) luister ik ook wel af en toe. Maar meer af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik bedoelde Dazzled Sticks natuurlijk. Stick bukowski is ook een lekker album trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-04 18:07
Bijna nooit meer maar als ik hier zo wat oude links zie kriebelt het wel een beetje. Tegenwoordig luister ik eigenlijk alleen nog maar elektronische muziek.

YouTube: Nul7Negen - Oneindige Angst

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:09:
Ik bedoelde Dazzled Sticks natuurlijk. Stick bukowski is ook een lekker album trouwens.
Dazzled Sticks is toch een collab van Dazzled Kid & Sticks?
Alles waar Sticks aan meedoet vind ik goud. Mocht het nou solo zijn, dazzled sticks, opgezwolle, great minds..

[ Voor 17% gewijzigd door Valandin op 11-04-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:18
Laatste cd van Brainpower is ook wel nice, alleen is die engelstalig.
Muziek van Yes-R vind ik ook wel, net als Ali B. Weet dat Ali nog dit jaar een nieuwe cd uit zal brengen. Van Yes-R geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Na een beetje rondklikken op Youtube valt me bij de Marokaanse rappers wel op dat er veel slechte tussen zitten (ok het is ritmisch, maar verder echt niks en de teksten zijn van het niveau 'ik neuk je moeder'). Maar ze hebben dan wel een heel professionele videoclip. En dan heb ik het niet over Ali B en Yes-R.

Als Vlaams ook mag vind ik Tourist LeMC ook wel tof. Het gaat vooral om de stad Antwerpen in zijn teksten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Nu online

Wootlock

Evilution

Steen en Fresku zijn voor mij toch wel twee van de betere binnen NL.
No-nonsense teksten die ergens over gaan i.pv bitches en money.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• two
Leuk dat we het hier allemaal bijna over 1 ding eens zijn, het is jammer dat de lyrics veel te vaak kutthema's hebben, want er zitten zo veel tussen die qua schema's en rijmtechnisch echt ++ zijn. Voorbeeld is Boef, gast heeft een woordenschat van hier tot Tokio, maar het gaat alleen maar over criminaliteit.. Toch jammer.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Zie net dat toerist lemc 5 mei in zwolle is.. Ik weet waar ik ben.
Alleen geen typhoon, helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door Valandin op 11-04-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mimang schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:17:
Leuk dat we het hier allemaal bijna over 1 ding eens zijn, het is jammer dat de lyrics veel te vaak kutthema's hebben, want er zitten zo veel tussen die qua schema's en rijmtechnisch echt ++ zijn. Voorbeeld is Boef, gast heeft een woordenschat van hier tot Tokio, maar het gaat alleen maar over criminaliteit.. Toch jammer.
Ik kan ook erg genieten van harde tracks zonder inhoud als deze

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:54:
[...]

Ik kan ook erg genieten van harde tracks zonder inhoud als deze
[video]
[video]
Juist!

(Al is dit geen track zonder inhoud)

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 11-04-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Valandin schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:57:
[...]

Juist!

[video]
(Al is dit geen track zonder inhoud)
Ook lekker ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
Excellent is ook een rapper die echt veel goeds kan ... Sinds de jaren '90 al bezig en nog steeds kom er zo nu en dan wat uit! In de megasessie 2015 was het ook echt niet verkeerd wat 'ie spitte :)

Ares is zeker leuk. Road trip is een goed album.

[ Voor 17% gewijzigd door two op 11-04-2016 23:03 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djmaddox
  • Laatst online: 16-02 21:02

Djmaddox

Stock speed? wat is dat?

Ares blijf ik echt goed vinden, Beter Niet Dood was ook weer dik. Heb hem helaas gemist in de Q-Factory. Iemand anders wel naar een van z'n shows geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2

Donnie vind ik ook baas. Knapste meisje uit de rapgame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ik ga richting bed.. Nog een paar nummers uit m'n NL playlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
Ik hou ook echt van 'domme' rap: Wilde Westen, SMIB etc. vind dat echt lekker. Soms gewoon verstand op nul en dan is zoiets wel echt lekker.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
mimang schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:18:
Ik hou ook echt van 'domme' rap: Wilde Westen, SMIB etc. vind dat echt lekker. Soms gewoon verstand op nul en dan is zoiets wel echt lekker.
Ik houd op zijn tijd ook wel van domme rap. Maar ook dan wil ik wel een bepaalde flow in de nummers.. Dit vind ik dan weer écht verschrikkelijk... Die van Ray Fuego gaat nog wel, maar die andere twee :|

Bijna net zo verschrikkelijk als...

Maargoed, ieder zijn smaak natuurlijk hé!

[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 11-04-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
Valandin schreef op maandag 11 april 2016 @ 23:24:
[...]

Ik houd op zijn tijd ook wel van domme rap. Maar ook dan wil ik wel een bepaalde flow in de nummers.. Dit vind ik dan weer écht verschrikkelijk... Die van Ray Fuego gaat nog wel, maar die andere twee :|

Bijna net zo verschrikkelijk als...

[video]

Maargoed, ieder zijn smaak natuurlijk hé!
Absoluut :) Vooral met uitgaan etc is dat leuke muziek, en het is ook gewoon leuk op school mensen te zien dabben op "domme jongens in je stad" "domme jongens in je stad"

Sepa liefhebbers hier? Z'n Zonamo's zijn zeker de moeite waard.

[ Voor 4% gewijzigd door two op 11-04-2016 23:31 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 15:32

Wom

De enige die me de laatste tijd echt verbaasde was Esko, daar heb ik wel een paar tracks van opgezocht. Maar in de auto zijn Opgezwolle, Opposites en de Jeugd wel de blijvertjes.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Wom schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:42:
De enige die me de laatste tijd echt verbaasde was Esko, daar heb ik wel een paar tracks van opgezocht. Maar in de auto zijn Opgezwolle, Opposites en de Jeugd wel de blijvertjes.
Esko klinkt inderdaad wel lekker!
Ben nog wel op zoek naar wat andere underdogs met een chille flow voor in de auto.. Iemand nog aanraders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik luister zelf veel Nederlandstalige rap, maar kan gasten zoals Lil Kleine en de grote groep 'wollah-ik-heb-stoere-praatjes-in-een-Chelsea-trainingspak-bijlmerrappertjes' niet uitstaan en hebben wat mij betreft ook niets te maken met hip-hop.

Ik luister vooral omdat ik kan genieten van absurdistische en poëtische teksten op een lekkere beat. Faberyayo is daar ontzettend goed in, maar ook Fresku kan je laten lachen of aan het denken zetten. Jongens zoals Rico & Sticks, maar ook Typhoon zijn hier erg goed in en behoren tot mijn favorieten. Dan heb je bijvoorbeeld ook nog (iets oppervlakkigere) Opposites die ik best kan waarderen.

Ik ga dit topic in ieder geval volgen! :)

Mijn favo-lijstje:
  • Faberyayo (Le Le, het Grote Gedoe)
  • DJVT
  • Fresku (misschien wel mijn favoriet als het gaat om inhoud)
  • Ski Leraar Bruin Money Gang (oneindige slechte woordgrappen en wintersport herinneringen :+ )
  • Typhoon
  • Flinke Namen
  • Rico & Sticks
  • The Opposites
  • DuvelDuvel
  • Kubus

[ Voor 22% gewijzigd door FiXeR.nl op 12-04-2016 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 369733

Deze gozer (geloof dat hij Braz heet) doet gewoon even (bijna) alle NL rappers die ik goed vind na in 1 mix:

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 369733 op 13-04-2016 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Ik Ben erg benieuwd naar het album van braz. Die man kan wel flowen hoor. En is ook nog eens heel grappig

bijvoorbeeld

Adje, ook een baas

[ Voor 49% gewijzigd door 418O2 op 13-04-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
418O2 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:16:
Ik Ben erg benieuwd naar het album van braz. Die man kan wel flowen hoor. En is ook nog eens heel grappig

[video]

bijvoorbeeld

Adje, ook een baas
[video]
[video]
Adje is zo tof. 8) Familie boven zaken, Cool, Hele meneer... Die man is zo goed, staat sowieso binnen mijn top 10 NL

Één van mijn favoriete 101's :)

[ Voor 7% gewijzigd door two op 13-04-2016 22:53 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ff een throwback

Anoniem: 369733 schreef op woensdag 13 april 2016 @ 00:13:
Deze gozer (geloof dat hij Braz heet) doet gewoon even (bijna) alle NL rappers die ik goed vind na in 1 mix:

[video]
Holy shit! Buiten dat de stem impressies spot on zijn zijn ook de teksten echt spot-fucking-on!
Wat een ongelofelijke eindbaas. Helaas vind ik z'n 'eigen' tracks niet fijn.. Maargoed! Credits where credits are due!

[ Voor 77% gewijzigd door Valandin op 14-04-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27
2 tracks, welke ik erg goed blijf vinden uit de NL hiphop scene

YouTube: Brainpower - Ghostbusters (Extince diss)

YouTube: Lange Frans - Testament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Loei Ordinair van donnie is vandaag uitgekomen. Weer lekker.

En kempi heeft de EP rap n glorie uitgebracht.

[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
418O2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 22:29:
Loei Ordinair van donnie is vandaag uitgekomen. Weer lekker.

En kempi heeft de EP rap n glorie uitgebracht.
Ik denk dat m'n autoruiten naar China zijn gevlogen toen ik Zoals Wat aandrukte ;(
Zitten wel weer chille tracks tussen

^Lekker old skool sound

^ Rip huis & autoruiten

Item dito :P

[ Voor 31% gewijzigd door Valandin op 16-04-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben niet zo van de hiphop, maar moet zeggen dat ik kaascouse wel hard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549920

De zogezegd heetste rapper van het moment, BOEF is op liefdesliedjes overgestapt:

Het levert hem bakken kritiek op, maar tevens massa's views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:48
Een leuk rap nummer kan ik ook nog wel een graag luisteren, maar wat kramen die wijven soms een onzin uit zeg 8)7
Fresku heb ik altijd wel een baas gevonden, gewoon om zijn lekkere nummers waarmee hij wat duidelijk maakt. Lil kleine is een schande wat mij betreft en van andere rappers loop ik ook niet echt warm. Jammer, want er is wel meer uit te halen dan neuken, trekken dikke tieten graaien :+

Ѫа$тёя чѳця аят

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hoezo worden die nummers hier onder de noemer "Hip-Hop" geschaard? Hip-Hop =

Toch?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 10:11

NoTimeRemains

I know

wimmel_1 schreef op woensdag 07 september 2016 @ 02:26:
Hoezo worden die nummers hier onder de noemer "Hip-Hop" geschaard? Hip-Hop =

[video]

Toch?
Nee, er is meer te vinden dan alleen maar old skool NYC hiphop.

Voornamelijk artiesten als Fresku, Opgezwolle, Sticks, Donnie, Yayo, DJVT blijven goed. Braz is ook goed aan de weg aan t werken. Nummers als dit kan ik wel waarderen, combinatie van frustratie en satire met een heel agressief sausje _/-\o_

Voor de mensen die ook trap kunnen waarderen is de Nederlander Ganz ook wel een aanrader.

This is the Way.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 04:06

TNW

Als (relatief jonge) 030 bewoner weet ik natuurlijk wie Steen is. Ik ben ooit opgevoed met dingen zoals de Osdorp Posse maar daarnaast (zoals voorspelbaar) verstokte metal en punkluisteraar.
Daarom heb ik ook geen probleem met kadaverrap zoals Steen en zijn buitenlandse genregenoten. Het is een soort death metal in rapvorm. Na het laatste optreden op IBB-Fest heeft iedereen er weer een mening over :)

Maar bij tijden is meer traditionele hiphop ook wel welkom. De eveneens Utregse Stropstrikkers doen dat in mijn ogen ook erg goed. Geen harde hoekige meuk maar meer flow.
Aardige mensen ook. Ze treden net zo goed op in een volle Helling als een matig bezochte dB's.

Weblog | Straling!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NoTimeRemains schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:55:
[...]

Nee, er is meer te vinden dan alleen maar old skool NYC hiphop.

Voornamelijk artiesten als Fresku, Opgezwolle, Sticks, Donnie, Yayo, DJVT blijven goed. Braz is ook goed aan de weg aan t werken. Nummers als dit kan ik wel waarderen, combinatie van frustratie en satire met een heel agressief sausje _/-\o_

Voor de mensen die ook trap kunnen waarderen is de Nederlander Ganz ook wel een aanrader.
* Will_M is waarschijnlijk al té oud, maar........ :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Te oud? :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe records voor de omstreden rapper BOEF

2 nieuwe videos met bijna 2 miljoen views in hun eerste weekeinde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Sorry, maar heel dat mocro-sfeertje van BOEF en consorten kan ik echt totaal niet uit staan. De uitstraling die ze hebben, de taal die ze spreken en gewoon de teksten zelf. Meneer kan nog wat leren van Engel & Just:

Wat BOEF maakt is in mijn ogen simplistische rommel zoals zovelen het doen. Simpele beat, beetje de gangster uithangen en totaal geen chille uitstraling hebben. Die gasten komen altijd zo agressief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De statistieken van dit jaar laten wel zien dat niet alleen het "mocro-sfeertje" (Boef is Algerijn en Fransman trouwens) hoge toppen scheert maar vooral ook mierzoete liefdesteksten. De nummer 1 voorop

Meest populaire Nederlandstalige nummers van 2016 op youtube:

1) SFB - Nu Sta Je Hier ft. Broederliefde & Ronnie Flex 16.202.000 views
2) Kinderen voor Kinderen - Hupsakee 15.078.000
3) Sevn Alias - Gass ft. Jason Futuristic, BKO & Jairzinho 14.978.000
4) Broederliefde - Alaka ft. KaliBwoy & SBMG 14.974.000
5) Broederliefde - Mi No Lob 13.782.000
6) BOEF - Lauw 13.711.000
7) B-Brave - One Night Stand ft. Sevn Alias 12.077.000
8 ) Broederliefde - Ik Was Al Binnen ft. Frenna 11.774.000
9) Lil Kleine ft. Ronnie Flex - Niet Omdat Het Moet 10.233.000
10) Jonna Fraser - Do Or Die ft. Broederliefde 9.929.000
11) BOEF - Hosselen 9.144.000
12) Frenna - My Love ft. Jonna Fraser & Emms 7.189.000
13) BOEF - Studiosessie 224 7.180.000
14) Ismo - MOROCASH 7.0562.000
15) Josylvio - Le7nesh ft. Sevn Alias 6.694.000
16) Two Crooks & F1rstman - Op En Neer 6.321.000
17) BOEF - Gewoon BOEF 6.020.000
18) Lil Kleine - 1, 2, 3 ft. Ronnie Flex 5.613.000
19) Mr. Polska & Teske - Samen 5.300.000
20) Cho - Ik Mis Je ft. Abigail Johnson & La Rouge 5.181.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Een populair nummer is niet hetzelfde als een goed nummer. Melodisch goed, tekstueel goed, verhaaltechnisch goed, etc. Het zijn juist vaak de eenvoudige nummers die populair zijn ;) Maar na het zien van dat lijstje ga ik even huilen. Heb Ronnie Flex nu een paar keer van dichtbij meegemaakt maar zelden zo'n sneu figuur meegemaakt. Hetzelfde geldt voor Lil' Kleine. Maar goed, misschien pas ik met mijn 27 jaren jong niet meer bij hun doelgroep en wordt het waarderen van die pulp ook wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik luister veel Tourist LeMC tegenwoordig

https://open.spotify.com/album/7efveitI37twUcTOgroZmF

(wel een belg, maar soit)

Big2 heeft ook een EP uit, klinkt wel lekker

https://open.spotify.com/album/2KLTstAUTLX8zRSSjLbdIC

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-04 14:24
Zitten wel wat lekkere nummers van biggie tussen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De grootste verrassing kwam dit jaar uit Belgie met Soufiane Eddyani. Een positivo die zich heeft gespecialiseerd in melancholieke songs direct geinspireerd door Allah zelf.
In een paar maanden tijd een miljoenen publiek genererend.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 549920 op 11-11-2016 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:01
Anoniem: 549920 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:55:
De grootste verrassing kwam dit jaar uit Belgie met Soufiane Eddyani. Een positivo die zich heeft gespecialiseerd in melancholieke songs direct geinspireerd door Allah zelf.

[video]
Ieder zo de eigen smaak... inhoudelijk positief alhoewel tekstueel niet echt sterk, maar een regelrechte afknapper is die bewerkte vocaal, verschrikkelijk vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Anoniem: 549920 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:55:

[video]
Zelden zo'n verneukte autotune gehoord. En again: een groot publiek wil niet zeggen dat je een goede artiest bent. Daarbij lijkt al dat soort populaire hedendaagse hip hop uit deze regio op elkaar. Een stelletje boos/serieus kijkende nektas-dragende en in sportkledij geklede gozertjes die wat woorden aan elkaar rijgen en er een simplistische beat onder gooien. Die gasten nemen zichzelf volgens mij veel te serieus. Muziek wordt vaak juist een stuk leuker als je jezelf zo nu en dan eens niet zo serieus neemt. Gewoon muziek maken voor de fun, niet omdat je zo'n 'interessant' leven hebt. En da's jammer dat populariteit een doorslaggevende factor is hier, want omdat Nederland zo klein is is het als artiest populair zijn of ten onder gaan. Puur muzikaal komt die Soufiane overigens nog niet bijna in de buurt bij Tourist LeMC.

Dit is trouwens wat ik normaal luister:

Vooral Australische hiphop is echt een verademing. Muzikaal vaak erg goed, tekstueel pure poëzie en gewoon anders dan normaal. Wat er tegenwoordig hier in de regio geproduceerd wordt komt er vaak niet bij in de buurt wat mij betreft. Ook doen zij nog wat tegenwoordig steeds zeldzamer wordt: een vette beat maken met gemixte samples. Overigens kan ik Australisch vaak beter verstaan dan het geblaat wat in dit land ten gehore gebracht wordt, maar dat terzijde O-)

Edit: Toch ook nog een Nederlands nummer.

Niet echt volbloed hiphop volgens mij. Kern Koppen is wel een hiphop-formatie maar is vaak wat experimenteler. Dit is wel echt een echt hiphop-nummer van ze:

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 12-11-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SomerenV schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:09:
[...]
.... Daarbij lijkt al dat soort populaire hedendaagse hip hop uit deze regio op elkaar. .
Dat zie je door heel Europa. Eigentalige producties door hiphop geinspireerd die de lokale hitparades domineren. En natuurlijk zie je dan gelijkaardige trends. Van Bulgarije tot Nederland. Beeldschone video s.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 549920 op 20-11-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MicGlou schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:25:
[...]

Ieder zo de eigen smaak... inhoudelijk positief alhoewel tekstueel niet echt sterk, maar een regelrechte afknapper is die bewerkte vocaal, verschrikkelijk vind ik dat.
Die bewerkte vocalen kun je hard vinden of niet, feit is dat ze in Europa overal opduiken in succesvolle lokale producties.
Het is nu gewoon de trend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 549920 schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:34:
[...]

Die bewerkte vocalen kun je hard vinden of niet, feit is dat ze in Europa overal opduiken in succesvolle lokale producties.
Het is nu gewoon de trend.
En geen hiphop liefhebber waardeert dat. Het zijn ook alleen schijtartiesten met publiek dat niet ouder is dan 18, over het algemeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

418O2 schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:56:
[...]

En geen hiphop liefhebber waardeert dat. Het zijn ook alleen schijtartiesten met publiek dat niet ouder is dan 18, over het algemeen.
Dat is natuurlijk onzin. Iedereen in mijn omgeving vindt artiesten als Broederliefde, Frenna en Jonna Fraser wel goed. Van jong tot oud. Dat zijn dan ook wel een beetje knuffelartiesten, okee, en je zou kunnen zeggen dat ze eerder POP dan Hiphop maken.

Maar ook hardere mannen als BOEF en Sevn Alias zijn ongekend populair. Als ik kijk hoeveel streams die genereren (op spotify en youtube meer dan 140 miljoen) moeten ze een breed publiek hebben.
Al hoor ik daar ouderen vaker over "klagen" . Zeker over iemand als Boef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
418O2 schreef op zondag 20 november 2016 @ 23:56:
[...]

Iedereen vindt iets anders leuk, dat is toch gewoon prima? Doe dan niet alsof iets schijt is puur omdat jij het niks vindt. ;w

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mimang schreef op maandag 21 november 2016 @ 03:01:
[...]

Iedereen vindt iets anders leuk, dat is toch gewoon prima? Doe dan niet alsof iets schijt is puur omdat jij het niks vindt. ;w
Ik zie wat voor publiek ze trekken en wie het luisteren. Dat is over het algemeen het pop-publiek.

Kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand die NWA tof vindt naar boef of Ronnie flex luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
418O2 schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:32:
[...]

Ik zie wat voor publiek ze trekken en wie het luisteren. Dat is over het algemeen het pop-publiek.

Kan me maar moeilijk voorstellen dat iemand die NWA tof vindt naar boef of Ronnie flex luistert.
Nou dan zie je hier de eerste! Ik heb zowel NWA als Boef, SBMG, Ronnie Flex, Lil Yachty, Wilde Westen, 21 Savage, Kodak Black noem het maar op leuk ;) Het is zeker iets anders / nieuws maar dat maakt het niet automatisch troep...

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mimang schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:35:
[...]

Nou dan zie je hier de eerste! Ik heb zowel NWA als Boef, SBMG, Ronnie Flex, Lil Yachty, Wilde Westen, 21 Savage, Kodak Black noem het maar op leuk ;) Het is zeker iets anders / nieuws maar dat maakt het niet automatisch troep...
Hm oke. Dan trekt het toch een ander publiek dan ik dacht... Ieder zijn ding natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vooral interessant eigenlijk hoe de oude Nederlandstalige garde nu tegen al die succesrappers aanschurkt om mee te liften op het grote succes.

Gordon die heeft gezegd dat hij Ronnie Flex echt heeft ontdekt
Marlous die een duet met Jonna Fraser wil
Gerard Joling die een collabo met BOEF schijnt te gaan doen
Polska en Frans Duijts

En natuurlijk Jan Smit en Broederliefde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 19:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mantra: erg Eminem
Jack Parow: erg orineel met de muziek omgegaan. Juist door veel weg te draaien, ga je de rest zelf verzinnen.
Ja dat is Den Haag: eigenlijk niet mijn ding, maar nog wel leuk gedaan.

Over kwaliteit valt te twisten. Er zijn maar weinig rappers die in de buurt van Tupac komen bijv. Sowieso vond ik de rapmuziek van de jaren 90 en 2000 over het algemeen leuker dan die van nu. (Tupac, Dre, Jay-Z, Eminem, enz.)

Van de laatste jaren vond ik Maître Gims - J'me tire (Frankrijk) wel leuk en ook Flo Rida (VS) is goed te pruimen. V.w.b. Nederlandse hiphop ken ik eigenlijk bijna niks meer en dat zegt wat mij betreft ook genoeg. Ali B (vaak leuk) is dan het eerste wat me te binnen schiet. Lang niet alles vind ik leuk van hem, maar hij heeft wel een neusje voor leuke samenwerkingen en succesnummers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds een week het meest populaire plaatje van 2016 in NL en dat zal het met nu al 17 miljoen views wel blijven. Zeker nu een wereldster als Kevin De Bruyne heeft laten vallen een fan te zijn.

Sevn Alias - Gass ft. Jason Futuristic, BKO & Jairzinho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sevn Alias enzo vind ik ook niet zoveel aan. Dit nummer wel, maar gewoon omdat het een lekkere beat is.

Gasten als Murda Turk en Hef vind ik wel weer tof op zijn, zolang ze geen vocoder gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als we kijken naar de statistieken van meest geviewde NL artiesten dan valt op hoezeer hiphop (of artiesten die uit die hoek komen) de zaak domineert:

Alltime totaal ranglijst van Nederlandstalige artiesten op youtube:

1) Ronnie flex 258.000.000 views
2) Yes-R 156.000.000
3) Broederliefde 148.000.000
4) Lil Kleine 147.000.000
5) Kinderen voor Kinderen 132.000.000
6) Sjaak 127.000.000
7) Frenna 121.000.000
8 ) Polska 111.000.000
9) Sevn Alias 107.000.000
10) Opposites 101.000.000
11) K3 100.000.000
12) BOEF 91.000.000
13) SFB 86.000.000
14) Bokoesam 85.000.000
15) Marco Borsato 84.000.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-04 16:00
Anoniem: 549920 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:32:
Als we kijken naar de statistieken van meest geviewde NL artiesten dan valt op hoezeer hiphop (of artiesten die uit die hoek komen) de zaak domineert:

Alltime totaal ranglijst van Nederlandstalige artiesten op youtube:

1) Ronnie flex 258.000.000 views
2) Yes-R 156.000.000
3) Broederliefde 148.000.000
4) Lil Kleine 147.000.000
5) Kinderen voor Kinderen 132.000.000
6) Sjaak 127.000.000
7) Frenna 121.000.000
8 ) Polska 111.000.000
9) Sevn Alias 107.000.000
10) Opposites 101.000.000
11) K3 100.000.000
12) BOEF 91.000.000
13) SFB 86.000.000
14) Bokoesam 85.000.000
15) Marco Borsato 84.000.000
Niet heel raar dat artiesten die het goed doen bij de jeugd daar veel in voorkomen. Youtube is nou niet iets wat volwassenen/ouderen veel gebruiken om muziek te luisteren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malfunctions schreef op woensdag 30 november 2016 @ 13:00:
[...]

Niet heel raar dat artiesten die het goed doen bij de jeugd daar veel in voorkomen. Youtube is nou niet iets wat volwassenen/ouderen veel gebruiken om muziek te luisteren.
Youtube is weliswaar overwogen op 25 tot 35 jarigen.
Maar de tweede site van de wereld dient als platform voor ALLE leeftijden. Vandaar dat je ook artiesten als Marco Borsato of Nick en Simon (20e plaats) ziet opduiken; Toch eerder met een bejaard publiek
En de kleintjes onder ons zien K3, Kvk en Aliyah hoge ,toppen scheren.

Hoe breed Broederliefde wordt beluisterd kun je zien aan spotify (overwogen in cat 35 -45), waar ze dit jaar een 1e plaats in beslag nemen. Voor alle Amerikaanse sterren.

Spotify 2016 in NL:

1. Broederliefde 107 m streams
2. Drake
3. Justin Bieber
4. Lil’ Kleine
5. Coldplay

Op youtube Nederland 2016

1) Broederliefde 103.100.000 views
2) Sevn Alias 78.800.000
3) BOEF 70.200.000

top 3 van 2015:
1) Ronnie Flex - 98.400.000
2) Lil kleine - 66.100.000
3) Frenna - 40.500.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik gooi er even wat chills in:

Ki - Din (Ki is van Nuclear Family)
Jawat - Zwarte Koffie
D.a.c. - Maak kennis met klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Of skiggy rapz - on my own is ook echt nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Salah edin - op de straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je mag posts wel editten hoor

YouTube: Rico & Sticks met Freez - Breedbeeld Visie (prod. A.R.T. & S...

Nieuwe van rico, sticks en freez. Heel lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Rotterdamse gangstarapper HEF gaat aan het nationaal dictee meedoen!
Hopen voor hem dat er wat straattaal tussen zit...

Pagina: 1 2 3 Laatste