BELANGRIJK: Nieuwe procedure voor V&A Feedback aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 10.870 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
De afgelopen jaren hebben we een procedure toegepast voor het laten aanpassen van de V&A feedback tussen twee partijen. Hierbij werd een topic in dit forum aangemaakt waarin beide partijen tot een oplossing moesten proberen te komen.

We hebben gemerkt dat deze procedure niet optimaal bleek. Door het open karakter van zo'n topic willen sommige gebruikers (begrijpelijk) niet altijd vrijuit praten. Daarnaast kan iedereen meelezen, wat ook niet altijd prettig is. Niet iedereen zit er op te wachten om de vuile was open en bloot buiten te hangen. Als laatste blijken diverse personen zich maar niet te kunnen onthouden van het niet-reageer-verbod in dergelijke topics, waardoor telkens vervuiling ontstaat en ingegrepen moet worden.

We hebben daarom de procedure aangepast. Op hoofdlijnen blijft deze hetzelfde, echter in plaats van dat de discussie nu openlijk in een topic wordt gevoerd, dient deze nu via DM gevoerd te worden. Uit het zicht van anderen. Zodra er een consensus is, wordt er een seintje gegeven aan de admins, die dan op basis van de uitkomst in de DM de beoordeling zullen aanpassen.

De volledige procedure kan je hier nalezen: How to - Feedback laten aanpassen
Graag vanaf heden deze procedure gebruiken. Nieuwe topics waarin de oude procedure nog toegepast wordt zullen we sluiten met een verwijzing naar de nieuwe procedure.

Succes!

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 12-05-2017 11:51 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 23:44
Wat is dan de consequentie, als je ondanks meerdere pogingen onderling toch niet uitkomt? :F

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:50
Rev-anche schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 21:09:
Wat is dan de consequentie, als je ondanks meerdere pogingen onderling toch niet uitkomt? :F
IK gok dat je dat dan in het gemaakte topic kan melden waarna er alsnog gekeken kan worden naar de DM conversatie en een beslissing volgt. Da's in elk geval wel wat je vaak genoeg ziet gebeuren in het V&A feedback forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 23:44
Ach ja,

Bedankt vanaalten ;)

Het was eigenlijk meer een hypothethische/what if/vraag. 8)

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het niet een idee om in CAPS en ROOD :+ in het beoordelingsvenster erbij te benoemen (ter herhaling) dat een beoordeling pas geschreven / ingediend mag worden na een overeenkomst? En niet na een "X heeft niet gereageerd en nu vindt ik dat heel vervelend dus verdiend Y een 1 ster beoordeling"
Nu is het een klein venstertje na het klikken op beoordelen.

Voorkomt misschien wel een hoop topics met beoordeling verwijderen @Microkid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-05 12:57
Vorkie schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 20:59:
Is het niet een idee om in CAPS en ROOD :+ in het beoordelingsvenster erbij te benoemen (ter herhaling) dat een beoordeling pas geschreven / ingediend mag worden na een overeenkomst? En niet na een "X heeft niet gereageerd en nu vindt ik dat heel vervelend dus verdiend Y een 1 ster beoordeling"
Nu is het een klein venstertje na het klikken op beoordelen.

Voorkomt misschien wel een hoop topics met beoordeling verwijderen @Microkid
Dat is misschien helemaal geen verkeerd idee. Hoewel er geloof ik later nog wel een aanvulling geschreven kan worden, is hij niet meer aanpasbaar. Als je dus in emotie wat schrijft, ook al is het netjes verwoord, en je je later bedenkt, moet je dus nu een hele procedure door om hem verwijderd te krijgen.
Zou er misschien geen wachttijd op een review inderdaad gezet kunnen worden?? Of inderdaad een soort van overeenkomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 37334

N.a.v. dit https://gathering.tweaker...message/54302343#54302343 V&A feedback topic, waarin ik ongeoorloofd reageerde (ik ben geen partij in deze zaak):

Als eerste: mea culpa.

Als ik mij goed herinner, klikte ik dit topic aan in de Active Topics List. Als alleen bepaalde users mogen reageren, waarom kán ik dan wel reageren?

Aangezien er meerdere user reageerden: Gaat hier ook niet iets fout in de openbaarheid van zo'n topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Anoniem: 37334 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:31:
N.a.v. dit https://gathering.tweaker...message/54302343#54302343 V&A feedback topic, waarin ik ongeoorloofd reageerde (ik ben geen partij in deze zaak):
Als eerste: mea culpa.
Als ik mij goed herinner, klikte ik dit topic aan in de Active Topics List. Als alleen bepaalde users mogen reageren, waarom kán ik dan wel reageren?
Aangezien er meerdere user reageerden: Gaat hier ook niet iets fout in de openbaarheid van zo'n topic?
Waarschijnlijk vanwege het "open karakter" van de vraag in dit bewuste topic maakte ik bijna dezelfde fout. :+

Als zo'n 'fout' zo vaak wordt gemaakt en er blijkbaar evenzovele keren moet worden gemodereerd, dan wordt het logisch aan te nemen dat de procedure kennelijk tot dit soort misverstanden moet leiden.
Met een rode banner met waarschuwing in de start van ieder nieuw topic in de V&A Feedback kunnen dit soort 'misverstanden' comfortabel worden teruggedrongen lijkt mij.

Tis maar een idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkerd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-01 12:54
Dus als ik het goed begrijp...

In een situatie waarin je een beoordeling hebt gekregen voor iets wat je niet gedaan hebt (ik heb meerdere positieve beoordelingen van mensen ontvagen voor een aankoop die ik NIET gedaan heb bij hen), moet je met hen er over in gesprek via DM's en dan een mod van Tweakers bij het gesprek voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:59
Henkerd schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:23:

In een situatie waarin je een beoordeling hebt gekregen voor iets wat je niet gedaan hebt (ik heb meerdere positieve beoordelingen van mensen ontvagen voor een aankoop die ik NIET gedaan heb bij hen), moet je met hen er over in gesprek via DM's en dan een mod van Tweakers bij het gesprek voegen?
onjuist

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 18-07-2023 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Henkerd schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:23:

Nee, als er geen contact geweest is, kan je ons direct inseinen, dan kijken wij er naar.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkerd
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-01 12:54
Microkid schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:33:
[...]

Nee, als er geen contact geweest is, kan je ons direct inseinen, dan kijken wij er naar.
En bij beoordelingen met wie je wel contact gehad hebt (bijvoorbeeld een vraag gesteld en een antwoord gehad, maar niet overgegaan bent op een aankoop)? Gewoon zoals eerder door mij getypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Topicstarter
Als er geen overeenkomst was, is een beoordeling niet op zijn plaats.
Stuur me een een DM met de reviews waar het om gaat, dan kijk ik even.

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 18-07-2023 15:45 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.