Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik kom steeds vaker (ook omdat ik meer aan het rondkijken ben) kleine (mij onbekende) detacheringsbedrijven tegen die een soort middenweg aanbieden tussen loondienst en zzp.

Het idee is dan dat je een basis-salaris krijgt, zelf je uurtarief bepaalt en dan een bonus krijgt op basis van de omzet die je draait (door ingezet te zijn bij een klant tegen dat uurtarief) minus je basis-salaris.

Sommige van die bedrijven hebben ook een calculator op hun website, waardoor je lekker gemaakt wordt met behoorlijk hoge bonussen. Als je bijv een startende ontwikkelaar bent die nog bij zijn ouders thuis woont kan je met wat spelen met je basis-salaris snel richting de 5k uitkomen tegen een nog behoorlijk schappelijk uurtarief en als je een behoorlijk ervaren developer bent en erop vertrouwt dat je de een na de andere opdracht kan krijgen tegen een hoger uurtarief, loopt het nog verder op.
  • Zijn er mensen die ervaring met dit soort bedrijven hebben (bijvoorbeeld omdat ze voor zo'n bedrijf werken of voor gewerkt hebben)?
  • Klinkt het te mooi om waar te zijn? (of behelzen kleine lettertjes dat je vooral zelf op zoek moet naar de volgende klus etc)
  • die rekenmodules komen dikwijls op hogere bedragen uit dan ik wel eens tegenkom bij verhalen van ZZP-ers, dus waarom nog ZZP-en als dit een hoop administratie wegneemt en ook gouden bergen belooft?
  • Is dit de toekomst van detachering? Veel grote detacheerders hebben blijkbaar moeite om mensen vast te houden met een concurrerend salaris, omdat € 75,- per uur meer de norm is (althans bij de klanten waar ik ingezet ben geweest) dan de € 100-120 per uur waar ze groot mee zijn geworden.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44
Moet je je eigen opdrachten verwerven :? Zo ja, waarom zou je dan voor deze constructie gaan. Ik vermoed als je de kleine lettertjes leest dat je basissalaris ook maar beperkt is.
Anders: zou ik bij hen aan het werk gaan en nooit een opdracht scoren. Gratis geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
ybos schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 21:52:
Moet je je eigen opdrachten verwerven :? Zo ja, waarom zou je dan voor deze constructie gaan. Ik vermoed als je de kleine lettertjes leest dat je basissalaris ook maar beperkt is.
Anders: zou ik bij hen aan het werk gaan en nooit een opdracht scoren. Gratis geld!
Tja, ik had er een gezien die extra bonussen belooft als je zelf een opdracht vind, dus ik ga er even van uit dat ook zij je helpen zoeken (want ze verdienen natuurlijk ook aan jou als je ingezet bent).

Ongetwijfeld zullen er kleine lettertjes zijn als je langdurig bankzitter bent en zullen ze vast ook niet iedereen aannemen.
Verder is bij sommige bedrijven het basis-salaris al vooraf bepaald en bij andere kan je daar zelf nog invloed op uitoefenen. Daarnaast denk ik dat ze zowiezo een starter geen extreem hoog basis salaris zullen aanbieden etc.

Nu ik er verder over nadenk zal zo'n constructie ook effect hebben over het krijgen van hypotheek, omdat alleen basis-salaris vast is, of op een WW-uitkering bij werkloosheid of Arbeidsongeschikheids uitkering etc, maar volgens mij zijn daar ook regelingen mbt regelmatige bonussen waar ik weinig van af weet.

Desondanks klinken dit soort constructies wel interessant voor de gedetacheerde die niet begrijpt hoe zijn werkgever € 70-90 euro per uur vangt voor zijn inzet, maar moeilijk doet over salarisverhogingen en cursussen.

[ Voor 18% gewijzigd door Metaalhoofd op 12-01-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik werk zelf bij zo'n klein detacheringsbureau. Basissalaris is rond de 3000 euro zonder opdracht. Met opdracht is bij mij 70% van mijn uurtarief. Ga uit van rond 160 uur per maand werk x 50 euro. Dan zit je rond de 8000. Ik zit zelf nog wat hoger, omdat ik een goed tarief heb. Wat gaat er af: zakelijke kosten (leaseauto, werkgever lasten en verzekeringen). Kom je ongeveer op 4500 euro netto per maand. Je hebt gemiddeld 10 maanden per jaar werk (1500 uur). Wil je meer weten DM me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 22:39
Dat kan toch nooit uit als je een paar maanden op de bank zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
Voor wie niet? Werkgever of werknemer? Als ik de cijfers zie van werkgever, dan komt het prima uit. Wat zijn de kleine lettertjes: vakantie is voor eigen rekening. Werkgeverslasten is voor eigen rekening bij opdracht. Declaraties betaal je zelf (bruto, netto). pensioen regel je zelf. Werkgever zorgt voor opdracht en cursussen kosten worden gedeeld en vaak in groepsverband gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Feitelijk ben je gewoon werknemer, maar je inkomen is voor een aanzienlijk deel gekoppeld aan je omzet.

TMC was een van de pioniers met dit business model, tal van anderen zijn gevolgd.

Het is vooral interessant voor mensen die graag in de detachering werken, geen ambitie hebben om ondernemer te worden, maar zich wel elke maand afvragen waar al hun omzet blijft en waarom ze nooit meer loonsverhoging krijgen.
DeveloperNL schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:12:
Ik werk zelf bij zo'n klein detacheringsbureau. Basissalaris is rond de 3000 euro zonder opdracht. Met opdracht is bij mij 70% van mijn uurtarief. Ga uit van rond 160 uur per maand werk x 50 euro. Dan zit je rond de 8000. Ik zit zelf nog wat hoger, omdat ik een goed tarief heb. Wat gaat er af: zakelijke kosten (leaseauto, werkgever lasten en verzekeringen). Kom je ongeveer op 4500 euro netto per maand. Je hebt gemiddeld 10 maanden per jaar werk (1500 uur). Wil je meer weten DM me
Als je geen leegloop hebt, is 1700 een realistisch aantal uren per jaar.

Bij een uurtarief van 50 (junior software engineer) zet je 85k per jaar om. 70% daarvan is 59.500 euro. Minus werkgeverslasten (~9k bij dit inkomen, waarvan 7 voor UWV en 2 voor ZVW) en leaseauto (8k) kom ik op 3200 bruto.

Ben je wat meer ervaren en haal je uurtarieven rond de 75 euro, kom je rond de 5500 bruto uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
Mijn tarief is hoger en kom zelf rond 9000 bruto per maand, heb ook geen leaseauto. Neem richt tarief 75 euro* 70%=52,50 * 160 uur per maand = 8400euro per maand. Ga uit van 10 maanden werk. 84000 euro. 1 maand vrij, 1 maand geen opdracht. 87000 euro per jaar als Senior. Bedrijf waar ik werk, neemt geen junior/ medior aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30

Qwerty-273

Meukposter

Wordt de term "midlancen" hier nog steeds voor gebruikt?
Een gerelateerd topic Ervaring met midlance

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Laatst online: 22:39
Waarom zou je dit doen ? Bang dat je op de bank komt en dan geen inkomen hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

De hamvraag is nogsteeds niet beantwoord: Wie doet de acquisitie?...

Als "het bedrijf" de aqcuisitie doet ben je wel heel erg afhankelijk.
Als je het zelf moet doen is er geen enkele reden om niet te gaan freelancen (en die andere 30% ook gewoon binnen te harken).

Persoonlijk werk ik vooral voor "een detacheerder" omdat ik zelf geen sales hoef te doen en tóch bij hele interessante bedrijven binnen mag kijken. Bedrijven waar ik zelf nooit binnen zou geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Croga schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 20:32:
De hamvraag is nogsteeds niet beantwoord: Wie doet de acquisitie?...

Als "het bedrijf" de aqcuisitie doet ben je wel heel erg afhankelijk.
Als je het zelf moet doen is er geen enkele reden om niet te gaan freelancen (en die andere 30% ook gewoon binnen te harken).
Waarom is afhankelijk zijn hier opeens een probleem? Bij detachering ben je toch ook afhankelijk waar je bedrijf mee komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22

Osxy

Holy crap on a cracker

Klopt maar bij normale detachering is je loon amper afhankelijk van je inzet.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Osxy schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:51:
Klopt maar bij normale detachering is je loon amper afhankelijk van je inzet.
Nee, maar dat motiveert ook niet echt om zelf te zoeken en wat heb je er aan als je voor 65 per uur wordt weggezet of voor 90 per uur (loonsverhogingen lijken toch vaak organisatiebreed te worden uitgesmeerd en minder afhankelijk van individu en diens verkoopbaarheid). En als je op de bank zit wordt je dikwijls onder druk gezet om iets te accepteren dat of ver weg is of niet interessant.

Daarnaast lijkt ZZP me te veel administratie en lijkt mij een tussenvorm interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo had ik als ervaren (15 jaar) front-end developer een aanbieding liggen bij een detacheerder waar ik in een soort freelance/salaris-contract terecht zou komen. Als ik 40 uur zou werken vragen ze tussen de 85 en 100 euro per uur voor mij. Van dat bedrag krijg ik 30% bovenop mijn basis-salaris van bruto 2000 euro per maand.

Uitgaande van 100 euro per uur, 40 uur per week, en daar 30% van (€1.200), als je 4 weken als maand ziet (inclusief 2000 basis-salaris) is dat €6.800 per maand, bruto. In het meest ideale geval. Dat is netto iets meer dan 4000 euro.

Dan hoef je niet zelf je arbeidsongeschiktheidsverzekeringen te regelen, maar veel andere zaken nog altijd wel. Acquisitie deden zij voor je, en je kreeg ook de mogelijkheid om gewoon dingen af te wijzen.

De kleine lettertjes gaven ook aan dat zij geen verplichting hadden om jou aan werk te helpen. Dat mes snijdt aan twee kanten, natuurlijk. Als jij thuis zit krijg je nog 2000 euro per maand (bruto) voor helemaal niks, maar aan de andere kant... je krijgt maar 2000 per maand. In loondienst zou je 2 tot 3 keer zoveel krijgen.

Dus in mijn geval...

Loondienst: gewoon standaard €3000 netto iedere maand bij 32 uur per week.
Freelance/loondienst: soms €4000 netto, soms €1700 netto, en alles daartussen, 40 uur p/w.

Al met al vond ik dat gewoon in loondienst gaan bij een gewone werkgever die mij ongeacht mijn gemaakte uren gewoon een fatsoenlijk salaris betaalt een stuk aantrekkelijker.

Ik zou het afraden simpelweg omdat het mooier klinkt dan het daadwerkelijk is. Als je motivatie "geld" is kan je er wellicht leuk aan verdienen, maar bedenk je dan ook dat je soms tijden lang op de bank kan zitten. Of dat je voor een laag tarief ergens terecht komt.

Bij een specifiek bedrijf in de Randstad (naam begint met een S) kan ik nog andere redenen opgeven om daar van weg te rennen. Bizar slechte reputatie in de markt, enorm verloop van personeel, en over het algemeen een bedrijf zonder scrupules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

Metaalhoofd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:43:
Waarom is afhankelijk zijn hier opeens een probleem? Bij detachering ben je toch ook afhankelijk waar je bedrijf mee komt?
Omdat je afgerekend wordt op iets waar je geen controle over hebt. En dat is nooit goed.

Maar ik ga even gokken dat je voor je eigen opdrachten moet zorgen. Voor die 30% is het nagenoeg onmogelijk om de overhead van een sales afdeling te bekostigen. En dan komen we terug naar stelling 2: Als je toch voor je eigen opdrachten moet zorgen, waarom dan niet gewoon volledig freelance gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Blue-eagle schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:27:
Zo had ik als ervaren (15 jaar) front-end developer een aanbieding liggen bij een detacheerder waar ik in een soort freelance/salaris-contract terecht zou komen. Als ik 40 uur zou werken vragen ze tussen de 85 en 100 euro per uur voor mij. Van dat bedrag krijg ik 30% bovenop mijn basis-salaris van bruto 2000 euro per maand.

Uitgaande van 100 euro per uur, 40 uur per week, en daar 30% van (€1.200), als je 4 weken als maand ziet (inclusief 2000 basis-salaris) is dat €6.800 per maand, bruto. In het meest ideale geval. Dat is netto iets meer dan 4000 euro.

Dan hoef je niet zelf je arbeidsongeschiktheidsverzekeringen te regelen, maar veel andere zaken nog altijd wel. Acquisitie deden zij voor je, en je kreeg ook de mogelijkheid om gewoon dingen af te wijzen.

De kleine lettertjes gaven ook aan dat zij geen verplichting hadden om jou aan werk te helpen. Dat mes snijdt aan twee kanten, natuurlijk. Als jij thuis zit krijg je nog 2000 euro per maand (bruto) voor helemaal niks, maar aan de andere kant... je krijgt maar 2000 per maand. In loondienst zou je 2 tot 3 keer zoveel krijgen.

Dus in mijn geval...

Loondienst: gewoon standaard €3000 netto iedere maand bij 32 uur per week.
Freelance/loondienst: soms €4000 netto, soms €1700 netto, en alles daartussen, 40 uur p/w.

Al met al vond ik dat gewoon in loondienst gaan bij een gewone werkgever die mij ongeacht mijn gemaakte uren gewoon een fatsoenlijk salaris betaalt een stuk aantrekkelijker.
toon volledige bericht
Klinkt mij alsof je nu een goed betalende werkgever hebt gevonden als je 3k netto krijgt voor 32 uur per week
Ik wil ook naar 32 uur per week, maar ik moet blij zijn als ik 2K netto haal (met auto) bij mijn huidige werkgever. Nu zit er ook een 10 jaar (althans in huidige vakgebied) ervaringsverschil, maar ik zie het niet gebeuren dat ik hier de komende 10 jaar er jaarlijks 100 netto bij krijg.

Maarja, ik probeer minder te werken, zonder in te leveren en kwam dit soort constructies tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
3k netto is 4500 bruto zonder poespas. 5600 obv fulltime. Om de bijbehorende loonkosten in termen van uurtarief om te rekenen, tussen 50 en 55. Bij een marktwaarde van 85 a 95 voor een lead front-end laat dat een redelijke marge voor de werkgever.

Deze manier van rekenen is buiten de detachering niet gebruikelijk, maar waarom eigenlijk? een intern project is ook een project en een interne werknemer moet ook een commerciele waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:46
Metaalhoofd schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 22:00:
[...]

Daarnaast lijkt ZZP me te veel administratie en lijkt mij een tussenvorm interessanter.
Als jij gewilde kwaliteiten hebt dan is ZZP-en echt veel interessanter. De administratie is misschien een uurtje per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Metaalhoofd schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 09:51:
[...]

Klinkt mij alsof je nu een goed betalende werkgever hebt gevonden als je 3k netto krijgt voor 32 uur per week
Ik wil ook naar 32 uur per week, maar ik moet blij zijn als ik 2K netto haal (met auto) bij mijn huidige werkgever. Nu zit er ook een 10 jaar (althans in huidige vakgebied) ervaringsverschil, maar ik zie het niet gebeuren dat ik hier de komende 10 jaar er jaarlijks 100 netto bij krijg.
Bij dezelfde werkgever is dat meestal praktisch onmogelijk. Ik heb eenmaal een salarisverhoging van 10% voor elkaar gekregen wat netto neerkwam op meer dan 100 euro, maar dat was uitzonderlijk.

Mijn grote sprongen gingen van 1800 (anno 2006 bij 40u) naar 2500 (anno 2008 bij 40u), toen naar 3500 (2012, 40u) en vervolgens 4500 (2014, 40u). De laatste switch ging van 4500 (40u) naar 4500 (32u). Deze verschillen kreeg ik alleen voor elkaar door ergens anders te gaan werken.

En dat waren nooit de meest lucratieve aanbiedingen, voordat ik de indruk wek een geldwolf te zijn :+ In de ICT zou ik iedereen aanraden vooral nooit langer dan 4 jaar ergens te blijven plakken. "Leave before you want to" vond ik altijd een prettig motto. Dan ga je op goede voet weg en kom je blij ergens anders binnen.

Overigens zie ik dit bij praktisch iedereen in deze sector. Ook een matige developer krijgt na 4 jaar ergens werken zonder problemen elders een baan waar hij makkelijk 500 euro meer gaat verdienen. Jouw marktwaarde 4 jaar geleden ligt een stuk lager dan wat jij nu (inclusief salarisverhogingen) waard bent. Dan kom je vaak in ieder geval binnen op je huidige marktwaarde, en daar kan je ook makkelijk bovenuit stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Waarom niet freelancer al die tussen oplossing zijn gewoon manieren om nog steeds te kunnen veel te kunnen verdiennen door de account managers etc. Je heb geen keuze in de klus (daarom wil je freelancer lijkt me) wat ik voornamelijk die met deze oplossingen is dat alle risico eigen toch nog bij jouw ligt net zoals bij ZZP-er zijn zonder alle voordelen zoals lage belastingen aftrek posten zelf kunnen investeren etc.

Er zijn betere oplossing voor die administatie werk/ondersteuning/sales.

Ik ben zelf nu een jaar of 3 geleden begonnen als freelancer maar via The Future Group (TFG). Het idee er bij is dat ik heel goed ben in mijn werk (software ontwikkelen) maar minder goed ben in sales facturatie administratie en eigenlijk alles wat niet met software ontwikkelen te maken heb. Dit neemt The future group over. Facturen contracten BTW VAR (en nu met ondersteuning wet DBA) al het gedoe met tussen personen. Ze nemen veel uit handen wat vervelend is van ondernemen en maken voor mij ondernemen erg prettig zonder de extra overhead van tijd en effort. En ja alles kost geld ook TFG kost geld maar met wat ik nu heb mee gemaakt bij mijn huidige klus een jaar te laat betalen van de facturen door een tussen persoon die dwars ligt. Zou ik niet anders willen. Ik bepaal zelf welke klus ik doe voor wel tarief. Hoe ik mijn pensioen doe AOV/broodfonds etc alles is eigen keuze. Als ik een klus nodig heb hoef ik maar te bellen en ik heb zo een nieuwe klus. Vind het zelf een perfecte manier van ondernemen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het is een constructie waar je idd steeds vaker over hoort. Het klinkt in eerste instantie logisch en aantrekkelijk, maar er zitten flinke negatieve kanten aan.

De eerste is de concurrentie en argwaan tussen collega's. Er is dusdanig veel persoonlijk belang bij het krijgen van een opdracht dat je er alles aan zal doen om te voorkomen dat je collega voorgesteld gaat worden.
Daarnaast, hoe hard zal de sales nog voor je lopen als je relatief goedkoop op de bank zit? Zeker als er ook collega's op de bank zitten met een minder hoog risico profiel/ lees hoger basis salaris, dan is het voor het bedrijf interessanter juist die ingezet te krijgen.

Een stukje beloning en awareness met betrekking tot je eigen omzet is natuurlijk prima, maar m.i. mag dat geen substantieel deel van je salaris vormen. Dan ga je daar je teveel naar gedragen in plaats van dat je je best doet een goede werknemer te zijn (die ook met indirecte uren nuttig kan zijn voor zijn collega's/werkgever)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 15:53

Greyfox

MSX rulez

Vaak is het basissalaris ook een voorschot, zodat je eigenlijk je eigen salaris betaalt en je uiteindelijk wel een opdracht moet aannemen om niet helemaal in het rood te komen.
Ik heb liever de regie, risico en opbrengsten in eigen hand.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
Allemaal aannames die niet kloppen. Ja, je zal best concurrentie hebben van je eigen collega's, maar ik werk met 20 mensen in een gebied van Zuid-Limburg tot Noordholland. Ik ben zelf de enige in woonachtig in NH. Iedereen heeft bij mijn weten ook gewoon hetzelfde basissalaris. Uur tarief kan verschillen, maar dat ligt eerder aan opdrachtgever dan aan medewerkers. Basissalaris is geen voorschot. Stel je hebt een halve maand geen opdracht, dan krijg je 2 weken salaris en 2 weken je uurtarief. Daarnaast hebben meeste van mijn collega's langlopende opdrachten, dus je hebt een groot netwerk, omdat je via via hoort of er nog opdracht aan komt. Dit model is ook niet voor iedereen, net als ZZP ook niet voor iedereen is weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 19:52
MeZZiN schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:32:
En ja alles kost geld ook TFG kost geld maar met wat ik nu heb mee gemaakt bij mijn huidige klus een jaar te laat betalen van de facturen door een tussen persoon die dwars ligt.
Da's wel wat erg kort door de bocht. Je mag hier best gewoon open over zijn en uitleggen hoeveel TFG precies van je tarief afsnoept. Dit is namelijk veel meer dan wat een facturatie tussenpersoon pakt (1-3% van je uurtarief). Heb een tijdje terug overwogen met ze te gaan praten maar naar flink wat zoekwerk kwam ik erachter dat er een erg hoog bedrag van je tarief afgetrokken wordt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor een club als TFG (bemiddelaar met commerciële ondersteuning en administratieve afhandeling, regelmatig de mogelijkheid om agencies te passeren) is een procent of 10 geen gekke marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04
Je bent óf zelfstandig, of in loondienst, topictitel zou moeten zijn: payrolling.

TFG begint met -15% premie van je tarief (na ca 2jr 10%), opdrachten via partner uit maatschap ook nog eens -10%. Het kost je wel wat, een stukje 'zekerheid', maar je krijgt er een mooi netwerk voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Vind het niet erg om open te zijn over de kosten het staat ook heel duidelijk op de site. Klopt er gaat in het begin best een hoop af. 25% als de klus via TFG loopt 15% als je het zelf regelt. na een paar jaar gaat het basis tarief van 15% aardig hard naar beneden.

Voor mij is het een mega zorg minder. Plus zonder TFG had ik niet kunnen starten omdat ik geen geld had om mijn eerste maanden na mijn factuur te kunnen voorschieten. Bij TFG krijg je voorschotten op je te behalen omzet. Ben ooit al eerder begonnen voor mij zelf maar dat was minder groot succes omdat ik zelf moeite heb met de bijzaken die er bij komen kijken.

Met dat gedoe wet DBA o.a. had TFG niet hier wat mee gedaan had ik nu al een nieuwe klus moeten zoeken. Doordat ze juist met mijn opdrachtgever in overleg ging zijn ze overstag gegaan om ZZP-er voorlopig nog te houden tot de wet overwaaide. Als TFG niets gedaan had had ik nu een andere klus gehad. Ook geen ramp maar toch een hoop kosten om weer wat nieuws te vinden + de downtime. En niet te vergeten die fijne tussen personen die pas na veel veel gedoe nu pas aan het uitbetalen zijn van facturen uit maart vorige jaar. Iets van TFG ook gewoon gladstrijkt voor je. Ik had het niet kunnen redden anders.

Maar terug te komen op de originele vraag TFG biedt naar mijn idee een betere constructie dan een midlance voor minder kosten. Kost zeker meer dan alleen freelancen maar de aantal risico's zijn afgedekt. Voor mij het facturen en het halen van het geld. Een stuk advies en kennisdeling collectiviteit. En het aller belangrijkste maten waar je op kan bouwen. Dit heeft al meerdere malen erg nuttige gebleken.

Maar iedereen zijn eigen keuzes ik denk zelf dat TFG iets meer bied dan alleen een tussenpersoon (soms is dat de 1-3% maar vaak meer) voor mij heeft het wel enorme meer waarde. Maar dat kan iedereen voor zich zelf opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Tussenpersonen (die zelf acquisitie doen voor opdrachten) doen gemiddeld 7 a 15 euro per uur. Contract brokers die alleen administratieve afhandeling doen zitten op 2 a 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Dat zijn ook prijzen die ik tegen kwam soms zelfs meer dan 15 euro. Tevens bij sommige opdrachten heb je geen keuze dan moet je zelfs via een tussen persoon en dan mag je die 15 euro + zo aftikken en je krijgt er niets voor terug. Er zijn uitzonderingen en misschien in de toekomst ga ik zelf wat meer acquisitie doen maar zelf de veiligheid van een sales team die klaar staat als je zonder opdracht komt te zitten geeft mij rust en het thuis front helemaal. Heb een gezin met twee kinderen en hypotheek dus geen opdracht is aardig vervelend.
Pagina: 1