Iemand geeft mij een beoordeling.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.847 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamer15
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 18:40
Mijn vraag
Iemand geeft mij een beoordeling.
Ja wat is daar nou precies mee?, Ik was rustig een bod aan doen op iemand die fans aanbood. Daarop stond kijk op het plaatje daar zie je welke fans er zijn. In de titel stond aangegeven (Corsair verkocht) oke.. Ik zag nog wat bequiet fans. Ik besloot er op te antwoorden.. Blabla die prijs dit.. Dat.. Daarna probeert die persoon het voor zowat nieuwprijs te verkopen (Fans waren al 6 maanden of langer oud), waarbij ook nog nieuwprijs "zowat"! Daarna een hele discussie. Waarbij ik besluit niet meer erop in te gaan en een beoordeling geef van 4 communicatie en 1 beschrijving want ja er stond alleen "Kijk op de foto" En natuurlijk niks bij levering want ik kreeg niks. Uit eindelijk alles rustig komt hij weer terug, waarom plaats je een beoordeling op mijn profiel.. Ik van ja nou dat klopte niet en je communicatie was gewoon goed.. Hij letterlijk zo van waarom geen 5 sterren ik was snel genoeg. Ik dacht lol. Toen ging hij zeggen haal de reactie weg of ik report je. Ik dacht echt zo van lol. Ik netjes de beoordeling veranderd en verduidelijkt dat alleen "Tamer15" ofwel ik alleen het zo vindt. Ik gaf mijn mening over hoe z'n advertentie was. En nu volgende dag gaat die zelfde persoon een beoordeling geven (Hij heeft letterlijk een random advertentie van mij genomen en daar een beoordeling op gezet). Ik zou het heel fijn vinden om die weg te laten halen.

PS. (Het lijkt misschien wel een levensverhaal)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 en mijn pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
geprobeerd het op te lossen maar blijkbaar erger gemaakt. :/

T. Kersten

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Ik vind je verhaal niet te lezen. Kun je het herschrijven? Constructief en opbouwend. Ik krijg namelijk het gevoel dat dit vanuit een emotie is geschreven. Ik had na een paar zinnen al zoiets van laat maar.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamer15
Het is niet vanuit emotie, als je zijn reacties en antwoorden had kunnen lezen. En het staat er als een klacht. (Kon niet vinden hoe ik een beoordeling moet weg halen) Of dat de beoordeling zo word weggehaald...

T. Kersten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom geef je een beoordeling zonder transactie? Dat is het probleem, het begint bij jou. Je mag alleen een beoordeling geven als er een overeenkomst is.

Verder BELANGRIJK: Nieuwe procedure voor V&A Feedback aanpassen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamer15
gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:13:
Waarom geef je een beoordeling zonder transactie? Dat is het probleem, het begint bij jou. Je mag alleen een beoordeling geven als er een overeenkomst is.

V&A aangeboden: Verschillende Case Fans (Corsair verkocht) zijn aanbieding

T. Kersten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Van beide kanten wat raar gegaan dus. Zoals gambieter ook al aangeeft, alleen bij een voltooide transactie een beoordeling achterlaten. Dit zijn afgebroken onderhandelingen, dus geen reden voor een beoordeling. Als een van jullie het er niet mee eens is, dan kan je daarvoor een berichtje sturen naar Tweakers en het wordt opgelost.

Volg deze stappen eerst maar eens: How to - Feedback laten aanpassen

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 22:29

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ter aanvulling leer dingen duidelijk te beschrijven je ''vraag'' schiet de diepte in en ergens aan einde met veel tweaker kennis weet je pas wat je bedoeld. Je post is absoluut geen ''klacht'' je hebt niet geprobeerd iets te verhelpen je ben namelijk zelf de oorzaak.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals hierboven al aangegeven: geen transactie = geen beoordeling. Ik heb beide beoordelingen dus verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 21:37
gambieter schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:13:

Ik heb op mijn profiel ook een beoordeling staan van iemand die een slechte beoordeling heeft achtergelaten omdat ik naar zijn mening niet snel genoeg gereageerd zou hebben. Alsof ik elk moment van de dag ga zitten f5en. Ik heb wel wat beters te doen. Kinderachtig gedoe... Ik heb het maar zo gelaten, ik dacht ik kan hetzelfde bij hem doen, maar dat schiet ook niet op.

Maargoed er zit wel een smet op mijn verder goede beoordelingen nu. Daarbij ben ik ook met deze persoon nooit tot een transactie gekomen. Tja wat moet je met dat soort volk ik weet wel dat ik nooit iets ga verhandelen aan deze user.

Edit: zijn er nu twee zie ik zelfs, allebei nooit iets mee verhandeld, misschien wel dezelfde user dan.

[ Voor 5% gewijzigd door CrystalViriS op 17-01-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Zonder transactie geen beoordeling, en ook geen beoordeling om een beoordeling. Hetzelfde bij hem doen is dus sowieso een no-go, en met een topic als deze kun je dus die 'smet' gewoon laten verwijderen mocht er geen poging tot transactie zijn geweest (ter beoordeling van de V&A vrijwilligers).

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyr0s_Fre4k
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 00:20
Ik ben het niet helemaal eens met het 'geen transactie = geen beoordeling'
Transactie is voor mij dat er uitwisseling van goederen/liquide middelen is geweest.

Ik zal vast niet de enige zijn waarbij het is voorgekomen dat er een overeenkomst was bereikt, waarna de verkoper besloten had het product toch aan een andere partij te verkopen, terwijl de overeenkomst met mij al gesloten was.
Hoewel er geen daadwerkelijke transactie had plaatsgevonden, is dit toch zeer ongewenst gedrag, wat mijns inziens toch zeker wel een negatieve review verdient.

Enige nadeel is dat 'wraakreviews' daarbij meer regel dan uitzondering zijn in mijn beleving, waardoor de benadeelde partij soms de negatieve review niet plaatst.

In mijn geval had de verkopende partij meer positieve reviews dan ik, waardoor door zijn wraakreview mijn gemiddelde sterker daalde dan het zijne.
Ik heb dit aangekaart, maar de enige optie was om beide reviews te verwijderen. Op deze manier is een benadeelde partij niet goed beschermd, wat mijns inziens ook de enige zwakke plek in het beoordelingssysteem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

De regel is altijd al geweest dat er zonder overeenkomst of transactie geen beoordeling geschreven wordt. Iemand die zijn overeenkomst verbreekt mag dus beoordeeld worden, iemand die niet levert ook. Voorafgaande mailwisseling valt daar niet onder. Dit is al jaren ons standpunt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.